Voorjaarscompetitie 2019
Voorjaarscompetitie 2019
Over 2 weken begint het weer. Supergezellige maar weinig winnende teamgenoot is omgeruild voor dochterlief Iris (nepotisme anyone ).
Na bestudering van de tegenstanders hebben we 3 teams die we op papier onder ons moeten kunnen houden. Naast het gebruikelijke LN geweld ook een funbatje wat ik toch serieus wil gaan overwegen om mee te spelen, nl een Re-Impact Rapier 44 met een Waran 2,0mm op de FH en een Sunflex Anti-Loop 1,2mm op de BH. Heb er weer zin in.
Na bestudering van de tegenstanders hebben we 3 teams die we op papier onder ons moeten kunnen houden. Naast het gebruikelijke LN geweld ook een funbatje wat ik toch serieus wil gaan overwegen om mee te spelen, nl een Re-Impact Rapier 44 met een Waran 2,0mm op de FH en een Sunflex Anti-Loop 1,2mm op de BH. Heb er weer zin in.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Re: Voorjaarscompetitie 2019
Volgend seizoen dus 2de klasse reguliere competitie en (ook) wij zouden zeker 2 teams achter ons kunnen laten. Wel is het zo dat wij op papier met één onbekende (nog geen rating) gaan starten en met een nogal redelijk lage ELO-score vooral aan het begin de underdogs zullen zijn - dat bevalt mij zo of zo beter. Ik ga ervan uit dat de ELO nog minimaal 100 punten omhoog kan dit seizoen en dat 'de grote onbekende' 80%+ zou moeten spelen.
Fl ügelstutzer
Seizoen 2/2023 2de klasse nttb-west
Wedstrijd Palio WAY-003 Yinhe Mars II Yinhe Neptune
Training 1 Palio WAY-003 Sanwei T88 Ultraspin Yinhe Qing
Training 2 Palio WAY-001 Reactor V5 Yinhe Qing
Seizoen 2/2023 2de klasse nttb-west
Wedstrijd Palio WAY-003 Yinhe Mars II Yinhe Neptune
Training 1 Palio WAY-003 Sanwei T88 Ultraspin Yinhe Qing
Training 2 Palio WAY-001 Reactor V5 Yinhe Qing
een grote verassing voor mij dit seizoen, 2 teams die op papier boven ons zouden moeten eindigen en de rest kan het alle kanten op. Ik zit nog maar met 1 speler van mijn vorige seizoen in het team en die is erg wisselvallig, daarnaast 3 jeugdspelers die erbij zijn gekomen, tegen gespeeld en qua niveau zeker niet slecht, maar hoe ze het in competitie doen moet zich uitwijzen.
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0
Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0
Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0
Voor ons wordt het het eerste seizoen 2e klasse. Door mijn superseizoen vorig jaar en ook nog doordat ik op de Limburgse kampioenschappen ongeslagen bleef in de 3e klasse (en dus de titel pakte) is mijn ELO rating zo hard omhoog geschoten dat ik zelfs in deze klasse nog de 7e/8e speler zou moeten zijn.
Dat valt natuurlijk nog te bezien. Maar ik denk dat 50% wel haalbaar moet zijn (vorig jaar 94% in de 3e - 30% - nog een marge). Sinds ik ben geswitcht naar Barricade DEF houtje + Spinlord Blitzschlag OX BH + Rakza 7 1.8mm FH (ipv altijd max op forehand) gaat het echt weer een stuk beter.
Voor twee van mijn teamgenoten wordt het overleven (laagste elo ratings in de klasse), maar ze hadden vorig seizoen wel hun beste seizoen ooit (78 en 66%), dus helemaal kansloos meot het niet worden. Dan hebben we nog een jeugdlid erbij die denk ik prima mee zou moeten kunnen (behalve tegen niet-standaard spelers) en tenslotte nog iemand die ook al eens 95% haalde in de 3e klasse. Als hij normaal speelt onze beste speler, maar qua mentaliteit wil hij nog wel eens een offday hebben.
Ik denk dat we 2, toch minimaal 1, team onder ons moeten kunnen houden. Maar het wordt zwaar!
Dat valt natuurlijk nog te bezien. Maar ik denk dat 50% wel haalbaar moet zijn (vorig jaar 94% in de 3e - 30% - nog een marge). Sinds ik ben geswitcht naar Barricade DEF houtje + Spinlord Blitzschlag OX BH + Rakza 7 1.8mm FH (ipv altijd max op forehand) gaat het echt weer een stuk beter.
Voor twee van mijn teamgenoten wordt het overleven (laagste elo ratings in de klasse), maar ze hadden vorig seizoen wel hun beste seizoen ooit (78 en 66%), dus helemaal kansloos meot het niet worden. Dan hebben we nog een jeugdlid erbij die denk ik prima mee zou moeten kunnen (behalve tegen niet-standaard spelers) en tenslotte nog iemand die ook al eens 95% haalde in de 3e klasse. Als hij normaal speelt onze beste speler, maar qua mentaliteit wil hij nog wel eens een offday hebben.
Ik denk dat we 2, toch minimaal 1, team onder ons moeten kunnen houden. Maar het wordt zwaar!
Hout: Dr. Neubauer Barricade DEF
FH: DHS Neo Hurricane 2.1
BH: Spinlord Blitzschlag OX
Klinkt goed Ruben, een mooie mix van mensen en dat verhaal over de mentaliteit is zo herkenbaar ook binnen ons team...
Dit wordt pas mijn 3de seizoen ooit... nog steeds in de 6de klasse, maar van eerste seizoen 33% (nog met een standaard batje tot de laatste wedstrijd, die speelde ik met combi zoals ik nu speel), 2de seizoen 67%, maar toen heb ik erg lopen experimenteren met andere frames (had ik beter niet kunnen doen, leverde vooral verlies op)...
Nu mijn 3de seizoen 6de klasse, mijn ELO is wel flink gestegen en 2 van mijn teamgenoten zijn gepromoveerd naar 4de klasse team, maar onderling spel tegen hen is meestal ongeveer 50/50...
We verwachten en hopen volgend seizoen weer samen in een team te zitten en dan of 5de klasse of 4de klasse te gaan spelen. Mijn huidige team is een beetje een experimenteer team (3 nieuwe jeugdspelers (wel goed, maar erg jong) 1 'bejaarde speler', ik zeg de gek (39) en relatief nieuw en een speler van net 18, die dit seizoen voor het eerst geen jeugd meer speelt, maar mentaal erg wisselt)...
Dus een totale verrassing weer... en we zitten ook weer in een pool met 2 degradanten die maar wat graag weer promoveren (net als vorig seizoen)... dus kans op de overwinning schat ik erg laag in, mijn ELO tov. de rest... dan sta ik 8ste... maar de onderste 4, zijn 3 team genoten en eentje staat daar maar net boven... dus erg mixed. Maar eerdere ervaringen zeggen mij in elk geval dat ELO zeker niet alles betekend.
Dit wordt pas mijn 3de seizoen ooit... nog steeds in de 6de klasse, maar van eerste seizoen 33% (nog met een standaard batje tot de laatste wedstrijd, die speelde ik met combi zoals ik nu speel), 2de seizoen 67%, maar toen heb ik erg lopen experimenteren met andere frames (had ik beter niet kunnen doen, leverde vooral verlies op)...
Nu mijn 3de seizoen 6de klasse, mijn ELO is wel flink gestegen en 2 van mijn teamgenoten zijn gepromoveerd naar 4de klasse team, maar onderling spel tegen hen is meestal ongeveer 50/50...
We verwachten en hopen volgend seizoen weer samen in een team te zitten en dan of 5de klasse of 4de klasse te gaan spelen. Mijn huidige team is een beetje een experimenteer team (3 nieuwe jeugdspelers (wel goed, maar erg jong) 1 'bejaarde speler', ik zeg de gek (39) en relatief nieuw en een speler van net 18, die dit seizoen voor het eerst geen jeugd meer speelt, maar mentaal erg wisselt)...
