Najaar 2023

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Super Member
Super Member

Re: Najaar 2023

Berichtdoor Wizzy82 » 31 Okt 2023, 15:32

Afgelopen zaterdag was het helemaal verschrikkelijk die nieuwe app. Ik viel dus in bij team 1 in de 3e divisie met nog 2 invallers en om de invallers te registeren in de app dien je dus het bondsnummer van de invallers telkens te registreren (helemaal in te typen). Hoe niet gebruiksvriendelijk tov de oude vertrouwde TT-app waarbij je gewoon een invaller kunt selecteren.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 31 Okt 2023, 15:50

Afgelopen zaterdag was het helemaal verschrikkelijk die nieuwe app.
Helemaal verschrikkelijk? Allemachtig, dat klinkt wel akelig! Wat is er gebeurd?
in de app dien je dus het bondsnummer van de invallers telkens te registreren (helemaal in te typen).
WAT!? Alle zeven cijfers? Echt?
Montage van tafeltennisrubbers kan beter én makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24 - https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

Wizzy82
Super Member
Super Member

Berichtdoor Wizzy82 » 31 Okt 2023, 16:00

Jip, als je een invaller wilt toevoegen aan de wedstrijd dan dien je dat blijkbaar te doen. Echt super irritant tov de oude app.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 31 Okt 2023, 23:56

Wat een drama avond in de 4e klasse duo vanavond.
Ik begin nog wel redelijk aan de partij maar ik maak erg veel fouten.
Gewoon rustige spinballen die verkeerd gaan, aanvallen zijn kant krijg ik het bat niet voor. Drama.
1e 2 sets win ik nog maar daarna denkt hij .. ik ga gewoon op alles slaan ... en ze gingen goed.
Ik was helemaal de weg kwijt. Nou heb ik vanmiddag een tattoo gekregen dus adrenaline was al wel een beetje op, maar dit had ik echt niet mogen verliezen. Mijn teamgenoot verlies ook. Heeft ook zijn beste avond niet en maakt ook te veel fouten. Dat zien we ook terug in dubbel.
Bij de tegenstand waar ik nog tegen moet speelt met langen noppen en mijn teamgenoot serveert alleen zonder spin. Altijd overigens.
Dus de bal die komt kan ik aanvallen. Nou dit duo gaat nog wel, maar de andere helft gaat niet. Dus een 5 setter en verliezen ook deze.

Daarna mag ik tegen de lange noppen. Nou ja dat is niet zo'n probleem en zelfs met slecht spelen win ik die nog in 3 sets.
Mijn teamgenoot speelt zijn 2e wedstrijd en ook hier misser na misser ..... 1-4 verloren.
46 punten in de min, 2 punten in de plus ....... fantastisch.

We staan nog eerste met 5 punten op de nummers 2. Die staan gelijk maar 1 moet nog een wedstrijd spelen (donderdag).

Maar wat een klo*** avond.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Andro Treiber FI
FH: Tibhar Evolution FX-S
BH: Tibhar Grass D-Tecs ox acid green

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 01 Nov 2023, 08:39

Afgelopen zaterdag was het helemaal verschrikkelijk die nieuwe app. Ik viel dus in bij team 1 in de 3e divisie met nog 2 invallers en om de invallers te registeren in de app dien je dus het bondsnummer van de invallers telkens te registreren (helemaal in te typen). Hoe niet gebruiksvriendelijk tov de oude vertrouwde TT-app waarbij je gewoon een invaller kunt selecteren.
Wat wij wel eens hebben meegemaakt al, dat de APP gewoon niet functioneert op de avond dat je speelt.... en dan kan je dus helemaal niet invullen... dan ben je weer blij dat je de TTAP nog hebt, die dus invullen en later de wedstrijdsecretaris of zelf alsnog de NTTB app moeten invullen, maar er zitten ook deadlines op volgens mij?

Ik dacht overigens dat je invallers ook zo kon selecteren, maar dat heb ik vast mis.

Op zich vind ik een bondsnummer intypen nu niet echt een ramp als ik eerlijk ben.
Competitie Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888

Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 01 Nov 2023, 08:42

Wat een drama avond in de 4e klasse duo vanavond.
Ik begin nog wel redelijk aan de partij maar ik maak erg veel fouten.
Gewoon rustige spinballen die verkeerd gaan, aanvallen zijn kant krijg ik het bat niet voor. Drama.
1e 2 sets win ik nog maar daarna denkt hij .. ik ga gewoon op alles slaan ... en ze gingen goed.
Ik was helemaal de weg kwijt. Nou heb ik vanmiddag een tattoo gekregen dus adrenaline was al wel een beetje op, maar dit had ik echt niet mogen verliezen. Mijn teamgenoot verlies ook. Heeft ook zijn beste avond niet en maakt ook te veel fouten. Dat zien we ook terug in dubbel.
Bij de tegenstand waar ik nog tegen moet speelt met langen noppen en mijn teamgenoot serveert alleen zonder spin. Altijd overigens.
Dus de bal die komt kan ik aanvallen. Nou dit duo gaat nog wel, maar de andere helft gaat niet. Dus een 5 setter en verliezen ook deze.

Daarna mag ik tegen de lange noppen. Nou ja dat is niet zo'n probleem en zelfs met slecht spelen win ik die nog in 3 sets.
Mijn teamgenoot speelt zijn 2e wedstrijd en ook hier misser na misser ..... 1-4 verloren.
46 punten in de min, 2 punten in de plus ....... fantastisch.

We staan nog eerste met 5 punten op de nummers 2. Die staan gelijk maar 1 moet nog een wedstrijd spelen (donderdag).

Maar wat een klo*** avond.
Dat klinkt inderdaad als een zure avond zeg... vooral omdat je al zegt dat het vooral jullie eigen spel was wat in de weg zat, dus dan heb je er ook geen lekker gevoel aan over gehouden.

Tenminste, zelf kan een verlies me niet zoveel schelen, mits ik maar het gevoel heb dat ik echt fijn heb staan te spelen...maar als ik niet fijn heb gespeeld, voelt zelfs een winstpartij niet goed.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 01 Nov 2023, 09:18

Buiten het feit dat ik slecht speelde had ik hem sowieso kunnen winnen net als de eerste set.
Maar hij dacht ik heb niks te verliezen dus ik sla gewoon op alles. Dus het was of ik sloeg mis, of hij sloeg raak.
Alsof hij uit de 3e divisie kwam hahaha. Op zich was dat dan weer goed.
Maar goed .... herstellen en vrijdag weer knallen in de 2e klasse.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 01 Nov 2023, 11:00

Maar meestal verlies je ook vooral als je slecht speelt ;)

Als je verliest terwijl je goed speelt, zit je simpelweg niet in de juiste klasse 8-| of beide speelden goed en de ander was net ietsje beter.

Ik heb echt veel zin in onze volgende wedstrijd, ben ook benieuwd wie de tegenstander meeneemt, ze hebben een team van 5 spelers en vorige speelden we tegen hun nummer 1, nummer 3 en nummer 4.... dus nummer 2 kennen we nog niet en hun nummer laatst ook niet.

Wij spelen in dezelfde setup als toen... waarbij 1 van mijn teamgenoten toen wel alles verloor, ik er eentje pakte en onze beste speler 2 stuks. Hun nummer 1 speelde toen tegen ons en won alles, maar eerlijk gezegd had ik die toen ook gewoon moeten winnen, ik kreeg iets te laat vat op zijn spel en stond die avond ook echt niet lekker te spelen (ik had heel veel last van hun zaal (het was ongelooflijk druk en rumoerig daar))... hun nummer 3 had ik eigenlijk meer moeite mee...maar ook die had ik in theorie nog wel kunnen winnen (ik kreeg vooral de eerste 2 games geen grip op zijn service, terwijl ik daar normaliter eigenlijk geen moeite mee heb bij de meeste spelers), daar pakte hij toen nagenoeg elk punt van.

Als ik wel in mijn spel kan komen as vrijdag, dan weet ik zeker dat ik die 3 spelers aan zou moeten kunnen.

De zaal bij ons is in elk geval niet zo rumoerig en druk, dat scheelt. Wat dan wel weer gek is is dat ik nu al wel weer thuis een lager scoringspercentage heb dan uit.... wat overigens bijna elk seizoen zo is....terwijl ik de zaal wel heel fijn vind.
3 keer uit gespeeld, 2 keer 2 uit 3, 1 keer 1 uit 3
Moet ik ook zeggen dat me nu pas opvalt, dat ik slechts 1 keer thuis heb gespeeld tot nu toe en dat was gelijk tegen de huidige nummer 1 uit de poule, waar ik 1 uit 3 haalde, maar dat ook het enige punt was die we haalden....schaam.

Nu mag ik 2 keer achter elkaar thuis spelen en dan nog 2 keer uit en dan zit dit seizoen er alweer op helaas. En ik ga in elk geval alles op alles zetten om niet te degraderen, maar dat lukt niet in mijn eentje natuurlijk. Gelukkig spelen we wel de rest van de wedstrijden altijd met mij en de beste speler uit ons team, dus onze kansen zijn in theorie het beste om punten te pakken dan..

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 03 Nov 2023, 09:56

Heel bijzonder, we hebben zelf nog niet gespeeld, maar gisteren werden 2 wedstrijden gespeeld in onze poule en beide uitslagen waren zeer verrassend... waardoor we plots dik onderaan staan....

Het laagste team won met 9-1 van de nummer 2.... heel bizar...
Het team wat net boven ons stond won met 8-2 van de nummer 1....

Dus de hele poule is nu omver gegooid.... al is de nummer 1 nog gelijk gebleven.... stel dat we vanavond 10-0 winnen dan staan we niet meer in de degradatie zone, maar als we niet minimaal 7 punten halen, dan staan we nog steeds laatste... damn, die zag ik niet aankomen... het laagste team die plots 9 punten scoort tegen de nummer 2....

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 04 Nov 2023, 08:44

Onze wedstrijd gisteren begon erg goed. 2-1 / 4-2 maar daarna wonnen we niks meer en hebben 6-4 verloren.
Vooraf zou ik het een prima score vinden .. het is de huidige nummer 2.
Echter waren ze zonder hun topman die 100 rating punten meer heeft dan de rest dus dit was een kans.
Zelf kwam ik er niet aan te pas. Geen enkele wedstrijd had ik ook maar een kans om te winnen. Zo uit mijn hoofd wel alles in 4 sets, maar niks in 5 en ik kwam gewoon te kort. Kwam wel even hard binnen.
We staan nu gedeeld laatste.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Super Member
Super Member

Berichtdoor Wizzy82 » 04 Nov 2023, 09:49

Gisteren tegen de nummer laatst waarvan we de vorige keer met 10-0 hadden gewonnen.

Dit keer gaan ze de beste opgesteld die ruim 10 jaar geleden nog jeugd had gespeeld en opnieuw was begonnen met spelen. Deze persoon had al van meerdere goede spelers in de competitie gewonnen en daardoor een vergelijkbare rating als ik gekregen.

De eerste wedstrijd begon ik tegen iemand die nog maar een paar jaar speelt. Niet heel moeilijk om daar van te winnen.

Het dubbel verloren we ongelukkig in 5 sets.

Ondertussen werden vrijwel alle wedstrijden simpel gewonnen behalve tegen de beste die verloren mijn teamgenoten in 5 en 4 games.

De allerlaatste wedstrijd moest ik tegen hem. Het beloofde een mooie wedstrijd te worden. Hij had een aardig aanvalsspel, maar wel zo dat ik hem best vaak kon uitblokken. Mijn aanvallen liepen niet zo heel goed. Ik kwam mede hierdoor 1-2 in sets achter. Waarvan ik de 1-2 zelfs met 4-11 verloor. Echter toen ging ik mijn eigen spel maar aanpassen en het gooien op het 2e plan. Scherp schuiven en de tegenstander daardoor laten lopen en op de verkeerde ballen laten spinnen. Dit plannetje lukte goed want zo pakte ik de 4e set. De 5e set wilde ik daarmee doorgaan, maar ik was in het begin te gretig en viel verkeerd aan waardoor ik met de wissel 2-5 achter stond. Op het einde stond ik 7-9 achter, maar toen maakte hij een paar onnodige fouten. Hij was te gretig en uiteindelijk maakte ik het met een backhand smash de wedstrijd met 11-9 uit.

Zo wonnen we met 7-3 en omdat de concurrent verrassend verloor met 7-3 staan wij nu weer 2e ipv 3e

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 06 Nov 2023, 09:45

Nou afgelopen vrijdag was het voor ons dan zover... aangezien die avond er voor zulke vreemde uitslagen waren geweest, moesten we nu 7-3 winnen om minimaal gelijk te komen met de laagste in de poule.... een lastige opgave, aangezien we vorige keer met 6-4 van hen hadden verloren, maar ik geef toe. Toen had ik mijn avond niet en won ik er eentje waar ik er minimaal 2 had kunnen winnen...

1 ding leek positief... hun sterkste speler was dit keer niet mee, diegene die er nu bij was stond op 2 uit 9... dus dat bied hoop toch. Theoretisch maakten we best wel kans op die 7-3 winst. Wij hadden dezelfde opstelling als vorige keer.

Onze beste speler A trapte af, tegen X... wilde hij graag, doet hij meestal.... tegen hun slechtste speler dus... goede hoop (rating verschil was op dat moment bijna 200 punten, onze speler had dat meer). Echter de eerste game gaat naar hun (7-11), speler A werd verrast door het goede spel van X. Maar speler A is zeer ervaren en trekt de volgende 2 games naar zich toe (11-6, 11-8). Speler X werd gecoached, ik overleg met speler A dat hij vooral zijn eigen spel (dat is een raar schuivend backspin spel) moet spelen en geen hoge bolspin meer moet geven (daar sloeg die andere speler makkelijk doorheen)... Daar luisterde speler A niet heel goed naar... hij gaf nog regelmatig een bolspin en dan BAM... punt voor X. Game 4 ging naar X met 9-11. Nogmaals op zijn hart gedrukt hem geen cadeautjes meer te geven, maar speler X had zelfvertrouwen gekregen en liet A alle hoeken van de tafel zien. laatste game ook 9-11....

Daarna mocht ik (speler B) tegen speler Y waar ik vorige keer van had gewonnen in 5, dus ik had wel vertrouwen... echter ondertussen was in de zaal naast ons een soort gymles begonnen met zo'n 50 kinderen van rond de 12 die aan het schreeuwen en rondrennen waren, wat in onze zaal (en zeker bij onze tafel) nogal aanwezig was... aangezien ik overgevoelig ben voor geluid... kon ik me totaal niet concentreren en kwam ik er niet in.... 10-12, 06-11, 07-11..... ik verloor dus dik. Wat baalde ik.

Toen speler C tegen speler Z, waar vorige keer speler C het best goed tegen deed. Maar speler C heeft een rare tik.... hij komt namelijk heel vaak voor met 2-0 of 2-1 om vervolgens met 2-3 te verliezen.... zo ook dit keer.
11-7, 11-6, 4-11, 10-12, 6-11.... Echt zo zonde die jongen... hij heeft heel mooi spel, goed aanvallend, maar kan ook goed verdedigen... doet niks met zijn service, maar heeft dat ook niet nodig lijkt het.... waarom dan altijd maar dit verloop... geen idee.

Toen de dubbel, vorige keer speelde ik die met speler C en dat was toen een winnende combi met 3-0 voor ons, dus ik stelde voor ons maar weer op te stellen. Met enige tegenzin stemde speler A hier mee in, moesten we wel winnen he... uiteraard zei ik.
En inderdaad: 11-5, 11-4, 11-6 (tegen speler Y en speler Z). Blijft bijzonder hoe een dubbel werkt... ik zorg dan de balletjes iets te hoog terug komen (mijn specialiteit zou je kunnen zeggen) en de ander kan dan rammen. Ik geef toe, de uitslag geeft een vertekend beeld, want er zaten ook een aantal zeer lange rally's tussen, maar wij waren gewoon echt sterker (overigens pas de 2de keer dat ik met speler C dubbel LOL).
In elk geval ons eerste punt deze avond....

Toen mocht ik gelijk hier achteraan tegen speler X en eigenlijk had ik gelijk zoiets van: hoe kan deze jongen op slechts 22% staan... als ik zijn spel beoordeelde, dan zou hij eigenlijk in de top10 in de poule thuis horen.... Ik vond zijn hele spel erg professioneel, hij pakte smash ballen van mij die ik nog nooit iemand heb zien pakken... dan krijg je echt wel respect van me....
Eerste ging nog wel in 11-8 naar mij, maar de 2de 8-11.... we waren erg aan elkaar gewaagd, wat me op viel is dat het hem lukte, telkens weer om mij uit te dagen om op ballen te slaan waar ik niet op moet slaan en ik het ook wist, maar toch deed... heel veel backspin en dan half-lang en niet heel hoog.... echter de verleiding was mij blijkbaar te hoog... heel dom en ik werd alsmaar bozer op mijzelf, de 3de ging in 10-12 naar hem.
Maar ik ben een vechter en wist de 4de met veel doorzettingsvermogen (na lange en mooie rally's) met 16-14 te pakken.... en dan gaat er bij mij vaak een knop om... als het 2-2 staat... dan wordt iets meer gefocussed en kan ik me soms iets beter inhouden... makkelijk ging het niet 11-9 voor mij... en die jongen ging door het lint zeg.... (bleek later dat hij pas 14 is.... we dachten allemaal een jaar of 19/20)....
2de punt voor ons binnen.

Toen speler A tegen speler Z, speler A had vorige keer in 5 van Z gewonnen, maar de laatste game ging toen zelfs met 11-1 naar speler A... dus goede hoop op deze wedstrijd. 7-11, 6-11, 11-6, 12-14...... helaas
Tussenstand 2-4

Daarna was het de beurt aan speler C tegen speler Y, vorige keer ging die in 4-en naar speler Y.... maar speler C zou hem aan moeten kunnen.
Het begon spannend 14-12, de volgende game 11-4.... dus dan denk je 'kat in het bakkie', maar vergeet niet, dit is speler C.... die wel vaker met 2-0 voorkomt om vervolgens te verliezen. Game 3,, 12-14....oei... dan lijkt het gebeurt 2-11.... want wat doet meneer blijft FH op FH spelen en als je iets niet bij speler C moet doen is op die FH meegaan, want hij heeft wel de sterkste FH die ik tot nu toe ben tegengekomen, hij speelt ze al la Ma Long met steeds meer spin en zijspin en steeds verder buiten bereik. Dus ik tip hem dat niet meer te doen en meer op zijn BH te richten (vooral ook om dit de kracht van speler Y is)... maar hij luistert maar half zo lijkt... 8-11.... dus weer starten met 2-0 voorsprong en weer verliezen met 2-3.

Toen mocht ik (speler B) tegen speler Z... vorige keer verloor ik tegen hem in 4 onder andere omdat ik zijn services bijna niet terug kreeg... iets wat normaal (noppen is dan toch een voordeel) mijn kracht is... Nu was ik daar wel beter op voorbereid natuurlijk, maar moest ik nog uitvogelen hoe ik die service terug kon geven.... Dat bleek lastig, vaak kreeg ik zijn service op mijn randje en sprong de bal weg... maar ik begon iets gevoel te krijgen ervoor.... hard knokken 15-13 voor mij. De 2de game...jongen jongen, wat een rally's tussen ons, niet normaal, heerlijk om zo te spelen, we hadden beide alles terug en waren bijna continu aan het stuivertjes wisselen qua aanval. Ik pakte hem in 19-17....Echter toen was ik het enigzins kwijt even, misschien te nonchalant, ik weet het niet... 8-11 en zelfs 5-11 (veel servicefouten van mij ook helaas).... Maar zoals ik al aangaf... de 5de kan ik meestal wat extra leveren, ik pakte volledig uit, nam veel risico's, maar wel overwogen risico's 11-3 voor mij! Yess
3-5 tussen stand, we kunnen in elk geval nog gelijk komen.

Toen speler C tegen speler X, eerste relatief makkelijk naar C met 11-3, volgende was iets spannender 10-12. Echt veel tips waren er niet te geven, hun spel lijkt nogal op elkaar, ik vond alleen dat speler C het speler X wel eens te makkelijk maakte... maar bewust een keer niks gezegd en gewoon gezegd dat de volgende naar hem zou gaan. Echter 7-11. De volgende 11-6.... dus weer een 5 setter... en zoals verwacht voldeed speler C aan zijn gewoonte... de laatste 8-11... dus weer een 2-3....

Goed we hadden er nog eentje tegoed, speler A tegen speler Y, ook hier weer goede hoop... aangezien vorige keer deze naar A ging, wel in 5.
De eerste begon slecht 6-11... ai, niet verwacht, de 2de 3-11 zelfs....Speler A vroeg me wat doe ik fout.... dat was op zich wel duidelijk, hij ging zijn spelletje spelen i.p.v. zijn eigen vervelende spelletje... dus die tip meegegeven en dat werkte 11-8. Maar de 4de game merkte ik al dat speler A liep te klooien, hij scoorde wel punten, maar het kwam te moeilijk en niet echt vanuit een vooropgezet plan. 10-12.....
Eindstand 3-7....

Damn, ik was de enige van ons die punten pakte, dat had ik niet verwacht, zonde. Nu staan we 6de met 4 punten achterstand op nummer 5 en 9 punten achterstand op nummer 4..... Nu moeten wij nog precies tegen hun en de nummer 1.... Geen idee wat ik kan verwachten, maar vooralsnog staan we er slecht voor en is degradatie erg dichtbij. We sluiten af uiteindelijk tegen de nummer 1... waar we vorige keer met 9-1 van verloren en ook daar ik als enige een puntje pakte.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 16 Nov 2023, 14:57

Niemand weer gespeeld? Ik (wij) mag morgenavond weer, tegen de huidige nummer 4 (ze stonden eigenlijk continu op plek 2, maar staan nu 2 puntjes achter de nummer 2 en eentje achter de nummer 3)...

Vorige keer won ik er 2 van de 3, maar 3 uit 3 had eigenlijk gemoeten want die ene verloor ik puur op geduld en niet op kwaliteitsverschil.
Ik merk ook dat mijn geduld naarmate ik hoger speel ook meer op de proef wordt gesteld en dan ben ik toch niet zo geduldig als ik dacht... eerder kon ik gewoon gemakkelijker de rally sneller beëindigen LOL nu gaat de tegenstander vaak wel even door.

Dit keer spelen we met een heel andere teamsamenstelling aan onze kant, alleen ik heb vorige keer tegen ze gespeeld en verder toen onze 2 'supersubs' (beiden hogere rating dan ik, maar helaas eentje door de een gewonnen en de ander niks)... dus toen 6-4 voor hen (dubbel pakte we nog wel).... hopelijk kunnen we dit keer in elk geval winnen (en hopelijk ook met een aardig verschil), anders is degradatie voor ons zo goed als zeker.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 17 Nov 2023, 19:09

Nee hier niet. Volgende week weer. We hebben een extra vrije week omdat we maar met 5 in een poule zitten.
In de DUO hebben ze het weg gegeven. Eerst paar weken toen ik nog meespeelde stonden we ruim aan kop.
Gisteren moesten ze tegen de concurrent voor het kampioenschap en die hebben ze ook weer verloren. 4-1 dit keer.
Stand na 9 wedstrijden daar.
1. 35 punten.
2. 30 punten (wij)
3. 28 punten
4. 20 punten
5. 13 punten
6. 09 punten
Dat wordt geen kampioenschap meer al moeten ze wel tegen de slechtste.
Maar als ze met 5-0 zouden winnen en de andere met 5-0 verliezen staat het gelijk maar is het onderlinge restultaat in het voordeel van de concurrent. 3-2 gewonnen maar 1-4 verloren.

Regulier is wel echt mega spannend. Door de gekke uitslag van onze degradatie concurrent stonden we 3 punten achter op de nummers 3 EN 4.
1 heeft gisteren gespeeld en 3 punten gepakt. Dus nu 6 punten voor op ons met nog 1 wedstrijd te gaan (tegen ons, maar wij moeten er nog 1).
De andere moet vanavond hun wedstrijd. Hier moeten we dan volgende week tegen. We hebben dan 2 kansen om niet laatste te worden. Dus vanavond even afwachten. Als ze 2 punten pakken zoals vorige keer tegen deze tegenstander dan staan we 5 punten achter met nog 2.
Dus dan moeten we dit aantal punten meer pakken in 2 wedstrijden dan onze tegenstanders in 1 (beide tegen ons).
KANSEN !!!!

We krijgen volgend seizoen waarschijnlijk wel versterking. Een speler die nu 1e klasse speelt bij een andere vereniging. Maar dat vind hij te zwaar ???? Rating 1422 dus volgens mij past dat precies in de 1e klasse :D.
Maar goed, hij wil graag 2e klasse spelen. Echter spelen we dan met 5 en moet je 4 x uitvallen. Dat vind ik echt niks. Dan speel je maar 6x per seizoen. Aangezien het duo team niet naar de 3e klasse gaat heb ik voorgesteld om met ons 5 ook een DUO team te vormen. 1 wil niet en blijkt ook nog dat je max 4 spelers in een duo team mag opstellen. Dus we gaan volgend seizoen in beide competitie spelen. Als het allemaal doorgaat. Want mensen zeggen wel eens wat, maar doen is een 2e.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Super Member
Super Member

Berichtdoor Wizzy82 » 17 Nov 2023, 23:56

Vanavond moesten we tegen de nummer 4. Zelf staan we op plaats 2. De tegenstander had niet hun sterkste opstelling opgesteld want de beste speler deed niet mee en een wat mindere speelster deed ook niet meer. Voor hen was een speelster van gelijkbaar niveau als de vrouw die de vorige keer mee deed en een speler die qua niveau tussen de beste speler en de vrouwen in zit

Van de twee vrouwen wonnen we allemaal vrij gemakkelijk. Soms was het effe de concentratie er goed bij houden voor mij omdat ik mij nu eenmaal wat moeilijker kan motiveren en concentreren als ik tegen spelers moet die met een rating lager dan 200 a 300 dan ik.

In de dubbel hadden we dat probleem heel erg. We hadden hem makkelijk in 3 games kunnen winnen maar uiteindelijk werd het toch een 5 gamer waarbij we in de 5e game gelukkig scherp genoeg waren om hem binnen te halen.

Daarna moest ik tegen hun sterkste speler van de avond (nog 100 rating lager dan ik heb). Ik was zeer gefocust en de eerste game gingen al mijn aanvallen erop. De mooiste bal was wel toen hij smashte en ik de bal aan de andere kant van de tafel op tafel sloeg. Ik woon die set zelfs met 2-11. Daarna was het wat spannender en won ik uiteindelijk in 4 games.
Mijn teamgenoten verloren helaas van hem.

Zo werd het uiteindelijk 2-8 voor ons. We staan nu tien punten los op de nummer 3 en 17 punten achter op de koploper die volgende week tegen ons dus al kampioen kunnen worden. Eigenlijk zijn alle posities in de poule al bekend.

Zondag ga ik de Udense open spelen. Ik ben benieuwd of ik dan ook lekker speel.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 18 Nov 2023, 08:27

Wij staan nu 6 punten achter op de nummer 3 en 4. Wij moeten nog 2 wedstrijden spelen. Zij beide nog 1. Alles tegen ons/elkaar.
Volgende week de 1e en de week erna de 2e.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 19 Nov 2023, 12:25

Wij moesten vrijdag tegen de nummer 4, team waar we vorige keer met 6-4 van verloren (onterecht vond ik toen, ik won er toen 2 en de dubbel en in mijn ogen had de rest toen meer punten moeten pakken)... maar goed, blijft altijd lastig. Donderdagavond had de nummer 3 conform verwachting gewonnen van de nummer 5, met 7-3... daardoor moesten we flink aan de bak vrijdag om gelijk te kunnen komen met de nummer laatst en om gelijk te komen met de nummer 4 dat kon niet, als 9-1 zouden winnen stonden zij nog een puntje op ons voor, zouden we 10-0 winnen dan zouden wij 2 punten op hen voorstaan.

Ik had een van mijn slechtste avonden ooit helaas... ik verloor de eerste nipt met 2-3, laatste game 9-11... tegenstander was gewoon beter gefocussed dan ik, ik maakte in de 4de game 4 servicefouten achter elkaar waardoor ik die game vooral verloor anders had ik al 3-1 gewonnen.
Dubbel pakte ik vrij makkelijk. Toen tegen een voor mij onbekende persoon nog, die versloeg ik met 3-1 en hij was enorm gefrustreerd door de noppen.... laatste wedstrijd moest ik tegen iemand die ik altijd nog verslagen had en de laatste 2 keer met 3-1 en 3-0 zelfs... maar dit keer maakte ik zoveel fouten... zo dom soms... ik verloor met 3-1... We wonnen uiteindelijk 7-3 en staan nu 5de, met gelijk aantal punten als nr 6 en 5 punten achter op onze tegenstander van vrijdag. Mochten we gelijk komen met hen qua punten, is het onderlinge resultaat in ons voordeel... daar mikken we nu op.

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 19 Nov 2023, 12:41

... en 5 punten achter op onze tegenstander van vrijdag. Mochten we gelijk komen met hen qua punten,
:O Dat zal niet gaan gebeuren, hoor.
is het onderlinge resultaat in ons voordeel... daar mikken we nu op.
Zou ik niet op mikken, want dan mik je mis.
Als jullie 7-3 winnen kom je een punt te kort. Win je met 8-2, heb je een puntje over. Daar tussenin zit niks, dus je mikt er naast.
:)
Montage van tafeltennisrubbers kan beter én makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24 - https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 19 Nov 2023, 20:14

Nee hoor, ik ben positief, we moeten nog 2 wedstrijden en zij ook... de laatste 2 hebben zij verloren... wij hebben er een gewonnen en 1 verloren, dus ik ben positief en ga ervan uit dat het nog moet kunnen om 5 punten in te lopen... en als dat lukt dan is het onderlinge resultaat doorslaggevend mits het geen 6 punten worden.

Wizzy82
Super Member
Super Member

Berichtdoor Wizzy82 » 20 Nov 2023, 13:38

Gisteren met de Open Udens meegedaan. Ik zou eigenlijk in de B-klasse meedoen (3e/4e klasse) maar gezien de hoeveelheid zieken moesten ze alles opnieuw indelen en werd ik uiteindelijk in de C-klasse ingedeeld (5e/6e klasse). Op zich niet erg, want door de sterke poule die we hadden (ik wilde namelijk eigenlijk de poule niet doorkomen, want na 7 poulewedstrijden heb ik het wel gehad.). De meeste wedstrijden speelde ik in 5 games, waarvan 1 tegen een clubgenoot waar ik normaal nooit tegen speel aangezien hij hoog in de jeugd (is 13 jaar) speelt en daarvoor uitwijkt naar een andere club. Hij speelt met de penhoudergreep. Ik stond de eerste game met 10-6 voor maar verloor die game onnodig en uiteindelijk verloor ik de wedstrijd onnodig in 5 games. Tegen een andere speler die een irritante lastige service had verloor ik onnodig in 5 en van een ander speler had ik ook moeten winnen al verloor ik die in 4. Ik was er die wedstrijd niet heel goed bij. Net zoals de meeste wedstrijd, omdat ik vond dat ik in de B-klasse hoorde kon ik mij dus niet echt motiveren voor deze klasse en dan waren de poules ook nog eens niet qua sterkte ingedeeld. Onze poule was sterker dan de andere poules. Efin uiteindelijk 4 wedstrijden gewonnen en 4e in de poule geworden van de 8 spelers. Had ik 1 van de 3 wedstrijden hierboven gewonnen dan was ik waarschijnlijk wel doorgegaan (bovenste 2 gingen door).

Er deden ruim 100 deelnemers mee en enkele kwamen van ver. Oa Roermond, zelfs uit Groningen en Belgie.