Voorjaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
GarField000
Silver Member
Silver Member

Re: Voorjaar 2024

Berichtdoor GarField000 » 04 Feb 2024, 14:29

Wij hebben zelfs leden die alleen de competitiebijdrage van de NTTB betalen omdat ze lid zijn van andere club maar bij ons competitie spelen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 04 Feb 2024, 16:27

Dat is hier dan ook het geval. We hebben in de hoofdklasse ook een uitwisseling met een andere club namelijk.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 05 Feb 2024, 09:15

.... maar misschien is de dosering wel waar het om gaat. ik zie dat het slechts 12,5 mg is, dus dat is een heel lichte dosis.
Net zoals je ibuprofen 400 mg vrij kan kopen, maar ik heb 800 mg liggen op recept van mijn tandarts (heftige wortelkanaal behandeling).
Kwisvraag: stel, je wilt tweemaal 50mg Diclofenac (of driemaal 800mg ibuprofen) per dag nemen zonder doktersrecept, wat moet je dan doen? 8o|
Natuurlijk kan je dubbele dosis nemen, maar toch zijn soms de zwaardere pillen van dezelfde soort niet los verkrijgbaar en de lichtere wel... ibuprofen is er zelfs in 1200mg heb ik begrepen... ik heb ook nog nooit pillen gekregen via een doktersrecept (of tandarts) die ik anders los ook had kunnen verkrijgen.
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei D388 D-1 oX
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0

Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 05 Feb 2024, 09:18

Bij ons zijn toevallig dit seizoen 2 spelers bij een andere vereniging gaan spelen zodat ze promotieklasse kunnen spelen i.p.v. eerste klasse, ze spelen daar met een speler van weer een andere vereniging en 2 spelers van die vereniging... dus ja hier gebeurt dat ook. Wat ze wel of niet betalen durf ik niet te zeggen, 1 van de spelers is in elk geval ook nog gewoon lid bij ons.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 05 Feb 2024, 09:55

Wij hebben afgelopen vrijdagavond 9-1 gewonnen, bij die vereniging waar die 2 spelers van ons nu promotieklasse spelen (1 ervan was ook aan het spelen toevallig). Van te voren tijdens de rit er naar toe zei ik nog tegen mijn teamgenoten, in principe moeten we het goed doen want dit team stond onderaan na 1 wedstrijd (8-2 verlies) tegen een team waar ik een aantal spelers van ken en weet dat ik ze kan verslaan... Echter toen bleek 1 van mijn teamgenoten vroeger regelmatig tegen wat spelers gespeeld te hebben (ex jeugdspeler) en die was daar nog zo zeker niet van....

Afijn, ik mocht aftrappen tegen een vrij jonge jongen (22, dus de helft van mij)... en die gedroeg zich ook vrij jeugdig (veel willen slaan/rammen), maar had veel techniek en was zowel sterk met zijn BH als met zijn FH. Ik had dus nog wel wat moeite soms, merkte dat ik er niet lekker in kwam. 11-8, 8-11, 10-12 en daarna stuivertje blijven wisselen 17-19, 1-3 voor mij.

Toen speler B-Y, vrij makkelijk 5-11, 5-11, 5-11 (ik had speler Y in lange tijd niet zo goed zien spelen, prachtig, hij heeft een ijzersterke BH en die zagen we heel veel).

C-Z: 10-12, 11-4 *Z leek zijn zelfvertrouwen in eens volledig kwijt en daarmee zijn spel), 14-16 (zelfvertrouwen was weer terug), 6-11.
Tussenstand 0-3 voor ons.

Ik zou dubbelen met Y, we zitten nu een paar seizoenen bij elkaar in het team en als dubbel hadden we slechts 1 maal verloren, zelfs als het een avond verder helemaal niet lukte. Dus vol zelfvertrouwen.
10-12, 11-8, 8-11, 11-5.... ok, deze moeten we hebben, we kunnen dit. 11-8. Laatste game maakten we beiden veel teveel domme fouten, terecht verloren, tussenstand 1-3.

Toen mocht ik tegen speler B (tijdens de dubbel was hij ijzersterk en hij is duidelijk een goede verdediger met een gevaarlijke FH, dus ik had mijn twijfels). 5-11, 7-11, 8-11. Ik merkte dat ik eindelijk in mijn ritme kwam, ik kon half hoge ballen afdwingen en afslaan (mijn tactiek meestal), dus speler B kreeg ze flink om zijn oren. Lekkere wedstrijd. Later bleek ik ooit in mijn eerste seizoen ook tegen gespeeld te hebben, toen we beiden invielen in de 3de klasse (maar ik nog 6de klasse speelde, toen ging het met 3-0 naar hem).

Toen speler A-Z. De jeugdige tegen onze nestor die wel wat meer zelfvertrouwen mag hebben gezien zijn spel. Onze nestor is erg sterk in vrij forse spinballen met meestal ook veel zijspin... daar leek speler A wat moeite mee te hebben 7-11, 5-11, 8-11... mooie overwinning! Chapeau.

Tijd voor C-Y. Speler C vond ik wat moeilijk te peilen, ik zag dat hij verdedigend sterk was vooral tot ver achter de tafel, maar wel altijd met BH verdedigde en met FH aanviel, tegelijk ook wel met zijn BH aanvalt als het kon. Speler Y begon in zijn eerst game al flink te mopperen... hij moeite met het spel, waren lange rallies en geluk was niet heel erg aan zijn zijde... toch 10-12. De 2de game ging niet heel veel anders, maar man-o-man nog nooit heb ik iemand zoveel geluk zien hebben als speler C in die game... netje-dood, randje-weg, netje-dood, randje weg, netje... hij had serieus eens 5 punten achter elkaar op die manier.. en dat was niet zijn enige punt in die game.... Dus speler Y begon zich te frustreren en ik was bang dat hij te ongeduldig zou worden (zou niet de eerste keer zijn), maar nee, hij bleef rustig en ook de 2de 10-12. De 3de was het geluk bij speler C enigzins weg en viel het juist de andere kant op... 4-11. Tussenstand 1-6

Nu speler B-Z.. van te voren geen idee wat ik hiervan kon verwachten, beide spelers zijn goed in hun eigen spel.
De eerste 3-11 (speler B had vooral geen antwoord op de services van mijn teamgenoot), de 2de game vond ik mijn teamgenoot ietsje minder scherp, vooral met zijn services en die werd 7-11. 3de game, zelfde verhaal, maar nu begon speler B ook zelf aan te vallen, 11-8... mijn teamgenoot ging in mijn ogen daarna te snel door met de wedstrijd (kwam niet heel even naar ons toe) en 4de game zelfde verhaal... 11-8... dit keer viel me alleen op dat mijn teamgenoot zijn beste service al niet eens meer deed (scoort hij regelmatig direct van of met de eerste bal)... gelukkig kwam hij nu wel even een momentje pakken bij zijn teamgenoten voor de 5de.... en natuurlijk hem gewezen op wat opviel en wat hij anders kon doen. Ook was zijn gebrek aan zelfvertrouwen weer te merken... Maar hij wist het om te buigen en had goed naar ons geluisterd 9-11!

Nu was ik weer aan de beurt tegen speler C, die speler die ik moeilijk kon peilen qua spel. Eerste 4-11 voor mij... te makkelijk, 2de game... 11-2 voor hem (huh wat gebeurt hier, beiden begrepen we niet hoe of wat). Kom op, focussen. 2-11 voor mij.... Laatste 5-11 voor mij... lijkt overigens allemaal heel vlak qua uitslag, maar het waren wel bizarre rallies tussen ons... eigen moest er voor elk punt wel echt gevochten worden.

Laatste wedstrijd speler A-Y, 8-11 (dit ging met de nodige moeite, beiden gingen best veel verdedigen terwijl ze beiden daar overduidelijk niet heel goed in zijn). 2de game merkte ik dat mijn teamgenoot toch behoorlijk moeite had met die jeugdige speler, dat zit met name in dat zijn tegenstander zowel aanvallend met FH als BH is en mijn teamgenoot bizar goed aanvallend met zijn BH is, maar zijn FH... tja. 12-14. De laatste game want de tegenstander leek gebroken 5-11.
Mijn teamgenoot gaf ook nog aan: het is dat ik meer ervaring heb als die jongen anders ging ik er zeker af.

1-9, niet slecht, jammer van die dubbel. We staan nu wel bovenaan, maar dat zegt nog niks. Door geschuif met wedstrijden, zijn er nog 2 teams die nog geen 2de wedstrijd hebben gespeeld. En wij moeten tegen 1 van hen as vrijdag. Op dit moment 3 punten los van de nummer 2.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 05 Feb 2024, 11:07

Mooie overwinning dubbelgezicht.
4-11, 11-2 ... ik heb ook wel eens dat soort wedstrijden. Bizar gewoon.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 05 Feb 2024, 13:04

Mooie overwinning dubbelgezicht.
4-11, 11-2 ... ik heb ook wel eens dat soort wedstrijden. Bizar gewoon.
hahaha, dubbelgezicht, tja... dat krijg je als je accountnaam benoemt naar wat jij dacht je ideale frame...

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 05 Feb 2024, 14:05

----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 05 Feb 2024, 14:50

:D Nee de Sanwei TwoFace

Gekocht met het idee dat het ideaal voor mij zou zijn (aanvallend FH en verdedigend BH), maar ik merkte gaandeweg dat ik in elk geval nog niet toe ben aan dat dat frame, het vereist een bepaald gevoel van aanpassing wat ik niet heb... Ik vind het eigenlijk verdedigend niet echt een heel fijn frame tot nu toe....

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 06 Feb 2024, 23:43

Vandaag was onze 2e duo wedstrijd. Helaas met 2.3 verloren.
Ik moest de eerste wedstrijd. 1220 rating zoiets. Hij serveerde met heel weinig effect en daar had ik het moeilijk mee met de noppen. Te veel erover. Ik stond 2-10 achter maar ik kwam terug naar 10-10 en won met 12-10. 2e set krap gewonnen 13-11. 3e set te ongeduldig .... weer. Marc leer het nu eens 8-11 verloren. Maar de 4e set weer koppie erbij en 11-4 gewonnen.
Toen moest mijn teamgenoot maar die heeft zijn dag niet. Geen energie in de ballen. Gewoon terug leggen en om de oren krijgen.
Hij wint de eerste set, maar verlies de daaropvolgende 3 met 3, 7 en 7 punten.
Daarna moest ik tegen die jongen. Was een hele spannende pot. Mooie punten en rally's. Maar ik ben dan toch te ongeduldig. 9-9 en dan ga ik 2 x de punt forceren door aan te vallen. Ja dat gaat niet zo best. In 4 sets verloren. Zijn rating was iets van 1240. maar hij speelde goed.
toen mijn teamgenoot weer. Werd wel een 5e set maar gewoon te weinig energie in de wedstrijd. Te afwachtend terwijl hij super mooi kan aanvallen. Toch in 5 sets gewonnen. 2-2
Toen de dubbel. Dat was onze eerste keer. Daar kan ik heel kort over zijn. Drama. 1e set liepen we elkaar in de weg. Ging wel iets beter en werd wel een 5 setter, maar gewoon niet goed genoeg.
We staan nu 2e met 6 punten. De tegenstander van vandaag heeft er nu 7.
Waar we vorige week van wonnen met 4-1 heeft vanavond met 5-0 gewonnen van de tegenstander waar we volgende week tegen moeten.

Mijn rating is gestegen naar 1155. Deze week geen regulier.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 07 Feb 2024, 15:30

Jammer Marc,

Vooral dat je dan te ongeduldig wordt, dat herken ik ook erg... als ik dat krijg is dat meestal begin van het verlies.

Helaas nu al een paar dagen ziek bij huis, nu vooral nog erg verkouden, oor -en keelpijn... maar ik ga toch even trainen vanavond, hopelijk juist goed om op te knappen en daarna goed warm douchen... dat doet een mens goed. Echt presteren zal wel niet lukken, maar dat hoeft vrijdag pas weer.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 12 Feb 2024, 10:45

Afgelopen vrijdag weer mogen spelen, het was nog wat onzeker want ik was eigenlijk de hele week al ziek, maar goed genoeg om weer te spelen (nog wat hoestend en proestend)... maar goed, ik wilde graag spelen want onze recreant zou mee gaan doen en die kan wel wat coaching gebruiken en we gingen er vanuit dat hij toch geen punten kon pakken, dus dan moet de rest van het team het doen.

Ik hou het kort dit keer.

Ik pakte de eerste wedstrijd 3-0
Mijn teamgenoot B pakte ook zijn eerste 3-0
De recreant (nu niet meer) C werd geklopt 0-3
De dubbel, ik samen met B 11-5, 3--11, 6-11, 11-9, 11-7 (iets te spannend gemaakt, maar punt te pakken)
Teamgenoot B 3-1
Ik 3-0 (tegen een tegenstander waar ik 2 keer eerder tegen speelde eerste keer 3-0 (2019), tweede keer 3-2 (vorig seizoen), maar nu had ik hem door..
Teamgenoot C 0-3 (hij speelde wel beter, maar veel ruimte voor verbetering)
Teamgenoot B 1-3 helaas (had ik niet verwacht)
Teamgenoot C 0-3 (weer verbetering in zijn spel, vooral echte rallies dit keer, maar tegenstander duidelijk beter. Hij had er wel lol in gelukkig).
Ik mocht afsluiten tegen iemand waar ik pas op een toernooi in de poule makkelijk van won, maar later in de halve finale (ik was kapot en hij een jonge vent nog lang niet) met 3-2 verloor. Ook dit keer spannend: 11-9,11-9,7-11,9-11,11-8

We sleepten dus een 6-4 winst eruit, dat met de recreant die mee heeft gedaan, netjes. Niemand is op ons ingelopen die avond. We staan nog eerst met 3 punten boven de nummer 2.

Deze week geen competitie, maar wel een toernooi op vrijdag. Volgende week mogen we tegen de nummer 2, ben benieuwd.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 13 Feb 2024, 09:28

Was dat een inhaalwedstrijd? Hier ligt de competitie namelijk 2 weken stil ivm carnaval (vaak ook op vrijdag 9 februari) en de voorjaarsvakantie. Ik twijfel nog of ik meer wil spelen dan de 3 wedstrijden die ik nu heb aangegeven. Als ik dan in het maandelijks plaatselijk blaadje lees dat het team waarin ik in speel tegen degradatie moet knokken dan denk ook is dat het mij waard want ik weet zeker dat het team erin blijft als ik mee speel (en bijna alles zal winnen). Als ik niet veel mee speel zullen ze inderdaad tegen degradatie moeten strijden. In de 6e klasse horen sowieso 2 andere spelers zeker niet in thuis.
Ik zie het gewoon aan en kan altijd nog besluiten om de laatste paar wedstrijden extra mee toe doen zodat ze zich wel handhaven (die wedstrijden zijn toevallig ook nog tegen zwakkere teams, dus eigenlijk om dubbele punten gaan als het ware). Het zijn wel 2 uitwedstrijden waarvan 1 behoorlijk ver, dus daar zit ik eigenlijk niet op te wachten om mee te moeten doen mocht het uiteindelijk toch nodig blijken te zijn.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 13 Feb 2024, 13:09

Was dat een inhaalwedstrijd? Hier ligt de competitie namelijk 2 weken stil ivm carnaval (vaak ook op vrijdag 9 februari) en de voorjaarsvakantie. Ik twijfel nog of ik meer wil spelen dan de 3 wedstrijden die ik nu heb aangegeven. Als ik dan in het maandelijks plaatselijk blaadje lees dat het team waarin ik in speel tegen degradatie moet knokken dan denk ook is dat het mij waard want ik weet zeker dat het team erin blijft als ik mee speel (en bijna alles zal winnen). Als ik niet veel mee speel zullen ze inderdaad tegen degradatie moeten strijden. In de 6e klasse horen sowieso 2 andere spelers zeker niet in thuis.
Ik zie het gewoon aan en kan altijd nog besluiten om de laatste paar wedstrijden extra mee toe doen zodat ze zich wel handhaven (die wedstrijden zijn toevallig ook nog tegen zwakkere teams, dus eigenlijk om dubbele punten gaan als het ware). Het zijn wel 2 uitwedstrijden waarvan 1 behoorlijk ver, dus daar zit ik eigenlijk niet op te wachten om mee te moeten doen mocht het uiteindelijk toch nodig blijken te zijn.
Nee zeker niet, bij ons kennen ze geen carnaval, wel voorjaarsvakantie, daarom hebben we deze week geen competitie. Maar volgende week wel weer, als is dat een verplaatste wedstrijd, anders hadden we volgende week ook geen wedstrijd gehad.

Ik heb sowieso geen vakantie, dus van mij mag alles ook gewoon doorgaan.

Tegen degradatie knokken is niet leuk, dat maakten wij natuurlijk vorig seizoen mee, al had dat ook nog alle kanten op gekund... de poule was behoorlijk aan elkaar gewaagd, dus een puntje meer of minder per wedstrijd is al snel te pakken.
Dit keer zou ik het toch wel leuk vinden als we kunnen promoveren. Tot nu toe staan we boven aan en maken we ook best wel kans denk ik, maar dat die recreant meespeelt (gelukkig maar 2 wedstrijden tot nu toe) kost je natuurlijk al 6 punten (niets ten nadele van hem, maar meer gaat hij gewoon nog niet voor elkaar krijgen denk ik).

Daarnaast een speler die in principe wel goed genoeg is, maar het bij haar in het koppie niet goed zit... dus die heeft ook al wat punten verspeeld.... dus het kan nog steeds, maar lastig wordt het ook.

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 13 Feb 2024, 13:39

...maar dat die recreant meespeelt (gelukkig maar 2 wedstrijden tot nu toe) kost je natuurlijk al 6 punten...
Wat maakt de recreant eigenlijk tot "recreant", en waarom zijn de overige teamleden dat niet?
Montage van tafeltennisrubbers kan beter én makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24 - https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 13 Feb 2024, 13:43

Wij hebben dus iemand in het team die of alles raak slaat, maar vaker waarbij het alles mis gaat. Ze speelt al heel lang tafeltennis. Heeft ook een bondsnummer dat met een 0 begint, dus dat zegt wel genoeg. Echter haar rating ligt rond de 700. Terwijl die van mij richting de 1100 gaat. Dan zie je dus gelijk ook het probleem. Als ik voor haar zou spelen dan zijn dat vrijwel zekere 3 punten in de 5e klasse en zij zal helaas niet veel winnen. Aangezien de 5e persoon geblesseerd is en waarschijnlijk ook nauwelijks zal spelen en de 6e persoon helaas ongeneeslijk ziek is (daarom zijn we op het allerlaatste moment van 2 teams naar 1 team gegaan) blijven we eigenlijk met 4 over. 1 zwakke 2 middenmoot en ik die er als het ware bovenuit steek en daarom niet gemotiveerd ben om in deze te lage 5e klasse te spelen. Echter stel het team zou zo in het nauw komen dat klasse behoud in gevaar zou komen, dan zal ik wel bij moeten springen de laatste wedstrijden (naast de 3 andere wedstrijden). Iets wat ik eigenlijk niet hoop te hoeven doen, want de 2 laatste wedstrijden zijn uitwedstrijden (een ver weg en eentje in klote zaal of ja beter gezegd veels te kleine ruimte).

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 13 Feb 2024, 13:55

...maar dat die recreant meespeelt (gelukkig maar 2 wedstrijden tot nu toe) kost je natuurlijk al 6 punten...
Wat maakt de recreant eigenlijk tot "recreant", en waarom zijn de overige teamleden dat niet?
Een recreant zie ik als iemand die nooit traint, niet zijn spel verbetert en wellicht een beginner is.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 13 Feb 2024, 16:58

Goede vraag, vorige keer gaf ik het eigenlijk ook al aan... dat hij nu officieel geen recreant meer is. Maar hij is iemand die soms naar de club komt samen met zijn vader en dan slechts alleen wat balletjes met zijn vader over en weer slaat en verder niet echt actief aanwezig op de club is.

Bij ons heet iemand die niet competitie speelt recreant.

Sinds dit seizoen ingeschreven in de competitie, maar onterecht dat ik hem nog recreant noem... touche.

De rest is het niet omdat ze minimaal al 3 of meer seizoenen competitie hebben gespeeld.

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 13 Feb 2024, 16:59

Wij hebben dus iemand in het team die of alles raak slaat, maar vaker waarbij het alles mis gaat. Ze speelt al heel lang tafeltennis. Heeft ook een bondsnummer dat met een 0 begint, dus dat zegt wel genoeg. Echter haar rating ligt rond de 700. Terwijl die van mij richting de 1100 gaat. Dan zie je dus gelijk ook het probleem. Als ik voor haar zou spelen dan zijn dat vrijwel zekere 3 punten in de 5e klasse en zij zal helaas niet veel winnen. Aangezien de 5e persoon geblesseerd is en waarschijnlijk ook nauwelijks zal spelen en de 6e persoon helaas ongeneeslijk ziek is (daarom zijn we op het allerlaatste moment van 2 teams naar 1 team gegaan) blijven we eigenlijk met 4 over. 1 zwakke 2 middenmoot en ik die er als het ware bovenuit steek en daarom niet gemotiveerd ben om in deze te lage 5e klasse te spelen. Echter stel het team zou zo in het nauw komen dat klasse behoud in gevaar zou komen, dan zal ik wel bij moeten springen de laatste wedstrijden (naast de 3 andere wedstrijden). Iets wat ik eigenlijk niet hoop te hoeven doen, want de 2 laatste wedstrijden zijn uitwedstrijden (een ver weg en eentje in klote zaal of ja beter gezegd veels te kleine ruimte).
Ik begrijp je volledig.

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 13 Feb 2024, 18:50

Hier is ook gewoon competitie. Vorige week en deze week. De regio's lopen niet allemaal gelijk.
In het zuiden zullen ze rekening houden met carnaval, in het midden van het land niet.
Onze 'inhaal' week is volgende week.
----------------
Groetjes Marc

Setup: