Veel leden stoppen met competitie

Hier vind je informatie over de competitie
Danny1973
Moderator
Moderator

Veel leden stoppen met competitie

Berichtdoor Danny1973 » 04 Okt 2020, 11:45

Zien jullie het ook bij jullie vereniging. Steeds meer senioren die besluiten om niet langer deel te nemen aan de reguliere senioren competitie. Vaak hoor ik dat de lange avond best belastend is, en dat het teruglopende aantal teams zorgt voor minder gezelligheid na de wedstrijd. Dit is overigens voor mijzelf ook mede de reden geweest om te stoppen met competitie.
Ik ben bang dat de huidige periode met de Corona maatregelen hier veel extra problemen in gaat geven. Leden die ervaren dat de 20 verplichte wedstrijdavonden best wel een opgave zijn. Zeker nu er op dit moment geen nazitten mogelijk is, ziet de avond er ook wat anders uit. Ik hoop dat dit niet veroorzaakt dat het aantal competitie spelende leden verder afzakt. Zelf vond ik het een nadeel in de 2e klasse dat je wel heel vaak tegen dezelfde teams moest spelen. Bij een teruglopend aantal teams wordt dit natuurlijk alleen maar erger.
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ben bang dat deze huidige periode hier best veel invloed op kan hebben. Wat verwachten jullie hiervan ?
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max

yoass
Super Member
Super Member

Re: Veel leden stoppen met competitie

Berichtdoor yoass » 04 Okt 2020, 12:49

Ja, de huidige crisis is een behoorlijke domper op alles en we moeten nog maar zien hoe we daar weer overheen komen.

In mijn eigen vereniging zijn er competitiespelers die onder de huidige omstandigheden geen competitie meer willen spelen, omdat ze het onverantwoord vinden. Vanwege de reisbewegingen die erbij komen kijken, twijfel of bij alle verenigingen het besef en de maatregelen wel voldoende zijn, en sowieso het mengen en de extra contacten die de competitie met zich mee brengt. Begrijpelijk, zeker voor mensen met verhoogd risico. Er is ook wat teamuitval, ook al was het bij de competitieopgave (naar mijn idee) al duidelijk onder wat voor omstandigheden de competitie zou gaan plaatsvinden. Kennelijk is dat besef toch niet bij iedereen zo blijven hangen deze zomer.

Alles is mogelijk, van definitief afhaken tot een hernieuwd elan op 't moment dat de beperkingen er echt weer af kunnen. We gaan 't zien.
Laatst gewijzigd door yoass op 04 Okt 2020, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 04 Okt 2020, 14:08

Ik hoop van harte dat het een na deze periode weer opleeft. Ik ben zelf heel blij dat we weer mogen en kunnen spelen en neem de ongemakken daarbij voor lief. Uiteindelijk vind ik het spelletje en de lichaamsbeweging belangrijker dan het biertje toe. Natuurlijk is de gezelligheid een belangrijk onderdeel, maar niet het belangrijkste. Het zou jammer zijn als de regels weer verder aangescherpt moeten gaan worden. In een tijd van veel logische beperkingen zou het jammer zijn als de verenigingen weer op slot zouden moeten.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 06 Okt 2020, 15:27

Ik zie in mijn vereniging wel leden die de langen avonden toch een opgave vinden. Maar dit staat los van corona.
Deze spelers gaan dan meestal naar de DUO competitie hier in afd. Midden.
Dat is toch een heel goed alternatief voor velen. Zelf speel ik beide competities.

Ik ken op mijn vereniging 1 persoon die het niet verstandig vind onder de huidige omstandheden. Maar die is al niet meer op de club sinds de uitbraak van corona .. die heeft zich dan ook niet ingeschreven voor het najaar.

De kantines dicht vind ik wel vervelend. Vooral het drankje tussen de wedstrijden door om even weer op adem te komen.
Niet eens echt in de kantine zitten ... of een Mars om je energie weer op pijl te brengen .......
Dat is nu in eerste instantie voor 3 weken ... maar als je naar de cijfers van vandaag kijkt ben ik bang dat het nog wel even duurt.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 06 Okt 2020, 21:21

Zelf heb ik nooit aan een duo competitie vanuit de bond deelgenomen . Wel tijdens een zomercompetitie bij een club vlak bij ons in de buurt. Ik vind het een prima alternatief. Ook binnen onze eigen club zie je een groeiende belangstelling voor een onderlinge duo competitie. Voor zover ik leden hierover heb gesproken vinden ze het nog geen vervanger voor de normale competie. Zeker bij een uitwedstrijd bij een club die wat verder weg ligt is de balans spelen en reizen niet in verhouding.

Het is inderdaad jammer dat de kantine dicht moet. Vervelend ook omdat het financieel ook belangrijk is voor veel verenigingen.

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 14 Okt 2020, 15:48

Ja ik zie het ook wel gebeuren bij ons, maar of het altijd helemaal corona gerelateerd is, daar twijfel ik aan. Het zijn bij ons veelal spelers die al nooit komen trainen, alleen soms competitie spelen...

Bij een ex-collega van mij zitten bv wel 2 oudere mensen in het team (risico groep) die hebben gezegd niet meer te spelen deze competitie ivm de risico's. Natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf bepalen. Wij spelen al een paar seizoen geen dubbel meer (helaas) als beslissing van de bond ivm de te late avonden.... dat beperkt vind ik wel enigzins de risico's.

