Voorjaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
GarField000
Gold Member
Gold Member

Re: Voorjaar 2024

Berichtdoor GarField000 » 04 Apr 2024, 11:20

In mijn oude team had ik een hele goede coach.
Nu is 1 van de leden die zich coach noemt en tussen elke set door 'coacht' maar zich dan bemoeit met mijn techniek terwijl hij geen idee heeft hoe je met noppen speelt. Hij zegt dan bv je moet je backhand meer dit doen of dat doen terwijl dat echt niet kan met noppen :).
Hij ziet wel soms goed wat werkt en wat niet werkt in mijn spel. Dat is dan wel goed om te horen. Soms zit ik in mijn eigen bubble en ga ik niet naar mijn team toe om in de focus te blijven.

Zelf is hij totaal niet te coachen ondanks dat ik soms goed kan zien wat niet werkt. Maar dat komt omdat hij mentaal vaak vast zit.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Apr 2024, 12:10

In mijn oude team had ik een hele goede coach.
Nu is 1 van de leden die zich coach noemt en tussen elke set door 'coacht' maar zich dan bemoeit met mijn techniek terwijl hij geen idee heeft hoe je met noppen speelt. Hij zegt dan bv je moet je backhand meer dit doen of dat doen terwijl dat echt niet kan met noppen :).
Hij ziet wel soms goed wat werkt en wat niet werkt in mijn spel. Dat is dan wel goed om te horen. Soms zit ik in mijn eigen bubble en ga ik niet naar mijn team toe om in de focus te blijven.

Zelf is hij totaal niet te coachen ondanks dat ik soms goed kan zien wat niet werkt. Maar dat komt omdat hij mentaal vaak vast zit.
Precies dat.... wij hebben nog nooit een echte coach gehad, maar coachen elkaar.

Soms zegt een teamlid dan tegen mij, meer met je noppen blijven spelen, heeft je tegenstander moeite mee of juist, probeer toch je aanval te pakken dat werkt goed. Dat waardeer ik wel, gelukkig doen mijn teamgenoten geen dingen zeggen die ze niet begrijpen, ze zeggen alleen wel eens voorzichtig iets als: kan je niet dit of dat doen met je noppen? Meer vragend dus...

En soms zit ook in die bubble zoals je zegt en moet niemand wat tegen mij zeggen want dan moet ik gewoon mijn focus vinden (niet blijven, nee vinden).... als ik namelijk focus heb, dan loop ik meestal even naar mijn teamgenoten en zeg ik bv: ik weet wat ik moet doen en ik moet gewoon mijn koppie erbij houden. Dan weten zij genoeg. En als ik in mijn bubble wil blijven, betekend dat dat het niet goed gaat omdat ik juist mijn focus niet kan vinden en die vind ik niet door tips van teamgenoten, maar die moet ik in mijzelf vinden en soms lukt dan ook alsnog (even zelf nadenken, en mijzelf rustig maken/ontspannen). Soms lukt dat gewoon niet, maar dan heb ik gewoon echt mijn avond niet.
Nieuwe competitie frame: Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Backup frame 1: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 04 Apr 2024, 13:13

Bij de jeugd zit het voor een deel ook tussen de oren. Ze zijn vaak best gespannen in een wedstrijd.
Ze weten goed wat ze moeten doen, maar vergeten dan goed te lopen en de slagen af te maken etc.
Daar op wijzen en altijd positief benaderen en de zwakke punten van de tegenstander benoemen doet vaak al veel.

Vroeger had ik in mijn team een heel fijne medespeler die perfect kon coachen. Hij zag precies hoe je moest spelen tegen een tegenstander en gaf perfecte tips. Door zijn leraar achtergrond kon hij dit ook nog eens heel goed op je overbrengen. Helaas is hij al lang gestopt met competitiespelen.

Nu coach is af en toe mijn teamgenoten. Ligt eraan of ik zie en of ze überhaupt wel een kans maken om te winnen want anders heeft tips geven ook weinig zin.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Apr 2024, 14:18

Ja soms coachen we wel positief, maar weet je natuurlijk al dat het niks gaat worden (gewoon te groot verschil in kwaliteiten). En soms snap ik er niks van want dan doet je teamgenoot wel wat je hebt gezegd maar bv totaal zonder overtuiging waardoor het niet werkt en dan kijken ze jou daarna aan ... LOL dus ik ben er ook voorzichtig mee geworden. Zo had ik dat pas een keer met een teamgenoot die 2 geweldige services heeft en ze anders plaatst waardoor het natuurlijk nog meer afwisseling heeft.

Toen viel me op dat hij met zijn ene service helemaal geen resultaten haalde en met die ander juist meestal wel, maar hij bleef erg afwisselen en zelfs vaker de minder effectieve service geven. Dus na de eerste game wijs ik hem daarop... speelt hij zijn goed service, maar dan elke keer op 50% van zijn kunnen zeg maar... tja, weg is het effect dan (letterlijk en figuurlijk)... dus ik tussendoor hem nog een keer zeggen: wel met overtuiging he, anders werkt het niet, maar die overtuiging bleef de rest van de wedstrijd weg (waar die er de eerste game nog wel in zat)... dus dan denk ik weer: ligt dit aan de coaching of laat hij gewoon zijn koppie hangen nadat de eerste game al verloren was.

ardane
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor ardane » 04 Apr 2024, 15:15

[...] en dan kijken ze jou daarna aan ... LOL dus ik ben er ook voorzichtig mee geworden.
Tja, als coach heb je wel eens pech.
Zo was er jaren geleden eens een wedstrijd in een hogere klasse, waarin een teamgenoot 9-10 achter stond in de vijfde set, nog één eigen opslag had en een time-out nam. Kwam-ie naar mij toe:
"Welke service nu?", vroeg hij.
Mij was opgevallen dat de tegenstander aanvallend was ingesteld, maar kort boven de tafel geen beste aanvalsslag had en daarom juist daar voorzichtig was. Dus ik zeg: "Kort door het midden. Die kan-ie hooguit terugschuiven en dan heb jij het initiatief."

Hij ging tevreden terug naar de tafel, en voerde die service perfect uit. Kort genoeg, goede backspin. Netjes.
De tegenstander boog zijn schouders over de bal...en speelde de beste bananenflip die ik dat jaar had gezien, verwoestend diagonaal.
Wedstrijd afgelopen. En ik zocht naar het luik waardoor ik even snel kon wegzakken. :(
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
KORTE DEMOVIDEO: https://youtu.be/8bG-GBoKCK0
(Wereldprimeur:) Combinatie roterende snijtafel én rubberpers Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Apr 2024, 17:34

Ai dat is een pijnlijke inderdaad Ardane... maar zo zie je maar, je kan niet alles voorspellen....

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 05 Apr 2024, 09:37

Gisteravond uit gespeeld tegen de nummer 5 .
We moesten met onze minst ervaren speler, dus we gingen er van te voren eigenlijk van uit dat we maximaal 7-3 konden winnen (gezien niveau verschil tussen onze minst ervaren speler en alle spelers van het andere team).

Hij wilde wel beginnen, dus zo gedaan:
A-X: 11-3, 6-11, 11-4, 11-5 (we waren al trots dat hij een game wist te pakken).
B-Y: 5-11, 8-11, 3-11 (makkie voor mijn teamgenoot en dat had ik niet verwacht want een lastige speler normaliter)
C-Z: 8-11, 11-9, 8-11, 6-11
Dubbel toen, ik met onze dame (Y)
A/B-Y/Z: 11-13, 3-11, 9-11 (we wisten heerlijk samen te dubbelen (eerste keer samen sinds ongeveer 4 jaar)
B-A: 11-4, 11-7, 11-13, 11-2 (hij wist toch weer een game te pakken, ook deze niet verwacht)
A-Z: 11-6, 7-11, 10-12, 11-6, 10-12 ( hij overviel me enigzins met agressief aanvallend spel en ik was duidelijk niet scherp, dus ben het spel gaan vertragen en kort maken, daar kon hij niet tegen dus aan het eind van de wedstrijd was hij super gefrustreerd)
C-Y: 10-12, 8-11, 11-8, 11-8, 6-11 (ze had het lastig maar stond goed te spelen)
B-Z: 9-11, 11-5, 16-14, 14-12 (ik heb altijd heel veel moeite met hem omdat hij de zeldzame eigenschap heeft dat hij altijd rustig en gefocussed is)
C-X: 11-5, 11-2, 11-7
A-Y: 11-5, 11-13, 13-15, 10-12 (ondanks dat mijn teamgenote heel ander spel heeft, had ik dankzij haar coaching die vertraging en korte ballen gedaan en zij liep tegen hetzelfde aan nu, dus ik kon haar wijzen op haar eigen tips en dat werkte).

Uiteindelijk dus 4-6 voor ons, niet slecht en niet goed.... beetje conform verwachting. Misschien had ik nog die ene punt er wel uit moeten slepen, maar ik maakte meer fouten in die wedstrijd dan in alle wedstrijden samen die avond (inclusief dubbel). Daarbij pakte hij ook nog regelmatig en rand -en netbal, maar desondanks verloor ik die terecht, hij was vooral meer gefocussed, qua niveau zijn we gelijkwaardig.

Speler A was dankzij mij en uiteindelijk mijn teamgenote enorm boos/gefrustreerd, ik vond hem ook bij vlagen (zij vond dat ook trouwens) onsportief, dus ondanks dat ik geen mooi spel liet zien tegen hem was ik maar wat blij om die te winnen (ik heb enorme aversie tegen onsportief gedrag).

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 06 Apr 2024, 01:08

Vandaag was onze laatste wedstrijd in de reguliere competitie. We moesten tegen de nummer laatste.
Erg belangrijk ivm degradatie of niet.
Speler F moest als eerste ( ik noem de spelers bij de eerste letter van hun voornaam).
Hij moest tegen een anti (op de forehand). Hij speelde erg goed en werd een easy 3-0 overwinning.
Daarna moest ik. Speler heeft zelfs een lagere rating dan mij ..... Ik won de eerste makkelijk. Maar de 2 verloor ik in 10-12.
Ik speel niet goed. Maakte veel fouten ... hij gaf veel draai ballen die steeds van tafel weg sprongen en ik de bal niet goed raakte.
3e verloor ik ook. 4e speelde ik heel gecontroleerd en won ik weer. De 5e wilde ik ook zo spelen maar liet me toch verleiden tot aanvallen en dat ging niet goed. 5e set verloren. Stom stom. Was onnodig. Eigen fout .. te ongeduldig. Leer het nou eens Marc.
Daarna speler T. Ook hij speelde erg strak en won in 3 sets.
Dubbel heb ik hun maar laten spelen want ze zitten beide goed in het spel. 3-1 gewonnen.
Daarna moest ik tegen meneer anti op de forehand. En weer begon ik slecht. Waarom nou. 0-2 achter in sets. En nou is het genoeg Marc. Speel nou met meer controle .. het is geen grote aanvaller .. alleen wat rustig spinballen met de backhand en die kan je hebben. Gelukkig won ik de 3e met 11-9. Full in focus de 4e en 5e ook gewonnen. Beide met 11-6. Je kan het wel . Sukkel.
Daarna speler F en speler T. Beide in 3 sets gewonnen.
Toen ik mijn laatste. Deze had ik goed onder controle en won ik in 3 sets.
Speler T en F wonnen daarna ook gewoon netjes in 3 sets.

We waren alle 3 goed bezig. Eindsstand 9-1 voor ons.
We staan nu eerste in de poule hahaha. Maar wij hebben alle 8 wedstrijden al gespeeld. Nummer 2 en 3 staan 2 en 3 punten onder ons maar moeten nog 2 wedstrijden :D. Maar we staan 22 punten voor op nummer 5 dus al winnen ze 2x met 10-0 (echt niet) blijven we minimaal 4e en dus veilig.

Ik had vooraf 2 doelstellingen. 33% halen en de 1200 rating.
Totaal heb ik net iets meer als die 33%. 39%. Rating is nu 1213. Dus ik ben tevreden. (EDIT: rating staat vanmorgen op 1210).

Voor ons is regulier nu voorbij. Dinsdag nog een duo tegen de nummer 5 (wij staan 4). Dus als we daar goed doen zijn we ook daar veilig. De week erna tegen de huidige nummer 1. Ik denk dat we hier 3 of 4 worden. Maar dinsdag is belangrijkste.

Maar ik moet echt meer controleren ipv aanvallen. Met de noppen, maar ook gewoon met de forehand. Dan wil ik zo graag aanvallen maar dan ben ik veel te wild. Als ik rustig doe gaat het prima. ik moet hier echt meer aan denken.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 07 Apr 2024, 01:23

Vrijdagavond weer eens een competitiewedstrijd gespeeld.
Eerste wedstrijd was een eitje.
De dubbel was het meest bijzonder bij de 4e game stond me 4 matchpoints achter 6-10, maar met kunst en vliegwerk wisten we toch de game en uit eindelijk de wedstrijd te winnen .
2e wedstrijd wat meer weerstand. 1 game onnodig verloren. Daarna was ik scherp en won ik dik.
Laatste wedstrijd was spannend tegen jawel een noppen man. Echter hij sloeg zo ongeveer letterlijk alle ballen goed af met zijn forehand. Hoeveel zooi ik er ook in af en hoe strak ik ook schoof in die hoek. Telkens sloeg hij ze met alles of niets af en het was helaas voor mijn zo ongeveer telkens goed. Ik durfde niet met mijn forehand hoge ballen die terug kwamen van zijn noppen backhand af te slaan. Ik blokkeerde weer eens daarmee. Had het na het verlies in de 5e game er helemaal gehad mee.

Uitslag werd 7-3 winst.

Backup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 08 Apr 2024, 17:48

Zo te horen zitten ook jullie veel in je hoofd tijdens het spel, net als ik....

Ik heb er vooral altijd de eerste wedstrijd van de avond last van, daarna lukt het soms iets beter om los te laten... daarom is ook bijna altijd als ik maar 1 partij verlies het mijn eerste partij, ongeacht wie ik tegenover me heb.

Ik zat net even de scores van de andere wedstrijden van vrijdag te bekijken, een 5-5 is er gespeeld tussen de nummer 1 en toen nog de nummer 2. En de nummer 3 heeft met 7-3 van de nummer laatst dus nu staan die op de 2de plek. Nummer 1 is nu 8 punten los van de nummer 2, dan 1 puntje eronder nummer 3, dan 1 puntje daaronder wij, dan 7 punten onder ons de nummer 5 en dan weer 6 punten onder de nummer 6.

Nu moeten wij nog tegen de huidige nummer 1 en 2, waarbij we beide wedstrijden een invaller nodig hebben (iemand is geblesseerd van ons team)... eerst volgende wedstrijd is tegen de nummer 1 en kan wel iemand invallen, maar die kan pas vanaf 22.00uur (waarschijnlijk is de tegenpartij akkoord zo lijkt het). Dan de laatste wedstrijd tegen de nummer 2, daar hebben we gevraagd te verzetten omdat we anders maar met 2 spelers kunnen, nog geen antwoord.

Maar we hebben dus nog een zwaar programma, zeker vergeleken met degenen onder ons... dus moeten nog flink ons best doen om geen nummer 5 te worden en dus te degraderen. Dat zou zonde zijn en onnodig.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 08 Apr 2024, 22:00

De stand in mijn poule interesseert mij niet met omdat ik volgend seizoen ergens anders competitie ga spelen. Mijn teamgenoten maakt het inmiddels ook niet echt uit of ze volgend seizoen 5e of 6e klasse. Ze staan laatste en op basis daarvan zou je moeten degraderen, maar er zijn maar 3 poules voor de 6e klasse waarvan 2 aan deze kant van de afdeling. Dus de kans is aanwezig dat ze ondanks dit rampzalige seizoen toch nog 5e klasse kunnen spelen zonder mij.

Backup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 09 Apr 2024, 09:52

Ik hoor nu allerlei geluiden dat er wat teams nadenken over DUO gaan spelen in plaats van regulier (kan voor het eerst dit seizoen, maar was bij heel veel mensen nog onduidelijk of niet goed bekend)....

Ik zou het zonde vinden want we hebben nu al beperkt aantal teams in regulier, maar het bied juist ook weer mogelijkheden omdat het soms haast niet te doen is om teams samen te stellen, dus mixed feelings hierin.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 09 Apr 2024, 11:06

Dat hele duo blijft een lastig ding.
Vroeger had je de keus niet. Zelf ben ik voorstander van regulier ........
MAAR ... Bij ons zijn er best wat leden die gestopt waren als er geen duo was gekomen. Daarvoor is het een positieve oplossing.
Er zijn bij ons verenigingen die alleen nog maar 1 of een paar duo teams hadden. Ook financieel is het voor hun beter om tot 22.00 een zaal te huren dan tot 0.30 uur. Vooral met weinig leden.
Voor idioten als ik die beide spelen is het ook een extratje net als de bekercompetitie.

Maar je ziet wel dat regulier afbrokkelt op deze manier. In de duo hebben we een speler die alleen duo wil spelen en betreft rating meer in de hoofdklasse hoort, maar hij wil geen regulier en hij speelt in duo team 1. Duo gaat ook niet verder dan hoofdklasse. Wil je in de divisie spelen moet je naar het weekend wat bij velen ook geen optie is met kinderen die om 9 bij de voetbal/korfbal oid moeten zijn.
Bij en kleine afdeling kan dit nog veel erger worden. Ik heb pas geleden een grafiek gezien van het aantal reguliere teams en duo teams. Je ziet duidelijk een daling in regulier, en stijging van duo teams.
Voorjaar 2024 heeft afdeling midden 447 teams (*incl. jeugd). 230 duo, 139 regulier.
Najaar 2023 had afdeling midden 434 teams. 219 duo, 150 regulier.
Najaar 2022 had afdeling midden 435 teams, 195 duo, 162 regulier.
Najaar 2021 had afdeling midden 412 teams, 176 duo, 166 regulier.

De piramide is bij de duo nog redelijk goed, bij regulier is het een toren :D.
hoofdklasse heeft 2 poules. 1e klasse 3 poules, 2e klasse t/m 6e klasse heeft 4 poules. En dan heeft de 2e klasse bij ons 2 vd 4 poules met 5 teams.

Hier is het nivo van de duo ook lager. Het verschil is wel iets meer recht getrokken, maar het is niet gelijk.
Kijk ik naar mijn beide 2e klasse poules ..... in regulier heb je 4 spelers onder de 1200 en 5 boven de 1300. In de duo heb je er 8 onder de 1200 en zelfs 1 onder de 1100, en zijn er maar 3 boven de 1300 waarvan er 2 nog 0 wedstrijden hebben gespeeld en 1 heeft 1 wedstrijd gespeeld. Die staan er dus duidelijk op als 'reserve' .. net als onze 4e man (1348). Ik heb hem wel nodig trouwens in de laatste wedstrijd .. niet voor de punten, maar omdat de andere 2 niet kunnen.

Dus in alle opzichten blijft het positief en negatief.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 09 Apr 2024, 12:07

Wauw, Marc die wat negatiefs post over de DUO-competitie.

Maar ik heb het even vergeleken voor je:
Afdeling Midden (waar jij volgens mij speelt):
2010: 410 reguliere teams
2024: 139 reguliere teams (maar 4 of 3 poules per klasse), hierdoor moeten teams zelfs onderin denk ik ook verder weg (ik ken jullie afdeling verder niet goed genoeg maar dit is een gok.

Hierdoor krijg je een domino effect van spelers die steeds sneller afhaken bij de reguliere competitie. Immers ik ken spelers het erg fijn vinden om relatief onderin te spelen (niveau is ook niet beter) zodat ze niet ver weg hoeven. Meestal zijn onderin namelijk meer poules per klasse en dat is in regio Midden niet zo zie ik. Heel merkwaardig want dit is dus wel het geval bij Gelre (op de 6e klasse na, die ze aan het herintroduceren zijn) en Zuid-West waar geen DUO is.

Backup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 09 Apr 2024, 12:33

Ik speel liever regulier dan duo. Volgens mij heb ik dat al eerder gezegd.
Maar nog veel liever speel ik beide :D.
Maar niemand kan de negatieve gevolgen voor regulier onder een matje schuiven. Die zijn zeker aanwezig.
Wat ik al schreef, het heeft ook zijn voordelen maar ook zeker nadelen.
Gelre heeft nog mooi die piramide structuur .... t/m 5e klasse. maar nivo verschil in die klasse is wel erg groot.
Best veel spelers rating 1100 en zelfs 1200+. terwijl in de 4e klasse nog best veel lagere ratings zitten. Maar dat heeft meer te maken met teamsamenstelling.

verschil tussen 2024 en 2010 is overal groot.
Welke afdeling heeft nog geen duo?
Zuid-West van 490 naar 314
Noord van 203 naar 145
Gelre 327 naar 224

Dus hier is ook verval in mindere teams. Als je echt alleen regulier vs regulier pakt is het natuurlijk bij midden groter.
Maar midden heeft totaal 369 teams tov 410 in 2010. maar ook dat is niet representatief omdat er gekken zijn zoals ik die in beide spelen.

Maar het echt effect is denk ik lastig in te schatten. Er zullen spelers zijn die stoppen met tafeltennis als er alleen regulier gespeeld kan worden. Er zullen spelers stoppen omdat de regulier afgebroken wordt door de duo ivm verder afstanden. Wij moeten deze comp. 3 x naar almere en 1 x naar hilversum. Dat is 3x minimaal 45 min rijden en 1 x 35 min. Terwijl in een andere poule mensen een uur onderweg zijn van tiel naar Nijkerk. Hadden ze nijkerk beter in onze poule kunnen gooien. Dat is dan 30 min. En dat is inderdaad het gevolg van minder en minder teams.

Maar ze kunnen ondertussen ook niet meer 1 vd 2 afschaffen want dat gaat zeker leden kosten.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 09 Apr 2024, 16:36

Persoonlijk denk ik dat het vast wel effect heeft op de reguliere competitie, maar er zijn natuurlijk ook genoeg spelers die afhaken zonder perse naar de DUO te gaan of juist spelers die DUO gaan spelen en anders waren gestopt.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 10 Apr 2024, 00:14

Vandaag wedstrijd 9 in de duo. Was eigenlijk niet zo spannend. Simpele overwinningen in de enkels. 4 x in 3 sets.
Dubbel is een ander verhaal. Mijn teamgenoot maakt te veel fouten en we verloren in 5 sets.
4-1 overwinning. Nu 3e plek. Geen kans op kampioen, geen kans op degradatie. Laatste gaat dus alleen om percentage/rating. Voor ons dan. Koplopers zullen er anders over denken :D.
Volgende week maandag. Maar nu eerst het weekend het NK Veteranen.

Rating weer 11 punten naar boven. Nu 1221 .... gaat lekker.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 10 Apr 2024, 08:49

Lekker hoor!

Laatste tijd heb ik regelmatig hetzelfde als vorige keer, namelijk ik win er 2 enkel, win de dubbel, verlies 1 enkel en daal dan in dit geval 3 punten.
Ik krijg helaas niet heel veel spelers tegenover me die een hogere rating hebben of gelijkwaardig. Ach ja, maakt ook niet, volgend seizoen toch weer deze klasse en dan gewoon zorgen dat ik veel win en hopelijk in rating dan ook kan stijgen. Dit is het eerste seizoen in tijden dat ik daal met mijn rating ondanks dat ik nu nog op 67% sta.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 10 Apr 2024, 10:20

Ja je bent erg afhankelijk van van de tegenstanders en hun rating.
Ik speel nu 39% in regulier en ik heb hier +50 punten.
Duo sta ik nu op 63% en heb ik +46 punten
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 10 Apr 2024, 10:52