Voorjaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Re: Voorjaar 2024

Berichtdoor Wizzy82 » 19 Jan 2024, 09:53

Helaas geen goed nieuws hier voor de voorjaarscompetitie. Zoals ik eerder heb beschreven bestaan de onderste 2 teams bij ons maar uit 3 personen. Nu heeft van het onderste team een persoon heel slecht nieuws gekregen omtrent de gezondheid. Hierdoor komt dat team met maar 2 personen te staan. De competitie is nog niet begonnen, dus we proberen de teams samen te voegen maar gezien dat team echt geen 4e klasse kan spelen zou het wel betekenen dat ondanks dat voor mijn team 4e klasse is toegekend ik en mijn teamgenoten toch weer 5e klasse gaan spelen en nog wel en ook nog met 5 personen in het team. Waardoor je minder aan spelen toekomt en daarnaast is gezien de sterkte van de andere spelers het ook nog bijna onmogelijk om kampioen te worden in de 5e klasse ook al zou ik alles winnen. Uiteraard is dit allemaal onvoorzien, maar toch ik had wel graag weer op mijn eigen niveau getafeltennist en een ander teamgenoot had ook erg veel zin in de 4e klasse want voor hem zou dat de eerste keer zijn en hij zag dat als een uitdaging.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 19 Jan 2024, 13:05

Kunnen jullie ondanks dat alles toch niet de 4de klasse proberen? Dan proberen een middenmotor te zijn, waardoor je niet degradeert....
Voor de minder goede spelers niet een leuke uitdaging? Of zijn ze eigenlijk niet eens toe aan de 5de klasse?

Heel sneu/vervelend voor die persoon die slecht nieuws heeft gekregen :-( .. dat vooral natuurlijk.
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0

Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 19 Jan 2024, 13:27

Dat zou kunnen, maar het verschil is veels te groot. Scheelt 300 a 400 in rating. Een speler heeft al eens eerder 4e klasse gespeeld, maar kwam toen ook te kort. Won maar enkele wedstrijden in een heel seizoen. Qua rating staat dat team als laagste geplaatst in de 5e klasse, dus het verschil met de 4e klasse is dan zeker te groot. Met ons erbij zal de teamrating wel wat stijgen. Gok dat het gemiddelde dan ergens middenmoot is in de 5e klasse. Dus dat je bij voorbaat eigenlijk ook niet om het kampioenschap kunt spelen terwijl jezelf 4e klasse zou horen te spelen is natuurlijk niet motiverend te noemen.

Ik ben serieus aan het overwegen om dit seizoen dan maar een paar wedstrijden te spelen. Heel veel zin om naar uit wedstrijden (zij moeten in de 5e klasse namelijk ook ver weg) te gaan etc en veel te spelen heb ik zo natuurlijk niet.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 19 Jan 2024, 13:40

Heb je daar zelf geen zeggenschap in? Het is voor hun misschien niet leuk om 4e klasse te spelen, maar voor jou en misschien anderen niet leuk om 5e te spelen. Laat ze gewoon 4e klasse meedraaien. Ik ga nooit meer in een te lage klasse spelen want het bederft mijn speel plezier.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 19 Jan 2024, 14:06

Het nieuws kwam gisteren vrij onverwacht en gezien de competitie volgende week begint moet dit komend weekend nog worden geregeld door de competitieleider. Een boete ivm terugtrekken van een team gaan we sowieso krijgen. Of dat nu het team van de 4e of de 5e klasse is, maar je hebt wel gelijk want mijn motivatie is ineens ook aardig weg. Ik heb dan net ook een app verstuurd aan mijn teamgenoten (oorspronkelijke 4e klasse team, dus niet de andere) dat ik mij beschikbaar stel al invaller en niet als vaste speler vanwege dat ik niet gemotiveerd ben (het zou namelijk voor mij het 3e seizoen in de 5e klasse gaan worden en ik heb de vorige 2 seizoenen al moeite gehad met mijn motivatie). Een 5 mans team vind ik al minder en daarbij is rouleren heel irritant (veel irritanter dan bij een 4 persoonsteam).

CSBV
Super Member
Super Member

Berichtdoor CSBV » 20 Jan 2024, 21:56

Dan speel je zeker landelijk?

Volgende week doe ik mee aan een regionaal toernooitje tussen een aantal clubs als voorbereiding op de competitie.
Nee, speel in de een na hoogste klasse in Noord. Relatief weinig verenigingen daar in een groot geografisch gebied. Maar wel minder verkeer, dus reistijd is nauwelijks meer denk ik.

CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48
Stiga Offensive Wood Kjell Johansson Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 21 Jan 2024, 22:34

@ CBSV, en weinig snelwegen daar. Dat heb afgelopen vakantie meegemaakt toen ik daar rond ging rijden.

Een persoon is geblesseerd geraakt, dus we spelen nu met 4 personen sowieso waarschijnlijk het eerste gedeelte van de competitie. Ik heb eerder aangeven dat ik eigenlijk alleen maar invaller wil zijn aangezien ik niet echt gemotiveerd ben. Nu heb ik wel aangegeven dat ik de 1e wedstrijd wel mee wil doen omdat dit het sterkste (volgens de rating) team is van de poule.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Jan 2024, 09:13

Het nieuws kwam gisteren vrij onverwacht en gezien de competitie volgende week begint moet dit komend weekend nog worden geregeld door de competitieleider. Een boete ivm terugtrekken van een team gaan we sowieso krijgen. Of dat nu het team van de 4e of de 5e klasse is, maar je hebt wel gelijk want mijn motivatie is ineens ook aardig weg. Ik heb dan net ook een app verstuurd aan mijn teamgenoten (oorspronkelijke 4e klasse team, dus niet de andere) dat ik mij beschikbaar stel al invaller en niet als vaste speler vanwege dat ik niet gemotiveerd ben (het zou namelijk voor mij het 3e seizoen in de 5e klasse gaan worden en ik heb de vorige 2 seizoenen al moeite gehad met mijn motivatie). Een 5 mans team vind ik al minder en daarbij is rouleren heel irritant (veel irritanter dan bij een 4 persoonsteam).
Ook een fijne trap na van de NTTB... maar misschien ook wel logisch om te voorkomen dat men dit (terugtrekken van een team) ook gaat doen omdat het bv iets leuker of beter uit komt.

Toch jammer dat je dan gelijk je motivatie grotendeels kwijt bent, als je juist probeert dit team beter te laten worden (als jij beter bent dan de spelers kun je tenslotte wel het een en ander leren).

Ik heb dat zelf gehad met 5 seizoenen 6de klasse (en eentje 5de klasse tussendoor) dat mijn motivatie weg was om nogmaals 6de klasse te gaan spelen. Toen heb ik ook gezegd: nog een keer 6de klasse en ik stop er mee, dus ik snap je frustratie wel, alleen zeker dit keer is het bij jullie overmacht. Maar ik zou nog steeds zeggen: probeer wel die 4de klasse en laat de spelers die dat eigenlijk niet aankunnen vooral ervan leren.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Jan 2024, 09:34

@ CBSV, en weinig snelwegen daar. Dat heb afgelopen vakantie meegemaakt toen ik daar rond ging rijden.

Een persoon is geblesseerd geraakt, dus we spelen nu met 4 personen sowieso waarschijnlijk het eerste gedeelte van de competitie. Ik heb eerder aangeven dat ik eigenlijk alleen maar invaller wil zijn aangezien ik niet echt gemotiveerd ben. Nu heb ik wel aangegeven dat ik de 1e wedstrijd wel mee wil doen omdat dit het sterkste (volgens de rating) team is van de poule.
een 4 persoons team vind ik zelf ideaal :-) want er is altijd wel een wedstrijd dat iemand niet kan, met z'n 4-en kom je er meestal wel uit zonder dat je perse weinig spelen kan.

Wij hebben het komende seizoen een 5 persoons team, waarvan eentje max 3 keer wil spelen en eentje max 4 keer kan en eentje elk seizoen zegt: 'Deel me maar niet te vaak in'.... dus puntje bij paaltje ga ik zo te zien 9 wedstrijden spelen. Hoe gaat dat bij jullie, altijd alles netjes verdelen of niet?

ps. meestal jaag ik de planning achterna en maak ik dus ook het schema voor ons team....

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 22 Jan 2024, 11:17

Laatste jaren heb ik voornamelijk in een 3 persoonsteam gespeeld dus dan wist je dat je elke keer moest spelen en was indelen dus makkelijk. Al vind ik 4 persoonsteams ook het fijnst als je een keertje niet kunt namelijk.

Nu is er dus iemand geblesseerd geraakt van het oorspronkelijk het onderste team. Eigenlijk zijn we bewust na het slechte nieuws 5e klasse gaan spelen vanwege de 2 zwakste spelers die 300 tot 400 rating tekort komen in de 4e klasse. Zelfs in de 5e klasse gaan deze spelers het waarschijnlijk zwaar krijgen. Sowieso eentje die inmiddels onder de 700 is gezakt. Mijn teamgenoten zitten beide op ongeveer 950 en de andere rond de 800 dacht ik. Ik zelf bijna 1100. Dit geeft ook gelijk het probleem aan.

