Najaarscompetitie 2021

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Silver Member
Silver Member

Re: Najaarscompetitie 2021

Berichtdoor TwoFace » 22 Nov 2021, 16:02

Hahaha, geweldig, ik krijg helemaal een beeld van een ongeduldig type achter de tafel... dat schuifspel zie je helaas best wel vaak vind ik, persoonlijk vind ik het ook dodelijk saai als het als maar doorgaat. Maar meestal is degene die als eerste het geduld verliest, de eerste die een fout maakt. Zelf heb ik de ene keer wel het geduld en de andere keer niet.... maar leuk vind ik zo'n game sowieso niet.

De tempo wisselingen door plots een korte schuifbal te geven laag over het net met de noppen is wat het leuk en dynamisch maakt, maar het liefst speel ik toch zoveel mogelijk met mijn FH en ook daar veel combineren, dan blokken, dan topspin en mijn favoriet, afslaan waarbij de bal bij mij altijd naar buiten draait waardoor men zich vaak toch vergist.

Sowieso kijk ik altijd heel erg naar mijn tegenstander en wat zijn/haar zwakke punten zijn... meestal ben ik daar na 1 game wel achter, maar ze hebben niet altijd zwakke punten natuurlijk, althans niet bij iedereen ligt het er bovenop. Ik test altijd zoveel mogelijk uit in de eerste game en weet dan soms ook al wel of ik de tegenstander kan hebben of niet. Al zijn er soms tegenstanders die plots toch als een blad aan de boom omslaan....

Zo had ik pas een tegenstander, een pool, bijzonder lange kerel, had een heel rare slag en wist ook bijna elke bal behoorlijk terug te meppen... maar telkens kon ik hem net pakken omdat hij niet goed in zijn positie ging staan en daardoor gaten liet vallen. Hij stond 2-0 achter tegen me en ik dacht toen kat in het bakkie... maar de game erop begon hij in eens met elke klap ook te springen... en sloeg hij zo hard en gericht dat hij de rally's begon te winnen.... uiteindelijk versloeg ik hem met 3-2, maar wat verraste hij mij zeg.

Een schuifpotje had ik pas ook, ik maakte wel wat fouten door ongeduld, maar wist me voldoende te bedwingen om toch de winst te pakken.... maar een leuke pot was dat niet...

Overigens heb ik zelfs soms toch wel moeite om tegen noppen spelers te spelen... maar niet altijd... dus ook daarin zit wel verschil vind ik.
Frame: Yinhe Y-13
BH: Yinhe Qing 0X
FH: Friendship/729 Xi EnTing 2.2mm

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 23 Nov 2021, 10:50

Gisteren moest ik tegen iemand met 'dood' rubber. Alles kwam dood terug. Eerste 2 sets verloeg ik me er helemaal op.
Mijn teamgenoot zegt .. doe nou rustig Marc .. zoek ze uit ... Na een intense battle met 3.2 kunnen winnen.
Kijk ik na de partij op mijn app .... heb ik nog nooit van hem verloren hahaha. Gister dus bijna wel ....

Gisteren na een 1.3 achterstand gewonnen met 7.3. We staan nu 2 punten voor met allemaal 9 wedstrijden gespeeld.
De nummer 2 hebben we 5.5 gespeeld, en 4.6 verloren ... dus bij gelijke punten zijn wij geen kampioen.
Dus we mogen volgende week vrijdag 1 punt minder halen als de nummer 2 ... deze moet de dag ervoor al spelen.
Dus wij weten volgende week vrijdag precies wat we moeten doen ...
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R48
BH: DHS Skyline 3-60

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 23 Nov 2021, 11:03

Gisteren moest ik tegen iemand met 'dood' rubber. Alles kwam dood terug. Eerste 2 sets verloeg ik me er helemaal op.
Mijn teamgenoot zegt .. doe nou rustig Marc .. zoek ze uit ... Na een intense battle met 3.2 kunnen winnen.
Kijk ik na de partij op mijn app .... heb ik nog nooit van hem verloren hahaha. Gister dus bijna wel ....

Gisteren na een 1.3 achterstand gewonnen met 7.3. We staan nu 2 punten voor met allemaal 9 wedstrijden gespeeld.
De nummer 2 hebben we 5.5 gespeeld, en 4.6 verloren ... dus bij gelijke punten zijn wij geen kampioen.
Dus we mogen volgende week vrijdag 1 punt minder halen als de nummer 2 ... deze moet de dag ervoor al spelen.
Dus wij weten volgende week vrijdag precies wat we moeten doen ...
Dat is wel fijn om van te voren te weten, althans mits ze op tijd alles invullen? Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat men pas 1-2 dagen later de boel invult...

Dat 'dode' rubber, was dat een anti-rubber?

Ook wel eens tegen me gehad... eerst zei de beste man nadat ik vroeg of hij een rubber anders dan anders gebruikte volmondig 'nee' hoor normaal rubber... tot bleek dat hij met een anti-spin rubber speelde... eerst dacht ik even noppen, maar het klonk anders en kwam ook niet helemaal als noppen terug (bovendien kon ik dat natuurlijk vrij snel zien dat het geen noppen waren).

Vond het wat flauw dat hij het niet zei de eerste keer, gelukkig versloeg ik hem alsnog, sportieve wraak is de beste ;)

Vanavond moet mijn eigen team tegen de nr 3 ( we hebben nu een opgesplitste poule, nr 1 t/m nr 3 tegen elkaar en nr 4 t/m 6 in een poule)... helaas kan ik er niet bij zijn, volgende keer nog tegen de nummer 1, daar won ik al mijn potjes tegen, echter mijn beide teamgenoten pakte maar 1 punt tegen alle bei dezelfde tegenstander)... De laatste wedstrijd kan dus alles beslissend zijn, maar dat weten we pas eind volgende week als nummer 1 en 3 ook tegen elkaar hebben gespeeld....

Deze vrijdag mag ik eens invallen weer, 1 team hoger, maar wel tegen de sterkste tegenstander heb ik begrepen... allemaal polen (overigens de huidige nummer 1 uit onze poule zijn ook allemaal polen)..... eens kijken of het rating verschil van 200-300 ook rechtvaardig is (zij allemaal boven de 1000 ik op 836)....

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 23 Nov 2021, 12:34

Het was niet echt anti denk ik. Die speelt meer als lange noppen ....
Je kon gewoon blijven aanvallen zonder dat je topspin veranderde in backspin .... hij viel gewoon dood.
Geen idee wat het is .. heel oud in ieder geval want liet aan alle kanten los. Legaal? Geen idee .. boeit ook niet op mijn nivo.

Rating zegt niet alles hoor. Bij de tegenstander zat een rating 860 oid. En die speelde erg goed en mijn teamgenoot rating 1050 heeft er gewoon van verloren. Mijn andere teamgenoot en ik gaven meer druk door wat eerder aan te vallen en daar kon hij dan niet zo goed tegen. Maar als je hem laat spelen wat hij gevaarlijk.
----------------
Groetjes Marc

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 24 Nov 2021, 00:27

Vandaag 4-1 gewonnen bij de DUO competitie.
We staan nu 7 punten voor met nog 1 wedstrijd.
Dus we zijn kampioen. Ik sta op 90%.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 24 Nov 2021, 10:08

Vandaag 4-1 gewonnen bij de DUO competitie.
We staan nu 7 punten voor met nog 1 wedstrijd.
Dus we zijn kampioen. Ik sta op 90%.
Lekker hoor.

Gisteravond heeft mijn team met 5-4 gewonnen van de nummer 3.... valt wat tegen, we hoopten op minimaal 6-3 , maar het is niet anders...
staan nu wel eerste, maar met een wedstrijd meer dan de nummer 2... dus dat is vertekenend.

Eerst volgende wedstrijd voor ons is pas op 9 december... dus dat duurt nog even... een week ervoor moet nummer 2 en 3 tegen elkaar... verwachting is wel winst voor de nummer 2, net als de vorige wedstrijd, maar de vraag is met welke cijfers... ik vermoed beter dan de 5-4, minimaal een 6-3.... als dat zo is moeten we de laatste wedstrijd met minimaal 6-3 winnen, dan zijn we kampioen met gelijke stand (maar dan beide wedstrijden van hen gewonnen).... de vorige wonnen we met 5-4... dus het kan... maar wordt lastig... zeker als zij met betere cijfers dan 6-3 winnen.....

Ik sta nu nog steeds op 100% overigens, ik hoop dat ik dat zo kan houden, dat zou mijn allereerste keer zijn... maar ook voor het eerst het gevoel dat ik onder mijn niveau speel qua poule indeling.

Rating zegt ook zeker niet alles... ik snap het ook niet altijd helemaal.... ik speel nu met 836 in de 6e klasse... ik val vrijdag in in de 5e klasse (waar ik hiervoor ook in speelde)... de tegenstander heeft op een enkele uitzondering na allemaal ratings boven de 1000 met als hoogste 1063...
Maar mijn ex-collega bv die speelt 3de klasse en heeft een rating onder de 1000 (973 nu) .... en hij speelt al vele jaren in de 3de klasse

Maar ook in de 6e klasse zag ik al mensen met een rating van 1000+

Dus ik vind het allemaal enigzins vaag... die rating. Ik heb ook het idee dat het grotendeels komt door de enorme rating verschillen in de lagere klasses... want er zijn jeugdspelers die soms binnen komen met een rating van ergens tussen de 200-300, maar retegoed zijn en mensen om de oren klappen... krijg je klap van zo iemand, verlies jij zo maar pak en beet 60-100 rating....

Om die terug te winnen, moet ik een aantal seizoenen nagenoeg alles winnen... want ik win ik van zo'n jeugdsspeler, dan pak ik een + in mijn rating van jawel, let op: 0 punten :

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 28 Nov 2021, 00:03

Nou .. de laatste ronde kan dus niet gespeeld worden ..... Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 29 Nov 2021, 09:16

Nou .. de laatste ronde kan dus niet gespeeld worden ..... Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Exact, wat dat betreft heeft de bond in regio oost het best goed in geschat. De eerste 'ronde' (5 keer spelen) is nog gelukt. De verlenging (2* spelen) is net niet gelukt en zal niet meer plaatsvinden nu)....

Maar leuk is het absoluut niet natuurlijk :'(

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 29 Nov 2021, 16:46

Ze hebben nu gecommuniceerd dat per 28/11 de competitie beëindigd wordt en dat er een promotie/degradatie komt.
Eind deze week meer info ....... Omdat ik dicht bij het vuur zit weet ik welke 2 opties ze kunnen kiezen, en in beide gevallen is dat niet ongunstig voor mij.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 30 Nov 2021, 17:19

Ze hebben nu gecommuniceerd dat per 28/11 de competitie beëindigd wordt en dat er een promotie/degradatie komt.
Eind deze week meer info ....... Omdat ik dicht bij het vuur zit weet ik welke 2 opties ze kunnen kiezen, en in beide gevallen is dat niet ongunstig voor mij.
Wij moeten nog maar afwachten... maar sowieso verwacht ik bij een volgens seizoen weer een heel andere indeling van de teams bij ons omdat ik weet dat er een aantal mensen gaan stoppen.

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 06 Dec 2021, 19:52

Ze hebben hier de 10e ronde (welke nog niet gespeeld zijn) ingevuld zoals de eerste ontmoeting.
Dus wij hadden in week 5 met 8-2 gewonnen, dus we krijgen in de 10e ronde ook 8 punten.

Hiermee zijn we kampioen omdat onze concurent 6-4 gewonnen had en dus maar 6 punten krijgt.

Dus ik ga in de DUO en Regulier naar de 3e klasse.
Dat wordt flink trainen :)
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 07 Dec 2021, 09:49

Wij hebben eigenlijk nog niets gehoord over het vervolg, of juist het niet vervolg :-P

Maar ik ga ervan uit dat ze het allereerste plan doortrekken waarbij er dus een halve competitie is gespeeld, toen stonden we 2de met 2 punten achter de nummer 1... maar we zaten toch al in een poule waar niet gepromoveerd kon worden... echter daar had een team genoot van mij bezwaar op ingediend officieel (advocaat, dus hij kon het niet laten)... echter daarbij gingen we er wel vanuit dat we 1ste zouden worden in de poule en dat is dus niet gelukt...

Nu weet ik echter dat er zoveel mensen stoppen komende seizoen, dat de hele indeling van teams bij ons toch al over de kop gaat. En dan maar afwachten welk team je in komt en wat daarvoor wordt aangevraagd en of je dit dan ook krijgt.

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 07 Dec 2021, 10:05

Ze hebben hier de 10e ronde (welke nog niet gespeeld zijn) ingevuld zoals de eerste ontmoeting.
Dus wij hadden in week 5 met 8-2 gewonnen, dus we krijgen in de 10e ronde ook 8 punten.

Hiermee zijn we kampioen omdat onze concurent 6-4 gewonnen had en dus maar 6 punten krijgt.

Dus ik ga in de DUO en Regulier naar de 3e klasse.
Dat wordt flink trainen :)
Gefeliciteerd! Alhier een soortgelijk verhaal. We zagen uit naar een spannende laatste ronde (in de 1e klasse) en blijken nu opeens kampioen. Geen hoofdklasse voor mij, daar heb ik nu niks te zoeken. De eerstvolgende mogelijkheid is dan wel duo spelen, in de 4e klasse...

Kom maar eens tikken, Marc!
Frame: "Hammaren I", eigen ontwerp; door https://www.sdcttblades.com/ gebouwd (Walnoot/Limba/Innegra Carbon/Kiri/Innegra Carbon/Limba/Walnoot)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 08 Dec 2021, 18:42

Gefeliciteerd! Alhier een soortgelijk verhaal. We zagen uit naar een spannende laatste ronde (in de 1e klasse) en blijken nu opeens kampioen. Geen hoofdklasse voor mij, daar heb ik nu niks te zoeken. De eerstvolgende mogelijkheid is dan wel duo spelen, in de 4e klasse...

Kom maar eens tikken, Marc!
Van de 1e klasse naar 4e klasse? Nee joh dat kan echt niet.
Dan speel je 100% met 2 vingers in de neus :) ......
En dat wil je dan deze kersverse 3e klasse even inwrijven :D ....

Vind het wel lekker dat de werkgever ons de kans geeft om overdag te spelen.
Vanmiddag een uurtje van 12.00 tot 13.00 wat potjes met mijn teamgenoot gedaan.
----------------
Groetjes Marc