Voorjaar 2022

Hier vind je informatie over de competitie
yoass
Super Member
Super Member

Re: Voorjaar 2022

Berichtdoor yoass » 26 Apr 2022, 16:36

Geen bekercompetitie voor jou, Marc?

Ikzelf was verrast door een onverwacht kampioenschap. Het kan soms gek lopen.
Frame: "Hammaren I", eigen ontwerp; door https://www.sdcttblades.com/ gebouwd (Walnoot/Limba/Innegra Carbon/Kiri/Innegra Carbon/Limba/Walnoot)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 04 Mei 2022, 12:35

Sorry, late reactie :).
Maar nee geen beker. We hebben maar 2 teams dit jaar.
En eerlijk gezegd vind ik beker minder leuk. Speel je tegen een hoofdklasser waar je 14 punten van voor krijgt en je verliest met 21-18
Of andersom ..... speel je tegen een 6e klasser en moet je 12 punten voor geven ..... Nee niet leuk.
Of iemand waar je tegen de competitie van verloren hebt en opeen toch 2 punten voor moet geven hahaha.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R47
BH: Andro Rasanter R37

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 02 Jun 2022, 09:13

Het zit er alweer op... ik vond het een leuk seizoen, ik speelde nu 5e klasse en dat ging makkelijk eigenlijk, heel lang op 100% gestaan... 1 slechte avond gehad, waarbij ik ook last van suikerschommelingen had en toen verloor ik er plots 2 van een van onze slechtere tegenstanders notabene...

Uiteindelijk alles gespeeld en nog op 80% uitgekomen, ik kwam er achter dat ik 2 tegenstanders had... daar kon ik niet van winnen, terwijl die weer van tegenstanders verloren waar ik relatief makkelijk van win.... blijft een leuk spelletje.
We zijn uiteindelijk slechts 4de geworden met 44 punten, waarvan 24 punten dus van mij waren, 10 van een teamgenoot die het 2de deel niet meer gespeeld heeft vanwege een blessure en onze 3de speler raakte helemaal uitgeschakeld door een knieblessure... dus we moesten veel met invallers spelen die eigenlijk geen enkele punt pakten.... :-( Anders had de eerste plek er wellicht wel in gezeten nummer 1 had 61 punten)...

Ik had heel graag volgend seizoen eens 4de klasse gespeeld (gezien het niveau wat ik daar zag, kan ik dat wel aan denk ik)... maar van mijn team blijf alleen ik en een andere speler over (die slechts 33% scoorde in de 5de klasse)... en verder een paar spelers (de invallers) uit de 6de klasse.. .. Het team wat in de 4de klasse speelde bij ons promoveert (zitten 2 ex-teamgenoten van mij in, die hetzelfde niveau als ik hebben)... en gaan dus 3de klasse spelen... dat team wil in die samenstelling blijven spelen (begrijpelijk ook)

Dus zit ik vast aan de 5de klasse nogmaals... maar met die samenstelling van ons team... denk ik dat we misschien zelfs degraderen komend seizoen... ik heb al aangegeven dat ik geen 6de klasse meer ga spelen, dat vind ik echt niet leuk meer, dus mogelijk houd het dit jaar voor mij op...
Frame: Yinhe Y-13
BH: Yinhe Qing 0X
FH: TSP Ventus Speed 2.0

Wizzy82
Beginner
Beginner

Berichtdoor Wizzy82 » 07 Jun 2022, 10:43

Hier zijn we in een sterke 4e klasse (maar liefst 3 teams kwamen uit de 3e klasse of hadden 3e klasse aangevraagd) poule 4e geworden met slechts 36 punten. 1 punt meer dan de nummer 5 en 2 punten meer dan de nummer laatst, dus erg spannend want 5e klasse (in onze afdeling het laagst) wil ik echt niet gaan spelen. Overigens is onze 4e klasse waarschijnlijk wel sterker dan de 5e klasses in de afdeling waar ze nog wel meer klasses hebben onder de 5e klasse. Dat weet ik omdat ik bij 2 clubs speel en dus ook 2 afdelingen heb zien spelen.

