Najaar 2023

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Gold Member
Gold Member

Re: Najaar 2023

Berichtdoor TwoFace » 20 Nov 2023, 16:03

Klinkt leuk, maar je wilde toch niet door, dus je wens was vervuld ;-)

Ik heb nog nooit aan een toernooi mee gedaan met de gedachte niet door te willen... dat zou me ook niet motiveren... en vraag ik me af of ik dan wel mee zou doen.
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0

Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 20 Nov 2023, 16:11

Aan de andere kant: 7 potjes pingpong is ook eigenlijk wel een beste portie!
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24, Bp24Pro
(NIEUW!) Snijtafelset Bs24, Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Nov 2023, 09:23

Ik zat eens te denken, hoogste aantal wat ik op een dag gedaan heb zijn er dan, 5 in een poule, kwartfinale, halve finale, finale.... dus 8 in totaal... Ben het wel met je eens dat 7 dan al een beste portie is inderdaad. Afgelopen keer slechts alleen de poule kunnen doen en dat waren er toen 5, maar dat ondervond ik dit keer zelfs al wel....

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Nov 2023, 11:14

Zeer teleurstellende avond. We hadden 4 punten moeten pakken zodat we nog maar 2 punten achter stonden op onze concurrent. We hebben dik verloren met 8-2. Ik heb 1 wedstrijd gezien waarbij een teamgenoot echt lekker speelde, maar daarna was het voor ons allemaal knudde. Ze kwamen zelfs met een invaller uit de jeugd die stond te ballen als een volwaardige 2e klasser en ze alle 3 gewoon won. Super gedaan.

We staan nu 4 punten achter en moeten volgende week met 7-3 winnen om niet te degraderen.

Ik speelde HEEL slecht. Echt er ging geen bal goed. De FH was om te huilen. Ik ben dan ook zeer teleurgesteld in mezelf.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 25 Nov 2023, 13:42

Ik speelde HEEL slecht. Echt er ging geen bal goed.
Aan je materiaal ligt het niet, want dat is top. En normaal gesproken ben jij zelf ook een stuk beter.
Dus het moet wel aan externe factoren hebben gelegen: de tafel stond scheef, het net was te hoog (maar alleen aan jouw kant!) en de scheidsrechter bijziend.

Volgende week speel je de sterren van de hemel!
(Y)

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 27 Nov 2023, 09:12

Ik weet nog niet of ik donderdag speel, maar nee dan speel ik zeker niet zo slecht.
De zaal was erg traag maar dat is normaal gesproken in mijn voordeel :)
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 27 Nov 2023, 09:22

Balen zeg,

Wij hebben het redelijk gedaan, eigenlijk moesten we met 10-0 winnen, zodat we gelijk komen te staan met de nummer 4, maar we hebben 5-5 gespeeld... geen schande, ze kunnen echt wel een partijtje ballen die tegenstander, dat was duidelijk. Ik won alles die avond, alleen de dubbel hebben we dit keer wel verloren.... maar ik moet eerlijk zeggen: 1 partij dacht ik zelfs dat ik had ik verloren, die andere 2 had ik al met 3-1 gewonnen en dacht ik dat de de volgende game moesten spelen.... dus mijn gedachten waren ergens tussen hemel en aarde maar niet op de speelvloer....

Onze beste speler verloor er helaas toch eentje, de speler waarvan ik dacht dat ik verloren, maar toch gewonnen bleek te hebben (ook in 3-1, alles die avond voor mij in 3-1 gewonnen).... misschien omdat hij dezelfde voornaam heeft... LOL

Nee zonder dollen, privé gaat het even volledig k*t.... en ik kan mijn hoofd dus niet echt bij het spel hebben merk ik... zo kwam ik er in elk geval achter welk gek effect dat op een mens kan hebben....

We waren als team nog best tevreden met de 5-5, al had een 6-4 of 7-3 voor ons toch natuurlijk een stuk gunstiger geweest al... we staan nu weer gelijk met de nummer laatst (39 punten), maar hebben de eerste wedstrijd gewonnen van hen, nu gelijk, dus staan nu 5de en zij 6de.
5 punten achter op nummer 4, 9 punten op nummer 3 en 11 punten op de nummer 2 en nummer 1.

De afsluitende wedstrijden, moeten wij tegen de huidige nummer 2, de nummer 4 tegen de huidige nummer 1 en nummer 6 tegen de nummer 3.... Die top 3 kan natuurlijk nog alle kanten op... dus die zullen alle drie flink gebrand op winst zijn en als je naar de vorige uitslagen kijkt.... dan staan wij er het meest ongunstig voor.... aangezien wij met 9-1 hebben verloren destijds van onze tegenstander, nummer 6 tegen nummer 3 was vorige keer 5-5. Nummer 4 tegen nummer 1 heeft vorige keer met 6-4 van hen gewonnen....

Maar goed je weet nooit hoe het verloopt, wel is het zo dat wij en nummer tegen nummer 1 al donderdagavond spelen en de nummer 6 tegen nummer 3 pas aanstaande vrijdag... dus die weten precies wat ze moeten doen...

Al met al in elk geval een spannende poule, waar nu 11 punten tussen nummer 1 en nummer laatst zit.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 27 Nov 2023, 17:57

Als ik de finale zou hebben gehaald zou ik 10 wedstrijden hebben gespeeld. Als dit ook nog eens allemaal 4 en 5 gamers waren geweest dan zou ik aardig moe zijn geweest.

Afgelopen vrijdag moesten we tegen de nummer 1 in de competitie die tegen ons nog maar 3 punten nodig hadden om kampioen te worden. Aangezien ik de dag erop vroeg op moest wilde ik al mijn 3 wedstrijden achter elkaar spelen. Ik zou niet dubbelen. Daarnaast zou mijn teamgenoot dan mooi 3 wedstrijden achter elkaar kunnen spelen in een ander team (lager team in dezelfde klasse waar ik een invalverbod in heb vanwege mijn hogere rating). Onze 3e man zou wat later komen ivm late dienst op zijn werk.
Hier deed in het begin een van de tegenstander nogal moeilijk over, maar gelukkig ging ie overstag want anders werd er simpelweg geen wedstrijd gespeeld.

De 1e wedstrijd begon ik tegen de zwakste. Ondanks dat ik game verloor won ik deze relatief makkelijk. Van zijn noppen had ik niet echt last.

Daarna speelde ik tegen de knorrepot (de speler die moeilijk deed) over 3 wedstrijden achter elkaar spelen. Hij heeft aan twee kanten noppen en de vorige keer maakte ik geen schijn van kans tegen hem en verloor ik in 3 games. Dit keer ging het gelijk op. De 1e game won ik zelfs met 11-9. Daarna speelde ik 2 slechte games en de 4e game was ik dichtbij, maar helaas hij won deze net met 10-12. In heel de competitie heeft hij er maar 1 verloren.

De 3e wedstrijd was tegen iemand waarbij ik de vorige keer veel moeite mee had en in een spannende 5 gamer wist te winnen. Dit keer was ik door de andere 2 wedstrijden al goed warm gedraaid en dat was denk ik een voordeel want ik sloeg hem vrij gemakkelijk in 3 games van tafel af waarbij mijn aanvallen goed liepen. Hij zei na afloop dat ie geen schijn van kans had. In de competitie heeft hij maar 3 wedstrijden verloren waaronder 2 tegen mij.

Nu zou ik naar huis gaan, maar onze 3e man was er nog steeds niet en knorrepot stond erop dat er meteen werd doorgespeeld en dat er gedubbeld moest worden. Het was net 21.00 u, dus nou vooruit. Ik ging dubbelen met mijn teamgenoot die goed in schuiven is en zij hadden knorrepot en de minste in de opstelling. Eigenlijk had ik geen verwachtingen, maar door goed plaatsing spel van ons wonnen we zelfs in 3 games. Inmiddels kwam onze 3e persoon binnen gelopen en stonden we verrassend voor met 3-1. Ik ging douchen.

Na het douchen zag ik dat mijn teamgenoot matchpoints had tegen hun speler, dus dat wilde ik even bekijken (dat zou immers maar enkele minuten duren) en daarna wilde ik netjes afscheid nemen en hun al feliciteren met hun aanstaande kampioenschap. Echter knorrepot vond het blijkbaar nodig toen mijn teamgenoot de game (4e verloor) om tegen mij te zeggen dat hij dacht dat ik snel weg moest. Uh, ja... Het was al niet het idee dat ik zou dubbelen, maar je snap toch wel dat ik een spannende game af wil kijken dacht ik bij mij zelf. Knorrepot ging zijn teamgenoot coachen en ik feliciteerde zijn andere teamgenoot met het aanstaande kampioenschap en wenste hem succes. Knorrepot wuivend terug.... Zo van ga jij nu maar. Hij had denk ik echt kampioenkoorts of zo.

