Zomeravond Competitie

Hier vind je informatie over de competitie
GarField000
Silver Member
Silver Member

Re: Zomeravond Competitie

Berichtdoor GarField000 » 16 Aug 2023, 10:33

Heel begrijpelijk vanuit de speler gezien ...... Zijn er geen andere clubs in de buurt?
Ik kan hier in de omgeving zo naar een club waar ze veel meer teams hebben (wij zijn al niet de kleinste).
SVE met 9 duo teams en 13 reguliere .... ( maar zeer zeker geen prettige zaal )
Hilversum met 7 duo teams en 18 reguliere ....

Wij hebben nu 6 duo en 7 reguliere teams.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 16 Aug 2023, 13:15

Zodra het bij mij zou spelen heb ik 1 club dicht in de buurt waar ik naar toe zou kunnen, maar die hebben momenteel maar 1 team en die spelen te hoog.... maar het kan best zo zijn dat als ik erbij zou komen er weer een extra team mogelijk is.

Verder zitten ze allemaal wat verder weg, maar ik zou zeer zeker niet helemaal stoppen zelf, maar inderdaad een andere club zoeken.
Wij hebben nog maar 3 teams regulier nu.... toen ik startte (bijna 6 jaar terug) hadden we 6 ruim gevulde teams.... we hebben dan wel weer iets van 9 jeugdteams wat best wel weer bijzonder is. Alleen de meeste daarvan zijn nog lang niet klaar voor de overstap naar senior en vaak zie je ze ook rond een bepaalde leeftijd afhaken omdat een bijbaantje dan bv belangrijker is geworden of het niet te combineren valt met hun opleiding.
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0

Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 16 Aug 2023, 22:04

Het is ook best een dilemma, want mijn team bestaat maar uit 3 personen en het team eronder ook met 3 (en 1 invaller die echt alleen als nood dient).
Stop ik ermee dan valt er dus ook gelijk een team weg en blijft er een 5 maand team over (die 'nood' invaller is dan niet meer nodig).
Daarnaast gaat de club dan van 4 naar 3 teams. Zo weinig teams kan ik mij niet herinneren. We hebben al jarenlang 4 teams (wel met verschillende samenstellingen) maar de spoeling wordt wel steeds dunner omdat er mensen zijn gestopt met competitie spelen.

De optie om bij een andere club te gaan spelen is er wel. Sterker nog, die club zit zelfs dichtbij dan mijn huidige club waar ik competitie speel. Echter is dit in een andere afdeling en ik heb vroeger zelfs bij alle 2 de clubs tegelijkertijd competitie gespeeld (dat mag als het maar verschillende afdelingen zijn en de teams elkaar onmogelijk tegen kan komen).

Maar die afdeling vind ik op de een of andere manier minder gezellig. Ook de club vind ik minder gezellig. Dus dat leg ik ook in de weegschaal en maakt de keuze lastig.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 17 Aug 2023, 09:04

Dat is ook wel begrijpelijk, maar als je optie stoppen is of toch naar een andere club.... dan zou ik wel voor het tweede kiezen.

Bij ons is het hetzelfde he... ik begon slechts 6 jaar geleden bij mijn huidige club en daar hadden we toen 6 teams, met altijd minimaal 4 mensen in een team, maar meestal meer. Nu hebben we nog 3 teams, eentje met 4 eentje met 6 spelers (mijn team - maar daar is een speler ingediend die niet gaat spelen) en nog 2 teams van 5. Die aantallen hadden we eerst ook met 6 teams... dus waren er zeker iets van 30 senioren actief, nu maar 16 nog....waarvan vorig seizoen er 3 nog bijna ook afhaakte, maar omdat ze promoveerden bleven ze toch.

Aangezien team 1 promotieklasse gaat spelen, maar er daar minimaal 1 speler bij zit die dat niveau niet aan zal kunnen, zou je ook kunnen zeggen maak er 4 teams van door wat te schuiven en andere teams te maken. Maar heel vaak merk ik ook dat er iets is van: we spelen al jaren lang samen, dus ons team blijft hetzelfde (dat zegt het promotieklasseteam)... wat ik eigenlijk heel raar vind, want in de onderste klassen (zeker als je hoger wilt gaan spelen) heb je daar niks over te zeggen.

En dat gebeurd niet alleen bij onze club weet ik. Ik heb al mensen gesproken die om deze reden gaan stoppen omdat ze bv eigenlijk 3/4de klasse zouden moet spelen... maar doordat de teams hoger vaak vasthouden aan het idee: we spelen al jaren samen en dat veranderen we niet zitten soms spelers vast aan een veel lagere klasse en stoppen ze omdat ze dat niet meer willen (en terecht als dat niet je niveau blijkt, dan is de lol weg).