Dus een totale verrassing weer... en we zitten ook weer in een pool met 2 degradanten die maar wat graag weer promoveren (net als vorig seizoen)... dus kans op de overwinning schat ik erg laag in, mijn ELO tov. de rest... dan sta ik 8ste... maar de onderste 4, zijn 3 team genoten en eentje staat daar maar net boven... dus erg mixed. Maar eerdere ervaringen zeggen mij in elk geval dat ELO zeker niet alles betekend.
Nee klopt TwoFace, het spel moet je maar net liggen (betreft ELO en head to head), maar over het algemeen zegt het natuurlijk wel wat. Er zijn 'betere' spelers die absoluut niet tegen mij kunnen spelen (noppen..) en er zijn 'slechte' spelers waar ik helemaal niet tegen wegkom. Dat maakt het spelletje juist zo leuk.
Hout: Dr. Neubauer Barricade DEF
Gisteren de eerste wedstrijd gespeeld tegen Hita (Hilvarenbeek). Ging lekker, 3 enkels en de dubbel gewonnen. Helaas waren mijn teamgenoten minder opgewassen tegen de 3 heren. Uiteindelijk 5-5 gespeeld.
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Na de volledige najaarscompetitie gemist te hebben na een voet operatie is afgelopen vrijdag de competitie ook voor mij weer begonnen in de 4e klasse. We vorloren alle 3 van dezelfde speler met 3-2 (11-8 / 11-8 / 11-9) in de vijfde game. Dubbel wel gewonnen en zelf 1x 3-0 en 3-1. Nette 7-3 overwinning om mee te beginnen! Dinsdag invallen in de 3e klasse duo en vrijdag kan ik zelf helaas noet spelen uit tegen VVV. Week daarop gaan we er weer keihard tegenaan! Succes allemaal.
Butterfly Harimoto Innerforce Layer ALC
FH: Tibhar Hybrid K3
BH: Tibhar Aurus
Dit kan ik helemaal bevestigen idd, ik speel sowieso tegen betere spelers ook zelf beter, maar als er teveel klasse verschil is kan ik simpelweg niet winnen, echter een speler die heel vreemd speelt (zie je iets vaker in de 6de klasse dan hoger denk ik)... heb ik het soms best wel erg lastig mee terwijl ik ze eigenlijk wel zou moeten kunnen verslaan.Nee klopt TwoFace, het spel moet je maar net liggen (betreft ELO en head to head), maar over het algemeen zegt het natuurlijk wel wat. Er zijn 'betere' spelers die absoluut niet tegen mij kunnen spelen (noppen..) en er zijn 'slechte' spelers waar ik helemaal niet tegen wegkom. Dat maakt het spelletje juist zo leuk.
Onze eerste wedstrijd ging redelijk tot goed. Ik moest met 2 nieuwelingen (2 jonge jongens) tegen een degradant uit de 5e klasse en we hebben met 6-4 gewonnen. Waarvan ik alle enkels won, ook won ik met 1 van de jongens de dubbel en 1 jongen won er nog 2 enkels, de ander verloor alles helaas maar vocht er wel goed voor.
We staan nu 3de in de poule omdat de andere 2 wedstrijden beide 9-1 waren... we zullen het zien, as vrijdag tegen denk ik de zwakste tegenstander, maar wel bij hen... in theorie moeten we daar winst weg halen, maar eerst maar eens voor elkaar zien te krijgen.
Gaat dus wel weer beter met je voet? Beterschap anders nog en goed resultaat behaald gezien je afwezigheid zeg!Na de volledige najaarscompetitie gemist te hebben na een voet operatie is afgelopen vrijdag de competitie ook voor mij weer begonnen in de 4e klasse. We vorloren alle 3 van dezelfde speler met 3-2 (11-8 / 11-8 / 11-9) in de vijfde game. Dubbel wel gewonnen en zelf 1x 3-0 en 3-1. Nette 7-3 overwinning om mee te beginnen! Dinsdag invallen in de 3e klasse duo en vrijdag kan ik zelf helaas noet spelen uit tegen VVV. Week daarop gaan we er weer keihard tegenaan! Succes allemaal.
Ik krijg ook in de tweede klasse nog steeds commentaar dat ik een vreemd spelletje heb. Maar ik heb een FH met heel veel spin, zowel back- top- en zijspin. Verder kan ik met mijn noppen blokken, choppen, schuiven, pseudo topspin spelen en vlak afslaan. Dat levert een nogal erg verstorend spel op.
, echter een speler die heel vreemd speelt (zie je iets vaker in de 6de klasse dan hoger denk ik)... heb ik het soms best wel erg lastig mee terwijl ik ze eigenlijk wel zou moeten kunnen verslaan.
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Gaat weer helemaal goed, blij dat ik eindelijk weer kan spelen!Gaat dus wel weer beter met je voet? Beterschap anders nog en goed resultaat behaald gezien je afwezigheid zeg!Na de volledige najaarscompetitie gemist te hebben na een voet operatie is afgelopen vrijdag de competitie ook voor mij weer begonnen in de 4e klasse. We vorloren alle 3 van dezelfde speler met 3-2 (11-8 / 11-8 / 11-9) in de vijfde game. Dubbel wel gewonnen en zelf 1x 3-0 en 3-1. Nette 7-3 overwinning om mee te beginnen! Dinsdag invallen in de 3e klasse duo en vrijdag kan ik zelf helaas noet spelen uit tegen VVV. Week daarop gaan we er weer keihard tegenaan! Succes allemaal.
Dag Timo,
goed om te lezen dat je herstel bent van je voetoperatie en dat je weer competitie speelt.
Jammer dat je as vrijdag niet uit tegen VVV speel. Ik speel namelijk tegenwoordig bij VVV en speel as vrijdag thuis.
Zelf prima gestart in de hoofdklasse, een 8-2 overwinning en zelf 3 potje en het dubbel gewonnen.
goed om te lezen dat je herstel bent van je voetoperatie en dat je weer competitie speelt.
Jammer dat je as vrijdag niet uit tegen VVV speel. Ik speel namelijk tegenwoordig bij VVV en speel as vrijdag thuis.
Zelf prima gestart in de hoofdklasse, een 8-2 overwinning en zelf 3 potje en het dubbel gewonnen.
Michel
HTTV 070
Hoofdklasse
Innerforce ALC
Dignics 05
HTTV 070
Hoofdklasse
Innerforce ALC
Dignics 05
Hoi Michel,
Ik speel zelf niet vrijdag maar kom wel even kijken.
Kan ik even zien hoe iemand met mijn ex-Apolonia om weet te gaan! Zie je vrijdag!
Ik speel zelf niet vrijdag maar kom wel even kijken.
Kan ik even zien hoe iemand met mijn ex-Apolonia om weet te gaan! Zie je vrijdag!
Mooi zo ! :-)Gaat weer helemaal goed, blij dat ik eindelijk weer kan spelen!Gaat dus wel weer beter met je voet? Beterschap anders nog en goed resultaat behaald gezien je afwezigheid zeg!Na de volledige najaarscompetitie gemist te hebben na een voet operatie is afgelopen vrijdag de competitie ook voor mij weer begonnen in de 4e klasse. We vorloren alle 3 van dezelfde speler met 3-2 (11-8 / 11-8 / 11-9) in de vijfde game. Dubbel wel gewonnen en zelf 1x 3-0 en 3-1. Nette 7-3 overwinning om mee te beginnen! Dinsdag invallen in de 3e klasse duo en vrijdag kan ik zelf helaas noet spelen uit tegen VVV. Week daarop gaan we er weer keihard tegenaan! Succes allemaal.
Ik ben niet zo heel bewust van wat ik allemaal kan of doe, ik speel heel intuïtief (wel met een strategie erbij), mijn wegdraaiende smash is denk ik mijn belangrijkste FH wapen, verder kan ik goed blocken met FH en plaatsen (hard of zacht, kort of lang)...Ik krijg ook in de tweede klasse nog steeds commentaar dat ik een vreemd spelletje heb. Maar ik heb een FH met heel veel spin, zowel back- top- en zijspin. Verder kan ik met mijn noppen blokken, choppen, schuiven, pseudo topspin spelen en vlak afslaan. Dat levert een nogal erg verstorend spel op.
, echter een speler die heel vreemd speelt (zie je iets vaker in de 6de klasse dan hoger denk ik)... heb ik het soms best wel erg lastig mee terwijl ik ze eigenlijk wel zou moeten kunnen verslaan.
Mijn BH (met noppen), is vooral kappen en blocken, met ook daarin effect... maar vooral de variatie om de noppen te pakken en dan het spel te vertragen wordt dan als zeer verstorend gezien ook..
Volgens zitten er hier best veel spelers met soortgelijk spel of niet?>
Vorig weekend alweer wedstrijd 2. Ik deed niet mee (concert van MaYan ftw) en onze tweede man was ziek. Moesten dus nummer 3 en 4 van ons team met een invaller uit de derde klas naar een lastige tegenstander. Helaas 8-2 verloren, maar ze hadden wel lekker gespeeld zeiden ze.
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Ondertussen ook de 2de wedstrijd gehad, op papier de makkelijkste tegenstander.... op ELO zou ik het meest moeite moeten hebben met de eerste tegenstander, maar die tikte ik vrij makkelijk weg met 3-0... de laatste tegenstander had ik op ELO minder moeite mee moeten hebben, maar dit maal moest ik er voor vechten, een 3-2 overwinning voor mij.. kortom ik sta nog op 100% met 6 uit 6 (of 8 uit 8 als je de dubbels meerekent).
We gingen met een 9-1 overwinning voor ons naar huis :-)
As vrijdag weer spelen, thuis dit maal tegen op papier een gemiddelde tegenstander, maar eerst maar zien en ons best doen. Voorlopig staan we 2de in de poule met 15 punten en de nummer 1 heeft er 17 (allebei 2 wedstrijden gespeeld).
We gingen met een 9-1 overwinning voor ons naar huis :-)
As vrijdag weer spelen, thuis dit maal tegen op papier een gemiddelde tegenstander, maar eerst maar zien en ons best doen. Voorlopig staan we 2de in de poule met 15 punten en de nummer 1 heeft er 17 (allebei 2 wedstrijden gespeeld).
Wij spelen weer 5e klasse en denken dit jaar kampioen te worden.
Na drie avonden strak aan de leiding
Na drie avonden strak aan de leiding
Stiga Rosewood XO
F.H. DHS Hurricane 3-50
B.H. Yinhe Big Dipper
F.H. DHS Hurricane 3-50
B.H. Yinhe Big Dipper
lekker Floris, ik acht de kans eigenlijk zeer klein dat we nummer 1 worden, ik denk dat wij strijden om plek 2/3...
De nummer 1 die er nu al staat is naar verwachting ook de poule kampioen aan het einde... hun zwakste speler is ongeveer net zo sterk als onze sterkste...
3 junioren in het team, waarvan 2 het redelijk goed doen tot nu toe (67% over 1 avond) en 1-tje op 0%...
Daarnaast hebben we tot nu toe 1 van de zwakste tegenstanders gehad en een middelmatige. De sterkste 2 moeten we nog tegen spelen...
Mijn doel is dit seizoen mijn ELO hoger te krijgen (wat erg moeilijk is dit maal aangezien er niet veel met een hogere rating zijn en ik tot nu toe met 6 uit 6 winst maar 16 punten gestegen ben) en dan volgend seizoen met een andere team samenstelling in de 5de of 4de klasse te kunnen spelen...
De nummer 1 die er nu al staat is naar verwachting ook de poule kampioen aan het einde... hun zwakste speler is ongeveer net zo sterk als onze sterkste...
3 junioren in het team, waarvan 2 het redelijk goed doen tot nu toe (67% over 1 avond) en 1-tje op 0%...
Daarnaast hebben we tot nu toe 1 van de zwakste tegenstanders gehad en een middelmatige. De sterkste 2 moeten we nog tegen spelen...
Mijn doel is dit seizoen mijn ELO hoger te krijgen (wat erg moeilijk is dit maal aangezien er niet veel met een hogere rating zijn en ik tot nu toe met 6 uit 6 winst maar 16 punten gestegen ben) en dan volgend seizoen met een andere team samenstelling in de 5de of 4de klasse te kunnen spelen...