@ TwoFace... Ik herken je probleem. Ook ik ben het sterkste van mijn team en heb zo ongeveer de helft van de punten binnen geslagen. Met name de 3e persoon is zwak en er eigenlijk alleen bij toegevoegd omdat we niets beters hebben en we anders geen team kunnen vormen. Hij verliest veel, maar heeft toch ook een paar wedstrijden gewonnen. Ook tegen de concurrent en dat heeft er wel voor gezorgd dat we er gelukkig inblijven. De spoeling aan spelers is dun geworden.
Zelf heb ik aangegeven dat ik ook geen 5e klasse ga spelen, want in die klasse is het verschil enorm. Sommige kunnen redelijk goed tafeltennissen, maar je hebt er ook echt beginners tussen zitten en daar zit ik al helemaal niet op te wachten. Is voor zowel de tegenstander als mij niet leuk lijkt mij. Dan ga ik bij de andere club in de andere afdeling competitie spelen, maar dat geniet niet mijn voorkeur omdat de club waar ik al jaren speel gezelliger is.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Andro Shifter Powersponge 1,9 mm
FH: Tibhar Quantum X Pro Soft blue 1,8 mm

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 08 Jun 2022, 08:59

Hey Wizzy,

Ik kan er dit seizoen ook niet echt een peil op trekken, het team boven ons ken ik allemaal stuk voor stuk persoonlijk goed, ik kan ze ook stuk voor stuk wel verslaan en zij mij ook (beetje 50/50)... die werden eigenlijk zeer makkelijk kampioen in de 4de klasse...

In mijn poule zaten niet echt zwakke teams op 1 team na, die in mijn ogen weer echt niet in de 6de klasse thuishoort, maar middenmoot/laag in de 5de klasse.... er zaten echter ook echt wel spelers in die veel beter zijn dan meer dan de helft van de spelers uit de 4de... dat weet ik omdat ik veel de spelers wel meer dan 1 keer al tegen heb gespeeld.

Bij ons is de 6de klasse de laagste, maar daar zaten dan ook weer een aantal spelers in die eigenlijk thuishoren in de 4de klasse....

Ik denk dat veel clubs, net als jij nu verteld en ik ervaar... moeite hebben om echt goed teams samen te stellen soms. Waardoor je soms in 1 team een heel goede heb zitten en veel mindere spelers... dit maakt het alleen voor de goede spelers wel veel minder leuk en ik denk voor de mindere spelers ook wel.

Wizzy82
Beginner
Beginner

Berichtdoor Wizzy82 » 09 Jun 2022, 15:38

@ TwoFace, dat is helaas het gevolg van het teruglopende competitie spelende spelers en tafeltennissers in het algemeen.

Op de TT-app is de historie goed te zien en je kunt per afdeling het totaal aantal ingeschreven teams zien. Als ik dan bijv. naar mijn afdeling Gelre kijk zijn daar in 10 jaar tijd maar liefst 100 teams minder ingeschreven en de daling gaat steeds verder. 100 teams x 3 spelers (soms zullen het er 4 zijn, soms 2 want dan schijft iemand door naar een ander team) is 300 personen minder en dat niet alleen in afdeling Gelre, maar in andere afdelingen gaat het net zo.

Kleine clubs die om zijn gevallen of op omvallen staan, die 1 of geen teams meer in competitie hebben of zelfs helemaal stoppen. Als een club opgeheven wordt komt in die plaats echt niet zo maar weer een tafeltennisclub terug. De vergrijzing onder de spelers. Dat is echt niet lullig bedoelt voor de oudere spelers, maar de spoeling van wat erbij de jeugd doorstroomt en uiteindelijk ook senioren competitie gaat spelen is erg heel erg dun.

Ik maak mij dus ook serieus zorgen of de competitie er over 5 laat staan 10 jaar nog wel bestaat in zijn huidige vorm (duo-competitie vind ik al helemaal niets en weiger ik te spelen). Wellicht dienen meer afdelingen samen te gaan, maar dat gaat het reisprobleem van het steeds verder weg moeten reizen om nog een competitiewedstrijd te kunnen spelen niet oplossen...

Dan nog de nieuwe app, die zelfs nu al bij een afdeling wordt ingevoerd. Hij zit nog vol met bugs (met name dat je niet tussendoor kunt opslaan/meerdere spelers de stand kan invullen is mij een doorn in het oog). De bond voert dat veels te snel in wat mij betreft en de TT-app is vele male gebruiksvriendelijker.

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 10 Jun 2022, 09:48

@ TwoFace, dat is helaas het gevolg van het teruglopende competitie spelende spelers en tafeltennissers in het algemeen.

Op de TT-app is de historie goed te zien en je kunt per afdeling het totaal aantal ingeschreven teams zien. Als ik dan bijv. naar mijn afdeling Gelre kijk zijn daar in 10 jaar tijd maar liefst 100 teams minder ingeschreven en de daling gaat steeds verder. 100 teams x 3 spelers (soms zullen het er 4 zijn, soms 2 want dan schijft iemand door naar een ander team) is 300 personen minder en dat niet alleen in afdeling Gelre, maar in andere afdelingen gaat het net zo.

Kleine clubs die om zijn gevallen of op omvallen staan, die 1 of geen teams meer in competitie hebben of zelfs helemaal stoppen. Als een club opgeheven wordt komt in die plaats echt niet zo maar weer een tafeltennisclub terug. De vergrijzing onder de spelers. Dat is echt niet lullig bedoelt voor de oudere spelers, maar de spoeling van wat erbij de jeugd doorstroomt en uiteindelijk ook senioren competitie gaat spelen is erg heel erg dun.

Ik maak mij dus ook serieus zorgen of de competitie er over 5 laat staan 10 jaar nog wel bestaat in zijn huidige vorm (duo-competitie vind ik al helemaal niets en weiger ik te spelen). Wellicht dienen meer afdelingen samen te gaan, maar dat gaat het reisprobleem van het steeds verder weg moeten reizen om nog een competitiewedstrijd te kunnen spelen niet oplossen...

Dan nog de nieuwe app, die zelfs nu al bij een afdeling wordt ingevoerd. Hij zit nog vol met bugs (met name dat je niet tussendoor kunt opslaan/meerdere spelers de stand kan invullen is mij een doorn in het oog). De bond voert dat veels te snel in wat mij betreft en de TT-app is vele male gebruiksvriendelijker.
Ik denk dat je daar wel een punt hebt... maar ik denk ook dat ze zich eens goed achter de oren moeten krabben wanneer ze indelingen doen... want ik al meerdere spelers zien stoppen om de simpele reden dat ze het niet eens waren met hoe ze ingedeeld werden (soms ook volledig onterecht)

Wij hebben nu overigens heel veel jeugd spelers... zoveel dat we een luxe probleem hebben (moeten meer trainingsuren gaan regelen omdat de zaal de jeugsspelers niet aan kan (en we spelen in een grote zaal)... maar dat is natuurlijk niet hetzelfde inderdaad als spelers die doorstromen naar de senioren, er vallen er helaas heel veel af tegen die tijd.
Ik zie vooral veel jonge senior spelers afvallen omdat ze voor het eerst gaan werken en dat belangrijker vinden of ze gaan een studie doen en hebben daardoor geen tijd meer...zonde

De reistijden wordt wel eens over geklaagd, persoonlijk blijf ik het vooral een issue vinden dat er geen vaste competitieavond/moment is... waardoor je altijd maar weer moet kijken of het mogelijk is een team bij elkaar te krijgen... jongere senior spelers kunnen ook heel vaak niet doordeweeks spelen of mogen het niet van hun ouders (aangezien het toch wel meestal 23.30 of later wordt voordat iemand thuis is).

Wel grappig overigens wat je zegt over de teamgroottes... ik kom eigenlijk niet tot zeer zelden teams tegen van minder dan 4 personen... heel vaak zit er in een team 5-6 man, wat vaak met het issue te maken heeft wat ik aangeef: men kan niet alle avonden en daardoor altijd gedoe om een team samen te stellen op een andere avond dan je eigen competitieavond.

Afgelopen seizoen had ik een team van 5 vaste spelers, ik heb 2 keer een wedstrijd moeten laten verzetten, speelde 4 keer met een invaller uit het team lager, zelf heb ik alle wedstrijden gespeeld omdat ik er gewoon van alles voor regel om wel te kunnen spelen, maar zo is vaak niet de mentaliteit bij veel spelers. Maar aan het begin van het seizoen heeft in elk geval 1 van onze spelers al aangegeven: ik kan op de woensdag en ik kan op de vrijdag, maar geen andere dagen...(daarnaast kon hij al niet alle woens -en vrijdagen)... zo blijft er altijd een uitdaging.... en dit met 5 spelers (eerlijkheid gebied te zeggen dat 1 van de spelers een vrij heftige blessure opliep en dus na 3 wedstrijden al niet meer kon spelen (en volgende seizoen ook niet)...

Wizzy82
Beginner
Beginner

Berichtdoor Wizzy82 » 12 Jun 2022, 12:05

Bij mijn club is de spoeling van competitiespelende spelers zo dun dat 4 van de 5 teams uit maar 3 spelers bestaan. Daarnaast verschilt het niveau ook behoorlijk 2 hoofdklasseteams (waaronder het enige 4 persoonsteam).

Toch hebben we geen invallers hoeven te gebruiken en zijn we ook nergens met 2 personen op komen dagen. Ten minste niet bij mijn team.

Dan kom je zelfs teams tegen waar ze maar liefst 9 spelers in een team hebben en nog geen team kunnen samenstellen. Dan denk ik hoe? Dan lijkt competitie spelen te vrijblijvend. Het liefst speel ik in een 4 persoons team.

Veel jeugd hebben jullie zeg! Dat is echt luxe en heeft helaas lang niet elke club hoeveel promotie etc ze ook maken op scholen / proef trainingen etc...

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 15 Jun 2022, 10:20

Ja dat is allemaal te danken aan 1 vrijwilliger die al jaren onze club draagt, hij is gepensioneerd en gepassioneerd. De hoofdsponsor is al jaren dankzij hem gelieerd aan onze club en hij regelt allerlei toernooien voornamelijk voor jeugd, waardoor ze blijven komen.

Waar ik wel een beetje bang voor ben, uiteraard, is het wegvallen van hem als vrijwilliger ... ik denk dat de club dan zo'n zware klap gaat krijgen dat het stukken minder zal worden... gek eigenlijk, 1 man.. die zoveel betekend voor een club.

Ik snap het ook niet hoor, dat wat jij ook schetst.

Ik heb het ook zelf wel eens meegemaakt, een team van 7 man... en dan nog moest ik moeite doen en zorgen voor reserves om 3 man op te stellen :-( ...

Ik heb ook een tijdje met bijna hetzelfde team gespeeld, met z'n 4-en en eigenlijk was het altijd vooral vechten wie allemaal mocht spelen op een avond =... zo vind ik het zelf veel leuker.

Ik schat in dat het volgende team waar ik in kom bestaat uit 5 man, waarvan ik al weet dat er 2 (ik inclusief) zorgen dat we kunnen en dat we spelen en de andere 3 is maar weer afwachten.

We hebben overigens komend seizoen 1 team minder. Maar 2 teams in de eerste klasse (de een 4 spelers, de ander 5, dan een team in de 3de klasse (5 spelers) en dan dus dit seizoen 1 mijn team 5 spelers in de 5de klasse.... In theorie is er dan natuurlijk ook ruimte om een extra team te vormen in bijvoorbeeld de 2de klasse met spelers uit team 1, 2 en/of 3.... maar dat gebeurt dus niet...
Vorig seizoen zou ik eigenlijk in het team komen wat nu 3de klasse gaat spelen... maar iemand wilde stoppen als hij lager dan 4de klasse zou gaan spelen, dus gaf ik mijn plekje op aan hem... zij promoveerden... en ik blijf hangen en moet maar afwachten of ik met dit team niet degradeer... mijn rating is overigens al hoger dan zijn rating nu... maar ze trekken zo'n team weer niet uit elkaar ... wat ik enerzijds wel snap, maar natuurlijk baal ik er ook van.