Najaar 2023
-
- Gold Member
1 others liked this
Re: Najaar 2023
Mijn seizoen is ook afgelopen.
DUO kan ik weinig over zeggen.
Toen ik de eerste wedstrijden meespeelde wonnen we alles dik met 5-0 of 4-1.
Daarna wilde ik dus niet meer spelen ivm nivoverschil.
De speler waar ik mee speelde ging toen van alles winnen naar bijna alles verliezen, maar toch nog een 3-2 en 5-0 winst (dit waren zijn laatste 2 gewonnen wedstrijden tegen de nummer laatste).
Daarna ging het bergafwaards en hebben we niks meer gewonnen. Ik heb nog 1 wedstrijd meegedaan maar ik speelde echt mega slecht en heb er 1 verloren. Daarna heb ik het hele seizoen ook niet echt lekker meer gespeeld, ook regulier niet.
Maar goed. We zijn hier 2e geworden. met 6 !! punten achter op de nummer.
Ik heb er 1 verloren en 88%
De speler waar ik niet mee gespeeld heb heeft 71%
De 3e heeft uiteindelijk 44%.
Nummer 4 heeft door de knieoperatie niet gespeeld.
Regulier was een heel ander verhaal. 2 weken voor het eide moesten we 2 tegen teams die op de 3e en 4e plek stonden.
Beide teams stonden 6 punten voor ons, beide teams moesten nog 1 wedstrijd en dat was tegen ons.
De eerste van vorige week was drama en we verloren dan ook met 8-2. Hierdoor stonden we met 4 punten achter op de nummer 4.
We moesten dus met 7-3 winnen. De tegenstander kwam met een invaller.
Ik speelde niet mee. De geblesseerde (operatie) man is weer hersteld. Hij zat nog niet goed in zijn vel tot op heden maar na een paar x getraind te hebben ging het beter. Hij is in de basis sterker dan mij dus ik viel uit.
Ze begonnen sterk met ieder hun overwinning. 3-0 voor. Dubbel kon het vertrouwde dubbel weer spelen en die wonnen ze ook.
4-0 ... nog 3 puntjes. Daarna verloor onze speler van de invaller. 4-1 ... maar daarna gingen ze gewoon door met winnen en wonnen ze de volgende 4 wedstrijden. De laatste ging nog naar de tegenstander. 8-2 gewonnen.
We zijn dus 4e geworden en blijven in de 2e klasse.
Ratings:
Speler 1: 1303 (+34) met 62%
Speler 2: 1235 (-13) met 44%
Speler 3: 1125 (+28) met 28% dit ben ikke dus
Speler 4: 1229 (-31) met 22%
Dat van mij moet echt beter. Ik ben in 1 wedstrijd 46 punten kwijt geraakt door min verliespartij. Dan was ik meer richting de 1200 gebleven. Maar goed het is wat het is. In de 2e klasse heb ik een paar wedstrijden gehad waarbij ik dicht bij de overwinning ben geweest. Ik moet echt stabieler worden en meer gebruik maken van de noppen. Afwisselen. Niet steeds hetzelfde. Niet elke backspin bal aanvallen, maar ook eens gewoon terug leggen want dan komt hij hoog en kan ik hem afmaken. Maar dat zit nog niet goed in mijn systeem als ik achter de tafel sta.
Vooraf als ik tactiek bepaal wel .. maar achter de tafel nog niet.
Wij krijgen in de regulier een 5e speler erbij. Speelde bij een andere club 1e klasse. Rating 1389. Maar het team valt uit elkaar en dan blijft er niet genoeg over voor een regulier team, dan heeft de club alleen DUO en dat wil hij niet.
Dus met 5 betekend 6 wedstrijden? dat vind ik erg weinig. Dus ik ben met de jongens in overleg om ook een DUO team op te starten.
Ik krijg de indruk dat ze daar niet zoveel zin in hebben ..... 1 wil niet. De andere 2 willen wel een paar potjes ballen, de 4e moet nog antwoorden.
Ik wil er wel 10 spelen geen probleem, maar dan moeten de andere 3 er wel 3 spelen in een seizoen. Anders moet ik opzoek naar andere spelers.