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 17 Aug 2023, 10:12

Ik heb altijd met een vast team gespeeld. In 2003 kwam ik bij 2 andere heren. We hebben heel erg lang met ons 3en een regulier team bezet en dit ook altijd zijn blijven doen. Af en toe kwam er een 4e speler bij die meedraaide omdat er geen plek was. Maar vlak voor Corona is 1 speler gestopt.
Niet om corona hoor, maar hij woonde ver (brabant), kreeg een vriendin, toen een huis en toen een kind. Hij is gestopt met tafeltennis.

Sindsdien is het lastig een team vol te krijgen, vooral met mensen die tafeltennis ook prio geven. Hele tijd met 4 in een team gezeten waarbij het soms lastig was om 3 op te stellen want ze hadden andere verplichtingen. Bij mij stond tafeltennis altijd op Prio 1 (ik speelde 1 x per week regulier). Door de grotere teams ben ik duo gaan spelen met hetzelfde team. Andere teamgenoten zakten steeds verder in rating of zijn gewoon van lager nivo. Constant 3e klasse werd regulier 4e klasse en 3e klasse DUO. En dat zakte zelfs ook naar trio waarbij we regulier net 4e klasse vast konden houden met een 4e plek die evenveel punten had dan de 5e plek.

Ik was al een tijdje bezig met de jongere spelers om hoger te spelen .... maar vorig jaar niet gedaan omdat er geen team gemaakt kon worden bij mijn oude reguliere team. Na het voorjaar wel dat team ingegaan en zelfs 2e klasse gaan spelen en ja hoor, de rest kan geen team vol krijgen. We waren zelfs met 6 (1 alleen dubbel) vorig seizoen.
Toen ik in 2003 lid was waren er 23 teams volgens mij ..... nu nog 9.

Ik begreep dat er ook afdelingen zijn waar de teams worden ingedeeld op sterkte.
Dan heb je elk jaar een ander team denk ik ..... hier zou ook niet blij van worden omdat je steeds met anderen moet spelen/dubbelen.
Kom je dan in een team waar je kampioen wordt, is het niet gezegd dat je het seizoen erop de klasse hoger mag spelen.

Ik denk dat alles zijn voor en nadelen heeft. Ik weet van een man die van vereniging naar vereniging hopt omdat hij niet eens in een team ingedeeld kan worden. Of dat mensen hem niet in hun team willen. Laatst was er zelfs een team wat hem gewoon niet opstelde.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 17 Aug 2023, 21:47

Een afdeling stelt nooit de teams bij de clubs samen, dat doen altijd de clubs zelfs.

Ik heb met verschillende hebben in een team gespeeld. De meeste zijn inmiddels gestopt. Een keer werd ik lager geplaatst (volgens mij van de 4e klasse naar de 5e/6e klasse) en daarvoor heb ik toen bedankt. Ik ben toen bij een concurrent gaan spelen en won de 1e wedstrijd in de 4e klasse tegen een sterk team alle 3 de wedstrijden. Dat team was toen erg blij met mij. Het seizoen werd alleen niet afgemaakt ivm corona. Het seizoen na stopte in mijn oude team (waar ik te kort zou komen volgens de indelers) een paar mensen en kon ik wel weer gewoon 4e klasse spelen. Inmiddels ben ik de beste van het team want de betere spelers zijn gestopt en 1 is overgestapt naar een andere club voor de competitie omdat die hier niet op zijn niveau kon spelen. Jammer, voor mijn team want juist daardoor was handhaving of zelfs bovenin meedraaien in de 4e klasse niet mogelijk ook al speel ik tussen de 50 en 67% 4e klasse. Hij speelde altijd tegen de 100% in de 4e klasse dus voor hem was dat geen uitdaging. Nu speelt hij dacht ik 2e klasse (speelt met korte noppen). Op de clubkampioenschappen had ik het hem lastig gemaakt. In 5 verloren.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 19 Aug 2023, 01:17

Vandaag was de laatste avond.
na de poule indeling zag ik dat ik nog weer hoger geplaatst was als vorige week. Allemaal 1200+ rating.
Naderhand zei de man dat ik anders weer tegen dezelfde zou spelen dus ze hadden me een stapje hoger gezet.

1e wedstrijd was tegen iemand met lange noppen, maar op zijn forehand. Was echt heel raar.
Het was erg vochtig met hoge luchtvochtigheid ..... lastig spelen. Mijn teamgenoot kon niet dus ik heb niet kunnen inspelen.
Dat was de 1e wedstrijd te merken. Wel dichtbij, maar in 3 sets verloren.

De 3 wedstrijden erna ging een stuk beter. Nog domme fouten gemaakt en verkeerde slagen.
Maar deze 3 gewonnen. 3.2 / 3.2 / 3.1 ..... goed gespeeld. Tactiek krijgt steeds meer vorm.
Forehand loopt steeds beter al ging het nog niet heel goed.

De persoon waar ik van verloor heeft er ook 1 verloren. Maar aangezien hij van mij won is hij eerste en ik weer 2.

Zaterdag 2 september nog een toernooi ..... nu eerst vakantie.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 21 Aug 2023, 09:24

netjes!

Wij gaan juist eindelijk weer beginnen deze week, zin in ook. Nog geen competitie, maar trainen. Competitie start pas over 4 weken... en ook op 2 september eerst een toernooi spelen. Helaas met een gelegenheid dubbelpartner omdat van onze club er slechts 3 meedoen aan dat toernooi. Dat ben ik en een tafeltennis stelletje die tevens in hetzelfde team spelen, dus uiteraard dubbelen zij samen...

Wat mij vooral opvalt, want een club stelt zelf de teams samen inderdaad, is dat een team wat al wat langer speelt een soort macht heeft binnen de club... want als zij ontevreden zijn (omdat ze bv niet met elkaar in een team mogen) dan is de club bang dat ze stoppen of naar een andere club gaan, dus het team/ die spelers krijgen vaak hun zin daarin. Terwijl als je gewoon wilt spelen en het liefst op je eigen niveau, is dat soms heel lastig als je niet bij zo'n team hoort.

Ik vind eigenlijk dat je als club het gewoon zoveel mogelijk op rating moet indelen, en daarop gebaseerd je teams indelen. Dus bv 12 spelers, dan de bovenste 4 een team, de nummers 5 t/m 9 een team en de onderste 4. Dat dan als voorstel doen en als iemand daarin nog wat wil verschuiven dat door de spelers zelf laten oplossen onderling maar met wederzijds goedvinden.
Op de lange termijn is dat toch het leukste voor iedereen? Tenslotte komt dan iedereen op eigen niveau te spelen (mits de afdeling dit ook goed behandeld) en dan wordt het competitie gevoel het leukste denk ik.

En als je echt het niet kan vinden met iemand en je wil echt niet met iemand in een team, dan kan je dat in die voorfase van onderling overleg oplossen. Maar dat kan dan ook betekenen dat je mogelijk een klasse lager moet spelen. Dan ook niet zeuren... tenslotte sta je dan zelf aan het roer. Het gaat om het spel toch? En als het goed is, zijn al je clubgenoten wel gezellig, maar weet je dat misschien gewoon nog niet omdat het geen kans krijgt ;-)

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 21 Aug 2023, 13:04

Ik denk dat dit erg lastig blijft.
Sommige afdelingen/clubs werken inderdaad zo. Bij ons is er 1 x per jaar een onderzoek wat je wensen zijn.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van indelen op rating. Maar dat komt ook omdat ik tot afgelopen jaar altijd in hetzelfde team heb gezeten.
Tenminste, mijn teamgenoot en ik waren de vaste krachten. Hebben 15 jaar met ons 3en gespeeld met af en toe een 4 speler erbij omdat hij een team nodig had. Dit wordt dan bepaald door de competitieleider. Vooral op het lage nivo vind ik het belangrijk dat het ook gezellig is met speler die je graag ziet. Ik speel toch ook voor de gezelligheid en het klikt niet altijd met iedereen.

Op het hogere nivo (divisie) worden de teams wel samengesteld door de club.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 21 Aug 2023, 13:22

Indelen op rating kan niet altijd.

Ooit was er bij mijn club daarmee echt een probleem (was zelfs voor het rating systeem). Een persoon kwam op een gegeven moment duidelijk tekort voor het eerste team. Mede door hem werden ze kampioen bijv. Eigenlijk zou hij naar een team lager gezet moeten worden, maar omdat hij al jarenlang (ook ruim 15 jaar) in het 1e speelde voelde het natuurlijk voor hem minder om terug gezet te worden en dat hij niet meer met zijn maten kon spelen. Uiteindelijk is hij gestopt bij de club (mede ook omdat hij ver weg ging wonen al heeft ie het nog lang vol gehouden om toen zelfs nog voor het 1e team uit te komen).

Zelf speel ik al aardig wat jaren samen met 1 teamgenoot die wat minder dan mij is maar wel ongeveer dezelfde stijl heeft en erg gezellig is.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 21 Aug 2023, 14:06

tja... ik speel nu sowieso pas voor het 6de jaar... en ik heb denk ik maar hooguit 2 seizoenen precies hetzelfde team gehad

Spelers komen en gaan... en als je als enige in je team 100% speelt en de rest bv de 40-50% nog niet eens halen kan, dan moet je toch echt zelf hoger spelen en zij niet vind ik (dat heb ik ook meegemaakt)
Natuurlijk spelen we ook voor de gezelligheid, maar bv nu in de 6de klasse gaan spelen, dan kan het nog zo gezellig zijn, maar dan stop ik toch echt, want ik speel ook tafeltennis omdat ik hou van de competitie erin, het spelletje... en dan vind ik persoon dat je wel een niveau moet spelen wat bij je past. Ik heb ook wel onder mijn niveau gespeeld, sowieso 2 seizoenen achter elkaar... en ik dacht er ook aan om te stoppen toen. Omdat de lol voor mij toen weg was in het spelletje... de 3de helft is wel gezellig, maar daarvoor zou ik ook naar een kroeg kunnen of naar vrienden....

Ik had toen niet echt alternatieven, ik kon gelukkig af en toe hoger invallen, maar heb bij het 3de seizoen toen wel gezegd: nog een keer 6de klasse en dan stop ik direct.

Alleen het lullige vind ik dat heel vaak er wat wordt aangevraagd voor een team, maar dit echt niet altijd ingewilligd wordt. Zo werden wij een keer als een redelijk 6de klasse team (ik speelde toen volgens mij 81% en de rest tussen de 30-50%) terwijl we 6de klasse hadden aangevraagd plots in de 5de klasse geplaatst... dat sloeg nergens op want ook qua rating waren we de by far de laagste in de poule). Daar waren wij als team helemaal niet klaar voor.... dat heeft er toen voor gezorgd dat 1 speler ging stoppen (die haalde slechts 7% of zo... en eentje bijna stopte (met 17%).... Terwijl ik het ook wel andersom heb meegemaakt... dus eigenlijk een team hebben wat duidelijk 5de klasse moet spelen, gezien resultaten en ratings.... en toen werden we in allerlaagste 6de klasse poule geplaatst (waaruit je niet kon promoveren bleek ook nog)... met 2 vingers in onze neus wonnen we toen die poule, maar we hadden er niks aan. Resultaat: 1 speler stopte want hij was volledig verbouwereerd hoe dit ging (een oudere man, ex advocaat) ...

Dat zijn ook allemaal geen acties die de sport stimuleren als ik eerlijk ben.
Het is dat ik het spelletje zo verschrikkelijk leuk vind en nu ook eindelijk op mijn eigen niveau kan en mag spelen (of misschien dit seizoen een klasse te hoog, daar kom ik wel achter).

Vorig seizoen speelde er weer zoiets met het allerlaagste team bij ons... die dreigden allemaal te gaan stoppen want die waren in de 6de klasse geplaatst terwijl ze eigenlijk wel 5 moeten spelen. Gelukkig wonnen ze hun poule en promoveerden dus automatisch, waardoor ze gebleven zijn. Anders waren we een heel team kwijt.

De team gedachte van: met hun speel ik al zoveel jaar... die snap ik echt wel, maar voor de sport vind ik het geen goede gedachte. Aangezien zo heel veel mensen niet een kans krijgen en daardoor soms vroegtijdig stoppen met de sport.

Ik heb ook overigens eens de kans op de 4de klasse laten liggen omdat ik wist dat als mijn teamgenootje weer 5de klasse zou gaan spelen, hij zou stoppen, dus het was hij of ik 4de klasse spelen (de voorkeur ging naar mij uit omdat ik net ietsje meer rating had en tevens altijd kom trainen en hij nagenoeg nooit), maar ik wilde niet dat hij ging stoppen. Vervolgens draait hij dat seizoen mee... doet het niet zo best en stopt helemaal met tafeltennis om te gaan zaalvoetballen.... mijn kans daarna op de 4de klasse was weer weg dat seizoen erop, i.v.m. wat verschuivingen.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 21 Aug 2023, 16:07

Ja het blijft lastig. Ik had geen zin om dit jaar 4e klasse te spelen dus ik heb er alles aan gedaan om een ander team te vinden.
Dat is gelukkig gelukt. Ik was niet gestopt maar het is wel 1 van de redenen dat ik ook met lange noppen ben gaan spelen.
Meer plezier in het spelen, leren ...... dat het nu gelukt is hoger te spelen is echt wel een bonus.

Het reguliere team is hierdoor wel vervallen ... maar iedereen heeft een plek in een ander team gevonden dus volgens mij is er vaak ook wat druk nodig vanuit de club. Probeer de wensen van de spelers zo goed mogelijk in te vullen.

Ik weet van 1 speler die gaat van club naar club omdat hij nergens welkom is in een team. Hij is 1 jaar als 4e man bij ons in het team gezet door de wedstrijd secretaris, en buiten dat hij niet alle sociale signalen ziet geen problemen met de man.

Blijf lastig, maar ik zou niet stoppen. Hooguit naar een andere club uitkijken.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 21 Aug 2023, 19:06

Maar jullie zijn toch een ouder dan ik ben volgens mij. Ik zou nu ongeveer op mijn tafeltennis top moeten zijn met mijn 41e, maar heb het gevoel dat het iets achter mij ligt. Dit komt ook mede doordat het rubber waarmee ik eerst speelde niet meer te verkrijgen is.

Maar bij de dichtstbijzijnde club spelen is nu ook niet echt een optie. Die hebben nu allemaal 4 mans teams en ik wil niet in een 5 mana team komen want dan speel je te weinig.

Hoe denken jullie daarover? De verschillen van een 3, 4 of 5 mans (of zelfs meer) teams?

4 persoons teams vind ik het fijnste, want dan kun je 2 of 3 keer uitvallen mocht je bijv een verjaardag of zo hebben.

3 volgt daarna want dan is het simpel. Je moet altijd spelen.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 22 Aug 2023, 19:16

Ik ben voorstander van 3 personen. Maar wel 3 personen die ook wel prio stellen in het spelen.
We hadden een keer een 4e man erbij en die kon de helft van de dagen niet ..... dat schiet niet op.
Ik speel gewoon liever elke week. Verjaardag of niet, ik speel. Iedereen weet het.
Ik ben overigens 54 :).

Ik trainde op dinsdag als in vrij spelen. Maar dat is de duo geworden. Als training.
maar nu ik met de echte training meedoe speel ik daarna niet nog eens vrij.
Als ik moet spelen ga ik niet trainen. Na de training ben ik wel moe en geen energie om ook nog eens te spelen.

4 mans team kan op zich ook wel. Kun je een keer een dagje uitvallen als je wilt.

meer vind ik niks. dan val je bijna de helft van de wedstrijden uit.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 23 Aug 2023, 09:55

Stoppen zou bij mij ook niet perse stoppen betekenen, maar inderdaad een andere club zoeken. Echter, mijn vrouw de meeste avonden en de reden dat ik bij specifiek deze club speel is omdat de avonden die ze spelen bij mij aansloten. Dit is ondertussen routine in ons gezin geworden en de clubs om ons heen spelen weer andere avonden, dus dat maakt wel een flinke aanpassing en sommige avonden kan ik dan gewoon echt niet.

We hebben nu ook iemand op de club die gelukkig alleen traint/recreatief speelt want als ik die in het team erbij zou hebben zou ik gek worden. Iemand die duidelijk een steekje los heeft en sociaal gezien heel veel gekke dingen doet...

Eigenlijk speel ik het liefste ook in een 4mans team, vanwege het feit dat het bijna altijd wel zo is dat iemand een bepaalde avond niet kan, dus heb je altijd 1 reserve mogelijkheid in je eigen team. Zelf speel ik overigens liever alle wedstrijden (nu ook 2 seizoenen achter elkaar gedaan)... al had ik afgelopen seizoen dus 1 avond dat ik eigenlijk ziek was, andere speler kon al niet, die had ruim van te voren gezegd dat hij iets anders had. ... maar toen had ik best wel willen zeggen, ik speel niet, laat maar speler 4 of 5 die wedstrijd spelen.

Invaller vanuit het team lager kon ook niet omdat ze zelf speelden die avond in een andere plaats...

Mijn ervaring is overigens dat de meesten niet zoals ik elke wedstrijd willen spelen...

We hebben nu een 6 mans team, maar eerlijk gezegd zit daar 1 iemand tussen die volgens mij helemaal niet gaat spelen (althans niet volgens de huidige planning) vanwege dat zijn leven enigzins overhoop ligt nu (net gescheiden) en hij al vorig seizoen fysieke problemen kreeg met de wedstrijden. ... dus 5 man.

Net toevallig een voorstel planning ingediend bij ons team, daarbij speel ik 8 keer, nog een speler 8 keer en de rest 5, 6 en 3 keer. Dat overigens rekening houdend met wanneer men wel en niet kan.... Zelf moet ik dan wel 3 keer spelen op een avond dat ik eigenlijk liever niet speel (donderdagavond)... Ik gebruik daar overigens altijd de TTAP voor, die vind ik ideaal hiervoor.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 30 Aug 2023, 09:09

Het is weer een stuk stiller... vanavond ga ik weer lekker trainen, dan sla ik vrijdagavond even over aangezien ik as zaterdag een dagvullend toernooi heb met enkelen en dubbelen.... dagvullend natuurlijk afhankelijk van hoe ver ik ga komen, maar daar moet ik ook vertrouwen in hebben.... vorige keer lag ik er uit in mijn klasse op dit toernooi al na de eerste poule, maar die er keer won ik mijn klasse... dus het kan alle kanten op.

Dubbels heb ik nog helemaal geen idee van, dat ging vorige keer erg goed, maar dat was met een clubgenoot die een paar klassen hoger speelt en we moesten tegen heel moeilijke tegenstanders, maar de combinatie van mijn noppen spel en zijn aanvallende spel werkte erg goed in de dubbel. En we versloegen teams die we eigenlijk niet moesten kunnen verslaan (Hij speelde toen voor het eerst 2de klasse, ik speelde nog 5de klasse) en we moeten tegen combi's promotieklasse/5de klasse, 1ste klasse en 2de klasse en volledig 2de klasse.... we werden toen net 2de omdat het team wat gelijk met ons stond, daar hadden we van verloren (de combi eerste/2de klasse), maar dat liep best lekker.

Dit keer speel ik met een nog onbekende speler, dus dat krijg ik nog te horen en dat moet ik maar zien natuurlijk of het een goede combi is....

Ik dubbel het beste met een afmaker in elk geval, ik zorg meestal ervoor dat er een iets te hoge bal terug komt zodat mijn dubbelpartner kan afslaan.... eerder op die manier ook met een teamgenoot de dubbel gewonnen op toernooi, ondanks dat we eerder dat toernooi van de tegenstander in de finale hadden verloren. LOL

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 30 Aug 2023, 16:10

Ik mag zaterdag ook naar een toernooi :). Maar ik speel geen dubbel.

Suc6 :)
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 31 Aug 2023, 01:20

Ik heb maandag- en dinsdagavond vrij gespeeld en dus voornamelijk wedstrijdjes gespeeld om zo alvast wat wedstrijdritme op te doen. Ik heb mij daar voornamelijk gericht op serveren met mijn forehand uit de backhand om vervolgens alles de bal terug komt deze met de forehand te kunnen spinnen. Het spinnen met de forehand ging redelijk in de wedstrijdjes. Hopelijk krijg ik er zo wat meer vastigheid en vertrouwen in. De uitslagen doen er dan niet heel veel toe, maar over het algemeen won ik wel van degene waarvan ik normaal gesproken van hoor te winnen.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 31 Aug 2023, 09:03

Ik ben gisteren ook maar bezig geweest met in elk geval opbouw van de aanval door een aantal services toe te passen, waaronder 2 varianten op een service die ik altijd wat nonchalanter uitvoerde, met nonchalanter bedoel ik dan dat ik niet echt heel erg door de knieën ging en echt mijn best deed op de service, met name omdat de service zo altijd al erg succesvol is. Maar ik heb het gevoel dat als ik het hoger goed wil doen, ik daar nog iets meer op moet letten, dus volledig door de knieën (ben ook best lang dus dat is een eind ) dan de service met nog iets meer overtuiging waardoor het nog lager blijft en ook net iets meer effect pakt.

reminds me.... ik moet mijn noppen rubber opnieuw plakken...die zit nu los daar waar mijn duim wel eens het rubber raakt en dat is wel een plek waar ook de bal wel eens komt met blocken/chopblocken.

Gisteren wel wat geprobeerd te oefenen op de spin, maar de tegenstanders leende daar niet echt voor (veel korte ballen), moet ook eerlijk zeggen dat het aanvallende spel gister bij mij erg tegenviel, veel over de tafel heen, waar het vorige week juist erg lekker liep aanvallend....