Najaar 2023
Re: Najaar 2023
5e klasse helaas. Ik heb ruim 15 jaar in de 4e klasse en soms in de 3e klasse gespeeld als we kampioen werden, maar dat was wel in een ander teamsamenstelling met betere spelers (was ik juist vaak de slechtste speler van het team). Nu ben ik de beste speler van het team en eigenlijk merk je daarvan helaas wel de gevolgen van een dat is nadat we ons nog een paar seizoenen nipt hebben kunnen handhaven in de 4e klasse we toch zijn gedegradeerd. Dan is het in de 5e klasse afwachten bij welke teams je in de poule komt. In dit geval 2 ook goed teams en 3 zwakke teams waardoor 1e worden gewoon erg lastig is. 2e plaats heb je niets aan ivm geen speciale promotiewedstrijden.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Backup:
-
- Gold Member
Tssss. Onze concurent voor degradatie moest tegen de andere mogelijke titelkandidaat.
Nou die kunnen de titel vergeten want ze verliezen met 8-2. Dus onze concurent scoort heel veel punten.
1. 33
2. 24 (maar door 5 teams moet deze nog 1 spelen).
3. 23
4. 22
5. 18 (wij dus).
4 punten goed maken ... pffft. Wordt alleen maar zwaarder.
DUO heb ik niet gespeeld. Mijn team heeft met 3-2 gewonnen. Wij hadden de eerstex met 5-0 gewonnen.
1 van die spelers heeft tot nu toe alleen die 2 wedstrijden verloren . Rating van hem is +128 en 1162. Hij speelt ook 3e klasse regulier en staat daar heel goed te spelen.
Wij staan nu 1e met 25 punten. Nummer 2 heeft er 21 dus we staan 4 punten voor. Daarna is het 17, 14, 8, 5
Dinsdag spelen tegen de nummer 3. Ik moet spelen omdat een andere speler niet kan.
Nou die kunnen de titel vergeten want ze verliezen met 8-2. Dus onze concurent scoort heel veel punten.
1. 33
3. 23
4. 22
5. 18 (wij dus).
DUO heb ik niet gespeeld. Mijn team heeft met 3-2 gewonnen. Wij hadden de eerstex met 5-0 gewonnen.
1 van die spelers heeft tot nu toe alleen die 2 wedstrijden verloren . Rating van hem is +128 en 1162. Hij speelt ook 3e klasse regulier en staat daar heel goed te spelen.
Wij staan nu 1e met 25 punten. Nummer 2 heeft er 21 dus we staan 4 punten voor. Daarna is het 17, 14, 8, 5
Dinsdag spelen tegen de nummer 3. Ik moet spelen omdat een andere speler niet kan.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
Ik val vandaag in bij team 1 en maak daarin na ruim 30 jaar tafeltennis mijn debuut. Het is in de 3e divisie (landelijk), dus ik word er waarschijnlijk compleet afgeslagen. Echter ze moeten met 4 personen spelen anders krijg je een boete.
Inmiddels ben ik terug van de wedstrijd... Ik heb er van genoten in al maakte ik geen schijn van kans natuurlijk. Wel gelukkig in alle sets punten gehaald. Hoogste was 5 punten. Tuurlijk merk ik wel of de tegenstander zich inhoud of niet. Daarnaast heb ik een paar mooie ballen geslagen of zeg maar geblokt en zo punten gescoord.
Inmiddels ben ik terug van de wedstrijd... Ik heb er van genoten in al maakte ik geen schijn van kans natuurlijk. Wel gelukkig in alle sets punten gehaald. Hoogste was 5 punten. Tuurlijk merk ik wel of de tegenstander zich inhoud of niet. Daarnaast heb ik een paar mooie ballen geslagen of zeg maar geblokt en zo punten gescoord.
Backup:
Backup:
Vandaag heb ik een toernooi gespeeld in Schaijk. Zoals altijd is dit een gezellig toernooi, want ik ken veel spelers die meedoen. Ik zat in een poule met 8 en we speelden op 2 tafels.
Het waren spannende wedstrijden en van iedereen won ik een of meerdere sets.
Aangezien hier ook noppen spelers op het forum zitten is het wel leuk om te vermelden dat daar ook 2 noppen spelers bij zaten. 1 spelers die wel zijn noppen goed gebruikte en ik erg veel moeite mee had maar uiteindelijk werd het wel een spannende wedstrijd en verloor ik deze in 5 sets. Geen schande want hij is een 3e klasse speler. De andere speler is een clubgenoot die mij vaak goed bedoelde adviezen geeft, waar ik dan niet naar luister want ik denk er meestal anders over. Hij had nog alles gewonnen in de poule, maar tegen mij had hij lastig. Ik had ook wel de nodige geluksballen in een set zelfs 3 achter elkaar waardoor die set kantelde en ik hem won, na die set was het mogelijk wat geknakt bij hem en won ik de wedstrijd. Het zou zijn enige verliespartij blijken te zijn in de poule. Niet veel later won ik nog een wedstrijd in 5 sets maar daar bleef het bij. Niet erg want na 7 wedstrijden en gisteren ook al gespeeld te hebben vond ik het niet erg om naar huis te gaan.
Het waren spannende wedstrijden en van iedereen won ik een of meerdere sets.
Aangezien hier ook noppen spelers op het forum zitten is het wel leuk om te vermelden dat daar ook 2 noppen spelers bij zaten. 1 spelers die wel zijn noppen goed gebruikte en ik erg veel moeite mee had maar uiteindelijk werd het wel een spannende wedstrijd en verloor ik deze in 5 sets. Geen schande want hij is een 3e klasse speler. De andere speler is een clubgenoot die mij vaak goed bedoelde adviezen geeft, waar ik dan niet naar luister want ik denk er meestal anders over. Hij had nog alles gewonnen in de poule, maar tegen mij had hij lastig. Ik had ook wel de nodige geluksballen in een set zelfs 3 achter elkaar waardoor die set kantelde en ik hem won, na die set was het mogelijk wat geknakt bij hem en won ik de wedstrijd. Het zou zijn enige verliespartij blijken te zijn in de poule. Niet veel later won ik nog een wedstrijd in 5 sets maar daar bleef het bij. Niet erg want na 7 wedstrijden en gisteren ook al gespeeld te hebben vond ik het niet erg om naar huis te gaan.
Backup:
Backup:
Zonde, dat is het vervelende ook een beetje natuurlijk... stel je eigen niveau is 3de klasse ofzo, maar heb je hebt geen team waarmee je 3de of 4de klasse kan handhaven, dan val je toch terug want in je eentje kan je niet er altijd voor zorgen dat je hoger blijft of gaat spelen... heb ik zelf ook meegemaakt. 100% in de 6de klasse en totaal geen uitdaging meer erin vinden zitten, zelfs bijna willen stoppen ondanks dat ik het spelletje zo geweldig leuk vind.... toen later de 5de klasse... altijd boven de 80% en ook de uitdaging kwijt zijn... Maar zonder een team waarmee je hoger kan gaan spelen, maakt het niets uit, je trekt simpelweg zelfs met 100% niet je team een klasse hoger...5e klasse helaas. Ik heb ruim 15 jaar in de 4e klasse en soms in de 3e klasse gespeeld als we kampioen werden, maar dat was wel in een ander teamsamenstelling met betere spelers (was ik juist vaak de slechtste speler van het team). Nu ben ik de beste speler van het team en eigenlijk merk je daarvan helaas wel de gevolgen van een dat is nadat we ons nog een paar seizoenen nipt hebben kunnen handhaven in de 4e klasse we toch zijn gedegradeerd. Dan is het in de 5e klasse afwachten bij welke teams je in de poule komt. In dit geval 2 ook goed teams en 3 zwakke teams waardoor 1e worden gewoon erg lastig is. 2e plaats heb je niets aan ivm geen speciale promotiewedstrijden.
Wij zitten nu ook in een lastig parket vind ik... we komen goed mee in deze poule, maar staan nu wel 1-na laatst (allemaal 6 wedstrijden gespeeld):
1) 39
2) 35
3) 31
4) 29
5) 24
6) 22
Maar je merkt steeds meer dat het heel erg uitmaakt wie van ons speelt die avond.... zonder mijzelf een schouderklapje te geven, ik sta nu 2de in ons team qua percentage en dat zou qua ervaring en het feit dat een gedeelte van mijn team vorig seizoen nog 2de klasse speelde eigenlijk niet zo moeten zijn. Slechts 1 van hen maakt de verwachting waar, die staat op 75% en ik sta op 50%, verder 2 teamgenoten op 33%, eentje op 25% (en dat is notabene iemand die het meeste gespeeld heeft tot nu toe) en zelf een teamgenoot op 0% (deed slechts 1 wedstrijd mee, die wedstrijd haalde ik zelf 2/3)....
Ik voldoe aan mijn eigen verwachtingen tot nu toe, ik had van te voren zoiets: als ik tegen de 50% kan halen ben ik tevreden, dan doe ik het goed. Een paar verliespartijen waren gewoon echt terecht en een paar had achteraf, toch meer in gezeten.
Maar ik had vooral meer verwacht van de personen die minder % hebben dan ik tot nu toe, allemaal zouden ze in mijn ogen in staat moeten zijn om hoger % te halen dan ik (zijn stuk voor stuk allemaal spelers die 15+ jaren ervaring hebben en in de jeugd al speelden)....
En een paar puntjes her en der had ons al zo op de 3de of 4de plek gebracht.... nu lijkt degradatie al wel erg dichtbij... maar we gaan ons best doen, aanstaande vrijdag starten we tegen de huidige nummer 3. Een aantal keren winnen kan ons natuurlijk zo al een stukje hoger brengen.
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0
Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0
Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0
Dat verwacht je dan ook niet he... dus dat de 'titelkandidaat' dan verliest met 8-2 van een degradatie kandidaat....Tssss. Onze concurent voor degradatie moest tegen de andere mogelijke titelkandidaat.
1. 33
3. 23
4. 22
5. 18 (wij dus).
Opstelling zo anders dan anders dan?
Ik heb ook gezien in onze poule dat een team een keer met slechts 2 spelers kwam opdagen tegen een team die toch al hoog stond.... dus makkelijk weer 3 punten erbij... en dat ze tegen hetzelfde team met invallers kwamen...
Wij afgelopen keer ook, invaller verloor ook alles dik... dat zijn al zulke dure punten allemaal... dat kan je hele seizoen al verpesten.
DUO wordt nu over gesproken bij ons om dat eventueel komend seizoen ook te gaan doen, maar er lijkt tot nu toe niet veel animo te zijn... ik moet eerlijk zeggen dat ik ook twijfel... dat komt meer omdat ik nog niet goed weet hoe dat er praktisch uit zou zien gecombineerd met de reguliere competitie.
-
- Super Member
Hoe vaak wordt bij jullie in NL een team opnieuw ingedeeld, qua spelers?
(Hier, in Duitsland, tweemaal per jaar. Dan worden de spelers van een club opnieuw op rankingvolgorde gezet en vervolgens in teams opgesplitst)
(Hier, in Duitsland, tweemaal per jaar. Dan worden de spelers van een club opnieuw op rankingvolgorde gezet en vervolgens in teams opgesplitst)
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
KORTE DEMOVIDEO: https://youtu.be/8bG-GBoKCK0
(Wereldprimeur:) Combinatie roterende snijtafel én rubberpers Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php
Elk halfjaar kun je een nieuw team indelen. Rating is daarbij een goed uitgangspunt, maar zeker niet het belangrijkste.
Bepaalde spelers willen immers liever wel of niet bij elkaar in een team zitten.
Bepaalde spelers willen immers liever wel of niet bij elkaar in een team zitten.
Backup:
Backup:
-
- Super Member
Ah...er zijn dus geen regels voor?
Hier moet het naar ranking gaan. Er mag slechts een kleine overlap zitten tussen de laagste speler van het ene team en de hoogste van een volgend team. En ook de volgorde binnen het team is slechts binnen heel kleine marges vrij te kiezen.
Hier moet het naar ranking gaan. Er mag slechts een kleine overlap zitten tussen de laagste speler van het ene team en de hoogste van een volgend team. En ook de volgorde binnen het team is slechts binnen heel kleine marges vrij te kiezen.
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
Vergeet niet dat tafeltennis in Duitsland een grotere sport is dan in Nederland.
Als de marges qua rating klein zouden moeten zijn. Zeg maar bijv. niet meer dan 100 rating verschil in je team/klasse dan zou dat enorme problemen geven. Met name kleinere clubs (ik ken clubs waar ze nog geen 10 leden hebben) hebben nu al moeite om een competitieteam samen te stellen.
Als de marges qua rating klein zouden moeten zijn. Zeg maar bijv. niet meer dan 100 rating verschil in je team/klasse dan zou dat enorme problemen geven. Met name kleinere clubs (ik ken clubs waar ze nog geen 10 leden hebben) hebben nu al moeite om een competitieteam samen te stellen.
Backup:
Backup:
Bij ons voor de start van elk nieuw seizoen. Dan wordt er eerst gekeken, welke mensen gaan competitie spelen (je kan ook alleen als recreant bij de vereniging inschrijven), dan is meestal voor 1 a 2 teams alles redelijk helder qua indeling en dan komt het eventuele 3de en/of 4de team, hoe dat ingedeeld wordt, rekening houdend met eigen input, maar ook met rating.Hoe vaak wordt bij jullie in NL een team opnieuw ingedeeld, qua spelers?
Ook bij ons wordt er soms een team zo ingedeeld omdat ze al jaren samen spelen, maar er moet ook altijd naar het grotere plaatje gekeken worden (dus hoe kom je uit met alle teams)...
Zo konden we afgelopen seizoen de keuze maken om team 2 en team 3 (mijn oude team) samen te voegen omdat er een aantal mensen stopten (zowel in team 2 als in team 3)... theoretisch hadden we misschien nog een extra team kunnen maken door team 2 wat kleiner te maken, team 3 en een team 4 te maken (we hebben nu team 1, 2 en 3). Maar het verschil tussen ons en het laagste team is gewoon te groot, dus is daar niet voor gekozen.
Qua rating indeling is het overigens voor ons uiteindelijk wel kloppend, maar dat is meer toeval dan bewuste keuze.
Ik heb nu al vernomen dat 2 spelers uit team 4 volgend seizoen niet gaan spelen en als het goed is, komt er 1 speler terug die jaren niet gespeeld heeft en eigenlijk 2de klasse niveau heeft, dus grote kans dat we dat seizoen weer wat moeten schuiven en andere team indelingen krijgen.
Voor zover ik weet, zijn er wel bepaalde regels dat er niet heel veel rating verschil mag zijn, maar omwille van wat jij zegt (kleine clubs) kan daar vanaf geweken worden. Ik kan er iets over vinden bv, maar dat is uit 2016: https://oost.nttb.nl/wp-content/uploads ... 2/1169.pdf waar in elk geval staat dat er dan niet meer dan 50 punten rating verschil mag zijn tussen de sterkste van bv team 3 en de zwakste van bv team 2.... Maar dat was toen...Vergeet niet dat tafeltennis in Duitsland een grotere sport is dan in Nederland.
En ik weet dat nog wel meer van dat soort regeltjes zijn (ik ken ze alleen niet allemaal), maar dat er ook dispensatie (ik noem dit maar een uitzondering) mag aangevraagd worden... een reden kan bv zijn, dat je maar 1 team kan indelen en dat je een speler hebt die dus veel hogere rating heeft dan gemiddeld in zo'n klasse en in het eigen team... maar er geen ander team is om die persoon in in te delen.
Maar ja ik heb wel eens spelers gehad in de 6de klasse met een rating van boven de 1000, maar ook spelers met slechts 400 rating in diezelfde 6de klasse (overigens jeugd die voor het eerst senioren speelt, vandaar de lage rating). En zo hebben we nu iemand met 1252 rating, terwijl we ook een aantal spelers met slechts 970 rating in de poule hebben zitten. Verschil dus rond de 282 punten.
Kijk ik dan naar ons team uit de promotie klasse, daar had de hoogste uit dat team aan het begin 1349 en de laagste 1196 (lager dus dan sommige spelers in onze poule, terwijl wij 3de klasse spelen (en daarboven zit nog eerst 2de klasse, 1ste klasse en dan pas de promotieklasse)... dus zo zie je... er zijn regels, maar ze pakken door praktijk (vaak te weinig spelers) niet altijd logisch uit.
Toen ik bv vorig seizoen speelde, 4de klasse, had ik zelf eerst 978, hoogste speler uit die poule1150 en de laagste speler uit de poule 799... dus het verschil tussen speler 1 en speler laatst is dan 351 punten... dat is bizar veel eigenlijk.
Het is dus erg wisselvallig... ik zie hetzelfde in de poule waar ons laagste team in zit...
In een poule zit er toch meestal wel tussen de 200-350 punten verschil tussen de hoogste en de laagste rating bij ons in de regio.
Per afdeling kan het enorm afwijken. Ook de regels zijn niet overal hetzelfde. Sowieso is het klasse verschil tussen de afdelingen enorm. Wat hier 4e klasse is qua sterkte kan elders zo 2e klasse zijn.
Backup:
Backup:
Welke regio speel jij dan?Per afdeling kan het enorm afwijken. Ook de regels zijn niet overal hetzelfde. Sowieso is het klasse verschil tussen de afdelingen enorm. Wat hier 4e klasse is qua sterkte kan elders zo 2e klasse zijn.
Afdeling Gelre, maar ook afdeling Zuidwest ken ik aardig goed en van beide weet ik redelijk wat er speelt in de afdelingen. Tussen die 2 afdelingen zit al een aardig verschil namelijk in ratings in dezelfde klassen. Hoe de afdeling is opgebouwd etc... Bij Zuidwest moesten ze bijv. vorig seizoen nog perse het competitieformulier invullen terwijl dat bij Gelre al niet meer hoefde.
Backup:
Backup:
-
- Gold Member
Ik zit met rating in een 4e klasse team DUO en in de reguliere zit ik in de 2e klasse.Hoe vaak wordt bij jullie in NL een team opnieuw ingedeeld, qua spelers?
Indelen op rating kan zijn voor en nadelen hebben.
Grootste voordeel is dat je op nivo speelt ..... en niet zoals ik te hoog en te laag.
Nadeel is dan toch wel dat je als team kampioen kunt worden, het hogere team kan degraderen .... en dat je dan niet hoger speelt omdat hun rating hoger is.
Wij spelen vooral met mensen die we leuk vinden. Voor een persoon die niet aardig/sportief of zelfs vervelend is kan het zijn dat er geen team is omdat niemand met hem wil spelen. De competitieleider gaat dan wel proberen hem ergens bij te zetten. Maar ik weet uit ervaring (niet ikke, en niet mijn club) dat ze die persoon gewoon niet opgesteld hebben.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Wij moest het vorig seizoen (afdeling Oost) ook nog doen. Nu doen we het nog, maar niet met alles gegevens... het is haast niet direct in de app te doen altijd.Afdeling Gelre, maar ook afdeling Zuidwest ken ik aardig goed en van beide weet ik redelijk wat er speelt in de afdelingen. Tussen die 2 afdelingen zit al een aardig verschil namelijk in ratings in dezelfde klassen. Hoe de afdeling is opgebouwd etc... Bij Zuidwest moesten ze bijv. vorig seizoen nog perse het competitieformulier invullen terwijl dat bij Gelre al niet meer hoefde.
Indeling op rating, is dat dan altijd puur op rating? Dus zelfs als je promoveert (maar je rating lager is), je dan niet ingedeeld kan worden in een klasse hoger? Zo ja, dan is dat inderdaad een slecht systeem vind ik zelf.Ik zit met rating in een 4e klasse team DUO en in de reguliere zit ik in de 2e klasse.Hoe vaak wordt bij jullie in NL een team opnieuw ingedeeld, qua spelers?
Indelen op rating kan zijn voor en nadelen hebben.
Grootste voordeel is dat je op nivo speelt ..... en niet zoals ik te hoog en te laag.
Nadeel is dan toch wel dat je als team kampioen kunt worden, het hogere team kan degraderen .... en dat je dan niet hoger speelt omdat hun rating hoger is.
Wij spelen vooral met mensen die we leuk vinden. Voor een persoon die niet aardig/sportief of zelfs vervelend is kan het zijn dat er geen team is omdat niemand met hem wil spelen. De competitieleider gaat dan wel proberen hem ergens bij te zetten. Maar ik weet uit ervaring (niet ikke, en niet mijn club) dat ze die persoon gewoon niet opgesteld hebben.
Bij ons speelt uiteraard dat ook mee: dus een niet aardig/onsportief persoon... gelukkig kennen we die niet bij de club, dat scheelt.
Iemand zijn/haar instelling bepaalt inderdaad vooral ook hoe vaak de persoon wel of niet wordt opgesteld.
Meestal als ik in een team zit, bepaal ik de planning, simpelweg omdat ik er dan al mee bezig ben en mensen afdwing de beschikbaarheid op te geven bv. en dan plan ik gewoon in, vraag om goedkeuring aan het team en zelden is iemand het er niet mee eens. Alleen gedurende het seizoen verandert nog wel eens wat omdat iemand toch plots iets anders heeft bv, of ziekte...
We gebruiken wel het formuliertje nog, maar zetten dan alleen de voornamen van de spelers erop.
De officiële NTTB TT-app weiger ik namelijk in te vullen. Wat een onding is dat in vergelijking met de fijne oude TT-app, die de vrijwel iedereen beter vind. Gelukkig heb ik teamgenoten die vrij bedreven zijn in het bijwerken van de officiële app en uiteindelijk het verifiëren van de uitslag.
De officiële NTTB TT-app weiger ik namelijk in te vullen. Wat een onding is dat in vergelijking met de fijne oude TT-app, die de vrijwel iedereen beter vind. Gelukkig heb ik teamgenoten die vrij bedreven zijn in het bijwerken van de officiële app en uiteindelijk het verifiëren van de uitslag.
Backup:
Backup:
Het is wennen, geef mij ook maar de TTAP i.p.v. NTTB app, maar ja, we moeten, dus we doen.