Normaal verdelen we het bij 4 personen sowieso netjes. Nu met 5 waarvan een blessure en ik eigenlijk niet gemotiveerd ben om 5e klasse te spelen weet ik het nog niet. Ik zie het namelijk zo gebeuren dat ze als ik niet mee zou spelen wel eens onderin mee gaan doen in de poule en ik wil niet dat het team gaat degraderen naar de 6e klasse want daar ga ik al zeker helemaal niet in spelen, daarom voel ik mij aan de ene kant in ieder geval zo vaak mee te doen zodat het team er zeker in blijft.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Jan 2024, 11:31

Wat ik niet altijd zo goed begrijp, is dat er puur naar rating geredeneerd wordt.... ik ken spelers bij onze club die bv 1 - tot 2 seizoenen geleden een rating hadden van bv rond de 700, maar waar ik van weet dat ze bv echt wel meekunnen in de 5de klasse (ondertussen zelfs 4de klasse), ik kijk dan niet naar de rating want ik weet hoe moeilijk het is om meer rating te krijgen in de 6de klasse... aangezien je soms met 1 simpele verliespartij meer verliest dan je een heel seizoen of 2 seizoenen kan groeien in de 6de klasse.

Ik neem ook aan dat je meer bedoelt dat ze niet kunnen op dat niveau dan dat hun rating zo laag is.... rating kan makkelijk omhoog als ze spelen tegen spelers die 300-400 meer rating hebben.... 1 winstpartij zal daarvoor al zorgen.
De vraag is alleen, kan/mag je met dat 'nieuwe' 5-persoons team ook eventueel 4de klasse spelen?

Als ik kijk naar onze 4de klasse poule, de hoogste heeft 1353 rating, de laagste 753... dus exact 600 rating verschil tussen de hoogste en de laagste, best extreem moet ik zeggen.
Pak je dan de nummer 2 uit de poule en de nummer 1 na laagste dan is het 1121 en 799, dus 322 punten verschil, nog steeds heel veel....
Die lagere ratings zijn jeugdspelers die relatief nieuw zijn bij de senioren en sommige daarvan hebben een niveau van een rating rond de 1000, echter hun rating staat daar nog niet.

Doe je hetzelfde trucje nog een keer dan is het 1118 en 832, dus 286 punten... etc etc... maar gemiddeld ligt de rating nu rond de 975.... dat is best laag voor in de 4de klasse zelf heb ik ooit met die rating in de 5de klasse op 80% gestaan

Maar als je dat ziet, dan moet het bij jullie toch ook kunnen... al moet ik zeggen dat onder de 700 zelfs voor de 6de klasse nog weinig is....

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 22 Jan 2024, 11:45

Die lage rating is niet van een jeugdspeler, maar van iemand die al heel lang competitie speelt en eigenlijk 5e klasse ook niet meer aan kan. Al lang daar niet heel veel wint, maar in de 4e klasse zal degene sowieso niets winnen.

We komen nu helaas competitiespelers tekort en dit seizoen is gewoon overmacht. Volgend seizoen ga ik denk ik in een andere regio spelen en/of ik sluit mij aan bij team in deze regio die wel op mijn niveau speelt. Heb ik al een keertje eerder gedaan. Dan word ik verder geen lid van die club, maar speel ik daar alleen competitie. Competitieteams bestaande uit leden van 2 verschillende clubs gebeurd namelijk nu ook bij andere teams van mijn club. Anders zou je een aantal teams minder hebben.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Jan 2024, 11:48

Die lage rating is niet van een jeugdspeler, maar van iemand die al heel lang competitie speelt en eigenlijk 5e klasse ook niet meer aan kan. Al lang daar niet heel veel wint, maar in de 4e klasse zal degene sowieso niets winnen.

We komen nu helaas competitiespelers tekort en dit seizoen is gewoon overmacht. Volgend seizoen ga ik denk ik in een andere regio spelen en/of ik sluit mij aan bij team in deze regio die wel op mijn niveau speelt. Heb ik al een keertje eerder gedaan. Dan word ik verder geen lid van die club, maar speel ik daar alleen competitie. Competitieteams bestaande uit leden van 2 verschillende clubs gebeurd namelijk nu ook bij andere teams van mijn club. Anders zou je een aantal teams minder hebben.
Dit ken ik helemaal niet... bij ons zie je wel eens spelers die lid zijn van meerdere clubs, bij de ene wel competitie spelen en bij de andere niet, maar zoals jij het uitlegt, dus wel competitie spelen (zonder lid te zijn), dat ken ik niet. Wist ook niet dat dit kan überhaupt... is toch vreemd?

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 22 Jan 2024, 11:58

Als je bij de betreffende club competitiebijdrage betaald is het voldoende. Is niet vreemd toch, want verder maak je namelijk geen gebruik van de vrije speel/trainingsavonden van die club en help je juist een team te kunnen vormen.

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 22 Jan 2024, 12:26

bij ons zie je wel eens spelers die lid zijn van meerdere clubs, bij de ene wel competitie spelen en bij de andere niet, maar zoals jij het uitlegt, dus wel competitie spelen (zonder lid te zijn), dat ken ik niet. Wist ook niet dat dit kan überhaupt... is toch vreemd?
Ik denk ook niet dat het kan. Al was het alleen maar omdat een club alleen over de persoonsgegevens van een speler mag beschikken op basis van een grondslag (AVG/GDPR). Lidmaatschap is zo'n grondslag.

Wij hebben hier ook mee te maken, ‘uitruil’ van spelers. Spelers die bij "ons" in een team komen spelen maar verder niets stellen we vrij van contributie. We melden ze wel aan bij de bond (ledenbesluit), en dragen dus ook af aan de NTTB.

Die (dubbele!) afdracht is natuurlijk onterecht, maar de enige procedure die de bond heeft hiervoor is dat de speler zelf (!) er papierwerk over kan invullen. Je zou haast denken dat het een eenvoudige check was - een persoon bij twee verenigingen met hetzelfde bondsnr, naam, geboortedatum, geslacht... maar ja.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 22 Jan 2024, 13:00

Anders zou je een aantal teams minder hebben.
En waarom is dat erg?
Montage van tafeltennisrubbers kan beter én makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24 - https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 22 Jan 2024, 13:12

Ja, die dubbele bondsbijdrage kan ik mij serieus kwaad over maken. Ik ben lid van twee clubs (in 2 verschillende afdelingen, maar dat maakt daarvoor niet uit). Laatst had ik het gewoon bij een club ingehouden op de contributienota (de club waar ik het minst mee heb zeg maar). Was die club behoorlijk pissig geworden, want ik moest de terugvraag maar regelen met de bond.
Het merkwaardige is juist dat de teruggaaf niet direct naar mij gaat, maar via een van de clubs en ik het dus ook nog eens terug dien te vorderen bij die club. Erg onnodige werkwijze vind ik dat. De bond zou dit hele gedoe heel simpel kunnen voorkomen door alleen de bondsbijdrage in rekening te brengen bij de club waar de persoon het langste lid is. Ik zie namelijk geen reden waarom je naast die club dan elders via die persoon nog bondsbijdrage zou dienen te innen. Alles is ook nog eens heel simpel te controleren dmv persoonsgegevens en bondsnummer.
Maar goed ik verbaas mij wel meer over onpraktische zaken bij de NTTB.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Jan 2024, 13:21

Als je bij de betreffende club competitiebijdrage betaald is het voldoende. Is niet vreemd toch, want verder maak je namelijk geen gebruik van de vrije speel/trainingsavonden van die club en help je juist een team te kunnen vormen.
Daar heb je op zich gelijk in, maar bij ons wordt je eerst lid en kan je daarnaast competitie spelen, ik dacht dat het overal zo zou zijn.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 22 Jan 2024, 13:25

Anders zou je een aantal teams minder hebben.
En waarom is dat erg?
Een poule bestaat in Nederland uit 6 teams (regionale afdeling voor de bond) en is in pyramidevorm qua klasses. Dus bijv. 2 hoofdklasses, dan 4 1e klassespoules, 6 2e klassespoules etc...
Stel er valt bovenin een team weg omdat je niet mag combineren met leden van verschillende clubs om samen een team te vormen en te spelen onder 1 clubnaam, dan zouden er dus teams wegvallen. De competitieleider kan dan 2 dingen doen. Of die vrijgekomen plaatsen opvullen met lager geplaatste teams (dat betekend dat dit in de hele pyramide dit zo gaat gebeuren), waardoor teams dus te hoog spelen. Of de plaatsen leeg laten waardoor er poules van 5 zijn.

Overigens komt het ook wel eens voor dat er poules van 8 zijn. Iets wat ik zelf vreselijk vind en gelukkig nog niet mee heb gemaakt.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 22 Jan 2024, 13:34

Daar heb je op zich gelijk in, maar bij ons wordt je eerst lid en kan je daarnaast competitie spelen, ik dacht dat het overal zo zou zijn.
Noodzaak breekt wet zullen we maar zeggen. Hoe wil je er anders voor zorgen dat iedereen competitie kan spelen als je er geen team voor hun niveau beschikbaar is en ook niet samengesteld kan worden?

Wij hebben als het ware een samenwerking hiervoor met een andere club voor zowel de senioren als de jeugd en met name voor de jeugd is dat fijn. Zo hebben we gezamenlijk 4 jeugdteams waar we er anders wellicht samen geen een hadden. Ook qua speellocatie is het beter want die 4 jeugdteams hadden nooit samen tegelijkertijd in de locatie kunnen spelen van de club waarmee we samenwerken.