Lange noppen

Hier kun je informatie vinden of vragen over noppen en anti rubbers.

Lange noppen

door parc » 17 maart 2011, 00:28

Ik speel sinds anderhalf seizoen met lange noppen (LN) op mijn backhand. Dawei 388 D-1 / OX
Mijn houtje is een Bfly Joo Se-Hyuk en op mijn forehand ligt een Bryce speed FX 1.8 rubber.
Stijl moderne defender: topspin met FH en pushblock met de BH.
Spelen met LN begint ondertussen te renderen... maar ik kan helemaal niet vergelijken met andere rubbers en combinaties. Daarvoor speel ik nog maar kort met LN in vergelijking met ervaren noppenspelers.
Ik vind het ook een klus om telkens de OX rubber er af te halen, enkel maar om eens iets te proberen. Terwijl je pas na enige tijd merkt of de rubber al of niet voor je 'werkt'. Hebben jullie goeie (of slechte) ervaringen met bepaalde merken?
Laatst bijgewerkt door parc op 17 maart 2011, 13:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Beginner
Beginner

Advertentie

Advertentie

Re: Lange noppen

door Cees01 » 17 maart 2011, 10:22

Ik speel zelf niet met lange noppen, maar bijna iedere noppen speller op mijn club speelt met Tibhar Grass D-Techs. Dit schijnt voor noppen spelers een goed rubber te zijn. Ook een bekend noppen rubber is Butterfly Feint. :)
Beginner
Beginner

door hybermat » 23 maart 2011, 20:14

Tibhar grass d-tecs is zeker de meest verstorende lange noppenrubber, maar ook wel moeilijk te controleren. Helaas hebben ze hem veranderd (moeten veranderen waarschijnlijk). De rubber wordt niet meer verkocht op een gluesheet en de noppen zijn iets korter gemaakt, daardoor is de grootste verstoring er een beetje af.

De Joola Badman Reloaded is ook goed, niet zo verstorend als d-tecs wel. Alhoewel, nu misschien wel.

Ik zeg dit allemaal wel zonder zelf met lange noppen te spelen, maar ik speel er wel erg vaak tegen...
Beginner
Beginner

door Diepvrieskip » 31 maart 2011, 14:41

Grass d-tec is inderdaad wel een storende lange nop het produceert rare fladder ballen. Maar ook is de nop niet gemakkelijk om mee te spelen om dat het soms dingen doet die je niet verwacht. Zelf heb ik ook met veel noppen van Dr.Neubauer gespeeld ook de verboden lange gladde noppen die waren pas cool, als je over storen praat dan waren die enorm. Momenteel speel ik met Anti Power een anti topspin rubber waar je ook lekker mee kan aanvallen.
Heeft iemand nog vragen kun je ze gerust aan mij stellen en zal ik ze proberen te beantwoorden.
Groetjes Diepvrieskip
Beginner
Beginner

door allrounder » 14 apr 2011, 20:39

Ik heb altijd met gladde rubbers gespeeld met een allround spelstijl, sriver L of S op een offensief frame, maar ik wil wel graag LN proberen. Onlangs heb ik Dr. Neubauer Fighter aangeschaft om uit te proberen. Verdedigen op een spinbal lukt me al prima, maar ik heb grote moeite met simpele schuifballen over het net terug te krijgen. Alles lijkt het net in te vallen. Heeft iemand een tip hoe ik die ballen het best kan behandelen?
Alle tips zijn welkom.
Bedankt.
allrounder

door Cees01 » 15 apr 2011, 11:54

Hoi Allrounder,

Ten eerste welkom op het forum :) Zelf heb ik weinig ervaring met lange noppen, maar dit is gewoon een kwestie van wennen. Ik zou zeggen ga met iemand oefenen op schuiven en dan kom je er vanzelf achter of je het met een open bat of wat meer gesloten bat moet slaan. Ook of je er goed onder moet komen of dat je hem wat vlakker moet slaan. Gewoon een kwestie van veel trainen en oefenen. Dan lukt het vanzelf.
Beginner
Beginner

door bob1 » 20 apr 2011, 08:56

Met die ballen moet je niet schuiven maar meer duwen. dan komen ze wel over het netje
Setup:
Frame: stiga offensive classic
FH: Tibhar aurus
BH: Grass D-Tecs ox
Silver Member
Silver Member

door allrounder » 21 apr 2011, 19:00

Bedankt Bob1, dat zijn tips waar ik op hoopte.
Ga ik morgen proberen ;-)
allrounder

door allrounder » 23 apr 2011, 16:45

Bob, je bent top, een wereld van verschil. Ik kon idd veel beter controleren en de bal lekker "naar" terug leggen. Dit biedt mogelijkheden voor de toekomst!
allrounder

door Gybe » 24 apr 2011, 12:43

Het duwen werkt erg goed op wat kortere ballen. Op wat dieper backspin ballen kun je ook de volgende slag proberen:
je wacht tot de bal weer aan het zakken is, je frame hou je redelijk open. Vervolgens probeer je de slag vlak uit te voeren waarbij je verticaal gezien iets onder het raak nivo begint en er net iets boven eindigt. Hoe meer backspin in de bal des te agressiever kun je deze slag uitvoeren. Krijg je een bal met weinig of geen backspin moet je iets voorzichtiger zijn. Zelf vind ik deze slag makkelijker uit te voeren indien je met sandwich speelt (ipv ox)

Voordeel van deze slag is dat je meer tempo kunt maken tov het wegdrukken. Nadeel is dat deze waarschijnlijk minder storend is voor de tegenstander.

De theorie bij beide slagen is dat je de noppen niet wilt laten ombuigen zodat je de backspin die in de bal zit kunt gebruiken voor je aanval (resulteert in een beetje topspin). Ga je echter een schuifslag maken dan gaan de noppen wel buigen en krijg je meer grip waardoor de backspin de bal naar beneden laat gaan.
Zelf schuif ik bijna nooit met de noppen op backspin ballen.

Gybe
Advanced Member
Advanced Member

door fladderbal » 06 apr 2012, 18:20

allrounder schreef:Ik heb altijd met gladde rubbers gespeeld met een allround spelstijl, sriver L of S op een offensief frame, maar ik wil wel graag LN proberen. Onlangs heb ik Dr. Neubauer Fighter aangeschaft om uit te proberen. Verdedigen op een spinbal lukt me al prima, maar ik heb grote moeite met simpele schuifballen over het net terug te krijgen. Alles lijkt het net in te vallen. Heeft iemand een tip hoe ik die ballen het best kan behandelen?
Alle tips zijn welkom.
Bedankt.

Ik speel al bijna 15 maanden met fighter en het is prima geschikt om schuifballen mee te slaan alleen het raak moment is totaal anders dan bij andere lange noppen ver achter tafel of kort naar de stuit zijn ze prima te controleren
Beginner
Beginner

door HvanOmmen » 09 apr 2012, 18:50

fladderbal schreef:
allrounder schreef:Ik heb altijd met gladde rubbers gespeeld met een allround spelstijl, sriver L of S op een offensief frame, maar ik wil wel graag LN proberen. Onlangs heb ik Dr. Neubauer Fighter aangeschaft om uit te proberen. Verdedigen op een spinbal lukt me al prima, maar ik heb grote moeite met simpele schuifballen over het net terug te krijgen. Alles lijkt het net in te vallen. Heeft iemand een tip hoe ik die ballen het best kan behandelen?
Alle tips zijn welkom.
Bedankt.

Ik speel al bijna 15 maanden met fighter en het is prima geschikt om schuifballen mee te slaan alleen het raak moment is totaal anders dan bij andere lange noppen ver achter tafel of kort naar de stuit zijn ze prima te controleren

Dan moet je de bal dikker raken met je noppen als ze het net in schieten iedere keer.
Beginner
Beginner

door Diepvrieskip » 07 jul 2012, 16:03

Een tip voor lange noppen is ook wel de Lion Claw in 0.5 mm Soft en in 1.00 mm hard. Ook is er nog een Ox versie verkrijgbaar.
Noppen met een goed stoor effect en ook leuk om mee aan te vallen. Ik heb alle versies uit geprobeert.
Sucses en mocht je nog vragen hebben kun je die stellen groet Jan Willem
Beginner
Beginner

door Herbert » 07 aug 2012, 08:54

Zelf speel ik sinds een week met de Stiga Destroyer. Is een rubber van 26 euro maar op Ebay vind je hem voor 12 dollar! (OX versie)
Het is een ver achter de tafel rubber maar een push block gaat perfect, en het terugleggen bij tafel ook!
Verder kan je er aardig mee tikken (op hogere ballen) en geeft hij genoeg reversal. Het is erg makkelijk te controleren en je hebt bijna alles terug. Ik kan je deze aanraden!
Yasaka Sweden Classic
Forehand: Darker VLON-S Blue (sponge), Zwart
Backhand: Friendship 729 FX-C, rood 1.8
Super Member
Super Member