Voorjaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Re: Voorjaar 2024

Berichtdoor Wizzy82 » 14 Feb 2024, 22:20

Dat niet nee.

Vanavond vrij gespeeld bij een van de clubs.
Eerste wedstrijd tegen een man die lekker kan meppen maar waar ik nooit veel moeite mee heb en ook mooi wat dingetjes uit kan proberen. Daarvoor zijn training potjes ideaal. Makkelijk in 3-0 gewonnen.

Daarna tegen iemand die op zijn BH anti heeft liggen. Af en toe heb ik het daar moeilijk mee. Hij is best vast qua schuiven, maar valt nauwelijks aan. Een snelle contra service op zijn BH heeft hij wel moeite mee. Sowieso veel afwisselen en hem laten lopen en af en toe een bolle topspin. Uiteindelijk 3-1 gewonnen.

Als laatste tegen iemand die ongeveer mijn sterkte is en wellicht iets beter. Hij heeft een open spelletje en dat werd een heerlijke pot waarbij ik zelfs spin over spin speelde vanaf de 2e positie. Dat komt in de competitie sowieso nooit voor gezien de te lage klasse wat ik speel. Ook mijn BH soort van smash zat er goed op. Uiteindelijk verloor ik de laatste 2 games nipt waardoor ik verloor met 2-4 (best of 7). Daarna nog een game los tegen hen gespeeld die ik wel won. Heerlijk gespeeld en met name die laatste wedstrijd was goed voor mij vertrouwen, want ik maakte weinig onnodige fouten.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 14 Feb 2024, 23:29

Als ik verlies tegen iemand met noppen die een veel lagere rating heeft dan ik zou ik waarschijnlijk ook zijn gaan flippen. Simpelweg omdat ik zeker weet dat die met normaal rubber nooit van mijn had gewonnen.
Zeker als ik zelf niet optimaal heb gespeeld ivm dat ik niet lekker in mijn vel of zo zit en normaal beter zou spelen.
Wedstrijden die mij dus veel rating (alles boven de 25 rating verlies vind ik te hoog) hebben gekost ivm een onnodig verlies ben ik meestal eventjes niet echt te genieten.
Als je verliest van iemand met een VEEL LAGERE rating maakt het rubber waar ze mee spelen geen bal uit.
Of je bent gewoon HEEL SLECHT tegen noppen spelers. Een rating is gebaseerd op winst en verlies tegen spelers. Een rating is het nivo van die speler. Beetje raar dat je alleen flipt bij een speler met noppen die lager is en niet met standaard materiaal.
Je gaat toch echt niet winnen van alle spelers die 50 rating of meer minder zijn dan je eigen rating.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 15 Feb 2024, 00:18

Stel iemand heeft 100 tot 50 rating en degene gebruikt lange noppen (kort vind ik niet zo erg) dan heb ik meestal al geen zin in de wedstrijd. Ten eerste omdat ze waarschijnlijk met een gewone rubber en lagere rating dan ik zou hebben gehad. Ze winnen namelijk meer wedstrijden omdat een aantal spelers niet weten hoe ze tegen lange noppen moeten spelen.
Ten tweede lepel ik tegen de lange noppen de ballen terug. Zo weinig mogelijk effect geef ik mee of na een bolle spin leg ik hem rustig terug. Het zijn vaak trage wedstrijden met lange rally's want ik voel mij niet genoodzaakt om tegen lange noppen veel aan te vallen. Gezien de spelers met lange noppen vaak ook weinig aanvallen krijg je lange rally's. Vaak traag en saai.
Ten derde en dan kom ik op het tweede punt een beetje terug. Het zijn vaak eentonige rally's tegen lange noppen spelers en dat maakt een wedstrijd saai en voor mij niet interessant
Ten vierde vind ik dat lange noppen spelers eigenlijk verbloemen dat ze met een bepaalde kant dus eigenlijk niet goed kunnen spelen. Onder ontwikkeld is en dat ze door noppen te gebruiken dan toch nog een bepaald niveau kunnen aantikken wat ze anders niet hadden kunnen halen.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 15 Feb 2024, 08:40

Ik vind het een heel vreemd gedachte... ik speel met noppen omdat ik niet goed kan aanvallen met de BH en een normaal rubber daar minder goed bij past, maar ik kan prima hetzelfde spelletje spelen met een normaal rubber, daar wordt het spel echter niet mooier van.

Dat het vaak trage spelletjes zijn ligt ook aan jezelf denk ik... tenminste als ik namens mijzelf spreek, mensen die een hekel aan noppen hebben blijven toch altijd op mijn noppen spelen omdat ze het zien (net als jij nu benoemd) als mijn slechte kant... ik heb juist heel graag dat je op mijn FH speelt, daar kan ik heel goed mee aanvallen, daar speel ik lekker je spelletje mee, maar toch mijden ze die kant meestal... als je op snelheid wilt spelen, mijd dan mijn FH niet (ik hoor dit vaker hoor, dat het traag spel is)... ja als je blijft spelen op mijn verdedigende kant (of ik nu noppen heb of niet), dan wordt het spel wel traag... dat lok je dan ook zelf uit.

Ik zie vaak zat wedstrijden in de eerste klasse/promotie klasse en hoewel dat vaak aanvallende spelers zijn, zijn ze 7 van de 10 keer aan het schuiven... dat is ook traag... en eerlijk gezegd vaak een stuk saaier dan de noppen wedstrijden die ik zie.
Waar een noppen speler van houd is afwisseling in tempo (meestal), dat kunnen ze zelf creëren, maar dat kan je met 'normaal' rubber ook creëren, tempo omhoog schroeven kan een noppenspeler ook wel, soms niet met de noppen kant maar meestal wel met de andere kant.

De betere noppenspelers kunnen overigens ook prima aanvallen met de noppen, ja dat gaat meestal op een iets lager tempo, maar als ik een traag frame en een traag rubber neem als verdediger gaat het ook meestal niet zo snel.
Ik heb overigens zat snelle en pittige (voor beide kanten) rallies meegemaakt waarbij noppen slechts soms tussendoor gebruikt worden (niet zo gek, als het goed is speel je zelf in een rally ook regelmatig met beide kanten).

Er zijn ook zat situaties waarbij mijn noppen in eens een gigantisch nadeel zijn, dan ga ik toch ook niet lopen klagen over die inverted rubbers die verboden moeten worden... en dan met name al die giga sponzen die er onder zitten (als er al iets verboden zou moeten worden, zijn het die 'sponzen' die als compensatie worden gebruikt omdat men zelf niet hard genoeg kan slaan hahahaha).
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei D388 D-1 oX
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0

Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 15 Feb 2024, 08:41

Stel iemand heeft 100 tot 50 rating en degene gebruikt lange noppen (kort vind ik niet zo erg) dan heb ik meestal al geen zin in de wedstrijd. Ten eerste omdat ze waarschijnlijk met een gewone rubber en lagere rating dan ik zou hebben gehad. Ze winnen namelijk meer wedstrijden omdat een aantal spelers niet weten hoe ze tegen lange noppen moeten spelen.
Ten tweede lepel ik tegen de lange noppen de ballen terug. Zo weinig mogelijk effect geef ik mee of na een bolle spin leg ik hem rustig terug. Het zijn vaak trage wedstrijden met lange rally's want ik voel mij niet genoodzaakt om tegen lange noppen veel aan te vallen. Gezien de spelers met lange noppen vaak ook weinig aanvallen krijg je lange rally's. Vaak traag en saai.
Ten derde en dan kom ik op het tweede punt een beetje terug. Het zijn vaak eentonige rally's tegen lange noppen spelers en dat maakt een wedstrijd saai en voor mij niet interessant
Ten vierde vind ik dat lange noppen spelers eigenlijk verbloemen dat ze met een bepaalde kant dus eigenlijk niet goed kunnen spelen. Onder ontwikkeld is en dat ze door noppen te gebruiken dan toch nog een bepaald niveau kunnen aantikken wat ze anders niet hadden kunnen halen.
Zullen we het weer omdraaien overigens? Denk je dat jij je huidige niveau kan halen met noppen op 1 kant? (6)

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 15 Feb 2024, 08:50

Het lijkt wel overigens of ik al eens tegen je gespeeld heb Wizzy, want ik heb met regelmaat spelers verslagen die 200-300 rating hoger hadden dan ik toen... die flipten ook meestal als ze dan verloren... maar beetje vreemd dat je dat dan alleen doet tegen iemand met noppen en niet tegen iemand die geen noppen heeft... ondanks hetzelfde rating verschil.

Rating is namelijk ook iets wat vind ik, heel erg bepaald wordt door de omstandigheden, ik heb de eerste 3-4 seizoenen een rating gehad van slechts rond de 650-700, omdat ik startte met een eerste rating rond dat getal (681 na seizoen 1 in de 6de klasse), de hoogste rating in de poule was toen 808 (maar dat was een team genoot), alles zat verder onder de 800... dus stijgen ging heel lastig (sowieso won ik nog niet veel toen), de laagste rating destijds was 351... een ex-jeugdspeler.

Ik heb de eerste seizoenen vaak meegemaakt dat ik bv 2 wedstrijden won een avond, 1 verloor en toch flink zakte in rating die avond, omdat ik verloor van zo'n jeugdspeler (die bv 200-300 punten lagere rating had)... probeer je rating maar eens hoger te krijgen dan.

Pas vanaf de 5de klasse is mij dat gelukt, simpelweg omdat ik meer spelers tegenover me kreeg met meer rating dan ik en zelden lager dan ik....

ook in de 4de en 3de klasse had ik nog regelmatig 1 van de lagere ratings, waarom, omdat ik nog steeds mijn rating aan het opbouwen ben (het is ook nog steeds een behoorlijk stijgende lijn).

ik speel overigens liever ook niet tegen een noppenspeler, ondanks dat ik er zelf eentje ben, ik speel liever ook niet tegen anti... maar zal ik je wat zeggen, ik speel liever helemaal niet tegen verdedigende spelers.... niet omdat ik het niet kan, maar omdat ik geen geduld heb en de rallies kunnen dan inderdaad lang en langzaam worden, ik hou er ook niet van, maar je doet het samen, nooit ligt dit aan 1 speler.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 15 Feb 2024, 09:19

Ik denk dat wij het gewoon niet eens gaan worden over het feit waarom mensen met een bepaald rubber spelen.
Korte noppen vind je niet erg. Anti had je ook geen probleem mee (die in meeste gevallen hetzelfde reageerd als LN).
Omdat jij er geen probleem mee hebt is het ok. Omdat jij problemen hebt LN heb je daar een ander gevoel bij.
Als jij heel goed weet wat je tegen noppen moet doen en spelen ipv 'terug lepelen' had je een hele andere mening. Of zou je moeten hebben.
Ik weet precies wat er gebeurd met de bal als ik tegen noppen speel. In de tijden dat ik niet met noppen speelde won ik (bijna) altijd dik en makkelijk van een lange noppen speler terwijl mijn teamgenoten het heel moeilijk vinden. Tot 150/200 ratings hoger dan mij won ik. Ik weet 1 uitzondering waar ik van verloren heb in de 3e klasse ... omdat hij er echt mee speelde. Waarom verliezen veel mensen van Lange Noppen? Omdat ze een verkeerde instelling hebben, omdat ze niet weten welk effect terug komt, omdat ze er te weinig in verdiepen, omdat ze er niet tegen oefenen ...... dat het dan saaie rally's worden ligt dan echt aan jullie beiden. Als jij je meer in verdiept en weet hoe het werkt weet je ook precies welke bal je goed kan aanvallen en welk effect erin zit. Het is een kwestie van leren. Wat 2Face zegt ... denk jij dat je meer wint als je met lange noppen speelt?

Ik speel noppen omdat ik het gewone spel saai begon te vinden in de 4e/3e klasse. Ik wilde hogerop spelen maar er was geen mogelijkheid. Mijn backhand was mijn STERKE kant. Ik kon de bal heel goed openen met de BH. Ik kon hem goed wegtikken op mijn BH. Spelers die op mijn Bh bleven gingen er dik aan. Mijn FH is mijn zwakke kant. Maar ik wilde wat anders. Lange Noppen is een hele andere denkwijze, ook voor de speler zelf.

Je scheert nu alle lange noppen spelers over 1 kam. Ik moet je wel gelijk geven dat tot de 4e klasse er veel lange noppen spelers zijn die precies dat zijn/doen wat je zegt. Kunnen er niks mee. Hebben er geen echte training mee gehad omdat de trainer ze negeert om alleen met de FH laat spelen. Medespelers hebben een hekel aan noppen en willen er niet tegen trainen .... Wat ze overigens juist wel zouden moeten doen.
Maar juist die spelers zijn o zo makkelijk te verslaan als je maar iets meer energie steekt in het leren te spelen tegen lange noppen. 3e klasse is een beetje het omslagpunt heb ik gemerkt. Bij mij op de club zijn er best veel lange noppen spelers. In de 2e klasse en hoger zie ik zelden nog dat soort spelers als die ik zag in de 4e en lagere klasses. Bij ons zitten er een paar waarvan er 1 alles terug kapt ... dat zijn vaak lange wedstrijden .... maar saai wil ik ze echt niet noemen.
Wij hebben gelukkig een trainer die juist verschillende mensen tegen de noppen laat spelen en de spelers ook juist hier training in geeft. Dat is goed voor de noppen spelers, en voor de mensen die er tegen moeten spelen. Die krijgen ervaring en ik geef ook vaak advies wat er gebeurd of wat ze moeten doen.

Maar goed. Ik snap dat iemand een bepaalde mening heeft en klaagt, maar het ligt voor deel ook aan jezelf.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 15 Feb 2024, 09:22

Met noppen. Sowieso korte noppen (lange zou ik niet weten) op mijn FH zou ik waarschijnlijk zelfs hoger spelen.
Clubgenoten die hoger spelen hebben het daar wel eens over en lang geleden in de jeugd speelde ik daar ook mee (leende ik het batje van de coach omdat ik anders het niveau niet aankon, mijn teamgenoten waren namelijk beter dan ik).

Je hebt zeker niet tegen mij gespeeld. Ik speel in afdeling Gelre en heb een paar seizoenen Zuidwest gespeeld.

Ik zie spelers met materiaal (lange noppen en anti, in mindere mate korte noppen) als mensen die met die kant niet hun gewenste niveau kunnen halen met gewone rubbers.

Dat probleem van de rating loop ik ook tegenaan. Ik kan als het ware alleen maar verliezen, omdat er nauwelijks spelers zijn met een hogere rating dan ik in de poule. Laat staan iemand met een rating van 150 of zo meer waar ik mij aan op kan trekken en beter van kan worden qua spel. Ik mis dat op dit moment echt, daarom was het wedstrijdje van gisteren tegen de persoon waar ik best of 7 tegen heb gespeeld zo heerlijk. Eindelijk weer op niveau mij in een wedstrijd vastbijten.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 15 Feb 2024, 09:24

@ Garfield, ik zie je dat je met FX-S speelt. Dat is ook een soft rubber. Weet je toevallig hoe die zich verhoudt tov de Rakza 7 soft?

Op mijn forehand experimenteer ik namelijk aardig met softe rubbers en deze heb ik nog niet gehad. Welke dikte heb je?
Ik zie dat die qua score wat minder is in controle. Ervaar je dat ook zo. Daarnaast hoe is het effect (spin etc) en snelheid?
Had je nog interesse om er 1 (zwart) te testen? Of past de kleur niet :D.
Anders breng ik hem weer naar boven hahaha. Ik had hem al beneden klaar gelegd om te versturen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 15 Feb 2024, 09:28

Met noppen. Sowieso korte noppen (lange zou ik niet weten) op mijn FH zou ik waarschijnlijk zelfs hoger spelen.
Clubgenoten die hoger spelen hebben het daar wel eens over en lang geleden in de jeugd speelde ik daar ook mee (leende ik het batje van de coach omdat ik anders het niveau niet aankon, mijn teamgenoten waren namelijk beter dan ik).

Je hebt zeker niet tegen mij gespeeld. Ik speel in afdeling Gelre en heb een paar seizoenen Zuidwest gespeeld.

Ik zie spelers met materiaal (lange noppen en anti, in mindere mate korte noppen) als mensen die met die kant niet hun gewenste niveau kunnen halen met gewone rubbers.

Dat probleem van de rating loop ik ook tegenaan. Ik kan als het ware alleen maar verliezen, omdat er nauwelijks spelers zijn met een hogere rating dan ik in de poule. Laat staan iemand met een rating van 150 of zo meer waar ik mij aan op kan trekken en beter van kan worden qua spel. Ik mis dat op dit moment echt, daarom was het wedstrijdje van gisteren tegen de persoon waar ik best of 7 tegen heb gespeeld zo heerlijk. Eindelijk weer op niveau mij in een wedstrijd vastbijten.
Ik heb een hele tijd vast gezetten in de 4e klasse. Ik stond dan in rating bovenaan, of als 2e maar die andere speelde niet maar stond er alleen op omdat hij anders niet in mag vallen. Ik won bijna alles en kon me niet goed focussen op de wedstrijden en verloor juist daardoor af en toe wat dan weer 50 rating punten koste :). Nu sta ik onderaan en zijn de tegenstanders veel sterker. Ik moet dus veel meer mijn best doen om te winnen, ik kan vrij spelen zonder te denken ik MOET winnen want ik sta bovenaan in rating. Speelt echt veel vrijer waardoor je echt alleen maar beter gaat spelen. Ik heb zo 3 jaar door gehobbeld en heb gelukkig een oplossing kunnen vinden. Hopelijk weet jij ook snel iets te vinden.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 15 Feb 2024, 13:07

Hier wordt momenteel een website opgebouwd die topspelers gaat beschrijven, die allemaal met "gewone" rubbers geen bal weten te raken en ronduit boffen, dat ze met materiaal nog een beetje weten mee te draaien. 8-)
https://www.martinspin.ch/
Montage van tafeltennisrubbers kan beter én makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24 - https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 15 Feb 2024, 13:59

Bedankt Garfield, maar ik speel met rood op mijn FH kant. Overigens kan dit ook weer leuk voer voor een discussie, want welke kleur rubbers gebruik je aan welke kant en waarom?

BH: zwart
FH: rood

Waarom? Eigenlijk geen idee, zo speel ik al jaren. Vanaf de jeugd. Ruim 30 jaar. Ik denk omdat destijds een keertje een rood velletje sriver (aanvallend) en zwart Tackiness D. Beide rubbers speel ik al jarenlang niet mee omdat Sport Europe geen Butterfly leverancier is.

Ik heb nog een halfjaartje op de FH een blauw rubber gehad toen je een andere kleur mocht gebruiken, maar dat rubber vond ik niet fijn (was te snel voor mij, miste controle).

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 15 Feb 2024, 14:07

Overigens kan dit ook weer leuk voer voor een discussie, want welke kleur rubbers gebruik je aan welke kant en waarom?

Waarom? Eigenlijk geen idee, zo speel ik al jaren.
Ik wissel veel van batjes en heb er altijd wel vier of vijf bij me, met allerlei kleuren. Gisteren getraind met de kleuren rood en geel op een balsa-houtje :-)

Omdat ik geen FH- en BH-kant heb, kan ik aan de inventarisatie niet meedoen.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 15 Feb 2024, 14:50

Hier wordt momenteel een website opgebouwd die topspelers gaat beschrijven, die allemaal met "gewone" rubbers geen bal weten te raken en ronduit boffen, dat ze met materiaal nog een beetje weten mee te draaien. 8-)
https://www.martinspin.ch/
:P nou inderdaad daar staan me een droeftoeters tussen... zoals Panagiotis en Falck :P ... Filus ook? Ik wist niet eens dat hij met noppen speelt, overigens.. van deze 3 mannen vind ik de rally's vaak geweldig om te zien, precies wat ik bedoel wat kan ontstaan in lange rally's die juist erg te genieten zijn. Ach zo zijn er ook spelers te noemen in de top100 die soortgelijk spel vertonen, echter dan zonder noppen... mij doet het niks wie welk rubber erop heeft, je moet ze toch verslaan en het is wel handig dat je weet wat die ander erop heeft liggen en dat je de plus -en minpunten van die setup begrijpt.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 15 Feb 2024, 14:59

Bedankt Garfield, maar ik speel met rood op mijn FH kant. Overigens kan dit ook weer leuk voer voor een discussie, want welke kleur rubbers gebruik je aan welke kant en waarom?

Waarom? Eigenlijk geen idee, zo speel ik al jaren. Vanaf de jeugd. Ruim 30 jaar. Ik denk omdat destijds een keertje een rood velletje sriver (aanvallend) en zwart Tackiness D. Beide rubbers speel ik al jarenlang niet mee omdat Sport Europe geen Butterfly leverancier is.

Ik heb nog een halfjaartje op de FH een blauw rubber gehad toen je een andere kleur mocht gebruiken, maar dat rubber vond ik niet fijn (was te snel voor mij, miste controle).
Ik heb verschillende combi's omwille van het experimenteren, meestal had ik altijd zwarte noppen BH, rode inverted rubber FH, maar heb nu ook een combi andersom. Waarom, omdat ik per ongeluk een rubber in de 'verkeerde kleur' had besteld.

Ik ken een aantal noppen spelers op mijn club, waarvan eentje nu geëmigreerd is en hij zei altijd dat hij rode noppen rubbers gebruikte en zwarte inverted omdat hij zegt dat zwart harder is, rood zachter... of dit waar is, geen idee.

Tegenwoordig zie je weer zoveel verschillende kleuren sinds dit mag ... ik hou het gewoon bij rood en zwart, ik ga gewoon niet extra betalen voor een afwijkende kleur.

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 15 Feb 2024, 15:08

Filus ook? Ik wist niet eens dat hij met noppen speelt, overigens..
Kijk maar eens in de vele video's wat gebeurt als hij weer eens op een te hoog kort gespeelde bal van de tegenstander aangestormd komt met zijn backhand. Onderweg naar de bal draait hij zijn batje en slaat dan verwoestend met zijn "normale" rubber toe, terwijl hij daarvoor nog uit vijf meter afstand met zijn LN op de backhand de ballen heeft weggevist.

...en dat is ook hèt argument tegen "noppenspelers kunnen met die kant niet met een normaal rubber spelen": de vele profs die noppen spelen, zullen veelvuldig hun batje draaien. Filus doet dat, Manika Batra en anderen nog veel vaker. Ze spelen op FH én BH beide kanten van hun batje. Dat vergt heel erg veel training (je moet elke slag dubbel trainen) maar maakt je duidelijk veelzijdiger.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 15 Feb 2024, 17:22

Ik speel alleen met zwart op de FH. Dat deed ik vroeger al en is nooit veranderd.
Ik heb 1 x gehad dat ze mijn FH rubber niet in het zwarte hadden maar wel in het rood en heb dat toen maar gedaan.
What's in the colour. Nou .... ik had er geen gevoel mee. Echt tussen me oren. Echt iedere slechte bal ... )(*&LJKH Kleur .... Totaal nergens op gebaseerd anders dan al mijn hele leven met zwart op de FH speel. Backhand maakt me niks uit ???? Wazig mannetje.
De noppen Grass D.tecs moeten natuurlijk in het groen. Ik stel me ook altijd voor met de mededeling dat ik met Groen Gras speel en ga met de vingers over de noppen. Volgens mij maakt het in prijs niks uit. Ik heb nooit met andere d.tecs gespeeld dus weet ook niet of de kleur ergens in uitmaakt. Het verhaal dat de ene kleur harder/zachter is als de andere heb ik ook een keer gehoor. Maar ik geloof dat die marges zo marginaal zijn dat ik daar helemaal niks van merk.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 15 Feb 2024, 17:25

We gaan overigens wel erg vaak OFFTOPIC hahahaha.
Maar liever een gezellige thread dan 3 losse waar niks gebeurd.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 16 Feb 2024, 00:09

Dat gras (noppen) groen is zie je tegenwoordig bij de meeste spelers die met noppen spelen dus kijk ik daar niet meer van op. Al ken ik een man die met paarse noppen speelt.

In het begin vond ik het wel grappig om met blauw te spelen, maar het rubber was gewoonweg verkeerd voor mijn type spel. Daarnaast vind ik de meeste blauwe rubbers te fel, dus ik zal het waarschijnlijk niet snel meer nemen ondanks blauw mijn favoriete kleur is.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 16 Feb 2024, 08:15

Ik speel alleen met zwart op de FH. Dat deed ik vroeger al en is nooit veranderd.
Ik heb 1 x gehad dat ze mijn FH rubber niet in het zwarte hadden maar wel in het rood en heb dat toen maar gedaan.
What's in the colour. Nou .... ik had er geen gevoel mee. Echt tussen me oren. Echt iedere slechte bal ... )(*&LJKH Kleur .... Totaal nergens op gebaseerd anders dan al mijn hele leven met zwart op de FH speel. Backhand maakt me niks uit ???? Wazig mannetje.
De noppen Grass D.tecs moeten natuurlijk in het groen. Ik stel me ook altijd voor met de mededeling dat ik met Groen Gras speel en ga met de vingers over de noppen. Volgens mij maakt het in prijs niks uit. Ik heb nooit met andere d.tecs gespeeld dus weet ook niet of de kleur ergens in uitmaakt. Het verhaal dat de ene kleur harder/zachter is als de andere heb ik ook een keer gehoor. Maar ik geloof dat die marges zo marginaal zijn dat ik daar helemaal niks van merk.
Pas kon ik noppen bestellen in allerlei kleuren ook (groen, blauw, roze, weet ik veel wat voor kleuren nog meer).... maar toen veranderde de prijs toen ik die in de winkelmand deed, was niet veel, maar ik nam alleen een andere kleur omdat ik het wel grappig vond. Ik heb echter geen zin om er meer voor te betalen.

Ik snap wel dat als je met gras speelt, dat je het liefst wilt dat dit groen is ;)

Ik begrijp de gewoonte ook wel, als je altijd met een kleur op FH speelt dat je daar dan het liefst bij blijft (i.v.m. combineren/wisselen van je rubbers soms ook wel net zo handig)... Ik geloof ook dat de kleur nooit echt veel verschil in het spel kan maken (feitelijk dan), blijkbaar geestelijk wel ;)