Maar goed de nieuwe maatregelen gisteravond bekend geworden en helaas gaat de competitie weer stoppen gezien de regels die daar vrij duidelijk in zijn. Ik hoop wel dat we kunnen blijven trainen, want ik mis het enorm als dat ook niet meer kan.

Natuurlijk is het voor iedereen een flinke tegenvaller, maar mochten de trainingen nu ook weer stoppen, dan trek ik me ook terug bij de club want financieel hebben wij ook flinke tegenvallers door de corona en een vereniging blijven betalen waar ik toch niet naar toe mag... dat heb ik al een kwartaal gedaan (voor tafeltennis, maar ook voor de sporten van mijn kind), maar dat ga ik niet nogmaals doen. Mijn vrouw is zelfstandig yoga docente en we hebben haar inkomen al een flink aantal maanden weg zien vallen en nu weer... terwijl zij niet gecompenseerd wordt en alles aan haar klanten moet terugbetalen.

Leuk vind ik het niet, maar ik moet realistisch blijven.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Globe 979 oX
FH: TSP Ventus Speed 2.2

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 14 Okt 2020, 18:12

Alle begrip voor wat jij aangeeft. Het is belangrijk dat de verenigingen in leven blijven, maar je eigen huishouden is naruurlijk prioriteit 1. Ik speel zelf al een paar seizoenen geen competitie, maar heb na de inteligente lockdown enorm genoten om weer te kunnen spelen/trainen. Zou het jammer vinden als dit wederom weg zou vallen. Ik weet nog niet hoe onze club hier mee om wil en mag gaan.

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 21 Okt 2020, 16:57

Alle begrip voor wat jij aangeeft. Het is belangrijk dat de verenigingen in leven blijven, maar je eigen huishouden is naruurlijk prioriteit 1. Ik speel zelf al een paar seizoenen geen competitie, maar heb na de inteligente lockdown enorm genoten om weer te kunnen spelen/trainen. Zou het jammer vinden als dit wederom weg zou vallen. Ik weet nog niet hoe onze club hier mee om wil en mag gaan.
Thx, ik hoop wel dat het niet zover hoeft te komen, de tafeltennis doet zowel geestelijk als fysiek mij veel goed, dus eigenlijk mis ik het al als ik een week niet kan komen.
De clubs moeten wel overleven, helemaal mee eens. Maar in vergelijking, mijn club ontvangt alle contributie wel, maar hoeft geen zaal te huren (eigen zaal hebben we niet namelijk)... de inkomsten van de kantine zijn normaal alleen kostendekkend heb ik begrepen...
Gaat er dan zoveel naar de bond? Ik hoor wel eens wat over boetes die gegeven worden met foutjes met formulieren... Dat motiveert ook niet erg vind ik voor de clubs en zo gaat er al snel geld naar zaken waar je niks aan hebt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 21 Okt 2020, 19:48

Wij hebben een eigen gebouw in Hoorn. De bar Is bij ons, en volgens mij bij veel verenigingen wel een bron van inkomsten. Ook zijn sponsorborden belangrijk voor wat extra geld voor een vereniging. Het is nu ook de vraag hoe sponsoren op dit moment naar hun budget kijken. Ook daar zullen bedrijven zijn die op dit moment kritischer naar hun uitgaven kijken. Ik weet niet of er veel mensen zijn die contributie hebben terug gevraagd. Als in januari 2021 nieuwe contributie betaald zal moeten worden zullen mensen hier zeer waarschijnlijk ook wat kritischer na gaan kijken na een jaar waarin relatief weinig is getrained en cometitie is gespeeld. Ook spannende tijdens voor onze clubs.

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Okt 2020, 13:20

Wij hebben een eigen gebouw in Hoorn. De bar Is bij ons, en volgens mij bij veel verenigingen wel een bron van inkomsten. Ook zijn sponsorborden belangrijk voor wat extra geld voor een vereniging. Het is nu ook de vraag hoe sponsoren op dit moment naar hun budget kijken. Ook daar zullen bedrijven zijn die op dit moment kritischer naar hun uitgaven kijken. Ik weet niet of er veel mensen zijn die contributie hebben terug gevraagd. Als in januari 2021 nieuwe contributie betaald zal moeten worden zullen mensen hier zeer waarschijnlijk ook wat kritischer na gaan kijken na een jaar waarin relatief weinig is getrained en cometitie is gespeeld. Ook spannende tijdens voor onze clubs.
De bar is bij ons kostendekkend heb ik gehoord van het bestuur, dus daar verliezen ze niet echt iets aan (maar misschien zijn de prijzen dus wel te laag)... Sponsoren is natuurlijk idd een ander verhaal... die zitten nu ook vaak in zwaar weer en niet iedere sponsor zal het dan willen blijven sponsoren. Contributie terugvragen? Sinds wanneer is dat een optie? Wij kregen gewoon te horen dat de contributie doorloopt, take it or leave it...

Momenteel zit het bij ons sowieso dicht vanwege de herfstvakantie, daarna hoop ik wel dat de club open gaat in welke vorm dan ook...
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 22 Okt 2020, 20:51

Bij ons is de helft van de inkomsten afkomstig van de bar. Ook wel minder uitgaves dan natuurlijk. Maar zo komen ze wel in de problemen denk ik.
De hypotheek op het gebouw loopt wel gewoon door. Contributie naar NTTB zit gewoon bij de normale contributie in.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green