DUO kan ik weinig over zeggen.
Toen ik de eerste wedstrijden meespeelde wonnen we alles dik met 5-0 of 4-1.
Daarna wilde ik dus niet meer spelen ivm nivoverschil.
De speler waar ik mee speelde ging toen van alles winnen naar bijna alles verliezen, maar toch nog een 3-2 en 5-0 winst (dit waren zijn laatste 2 gewonnen wedstrijden tegen de nummer laatste).
Daarna ging het bergafwaards en hebben we niks meer gewonnen. Ik heb nog 1 wedstrijd meegedaan maar ik speelde echt mega slecht en heb er 1 verloren. Daarna heb ik het hele seizoen ook niet echt lekker meer gespeeld, ook regulier niet.
Maar goed. We zijn hier 2e geworden. met 6 !! punten achter op de nummer.
Ik heb er 1 verloren en 88%
De speler waar ik niet mee gespeeld heb heeft 71%
De 3e heeft uiteindelijk 44%.
Nummer 4 heeft door de knieoperatie niet gespeeld.
Regulier was een heel ander verhaal. 2 weken voor het eide moesten we 2 tegen teams die op de 3e en 4e plek stonden.
Beide teams stonden 6 punten voor ons, beide teams moesten nog 1 wedstrijd en dat was tegen ons.
De eerste van vorige week was drama en we verloren dan ook met 8-2. Hierdoor stonden we met 4 punten achter op de nummer 4.
We moesten dus met 7-3 winnen. De tegenstander kwam met een invaller.
Ik speelde niet mee. De geblesseerde (operatie) man is weer hersteld. Hij zat nog niet goed in zijn vel tot op heden maar na een paar x getraind te hebben ging het beter. Hij is in de basis sterker dan mij dus ik viel uit.
Ze begonnen sterk met ieder hun overwinning. 3-0 voor. Dubbel kon het vertrouwde dubbel weer spelen en die wonnen ze ook.
4-0 ... nog 3 puntjes. Daarna verloor onze speler van de invaller. 4-1 ... maar daarna gingen ze gewoon door met winnen en wonnen ze de volgende 4 wedstrijden. De laatste ging nog naar de tegenstander. 8-2 gewonnen.
We zijn dus 4e geworden en blijven in de 2e klasse.
Ratings:
Speler 1: 1303 (+34) met 62%
Speler 2: 1235 (-13) met 44%
Speler 3: 1125 (+28) met 28% dit ben ikke dus
Speler 4: 1229 (-31) met 22%
Dat van mij moet echt beter. Ik ben in 1 wedstrijd 46 punten kwijt geraakt door min verliespartij. Dan was ik meer richting de 1200 gebleven. Maar goed het is wat het is. In de 2e klasse heb ik een paar wedstrijden gehad waarbij ik dicht bij de overwinning ben geweest. Ik moet echt stabieler worden en meer gebruik maken van de noppen. Afwisselen. Niet steeds hetzelfde. Niet elke backspin bal aanvallen, maar ook eens gewoon terug leggen want dan komt hij hoog en kan ik hem afmaken. Maar dat zit nog niet goed in mijn systeem als ik achter de tafel sta.
Vooraf als ik tactiek bepaal wel .. maar achter de tafel nog niet.
Wij krijgen in de regulier een 5e speler erbij. Speelde bij een andere club 1e klasse. Rating 1389. Maar het team valt uit elkaar en dan blijft er niet genoeg over voor een regulier team, dan heeft de club alleen DUO en dat wil hij niet.
Dus met 5 betekend 6 wedstrijden? dat vind ik erg weinig. Dus ik ben met de jongens in overleg om ook een DUO team op te starten.
Ik krijg de indruk dat ze daar niet zoveel zin in hebben ..... 1 wil niet. De andere 2 willen wel een paar potjes ballen, de 4e moet nog antwoorden.
Ik wil er wel 10 spelen geen probleem, maar dan moeten de andere 3 er wel 3 spelen in een seizoen. Anders moet ik opzoek naar andere spelers.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
-
- Super Member
Of je doet aanvullend mee aan allerlei open toernooien.Ik wil er wel 10 spelen geen probleem, maar dan moeten de andere 3 er wel 3 spelen in een seizoen. Anders moet ik opzoek naar andere spelers.
Hoe is dat in Nederland? Zijn er daarvan voldoende in jouw buurt?
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24, Bp24Pro
Roterende snijtafelset Bs24
(Wereldprimeur:) Combinatie roterende snijtafel én rubberpers Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php
Ik heb ze dit seizoen alle 10 gespeeld. Van de 30 wedstrijden er dus 24 gewonnen (80%). Echter vorig seizoen was zelfs nog beter, maar speelde ik niet alles van de 24 wedstrijden won ik er 21 (88%). Echter als je het merendeel vrij makkelijk wint geef je eigenlijk nauwelijks om die wijst partijen. Ik verlies zelfs liever in bijv 5 games als het een mooie wedstrijd is tegen een gelijkwaardige of betere speler waaraan ik mij op kan trekken. Dan speel ik ook vaak beter en ben ik veel meer geconcentreerd. Daarom wil ik ook graag weer terug naar de 4e klasse. Wel grappig is dat ik over het hele seizoen maar 1 rating punt heb verloren. Dat geeft wellicht ook wel aan hoe groot de verschillen in de poule waren, want ik kreeg geregeld geen rating punten erbij als ik woon van een veel zwakkere speler.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
-
- Gold Member
Ja er zijn zeker toernooien door de provincie. Echter zijn die altijd in het weekend.
Of je doet aanvullend mee aan allerlei open toernooien.
Hoe is dat in Nederland? Zijn er daarvan voldoende in jouw buurt?
Ik heb een vriendin en die zie ik alleen in het weekend. Dan vind ik het niet leuk als ik elk weekend weg ben.
Ik zou voor golf, mahjong en tafeltennis denk ik elk weekend wel weg kunnen zijn .
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
-
- Super Member
1 others liked this
Het is Snieklaas en Kerst, Marc! Geef haar heel feestelijk een pingpong-batje kado.Ik heb een vriendin en die zie ik alleen in het weekend. Dan vind ik het niet leuk als ik elk weekend weg ben.
Toch jammer he, als je dan eigenlijk voor 'niks' meer speelt zo'n laatste avond. Maar netjes gedaan zeg!Gisteren was onze laatste wedstrijd en we wisten dat we aan een 7-3 voldoende hadden om 2e te worden (wat verder niets oplevert).
We speelden tegen de nummer 5 uit onze poule waar we de vorige keer thuis met 7-3 hadden gewonnen. Het was tevens een tegenstander die op een nieuwe locatie speelde.
In het zaaltje paste 2 tafels en de vloer was glas en je kon niet heel ver achter de tafel spelen en het plafond was redelijk laag.
Aangezien het redelijk glad was durfde ik niet echt met mijn aanvalsspel te spelen, maar gelukkig was dat ook niet nodig en was de bal in het spel houden al voldoende. Mooiste was denk ik mijn 2e wedstrijd tegen de speler waar ik de vorige keer nog onnodig van had verloren. Hij kon zijn aanvallen niet echt hard doorslaan waardoor ik de meeste aanvallen gewoon terug had tot dat hij zelf een fout maakte. Ook wat verder achter de tafel (vaak bijna tegen de muur). Uiteindelijk gaf ik geen enkele game weg en won ik alles in 3 games. Ik had niet echt lekker gespeeld, maar goed de gladde vloer zorgde mede daarvoor.
Mijn teamgenoten wonnen ook alles en samen het dubbel in 5 games. Het werd dus 0-10 voor ons. Een heerlijke afsluiter van de competitie en de 2e plaats is binnen. Zelf heb ik 80% gespeeld. Dat is het meeste van de club waardoor ik de procentenbeker heb gewonnen. Die heb ik in ruim 30 jaar tafeltennis nog nooit gewonnen.
Volgend seizoen gaan ze waarschijnlijk de onderste poules anders indelen want ze zien ook wel dat het verschil te groot is in de poules. Waarschijnlijk komen er meer 6e klasse poules waardoor de 4e en voornamelijk de 5e klasse weer wat meer aan elkaar gewaagd zijn.
We vragen 4e klasse aan. Ik hoop dat we het krijgen want ik speel nu al 2 seizoenen onder mijn niveau en ik heb jarenlang 4e klasse en af en toe 3e klasse gespeeld.
Uiteindelijk zijn wij dus laatste in de poule geworden, 16 punten minder dan de nummer 1, dus al met al had het ook heel anders kunnen lopen. We hadden gewoon duidelijk een aantal avonden waar het bij een aantal van ons totaal niet liep en dan geef je eigenlijk al teveel punten weg. Daarnaast nu 2 keer met invallers moeten spelen, die in beide gevallen geen enkele punt pakte (neem ik hun niet kwalijk uiteraard).
En de concurrenten die bovenaan geëindigd zijn hebben ook gewoon veel geluk gehad.... vooral de nummer 1... die heeft bij meerdere wedstrijden een invaller uit een lagere klasse tegen zich gehad en zelfs 2 keer maar tegen 2 spelers gespeeld. Ik blijf er ook bij, dat het team waar wij afgelopen keer tegen speelde de eerste plek veel meer verdiend.
Hier moeten de teamindelingen ook volgens mij voor 8 of 9 december worden ingeleverd, dus ja, ook een krappe tijd om dit te doen.... vooral omdat degene die het doet erg slecht bereikbaar is momenteel (onze teamgenoot die ook plots in het buitenland zat vorige week). Begrijp ondertussen ook beter waarom, hoorde dat hij binnenkort voor het eerst papa wordt en hij zit al vrij lang in een grote verbouwing die nog niet af is en het kindje moet in februari al licht gaan zien...
Eerste voorstel teamindeling kwam net voorbij toevallig.... ik zie alleen dat er geen rekening is gehouden met het feit dat er nog een speler op staat die ook stopt....
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0
Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0
Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0
Ik had ook begrepen dat de teamindelingen voor 9 december klaar moesten zijn. De laatste wedstrijd van de club was op vrijdag 1 december en dat heeft ertoe heeft dat een team in de bestaande vorm stopt, nu kreeg ik op zondag bericht van de wedstrijdsecretaris dat de 2 spelers die het betreft niet als duo kunnen doorgaan want niet meer mogelijk. Is de wedstrijdsecretaris hier in de fout of in de veronderstelling dat de 9e al is geweest?
Laatst gewijzigd door Red op 04 Dec 2023, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Fl ügelstutzer
Seizoen 2/2023 2de klasse nttb-west
Wedstrijd Palio WAY-003 Yinhe Mars II Yinhe Neptune
Training 1 Palio WAY-003 Sanwei T88 Ultraspin Yinhe Qing
Training 2 Palio WAY-001 Reactor V5 Yinhe Qing
Heel goede vraag, die kan ik persoonlijk niet beantwoorden. Heb je de wedstrijdsecretaris ook gevraagd wat hij daarmee bedoelt?Ik had ook begrepen dat de teamindelingen voor 9 december klaar moesten zijn. De laatste wedstrijd van de club was op vrijdag 1 december en dat ertoe heeft geleid dat een team in de bestaande vorm stopt, nu kreeg ik op zondag bericht van de wedstrijdsecretaris dat de 2 spelers die het betreft niet als duo kunnen doorgaan want niet meer mogelijk. Is de wedstrijdsecretaris hier in de fout of in de veronderstelling dat de 9e al is geweest?
Want de 9de is het nog niet dus.....
Dit heb ik zojuist gedaan, nu dan maar wachten. Maar mogelijk zit hier nog iemand die daar meer van weet of die al die bulletins regelmatig moet lezen.
Heel goede vraag, die kan ik persoonlijk niet beantwoorden. Heb je de wedstrijdsecretaris ook gevraagd wat hij daarmee bedoelt?
Na mijn weten is het ook na de 9e nog mogelijk om spelers aan reeds gemeldde teams toe te voegen mits bepaalde regels in acht zijn genomen.
Fl ügelstutzer
Naar mijn weten kan dat laatste ook nog ja, dus toevoegen aan teams na de 9de, maar dan moet het team wel aangevraagd zijn natuurlijk.Dit heb ik zojuist gedaan, nu dan maar wachten. Maar mogelijk zit hier nog iemand die daar meer van weet of die al die bulletins regelmatig moet lezen.
