Voorjaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
GarField000
Gold Member
Gold Member

Re: Voorjaar 2024

Berichtdoor GarField000 » 16 Apr 2024, 22:23

Duo is uitgespeeld. All done and dusted.

1. 29 punten
2. 28 punten
3. 27 punten
4. 26 punten (dat zijn wij).
5. 20 punten
6. 20 punten

Dus erg spannend geworden en alles dicht bij elkaar. Ik ben blij dat we gewonnen hebben van de nummer 2 gisteren. Het team wat nu is vond ik toch een stuk beter.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 17 Apr 2024, 09:18

@ Garfield: de service met de noppen gaat bij mij door de tegenstander ook vaak het net in, serveer je zo dat het lijkt op een topspin, maar eigenlijk dus door je noppen backspin is? Dat doe ik dus... en als die service goed loopt, dan is deze ook laag en snel en als ik wil heel diep, ik merk dat die service dan heel krachtig is, echter de controle is wat minder vind ik, waardoor het niet altijd een echt goede service wordt en dan is het een te makkelijke service voor de tegenstander.

@Wizzy: speel je dan meestal ook slecht op die locatie? Ik heb nu ook 2 locaties uit waar ik liever niet speel, de ene vanwege het vele geluid en afleiding om je heen (komt door de zaal/de vloer/lage plafond etc) de andere omdat je daar eigenlijk (net als wat jij zegt nu, maar nog iets extremer denk ik) te weinig ruimte krijgt om te spelen, zowel naar achter, maar nog meer naar de zijkanten. Nu moet ik wel zeggen, dat we geen eigen zaal hebben, maar wel verwend zijn met hoe fijn de zaal is (dat zegt ook iedere bezoeker), we hebben veel ruimte, heel veel hoogte, en geen overdreven geluiden van de vloer ofzo).

De dubbel vinden wij het juist vaak een voordeel dat ik de noppen heb, ik kan vaak zorgen dat mijn teamgenoot een balletje half hoog of hoog terug krijgt en dan hoeft hij/zij alleen maar goed af te slaan. Lukt me ook met een aantal services, maar is uiteraard ook altijd wel afhankelijk van de tegenstander. Sommigen blijven heel kalm en beheerst teruggeven en dan werkt dat niet, maar dan hebben wij als voordeel dat ik weer heel goed ben met afslaan van ballen die veel mensen in de 4de klasse niet aanvallen. Daarom staan we met de dubbel meestal met behoorlijk zelf vertrouwen achter de tafel. Echter degene waarmee ik dit seizoen met name mee dubbelde (de 3de speler wilde meestal niet dubbelen, is er niet heel bedreven in nog), die stopt na dit seizoen, dus ik zal moeten gaan trainen met die 3de speler zodat hij er beter in wordt.... Hij wil altijd spinnen, daar ligt het issue een beetje, soms lenen die ballen zich veel beter voor vlak en hard terugslaan.

Grappig wat je zei over dat praten en noppen overigens, moest gelijk denken aan onze oudste speler van de club, die heeft een naam in de regio als zijnde dat hij nooit stil is en hij speelt met noppen... LOL
Voor hem viel ik in afgelopen keer in het hoogste team. Ik heb veel van hem geleerd ook, maar ik kan zelf totaal niet tegen het gepraat... dus in trainingspartijen verlies ik meer van hem dan winnen, met name door zijn eeuwige geratel achter de tafel LOL.
We zijn qua niveau ondertussen aardig aan elkaar gewaagd, maar hij heeft iets van 40 jaar tafeltennis ervaring en ik nu ruim 6 jaar en dat verschil is met name nog te merken (+ noppen tegen noppen of anti, blijf ik het lastigste spel vinden).

Geef mij maar aanvallende spelers tegenover me, dat merkte ik afgelopen vrijdag ook wel weer. Ik vind het heerlijk om te blijven verdedigen en dan wel de grenzen daarmee op te zoeken, dus goed plaatsen met de verdedigende ballen en te zorgen dat ik van verdedigen naar aanvallen kan gaan, dat vind ik de mooiste rally's en heb ik het meeste succes mee. Door er zo over te praten, krijg ik overigens weer zin in spelen.

Wat ik trouwens nog vergeten was te zeggen, ik was de laatste tijd weer aan het experimenteren met mijn frames en speel plots mijn competitie met een Yinhe 980 frame (die had ik al jaren liggen, maar ooit een korte noppen rubber met spons erop geplakt en die recent vervangen door een Dawei 388 D-1 zonder spons, op FH ligt nog hetzelfde Corbor Thunder rubber (was een paar jaar geleden te snel voor me, maar nu werkt het prima merk ik).

Eigenlijk speel ik veel overtuigender met dit frame, ik denk mede omdat het frame erg geschikt is voor de noppen (het is een redelijk langzaam frame en geeft de noppen veel controle), de FH kan ik nog steeds prima mee aanvallen en ik merk dat het FH rubber zelfs heel veel grip geeft, waardoor ik nu makkelijker balletjes met topspin/zijspin geef (maar niet zoals iedereen het standaard leert. Ik heb namelijk een topspin/zijspin beweging met bijna alleen mijn pols, dus er zit nooit zoveel topspin in, maar des te meer zijspin.

Ik klets weer iedereen de oren van de kop, excuses, ik merk dat het een prettige afleiding voor me is. Straks mijn 'vrouw' (nu nog wel) ondersteunen bij een hypotheek gesprek en morgen komt de makelaar voor foto's van ons huis, volgende week mediator.... kortom privé zat om mee bezig te zijn. Vanavond ook maar weer eens trainen, ook weer fijn als afleiding.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Globe 979 oX
FH: TSP Ventus Speed 2.2

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 17 Apr 2024, 09:59

@ Garfield: de service met de noppen gaat bij mij door de tegenstander ook vaak het net in, serveer je zo dat het lijkt op een topspin, maar eigenlijk dus door je noppen backspin is? Dat doe ik dus... en als die service goed loopt, dan is deze ook laag en snel en als ik wil heel diep, ik merk dat die service dan heel krachtig is, echter de controle is wat minder vind ik, waardoor het niet altijd een echt goede service wordt en dan is het een te makkelijke service voor de tegenstander.
Ik doe deze zeker niet vaak. Meestal alleen op belangrijke punten. Of ik maak een backspin beweging kort over het net en naar de zijkant.
Of ik maak een contra beweging en dan een strakke bal achter op tafel. Ik moet hier wel meer op trainen want vooral de contra gaat niet altijd even snel. Als hij langzaam is dan slaan ze wel goed, is hij mooi strak en goed achter op tafel valt hij altijd in het net. Volgens mij zit er geen backspin in, alleen dood. Doordat ik het meestal maar 1 x doe slaan ze hem vaak mis. Als ik er meer op train kan ik het wat vaker doen ..... Misschien moet ik dat maar eens doen :D.

Ik klets weer iedereen de oren van de kop, excuses, ik merk dat het een prettige afleiding voor me is.
Gewoon lekker van je af blijven schrijven. Het gaat nog steeds over tafeltennis dus dat vinden we met zijn alleen echt niet erg.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 18 Apr 2024, 13:52

@ Twoface... Ik heb er tot nu toe maar 1x gespeeld. Is namelijk een club die van plaats en naam is veranderd en dus ook locatie. Het is in een wijkgebouwtje, waarbij de vloer niet echt een sportvloer is en het licht bij een tafel juist te fel is en bij de andere te slecht en als je een paar stappen te ver naar achteren gaat je tegen de muur aan zit.

Zo ken ik trouwens nog wel meer zalen waar ik liever niet komt. Een club speelt bijv. in een café. Daar heb je een dansvloer en als je daar 2 stappen naar achteren doet dan zit je op een tapijt. Totaal niet fijn. Het ergste was ooit een locatie in een discotheekzaal. Daar speelde je onder een discobol (met van die spiegeltjes) en de vloer plakte op verschillende plaatsen door drank etc...
Ook hele gladde vloeren vind ik vreselijk, maar gelukkig kom je die niet vaak tegen.

Overigens speel ik thuis regelmatig slechter dan uit ondanks thuis we in een gymzaal spelen, dus met goede ondergrond, licht en ruimte.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 18 Apr 2024, 16:04

Ik verbaas me telkens over de locaties waar gespeeld wordt (althans waar jij/jullie over schrijven).... bij ons zijn het eigenlijk altijd sportzalen, echter soms een wat oudere zaal in bv een school en soms een eigen gebouw, maar wel altijd een sportzaal, de een wat beter/mooier dan de ander.

Ik zou er denk ik heel veel moeite mee hebben om in die zalen te spelen waar je over schrijft.

Wij spelen regelmatig in een zaal van een club waarvan het gebouw van hen is, daar vind ik vloer wel echt verschrikkelijk, maar het is in principe een 'prima' vloer (zo'n houten latjes vloer waar vroeger ook wel sportzaalvloeren mee bekleed werden). Belichting verschil wel per locatie, maar dan vind ik de tafel altijd nog belangrijker (onze oude tafels glimmen bv teveel, de nieuwe zijn mat, dat speelt echt veel prettiger).

De ruimte is wel soms een ding, waardoor je in mijn ogen niet een echte goede wedstrijd kan spelen (slechts 1-1,5 meter ruimte naast de tafel staan dan al hekjes en bv max 2-2,5 mtr achter de tafel staat dan een muur/raam)...je krijgt dan sowieso niet de mooiste wedstrijden, want daar is ruimte voor nodig.

@Marc: als je topspin serveert met je noppenrubber, creëer je toch altijd backspin?
Wat ik overigens ook regelmatig doe is heel bewust een effectloze of topspin service op hun FH geven, waardoor ik vervolgens meestal topspin op BH krijg (die kan ik dan goed flink backspin van maken met de noppen) en als ik hem op FH terugkrijg sta ik klaar om er doorheen te slaan. Natuurlijk krijg je het ook wel eens in het midden en dan improviseer afhankelijk van wat dan het beste voelt (omstappen en alsnog FH of gewoon met de noppen laag en kort teruggeven).

Mijn BH services (op eentje na) zijn ofwel heel effectief (snel en veel effect) ofwel heel slecht en een kans voor de tegenstander ofwel een fout door in het net te serveren. Daarom doe ik liever met FH serveren, heb ik toch meer controle en voldoende mogelijkheden.
Maar als het een avond lekker loopt, serveer ik wel regelmatig de snellere BH services.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 18 Apr 2024, 16:27

@Marc: als je topspin serveert met je noppenrubber, creëer je toch altijd backspin?
Wat ik overigens ook regelmatig doe is heel bewust een effectloze of topspin service op hun FH geven, waardoor ik vervolgens meestal topspin op BH krijg (die kan ik dan goed flink backspin van maken met de noppen) en als ik hem op FH terugkrijg sta ik klaar om er doorheen te slaan. Natuurlijk krijg je het ook wel eens in het midden en dan improviseer afhankelijk van wat dan het beste voelt (omstappen en alsnog FH of gewoon met de noppen laag en kort teruggeven).
De ballen zijn zo dood als een pier. Zit totaal geen effect in. Ik kan 0.0 effect zelf genereren met het noppen rubber bij de opslag.
Maar ik maak een topspin beweging dus ze denken dat er topspin in zit.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 18 Apr 2024, 17:29

De ballen zijn zo dood als een pier. Zit totaal geen effect in. Ik kan 0.0 effect zelf genereren met het noppen rubber bij de opslag.
Maar ik maak een topspin beweging dus ze denken dat er topspin in zit.
Typisch, als ik dit doe creëer ik wel backspin, maar ik geef toe dat ik niet standaard opsla, het is een voor mij natuurlijk aangeleerde opslag... als het echt alleen dood is, is het niet heel effectief toch?
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 18 Apr 2024, 17:59

Ja hoor, de meeste verwachten topspin en dat zit er dus niet in.
Maar daarom doe ik het ook niet vaak. Alleen een x als het echt spannend is en belangrijk is om een punt te scoren.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 18 Apr 2024, 20:13

Houten vloeren zijn fijn mits ze niet glad zijn.
Oni (Wijchen), GTTC (Groesbeek) en SKF (Veenendaal) hebben zulke vloeren. Mooie eigen locaties. Bij Wijchen ligt de zaal iets lager dan waar je zit zodat je vanaf de zijkant een mooi beeld hebt over tafels. Bij afdeling Gelre zijn dit denk ik de mooiste eigen zalen. TN (Nijmegen) heeft ook een eigen zaal, maar ik vind dat je daar niet handig kunt zitten kijken langs de kant.

Backup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 19 Apr 2024, 10:24

@Marc: ok, dan snap ik hem weer ;-) Ik doe hem dus ook niet vaak, wel sinds een kort een variant met de backhand, die niet superspannend is en daardoor betrouwbaar als opslag, afhankelijk van mijn tegenstander weet ik ook aardig goed wat ik dan kan terug verwachten. Dit is een kapservice met de BH (dus alsof je aan het kappen bent), die brengt de bal met lichte zijspin en klein beetje backspin kort achter het net. Als ze daardoor verrast worden (want ik plaats deze natuurlijk niet altijd op dezelfde plek en kan deze korter of juist heel lang maken) wil ik daardoor nog wel eens een simpele bal terugkrijgen die ik dan gelijk kan aanvallen.

@Wizzy: qua ondergrond vind ik ze best prettig inderdaad, maar het valt me op (ik speel in een regio waar ik 3 van dat soort vloeren ken (misschien zijn er meer))en de zalen zijn altijd heel lawaaierig mede door de vloer. Dat vind ik dan het grote nadeel (ik wordt snel afgeleid door geluid). En bij een van de verenigingen komt de houten vloer omhoog aan de zijkant, dus als je dan teveel aan de buitenmuur kant speelt is de vloer niet overal vlak hahahaha
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 20 Apr 2024, 19:59

Regulier was vandaag ook de laatste ....
Nr. 1 48 punten.
Nr. 2 45 punten.
Nr. 3 45 punten.
En dan wij op 4 met 39 punten.
Nummer 5 heeft er 23 dus die valt erg ver weg.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 20 Apr 2024, 20:49

Mijn team heeft ook de laatste wedstrijd met 7-3 verloren waardoor ze laatste zin geworden.

Vandaag heb ik de jeugd weer gecoacht en ze hadden nog een kleine kans om kampioen te worden maar dan moest er wel met minimaal 8-2 worden gewonnen. Ze moesten ook nog eens geluk hebben dat het meisje van de tegenstander dat nog ongeslagen was in de competitie niet mee deed. Dat was het gelukkig het geval.
De eerste wedstrijd werd echter meteen verloren dus ik had er een hard hoofd in, maar ik coachte zonder er druk op te leggen en ze volgde goed mijn aanwijzingen op waardoor de volgende 8 wedstrijden allemaal redelijk eenvoudig werden gewonnen en ze uiteindelijk kampioen werden. Dat was al 11 jaar niet gebeurd bij een jeugdteam voor de club. Mooi dat ik daar een steentje aan heb kunnen bijdragen en de spelers waren uiteraard erg blij net zoals alle ouders die waren komen kijken en mij ook bedankte voor de coaching.

Backup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 21 Apr 2024, 00:05

Gefeliciteerd Wizzy. Mooi gedaan en goed resultaat.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 21 Apr 2024, 00:52

Achteraf gezien had wellicht 1 of 2 keer vaker bij mijn team mee moeten doen, want nu is een team kampioen geworden waar tegen ik niet heb meegedaan. Dat team heeft dus voor mijn gevoel meer punten gekregen dan de rest van de teams in de poule waar ik wel tegen heb gespeeld. Het team wat kampioen is geworden is eigenlijk kampioen geworden van de armoede. Gezien het heel weinig punten heeft. Grote kans dat het volgend seizoen als een baksteen laatste gaat worden in de hogere klasse.

Backup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Apr 2024, 10:26

Regulier was vandaag ook de laatste ....
Nr. 1 48 punten.
Nr. 2 45 punten.
Nr. 3 45 punten.
En dan wij op 4 met 39 punten.
Nummer 5 heeft er 23 dus die valt erg ver weg.
Wie degradeert daar dan van? Bij ons hebben we er 6 in de poule en dan degraderen nummer 5 en 6.... en alleen nummer 1 promoveert.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Apr 2024, 10:39

Achteraf gezien had wellicht 1 of 2 keer vaker bij mijn team mee moeten doen, want nu is een team kampioen geworden waar tegen ik niet heb meegedaan. Dat team heeft dus voor mijn gevoel meer punten gekregen dan de rest van de teams in de poule waar ik wel tegen heb gespeeld. Het team wat kampioen is geworden is eigenlijk kampioen geworden van de armoede. Gezien het heel weinig punten heeft. Grote kans dat het volgend seizoen als een baksteen laatste gaat worden in de hogere klasse.
Ik snap wat je zegt, maar zo heb je vaak teams die net ff kampioen worden vanwege alle samenkomende omstandigheden. Zo heeft de nummer 1 bij ons al 2 keer een team tegen hun gehad waar ze met slechts 2 man kwamen opdagen, dus in theorie 6 gratis punten. Maar je moet natuurlijk ook de andere wedstrijden het nog wel doen.
Nu heeft het team wat 1 staat, vooral mazzel dat ze een grote club zijn en dus eigenlijk altijd wel een invaller hebben uit dezelfde klasse.... wij hebben geen team onder ons, dus als we echt problemen hebben, dan komen dus met te weinig spelers.

Toch vind ik het ook soms wel heel dichtbij elkaar zitten, zo zijn teams die een klasse boven ons spelen echt niet heel veel beter dan ons team... we hebben ook vorig seizoen een klasse hoger gespeeld maar toen zat er tussen de nummer laatst (wij) en de nummer 1, slechts 16 punten met 6 teams ook in die poule...

En met invallen heb ik nu gespeeld tegen 2de klasses en 1ste klasse (ik speel nu dus 4de klasse), maar ik werd echt in geen 1 van de wedstrijden volledig overklast, ik kwam alleen vaak net iets te kort om te winnen (al heb ik met 2 keer invallen in de 2de klasse toch nog wel een wedstrijd gepakt). Recent in de eerste klasse 1 keer 3-0 verloren, 3-1 verloren en 3-2 verloren... waarbij een van de vaste spelers uit hun team alles met 3-0 verloor en de tegenstander de nummer 2 uit die poule is.
In hun poule staat echter de nummer 1 met 9 wedstrijden op 88 punten, dat is wel echt overtuigend... als je het ergens over hebt.... tot de vorige wedstrijd was hun slechtste uitslag 8-2 winnen... nu hebben ze 1 keer 7-3 gewonnen LOL.

Wat ik bedoel te zeggen, veel teams waar slechts 1 klasse tussen zit, zitten qua kwaliteiten (bij ons in de regio althans) vaak dichtbij elkaar en zit het verschil vaak vooral in hoe stabiel je bent en of je voldoende sterke invallers hebt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 22 Apr 2024, 13:17

In de hogere klasses is het verschil wat minder groot inderdaad tussen de klasses, maar dat komt ook omdat daar iedereen wel een redelijk goede techniek hebt. Helaas is dat in de klasse waar ik de afgelopen 3 seizoenen heb gespeeld wel anders. Genoeg mensen die overduidelijk een zwakke plek hebben of en dit is het voornaamste niet vast genoeg zijn. Dan speel je daarop en weet je al zeker dat je de wedstrijd wint. Pas vanaf de 4e klasse begint het leuk te worden en dat is daarom ook de reden waarom ik graag weer terug wil naar de 4e klasse. Daar zitten wel tegenstanders die ook redelijk vast zijn waardoor je sowieso wat langere rally's krijgt over het algemeen.

Binnenkort gaan we naar de finale van de Eredivisie want het team heeft zich daarvoor weer weten te plaatsen. Ik ben benieuwd of ze ook deze ontmoeting gaan winnen en dan overal kampioen van Nederland gaan worden. Nu al zin in. Gaat een leuk dagje worden.

Backup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Apr 2024, 15:30

Mooi hoor dat jullie ook een team hebben op dat niveau. Ja ik ben het wel met je eens dat vanaf de 4de klasse het pas echt leuk wordt, al heb ik ook in de 5de klasse wel uitdagende wedstrijden gehad. Maar dat zijn dan ook meestal teams die daarna doorstomen naar 4de klasse en niet meer terugvallen in de 5de, eerder weer doorstromen naar de 3de.

6de klasse kan je echt alles in aantreffen, dat doe ik echt niet meer, dan stop ik heb ik al vaker gezegd.

Ik kan me nu goed staande houden tegen eerste en tweede klassers en 3de en 4de ook uiteraard.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 22 Apr 2024, 15:59

Dat heb ik op. Voor sommige spelers die normaal gesproken beter zijn ben ik hun 'angstgegner'. Zo heb ik heel lang gehad dat ik van een hoofdklasser zijn service vrij makkelijk terug kon krijgen terwijl de meeste personen in zijn eigen klasse daar moeite mee hebben. Dat vond hij altijd maar merkwaardig. Uiteindelijk verlies ik hem dan natuurlijk wel omdat hij vele malen beter kan spinnen etc..

Backup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Apr 2024, 17:22

Dat heb ik op. Voor sommige spelers die normaal gesproken beter zijn ben ik hun 'angstgegner'. Zo heb ik heel lang gehad dat ik van een hoofdklasser zijn service vrij makkelijk terug kon krijgen terwijl de meeste personen in zijn eigen klasse daar moeite mee hebben. Dat vond hij altijd maar merkwaardig. Uiteindelijk verlies ik hem dan natuurlijk wel omdat hij vele malen beter kan spinnen etc..
Ik heb dat vooral in het algemeen tegen aanvallende spelers, daar speel ik heel goed tegen en kan ik resultaat halen wat misschien wel boven mijn niveau is. Meestal zijn dit ook wel spelers die veel spinnen, maar kan ook best met vlakkere ballen slaan zijn.

Verdedigende/allround spelers heb ik meer moeite mee.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups:
Dr.Neubauer Bulldog