In de app zag ik dat mijn teamgenoten nog een paar heel spannende wedstrijden hadden gespeeld. De zwakste van mijn team won nog een wedstrijd en verloor de andere 2 in 5. Als hij die had gewonnen, dan waren ze flink in rating gedaald.
Uiteindelijk hebben we dus met 4-6 verloren, maar wel goed gespeeld. Geen idee of het daarna nog gezellig is geweest omdat de tegenstander wel kampioen is geworden.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 28 Nov 2023, 09:46

Jeetje, wat een verhaal weer.... ik moet zeggen dat wij eigenlijk nooit moeilijk doen over dit soort dingen, dus als er iemand de 3 partijen achter elkaar wil spelen, dan laten we dat gewoon gebeuren, iedereen heeft wel eens iets toch.

Wij hadden overigens nog iets stoms de afgelopen keer wat ik nog eens hier kwijt wilde, met de vraag wat jullie daarvan vinden.

We stonden in een zaal met een hogere klasse naast ons te spelen, er stonden geen hekjes tussen, dus je kan wel nagaan dat het allebei de kanten op wel eens een let is.... zo ook bij de een-na-laatste wedstrijd, toen er bal van mijn teamgenoot naar de achterkant van het team naast ons kwam... echter de bal gaf niet echt hinder en ze zaten in een spannende rally dus mijn teamgenoot riep niets (er zit toch een scheids) en hij liet netjes doorspelen....

Diegene waar de bal achter lag verloor het punt en zag toen de let bal pas.... volgens hem lag dat aan de let bal en hij werd woest op mijn teamgenoot en maakte allerlei verwijten richting hem... zijn eigen teamgenoot was de scheids... die dus geen let riep....

Wie doet het correct volgens jullie? Wij laten meestal een spannende rally doorgaan als de spelers geen last lijken te hebben van de bal.... je kan tenslotte zelf als speler nog LET roepen, de scheids hoort het natuurlijk te doen. Als ik zelf echt last van zo'n bal heb, roep ik wel gewoon let... maar vaak kan het spel gewoon doorgaan en is er niks aan de hand, doe ik ook niet moeilijk als het punt dan naar de ander gaat.

Mijn teamgenoot is er zo eentje van stille wateren hebben diepe gronden, dus die liet al die verwijten ook niet zo maar gaan... zijn tegenstander was het ook eens met hem, maar hield zich bewust even stil en er buiten...

Persoonlijk ben ik van mening: als je echt last hebt van zo'n bal en de scheids roept niks, mag je het zelf roepen.... en daarna kan je de scheids er nog op wijzen, zeker als dit je eigen teamgenoot is. Maar het kan nooit de schuld van de let partij zijn dat er geen let geroepen wordt. Mee eens of niet? Zo nee, wat dan?

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 28 Nov 2023, 10:09

lekker weer dit.... belangrijke wedstrijd aanstaande donderdag.... zegt 1 van onze spelers af die zou moeten spelen, dus komen we zeker niet met de sterkste opstelling, terwijl we elk punt nodig hebben, mogelijk moeten we met een speler uit het lagere team komen of zelfs maar met z'n 2-en.... dus ik denk dat degradatie nog de enige optie is voor ons.

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 28 Nov 2023, 10:21

Persoonlijk ben ik van mening: als je echt last hebt van zo'n bal en de scheids roept niks, mag je het zelf roepen.... en daarna kan je de scheids er nog op wijzen, zeker als dit je eigen teamgenoot is. Maar het kan nooit de schuld van de let partij zijn dat er geen let geroepen wordt. Mee eens of niet? Zo nee, wat dan?
Het is en blijft een feitelijke beslissing van de scheidsrechter of assistent-scheidsrechter. Dat zeggen spelregels § B 3.2.3.6 en § B 3.2.5.4
Wanneer je zelf "let" gaat roepen (bijvoorbeeld als een bal je box in rolt of als je denkt dat een opslag het net raakte) dan doe je dat op eigen risico. De scheidsrechter kan best vinden dat het niet zo is, en dan heb je geen poot om op te staan.

Oh, en of die scheidsrechter nou een officiele is, of een speler van het ene of andere team, dat maakt in dat geval geen fluit uit. Op dat moment is hij/zij de scheidsrechter van die wedstrijd!

(....en daarom vind ik het ook een aanfluiting als zo'n scheidsrechter dan tussen de sets door "zijn teamgenoot" aanwijzingen gaat geven of gaat staan coachen; dat doet geen enkele zich zelf respecterende scheidsrechter)

[Just my 2 cents]

:-(
Dat neemt overigens niet weg, dat je al dat soort dingen hier ook in de lokale klassen vaak genoeg ziet gebeuren, hoor.

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 28 Nov 2023, 10:43

(…) toen er bal van mijn teamgenoot naar de achterkant van het team naast ons kwam... echter de bal gaf niet echt hinder en ze zaten in een spannende rally dus mijn teamgenoot riep niets (er zit toch een scheids) en hij liet netjes doorspelen....

Diegene waar de bal achter lag verloor het punt en zag toen de let bal pas.... (…)
Er is een scheidsrechter. Dat is de enige die een let kan geven.

Nou kan een speler wel — tíjdens de rally — hinder aangeven, bijvoorbeeld door een hand op te steken. En dan zou het merkwaardig zijn als een scheidsrechter dat zou negeren. Het kan ook nog voorkomen dat beide spelers een let zien (bijvoorbeeld bij een netservice) en dit signaleren. In alle gevallen speel je overigens wel gewoon door, hou je in ieder geval de bal op tafel zover mogelijk, totdat de scheidsrechter de let bevestigt.

Maar het stopt gewoon bij die beslissing, die enkel en alleen bij de scheidsrechter ligt.

Verder heeft natuurlijk iedereen het volste recht om frustraties af te reageren, desnoods met een onzinnig mikpunt. Volwassenen komen daar na een tijdje afkoelen wel overheen.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 28 Nov 2023, 11:04

Het is en blijft een feitelijke beslissing van de scheidsrechter of assistent-scheidsrechter. Dat zeggen spelregels § B 3.2.3.6 en § B 3.2.5.4
Wanneer je zelf "let" gaat roepen (bijvoorbeeld als een bal je box in rolt of als je denkt dat een opslag het net raakte) dan doe je dat op eigen risico. De scheidsrechter kan best vinden dat het niet zo is, en dan heb je geen poot om op te staan.

Oh, en of die scheidsrechter nou een officiele is, of een speler van het ene of andere team, dat maakt in dat geval geen fluit uit. Op dat moment is hij/zij de scheidsrechter van die wedstrijd!

(....en daarom vind ik het ook een aanfluiting als zo'n scheidsrechter dan tussen de sets door "zijn teamgenoot" aanwijzingen gaat geven of gaat staan coachen; dat doet geen enkele zich zelf respecterende scheidsrechter)

[Just my 2 cents]

:-(
Dat neemt overigens niet weg, dat je al dat soort dingen hier ook in de lokale klassen vaak genoeg ziet gebeuren, hoor.
Helemaal mee eens hoor.... echter in geval van een let bal is er ook bewijs zou ik zeggen...er is namelijk letterlijk een bal in de wedstrijd gekomen... het netje vind ik wat anders.... dat heb ik ook wel eens gehad dat alleen de tegenstander dat zegt.... scheids zag het niet, ik ook niet.... gek genoeg moet ik dan wel overspelen....

Ik vind overigens coachen van de spelers tussen de games door los staan het scheidsrechter zijn, je bent tenslotte ook teamgenoot en meestal dus elkaars coach.... dat neemt voor mij ook niet weg dat ik tijdens de wedstrijd gewoon onpartijdig ben en objectief oordeel.

Heel veel spelers roepen overigens wel gelijk keihard LET op moment dat de bal bij een andere partij/tafel beland, ik heb nog nooit meegemaakt dat de scheids dit dan overruled, er is tenslotte keihard LET geroepen en dit verstoord de wedstrijd hoe dan ook.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 28 Nov 2023, 11:09

(…) toen er bal van mijn teamgenoot naar de achterkant van het team naast ons kwam... echter de bal gaf niet echt hinder en ze zaten in een spannende rally dus mijn teamgenoot riep niets (er zit toch een scheids) en hij liet netjes doorspelen....

Diegene waar de bal achter lag verloor het punt en zag toen de let bal pas.... (…)
Er is een scheidsrechter. Dat is de enige die een let kan geven.

Nou kan een speler wel — tíjdens de rally — hinder aangeven, bijvoorbeeld door een hand op te steken. En dan zou het merkwaardig zijn als een scheidsrechter dat zou negeren. Het kan ook nog voorkomen dat beide spelers een let zien (bijvoorbeeld bij een netservice) en dit signaleren. In alle gevallen speel je overigens wel gewoon door, hou je in ieder geval de bal op tafel zover mogelijk, totdat de scheidsrechter de let bevestigt.

Maar het stopt gewoon bij die beslissing, die enkel en alleen bij de scheidsrechter ligt.

Verder heeft natuurlijk iedereen het volste recht om frustraties af te reageren, desnoods met een onzinnig mikpunt. Volwassenen komen daar na een tijdje afkoelen wel overheen.
Ja exact, bij een netbal gaat meestal hand omhoog, maar er wordt toch best vaak LET of NET geroepen.... wanneer dit eenzijdig is, vind ik dat eigenlijk een LET, er gaat namelijk iemand roepen tijdens een game.... lastig, maar meestal gaat een scheids er dan wel in mee inderdaad, want die ziet ook wel eens iets niet goed.

Frustratie afreageren is tot daarin toe.... echter persoonlijk iemand aanvallen en beledigen, vind ik niet kunnen. Valt me wel vaker op dat respect van sommige spelers die iets hoger spelen soms geheel weg is als het iemand betreft van een lagere klasse qua spelen. We betalen allemaal contributie he... de een heeft niet meer recht van spreken dan de ander.

In dit geval begreep ik ook gewoon niet dat hij wel op mijn teamgenoot bleef vitten, maar niks tegen de scheids zei, geen 1 keer, terwijl die de LET behoort aan te geven.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 01 Dec 2023, 09:05

Het zit erop, gisteravond onze laatste wedstrijd gespeeld, tegen onze sterkste concurrent en we moesten ook met een invaller uit de 5de klasse spelen omdat een teamgenoot plots in het buitenland zat voor zijn werk.

Ik weet ook niet of het had uitgemaakt, ze waren sterk, maar hadden bovenal ook veel geluk, veel net en randballetjes op de juiste momenten.... zelf was ik weer eens meer tegen mijzelf aan het spelen dan tegen de tegenstander, dus ik verloor dit keer alles.... vorige keer was ik juist de enige die tegen hun een puntje pakte. Onze beste speler pakte er dit keer 2 en samen pakten wij (erg makkelijk zelfs) de dubbel. De invaller deed het best heel netjes, maar kon ook geen vuist maken en verloor ook alles.

Dus 7-3 voor hen... we staan nu op 42 punten, 5de plek, maar nummer 6 moet vanavond nog tegen de nummer 3.
Wij speelden tegen 1 van de koplopers (beide starten ze gisteren met 50 punten) gister, die stonden en de andere teams hebben ook gespeeld, de andere koploper won echter met 8-2 en is dus de winnaar....

Niet ontevreden over het eindresultaat al had er zeker meer ingezeten denk ik....ik ben geëindigd op 50%, hetzelfde als vorig seizoen, echter toen een klasse lager. nu gaan we dus weer lager spelen....

Alleen schrok ik gisteravond van wat berichten die ik hoorde.... namelijk dat onze beste 2 spelers van de vereniging helemaal weggaan bij ons.... die gaan in een andere plaats spelen, 1 van mijn teamgenoten stopt i.v.m. ander werk waarbij hij 24uurs diensten gaat draaien (soort beveiliging iets).... een andere teamgenoot schijnt vader te worden voor het eerst (leuk nieuws natuurlijk), maar daarom wordt hij ook niet verwacht komend seizoen.... en van het team onder ons stoppen er 3 in totaal....

Dus we gaan straks van 16 senioren naar 8 senioren en misschien (nog niet zeker) komen er 2 (heel misschien nog een 3de, ik hoop het wel) bij, dus zitten we op 10.... maar een flinke terugval qua mensen weer.... 2 teams maken lijkt dan wel verstandig, maar ik vrees dan voor wat ik moet gaan spelen aangezien de rating nogal uiteen lopen...als er toch 3 bijkomen, dan kunnen we wellicht 3 teams maken...

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 01 Dec 2023, 09:50

...maar ik vrees dan voor wat ik moet gaan spelen aangezien de rating nogal uiteen lopen...
Wat zou je liever spelen?
Als zwakkere speler in een hoge klasse of als betere speler in een lage?

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 01 Dec 2023, 11:39

...maar ik vrees dan voor wat ik moet gaan spelen aangezien de rating nogal uiteen lopen...
Wat zou je liever spelen?
Als zwakkere speler in een hoge klasse of als betere speler in een lage?
Ik speel liever 'zwakker' en hoger dan beter in lager. Dat laatste heb ik heel lang bijna noodgedwongen gedaan en daar werd mijn spel alleen maar slechter van. Als ik hoger speel wordt ik meer uitgedaagd en vind ik het spelen veel leuker. Ik vind 50% behalen eigenlijk wel prima. Ik heb ook wel 100% behaald, maar dan was het soms letterlijk met mijn ogen dicht... daar is niks aan, toen zou ik ook bijna stoppen.

Zo rond de 83% behaalde ik meestal als ik het gevoel had: nu zou ik wel een klasse hoger willen en kunnen spelen. En dat beviel ook als ik dat daarna deed. Maar het is ook afhankelijk van de rest die je hebt in een team en dat is nu dus lastig.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 02 Dec 2023, 09:53

Gisteren was onze laatste wedstrijd en we wisten dat we aan een 7-3 voldoende hadden om 2e te worden (wat verder niets oplevert).

We speelden tegen de nummer 5 uit onze poule waar we de vorige keer thuis met 7-3 hadden gewonnen. Het was tevens een tegenstander die op een nieuwe locatie speelde.

In het zaaltje paste 2 tafels en de vloer was glas en je kon niet heel ver achter de tafel spelen en het plafond was redelijk laag.

Aangezien het redelijk glad was durfde ik niet echt met mijn aanvalsspel te spelen, maar gelukkig was dat ook niet nodig en was de bal in het spel houden al voldoende. Mooiste was denk ik mijn 2e wedstrijd tegen de speler waar ik de vorige keer nog onnodig van had verloren. Hij kon zijn aanvallen niet echt hard doorslaan waardoor ik de meeste aanvallen gewoon terug had tot dat hij zelf een fout maakte. Ook wat verder achter de tafel (vaak bijna tegen de muur). Uiteindelijk gaf ik geen enkele game weg en won ik alles in 3 games. Ik had niet echt lekker gespeeld, maar goed de gladde vloer zorgde mede daarvoor.

Mijn teamgenoten wonnen ook alles en samen het dubbel in 5 games. Het werd dus 0-10 voor ons. Een heerlijke afsluiter van de competitie en de 2e plaats is binnen. Zelf heb ik 80% gespeeld. Dat is het meeste van de club waardoor ik de procentenbeker heb gewonnen. Die heb ik in ruim 30 jaar tafeltennis nog nooit gewonnen.

Volgend seizoen gaan ze waarschijnlijk de onderste poules anders indelen want ze zien ook wel dat het verschil te groot is in de poules. Waarschijnlijk komen er meer 6e klasse poules waardoor de 4e en voornamelijk de 5e klasse weer wat meer aan elkaar gewaagd zijn.

We vragen 4e klasse aan. Ik hoop dat we het krijgen want ik speel nu al 2 seizoenen onder mijn niveau en ik heb jarenlang 4e klasse en af en toe 3e klasse gespeeld.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 02 Dec 2023, 10:19

Zelf heb ik 80% gespeeld. Dat is het meeste van de club waardoor ik de procentenbeker heb gewonnen.
Van harte! Een hele prestatie!
... want ik speel nu al 2 seizoenen onder mijn niveau en ik heb jarenlang 4e klasse en af en toe 3e klasse gespeeld.
Oh. Dus toch niet zo'n prestatie. :D

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 02 Dec 2023, 13:00

@TwoFace
Jammer van het verlies en de degradatie.
Maar er staat dus heel wat te veranderen bij jullie.
En in een kort periode want 9 dec. moet volgens mij alles al bij de bond zijn.
Tenminste mijn afdeling.

@Wizzy82
10-0 is toch een mooie afsluiter.
Vind het altijd lastig de laatste wedstrijd als er niks meer op het spel staat anders dan je eigen rating.

Hopelijk krijgen jullie 4e klasse en worden de onderste poules beter verdeeld.
Als de verschillen groot zijn is het voor beide partijen niet leuk spelen.
----------------
Groetjes Marc

Setup: