Voorjaarscompetitie 2017
Voorjaarscompetitie 2017
Nog een maandje, dan mogen we weer. Bij jullie de indeling al bekend? Zelf mag ik het dit seizoen voor het eerst in de 1e klasse gaan proberen. Door het wegvallen van een team bij onze dat boven ons stond kwam er een plek beschikbaar. Twee spelers hebben besloten om weer te beginnen met competitiespelen, dus het is lastig om aan te geven wat onze kansen zijn. Na 7 seizoenen 2e klasse vind ik het wel leuk om eens te proberen, en hoop er vooral lekker van te genieten en te leren. Een nieuw team, een nieuwe klasse en de 1e klasse gaat wat verdder qua regio, waardoor ik tegen 4 verenigingen mag spelen waar ik nog niet eerder tegen heb gespeeld in competitieverband.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Re: Voorjaarscompetitie 2017
Na degradatie vanuit de 1e klasse komend seizoen in de 2e. Zou me zeer verbazen als we niet op zijn minst meedoen om promotie.
CSBV all wood Andro Rasanter C53 Andro Rasanter C53
CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48
Een weekje nog, allemaal klaar voor de komende competitie?
Hier zit eerste ronde er al op. Begonnen met een 7-3 overwinning.
En hoe heb je zelf gespeeld?
Na een teleurstellend vorig seizoen (+-/ 20% in de 3e klasse West en een half seizoen blessureleed door een slijmbeursontsteking) dit seizoen 4e klasse gaan spelen. Niet meer met de Butterfly ZJ Super ZLC met Tenergy 05/80 maar met de onlangs aangeschafte Sword Strange King III met Rhyzm-P max op de FH en Spinlord Agenda lange noppen op de BH. Is even wennen, maar begin er steeds meer gevoel mee te krijgen! Eerste wedstrijd 1 gewonnen (11-1 / 11-3 / 11/3) en 2 verloren in vijven (11-9 en 15-13). Afgelopen vrijdag ingevallen in de 2e klasse en van alle 3 de tegenstanders een game gepakt en zeker niet kansloos weggeslagen. Komende maandag invallen in de 3e klasse, kijken hoe dat gaat. Is een compleet andere speelstijl, maar heb er een hoop lol in en het gaat na 2 weken al een heel stuk beter dan dat ik van tevoren verwacht had eigenlijk. Lekker zo door blijven gaan, dan ben ik ervan overtuigd dat mijn percentage zeker nog een stuk zal stijgen!
Butterfly Harimoto Innerforce Layer ALC
FH: Tibhar Hybrid K3
BH: Tibhar Aurus
1 x winst en verder wisselvallig, net zoals vorig seizoen. Gaat wel wat beter, maar timing blijft nog wat lastig.En hoe heb je zelf gespeeld?
Het komt allemaal wel weer terug, maar langzamer dan dat ik wil.
Seizoen begonnen, maar eerste pot gelijk uitgesteld. Volgende week met vakantie, dus het duurt nog even. We mogen dit seizoen weer hoofdklasse proberen. Twee seizoenen geleden waren we hieruit gedegradeerd dus ben benieuwd of we nu kunnen handhaven ![Smile :)](./images/smilies/smile.png)
![Smile :)](./images/smilies/smile.png)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
2 wedstrijden gespeeld. 4-1 en 5-0 gewonnen, zelf nog 100 %, misschien dat we dit seizoen wel kampioen kunnen worden,na 3x 2e. Zou wel leuk zijn om weer 2e klas te meppen.
Gister voor het eerst een wedstrijd in de eerste klasse. Een nette 7-3 overwinning. Helaas wist ik er zelf maar 1 te winnen, en de andere 2 gingen redelijk kansloos in drie games verloren. Ik vond ook niet dat ik erg sterk speelde. Ik was net niet scherp genoeg.
Deze week een nette 9-1 overwinning. Niet geweldig gespeeld, maar wel 3x winst. Blijft wat wisselvallig en ook de concentratie kan beter.
Gisteren 3e wedstrijd. 4-1 gewonnen. Zelf helaas 1e partij verloren, was te onrustig in mijn keuzes en wilde te graag op de verkeerde momenten, maakte daardoor teveel onnodige fouten.Staan nog steeds 1e,maandag tegen de nr 2.
Afgelopen week 10-0 winst. 3 degelijke overwinningen. Ook wij spelen de volgende wedstrijd tegen de nummer 2.
Helaas een 8-2 nederlaag met zelf 1 gewonnen partij. Ik heb voor mijn doen goed en lekker gespeeld maar kom toch nog net wat tekort. De snelheid in de eerste klasse is toch wel een stapje hoger, en de bal wordt veel eerder aangevallen. Rustig een paar keer schuiven en de juiste bal afwachten is er niet bij. Toch wel een positief gevoel overgehouden, en ik hoop deze competitie te groeien in mijn aanvalspel. Ik vond het in ieder geval een heel leuke uitdaging.
Tegen nr 2 4-1 gewonnen. Helaas een ongezellige onsportieve tegenstander(1 ervan)Dat word nog leuk in de return,
waarschijnlijk zijn we dan al kampioen, dus dan is er ruimte om wat "leuks"te doen tegen deze man. Al heb ik het gevoel dat hij dan niet meespeelt. We gaan het mee maken. Hoe gaan jullie om met onsportieve klootzakken?
Zelf allebei gewonnen.
waarschijnlijk zijn we dan al kampioen, dus dan is er ruimte om wat "leuks"te doen tegen deze man. Al heb ik het gevoel dat hij dan niet meespeelt. We gaan het mee maken. Hoe gaan jullie om met onsportieve klootzakken?
Zelf allebei gewonnen.
Dit jaar (alweer) met goede kampioensmoed aan de competitie begonnen. Kampioen zou moeten kunnen, er zit geen enkele op papier te sterke tegenstander in onze poule. De eerste 2 wedstrijden wonnen we met een invaller met 9-1 (1 invaller was dochter Iris, Timo kent haar ws wel) en de wedstrijd van afgelopen zaterdag speelden we met het complete team. Voor het eerst dit seizoen echt goed en lekker gespeeld en alle partijen dik in drieën gewonnen. Helaas was onze derde man wat minder op dreef en verloor er 2 en de dubbel. 6-4 gewonnen en we staan nog steeds bovenaan met 2 punten voor op de nr 2
Meppers 1, 2e klasse zuid-west
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Gisteren 5-0 gewonnen,tegen de zwakste . Prima gelegenheid om mijn mepper te testen, gevoel begint te komen, FH loopt lekker, BH blijft iets achter(is normaal bij mij)
Nu 6 punten voor op nr 2,dus het kampioenschap is halverwege al bijna zeker.
Nu 6 punten voor op nr 2,dus het kampioenschap is halverwege al bijna zeker.
Vooralsnog een 3e plaats in de 4e klasse NTTB met mijn nieuwe team voor dit seizoen. Koploper heeft er nu 35, nummer 2 heeft er 32 en wij derde met 27 punten.
Begin van de competitie begonnen met lange noppen op de BH wat steeds iets beter gaat. Zelf nu 50% gewonnen, maar heb wel het idee dat dit in de tweede competitiehelft nog wel omhoog gaat aangezien het steeds beter en lekkerder gaat. Vijfde wedstrijd is met 8-2 gewonnen en deze (tegen de onderste) heb ik zelf niet meegedaan. Volgende week maandag eerst weer invallen in de 3e klasse (vorige invalbeurt in dit team 2 gewonnen) en volgende week vrijdag met mijn eigen team weer verder in onze eigen competitie.
Begin van de competitie begonnen met lange noppen op de BH wat steeds iets beter gaat. Zelf nu 50% gewonnen, maar heb wel het idee dat dit in de tweede competitiehelft nog wel omhoog gaat aangezien het steeds beter en lekkerder gaat. Vijfde wedstrijd is met 8-2 gewonnen en deze (tegen de onderste) heb ik zelf niet meegedaan. Volgende week maandag eerst weer invallen in de 3e klasse (vorige invalbeurt in dit team 2 gewonnen) en volgende week vrijdag met mijn eigen team weer verder in onze eigen competitie.
Butterfly Harimoto Innerforce Layer ALC
Lange noppen spelen? Moest verboden worden.Vooralsnog een 3e plaats in de 4e klasse NTTB met mijn nieuwe team voor dit seizoen. Koploper heeft er nu 35, nummer 2 heeft er 32 en wij derde met 27 punten.
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Meppers 1, 2e klasse zuid-west
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Wij gaan zoals verwacht strijden om erin te blijven in de hoofdklasse. Staan nu ene laatste met al een flinke achterstand op onze voorloper. We hebben nog niet tegen ze gespeeld, maar die moeten we eigenlijk winnen. Of dat gaat lukken is een tweede haha.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan