Voorjaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
ardane
Super Member
Super Member

Re: Voorjaar 2024

Berichtdoor ardane » 22 Jan 2024, 13:35

Anders zou je een aantal teams minder hebben.
En waarom is dat erg?
Een poule bestaat in Nederland uit 6 teams (regionale afdeling voor de bond) en is in pyramidevorm qua klasses. Dus bijv. 2 hoofdklasses, dan 4 1e klassespoules, 6 2e klassespoules etc...
Stel er valt bovenin een team weg omdat je niet mag combineren met leden van verschillende clubs om samen een team te vormen en te spelen onder 1 clubnaam, dan zouden er dus teams wegvallen. De competitieleider kan dan 2 dingen doen. Of die vrijgekomen plaatsen opvullen met lager geplaatste teams (dat betekend dat dit in de hele pyramide dit zo gaat gebeuren), waardoor teams dus te hoog spelen. Of de plaatsen leeg laten waardoor er poules van 5 zijn.
...of je schaft de zesde klasse af en verdeelt alles over de overige klasses daarboven. Het hebben van een zesde klasse is toch geen wet?

Kleinere sporten hebben nog minder klasses, dus het kan best. Kijk naar honk- en softball, ijshockey, kaatsen, fierljeppen en karate (om maar wat willekeurigs te noemen).
Montage van tafeltennisrubbers kan beter én makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24 - https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Jan 2024, 13:40

bij ons zie je wel eens spelers die lid zijn van meerdere clubs, bij de ene wel competitie spelen en bij de andere niet, maar zoals jij het uitlegt, dus wel competitie spelen (zonder lid te zijn), dat ken ik niet. Wist ook niet dat dit kan überhaupt... is toch vreemd?
Ik denk ook niet dat het kan. Al was het alleen maar omdat een club alleen over de persoonsgegevens van een speler mag beschikken op basis van een grondslag (AVG/GDPR). Lidmaatschap is zo'n grondslag.

Wij hebben hier ook mee te maken, ‘uitruil’ van spelers. Spelers die bij "ons" in een team komen spelen maar verder niets stellen we vrij van contributie. We melden ze wel aan bij de bond (ledenbesluit), en dragen dus ook af aan de NTTB.

Die (dubbele!) afdracht is natuurlijk onterecht, maar de enige procedure die de bond heeft hiervoor is dat de speler zelf (!) er papierwerk over kan invullen. Je zou haast denken dat het een eenvoudige check was - een persoon bij twee verenigingen met hetzelfde bondsnr, naam, geboortedatum, geslacht... maar ja.
Daar heb je helemaal gelijk in, v.w.b. de grondslag voor de persoonsgegevens.

Dubbele afdracht is eigenlijk natuurlijk volledig onterecht, maar de bond is niet echt vooruitstrevend. Bovendien ga ik dan maar vanuit dat ze slechts 1 maal de persoonsgegevens vasthouden bij de bond, als je het over AVG hebt en dataminimalisatie.
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0

Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Jan 2024, 13:45

Als je bij de betreffende club competitiebijdrage betaald is het voldoende. Is niet vreemd toch, want verder maak je namelijk geen gebruik van de vrije speel/trainingsavonden van die club en help je juist een team te kunnen vormen.
Daar heb je op zich gelijk in, maar bij ons wordt je eerst lid en kan je daarnaast competitie spelen, ik dacht dat het overal zo zou zijn.
Noodzaak breekt wet zullen we maar zeggen. Hoe wil je er anders voor zorgen dat iedereen competitie kan spelen als je er geen team voor hun niveau beschikbaar is en ook niet samengesteld kan worden?

Wij hebben als het ware een samenwerking hiervoor met een andere club voor zowel de senioren als de jeugd en met name voor de jeugd is dat fijn. Zo hebben we gezamenlijk 4 jeugdteams waar we er anders wellicht samen geen een hadden. Ook qua speellocatie is het beter want die 4 jeugdteams hadden nooit samen tegelijkertijd in de locatie kunnen spelen van de club waarmee we samenwerken.
Ik ben er niet op tegen hoor ;-)

Ik vind het wel goed dat het gebeurt, ook triest dat het blijkbaar nodig is....
Bij ons is het gewoon meer zo lijkt het, dat als je hier een team niet kan samenstellen... dan heb je geen team... bij ons zie je ook wel eens mensen vertrekken naar een andere club omdat ze daar wel op het gewenste niveau kunnen spelen, zo zijn er 2 van onze beste spelers sinds het aankomende seizoen weg bij de club en spelen ze elders waar ze samen met een aantal een team vormen.

Bij ons houd het ook een keer op natuurlijk, nu nog 2 teams en relatief makkelijk in te delen... maar als er 1 a 2 mensen wegvallen is dat ook weer een probleem.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 22 Jan 2024, 13:46

Anders zou je een aantal teams minder hebben.
En waarom is dat erg?
Een poule bestaat in Nederland uit 6 teams (regionale afdeling voor de bond) en is in pyramidevorm qua klasses. Dus bijv. 2 hoofdklasses, dan 4 1e klassespoules, 6 2e klassespoules etc...
Stel er valt bovenin een team weg omdat je niet mag combineren met leden van verschillende clubs om samen een team te vormen en te spelen onder 1 clubnaam, dan zouden er dus teams wegvallen. De competitieleider kan dan 2 dingen doen. Of die vrijgekomen plaatsen opvullen met lager geplaatste teams (dat betekend dat dit in de hele pyramide dit zo gaat gebeuren), waardoor teams dus te hoog spelen. Of de plaatsen leeg laten waardoor er poules van 5 zijn.

Overigens komt het ook wel eens voor dat er poules van 8 zijn. Iets wat ik zelf vreselijk vind en gelukkig nog niet mee heb gemaakt.
Bij ons wel vaker meegemaakt dat een poule niet uit 6 maar bv 5 of juist uit 7 teams bestaat... ook nood breekt wet.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 22 Jan 2024, 14:04

En waarom is dat erg?
...of je schaft de zesde klasse af en verdeelt alles over de overige klasses daarboven. Het hebben van een zesde klasse is toch geen wet?

Kleinere sporten hebben nog minder klasses, dus het kan best. Kijk naar honk- en softball, ijshockey, kaatsen, fierljeppen en karate (om maar wat willekeurigs te noemen).
We hebben seizoenen lang juist zonder 6e klasse gespeeld, maar de verschillen waren daardoor enorm groot in de 5e klasse (soms meer dan 400 rating verschil) waardoor het echt niet leuk was om 5e klasse te spelen. De roep om juist de 6e klasse weer terug te laten keren werd daarom als maar meer en gelukkig zijn er dit seizoen weer 3 poules. Dat komt de 5e klasse poules ook ten goede.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 23 Jan 2024, 14:58

Overigens wel apart dat zowel in de TT-app als in de officiele app we het teamnummer hebben gekregen van het onderste team. Dit betekend dat het teamnummer lager is dan het aantal teams dat we hebben. Het nummer van mijn oorspronkelijke team is namelijk verdwenen. Best raar, want ik had verwacht dat het teamnummer van het onderste team zou komen te vervallen.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 23 Jan 2024, 16:06

Overigens wel apart dat zowel in de TT-app als in de officiele app we het teamnummer hebben gekregen van het onderste team. Dit betekend dat het teamnummer lager is dan het aantal teams dat we hebben. Het nummer van mijn oorspronkelijke team is namelijk verdwenen. Best raar, want ik had verwacht dat het teamnummer van het onderste team zou komen te vervallen.
Dat klinkt wel een stuk logischer zoals je het nu verteld, omdat er in principe altijd zo geredeneerd wordt, namelijk dat je team 1, team 2 etc hebt en niet team 1 en team 3....

Waar ik me dan weer over verbaas, is dat wij bv een nieuwe speler hebben, die is ook wel aangemeld (denk nu ongeveer 1,5 maand geleden), we beginnen deze vrijdag al met de competitie, maar die persoon staat nog steeds niet in het systeem.... hoe lang moet dat duren zeg...

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 23 Jan 2024, 17:23

Staat hij in beide app's niet in jouw team? Soms is namelijk de ene app sneller dan de andere. De TT-app loopt volgens mij voor op de officiële app.
Het kan ook aan je competitieleider liggen van zowel je club als de afdeling.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 24 Jan 2024, 10:16

De tt-app leest alleen nog data uit NAS dus als het daar staat verschijnt hij in beide app's.

Team 1, team 3 komt voor als de inschrijving is geweest en team 2 verwijderd wordt. Dan wordt 3 niet meer 2 maar blijft 3.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 24 Jan 2024, 10:58

Nee hij staat er nog niet bij.... onze competitieleider heeft hem wel vrij snel aangemeld, echter kwam deze persoon wel pas iets van 14 december met de melding dat hij wilde meedoen.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 24 Jan 2024, 11:42

De tt-app leest alleen nog data uit NAS dus als het daar staat verschijnt hij in beide app's.

Team 1, team 3 komt voor als de inschrijving is geweest en team 2 verwijderd wordt. Dan wordt 3 niet meer 2 maar blijft 3.
Nope, op de TT-app verscheen de aanpassing veel eerder (2 dagen zelfs). Sterker nog op de TT-app kon je zo ongeveer live meekijken dat de competitieleider zaken aan het veranderen was. Op een gegeven moment stond mijn oude team namelijk nog wel in de poule met dan zonder spelers erbij.

Ik denk dat als de competitie wordt ingedeeld en alles bekend is het tegelijkertijd op beide apps verschijnt.

Uiteraard blijft de oude TT-app veruit de fijnste van de 2 apps en weiger ik nog steeds de officiële app in te vullen.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Jan 2024, 10:15

Dat betekend dat de NTTB app niet live uitleest wat de ttapp wel doet.

Wij moeten nu de nieuwe app invullen. Vaak vullen we tijdens de avond de oude app in, en aan het einde zetten we alles over naar de nieuwe want die werkt niet erg lekker 'live'.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 25 Jan 2024, 10:49

Dat betekend dat de NTTB app niet live uitleest wat de ttapp wel doet.

Wij moeten nu de nieuwe app invullen. Vaak vullen we tijdens de avond de oude app in, en aan het einde zetten we alles over naar de nieuwe want die werkt niet erg lekker 'live'.
Ja, precies dat. Bonus is ook dat TTapp, "de oude app", ook tijdens de wedstrijden een mooi overzicht kan tonen.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 25 Jan 2024, 10:55

Precies, en bij de nieuwe app kunnen nog steeds niet 2 of meer verschillende personen de standen invullen. Waardoor je zou je papierloos een wedstrijd in willen vullen als je telt dus steeds gebruik moeten maken van dezelfde telefoon. Lijkt mij niet erg prettig.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 25 Jan 2024, 12:36

Dezelfde ervaringen hier, meestal vult iemand (of meerderen) de TTAP al wel in, maar vaak pas aan het eind van de avond de NTTB app omdat die inderdaad nogal nukkig is qua gebruik/invullen.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 25 Jan 2024, 13:04

De NTTB had de ontwikkelaar van de TT-app gewoon een zak geld moeten geven. Ik weet dat het oa hier op stuk is gelopen, maar de ontwikkeling van de officiële app is inmiddels een grotere kostenpost geworden dan die zak geld geweest zou zijn voor het 'overnemen' van de TT-app. Bovendien kost het nu nog steeds geld, omdat de officiële app nog steeds niet goed werkt.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 25 Jan 2024, 13:58

De NTTB had de ontwikkelaar van de TT-app gewoon een zak geld moeten geven. Ik weet dat het oa hier op stuk is gelopen, maar de ontwikkeling van de officiële app is inmiddels een grotere kostenpost geworden dan die zak geld geweest zou zijn voor het 'overnemen' van de TT-app. Bovendien kost het nu nog steeds geld, omdat de officiële app nog steeds niet goed werkt.
Ik had begrepen dat het niet is vastgelopen op het geld, maar op de rechten (NTTB wilde de volledige rechten en daar wilde de ontwikkelaar niet in meegaan volgens mij), maar het is ook maar van horen zeggen dus tweedehands informatie.

Maar ik blijf het inderdaad onzin vinden dat ze een eigen app hebben (laten) ontwikkelen.... ze hadden met wat meer onderhandelen er vast uiteindelijk wel uit kunnen komen en dan hadden ze een goede app die al breed geaccepteerd is en waarschijnlijk tegen lagere kosten.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Jan 2024, 14:27

Inderdaad ging het niet om geld, maar om rechten.
Toni was niet van plan alle rechten en broncode aan de NTTB te geven.
Hij gebruikt het ook buiten de NTTB om. Wij gebruiken het bv ook altijd in de beker competitie. Dat is na de voorjaars comptetitie.
Inschrijfgeld voor die competitie gaat naar hem. Werkt super makkelijk. Je vult de spelers in en de app vult bv alle voorgiften al in voor je.

Klik maar eens op competities in het begin scherm. Zie je nog veel meer als alleen NTTB
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 25 Jan 2024, 14:40

Het was inderdaad een rechten dingetje ipv het geld. Al zou dat wellicht ook mee hebben gespeeld. Efin, de bond is er op de huidige manier enorm veel geld aan kwijt geweest aan iets wat nog niet optimaal werkt en voor veel spelers voor frustratie zorgt.

Dat er meer competities instaan was mij al bekend. Kijk ik wel eens op. Ik check ook wel eens de andere cq 'wilde tafeltenniscompetities' op die app.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Jan 2024, 15:49

Als voorbereiding op de competitie speel ik vanavond een toernooitje in Maarssen.
60 deelnemers ..... a.s dinsdag begint voor mij de competitie (duo).
----------------
Groetjes Marc

Setup: