Voorjaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
GarField000
Silver Member
Silver Member

Re: Voorjaar 2024

Berichtdoor GarField000 » 24 Feb 2024, 01:43

Vandaag in inhaalwedstrijd van regulier. Tegen spelers met hoge rating :). Staan in groepsrating het hoogst maar dat zegt niet altijd wat.
Ik mocht starten en speelde tegen een speler van bijna 1400 rating (1385 ofzo). Was een hele mooie en spannende wedstrijd. Door naar de 5e set .... die ik helaas verloor met 11-9. Maar echt goed gespeeld ...... Heeft 2 ratingpunten gekost :D.

Daarna moest Teamgenoot B (rating 1400+) maar die ging niet lekker. Hij verloor hem nipt in de 5e set met 11-9.

Daarna teamgenoot C. Mooie spannende pot. Maar helaas de 5e set ging het mis en die verloor hij met 11-5.

Daarna dubbelen. Wie gaat er dubbelen? 2 x lange noppen lijkt me niet handig dus ik ga met speler C dubbelen. Net als andere keren gaat het voor geen meter. Wordt nog wel een 4setter met een 17-15 in de 2e maar dik verloren.

Nou ... 4.0 achter. Geen goed begin.

Daarna mocht ik voor mijn 2e wedstrijd. Tegenstander 1300 rating. Ik speelde goed en hij had geen schijn van kans :). 0-3 overwinning voor mij. 26 ratingpunten erbij.

Daarna speler C weer tegen mijn eerste wedstrijd. Mooie wedstrijd maar de tegenstander had echt rand/net/kant bal achter elkaar. Ik ben de tel kwijt maar zeker 4 of 5 per set. Echt niet leuk meer. Je zag zijn koppie gaan hangen. Helaas verloren in 4 sets met allemaal spannende krappe sets. Zonder die mazzelballen had het er anders uitgezien denk ik.

Daarna speler B tegen die hele goede. Nou gaan schijn van kans. Hij wist erg goed wat te doen. Mijn teamgenoot stond erbij en keek erna. Zat ook geen energie in. Veel te afwachtend.
In het nagesprek bleek dat hij eigenlijk hoofdklasse speelde, en op de teamlijst stond als reserve voor het geval dat. maar door blessures en ziektes moet hij er nog best veel spelen.

Daarna speler C tegen de speler waar ik van gewonnen heb. Zaten hele mooi rally's in .... maar de tegenstander was te onstuimig en maakte te veel fouten. Wij gewonnen. 2e punt binnen.

Daarna mocht ik weer, tegen die hele goede. Nou .... dat was even een les ... in een dikke 3 sets verloren met in totaal 12 punten voor mijn in 3 sets hahaha. Hij was erg goed. Heeft me wel een hele rating punt gekost.

Speler B moest de laatste wedstrijd maar bleek dat hij ziek was. Vandaar ook de wedstrijd zonder peper in zijn reet. Dus hij heeft opgegeven en we hebben 8-2 verloren.

Mijn rating is alsnog 23 punten omhoog. Nu 1178.

11 punten uit 3 wedstrijden. Is niet veel. We staan 3e maar 3 hebben nog maar 2 gespeeld en wij 3.

Volgende week moeten we op donderdag regulier en duo spelen. Uit. Ik speel duo met een invaller, en de andere 3 spelen hopelijk (als iedereen herstelt is van ziekte en blessure) regulier. speler 5 (speler C van vandaag) heeft diploma uitreiking en kan niet.

Ik heb lekker gespeeld. Ik vind het echt niet erg om te verliezen van iemand die beter is. Die laatste was echt te zot voor woorden hoe groot het verschil was. De eerste had ik kunnen winnen maar met zulke scores zijn de verschillen gewoon erg klein.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 26 Feb 2024, 16:57

Mooi verslag en als je maar lekker gespeeld hebt :-)

Bij mij was het dit keer anders... we moesten vrijdag ook regulier spelen (uit), een wedstrijd die eigenlijk pas aanstaande vrijdag gespeeld moest worden, maar vanwege problemen bij de tegenpartij (nummer 2 uit de poule)naar voren gezet was.

Ik had eigenlijk dit keer geen zin om te spelen, heb ik normaal nooit, maar ik was van te voren al in slaap gevallen op de bank, moest me haasten om nog wat te eten te maken en naar binnen te werken en was gewoon echt moe. Ik werd opgepikt en vlak daarna pikten we de 3de man op... het eerste wat hij zei toen hij in de auto zat... ik ben moe man... zal wel niks van terecht komen vanavond enne jullie gaan dubbelen.... tja zeiden wij (wij trainen vaak samen en zijn er achter gekomen dat dubbelen niet echt verstandig is (hij heeft moeite met de ballen die vanaf mijn ballen terug komen)... dus we zwakten al een beetje af of dit wel zo verstandig zou zijn.

Gelukkig konden we hem overhalen toch te dubbelen (meestal dubbel ik met hem samen en zijn we succesvol)... we begonnen, sterker, ik begon. Tegen op papier de sterkste speler.... hij had een erg goede service en ik was blijkbaar niet goed wakker want hij pakte er veel punten mee (meestal met de noppen niet echt moeite om services terug te geven, maar ik deed van alles fout). 11-7 voor hem.... 2de game dan maar... zelfde verhaal, maar ik maakte nog meer fouten en hij had een aantal mazzelballen (randjes/netje)... 11-4 voor hem. Ik was ondertussen wat geïrriteerd over mijzelf want ik merkte dat ik zwaar onder mijn kunnen aan het spelen was en dit niet nodig zou zijn.... 3de game kon ik hem iets beter aan en had hij best moeite met mijn spel... 9-9... krijgt hij een netballetje... 10-9.... volgende punt... randje ... 11-9... damn dat ging wel erg snel de verkeerde kant op.1-0 tegenpartij

Toen mijn teamgenoot die ook zo moe was (hij had een avond doorgehaald na een dartwedstrijd tot 2 uur en moest er om 5.30uur weer uit voor zijn werk.... Dat werd dus ook niks, hij moest tegen een invaller 11-9, 11-5, 12-10. 2-0 tegenpartij

Toen onze chauffeur tegen een jonge dame waar ik veel over had gehoord en nieuwsgierig naar haar spel was.... ze bleek met korte noppen op FH te spelen en een erg goede allround speler te zijn met lange defensieve rallies, maar vooral ook erg goed kon 'meppen'... mijn teamgenoot heeft veel techniek en speelt met veel topspin en zijspin en daar had ze toch wat moeite mee... 11-13, 13-11, 9-11, 11-8, 8-11... puntje voor ons, 2-1

Dubbel tegen de speler waar ik al van verloren had en deze dame in kwestie... ik kwam tot de conclusie dat dit waarschijnlijk erg lastig zou worden gezien het feit dat speler A nogal aanvallend sterk was en zij dus goed kon verdedigen maar ook zeker kon aanvallen. En aangezien wij beiden nu niet echt fit waren... waren mijn verwachtingen erg laag. 5-11, 11-4, 9-11, 11-13... toch weer puntje naar ons, deze had ik niet verwacht. 2-2

Toen ik tegen de invaller... ik had er weinig moeite mee, ik kon eindelijk mijn eigen spel spelen (afdwingen dat de bal naar mijn FH komt en het liefst half-hoog) 5-11, 5-11, 7-11 punt voor ons. 2-3

Toen speler A weer tegen onze meer technische speler... euhm... 11-9... valt mee kom op je kan dit speler Z.... 11-2 (oeps)... en tja 11-0... 3-3.

Dat meisje tegen speler Y.... 11-4, 11-9, 11-7... 4-3

Invaller (speler B) tegen speler Z... spannend 11-9, 10-12, 13-15, 12-10... 11-9... helaas 5-3

Meisje tegen ik zeg de gek... we begonnen, eerste punt was een rally van 25 slagen... en een mooie ook... we hadden beiden zoiets van: dit kan wel eens een lange worden... maar helaas 11-4 (lag meer aan mij dan aan haar), de game erna dan maar... iets meer spanning maar helaas 16-14, daarna was ik weer zo gefrustreerd dat ik alleen maar liep te balen van mijzelf en mijn spel 11-6. 6-3

Toen speler A tegen onze versufte... maar ik ken hem en meestal laat hij nog juist tegen de beste speler plots ook goed spel zien... echter dit was niet onze avond... 11-6, 11-8, 12-10....

Onze slechtste avond tot nu toe, 2 spelers die er totaal niet in zaten en de 3de speler hebben we denk ik wel wat negatief beïnvloed. ... 7-3 eraf en gelijk onze koppositie kwijt... we staan nu 2de met 1 puntje achter op hen...
mijn percentage van 89% naar 75%... helaas ... had het kunnen weten aangezien ik nog niet eerder geen zin had om te gaan (oorspronkelijk stond ik ook op oranje voor die wedstrijd, die zaal uit heb ik namelijk gemiddeld genomen alleen maar slechte ervaring mee, maar door verschuiven moest ik nu wel meedoen).
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei D388 D-1 oX
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0

Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 26 Feb 2024, 21:50

De bond is weer eens moeilijk aan het doen bij het verzetten van een wedstrijd. De wedstrijd van vorige week hadden we willen verzetten en de tegenstander had al een andere datum voorgesteld in de vrije week na de eerste week van de 2e helft van de competitie.
Echter dat blijkt niet te mogen. Ik wist dit uiteraard, maar gezien we al zo laag spelen na de inhaal wedstrijd nog gewoon 4 competitierondes hebben vind ik het geen competitievervalsing of zo en het eigenlijk een beetje flauw van de bond uit.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 27 Feb 2024, 09:05

Meestal gaan ze akkoord met de eerste inhaalweek van de 1e helft. Het is niet de bedoeling dat je een wedstrijd zover verplaatst dat het pas in de inhaal week van de 2e helft gespeeld wordt. Maar na die week is er dan meestal nog maar 1 speelweek.
Een inhaalweek 4 weken voor het einde is wat raar.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 27 Feb 2024, 11:47

Toch vind ik dit soort dingen ook wat flauw, het is toch geen competitievervalsing, je speelt de wedstrijd toch gewoon en overlegt het netjes met elkaar. Wij hebben het ook een keer gehad dat de tegenstander wilde verzetten en wij hadden een mogelijkheid 2 weken later... maar dat mocht toen ook niet. Vervolgens (omdat de tegenstander dat wil en niet wij), zijn wij als club genoodzaakt de zaal op een doordeweekse dag te gaan huren (extra) om een inhaalwedstrijd te doen, dus als club extra kosten omdat een ander wil verzetten. Moeten wij dan als club en is dat misschien verstandiger, gewoon nee zeggen tegen zo'n verzoek?

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 28 Feb 2024, 21:32

Hier worden wat dingen omgegooid.
morgenavond zouden we regulier en duo tegelijk moeten spelen. Uit bij verschillende clubs.
We zitten met 5 in een team dus zou net moeten lukken. 1 heeft echter diploma uitreiking.
De andere 3 zouden regulier spelen, en ik zou duo spelen met een invaller.
Echter moet 1 vd 3 heren moet opeens vrijdag werken, en heel vroeg. Hij wilde dus graag als eerste klaar en dan gelijk weg. Echter is hij de enige van de 3 met een auto. Dus nu hebben we het omgegooid. Ik speel regulier en haal die 2 anderen heren op, hij speelt (als invaller) samen met de invaller. Hij is de enige van het team die niet op de duo lijst stond (max 4 personen). Maar dan is hij in ieder geval optijd klaar en weer thuis.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 29 Feb 2024, 08:30

Hahaha,

creatief husselen met spelers :-) heel veel plezier met spelen vanavond!

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 01 Mar 2024, 01:41

Vandaag uit met de DUO en met regulier. Ik speelde dus regulier ipv duo.
Duo heeft met 3-2 verloren. Na 4 wedstrijden staan daar 3 teams op 12 punten :). Lekker spannend.

Vandaag heb ik bij het inspelen mijn 'nieuwe' rubber gepakt en een paar ballen geslagen. Nou dat werkt prima hoor. Hij komt wel een stuk korter op tafel maar verder kan ik er alles mee wat ik normaal doe. Dus wel opletten dat je niet hoog en kort speelt want dan gaan ze knallen.

De 3 spelers hadden allemaal wat speciaals. Anti, Lange Noppen, Penhouder.
Ik speel graag als eerst als we uit spelen (dan kan ik al onze wedstrijden tellen als ik niet dubbel).

Ik begon tegen meneer anti. Nou ik snapte er niks van (beetje overdreven). Maar moest echt wennen aan de ballen.
Eerste set kreeg ik met 11-1 aan de broek hahaha. Maar 2e set ging alles zoals het moest en die win ik met (mijn eerste) 0-11. Daarna redelijk onder controle. Kon mooi aanvallen met de noppen waar hij moeite mee had. 8-11 en 7-11. 0-1 voor ons.

Daarna onze hoogste rating speler ( B ) met lange noppen maar doet er dus weinig mee. Hij mocht tegen de meneer met lange noppen.
Wat kon die man slaan met de lange noppen. Hij zocht wel de goede uit maar hij gaf ze dan een hengst met de lange noppen (hij speelt ook ox). Echt gewoon rammen en hopen dat hij goed gaat. Nou vandaag ging het goed. 11-7, 7-11 toen 11-2 en 3-11???? Helaas laatste ging naar de tegenstander met 11-8.

Onze speler C moest tegen de penhouder. Werd een 5 setter en door speler C gewonnen.

Nu de dubbel. Ik kan met speler C niet dubbelen en 2 x noppen lijkt me ook niet handig dus zij mochten spelen. En weer een 5setter die ze uit het vuur slepen. We staan nu 1-3 voor. Goed bezig mannen.

Daarna mocht ik tegen meneer lange nop. Dat ging niet goed .... hij was gewoon een stuk beter en vooral dat slaan met die backhand is echt raar. Ze gaan veel te vaak goed :D ..... 2-3

Daarna Speler C tegen Anti. Hij kreeg het flink aan de broek in 3 sets .. wij dan. 3-3.

Speler B moest nu tegen de penhouder .... maar die begreep het niet helemaal dat hij ook het batje draaide dus wist iet precies wanneer hij nu wel of niet kon slaan. Puntje voor ons. 3-4

Daarna speler C tegen lange nop. Was een spannende wedstrijd, met vlagen fantastisch spel van beide. Helaas een 12-10 in de 5e voor de tegenstander. 4-4

Daarna mocht ik tegen penhouder. De eerste set verloren maar daarna onder controle. In 4 gewonnen. Ik had wel echt heel veel net balletjes niet normaal. Gewoon zielig voor de tegenstander. Maar ik kan er echt niks aan doen :). 4-5

Nu moest speler B tegen Anti. Moet lukken dacht ik ... Was echt een super mooie wedstrijd. Onze speler ook veel aanvallen maar die man bracht alles terug met of zonder anti. Echt een hele mooie wedstrijd vond ik. Helaas ging het punt wel naar de tegenstander. 5-5

Beide teamgenoten 1 gewonnen plus de dubbel. Ik heb er 2 gewonnen. Rating maar 17 punten omhoog. Nu 1195. 3 uit 9 dus 33% Dat is echt niet goed. Ik hoef nu nog maar 1x in regulier te spelen. 4 x ... echt weinig. Maar het is wat het is. Gelukkig heb ik de duo :D.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 01 Mar 2024, 11:22

Leuk wedstrijdverslag weer, vind het overigens wel grappig dat je de penhouders greep ook als iets speciaals noemt. Ik heb gek genoeg altijd het meeste moeite met spelers met Anti... ik snap tot op heden nog niet waarom... als ze noppen hebben is het ook lastig, maar toch heb ik minder moeite mee dan met Anti... misschien dat iemand daar een verklaring voor heeft?

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 01 Mar 2024, 11:39

Ik zie anti altijd als (half) lange noppen.
Ik kon hem heel goed ontregelen, vooral met de lange noppen de bal terug brengen zonder veel effect.
Dus gewoon de bal terug 'lepelen' zodat er niks in zit en dan kon ik de 2e bal sterk aanvallen.
De andere jongen in mijn team met lange noppen valt niet met de noppen aan en die kon dan ook niet winnen omdat deze meneer echt alles terug bracht in normaal spel. Dus ontregelen van zijn normale spel en gewoon met weinig effect spelen.
In de napraat gaf hij ook aan dat hij normaal totaal geen moeite heeft met lange noppen, maar wel met mijn spel. Ik sloeg met de noppen naar zijn forehand (of backhand maakte eigenlijk niet uit want hij kon er niet op aanvallen) en dan kon ik aanvallen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 01 Mar 2024, 11:42

@TwoFace:
Gokje: speel je tegen anti-spelers met een gladde anti en een dempingsspons (hoe dikker des te langzamer!)?
In dat geval zal het vermoedelijk het grote verschil in tempo tussen de twee kanten van het batje zijn.

Mocht je ook moeite hebben met een anti-speler met stroeve anti (zoals GarField's tegenstander kennelijk, dan lijkt het me eerder tussen de oren te zitten, want die spelen nauwelijks anders dan een gemiddelde lange nop.

Wat die penhouders betreft: ik vind het een enorm verschil maken of ze klassiek of met RPB spelen (waarbij mij cpen of jpen weinig uitmaakt). Meestal hebben de RPB-spelers een akelig sterke backhand-topspin, waartegen je het beste met zo'n gladde anti met dempingsspons kunt aantreden.
Montage van tafeltennisrubbers kan beter én makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24 - https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 01 Mar 2024, 12:51

Ik weet eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met cpen en jpen :D. (chinees en japans?)

Deze penhouder vond ik minder lastig omdat hij een FH en BH gebruikte dus dat viel mee.
Ik heb wel veel moeite met de penhouders die alles met 1 kant spelen. Daar komen de ballen echt heel anders terug voor mijn gevoel :).
----------------
Groetjes Marc

Setup:

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 01 Mar 2024, 13:29

Ik weet eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met cpen en jpen :D. (chinees en japans?)
Ja. Doorgaans wordt dat met cpen en jpen afgekort.
Deze penhouder vond ik minder lastig omdat hij een FH en BH gebruikte dus dat viel mee.
Ik heb wel veel moeite met de penhouders die alles met 1 kant spelen. Daar komen de ballen echt heel anders terug voor mijn gevoel :).
Misschien komt dat doordat klassieke penholders (die dus één kant gebruiken) over het algemeen met harde korte noppen spelen.
Voorbeelden zijn Ni Xia Lian
https://www.youtube.com/watch?v=pxv9TkAjnQQ
en He Zhiwen. Voorbeeld van een moderne RPB-speler is Felix Lebrun - zonder noppen maar met snelle inverted rubbers -
https://www.youtube.com/watch?v=gqQow4rXNf0
(met handwissel bij 09:30)

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 01 Mar 2024, 16:46

Felix kijk ik regelmatig iets van. Ik probeer de WTT altijd wel te volgen op youtube.
Ma Lin was vroeger mijn favo .... altijd mooi om te zien.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 01 Mar 2024, 19:20

@TwoFace:
Gokje: speel je tegen anti-spelers met een gladde anti en een dempingsspons (hoe dikker des te langzamer!)?
In dat geval zal het vermoedelijk het grote verschil in tempo tussen de twee kanten van het batje zijn.

Mocht je ook moeite hebben met een anti-speler met stroeve anti (zoals GarField's tegenstander kennelijk, dan lijkt het me eerder tussen de oren te zitten, want die spelen nauwelijks anders dan een gemiddelde lange nop.

Wat die penhouders betreft: ik vind het een enorm verschil maken of ze klassiek of met RPB spelen (waarbij mij cpen of jpen weinig uitmaakt). Meestal hebben de RPB-spelers een akelig sterke backhand-topspin, waartegen je het beste met zo'n gladde anti met dempingsspons kunt aantreden.
Dat durf ik niet te zeggen Ardane, ik heb nu denk ik 4 keer tegen iemand met anti gespeeld en 4 keer heb ik ervan verloren, soms kwam ik gaandeweg het spel er pas achter dat ze anti gebruikten. Overigens altijd wel spelers die ook met beide kanten goed konden aanvallen, dus je mag ook niet te laks worden in je terugbrengen dan. Ik denk dat de moeite meer zit in het feit dat ik dan uiteindelijk te weinig geduld heb en ga aanvallen op ballen waar het eigenlijk net niet kan of moet. Ik moet mijn geduld weer meer leren te ontwikkelen, die ben ik ergens vorig seizoen kwijt geraakt namelijk 8-|

Bij voorkeur speel ik ook niet tegen noppen ... k*tnoppen (ik mag het zeggen LOL)...

Geef mij maar het liefst een lekker aanvallende topspin speler, zodat ik optimaal mijn noppen kan gebruiken, maar ook lekker terug kan aanvallen met mijn FH. Zijspin in principe ook welkom, maar als ik mijn avond niet heb, dan ben ik daar te sloom voor achter de tafel.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 01 Mar 2024, 19:27

Mijn favo blijft nog Jan Ove Waldner, meer vanwege het feit dat hij vaak liet zien dat het niet altijd hoeft te gaan op de 'standaard' manier en je soms zeer simpel/tactisch punten kan pakken.

En wat ik heel mooi vind om te zien is het spel van Joo Saehyuk.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 01 Mar 2024, 21:08

Ik vond tegen noppen altijd erg leuk. Maar nu ik zelf met noppen speel vind ik het wel lastiger hahaha.
Ik had zo mijn dingen om te krijgen wat ik wilde om dan aan te vallen, maar dat was 9 vd10 met de backhand want daar was ik veel sterker.
Dat kan dus nu niet meer. Ik doe het nog wel en draai mijn bat, maar het heeft nu wel een groter risico omdat ik het minder doe.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 02 Mar 2024, 08:20

Aanvallen en aktief storen met lange noppen OX gaat prima.
Misschien heb je iets aan deze serie video's....weliswaar in het Duits, maar naar mijn smaak voor iedereen toch erg informatief.
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... lDwceX0D9H

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 02 Mar 2024, 09:52

Gisteravond ook een wedstrijd. De tegenstander vroeg zelfs naar de overleden persoon, want degene staat nog wel bij het team vermeld in al heeft die persoon zichzelf uit nas geschreven. We zeiden tegen elkaar dat dit waarschijnlijk nog wel een tijdje het geval is dat teams er naar zullen vragen.

Nu de wedstrijd zelf. Ik stond als c.
Heel bijzondere was dat alle tegenstanders linkshandige spelers zijn. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt dat een heel team linkshandig is.

Speler A is onze middelste speler en moest er behoorlijk inkomen en verloor tegen hun middelste speler

Speler B is de zwakste van onze team, maar die heeft zo de avonden en dit keer was er zo een. Ze won tegen hun zwakste die nog altijd 50 rating meer had.

Dan ik zelf. Tegen hun beste die 50 rating minder had dan ik. Ze kon aardig goed schuiven, maar daar ben ik ook vast in uiteindelijk maakte ze best veel aanvals fouten en won ik in 4.

Het dubbel waarbij ik mee deed was een van de spannendste wedstrijden van de avond. Het was een behoorlijke schuif wedstrijd en uiteindelijk verloren we hem in 5 met 13-15.

Daarna wellicht de verrassing van de avond. De slechtste speler tegen hun middelste waarbij er zo'n 200 rating verschil zit. In 5 wint ze 3 games met 12-10 en krijgt ze er bijna 50 rating bij.

Middelste maakt geen kans tegen hun beste.

Ik tegen hun slechtst. Helaas moest ik er meer voor doen dan ik had verwacht zodat ik weinig kon uitproberen uiteindelijk wel gewonnen in 3 games.

Slechtste tegen hun beste werd snel verloren.

Ik tegen hun middelste. Dat werd voor mij de makkelijkste wedstrijd van de avond. Hij had geen grip op mijn spel ik kon wat oefenen met FH aanvallen die ook goed ging. Makkelijke winst.

Middelste tegen hun slechtste. Dit was een bijzondere wedstrijd omdat naast onze tafel het er bij hoorlijk fel aan toe ging en het spannend was werd er behoorlijk wat geschreeuwd ook vanaf de kant. Zelfs door een tegenstander op de tafel geslagen voor ieder punt van haar team. Het leek wel de eredivisie. Spelers van onze tafel hadden er zoveel last van dat ze in de 5 game halverwege maar een lange time-out hebben genomen tot dat die wedstrijd voorbij was. Uiteindelijk won hij gelukkig in 5.

Een 6-4 overwinning en dat is best een mooi resultaat, maar het keer mij weer duidelijk zien dat ik niet in deze klasse thuis hoor omdat het makkelijk ging. Wel 11 rating erbij en de grens van 1100 die ik 5 jaar geleden voor het laatst aan tikte komt nu heel dichtbij.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Mar 2024, 08:47

Klinkt als een leuke wedstrijd avond!

Tja, als ik je verslag weer zo lees is rating slechts een indicatie van het niveau wat iemand gemiddeld genomen haalt. Maar puntje bij paaltje is het ook erg afhankelijk van hoe je die avond in je vel zit, of hoe goed het spel van je tegenstander je ligt etc.

Met die afleiding die je beschrijft, denk ik bv dat ik het slecht gedaan had, ik kan heel slecht tegen geschreeuw etc van andere tafels, ik wordt dan erg afgeleid en geïrriteerd misschien wel, maar heb dan ook een afwijking op dat gebied (hypergevoeligheid voor geluid).

Ik had dus geen wedstrijden en geen vrij spelen afgelopen vrijdag... ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar gelijk speelt mijn rugblessure weer op (ik ben in het verleden 2 keer kort achter elkaar van de trap gevallen op mijn rug wat 2 keer een acute hernia heeft veroorzaakt), afgelopen zaterdag begonnen.. kon bijna niet uit een stoel of bank op staan meer, als ik loop dan kan ik niet rechtop staan :-(

Na veel pillen/zalfjes en oefeningen (met bij behorende pijn) kan ik weer redelijk bewegen, maar nog steeds zit het vast en doet het pijn. Nu lijkt dit vooral uit mijn bovenbenen (die spieren slaan helemaal vast en het kapsel in mijn knieën doet dan ook pijn) te komen en dus uit te stralen naar mijn rug. Ik heb dit eerder gehad en het valt me op dat ik het normaliter dus bv krijg in een vakantie (als er geen tafeltennis is), net alsof ik ondertussen niet meer zonder die beweging kan. Het is niet zo dat ik verder niet aan beweging doe (wandelen/fietsen).

Kortom, ik kan niet meer zonder de tafeltennis, mijn uitlaatklep, zowel fysiek als geestelijk merk ik. Wat een heerlijke sport :-)
ps. die rug komt wel weer goed, woensdagavond weer trainen, ik durf te wedden dat het daarna verdwenen is, tot die tijd gewoon even doorbijten. Gelukkig kan ik thuiswerken vandaag, morgen helaas niet, hopelijk is het dan al ietje beter dan vandaag.