Najaar 2022

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Silver Member
Silver Member

Re: Najaar 2022

Berichtdoor TwoFace » 17 Nov 2022, 12:51

Als alles gaat zoals geplant worden de afdelingen per 1/1/23 opgeheven.
1 van de voordelen zou zijn dat het goede bij andere afdelingen ook ingevoerd kan worden in je eigen afdeling.
Dus het zou zomaar zijn dat je in het najaar 2023 ook duo kan spelen.
Bedoel je dat we dan geen regio indeling meer hebben? Daar had ik nog helemaal niks over gehoord.

Ik mag toch alleen hopen dat dit niet voor de poule indeling geld... m.a.w. dat je niet straks naar de andere kant van het land moet rijden voor een uitwedstrijd?

DUO kiest een vereniging toch zelf voor om wel of niet aan mee te doen? Of is dat per regio bepaald?
Gisteravond gehoord dat slechts 1 van de topspelers weg gaat bij de club omdat hij bij een andere club gaat spelen, dat zouden er 2 zijn... dat maakt de teamindeling mogelijk iets minder spannend... maar toch ga ik wel voor een plekje hoger...
Frame: Yinhe Mercury Y-13
BH: Yinhe Qing 0X
FH: TSP Ventus Speed 2.0

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 17 Nov 2022, 17:41

Nu hebben we afdelingen. Midden, West, Oost .... en je speelt binnen die afdeling.
Die afdelingen hebben hun eigen 'competitie' regels.
Wel DUO. Geen dubbel ... etc etc. Deze afdelingen verdwijnen, maar het speelgebied blijft wel gelijk.
https://www.nttb.nl/over-nttb/bestuur/o ... wikkeling/

Dus de hele opzet wordt anders opgezet. Nu kunnen de competitie leiders van jou afdeling zeggen dat ze geen DUO willen.

Jij kunt als vereniging wel zeggen we willen duo, maar als jullie de enige zijn werkt dit dus niet. Het moet georganiseerd worden binnen je afdeling.
En als de duo competitie bestaat in je afdeling, kan een vereniging niet zeggen daar doen wij niet aan mee als er 2 spelers zijn die wel een duo team willen zijn.

In eerste instantie gaan de teams/spelers er weinig van merken. Maar in de toekomst willen ze dus alle goede dingen mogelijk maken door het hele land. Of dat nou de DUO competitie is, of geen dubbel bij de trio ....... Dat was het meest ideaal is.
Bij ons in de afdeling is de DUO zeer populair. Ik weet dat er spelers uit andere afdelingen bij ons spelen omdat het daar niet kan.
VOordeel van DUO is toch echt je speelt gewoon 3 wedstrijden (2 enkel en 1 dubbel). 5 punten te verdelen. En je bent om half 11 klaar.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R47
BH: Andro Rasanter R37

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 21 Nov 2022, 09:34

In beide competitities zijn er inhaalwedstrijden, dus de echte stand is pas na deze week interesant.
In de duo staan we 2e maar nummer 1 en 3 moeten nog inhalen.
In de trio staan we 7 punten onderaan maar moeten nog inhalen tegen de nummer 4.
----------------
Groetjes Marc

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 21 Nov 2022, 10:45

Twee van de vijf teams in de reguliere seniorencompetitie zijn kampioen of worden dat nagenoeg zeker, en van de overige drie zijn er twee kanshebbers; zou volgend seizoen wel eens hoofdklasse, 2e klasse, 3e klasse, 4e klasse en 6e klasse kunnen worden — en een 3e en misschien ook nog een 4e klasse team in de duocompetitie.

Bij de jeugd net geen kampioensteam, maar volgend seizoen misschien wel groei naar twee teams. Er is opeens veel jeugd, met een goede energie in de groep.

Mijn aandeel hierin is bescheiden; ik ga ergens tussen 70-80% uitkomen in de 3e klasse regulier; we gaan om het kampioenschap spelen tegen de directe concurrent. Het zal ook wel zo'n percentage worden in de 3e duo.
Frame: "Hammaren I", eigen ontwerp; door https://www.sdcttblades.com/ gebouwd (Walnoot/Limba/Innegra Carbon/Kiri/Innegra Carbon/Limba/Walnoot)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 21 Nov 2022, 11:16

Dat klinkt goed. Go TielseTC Go.
Poule van team3 is wel heel close zie ik :). Tenminste van plek 2 tot 6 3 punten verschil.
Je eigen team ziet er spannend uit inderdaad. Gispen nog 2 inhalen. Suc6
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 21 Nov 2022, 16:50

Ik wist wel dat we in regio/afdeling speelde, we waren tenslotte de enige afdeling (volgens mij ) in heel Nederland die geen dubbelwedstrijden meer speelden (tot aan dit seizoen, nu namelijk wel weer).

Maar ik wist niet dat het opgeheven zou worden, niemand over gehoord, tot jij er over begon ;-)

Ik zou het wel leuk vinden dat de optie tot DUO bestaat, vraag me alleen nog af hoe dit qua impact gaat op de vereniging.... ik kan me voorstellen dat door deze nieuwe mogelijkheid, er misschien mensen wel DUO willen gaan spelen, maar geen trio... en dan de vraag: kan dat?

Ik speel nu al bijna alle wedstrijden , maar als DUO op andere avonden of zo wordt gespeeld, vraag ik me af of ik het wel kan combineren en of ik dan keuzes moet maken tussen trio en duo....

Wij hebben momenteel zelfs 9 jeugdteams... en maar 4 seniorenteams. Dus ja de jeugd gaat lekker zo, maar zou toch fijn zijn als er ook iets meer senioren bij komen. Al was het maar om het nieuwe seizoen de indeling wat makkelijker te maken.

Bij ons gaat het dit seizoen zo volgens mij:

Team 1: 1ste klasse --> degradatie naar 2de klasse
Team 2: 1ste klasse --> degradatie naar 2de klasse
Team 3: 3de klasse --> degradatie naar 4de klasse
Team 4: 5de klasse --> degradatie naar 6de klasse

Ik zit in het laatste team, mijn percentage is nu 80% en de beste daarna in mijn team heeft 24% en dan nog eentje met 17% en 2 met 0%....
We hebben daarnaast een speler in het team, die niet heeft kunnen spelen vanwege blessure, jammer, want die had misschien wel op 50-70% kunnen uitkomen.... schat ik zo... maar 6de klasse ga ik niet spelen heb ik al aangegeven (al een aantal seizoenen onterecht 6de klasse gespeeld om anderen een kans te geven, maar nu ga ik dat niet meer doen, de lol is er dan af... laatste 2 keer 6de klasse stond ik op 93% en op 100%
Terwijl ik steevast in de 5de klasse ook 80% of hoger haal...

Dus ik mik op een plekje in team 3...

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 21 Nov 2022, 20:08

Je kan trio spelen EN duo, of duo of trio. Ik speel zelf beide.
Bij ons heeft het vooral veel DUO teams opgeleverd, aantal spelen beide zoals ik.
Wij spelen thuis duo op dinsdag, trio op vrijdag. Maar soms komt het voor dat er een dubbele boeking is.
Normaal is het er 1 en kunnen we bv uit/thuis omwisselen. Dit jaar hadden we 2 wedstrijden op dezelfde avond en kon er uit/thuis niet geruild worden omdat zij ook beide competities spelen. Dan wordt het wel lastig en hebben we beide trio wedstrijden verplaatst naar een inhaalweek.
Maar het is dus niet verstandig om met 3 in de trio en 2 in de duo te spelen. Beetje extra spelers is wel handig.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 23 Nov 2022, 10:52

Je kan trio spelen EN duo, of duo of trio. Ik speel zelf beide.
Bij ons heeft het vooral veel DUO teams opgeleverd, aantal spelen beide zoals ik.
Wij spelen thuis duo op dinsdag, trio op vrijdag. Maar soms komt het voor dat er een dubbele boeking is.
Normaal is het er 1 en kunnen we bv uit/thuis omwisselen. Dit jaar hadden we 2 wedstrijden op dezelfde avond en kon er uit/thuis niet geruild worden omdat zij ook beide competities spelen. Dan wordt het wel lastig en hebben we beide trio wedstrijden verplaatst naar een inhaalweek.
Maar het is dus niet verstandig om met 3 in de trio en 2 in de duo te spelen. Beetje extra spelers is wel handig.
Dat kan ik me voorstellen ja.... ik voorzie wel wat issues bij onze club dan.... het is namelijk voor sommige teams nu al regelmatig lastig om in de trio de teams compleet te krijgen... als er ook duo als een soort concurrentie komt, zal dat nog wel lastig worden.
Daarnaast denk ik dat zaalhuur wel een beetje probleem kan worden.... we hebben geen eigen zaal en begrijp dat de zaal huur altijd zo hoog is dat we nu al verlies lijden op elke keer zaal huren... als er nu ook nog eens voor de DUO gehuurd moet gaan worden en misschien dan 2 avond voor competitie gehuurd moet worden, maar wel minder mensen over die avonden... zal het financieel wel erg een uitdaging worden.

Ik denk dat ze dan de trainingsavond maar moeten kapen daarvoor....

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 23 Nov 2022, 16:58

Dan zullen de teams die nu amper een trio team compleet kunnen krijgen gaan switchen naar duo. Hebben bij ons ook veel gedaan.
Als jullie de zaal maar 1 avond hebben zal het denk ik niets worden om trio EN duo te spelen door dezelfde persoon
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 24 Nov 2022, 12:08

Dan zullen de teams die nu amper een trio team compleet kunnen krijgen gaan switchen naar duo. Hebben bij ons ook veel gedaan.
Als jullie de zaal maar 1 avond hebben zal het denk ik niets worden om trio EN duo te spelen door dezelfde persoon
Gisteravond getraind en er was weer veel onrust bij een aantal spelers... bij onze club lopen steeds meer senioren weg :-(
Ik denk dat er teveel focus op de jeugd ligt, 9 teams... leuk, maar zonder senioren kan de club niet echt draaien....

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Nov 2022, 10:04

Bij ons is het juist andersom. Nou ja, er is weinig jeugd. Senioren blijft na corona redelijk stabiel volgens mij.
Maar we hebben veel recreatieleden die geen competitie spelen.
----------------
Groetjes Marc

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Nov 2022, 10:11

Nou ... gisteren zijn alle inhaalwedstrijden gespeeld. 9 rondes klaar duo en trio.

Duo staan we nu 3e. 2 punten achter de nummer 2. 11 achter nummer 1. 8 uit 12 wat niet heel goed is. 67%

Gisteren moest ik zelf in de trio spelen. 7-3 verloren. We staan nu onderaan met 4 punten naar de nummer 5. 19 punten naar de nummer 4.
Wij moeten volgende week dus 4 punten meer als als onze degradatie concurrent. Zal niet gebeuren, maar er is nog een kleine kans.
Zij moeten donderdag tegen de nummer 3, wij vrijdag tegen nummer 4. Dus vrijdag weten we precies wat we zouden moeten doen. |
Bij gelijke stand is het 5-5- en 5-5 maar wij hebben meer sets gewonnen.

15 uit 24. Echt slecht in mijn ogen. 62%. Echter kijk ik naar rating klopt het wel. De spelers boven mij in rating spelen hogere percentage. De spelers onder mij een lagere. Maar voor mijn gevoel is het slecht.

25 punten. Teamgenoot 1: 1 punt gehaald. Teamgenoot 2: 2 punten gehaald. Teamgenoot 3: 5 punten gehaald. Ik zei de gek 15 punten gehaald. Dan nog 2 punten gehaald met de dubbel. Beide door Teamgenoot 1 samen met mij.
----------------
Groetjes Marc

Red
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Red » 27 Nov 2022, 10:28

Ik ben een hele tijd niet ingelogt geweest. Met corona kwam er een dip zowel persoonlijk als ook in de vereniging algeheel, wij zijn zo'n 30 percent leden kwijt die na de sluitingen enzovoort niet terug aan de tafel kwamen. Zo langzaam komen er nu weer wat meer nieuwe leden opdagen.
Jeugdleden zijn er nauwelijks nog, en competitie voor de jeugd is al helemaal stopgezet. Misschien dat dat in 2023 weer op gang komt, maar met de extra kosten voor energie is de vraag of de vereniging zelf het hoofd boven water kan houden. Mocht de zaal over de koude dagen prolongeert dicht dan gaan mogelijk opnieuw leden afvallig worden.

Het afgelopen seizoen deed ik mee aan de duo- en de reguliere (trio) competitie, met een redelijk resultaat over het algeheel en beter dan mijn teamgenoten. Geen promotie in de duo- en ook geen degradatie in de reguliere competitie.

Na verluid zal volgend seizoen de klasse-indeling aan hand van de team-ratings gedaan?
Fl ügelstutzer
Seizoen 1/2019 2de klasse nttb-west
Wedstrijd Palio WAY-003 Palio CJ8000 Yinhe /Milky Way Qing
Training 1 Palio WAY-003 Palio CJ8000 Yinhe/Milky Way Neptune
Training 2 Palio WAY-002 Yinhe Mars II Yinhe/Milky Way 955

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 27 Nov 2022, 22:00

Na verluid zal volgend seizoen de klasse-indeling aan hand van de team-ratings gedaan?
Aangezien de afdelingen verleden tijd zijn lijkt het me niet dat dit volgend seizoen ingevoerd zal worden.
Ga er vanuit dat het voorjaar alles nog gelijk blijft. Pro en degradatie zoals gespeeld.
Ze kunnen nu niet opeens de hele indeling overhoop gaan halen.

Bij ons kijken ze alleen naar teamrating bij aanvraag klasses. Dus stel mijn team wordt 5e en vragen aan om erin te blijven. Dan delen ze de teams in die klasse in naar teamrating.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 28 Nov 2022, 11:35

Nou wij hebben afgelopen vrijdag de laatste competitieronde gehad. Wij moesten nog tegen de nummer 5 in onze poule en wonnen met 6-4, wat niet genoeg is, we blijven laatste.
Ik won de 3 enkels en ook de dubbel, daarnaast wonnen mijn teamgenootjes er allebei eentje (waar voor de een dat de allereerste was).

Ik sluit af met 19/23 (83%), dan speler 2 5/20 (25%), speler 3 1/12 (8%), speler 4 1/14 (7%), speler 5 0/18, speler 5 (heeft afgelopen vrijdag samen met mij gedubbeld en gewonnen, maar verder niet gespeeld door blessure).

De kogel is ook eindelijk door de kerk, ik mag naar een team hoger en ga dan 4de klasse spelen.

De onrust is ook iets minder geworden, want 1 van de betere spelers gaat toch niet weg en speler 2 uit mijn team had 'gedreigd te gaan stoppen' omdat hij nu 6de klasse moet gaan spelen, maar hij ziet nu eindelijk toch in dat hij niet veel keuze heeft en zelf in de hand heeft met hun team om een seizoen later weer 5de klasse te gaan spelen. Persoonlijk vind ik dat mijn teamgenootje eerste betere resultaten moet halen voordat hij eisen kan gaan stellen...

De 2de wedstrijd die afgelopen vrijdag werd gespeeld was de topper, nummer 1 tegen 2... ze scheelden slechts 1 punt en het werd 5-5.... dus de stand is gelijk gebleven daarin.

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 29 Nov 2022, 17:59

Mooi dat je 4e klasse mag spelen
Ja als je onder de 25% speelt moet je niet zeggen dat je niet lager wilt spelen.
Bij mij zit er ook iemand in het team die zegt ik ga geen klasse lager spelen, maar staat op 6% (1 uit 18). Tja dan moet je niet te veel gaan eisen he.

Hier vallen deze week de beslissingen.
----------------
Groetjes Marc

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 29 Nov 2022, 22:38

Vanavond was de laatste DUO wedstrijd. Tegen de kampioenen. Staan 9 punten voor op de nummer 2. Wij staan 3e.
3-2 verloren. Mijn teamgenoot 0, ikke 2 en dubbel verloren.
Er was iemand met lange noppen ... mijn teamgenoot verloor met 11-3, 11-3 en 11-4 ofzo. Door mijn achtergrond kan ik heel goed tegen lange noppen spelen. Mijn eerste won ik wel, maar niet overtuigend. 4e set stond ik met 5-0 en 8-2 achter omdat ik mijn tegenstander te veel liet spelen ipv druk zetten. Maar toch kunnen omdraaien en met 9-11 gewonnen. 3-1.
Daarna dubbel ... aangezien mijn teamgenoot niks kan met noppen die dik verloren. Daarna mijn teamgenoot en verloren.
Toen moest ik tegen de noppen. Eerste set even wennen ... 1-1 ... maar daarna wist ik zijn spel en 2 x 11-6. Dus gewonnen met 3-1.
Bleek meneer de hoogste rating in de poule te hebben. 1289 en nog op 100% te staan. Dus niet meer.

Mijn rating heeft wel weer een boost. 1189. Gevaarlijk richting de 1200. Ik moet hier onder blijven. De afdelingskampioenschappen zijn tot 1200 op 14 januari, maar 1200+ op 21 januari en dan is mijn vriendin jarig.

We gaan het zien. Donderdag spelen alle anderen in de trio comp. Dus we weten precies wie kampioen is (nummer 1 en 2 moeten tegen elkaar), en wat onze degradatieconcurent heeft gedaan en hoeveel punten we dus moeten maken.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 01 Dec 2022, 15:02

Mooi dat je 4e klasse mag spelen
Ja als je onder de 25% speelt moet je niet zeggen dat je niet lager wilt spelen.
Bij mij zit er ook iemand in het team die zegt ik ga geen klasse lager spelen, maar staat op 6% (1 uit 18). Tja dan moet je niet te veel gaan eisen he.

Hier vallen deze week de beslissingen.
Ja, dat is toch wel grappig.... zulke eisen stellen terwijl je eigenlijk (met zo'n percentage) duidelijk te hoog zit qua klasse....

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 01 Dec 2022, 15:07

Vanavond was de laatste DUO wedstrijd. Tegen de kampioenen. Staan 9 punten voor op de nummer 2. Wij staan 3e.
3-2 verloren. Mijn teamgenoot 0, ikke 2 en dubbel verloren.
Er was iemand met lange noppen ... mijn teamgenoot verloor met 11-3, 11-3 en 11-4 ofzo. Door mijn achtergrond kan ik heel goed tegen lange noppen spelen. Mijn eerste won ik wel, maar niet overtuigend. 4e set stond ik met 5-0 en 8-2 achter omdat ik mijn tegenstander te veel liet spelen ipv druk zetten. Maar toch kunnen omdraaien en met 9-11 gewonnen. 3-1.
Daarna dubbel ... aangezien mijn teamgenoot niks kan met noppen die dik verloren. Daarna mijn teamgenoot en verloren.
Toen moest ik tegen de noppen. Eerste set even wennen ... 1-1 ... maar daarna wist ik zijn spel en 2 x 11-6. Dus gewonnen met 3-1.
Bleek meneer de hoogste rating in de poule te hebben. 1289 en nog op 100% te staan. Dus niet meer.

Mijn rating heeft wel weer een boost. 1189. Gevaarlijk richting de 1200. Ik moet hier onder blijven. De afdelingskampioenschappen zijn tot 1200 op 14 januari, maar 1200+ op 21 januari en dan is mijn vriendin jarig.

We gaan het zien. Donderdag spelen alle anderen in de trio comp. Dus we weten precies wie kampioen is (nummer 1 en 2 moeten tegen elkaar), en wat onze degradatieconcurent heeft gedaan en hoeveel punten we dus moeten maken.
Briljant..: " Gevaarlijk richting de 1200. Ik moet hier onder blijven. De afdelingskampioenschappen zijn tot 1200 op 14 januari, maar 1200+ op 21 januari en dan is mijn vriendin jarig."
:D

Lekker dat je iemand van de 100% hebt afgekregen :-) dat is altijd een goed gevoel ;-)

Blijft bijzonder dat sommige mensen echt niet tegen noppen kunnen spelen.... ik zie het ook wel eens... gelukkig voor mij natuurlijk.
Maar toch kom ik juist ook wel eens mensen tegen die heel precies weten hoe ze je dan moeten bespelen......

Dus 3de in de DUO geworden? Netjes toch?

Ik ga weer plat liggen, pijn begint weer erger te worden :-(

Wizzy82
Beginner
Beginner

Berichtdoor Wizzy82 » 04 Dec 2022, 18:45

Dus de hele opzet wordt anders opgezet. Nu kunnen de competitie leiders van jou afdeling zeggen dat ze geen DUO willen.

Bij ons in de afdeling is de DUO zeer populair. Ik weet dat er spelers uit andere afdelingen bij ons spelen omdat het daar niet kan.
VOordeel van DUO is toch echt je speelt gewoon 3 wedstrijden (2 enkel en 1 dubbel). 5 punten te verdelen. En je bent om half 11 klaar.
Eventjes een deel gekopieerd om een tegen geluid te geven. In onze afdeling, Gelre is er gelukkig totaal geen animo voor een DUO-competitie. Sterker nog, er zijn mensen zoals ik die direct stoppen met competitie spelen als je alleen DUO kan. Reden is simpel. Je gaat niet driekwart tot een uur enkele reis rijden voor maar 5 wedstrijdjes, dus langer onderweg dan dat je speelt. Tevens wordt bij ons in de afdeling (zeker in de lagere klasses) een competitie avond gezien als een avondje uit. Vaak wordt er nog met de tegenstander na de wedstrijd en half uurtje gezellig na geborreld.
Ik heb er zelf geen probleem mee als ik, vaak vrijdagavond, om 1.30 u in bed lig.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Andro Shifter Powersponge 1,9 mm
FH: Tibhar Quantum X Pro Soft blue 1,8 mm