Gisteravond mee gekregen, blijkbaar was dit bij bestuursleden al eerder bekend...
Ik hoor signalen dat ze misschien (in elk geval hierbij afdeling oost) helemaal geen competitie meer gaan vormen? Er schijnen zo verschrikkelijk veel mensen tijden corona tijd hun lidmaatschap te hebben opgezegd, dat ze niet voldoende teams kunnen vormen voor een competitie....
als dat zo is gaat bij mij de lol er ook wel een beetje af, het leukste waar ik altijd naar uitkijk is de competitie....
Trainen bij ons betekend vooral bepaalde oefeningen doen soms en 7 van de 10 keer wat games spelen tegen clubgenoten, waarbij het meestal het zelfde clubje is wat komt trainen....
geen competitie meer???
geen competitie meer???
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Globe 979 oX
FH: TSP Ventus Speed 2.2
Backups:
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups:
Dr.Neubauer Bulldog
Re: geen competitie meer???
Dat zou inderdaad wel heel erg zonde zijn. Ben bang dat de sport dan nog meer in een neerwaartse spiraal raakt qua leden. Ik heb er zelf 3 jaar terug voor gekozen om geen competitie te spelen, en ik vind het leuk genoeg om 1 keer per week te trainen / partijtjes te spelen. Dat zal niet iedereen zo ervaren. Geen idee wat ze bij onze afdeling doen.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Ik ben bestuurder en mij is dit in ieder geval niet ter ore gekomen. Geruchten leiden wel eens een eigen leven, en ik zou zeggen: als je 't wilt weten, vraag 't dan na bij 't afdelingsbestuur, of de afdelingsondersteuner. Op de site zie ik 't niet, ik heb er niet over gehoord.
De cijfers over terugval ken ik ook, en vanuit mijn perceptie is de schade zeer beperkt gebleven. Alleen bij de jeugd, waar de kalender vanzelf al voor uitstroom zorgt, is duidelijk merkbaar dat er een tijd lang helemaal geen instroom is geweest.
De cijfers over terugval ken ik ook, en vanuit mijn perceptie is de schade zeer beperkt gebleven. Alleen bij de jeugd, waar de kalender vanzelf al voor uitstroom zorgt, is duidelijk merkbaar dat er een tijd lang helemaal geen instroom is geweest.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
Yoass, ik heb het ook rechtstreeks van iemand uit het bestuur, dus echt een gerucht wil ik het niet noemen... wat wel kan is dat het een 'lokaal' probleem betreft (d.w.z. regio oost).... ik begrijp dat er zeer veel terugloop is geweest. 1 concrete weet ik weer via via, een ex-collega van mij speelt namelijk ook in regio oost met zijn team, echter dat team is er inderdaad mee gestopt (het was tevens het nog enige team van die club)...Ik ben bestuurder en mij is dit in ieder geval niet ter ore gekomen. Geruchten leiden wel eens een eigen leven, en ik zou zeggen: als je 't wilt weten, vraag 't dan na bij 't afdelingsbestuur, of de afdelingsondersteuner. Op de site zie ik 't niet, ik heb er niet over gehoord.
Afdelingsbestuur/ondersteuner, zegt mij niks omdat ik zelf niet in bestuur zit.
Dit schijnt bij een afdelingsoverleg uitgesproken te zijn: dat ze niet zeker weten of ze nog een competitie kunnen samen stellen omdat het er op lijkt dat er te weinig teams zijn (of het moet een flink aangepast competitie worden).
Bij Senioren is bij onze vereniging een lichte uitstroom geweest, niet volledig te verwijten aan corona... maar het zorgt sowieso voor 1 seniorenteam minder bij onze vereniging (van de normaliter 5 teams, gaan we nu naar 4).... jeugd weet ik niet veel van, maar instroom is er bij onze club sowieso niet geweest, wel uitstroom...
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups:
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups:
Dr.Neubauer Bulldog
Weet je wat, ik vraag het gewoon even na bij Michel (voorzitter NTTB afdeling Oost).
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
-
- Beginner
Ik heb hier de vraag doorgestuurd gekregen van Michel. Ik ben Sven Kaptein afdelingsbestuurslid breedtesport/competitie van de NTTB / Afdeling Oost.
Ik weet niet precies waar de "onrust" vandaan gekomen is, maar het beste kan je voor het laatste nieuws over de competitie altijd onze facebook en competitiebulletins in de gaten houden.
In bulletin nummer 2 van 2021 staat eigenlijk alles uitgelegd: https://oost.nttb.nl/wp-content/uploads ... 2-2021.pdf
Kort gezegd komt het erop neer dat we alles op alles zetten om voor zowel de senioren als de jeugd weer een competitie te gaan uitspelen in het najaar van 2021.
Hierbij wordt er voor de senioren poules van 6 gespeeld en wel een halve competitie. Daarna een p/d poule.
Reden hiervoor is dat we dan iets later kunnen beginnen (eind september) en doorspelen t/m midden december. We creëeren hierdoor iets meer ruimte in het schema om (uitgestelde) vakanties, lokale coronagevallen, eventuele nieuwe varianten te kunnen ondervangen. Het belangrijkste vinden we mogelijk maken om een keer de competitie uit te spelen.
Hopelijk is het dan in het najaar zo meegevallen dat we in het voorjaar ook weer 10 speelweken kunnen gaan doen.
Voor de jeugd is het net iets anders gelopen. Ik heb op de algemene ledenvergadering, net als vorig jaar, mijn zorgen uitgesproken over het snel teruglopen van het aantal teams. Dit is "erger" dan bij de senioren, omdat er weinig ruimte meer is om verdere terugloop op te vangen. Om een beetje alle klassen op sterkte te houden zijn we eigenlijk minimaal 50-60 teams nodig. Dit hadden we de laatste competitie, maar was toen al drastisch teruggelopen. Als deze trend zich voortzet komen we beneden een kritiek aantal teams om een leuke competitie te organiseren.
Andere afdelingen, zoals Noord, zitten al in deze penibele situatie. Er gaan dan meerdere dingen spelen: reisafstanden, op niveau kunnen spelen, reistijd vs speeltijd en ga zo maar door.. Alles wat het nog minder aantrekkelijk maakt.
Daarom heeft het jeugdplatform, een nieuw initiatief binnen de afdeling Oost, met de verenigingen gekeken naar andere mogelijkheden. Puur om al wat opties te hebben. Dit is in het verleden ook al in meerdere vormen gedaan en wordt morgen ook nog eens verder in de competitiecommissie besproken. Hier kijken we feitelijk naar wat er mogelijk is en kijken we ook naar het aantal teams wat we denken te hebben (en dat is nu nog niet veel op de 1e peildatum).
Ik hoop hiermee het e.e.a. wat duidelijker gemaakt te hebben. Mocht je vragen hebben kan je me ook altijd mailen op s.kaptein@nttb-oost.nl.
Ik weet niet precies waar de "onrust" vandaan gekomen is, maar het beste kan je voor het laatste nieuws over de competitie altijd onze facebook en competitiebulletins in de gaten houden.
In bulletin nummer 2 van 2021 staat eigenlijk alles uitgelegd: https://oost.nttb.nl/wp-content/uploads ... 2-2021.pdf
Kort gezegd komt het erop neer dat we alles op alles zetten om voor zowel de senioren als de jeugd weer een competitie te gaan uitspelen in het najaar van 2021.
Hierbij wordt er voor de senioren poules van 6 gespeeld en wel een halve competitie. Daarna een p/d poule.
Reden hiervoor is dat we dan iets later kunnen beginnen (eind september) en doorspelen t/m midden december. We creëeren hierdoor iets meer ruimte in het schema om (uitgestelde) vakanties, lokale coronagevallen, eventuele nieuwe varianten te kunnen ondervangen. Het belangrijkste vinden we mogelijk maken om een keer de competitie uit te spelen.
Hopelijk is het dan in het najaar zo meegevallen dat we in het voorjaar ook weer 10 speelweken kunnen gaan doen.
Voor de jeugd is het net iets anders gelopen. Ik heb op de algemene ledenvergadering, net als vorig jaar, mijn zorgen uitgesproken over het snel teruglopen van het aantal teams. Dit is "erger" dan bij de senioren, omdat er weinig ruimte meer is om verdere terugloop op te vangen. Om een beetje alle klassen op sterkte te houden zijn we eigenlijk minimaal 50-60 teams nodig. Dit hadden we de laatste competitie, maar was toen al drastisch teruggelopen. Als deze trend zich voortzet komen we beneden een kritiek aantal teams om een leuke competitie te organiseren.
Andere afdelingen, zoals Noord, zitten al in deze penibele situatie. Er gaan dan meerdere dingen spelen: reisafstanden, op niveau kunnen spelen, reistijd vs speeltijd en ga zo maar door.. Alles wat het nog minder aantrekkelijk maakt.
Daarom heeft het jeugdplatform, een nieuw initiatief binnen de afdeling Oost, met de verenigingen gekeken naar andere mogelijkheden. Puur om al wat opties te hebben. Dit is in het verleden ook al in meerdere vormen gedaan en wordt morgen ook nog eens verder in de competitiecommissie besproken. Hier kijken we feitelijk naar wat er mogelijk is en kijken we ook naar het aantal teams wat we denken te hebben (en dat is nu nog niet veel op de 1e peildatum).
Ik hoop hiermee het e.e.a. wat duidelijker gemaakt te hebben. Mocht je vragen hebben kan je me ook altijd mailen op s.kaptein@nttb-oost.nl.
Sven bedankt voor deze uitgebreide toelichting. Ik ben blij dat het dus wellicht een storm in een glas water was dit bericht. Wel vreemd dat het via bestuursleden dan toch bij ons terecht is gekomen. Ik zal geen namen noemen, maar degene er wel op aanspreken.
De jeugd is gelukkig bij ons club nog altijd sterk in opkomst, maar ik begrijp wel vaker via andere verenigingen dat dit nog wel eens lastig verhaal blijkt. Ik zou zeggen: iets wat bij ons iemand al vele jaren organiseert is een scholierentoernooi... dit trekt naar mijn weten altijd nieuwe spelers aan.
En zoals vaak bij jeugd: is er 1 over de dam, dan volgen er meer, kunst is vervolgens de jeugd dan ook aan te houden en ze de competitie in te krijgen.
Meer ruchtbaarheid aan de sport geven, meer pro actief promoten?
ps. de dubbel afschaffen in de competitie bij de senioren was ook geen goede zet... daar hoor ik nog steeds meer en meer spelers over klagen. Ik zelf baal ook enorm van het afschaffen, juist in de dubbel was ik met mijn teamgenootje altijd zeer sterk en trainden we er regelmatig op om nog beter te worden... dat viel weg en lol werd er ook een stuk minder van.
Strakkere tijdnaleving van bv begintijd en de consequenties van niet op tijd starten zou een veel betere optie zijn. Wij hebben wel eens half uur moeten wachten op de tegenstander, dat vind ik persoonlijk een groter issue dan een dubbel spelen die meestal 10-15 duurt en misschien als het erg lang duurt een half uurtje.
De jeugd is gelukkig bij ons club nog altijd sterk in opkomst, maar ik begrijp wel vaker via andere verenigingen dat dit nog wel eens lastig verhaal blijkt. Ik zou zeggen: iets wat bij ons iemand al vele jaren organiseert is een scholierentoernooi... dit trekt naar mijn weten altijd nieuwe spelers aan.
En zoals vaak bij jeugd: is er 1 over de dam, dan volgen er meer, kunst is vervolgens de jeugd dan ook aan te houden en ze de competitie in te krijgen.
Meer ruchtbaarheid aan de sport geven, meer pro actief promoten?
ps. de dubbel afschaffen in de competitie bij de senioren was ook geen goede zet... daar hoor ik nog steeds meer en meer spelers over klagen. Ik zelf baal ook enorm van het afschaffen, juist in de dubbel was ik met mijn teamgenootje altijd zeer sterk en trainden we er regelmatig op om nog beter te worden... dat viel weg en lol werd er ook een stuk minder van.
Strakkere tijdnaleving van bv begintijd en de consequenties van niet op tijd starten zou een veel betere optie zijn. Wij hebben wel eens half uur moeten wachten op de tegenstander, dat vind ik persoonlijk een groter issue dan een dubbel spelen die meestal 10-15 duurt en misschien als het erg lang duurt een half uurtje.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups:
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13