Najaarscompetitie 2019

Hier vind je informatie over de competitie
benxx
Silver Member
Silver Member

Najaarscompetitie 2019

Berichtdoor benxx » 15 Sep 2019, 15:25

Na een teleurstellende campagne in VJ 2019 gedegradeerd uit de tweede klasse en nu dus weer acteren in de derde.
Gisteren thuis tegen Bergeijk, 8-2 gewonnen. Zelf 3 enkels en samen met dochterlief de dubbel gewonnen. Goede start dus.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-05-24 1447

yoass
Super Member
Super Member

Re: Najaarscompetitie 2019

Berichtdoor yoass » 15 Sep 2019, 20:12

Gefeliciteerd. 35 jaar geleden bij de jeugd ook wel eens teams van Bergeijk tegengehad. Goeie teams. Lang geleden...

Zelf voortvarend begonnen met een nauw verlies (4-6) uit tegen op papier met afstand het sterkste team uit onze 3e klasse poule. Dat heeft ons overtuiging gegeven om voor het kampioenschap te gaan. We gaan 't zien!
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 16 Sep 2019, 14:03

Ik voor het eerst in 5de klasse, eerste wedstrijd winst 6-3 thuis, helaas afgelopen vrijdag 6-3 verlies tegen de huidige koploper... (een degradant uit 4de klasse), desondanks maken we nog een goede kans, we staan 2de nu, 1 puntje achter en ik was helaas in bar slechte vorm afgelopen vrijdag.... ik heb er zin in en ga ervan uit om minimaal in de top 3 te eindigen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Globe 979 oX
FH: TSP Ventus Speed 2.2

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 17 Sep 2019, 16:44

Ik speel vandaag mijn eerste in de DUO. Eerste wedstrijd was verloren in 2-3.
Vrijdag speel ik mijn eerste in de reguliere competitie ... daar was de eerste verplaatst.
Beide speel ik 4e klasse. Mijn eerste seizoen met de noppen. Ben benieuwd.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 18 Sep 2019, 08:47

we hebben ondertussen al 3 wedstrijden gehad.... eerste met 6-3 gewonnen, daarna 2 met 6-3 verloren helaas...
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 18 Sep 2019, 20:56

@Twoface. Hoe komen jullie aan 9 partijen. Spelen jullie 3 tegen 3 zonder dubbel?
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 19 Sep 2019, 10:14

Afgelopen vrijdag 2-8 gewonnen van HTC.
Onze eerste winstavond in de vierde ooit!
Heb me de hele zomer toegelegd op ontregelend spelen met dik balsa frame en 1.0 rubbers. Deze tactiek werkte uitstekend. Games van 11-0!
Morgen kijken of het dan weer zo goed gaat.
Stiga Rosewood XO
F.H. DHS Hurricane 3-50
B.H. Yinhe Big Dipper

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 20 Sep 2019, 08:37

@Twoface. Hoe komen jullie aan 9 partijen. Spelen jullie 3 tegen 3 zonder dubbel?
Bij ons spelen ze idd sinds dit seizoen geen dubbel meer helaas, beslissing van nttb-oost. Heeft met de te lange speel avonden te maken.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 20 Sep 2019, 08:38

Afgelopen vrijdag 2-8 gewonnen van HTC.
Onze eerste winstavond in de vierde ooit!
Heb me de hele zomer toegelegd op ontregelend spelen met dik balsa frame en 1.0 rubbers. Deze tactiek werkte uitstekend. Games van 11-0!
Morgen kijken of het dan weer zo goed gaat.
lekker zeg, eerste winst is ook gelijk een dikke winst. Ik heb tot nu toe pas 1 11-0 gehad nog nooit eentje tegen me gehad gelukkig.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 21 Sep 2019, 02:36

Vanavond uit tegen Veldhoven. Zelfde uitslag en partijen als eerste wedstrijd. Alleen was de dubbel nu van dochterlief met andere teamgenoot.
2 gespeeld, 16 punten, hij gaat lekker.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-05-24 1447

Floris
Super Member
Super Member

Berichtdoor Floris » 21 Sep 2019, 10:54

Gisteren 3-7 verloren maar nog steeds bovenaan. Ik heb twee enkels gewonnen.
Ben zeer tevreden met de resultaten van mijn nieuwe speelstijl. Ga ik dus nog even mee door.
Stiga Rosewood XO
F.H. DHS Hurricane 3-50
B.H. Yinhe Big Dipper

pipplayer
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor pipplayer » 21 Sep 2019, 11:08

"@Twoface. Hoe komen jullie aan 9 partijen. Spelen jullie 3 tegen 3 zonder dubbel?

Bij ons spelen ze idd sinds dit seizoen geen dubbel meer helaas, beslissing van nttb-oost. Heeft met de te lange speel avonden te maken."

Vind zoiets een belachelijke beslissing. Op de hele avond scheelt een potje hooguit 20 minuten. Lekkere tijdwinst ???
Ik heb ook al gehoord dat er plannen zijn om de 2 spelers die dubbelen maar 2 enkels te laten spelen. De derde speler speelt dan wel 3 enkelspelen. Dus heb je 8 wedstrijden. ROT OP!!!! Ikzelf wil zoveel mogelijk spelen. Ik ben toch zeker lid van een vereniging geworden om te spelen ! En weet dus ook dat het laat kan worden. Daar kies ik zelf voor. En wil je dat niet kan je kiezen voor Duo competitie.
Frame: Xiom Extreme S Novus
Forehand: Dms spinfire soft 1.8mm
Backhand: Andro hexer duro 1.7mm

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 21 Sep 2019, 13:32

10-0 thuisoverwinning tegen een respectabele tegenstander. Kampioensaspiraties zijn nog intact, zo durven we de 2e klasse wel aan.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)

CSBV
Super Member
Super Member

Berichtdoor CSBV » 21 Sep 2019, 17:25

En wil je dat niet kan je kiezen voor Duo competitie.
Dan moet die wel beschikbaar zijn in de afdeling waar je speelt.
CSBV all wood Andro Rasanter C53 Andro Rasanter C53
CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48

pipplayer
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor pipplayer » 21 Sep 2019, 17:43

En wil je dat niet kan je kiezen voor Duo competitie.
Dan moet die wel beschikbaar zijn in de afdeling waar je speelt.
Sorry, dat is waar.
Frame: Xiom Extreme S Novus
Forehand: Dms spinfire soft 1.8mm
Backhand: Andro hexer duro 1.7mm

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 23 Sep 2019, 12:06

"@Twoface. Hoe komen jullie aan 9 partijen. Spelen jullie 3 tegen 3 zonder dubbel?

Bij ons spelen ze idd sinds dit seizoen geen dubbel meer helaas, beslissing van nttb-oost. Heeft met de te lange speel avonden te maken."

Vind zoiets een belachelijke beslissing. Op de hele avond scheelt een potje hooguit 20 minuten. Lekkere tijdwinst ???
Ik heb ook al gehoord dat er plannen zijn om de 2 spelers die dubbelen maar 2 enkels te laten spelen. De derde speler speelt dan wel 3 enkelspelen. Dus heb je 8 wedstrijden. ROT OP!!!! Ikzelf wil zoveel mogelijk spelen. Ik ben toch zeker lid van een vereniging geworden om te spelen ! En weet dus ook dat het laat kan worden. Daar kies ik zelf voor. En wil je dat niet kan je kiezen voor Duo competitie.
Ze hebben bij ons een aantal alternatieven neergelegd en vond ook heel veel niet leuk... de dubbel niet spelen was niet eens een alternatief, maar was wel in eens de beslissing. Ik vind het ook jammer... of ik nou 15-20 minuten eerder klaar ben maakt me niet uit, dat maakt geen verschil... maar heb er zelf niks over te zeggen natuurlijk.
Ze moeten strenger toe zien op het op tijd beginnen en geen getreuzel tussendoor (sommige teams willen tussendoor koffie gaan drinken... )...

Je kiest idd zelf voor de sport en de wedstrijden... alleen vind ik het persoonlijk wel irritant dat er op allerlei verschillende avonden wordt gespeeld, waardoor we soms ook problemen hebben om een opstelling van ons team compleet te hebben. Ik ben oorspronkelijk gaan spelen met het idee dat we op woensdag avond trainen en op vrijdagavond competitie hebben en bij geen competitie vrij spelen... de andere avonden werkt mijn vrouw, dus kan ik niet zo maar spelen (ivm mijn zoontje).... alleen is het blijkbaar niet voor elke club hetzelfde met de locatie afhuren...

Kijk je naar veel andere sporten is (afhankelijk vh niveau) vaak wel een standaard dag dat je wedstrijden speelt... bij de TT dus niet echt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 23 Sep 2019, 13:25

Ik denk niet dat het zo is dat "je toch niets te zeggen hebt". We hebben wel degelijk wat te zeggen, en het maakt ook uit dat mensen wat zeggen.

Wat wel het geval is, dat er maar weinigen zijn die de moeite nemen om deel te nemen aan discussies. Dat zijn niet alleen (even overgeneraliserend) de jongere generaties, die leven met het idee dat ze consumenten zijn en alles een product is eerder dan met het idee dat het een collectieve onderneming is, waar ieder een steentje aan bij te dragen heeft wil het werken. Het zijn ook de (vergrijzende) oudere generaties die minder gemotiveerd raken, en die geconfronteerd worden met de hogere druk die ontstaat doordat de gemiddelde afstanden toenemen naarmate de spoeling dunner wordt in de competitie, en het feit dat velen met het komen van de jaren een andere energiehuishuiding krijgen.

De tijd dat de meeste sportverenigingen een volledig eigen accommodatie hadden en vrije keuze van speeltijden hadden ligt helaas ook al even achter ons. Het is eerder regel dan uitzondering dat een tafeltennisclub medegebruiker is van een sportzaal, een dorpshuis, een MFC, en de avonden verdeeld worden zonder dat een daarvan in z'n uppie een harde claim voor een bepaalde avond of middag op tafel kan leggen. Daarmee is het een feit dat verenigingen nou eenmaal andere speelavonden hebben. Er werd vroeger veel gespeeld op zaterdag, maar los nog van de mogelijkheid daarvan wekt dat weinig animo. Er is zelfs wat onmin jegens de verenigingen die op zaterdag spelen, er zijn andere verenigingen die balen als ze op zaterdag moeten, begrijp ik van de competitieleiding.

En zo zijn er veel perspectieven, en veel zaken om rekening mee te houden.
  • Er is daadwerkelijk onvrede over "te laat" thuis komen doordeweeks. Ikzelf heb wel eens reistijden van bijna anderhalf uur. Als ik dan donderdag ergens om 20u moet beginnen, betekent dat eerst aanschuiven in de file (dus meer dan anderhalf uur rijden), maar kijken hoe dat te doen is met het voederen van mezelf en de kinderen en als de wedstrijd dan tot na middernacht duurt kom ik tussen 2 en 3 thuis. Een teamgenoot die inmiddels dik in de 70 is begon dat erg zwaar te vinden en is naar de duocompetitie overgestapt. Met doen alsof hier geen probleem zit (tikkende tijdbom) komen we ook niet verder.
  • Er is zowel de behoefte om niet te ver te reizen alsook de behoefte om niet altijd elke competitie weer nagenoeg alleen maar tegen dezelfde teams om de hoek te spelen. De competitieleiders dansen koord op deze gespannen behoeften.
  • Zowat iedereen wil liever alleen op z'n eigen avond spelen. Vaak is dat vrijdag, maar niet altijd. Ook hier probeert de competitieleiding rekening mee te houden, en het koorddansen wordt er niet gemakkelijker op.
  • Veel mensen willen het liever iets minder laat maken (gegeven reistijd, etc.), maar er zijn ook best wat mensen die het zonde vinden om voor twee wedstrijdjes een uur te rijden. Duocompetitie lost zeker niet alles op.
  • De competities worden door en strict binnen de regio's gespeeld, maar het komt toch wel regelmatig voor dat er (zeg) aan de westrand van de regio Oost een team in de 3e klasse "over" is terwijl er in een poule aan de oostrand van Midden een 3e klasse poule is die niet gevuld kan worden. Vaak, maar niet altijd, op te lossen door binnen de regio te schuiven (met nog langere reistijden tot gevolg. Hm...).
  • Om een of andere reden wordt het moeilijker en moelijker om in de reguliere competitie teams te vormen die in staat zijn om in de competitie met 3 spelers op te komen dagen. Iedereen heeft kennelijk een moeilijke agenda en geeft veel andere dingen voorrang, maar men wil toch wel competitie spelen — onder de eigen voorwaarden, dan. De laatste jaren zien we dan ook teams gevormd worden uit 6(!) spelers, die toch een dik deel van de wedstrijden moeten verzetten, en/of met 2 of zelfs 3 invallers spelen, of maar met 2 man op kunnen komen dagen. De competitie lijdt hieronder, naar mijn idee, voor iedereen.
Er zijn dus best besprekingen geweest en gaande over hoe we de spelers warm krijgen en houden voor de competitie. Het zou best helpen als meer TTers zich daar actiever in bewogen - en ja, dat betekent meepraten binnen je vereniging, op het niveau van de regio, in de bondsraad.

En dan hebben we het over:
  • Duocompetitie (5 wedstrijden)
  • Flexcompetitie, met teams van 2 of 3 (dus 3x3=10, 3x2 =7, 2x3 =7 of 2x2 =5 wedstrijden)
  • Reguliere competitie de laatste 6 wedstrijden parallel spelen op 2 tafels (dus na de 4e wedstrijd, het dubbel, verder op 2 tafels)
  • Wedstrijden verkorten door (altijd) 3 games te spelen, en ipv gewonnen wedstrijden het aantal gewonnen games te tellen
  • Geen dubbel te spelen in de reguliere competitie (9 wedstrijden)
  • De dubbelspelers één enkelwedstrijd minder laten spelen (8 wedstrijden)
Alles op deze lijst is natuurlijk minder leuk dan wat er zou gebeuren in een fictieve zee van tijd waarin iedereen elke avond het zo laat en zo ver kan maken als-i maar zou willen en de volgende dag eindeloos zou kunnen uitslapen/recupereren. Helaas is die wereld inderdaad nogal fictief.

Hoe dan ook is 't geen makkelijke inkopper, De notie dat er wat moet gebeuren is er wel, en ik denk dat dat terecht is. De valkuil is als mensen gaan roepen "er moet iets gebeuren!" dat iemand komt met een voorstel, en dat is dan iets, dus dat voorstel moet het worden — ook als het niet zo'n best voorstel is.

En daarom heeft het zin als mensen zich er mee bemoeien. En dan bedoel ik niet ergens "like" klikken of "boe" roepen op een forum, maar daadwerkelijk meepraten, en meebeslissen. De NTTB is een vereniging en de leden beslissen. En de leden die beslissen, dat zijn de leden die de moeite nemen om dat te doen.

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 24 Sep 2019, 09:25

Ik denk niet dat het zo is dat "je toch niets te zeggen hebt". We hebben wel degelijk wat te zeggen, en het maakt ook uit dat mensen wat zeggen.

Wat wel het geval is, dat er maar weinigen zijn die de moeite nemen om deel te nemen aan discussies. Dat zijn niet alleen (even overgeneraliserend) de jongere gen...

...heel verhaal - wel heel zinnig en zeker heel veel waarheid -...

...bemoeien. En dan bedoel ik niet ergens "like" klikken of "boe" roepen op een forum, maar daadwerkelijk meepraten, en meebeslissen. De NTTB is een vereniging en de leden beslissen. En de leden die beslissen, dat zijn de leden die de moeite nemen om dat te doen.
Ik deel eigenlijk heel veel van wat je zegt, alleen heb ik wel het idee dat we niet iets te zeggen hebben, dat komt puur door de actie die de NTTB-oost heeft gedaan. Ze hielden een enquete onder alle leden, iedereen kon dus zijn/haar zegje doen:

Kiezen uit:
1) Best of three gaan spelen;
2) Iets als 2 'man' speelt 2 wedstrijden en 1 'man' 3;
3) 30 games variant.

Daar kwam bij mijn weten vooral uit (in elk geval bij onze club zeker) dat men koos voor de 30-games optie....niet te vergeten de vele petities die ingediend zijn om het zo te laten als het is en eventueel strenger op starttijden te letten.

En wat deed de bond... ons allemaal verrassen met de beslissing dat we 9 games gaan spelen omdat de dubbel vervalt...
Niet dat ik dit uit al deze opties een slechte vind... persoonlijk zou ik het liefst blijven bij hetgeen wat we al deden... maar de 30 games variant vind ik persoon ook heel eerlijk... hoe vaak ik wel niet met 3-2 win of verlies... nu heb je of verlies je 1 punt, terwijl het misschien door een netballetje komt, voelt soms verrot en oneerlijk, maar zo is elke sport soms... de 30 games echter zorgt denk ik voor meer spanning en druk om die ene game ook te winnen, die men nu soms 'weggeeft'. Ik denk niet verkeerd voor de sport en een betere weerspiegeling vh resultaat... want of je nu alles met 3-2 wint of verliest of 3-0... daar zie je nu niks terug van.

Ja we moeten onze stem laten horen, geloof me maar, dat doe ik ook via ons bestuur.
Ik snap dat het soms lastig is, ja ik begrijp dat het niet makkelijk is alle feiten naast elkaar te leggen en dan tot oplossingen te komen die voor iedereen perfect zijn. Ik zie dit forum echter als een platform waar ik juist ook met mensen uit de andere regios er over kan discussiëren, misschien kom ik wel tot nieuwe inzichten daardoor, misschien kan ik er ook meer mee, misschien begrijp ik ook beter hoe dat leeft onder andere leeftijdsgroepen. Onze oudste speler is halverwege de 60 en zo gek als een deur, vind alles prima zo lang hij maar kan spelen, maar we hebben ook een team met 4 jonge knullen en 2 'ouderen' (ivm vervoer moeten er wel extra 'oude' mensen in het team) ... en zij spelen nu juist elke uitwedstrijd doordeweeks (dus niet op een vrijdag of zaterdag).

Toen de enquete er was ben ik van onze vereniging als eerste en enige op zoek gegaan naar ervaringen met deze 'alternatieven' en zo kwam ik er ook ( https://www.nttb.nl/nieuws/spelen-volge ... etitievorm) achter dat het al gedaan werd in Noord en de eerste geluiden waren ook positief. de best of three was iedereen bij ons zeer negatief over, de andere optie konden we niet eens vatten... je creëert daarmee ongelijkheid in een team, onwenselijk.

Afijn iedereen wel zijn/haar zegje hierover, maar feit blijft: je kiest voor een sport en competitie onder bepaalde voorwaarden en ja als het goed is wil iedereen ook competitie spelen en zet je er ook dingen voor opzij...

Mijn verhaal wordt ook te lang, ik kan hier nog veel meer over zeggen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 24 Sep 2019, 11:27

Bij ons spelen ze idd sinds dit seizoen geen dubbel meer helaas, beslissing van nttb-oost. Heeft met de te lange speel avonden te maken.
Wow. Tafeltennis is al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren zo. En nu moet er opeens van alles gedaan worden omdat de avond te lang is.
Ga dan lekker DUO competitie spelen ............. Nu zijn ze 15 klaar maar blijven ze 15 min. aan de bar hangen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 24 Sep 2019, 11:40

Ok er kwamen nog wat langere reakties achter :).
Wist niet dat de DUO niet overal beschikbaar was.

Wij zijn in het gelukkig bezit van een eigen zaal en we zijn 7 dagen per week open.
Met al die wedstrijden/trainingen moeten we wel. Zaterdag voor de jeugd. Zondag voor de divisie teams.
Doordeweek hebben we wedstrijden op ma, di en vr.

We hebben we vaker de laatste 2 of 4 wedstrijden op 2 tafels gespeeld als de buren klaar waren.
Maar wel op verzoek van de tegenstanders. Alle wedstrijden op 2 tafels gaat bij ons niet passen.
Of wordt in ieder geval erg krap. 4 zou nog net kunnen, maar 5 thuis teams niet.

Als ze dan iets willen doen zou ik ook kiezen voor de 30 games optie.

Betreft zeggenschap. Zie wat er in oost is gebeurd. Maar wanneer hebben wij inspraak?
Je zou via een ALV wat kunnen inbrengen naar het bestuur die dat op kan nemen met de nttb (afdeling)
Bij ons is de ALV bezocht door minder dan 10% vd leden.
Het bestuur zou zelf onderzoek/enquete kunnen doen en opnemen met de nttb (afdeling)
Maar ik zie het weinig gebeuren.
----------------
Groetjes Marc

Setup: