Voorjaar 2023

Hier vind je informatie over de competitie
GarField000
Gold Member
Gold Member

Re: Voorjaar 2023

Berichtdoor GarField000 » 24 Apr 2023, 12:52

Gaat dat nieuwe 4x4 ook al in op de 3e divisie?
Echt .. soms denk ik waar is de NTTB mee bezig. Regulier vinden ze allemaal te lang duren.
Teams zijn lastig te vullen ... dus we gaan 4x4 ipv 3x3 spelen.

Gaat bij ons dan ook problemen opleveren.
We hebben 2e en 3e divisie team. Beide teams hebben 3 spelers. Dong Li die eredivisie dames speelt staat als reserve bij team 1 omdat ze anders door haar hoge rating niet in mag vallen (dit seizoen heeft ze niet gespeeld).
Dus dan moeten wij ook terug naar 1 team. Zou wel erg ballen zijn. Goed bezig NTTB.
Misschien moet ik me toch maar verkiesbaar stellen voor de kieskringen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 24 Apr 2023, 16:01

Vernieuwingen noemt de NTTB dat waarschijnlijk, maar niemand zit er op te wachten.

Volgens mij is er toch een soort van klankbord. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat al die negatieve reacties ook over de officiële app, competitie aanpassingen etc niet de NTTB bereiken.

Een maandje geleden heb ik zelf de bond gebeld omdat ik het competitievervalsing in de Eredivisie vind. Er spelen 2 teams van Taverzo in de Eredivisie en dat zou je eigenlijk al niet moeten willen als bond zijnde. Echter het is ook nog zo dat team 1 uit maar 3 spelers bestaat en het andere team uit tig andere spelers, zodat al die spelers in het 1e team kunnen invallen. Moet het 1e team wel verplicht uit 4 of 5 spelers bestaan dan zou het 2e team van Taverzo een stuk zwakker zijn.
Efin, je kunt het een beetje vergelijken met voetbal. Je wilt daar ook voorkomen dat Jong PSV in de Eredivisie komt en die jonge teams kunnen om die reden dan ook nooit naar de Eredivisie promoveren.

Ons 3e divisie team vraagt sowieso de poule aan met teams die nog relatief in de regio liggen, want ze gaan zelf gewoon op vrijdagavond spelen.
Ze gaan namelijk niet weer alleen als enige team op zaterdag spelen.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 25 Apr 2023, 09:30

Wat een gedoe zeg, de NTTB lijkt er wel alles aan te doen om de sport zo langzaam aan kapot te maken....
Moet ook zeggen dat ik het allemaal erg ondoorzichtig vind als je gewoon lid bent en niet in een bestuur of iets dergelijks zit...

Ik doe de sport vooral voor mijn plezier en beweging, dus ik wil ook niet te druk zijn met al het gezeur er omheen, maar je wordt er toch altijd direct of indirect door geraakt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Globe 979 oX
FH: TSP Ventus Speed 2.2

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Apr 2023, 11:28

Er zijn nu geen lokale besturen meer, alleen de bondsraad heeft leden die het algemeen belang van de leden moeten vertegenwoordigen.
De nieuwe structuur zeg maar. Dus nu wordt het nog ondoorzichtiger.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 25 Apr 2023, 12:20

En dan zijn de (stem)districten ook nog eens anders dan de huidige afdelingen. Er wordt daarbij namelijk niet gekeken naar afdelings grenzen.

Zolang we maar lekker kunnen ballen en ze afblijven van het huidige competitiesysteem in afdeling Gelre vind ik het best. Als ze daar ooit gaan denken te kunnen experimenteren met bijv DUO-competitie of zo dan richten we met andere clubs in de buurt (waarbij we niet naar afdelings grenzen kijken) een wilde bond/competitie op. Net zoals bijv Maaswaal competitie. Gezien we nu al met verschillende clubs samenwerken en de lijntjes al kort zijn is dit zo geregeld. Dan loopt de bond ook gelijk een hoop inkomsten mis. Bonds en competitiebijdragen.

Backup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 25 Apr 2023, 13:52

Toch zonde als dat nodig zou zijn om de sport goed te blijven beoefenen in je regio... dat je dan een eigen competitie moet gaan opstarten....
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Globe 979 oX
FH: TSP Ventus Speed 2.2

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 25 Apr 2023, 15:04

Het is inderdaad ontmoedigend. Nu heb ik daar, indertijd, als bestuurder mijn mond niet over gehouden; het (niet) functioneren van de bondsraad, de vage grenzen tussen bondsbestuur en bondsbureau, en het gebrek aan onderbouwing van de recente herstructurering (onbeantwoorde vragen: welk probleem hebben we nou precies, in hoeverre valt dat probleem binnen onze invloedssfeer, en op welke wijze is voorgestelde aanpak een oplossing voor dit probleem); het is allemaal ondergesneeuwd onder procedurele trucs en woordspelletjes met variaties op het woord "richting" erin.

Maatschappelijke ontwikkelingen als ontsporting (bij de jeugd), individualisering (ook ten koste van "de club" als bindend sociaal fenomeen), demografische veranderingen, ook de tafeltennissport ontsnapte en ontsnapt er niet aan. Af en toe swingt een sport omhoog als modegril; een momentopname. Squash en tennis hebben dat gehad, hockey heeft het gehad - tafeltennis trouwens ook, al is dat even geleden. Nu is 't even padel, en over een paar jaar zitten die banen (zou ik vermoeden) net zo onder de zwarte schimmel als de squashbanen nu. Dat is niet anders. Gegeven die (amper beinvloedbare) ontwikkelingen er het beste van maken is de uitdaging; ik heb 'm niet aangegaan zien worden.

Er praatten mensen wel over geld in de sport pompen, en geschikt maken voor TV. Nieuwsflits: TV doet er niet meer toe. En als 't elan moet afhangen van het opstaan van een talent zoals maar eens in de dertig, veertig jaar voorkomt - dan is de basis te wankel. En ook als er zo'n talent opstond (en niet sneuvelde omdat gamen toch leuker is dan vaak frustrerende trainingsuren maken) dan is dat in de hoge concurrentie om aandacht van het versnipperde overaanbod, en de bijbehorende korte collectieve aandachtsspanne, niet genoeg.

Het had anders gemoeten. Dat is niet gelukt. De boel bij het oude blijven is ook een falend achterhoedegevecht. Verder balkaniseren in hier en daar een regiocompetitie met een handvol clubjes, het maakt de sport ook niet sterker, en de wedstrijdsport niet aantrekkelijker.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 25 Apr 2023, 15:18

Voor wat het waard is, er is inderdaad geen ledenrepresentatie meer in de NTTB. Er zijn kandidaten voor de bondsraad. een orgaan met de marginale rol van vrijblijvend ja-knikken, waarin vertegenwoordigers van "kieskringen" zitting hebben.

Verenigingsen hebben één stem. Te kiezen: lui die zich bij de bond zelf aanmeldden (via een formulier). Voor kieskringen, 24 stuks. Van 7 daarvan(1, 2, 3, 9, 10, 11, 19) is het niet gelukt om iemand verkozen te krijgen. De verkiezing vindt plaats onder regie een derde partij, die (zonder toestemming daartoe, overigens) persoonsgegevens van het electoraat van de bond krijgt.

We hebben het wel eens bij de gesprekken over "organisatie-ontwikkeling" (ja, de bond heeft een consultant of wat langsgehad) gehad over democratisch gehalte. Als in "gebrek aan—". Het werd weggewuifd.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 25 Apr 2023, 15:22

Nota bene, er is geen structuur waarin er welke communicatie dan ook is tussen de leden en de kieskringvertegenwoordigers. Sterker nog, de bond heeft het opportuun gezien om hier te confabuleren dat die er niet mag zijn, onder het mom van "zonder last of ruggespraak".

Alsof het mogelijk zou zijn om iemand te vertegenwoordigen zonder op welke wijze ook maar kennis te nemen van de standpunten en voorkeuren van degenen die je beoogt te vertegenwoordigen.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 25 Apr 2023, 15:39

Met de bonds- en competitiebijdrage die steeds hoger worden is het ook steeds minder interessant om voor de NTTB competitie kiezen. Ik hoor bijv van mensen die ook bij zeg maar een wilde competitie los van de bond speken dat dit ook speelt ook niet meer voor de NTTB te spelen.

Een tijdje geleden wilde de bond zelfs dat alle niet competitie spelend leden bij een club verplicht zich bij de bond registreren en bondsbijdrage onder het mom dat je dan ook verzekerd bent als je speelt op club dagen/avonden. Nu zijn er clubs die meerdere sporten aanbieden en leden dus al verzekerd zijn via een andere bond en uiteraard hebben clubs en/of leden zelf ook een verzekering.
De bond heeft hier enorm veel weerstand van clubs van gekregen.

Terugkomend op de competitiebijdrage, die moet echt niet veel hoger gaan worden denk ik. Afgelopen seizoen heb ik mij echt afgevraagd, waar betaal ik dat voor. Ik kom in een poule terecht waarbij ik 3/4 van de wedstrijden met 2 vingers in de neus win. Het verschil enorm is.
Formulieren hoeven we niet meer in te vullen en de bond heeft onnodig veel geld uitgegeven aan een slecht werkende app.
Ik had liever gehad dat mijn competitiebijdrage in de TT-app was gestoken. Had die persoon en zak geld gegeven. Dat was wellicht zelfs goedkoper dan de huidige app ontwikkelen die ook nog eens extra geld kost door al die bugs.

Backup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Apr 2023, 15:50

Volgens mij had het conflict niet te maken met geld.
NTTB wilde meer in handen dan Toni af wilde staan.
Ik kan begrijpen dat als je al jaren met de app bezig bent, je niet de source code met rechten uit handen geeft.
NTTB wilde niet 100% afhankelijk zijn van de beschikbare tijd van Toni. Mocht hij onder de trein komen hebben ze een app waar ze niet bij kunnen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 25 Apr 2023, 18:31

Het treinongeluk rond TTapp vs. NTTB App heeft meer facetten. De ontsporing wijt ik vooral aan gebrekkige communicatie, met daaronder de niet volledige wil om welwillend te communiceren. Belangrijk daarbij is niet zozeer in hoeverre TvdW (TTapp) geen afstand wilde doen, maar vooral hoe angstvallig de uitbaters van NAS (het NTTB Administratie Systeem) nauwe regie wilden blijven houden.

Tsja.