Heb helaas ook géén flauw idee wat er nou allemaal aan de hand is momenteel. Raak geen pepernoot, spinballen vrijwel allemaal mis, via het net over, forehand spin dood... Word er gek van!!!Ook onze 3e wedstrijd, dit keer tegen een 2e klasse degradant, met 9-1 verloren. Zelf weer alles verloren, sta op 11% met 1 uit 9. Als team stijf onderaan met 3 gespeeld en slechts 3 schamele puntjes. Kortom: volgend seizoen weer 4e klasse.......
Voorjaarscompetitie 2018
Re: Voorjaarscompetitie 2018
Butterfly Harimoto Innerforce Layer ALC
FH: Tibhar Hybrid K3
BH: Tibhar Aurus
ook wel veel verschil in de regio's merk ik. Als jullie met ratings tot aan de 1200 stijf onderaan staan terwijl bij ons in de 3e klasse mensen boven de 1200 de top in de klasse zijn. Ik kan er met mijn 1117 (vorig jaar 63%) wel aardig in mee maar meer ook niet.
Ik zou in jullie 3e klasse dus wegeslagen worden
Bye the way Timo, hoe speelt de Rozena? (heb alleen met tenergy 80 en tenergy 05 gespeeld van Butterfly)
Bye the way Timo, hoe speelt de Rozena? (heb alleen met tenergy 80 en tenergy 05 gespeeld van Butterfly)
Hout: Dr. Neubauer Barricade DEF
FH: DHS Neo Hurricane 2.1
BH: Spinlord Blitzschlag OX
FH: DHS Neo Hurricane 2.1
BH: Spinlord Blitzschlag OX
Bij ons in de derde klasse staan de middenmoters zo rond de 1200 met de top boven de 1300. Wij staan als team nu 1,2 en 4. Kans op kampioenschap dus.ook wel veel verschil in de regio's merk ik. Als jullie met ratings tot aan de 1200 stijf onderaan staan terwijl bij ons in de 3e klasse mensen boven de 1200 de top in de klasse zijn. Ik kan er met mijn 1117 (vorig jaar 63%) wel aardig in mee maar meer ook niet.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Wij hebben 2 degradanten uit de tweede klasse met ratings van +1300 en zelfs +1400... vooralsnog helemaal niets te zoeken, zat met rating tegen de 1200 maar ben goed aan het zakken inmiddels!
De Rozena’s zijn prima rubbers, goed gevoel en prima mee te tikken en te spinnen. Ikvind alleen persoonlijk dat het rubber na een seizoen wel al behoorlijk minder word. Maar dat hebben een hoop rubbers tegenwoordig!
De Rozena’s zijn prima rubbers, goed gevoel en prima mee te tikken en te spinnen. Ikvind alleen persoonlijk dat het rubber na een seizoen wel al behoorlijk minder word. Maar dat hebben een hoop rubbers tegenwoordig!
Timo,de kleuren zijn andersom....05 zwart/80 rood,
De nieuwe rubbers zijn inderdaad sneller"weg" maar ik pimp ze na elk seizoen met blanke lampolie zowel spons als toplaag, dan frissen ze aardig op. Heb vandaag mijn "oude " expert eens vergeleken met mijn nieuwe , en de nieuwe is veel minder springerig, dat komt echt door de Alser grip. Veel lineairder.Tegelijk is de oude met de rozena 1.9 veel spinniger/katapult dan de nieuwe met de 25 1.9,mischien ruil ik rubber nog wel om Het is maar net wat ik wil, of wat strakker en daardoor meer controle of meer flex/bounce en meer spin,zeker uit 2e lijn.
aangezien we toch degraderen maakt het niet zoveel meer uit waar ik mee ga spelen... kan ik mooi wisselen tijdens de wedstrijden. want dat is toch weer anders dan balletje trainen.
De nieuwe rubbers zijn inderdaad sneller"weg" maar ik pimp ze na elk seizoen met blanke lampolie zowel spons als toplaag, dan frissen ze aardig op. Heb vandaag mijn "oude " expert eens vergeleken met mijn nieuwe , en de nieuwe is veel minder springerig, dat komt echt door de Alser grip. Veel lineairder.Tegelijk is de oude met de rozena 1.9 veel spinniger/katapult dan de nieuwe met de 25 1.9,mischien ruil ik rubber nog wel om Het is maar net wat ik wil, of wat strakker en daardoor meer controle of meer flex/bounce en meer spin,zeker uit 2e lijn.
aangezien we toch degraderen maakt het niet zoveel meer uit waar ik mee ga spelen... kan ik mooi wisselen tijdens de wedstrijden. want dat is toch weer anders dan balletje trainen.
Heb 'm aangepast!
Ziet er k(l)eurig uit.....
Gisteren 4e wedstrijd . 3-2 verloren. Mijn maatje won er 2... , ik helaas niks, wel een paar geweldige games gewonnen, maar ook sommige dik verloren. Kernwoord "wisselvallig" en net geen winst. jammer, maar niet erg. volgende keer beter.
mep ze!
mep ze!
Zo wordt je kampioen met 72 punten en dan sta je na 4 wedstrijden in een klasse hoger stijf onderaan met slechts 3 schamele puntjes. Zelf op 1 uit 12 en er lukt echt helemaal niets! Na 3x 9-1 op ons donder te hebben gehad vanavond zelfs met 10-0 verloren van een team dat net als wij vorig seizoen kampioen geworden is. Afgestraft, geslacht en vernederd zijn we... Volgend seizoen weer 4e klasse, dat is nu al een feit!
Oei, en ik dacht dat bij ons het gat tussen 3 en 4 al groot was.Zo wordt je kampioen met 72 punten en dan sta je na 4 wedstrijden in een klasse hoger stijf onderaan met slechts 3 schamele puntjes. Zelf op 1 uit 12 en er lukt echt helemaal niets! Na 3x 9-1 op ons donder te hebben gehad vanavond zelfs met 10-0 verloren van een team dat net als wij vorig seizoen kampioen geworden is. Afgestraft, geslacht en vernederd zijn we... Volgend seizoen weer 4e klasse, dat is nu al een feit!
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
gelukkig zijn er twee competities per jaar..........smile.
Het vernederende gevoel ken ik en komt volgens mij doordat je na promotie opeens meest tegen betere spelers speelt ipv mindere. Het gaat dan niet alleen om het verliezen als vernederend.
Die spelers zijn van begin af met serveren en retourneren gemiddeld al beter met de uitvoering ipv minder als voor de promotie.
Daarmee kunnen ze het spel vanaf de serve taktisch al beter spelen zonder dat ze taktisch echt beter hoeven te zijn anders dan met de uitvoering.
Dat maakt dat je te vaak blijft steken in wat rommelig slordig en dom lijkend spel voor er echt een rallye ontstaat en dat werkt vernederend. De ander laat je dan rommeliger spelen, minder goed retourneren en zelf beter en pakt vervolgens de makkelijker zelf gecreerde kansen eenvoudig op. Je kunt ahw niet eens meer laten zien dat je kunt tafeltennissen omdat je er amper aan toe komt. Tafeltennis begint alleen met serveren.
Volgende keer zou ik dus zorgen dat je dat en het retourneren op een beter peil hebt om ok tegen die betere spelers al direkt goed in de rallye te kunnen zitten.
Als je serve beter is wordt de return terug minder, makkelijker voor jou dus.
Als je return beter is wordt een eventuele derde aanvallende bal makkelijker om over te nemen of goed te blokken enzovoort. Zo kun je het spel meer naar je toe trekken en in ieder geval tot en met de derde bal al meer partij bieden.
Het vernederende gevoel vermindert dan zelfs als je even dik zou verliezen want je bood de ander en het publiek al meer een partij. Zo werkt het bij mij tenminste wel. Dan kan ik met verlies beter leven dan wanneer ik al direkt te veel en te vaak aan het klungelen gebracht ben.
Het batje speelt hier toch een belangrijke rol bij.
As je het onderste uit de kan wilt qua topspin bijvoorbeeld laat je vaak toch wat vallen voor het serve en returnspel in die openingsfase. Dat wordt voor jezelf moeilijker en voor de ander makkelijker, Tegen betere spelers kun je je dat minder veroorloven en dan hang je.
Dan speel je niet meer maar wordt er met je gespeeld. Beetje gechargeerd, overdreven, maar zo werkt het dan wel volgens mij juist door die wisseling van het opeens meest spelen tegen sterkere spelers ipv meest mindere voorafgaand aan een promotie.
Die spelers zijn van begin af met serveren en retourneren gemiddeld al beter met de uitvoering ipv minder als voor de promotie.
Daarmee kunnen ze het spel vanaf de serve taktisch al beter spelen zonder dat ze taktisch echt beter hoeven te zijn anders dan met de uitvoering.
Dat maakt dat je te vaak blijft steken in wat rommelig slordig en dom lijkend spel voor er echt een rallye ontstaat en dat werkt vernederend. De ander laat je dan rommeliger spelen, minder goed retourneren en zelf beter en pakt vervolgens de makkelijker zelf gecreerde kansen eenvoudig op. Je kunt ahw niet eens meer laten zien dat je kunt tafeltennissen omdat je er amper aan toe komt. Tafeltennis begint alleen met serveren.
Volgende keer zou ik dus zorgen dat je dat en het retourneren op een beter peil hebt om ok tegen die betere spelers al direkt goed in de rallye te kunnen zitten.
Als je serve beter is wordt de return terug minder, makkelijker voor jou dus.
Als je return beter is wordt een eventuele derde aanvallende bal makkelijker om over te nemen of goed te blokken enzovoort. Zo kun je het spel meer naar je toe trekken en in ieder geval tot en met de derde bal al meer partij bieden.
Het vernederende gevoel vermindert dan zelfs als je even dik zou verliezen want je bood de ander en het publiek al meer een partij. Zo werkt het bij mij tenminste wel. Dan kan ik met verlies beter leven dan wanneer ik al direkt te veel en te vaak aan het klungelen gebracht ben.
Het batje speelt hier toch een belangrijke rol bij.
As je het onderste uit de kan wilt qua topspin bijvoorbeeld laat je vaak toch wat vallen voor het serve en returnspel in die openingsfase. Dat wordt voor jezelf moeilijker en voor de ander makkelijker, Tegen betere spelers kun je je dat minder veroorloven en dan hang je.
Dan speel je niet meer maar wordt er met je gespeeld. Beetje gechargeerd, overdreven, maar zo werkt het dan wel volgens mij juist door die wisseling van het opeens meest spelen tegen sterkere spelers ipv meest mindere voorafgaand aan een promotie.
@Mank. Klopt idd. Afgelopen seizoen 2e klasse gespeeld en ondanks een redelijk percentage (50%) toch veel moeite gehad met de nodige tegenstanders. Er waren er genoeg bij waarbij ik moeite had, met noppen, om hun service goed terug te brengen. Er zijn zelfs een paar wedstrijden geweest die ik puur verloor op de opslag van de tegenstander. Ik denk dat als ik vaker daar speel ik wat eenvoudiger de service kan retourneren.
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
vanavond 3-2 gewonnen!. Ik 2 en maatje 1, dubbel net aan verloren. lekker.
Nu kruipen we toch wel iets dichterbij ,dus heel misschien toch handhaven/al reken ik er niet op. Bij duo is de teamsamenstelling meer van invloed en ,we verliezen helaas teveel dubbels, die tikken aan.
Nu kruipen we toch wel iets dichterbij ,dus heel misschien toch handhaven/al reken ik er niet op. Bij duo is de teamsamenstelling meer van invloed en ,we verliezen helaas teveel dubbels, die tikken aan.
Lekker dat er toch weer wat gewonnen wordt. Wij staan naar 3 wedstrijden op de 3e plaats. Helaas moesten we afgelopen week met zijn tweetjes op stap waardoor je al met 3-0 achter begint. Gelukkig wisten we de schade te beperken tot een 6-4 verlies. Na degradatie vorig seizoen uit de eerste klasse had ik verwacht een goed seizoen te kunnen spelen. Ik heb er echter nog maar 3 van de 9 gewonnen. Mijn schouder blijft een te groot probleem om normaal te kunnen spelen. Door een blessure bij een teamgenoot zullen we de rest van de competitie met inavallers, of met zijn tweetjes moeten spelen. Behoud zal normaal gesproken wel moeten lukken.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Gisteren tegen de koploper, een van de twee 2e klasse degradanten die we in de poule hebben, gespeeld. Zelf goed gespeeld, begin steeds beter te wennen aan de 'Mepper'. Helaas wel alle 3 mijn partijen met 3-1 verloren. Einduitslag wederom 9-1. Staan nog steeds (gaat helaas ook niet meer veranderen denk ik) dik onderaan met slechts 4 punten uit 5 wedstrijden. Maar het gaat steeds beter, had echt weer lol in het spelletje gisteren, dus wie weet kunnen we in de tweede competitiehelft her en der toch nog ergens een paar puntjes sprokkelen. Degradatie is wel al een feit, maar we kunnen er nog wel proberen het beste van te maken.
Vandaag tegen de grote onbekende gespeeld, OTTC (Oss). Nog nooit tegen gespeeld en door omstandigheden hadden ze deze competitie ook nog niks gespeeld. 8-2 gewonnen, zelf vrij makkelijk 3 enkels bij kunnen schrijven. Met 27 punten uit 3 wedstrijden ze we goed op weg naar de 2e klasse.
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Wij zijn helaas niet meer alleen aan kop nadat wij gisteren bij de nieuwe mede-nr.1 (nu gelijk aan punten na 5 wedstrijden) met 0:5 ervan langs kregen - een erg rare zaak eigenlijk, ook al heb ik het met reserve moeten doen en zijn 3 partijen pas in de 5de set weg gegaan, maar toch: er zijn ongelogen 4 ballen in 5 wedstrijden kapot geslagen (Kingnik 3*, vermoedelijk China zonder naad 1e generatie), en gedroegen zich de ballen over het algemeen vrij vreemd. Ondanks dit ging een van hun spelers nog bijna door het lint omdat hij een punt niet kreeg nadat hij al (opzettelijk) had geserveerd voordat de tegenstander klaar was. En het was toch echt geen jonge gozer meer.
Ik heb nog wel vertrouwen erin dat wij de koppositie met wat afstand op de nr. 2 gaan veroveren tot aan het einde van het seizoen en dat wij gewoon doorgaan naar de volgende klasse.
Ik heb nog wel vertrouwen erin dat wij de koppositie met wat afstand op de nr. 2 gaan veroveren tot aan het einde van het seizoen en dat wij gewoon doorgaan naar de volgende klasse.
Fl ügelstutzer
Seizoen 2/2023 2de klasse nttb-west
Wedstrijd Palio WAY-003 Yinhe Mars II Yinhe Neptune
Training 1 Palio WAY-003 Sanwei T88 Ultraspin Yinhe Qing
Training 2 Palio WAY-001 Reactor V5 Yinhe Qing
Seizoen 2/2023 2de klasse nttb-west
Wedstrijd Palio WAY-003 Yinhe Mars II Yinhe Neptune
Training 1 Palio WAY-003 Sanwei T88 Ultraspin Yinhe Qing
Training 2 Palio WAY-001 Reactor V5 Yinhe Qing
hoi allemaal,
ik heb besloten dat dit mijn laatste competitie is. O.a door mijn ,fysiek,zware werk en de voortschrijdende leeftijd/lichaam kost het me teveel energie. De avonden zijn zelfs bij de duo-comp toch te lang, (vooral uitwedstrijden)ik mag er smorgens heel vroeg uit en maak lange dagen. Ik blijf nog wel een balletje slaan op de vereniging .
Iedereen veel succes en plezier gewenst verder,
mep ze.
ik heb besloten dat dit mijn laatste competitie is. O.a door mijn ,fysiek,zware werk en de voortschrijdende leeftijd/lichaam kost het me teveel energie. De avonden zijn zelfs bij de duo-comp toch te lang, (vooral uitwedstrijden)ik mag er smorgens heel vroeg uit en maak lange dagen. Ik blijf nog wel een balletje slaan op de vereniging .
Iedereen veel succes en plezier gewenst verder,
mep ze.
Inmiddels neem ik al een paar jaar niet meer deel aan competitiewedstrijden maar eerder was ik nog een tijd beschikbaar voor het team als invaller.
Binnen de kortste keren speelde ik natuurlijk meer wedstrijden dan de
vaste spelers. :) .Dat was een dom idee dus.
Later stelde ik hier paal en perk aan door van te voren
het (maximaal)aantal deelnames gewoon aan te geven als richtlijn,
Voor het team en teamgenoten was dat meer dan niks
en af en toe meedoen beviel mij ook prima.
Spelers die dan misbruik maken van een invaller benadelen ook de anderen
en dus het team.
Zo blijf je met zijn allen verantwoordelijk voor het team,
Eerste keer zonder afspraak was ik anders de invaller die niet wou invallen en speelde ik in praktijk natuurlijk de meeste wedstrijden..
Binnen de kortste keren speelde ik natuurlijk meer wedstrijden dan de
vaste spelers. :) .Dat was een dom idee dus.
Later stelde ik hier paal en perk aan door van te voren
het (maximaal)aantal deelnames gewoon aan te geven als richtlijn,
Voor het team en teamgenoten was dat meer dan niks
en af en toe meedoen beviel mij ook prima.
Spelers die dan misbruik maken van een invaller benadelen ook de anderen
en dus het team.
Zo blijf je met zijn allen verantwoordelijk voor het team,
Eerste keer zonder afspraak was ik anders de invaller die niet wou invallen en speelde ik in praktijk natuurlijk de meeste wedstrijden..