Najaarscompetitie 2021

Hier vind je informatie over de competitie
pipplayer
Advanced Member
Advanced Member

Najaarscompetitie 2021

Berichtdoor pipplayer » 25 Sep 2021, 12:57

Heerlijk, eindelijk weer competitie.
Frame: Sanwei Fextra (Nordic VII)
Forehand: LKT Pro XP
Backhand: Andro Hexer Grip

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Re: Najaarscompetitie 2021

Berichtdoor TwoFace » 27 Sep 2021, 14:48

een soort van dan.... slechts 5 wedstrijden... 1 maal tegen elke tegenstander, niet 2 maal zoals normaal.....

Tenminste dat is hier in regio oost... hoe is het bij jullie?
Frame: Yinhe Y-13
BH: Yinhe Qing 0X
FH: Friendship/729 Xi EnTing 2.2mm

CSBV
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor CSBV » 27 Sep 2021, 18:14

In Noord als vanouds. Gewoon 10 speelronden en reguliere 3 tegen 3 met dubbel,

CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48
Gewo Dynatec ZV Sanwei Target 90 Sanwei Target 90

ELO 01-01-2022 : 1433

pipplayer
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor pipplayer » 27 Sep 2021, 19:41

Hier in de afdeling West gewoon 10 wedstrijden. (De dubbel spelen mag je zelf weten I.v.m corona. Besluit je deze niet te spelen dan gaat het punt automatisch naar de tegen partij.)
Frame: Sanwei Fextra (Nordic VII)
Forehand: LKT Pro XP
Backhand: Andro Hexer Grip

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 28 Sep 2021, 11:21

een soort van dan.... slechts 5 wedstrijden... 1 maal tegen elke tegenstander, niet 2 maal zoals normaal.....

Dat verbaast me erg, @TwoFace. In de spelschema's die ik opsnor in TTapp zie ik gewoon 10 wedstrijden staan. In de NTTB app is 't niet anders. Weet je 't zeker?
Frame: "Hammaren I", eigen ontwerp; door https://www.sdcttblades.com/ gebouwd (Walnoot/Limba/Innegra Carbon/Kiri/Innegra Carbon/Limba/Walnoot)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 28 Sep 2021, 14:39

Dat verbaast me erg, @TwoFace. In de spelschema's die ik opsnor in TTapp zie ik gewoon 10 wedstrijden staan. In de NTTB app is 't niet anders. Weet je 't zeker?
Bij ons spelen we allemaal gewoon max 5 wedstrijden.... Normaliter speelden we altijd 1 keer uit en 1 keer thuis tegen een tegenstander, nu is het 1 maal tegen een tegenstander. Bij de een is dat uit, bij de ander thuis (in ons geval 3*thuis en 2 keer uit).
er is wel gesproken over wellicht een soort verlenging na deze 5 wedstrijden, maar dat is nog niet zeker en hoe dat er dan uit ziet is ook niet zeker nog....

Ik weet het zeker, aangezien ik zelf ook gewoon mij baseer op de TTAP en alle berichtgeving die we hebben gehad. Volgens mij zitten er hier wel meer van mijn regio, die kunnen het bevestigen.... sterker nog, volgens mij zit er iemand die in het bestuur zit ook op dit forum.

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 28 Sep 2021, 14:42

Hier een stukje uit het laatste regionieuws:

Halve competitie + promotie/degradatie poules
Vanwege alle onzekerheden met betrekking tot COVID-19 vindt de competitiecommissie het in de
najaarscompetitie 2021 niet verantwoord om een volledige competitie van 10 rondes/weken te spelen. Er
kunnen dan namelijk niet genoeg vrije weken ingeroosterd worden om eventuele uitgestelde wedstrijden
in te halen. Wij zijn van mening dat er naast de herfstvakantie minstens 2 vrije weken nodig zijn in het
schema voor flexibiliteit (ziekte/lokaal covid geval/etc). Tevens vindt de competitiecommissie het
belangrijk om in te zetten op uitspelen van de competitie.
Wij hebben daarom gekozen voor poules van 6 teams die een halve competitie van 5 rondes/weken
spelen in week 38 t/m 45, dus alle teams eenmaal tegen elkaar. Daarna willen wij in week 46 - als de
situatie het toelaat - alle poules splitsen in twee subpoules van 3 teams met nog 3 rondes/weken in de
weken 47, 48 en 49. Wij hopen dit volledig uit te kunnen spelen, maar mocht er iets zijn waardoor dit niet
kan hebben we in basis twee scenario’s om tot een eindstand te komen:
1) Bij het gedeeltelijk spelen van een poule: de stand na de halve competitie;
2) Bij volledig uitspelen van een poule: de stand na de volledige competitie;
Lees in verband hiermee ook de paragraaf over de promotie-/ degradatie regeling senioren op de
volgende pagina.

Nuance is dat er wel een soort plan is voor vanaf week 47... maar ik snap er geen *** van.
wie het interessant vind en wil nalezen, dat kan hier volgens mij voor iedereen: https://oost.nttb.nl/wp-content/uploads ... -Jeugd.pdf

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 28 Sep 2021, 14:48

IK zou eigenlijk eerst misschien 4de klasse spelen, maar doordat er dan anderen 5de moesten gaan spelen en dan liever wilde stoppen heb ik gezegd: plaats mij dan maar in de 5de klasse... vind ik niet heel erg.

Nu is dit 6de klasse geworden.... daar ben ik stuk minder blij mee.... maar nu staat ook nog dit in dat bulletin:
4.3 Promotie / degradatie regeling senioren
Wij hopen de najaarscompetitie volledig uit te kunnen spelen, maar mocht dit vanwege coronaperikelen
niet lukken, dan hebben we twee scenario’s om tot een eindstand te komen:
1) Bij het gedeeltelijk spelen van een poule: de stand na de halve competitie;
2) Bij volledig uitspelen van een poule: de stand na de volledige competitie.
In basis geldt de onderstaande reguliere promotie / degradatie regeling:
- in de Hoofdklasse t/m 6e klasse m.u.v. poule 6G en 6H promoveren de nummers 1;
- in de Hoofdklasse degraderen minimaal de nummers 6;
- in de Promotieklasse t/m 5e klasse degraderen minimaal de nummers 5 en 6.

Ik zit in poule 6H.... betekend dit nu dat als wij 1 ste worden, wij niet promoveren??? Of betekend dit iets heel anders... zo vaag.... ze raken me zo langzaam aan kwijt, terwijl ik 1 van de meest fanatieke aanhangers was voor de TT bij onze club... de lol gaat er zo af....

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 10 Nov 2021, 11:44

Hoe staat het nu bij jullie in de competitie? Wij hebben onze laatste wedstrijd afgelopen vrijdag gespeeld aangezien we maar een halve competitie hadden (1 maal tegen elke tegenstander), de zogenaamde verlenging is nog maar de vraag of die plaats gaat vinden....

Maar voor jullie waar een 'normaal' seizoen speelt... gaat het nog door of wordt er weer afgebroken?? Ik heb namelijk begrepen dat er door de QR-code problematiek nu al afzeggingen zijn.....

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 12 Nov 2021, 09:52

Ik heb bij ons nog niet gehoord van een terugtrekking van een team.
Ik moest vorige week wel tegen een team dat alleen met invallers kwam (duo competitie). Maar die hebben het hele seizoen al bezetting problemen en veel wedstrijd verplaatsingen.
Of het door zal gaan ligt echt aan wat ze zeggen vanavond. Ik neem aan dat het doorgaat met QR code zoals nu.

Hoe we ervoor staan.
Duo competitie zijn er 8 rondes gedaan. Wij hebben er nog maar 7 gespeeld
Dit kwam door een tegenstander die niet kwam opdagen ...... later bleek dat ze een dag ervoor een mail naar onze competitieleider hadden gestuurd maar die had de mail nog niet gelezen. Dus die moeten we tijdens de inhaalweek inhalen.
Wij hebben 27 punten, nr 2 heeft 26 en nr 3 heeft er 24. Wij moeten de wedstrijd nog inhalen. Die tegenstander staat op 14 en een na laatste. De eerste keer 5.0 gewonnen maar was ik er niet bij. Maar neem aan dat we wel gaan winnen dus staan we redelijk ver op kop.

De gewone competitie zitten we nu in ronde 8. Echter heeft onze tegenstander de wedstrijd van vandaag verplaatst naar achter dus wij doen deze ronde even niet mee.
Wij staan 2e met 45 punten in 7 wedstrijden. Nummer 3 heeft 39 punten uit 7 wedstrijden. Nummer 1 heeft 49 punten maar uit 8 wedstrijden. Tegen deze tegenstander hebben we 5-5 gelijk en 6-4 verloren. Dus het zal tussen ons gaan hoe we de andere punten pakken. Wij moeten nog tegen de nummer laatst en een na laatst, en de laatste wedstrijd tegen de huidige nummer 3 (die hadden we met 8-2 gewonnen).
Dus ik heb het idee dat we ook hier kampioen kunnen worden.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R48
BH: DHS Skyline 3-60

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 15 Nov 2021, 15:12

Wij hebben nu 30 punten, dat hadden er eigenlijk minimaal 36 moeten zijn... maar de ene na laatste wedstrijd heeft ons team (het was ook onze slechtste opstelling qua spelers) met 6-3 verloren, terwijl we die in theorie met 9-0 hadden moeten winnen (het was tegen de nummer laatst in onze poule).... En de laatste wedstrijd moesten we tegen de huidige nummer 1, we moesten met 7-2 winnen om boven hen te eindigen nog maar helaas had iemand van ons team een echte offday en we wonnen slechts met 5-4.... ik won ze wel allemaal, maar merk ook dat ik eigenlijk te laag speel nu... was ook niet het plan.

Mocht de verlenging nog wel plaatsvinden (daar lijkt het nu dus niet op, maar weet ik pas zeker ergens over 1-2weken)... dan moeten we nogmaals tegen de nummer 1 en nummer 3 en kunnen we alsnog bovenaan eindigen.

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 15 Nov 2021, 15:45

Waarom zou het niet doorgaan?
We mogen toch nog gewoon spelen ..... of hebben jullie veel uitval door QR code check.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 15 Nov 2021, 15:54

Waarom zou het niet doorgaan?
We mogen toch nog gewoon spelen ..... of hebben jullie veel uitval door QR code check.
Ik heb begrepen dat er mogelijk teams zich moeten terugtrekken omdat ze niet aan de QR code zijn en niet van plan zijn telkens te testen.
Ik verwacht dat er meer uitvallers zijn, ik weet dat er ook meerdere binnen onze eigen club zijn die voldoen aan de QR code, die komen ook al niet meer trainen. En als het er natuurlijk meerdere zijn, is de kans groot dat het niet doorgaat.

Sowieso zou die beslissing pas ergens volgende week of zelfs een week later vallen, dus het kan nog anders worden, maar wellicht blijft het hierbij.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste wedstrijdsecretarissen,
Het eerste deel van de senioren najaarscompetitie 2021 nadert zijn einde.
Volgende week is er nog één speelronde voor enkele poules met 7 teams en die week wordt tevens gebruikt voor de laatste inhaalwedstrijden.
Daarna hebben we zoals in competitiebulletin nr. 2 van 5 juni 2021 is toegelicht een eerste eindstand.
https://oost.nttb.nl/afdelingscompetiti ... ocumenten/
Het zal u niet zijn ontgaan dat de besmettingscijfers flink oplopen, waardoor een team zich al genoodzaakt voelde om zich terug te trekken.
Een begrijpelijke situatie met de reële kans dat er bij een vervolg van de competitie nog meer teams zullen volgen, soortgelijk als in het najaar van 2019.
Ook verwachten wij bij een vervolg van de competitie terugtrekkingen van teams vanwege de ingestelde maatregelen.
Daarnaast is er volgende week vrijdag een nieuwe persconferentie met mogelijk nog extra maatregelen.
Al met al is het dus nog even afwachten hoe één en ander zich ontwikkeld voordat wij een exacte invulling kunnen geven aan het eventuele vervolg van de competitie.
Het kan zijn dat het op basis van voortschrijdend inzicht toch anders wordt dan in competitiebulletin nr. 2 is toegelicht.
Wij rekenen op uw begrip en hopen u volgend weekend meer te kunnen melden.
Inzake de invoering van de QR-code vanaf zaterdag 6 november 2021 verwijzen wij u voor de geldende coronamaatregelen naar het sportprotocol van NOC*NSF alsmede hun FAQ welke beiden doorlopend geactualiseerd worden:
https://nocnsf.nl/sportprotocol
https://nocnsf.nl/wat-doet-nocnsf/sport ... lde-vragen
Tot slot willen wij nog opmerken dat de verantwoordelijkheid voor de naleving van de coronaregels bij de ontvangende vereniging ligt.
Accepteer dit als bezoeker, vermijd discussies over dit onderwerp, laat iedereen in zijn/haar waarde en laat de handhaving over aan de bevoegde instanties.
Met sportieve groet,
De Competitiecommissie en het Afdelingsbestuur Oost
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het laatste bericht wat ik heb gezien/gekregen hierover is alweer een ruim een week oud... zie hierboven...

Zeker is het dus niet, onzeker is het wel... :-(

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 16 Nov 2021, 13:02

Wij hebben onze 8e wedstrijd gisteren gespeeld.
Helaas 'maar' met 6 - 4 gewonnen van de nummer laatst.
Er was 1 goede speler en 2 met lage rating.
Ik had ze alle 3 gewonnen ..... en toen bleek dat ik nog nooit van die meneer in de competitie gewonnen heb.
Wel tijdens een toernooi destijds met de noppen :) ......
Mijn teamgenoten hadden er beide 1 gewonnen .... en ons dubbel.
De laatste wedstrijd was wel heel zuur. Hij begon makkelijk met 2-0 ..... verloor de 3e ..... en 4e was spannend. Bij 9-9 kreeg de tegenstander 2 mazzelballen ....... 5e set ook steeds weer een mazzel bal en dat ging toch heel erg vreten aan mijn teamgenoot. Vooral bij 8-9 een onmogelijke bal die terug komt en net over het netje wipt naar een 8-10 ....

We staan nog wel bovenaan ... 2 punten voor. Maar het wordt wel een stuk spannender.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 16 Nov 2021, 17:17

Wij hebben onze 8e wedstrijd gisteren gespeeld.
Helaas 'maar' met 6 - 4 gewonnen van de nummer laatst.
Er was 1 goede speler en 2 met lage rating.
Ik had ze alle 3 gewonnen ..... en toen bleek dat ik nog nooit van die meneer in de competitie gewonnen heb.
Wel tijdens een toernooi destijds met de noppen :) ......
Mijn teamgenoten hadden er beide 1 gewonnen .... en ons dubbel.
De laatste wedstrijd was wel heel zuur. Hij begon makkelijk met 2-0 ..... verloor de 3e ..... en 4e was spannend. Bij 9-9 kreeg de tegenstander 2 mazzelballen ....... 5e set ook steeds weer een mazzel bal en dat ging toch heel erg vreten aan mijn teamgenoot. Vooral bij 8-9 een onmogelijke bal die terug komt en net over het netje wipt naar een 8-10 ....

We staan nog wel bovenaan ... 2 punten voor. Maar het wordt wel een stuk spannender.
Toch lekker om dan voor het eerst tijdens de competitie zo van hem te winnen ;-)

Dubbel hebben wij in Regio oost al heel lang niet meer, ik hoop nog steeds dat deze terug komt.
De laatste wedstrijd die ik speelde was ook wel een bijzondere... alledrie gewonnen, maar het meeste moeite, met de gene die de 'laagste rating' van hen had... nou moet ik ook zeggen dat hij een game pakte op het juiste moment met heel veel mazzel... serieus 7 ballen achter elkaar netje en /of (soms dus beide)... randje... en daardoor werd dat uiteindelijk een 5-setter. De beste speler van hen ook nog ongeslagen na alle wedstrijden, die mepte ik juist weer met 3 games van de tafel... net als de andere speler die had ik ook makkelijk in 3 games te pakken.

Hopelijk mogen we nog een keer tegen ze, maar dan hoop ik wel dat mijn teamgenoten iets meer scoren tegen hen, dan kunnen we die koppositie pakken.

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 17 Nov 2021, 11:06

Ik heb vaak moeite met hele lage ratings ... zoals in de beker competitie's ....
Die maken geen tempo .... en ik ben niet zo goed in tempo maken al gaat dat wel steeds beter :)

Betreft rating ben ik de 2e in de rij. O wacht ... ik ben die gast voorbij gegaan nu :D
hahaha, ik sta hoogste in de rating ...... (op een invaller na dan).
1121, dan 1115 en 1113. De 1115 staat alleen op de lijst en heeft 0/0 .... die heeft heel lang bovenaan gestaan dus.
De andere heb ik 2 x tegen gespeeld. Beide 1 gewonnen.
Ondanks mijn hoge rating verlies ik gewoon mijn wedstrijdjes hoor. 83% (wel hoogste percentage) 19/23
Maar heb ze allemaal gewoon echt verloren. Ik heb van 2 x an dezelfde verloren. Eerste keer ging ik er kansloos af met 3.0 ... 2e keer was het een mooie 5 setter. HIj heeft rating 1067 dus zegt niet alles. Hij speelt met heeeeeel erg veel backspin .. en ik heb geen geduld. Dus vaak probeer ik te snel te openen :D .. ik weet het maar ik ga echt geen schuifrally er van maken.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 18 Nov 2021, 10:52

Ik heb vaak moeite met hele lage ratings ... zoals in de beker competitie's ....
Die maken geen tempo .... en ik ben niet zo goed in tempo maken al gaat dat wel steeds beter :)

Betreft rating ben ik de 2e in de rij. O wacht ... ik ben die gast voorbij gegaan nu :D
hahaha, ik sta hoogste in de rating ...... (op een invaller na dan).
1121, dan 1115 en 1113. De 1115 staat alleen op de lijst en heeft 0/0 .... die heeft heel lang bovenaan gestaan dus.
De andere heb ik 2 x tegen gespeeld. Beide 1 gewonnen.
Ondanks mijn hoge rating verlies ik gewoon mijn wedstrijdjes hoor. 83% (wel hoogste percentage) 19/23
Maar heb ze allemaal gewoon echt verloren. Ik heb van 2 x an dezelfde verloren. Eerste keer ging ik er kansloos af met 3.0 ... 2e keer was het een mooie 5 setter. HIj heeft rating 1067 dus zegt niet alles. Hij speelt met heeeeeel erg veel backspin .. en ik heb geen geduld. Dus vaak probeer ik te snel te openen :D .. ik weet het maar ik ga echt geen schuifrally er van maken.
Grappig, je lijkt een beetje hetzelfde te hebben als ik... hoewel ik wel veel lager speel/lagere rating heb. Maar ik hou ook van op tempo spelen, al kan ik wel prima tegen het lagere tempo, maar meer niet tegen spelers die ik soms tegen kom die eigenlijk maar wat aan klooien... en soms alleen maar expres van die hoge effect ballen geven. Al trap ik er tegenwoordig niet meer in, eerder wilde ik dan te snel of te mooi afslaan, waardoor ik nog wel eens foutje maakte... die fouten maak ik momenteel wel stukken minder.

Backspin is ook wel irritant om tegen te spelen vind ik, ik heb een teamgenoot gehad die het in 80% van zijn ballen gebruikte, plus heel vaak zijspin, maar die geeft hij dan van onder de tafel, dus dat je niet goed ziet wat hij doet... en aangezien hij het beide kanten kan... super irritant.. Ik weet dat zijn tegenstanders er ook vaak van gaan schelden :P

Helaas stopt hij met de sport... hij heeft nu fysieke problemen helaas.

De meeste fouten die ik maak, maak ik ook vaak door gebrek aan geduld... dan wil al iets afslaan wat beter nog niet kan of wanneer het misschien helemaal niet nodig is... en dan maak je toch sneller fouten. Net over de rand spelen, dat soort dingen....
Des te relaxter en geduldiger ik speel, des te beter en mooier wordt het spel.

Afijn, ik liet me afleiden, ik wilde dit zeggen:

De verlenging gaat toch door... is al ingepland sinds gister, helaas kan ik al de eerste wedstrijd (as dinsdag al) niet. Altijd fijn zo kort van te voren zo een planning doorkrijgen... de 2de wedstrijd kan ik gelukkig wel.

Ik weet dat rating zeker niet altijd wat zegt... het is wel een indicatie van hoe goed iemand kan zijn, maar die verschillen waar jij het over hebt zijn te klein om het op rating te bepalen... 1121 vs 1067 is slechts 54 verschil.
Ik merk eigenlijk vaak pas echt kwaliteits verschil als ik speel tegen iemand die 200+ rating hoger heeft... niet gezegd dat ik daar dan van verlies.

Omdat ik veel aan toernooien mee doe en ook de bekercompetitie etc... heb ik al tegen zeer diverse ratings gestaan en omdat ik me behoorlijk op kan trekken aan mijn tegenstander, heb ik juist tegen soms de hoogste ratings wel heel goede partijen. Het grootste verschil in rating waar ik ooit tegen speelde, was toen ik zelf met mijn rating rond de 790 zat en mijn tegenstander rond de 1600 had... van te voren dacht ik toen: ik maak geen enkele kans, dus ik ging ik er eigenlijk heel relaxed in, maar tot mijn grote verbazing won ik de eerste game en werd het uiteindelijk 3-2 voor hem... Ik kreeg ook een dik compliment van hem, aangezien ik toen 6de klasse speelde nog en hij hoofdklasse, had hij dit ook niet verwacht.

Maar eigenlijk sluit het aan bij jou verhaal... hij had moeite met het tempo (vertragende)... niet dat ik geen tempo kan maken, maar mijn spel is juist af en toe vertragen tussendoor, natuurlijk grotendeels door mijn lange noppen.... daarbij kan ik prima blokken, en als ik dan mooie topspinballen krijg die ik goed kan blokken (wat hij heel veel deed)... dan plaats ik dus veel die topspin bal met het effect wat daarbij hoort en dat zorgt soms voor best lastige situaties voor de tegenstander.

Eigenlijk kan ik ondertussen heel sterk afslaan met mijn FH en door soms de vertragende bal tussendoor te pakken moet men mij soms een net iets te hoge bal teruggeven (ik heb niet veel centimeters nodig om echt goed te slaan) en dan ik veel scoren met mijn FH.

Natuurlijk was het kwaliteitsverschil in die wedstrijd veel te groot om überhaupt een kans te maken...
Maar mijn laatste wedstrijd had ik weer moeite met iemand die een rating 241 punten onder mij heeft... ik won wel met 3-2, maar moest er echt voor vechten. Dus die ratings zeggen mij ook vaak bar weinig...

Een ex-collega van mij heeft al vele jaren (hij speelt al iets van 19 jaar TT, ik toen 2,5 jaar) een rating tussen de 975-1175 (schommelt wat op en neer)... maar vanaf toen ik begon speelde ik regelmatig een wedstrijd tegen hem (we deden toen wel eens een bedrijfstoernooi bij zijn vereniging) en de ene keer won ik, de andere keer won hij... eigenlijk 50/50.... Terwijl ik in het begin aan het einde van mijn eerste seizoen slechts een rating van 681 had, nu is mijn rating pas 836, maar speelde gisteren ook weer iemand met 983 van de tafel (ook een ex-teamgenoot)...

Je moet een beetje mazzel hebben hoe je terecht komt in een poule en hoe je rating dan verloopt... deze ronde sta ik op 100% en heb ik slechts 22 punten gepakt... ik heb wel eens wedstrijden verloren waarbij ik 64 punten in 1 verloren wedstrijd pak omdat het een jeugdspeler is die met heel lage rating begint bij de senioren.... win je van die jeugdspeler dan pak je 0 punten meestal....

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 19 Nov 2021, 13:02

Ik heb dus ook een jaar met lange noppen gespeeld.
Met de lange noppen kon ik al helemaal niet spelen tegen lagere ratings.
Mijn openingen (topspin) komen 90% van mijn backhand ...... daar zaten dus lange noppen op en kon ik het spel dus niet versnellen.
Met de noppen heb ik wel veel wedstrijden gewonnen omdat veel mensen er gewoon niet tegen kunnen spelen.
Je wint van hogere ratings, maar kunt ook net zo makkelijk verliezen van een lagere rating.

Geef mij nu maar een tegenstander van 200 punten hoger met lange noppen. Ik ben overtuigd dat ik kan winnen.
Ik kan me niet meer bedenken wanneer ik voor het laatst verloren heb van een noppenspeler (muv het jaar dat ik zelf met noppen speelde).

Omdat ik er in mijn jeugd mee gespeeld heb, en tijdje terug voor een jaar inclusief noppentraining weet ik ook wat ik moet doen.
Ik weet wat mijn zwakke punten waren en waar ik last van had ... dat kan ik nu gebruiken :).

De meeste onder de 1250 rating 'doen' niks met hun noppen, anders dan de bal terug geven. Zit vaak geen tactiek in .... anders dan mijn backhand is slecht dus ik neem wel noppen. De mooiste partijen zijn tegen de noppen spelers die er bewust voor kiezen en er ook echt wat mee doen ....
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Nov 2021, 09:16

Hi Marc,

ik moet ook zeggen dat ik niet vaak hoor dat mensen met de LN kiezen om er topspin mee te spelen. Ik kies heel bewust voor een verdedigende BH omdat ik daar met noppen speel. De aanval zit er alleen in door soms in eens heel kort te spelen of met wat effect terug te spelen die men niet verwacht, korte of lange scherpe kapballen en dan goed plaatsen. Bij mij leid eigenlijk meestal de noppen bal tot een aanval met mijn FH. Soms kan ik die met 1 slag opbouwen, soms duurt het wat langer.

Ik herken wel wat je zegt overigens, ik had in het begin ook vooral mijn noppen omdat ik geen goede BH heb, althans, geen aanvallende.... ik kwam er achter dat mijn BH vooral verdedigend is en op aanraden van een clubgenoot de noppen eens geprobeerd en van hem ook wat training gekregen hierin, hij speelt al 15-20 jaar met noppen. Dat heeft mij enorm geholpen.

Nu moet ik zeggen dat ik ook wel eens met een goed 'normaal' rubber op mijn bh op dezelfde manier heb gespeeld en dan kan ook wel zo verdedigen. Maar ik ben zo gek op de noppen geworden en het gevoel wat ik daarbij heb, de tactiek juist die ik kan toepassen, dat ik daarom juist graag met de noppen speel.

Ik vind dat het spel door de noppen juist meestal wat diverser is, maar sommige partijen die juist veelal op snelheid blijven gaan vind ik ook soms mooier. Maar als ik kijk naar de topspelers bij ons club, valt mij vooral vaak op dat des te moeilijker de partij is, des te meer gaat er geschuifd worden, dan wordt een partij pas saai als je het mij vraagt. Meestal is het dan meer de vraag: wie heeft het meeste geduld en maakt de minste fouten.... niet wie het meest tactisch een spelletje speelt.

Ik geloof daarentegen wel dat als je zelf ervaren bent in noppen spel je er ook goed tegen kan spelen en wellicht een tactiek hebt om diegene altijd makkelijk te kunnen verslaan zoals jij doet.

Mijn spel wordt nog elke keer beter, dus ook hoe ik met de noppen speel. Maar mijn sterkste punt is juist altijd de tactische kant, volgens mij staat dat ook los van of je wel of niet met noppen speelt... ik kom vaak genoeg spelers tegen die maar wat lijken te doen, hoe goed ze soms ook zijn qua techniek, als ze geen tactisch spel spelen kunnen ze nog prima verliezen.

Ik zeg juist altijd dat ik mijn gebrek aan talent goed maak met tactisch inzicht :P

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 22 Nov 2021, 11:12

Het aanvallen was niet vaak hoor ... Maar als de tegenstander met heel veel backspin speelt kun je hem zo oppakken :)
Ze zijn gelijk van hun stuk :D

Die schuifwedstrijden verlies ik dus meestal ... want die zijn echt saai en dat kan ik dus niet.
Ik ga dan vooral met mijn backhand openen ....... gaat het goed win ik, gaat het niet zo goed verlies ik.
Maar dan verlies ik maar .... mijn teamgenoot kan rustig de hele pot schuiven omdat hij dan kan winnen.
Dat geduld heb ik niet. Dat is dus ook de reden dat ik gestopt ben met de noppen.

Afwisseling met de noppen is juist wat je sterker maakt. Niet altijd hetzelfde of dezelfde slag.
Soms alleen blokken, soms blok met slag naar beneden ... Juist dat brengt ze nog meer in verwarring omdat ze het niet zo vaak moeten doen.
----------------
Groetjes Marc