Heel goede vraag, die kan ik persoonlijk niet beantwoorden. Heb je de wedstrijdsecretaris ook gevraagd wat hij daarmee bedoelt?
Na mijn weten is het ook na de 9e nog mogelijk om spelers aan reeds gemeldde teams toe te voegen mits bepaalde regels in acht zijn genomen.
Bericht gehad van een ander verenigingslid want bestuur/commissaris laat zich niet horen. Volgens hem wilden hun alle settings klaar hebben tot 3 december zonder dat alle leden daarover geinformeerd zijn. Deadline is normaal inderdaad 9 december. Het is dan dus een verenigingsinterne issue die ertoe leidde dat ik een aantal gesprekken met de teamleden helemaal voor niets heb gedaan. Het reden hiervoor is mij volstrekt onduidelijk.
Nou, zo als het nu zit stopt een van de reguliere teams, en gaat de beste een team hoger zodat dat team volgend seizoen de klasse kan behouden. Qua rating en ratio is die ook in dit team de koploper, in dezelfde klasse. Voor de 2 andere spelers is even niets te vinden want kan niet meer. Een van die 2 is daarnaast vaak ziek, die 2 alleen zouden dan ook geen eigen team aan kunnen.
Ik dacht echt dat er nog wat tijd is voor de teamindeling. Of is dat alleen maar voor bij de duo? Voor regulier missen in ieder geval minimaal twee spelers.
Voor in de duo-competitie zit het top team nu nog steeds met een speler die bijna alle punten alleen heeft gehaald - op een dubbel na - en die speler die nul komma niks heeft gewonnen en waar ook geen vooruitgang zichtbaar is. Verschil in ELO tussen die 2 is +-200 punten, of eigenlijk ongeveer 2 klassen. Wat is er nou eigenlijk leuk aan als je niets wint? Het is al niet leuk als je met het gevoel van 'moeten' winnen in de wedstrijden gaat, en dat dan de hele seizoen door.. Er komt wel versterking bij door een 3e speler maar of die überhaupt de tijd over heeft om 2-3 keer te spelen is nog onduidelijk.
Nou, zo als het nu zit stopt een van de reguliere teams, en gaat de beste een team hoger zodat dat team volgend seizoen de klasse kan behouden. Qua rating en ratio is die ook in dit team de koploper, in dezelfde klasse. Voor de 2 andere spelers is even niets te vinden want kan niet meer. Een van die 2 is daarnaast vaak ziek, die 2 alleen zouden dan ook geen eigen team aan kunnen.
Ik dacht echt dat er nog wat tijd is voor de teamindeling. Of is dat alleen maar voor bij de duo? Voor regulier missen in ieder geval minimaal twee spelers.
Voor in de duo-competitie zit het top team nu nog steeds met een speler die bijna alle punten alleen heeft gehaald - op een dubbel na - en die speler die nul komma niks heeft gewonnen en waar ook geen vooruitgang zichtbaar is. Verschil in ELO tussen die 2 is +-200 punten, of eigenlijk ongeveer 2 klassen. Wat is er nou eigenlijk leuk aan als je niets wint? Het is al niet leuk als je met het gevoel van 'moeten' winnen in de wedstrijden gaat, en dat dan de hele seizoen door.. Er komt wel versterking bij door een 3e speler maar of die überhaupt de tijd over heeft om 2-3 keer te spelen is nog onduidelijk.
Fl ügelstutzer
Als je echt niks kan winnen speel je simpelweg te hoog voor je kunnen, in mijn ogen niet leuk meer....
DUO gaat dus bij ons niet komen, dat zou dan namelijk de regulier volledig moeten vervangen en gelukkig zijn er teveel mensen die dat niet willen (waaronder ik dus).... Onze team indeling is nog niet duidelijk.... er was een voorstel gedaan, echter daarin was al minimaal 1 speler ingedeeld die heeft aangegeven te stoppen.... dus opnieuw naar de tekentafel...
Vorig seizoen haalde ik 50% in de 4de klasse, was mijn eerste seizoen in de 4de, was ik best over te spreken.
Dit seizoen kwam in de 3de klasse vanwege de teamsamensmeltingen en stond ik tot de laatste avond nog op 57%, maar dat werd weer tada 50%... LOL. Voor mij precies genoeg uitdaging, ik kan me dan namelijk richten op die 50% omhoog zien te krijgen in de seizoenen er na... maar heb zeker niet het gevoel dat ik niks in die klasse te zoeken heb. Bedoel het team dat gepromoot is en 2de klasse gaat spelen, heb ik 67% van verslagen.... echter het team waar we de laatste avond tegen speelde, heb 25% van verslagen (gekke is dat deze persoon ook 2de klasse gaat spelen heb ik begrepen) en de rest heeft mij meerdere keren verslagen...
Komend seizoen wordt het dus 4de klasse... maar wie allemaal mijn teamgenoten worden weet ik nog niet.
DUO gaat dus bij ons niet komen, dat zou dan namelijk de regulier volledig moeten vervangen en gelukkig zijn er teveel mensen die dat niet willen (waaronder ik dus).... Onze team indeling is nog niet duidelijk.... er was een voorstel gedaan, echter daarin was al minimaal 1 speler ingedeeld die heeft aangegeven te stoppen.... dus opnieuw naar de tekentafel...
Vorig seizoen haalde ik 50% in de 4de klasse, was mijn eerste seizoen in de 4de, was ik best over te spreken.
Dit seizoen kwam in de 3de klasse vanwege de teamsamensmeltingen en stond ik tot de laatste avond nog op 57%, maar dat werd weer tada 50%... LOL. Voor mij precies genoeg uitdaging, ik kan me dan namelijk richten op die 50% omhoog zien te krijgen in de seizoenen er na... maar heb zeker niet het gevoel dat ik niks in die klasse te zoeken heb. Bedoel het team dat gepromoot is en 2de klasse gaat spelen, heb ik 67% van verslagen.... echter het team waar we de laatste avond tegen speelde, heb 25% van verslagen (gekke is dat deze persoon ook 2de klasse gaat spelen heb ik begrepen) en de rest heeft mij meerdere keren verslagen...
Komend seizoen wordt het dus 4de klasse... maar wie allemaal mijn teamgenoten worden weet ik nog niet.
Inmiddels is het bekend dat mijn team en het team eronder allebei doorgaan met maar 3 personen per team. Heel dun dus zonder een 4 persoon wat betekent dat je eigenlijk alle wedstrijden moet spelen. Waarschijnlijk kan ik dat niet vanwege een skivakantie.
Bij mijn andere club heeft het Eredivisie team inmiddels de halve finale gewonnen, de finale wordt volgende week in Hilversum gespeeld en wellicht ga ik daar weer naartoe.
Bij mijn andere club heeft het Eredivisie team inmiddels de halve finale gewonnen, de finale wordt volgende week in Hilversum gespeeld en wellicht ga ik daar weer naartoe.
dat is wel heel dun gezaaid inderdaad.... inmiddels is de indeling bij ons ook bekend.... worden slechts 2 teams en in mijn team is het een samenraapsel geworden van mensen die eigenlijk maar net 6de klasse zouden aan kunnen, maar nu dus 4de klasse gaan spelen... weet niet echt of dat dan leuk wordt voor hen en voor ons...
Helaas ging er ook een van die jongens stoppen omdat hij de 5de klasse vorig seizoen al iets te pittig vond en de 4de klasse echt niet ziet zitten... jammer want je kon hem er goed bij hebben, leuke vent, zonde dus dat er weer eentje stopt.
We gaan het wel zien komend seizoen.
Ik heb privé nogal wat wijzigingen de komende tijd (ik ga elders wonen en op termijn gaan we scheiden en beiden een andere woning zoeken) dus staat voor mij tafeltennis zelfs op een iets lager pitje, althans de toernooien want op die dagen heb ik mijn zoon thuis, de rest ga ik gewoon mee door in elk geval.
Helaas ging er ook een van die jongens stoppen omdat hij de 5de klasse vorig seizoen al iets te pittig vond en de 4de klasse echt niet ziet zitten... jammer want je kon hem er goed bij hebben, leuke vent, zonde dus dat er weer eentje stopt.
We gaan het wel zien komend seizoen.
Ik heb privé nogal wat wijzigingen de komende tijd (ik ga elders wonen en op termijn gaan we scheiden en beiden een andere woning zoeken) dus staat voor mij tafeltennis zelfs op een iets lager pitje, althans de toernooien want op die dagen heb ik mijn zoon thuis, de rest ga ik gewoon mee door in elk geval.
Pittig TwoFace! Je blijft dus wel in je huidige woonplaats wonen, zodat je bij de huidige club kunt blijven spelen?
Hoef je geen oppas te regelen voor je zoon als je competitie moet spelen? Ik weet uiteraard niet zijn leeftijd.
Zelf ben ik vrijgezel en heb geen kinderen, dus dat probleem heb ik niet. Vorig jaar had ik nog wel een vriendin die een dochter uit een eerdere relatie had, maar met tafeltennis gaf dat eigenlijk geen problemen. Ook omdat ze elders wonen.
Hoef je geen oppas te regelen voor je zoon als je competitie moet spelen? Ik weet uiteraard niet zijn leeftijd.
Zelf ben ik vrijgezel en heb geen kinderen, dus dat probleem heb ik niet. Vorig jaar had ik nog wel een vriendin die een dochter uit een eerdere relatie had, maar met tafeltennis gaf dat eigenlijk geen problemen. Ook omdat ze elders wonen.
Nee toevallig ga ik eerst wonen in de plaats waar ik tafeltennis (daar woon ik nu niet namelijk), maar ik heb er wel 28 jaar gewoond, Op langere termijn, dus als we echt ons huidige huis verkopen en allebei wat anders gaan zoeken, weet ik nog niet zeker of ga wonen waar ik nu woon, ga wonen waar ik getogen ben (en tafeltennis) of ga wonen waar ik nu werk (en waar ze ook een vereniging hebben waar ik ook leuk contact mee heb.Pittig TwoFace! Je blijft dus wel in je huidige woonplaats wonen, zodat je bij de huidige club kunt blijven spelen?
De enige invloed op termijn die ik in elk geval zie is dat ik niet meer op zaterdag een toernooi ga spelen, zeker niet de komende paar jaar omdat mijn zoon dan bij mij komt en ik ook mijn aandacht aan hem wil geven die dag. De competitie kan voor mij gewoon doorgaan, niet anders dan nu. Ik kon daar met mijn vrouw altijd goede afspraken over maken. Soms was mijn zoon dan wel eventjes alleen omdat mijn vrouw 's avonds werkt, was hij soms 1,5-2,5 uur alleen, maar hij is 12 en erg verantwoordelijk, dus dat is geen probleem.
Ja, het zal zeker pittig zijn, minimaal het komende jaar, misschien wel langer, daar heb ik eigenlijk nog geen zicht op... en op termijn zal mijn zoon misschien op de zaterdag andere plannen hebben (een bijbaantje misschien, kan ik me zo voorstellen). Misschien wijzigt er ook nog wel wat in de afspraken wanneer mijn zoon bij mij is en hij wordt ook steeds zelfstandiger natuurlijk, maar als ik hem slechts 1 dag per week bij mij heb schenk ik hem mijn volledige aandacht, dat verdient hij natuurlijk ook.
Vrijgezel zijn heeft zo zeker zijn voordelen, maar mijn zoon is mij wel het dierbaarste, dus daar heb ik geen moment spijt van en ik hou ook nog van mijn vrouw, zij ook van mij, maar meer als goede vrienden dan een stel. En dat blijkt voor ons beiden niet genoeg meer te zijn. Dus dan is dit de juiste keuze en ach ik zie wel weer of ik iemand tegenkom, ik hou niet zo heel erg van alleen zijn ben ik achter gekomen, dus er zal vast wel iemand op mijn pad komen, maar ik ga het niet forceren.
Soms mis ik het hebben van een kind en relatie wel. Met ex die een kind had uit een vorige relatie was het wel leuk. Al kon ik het kind soms ook achter het behang plakken. Een dochter heeft ze. We spreken nog wel eens af, maar dan ook als vrienden om bordspellen te spelen wat beide onze grote hobby is.
Ik ben op weg richting de finale van de Eredivisie. Ik ben benieuwd of ons team nu eindelijk eens in de finale speelt.
Ik ben op weg richting de finale van de Eredivisie. Ik ben benieuwd of ons team nu eindelijk eens in de finale speelt.
-
- Super Member
1 others liked this
Zo zie je maar hoe verschillend het kan gaan in het leven....
Mijn vrouw Ursula en ik zijn inmiddels 42 jaar getrouwd. We hebben een zoon van 41 en binnenkort een kleindochter.
Wat ben ik blij van scheidingsellende, zorgrechtdiscussies en woningzoekerij verschoond te zijn gebleven!
En om toch weer op tafeltennis terug te komen: ik hoop je graag weer eens bij een toernooi of zo te zien, bij voorkeur nog steeds net zo goed gehumeurd als bij het Ganzentoernooi.
Mijn vrouw Ursula en ik zijn inmiddels 42 jaar getrouwd. We hebben een zoon van 41 en binnenkort een kleindochter.
Wat ben ik blij van scheidingsellende, zorgrechtdiscussies en woningzoekerij verschoond te zijn gebleven!
Ik wens je heel veel sterkte en heb grote respect voor de manier waarop je deze situatie ziet en aanpakt.De enige invloed op termijn die ik in elk geval zie is dat ik niet meer op zaterdag een toernooi ga spelen, zeker niet de komende paar jaar omdat mijn zoon dan bij mij komt en ik ook mijn aandacht aan hem wil geven die dag.
[...]maar meer als goede vrienden dan een stel. En dat blijkt voor ons beiden niet genoeg meer te zijn. Dus dan is dit de juiste keuze [...]
En om toch weer op tafeltennis terug te komen: ik hoop je graag weer eens bij een toernooi of zo te zien, bij voorkeur nog steeds net zo goed gehumeurd als bij het Ganzentoernooi.
De finale was prachtig! Wat een mooie spannende wedstrijden om te zien en eindelijk heeft mijn club gewonnen. Erg leuke middag gehad! Blijft ook een mooie centrale locatie waar het wordt gehouden daar in Hilversum.
Ik gun het ook niemand en met zo lang bij elkaar verwacht ik ook niet dat het bij jullie nog zal veranderen ;-)Zo zie je maar hoe verschillend het kan gaan in het leven....
Ik wens je heel veel sterkte en heb grote respect voor de manier waarop je deze situatie ziet en aanpakt.De enige invloed op termijn die ik in elk geval zie is dat ik niet meer op zaterdag een toernooi ga spelen, zeker niet de komende paar jaar omdat mijn zoon dan bij mij komt en ik ook mijn aandacht aan hem wil geven die dag.
[...]maar meer als goede vrienden dan een stel. En dat blijkt voor ons beiden niet genoeg meer te zijn. Dus dan is dit de juiste keuze [...]
Ik kan er nuchter over praten, maar de lulligste domme dingen kunnen me momenteel wel emotioneel maken, zo uit het niets... ook de harde waarheid. Ik zie het maar zo: ik wil graag wel goed bevriend blijven met mijn vrouw, ze is al wel 15 jaar mijn steun en toeverlaat (waarvan as maart 14 jaar getrouwd) en ik zou het heel gek vinden om elkaar in eens niet meer te zien/ te spreken, alleen maar omdat je niet meer getrouwd bent.
Ik zou ook graag wel weer af en toe een toernooi spelen, maar mijn zoon blijft wel voorgaan uiteraard. Overigens heb ik nog steeds last van mijn nek van die val op het ganzentoernooi, daar baal ik wel wat van.... kan nog steeds volledig over mijn rechterschouder naar achteren kijken ook...
Ik hoop vooral dat zowel ik als mijn vrouw uiteindelijk weer liefde kunnen vinden, ik zou helemaal in mijn uppie toch niet zo gelukkig zijn als met iemand naast me, ik ben lang alleen geweest voor ik mijn vrouw ontmoette en dat was nou niet bepaald de mooiste periode uit mijn leven.