Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Najaar 2024

Berichtdoor Wizzy82 » 01 Mei 2024, 13:15

Het is nog ver weg, maar aangezien ik zo klaar ben met de voorjaarscompetitie wat voor mij gezien de onverwachte trieste gebeurtenissen op de club etc waardoor ik helaas weer een seizoen te laag moest spelen mijn motivatie ver te zoeken was wil ik nu al vast graag vooruit kijken naar het volgend seizoen.

Ik ga dus 4e klasse spelen bij een andere club en afdeling. Zo'n 7 jaar geleden heb ik voor die club ook in de 4e klasse gespeeld. Echter destijds als reserve omdat ik toen ook uitkwam in de 3e/4e klasse bij mijn huidige club die in een andere afdeling speelt.
Ik hoop vooral de motivatie om competitie te spelen tegen tegenstanders die gelijkwaardig zijn terug te krijgen. Gewoon een plek in de middenmoot vind ik voldoende.
Laatst gewijzigd door Wizzy82 op 09 Okt 2024, 02:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2024

Berichtdoor TwoFace » 07 Mei 2024, 15:45

Eindelijk, we hebben iemand kunnen strikken die bij ons in het team komt spelen. Deze dame speelt al vele jaren bij de club, maar telkens alleen recreatief. We hebben haar in het verleden ook wel eens gevraagd mee te doen, maar toen kon het niet. Nu wel en ze heeft er zin in, ze kan niet veel spelen vanwege haar onregelmatige werk in de zorg, maar dat komt wel goed.

Daarnaast nog een lijntje uitstaan voor een vader van 1 van de jeugdspelers die vroeger in de jeugd zelf ook wel heeft gespeeld, hij was er afgelopen woensdag om te trainen voor het ouder kind toernooi wat binnenkort gespeeld wordt. En ik heb hem maar eens gevraagd of hij er voor open staat, al is het maar een paar wedstrijden te spelen. Hij zegt geen nee, maar doet naast zijn werk een HBO studie en is nog niet helemaal zeker of hij dit erbij ziet zitten. Wordt vervolgd... maar in elk geval zijn we nu met 2 man en 2 vrouw voor het team en is het al een stuk minder vervelend dan slechts 2 man en 1 vrouw (waarvan de vrouw al heeft aangegeven dat ze niet altijd kan).

Zou mooi zijn als die vader van het jeugdlid ook kan en wil.

We gaan tevens proberen 3de klasse aan te vragen, we kunnen het niveau wel aan (ook die 2 nieuwe spelers, die kunnen dit ook wel aan dat hebben ze al lang bewezen tijdens verschillende clubtoernooien). Liever iets minder hoog eindigen in de 3de klasse dan weer 4de klasse spelen (al is daar ook niks mis mee, maar de dame uit ons team zou heel graag een hogere klasse spelen zodat je nog wat sneller spel hebt gemiddeld, dat ligt haar beter (mij ook eerlijk gezegd).....
Nieuwe competitie frame: Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Backup frame 1: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 08 Mei 2024, 13:41

Inmiddels is er bij mij ook wat meer bekend over de teams nu ik qua competitie overgeschakeld ben van club en regio. Ik kom bij iemand in het team waar ik zo'n 6 jaar geleden ook in het team mee zat toen ik hier reserve speelde ook in de 4e klasse.
Daarnaast komt er nog iemand in het team die vroeger bij een andere club op vergelijkbaar niveau heeft gespeeld. Van hem win ik meestal want hij heeft 1 lastige service en een alles of niets spel. Heb je dit service terug zoals ik dan kun je hem op vastigheid al winnen. De 4e persoon is iemand die ongeveer de helft wel mee doen, maar dit seizoen het verrassend goed heeft gedaan. Is meestal wat minder dan ik zelf ben. Daarnaast zijn er nog 1 of 2 vaste reserves. Niet alleen voor ons team maar ook het andere team in de 4e klasse. Deze reserves zijn ook goed. Ik heb er nu al zin in. Eindelijk weer lekker op niveau veel kunnen spelen.

Backup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 16 Mei 2024, 17:04

Inmiddels is de teamindeling definitief. Het is een 5 mansteam geworden waarvan 1 persoon een vaste reserve is en dus waarschijnlijk niet of nauwelijks speelt (hij is trouwens wel goed). Wij krijgen het hogere nummer in de 4e klasse tov het andere team dat ook in de 4e klasse speelt. Dit komt doordat bij hen iemand meespeelt die een vrij lage rating heeft en wij anders niet in zouden mogen vallen bij hen als zij het hogere nummer zouden krijgen. Mij maakt het teamnummer niet uit overigens. Nu kan ik niet bij hen invallen, maar dus nog wel de teams erboven (3e klasse of Eredivisie... lol).

Backup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 17 Mei 2024, 09:19

Inmiddels is de teamindeling definitief. Het is een 5 mansteam geworden waarvan 1 persoon een vaste reserve is en dus waarschijnlijk niet of nauwelijks speelt (hij is trouwens wel goed). Wij krijgen het hogere nummer in de 4e klasse tov het andere team dat ook in de 4e klasse speelt. Dit komt doordat bij hen iemand meespeelt die een vrij lage rating heeft en wij anders niet in zouden mogen vallen bij hen als zij het hogere nummer zouden krijgen. Mij maakt het teamnummer niet uit overigens. Nu kan ik niet bij hen invallen, maar dus nog wel de teams erboven (3e klasse of Eredivisie... lol).
Nooit geweten dat je niet in mag vallen bij een team met een lager teamnummer wanneer deze eigenlijk in dezelfde klasse spelen.... hele vreemde regel als je het mij persoonlijk vraagt.

Wij hebben nu in elk geval 4 spelers in het team, maar ik hoop nog op een 5de, die heeft alleen nog niets laten horen, dus daar ben ik toevallig vandaag achteraan aan het gaan.
Wij hebben namelijk geen team onder ons en het team boven ons heeft ook slechts 3 spelers, dus schuiven is geen optie.

Al vraag ik me af of in sommige gevallen zij straks mogen invallen bij ons, zij gaan naar alle waarschijnlijkheid 2de klasse spelen en wij richten ons op de 3de klasse, maar dat wordt wellicht 4de klasse... dan telt volgens mij het rating verschil als ik het goed heb... maar helemaal snappen/weten doe ik het niet.
Nieuwe competitie frame: Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Backup frame 1: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 17 Mei 2024, 10:30

Zover ik weet mag het wel als het de 2 laagste teams zijn en de teams in dezelfde klasse spelen, maar er speelt ook nog een team in de 6e klasse. Die persoon in het andere 4e klasse team heeft ruim een verschil van 150 rating minder dan ik en een teamgenoot van mij. Wij twee hebben de hoogste rating van de spelers die 4e klasse gaan spelen (reserves niet meegerekend).
Bij 150 rating verschil ligt het invalverbod.

Overigens is de regeling bij ieder afdeling anders. Een paar seizoenen geleden mocht een speler van een team onder ons alleen invallen als de zwakste speler bij ons mee deed. Immers alleen voor hem had hij een inval verbod en niet voor het hele team.

Backup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 17 Mei 2024, 15:06

Mijn 2 teams zijn ook klaar.
Regulier blijft gelijk.
Duo gaat 1 speler uit en komt een andere speler voor in de plaats. Dit was een oud teamgenoot uit de 4e klasse. HIj wil geen 4e klasse meer spelen en was op zoek gegaan om een 3e klasse team te maken. Dat is niet gelukt. Dus heb gevraagd of hij dan bij ons wil komen. buiten 1 persoon en ik wil de rest eigenlijk geen duo. Nu hebben we dus een 3 persoon duo team en een 4e als reserve.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 17 Mei 2024, 17:08

En terecht dat de rest geen duo wil spelen...

Ik hoop dat het komend seizoen in afdeling Gelre de duo een groot fiasco gaat worden en dat ze te weinig aanmeldingen er voor hebben om poules op niveau te kunnen samenstellen.
Ik zal er altijd zwaar tegenstander van zijn zoals je weet.

Trouwens bizar hoe de bond omgaat met de vrouwen Eredivisie. Uitbreiden naar 8. 2 teams komen er nu automatisch bij en de promotie/degradatie wedstrijd moet wel worden gespeeld. Wie dat verliest moet als nog naar de 1e divisie. Met andere woorden je had beter 1 of 2 plaatsen lager kunnen eindigen dan het team dat nu om promotie speelt. Soms denk ik echt. Zitten er wel mensen bij de bond die liefde voor de sport hebben?

Backup:

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 18 Mei 2024, 11:34

Zitten er wel mensen bij de bond die liefde voor de sport hebben?
Schijt de paus in het bos?
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

ardane
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor ardane » 19 Mei 2024, 09:51

wij richten ons op de 3de klasse, maar dat wordt wellicht 4de klasse...
Omdat (a) de ratingberekening hier in Duitsland anders is dan de ELO in Nederland, en (b) ik nog nooit competitietafeltennis op dat niveau in Nederland heb gezien, is het voor mij wat moeilijk in te schatten hoe de speelsterkte in zulke klassen is.
@TwoFace: jij was op het toernooi in Coevorden en speelde daar de derde toernooiklasse. Kun jij inschatten of de klassen 1-5, die bij dat toernooi werden aangehouden, ongeveer overeenkomen qua sterkte met de reguliere competitieklassen 1-5? Kwam een derde klasse op dat toernooi ongeveer overeen met de gemiddelde derde competitieklasse?
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
KORTE DEMOVIDEO: https://youtu.be/8bG-GBoKCK0
(Wereldprimeur:) Combinatie roterende snijtafel én rubberpers Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 19 Jul 2024, 09:55

De indeling van afdeling Gelre voor het najaar is nu al bekend gemaakt. In deze afdeling wordt komend seizoen voor het eerst duo gespeeld. 30 teams gaan duo spelen en ik heb even gekeken naar de poule-indelingen en een aantal teams zullen vast niet blij gaan worden want die gaan bij de duo-competitie zelfs langer onderweg zijn dan bij de reguliere competitie (zelfs zo lang dat ze wellicht langer onderweg zijn dan dat ze achter de tafel staan). Opvallend is ook dat het vrijwel alleen maar teams zijn met hoger niveau. Teams met een lage rating hebben zich niet voldoende aangemeld om daar poules voor te kunnen maken. Voor de reguliere competitie heeft het gek genoeg nauwelijks gevolgen zag ik. Slechts 1 team minder dan vorig seizoen.
Hopelijk bevalt het lange rijden en het snel klaar zijn de teams zo slecht dat een aantal duo-teams het seizoen erna er al mee op gaat houden.

@ Ardane, reguliere competitieklassen kunnen zelf per afdeling verschillen qua sterkte. Ik heb hier bijv. eventjes naar gekeken. Afdeling Zuid-West heeft naast de hoofdklasse de klasses 1 tm 7. Aan 7 klasses onder de hoofdklasse komt geen enkele andere afdeling in Nederland. Dit zorgt er bijv. ook voor dat een 4e klasse in deze afdeling bijv. sterker is dan een 4e klasse in afdeling midden of noord-holland. Gemiddelde van de 4e klasse van Zuid-West ligt 100 tot 150 rating hoger dan in die afdelingen. De 4e klasse Zuid-West is dus wellicht beter te vergelijken met de 3e klasse of zelfs 2e klasse van andere afdelingen.
Dus als men het hier over een bepaalde klasse heeft zegt dat eigenlijk nog niet veel tenzij je de afdeling en weet. Zelfs rating hoeft niet alles te zeggen, want ondanks dat het ratingsysteem landelijk is. Is er wel verschil in sterkte tussen de afdelingen, wat ik hierboven heb uitgelegd.

Backup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 20 Jul 2024, 13:42

Welke klasse/poule ga je spelen?
1 van mijn teamgenoten is daar ook gaan spelen bij de Meppers op zaterdag. 4e klasse.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 20 Jul 2024, 14:25

1 van mijn teamgenoten is daar ook gaan spelen bij de Meppers op zaterdag. 4e klasse.
Serieus? Vandaag is de indeling bekend gemaakt en waar denk je dat we tegen moeten? Precies de Meppers. Ik ga ook 4e klasse spelen. Ik heb hem gevonden. Zijn rating is wel hoger tov de rest. Zou hij eigenlijk niet 2e of 3e klasse te horen spelen?

Wel irritant dat zij op een zaterdag spelen. Net zoals een ander team in de poule. Die spelen zelfs op zaterdag om 17.00 u. Echt het meest irritante tijdstip om te beginnen want wat doe je dan met eten?

Er zijn bij de teams enorme verschillen qua rating tussen de spelers (wat ik niet had verwacht) dus je moet een beetje geluk hebben welke tegenstanders er spelen.

We hoeven/willen geen kampioen worden. Ergens in de middenmoot eindigen is de doelstelling en dat zou zeker moeten kunnen lukken. Ik heb er veel zin in. Nu nog nieuwe rubbers.
Laatst gewijzigd door Wizzy82 op 20 Jul 2024, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Backup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 20 Jul 2024, 14:27

Ik krijg deze niet verwijderd.

Backup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 20 Jul 2024, 14:45

Serieus? Vandaag is de indeling bekend gemaakt en waar denk je dat we tegen moeten? Precies de Meppers. Ik ga ook 4e klasse spelen. Ik heb hem gevonden. Zijn rating is wel hoger tov de rest. Zou hij eigenlijk niet 2e of 3e klasse te horen spelen?

Wel irritant dat zij op een zaterdag spelen. Net zoals een ander team in de poule. Die spelen zelfs op zaterdag om 17.00 u. Echt het meest irritante tijdstip om te beginnen want wat doe je dan met eten?

Er zijn bij de teams enorme verschillen qua rating tussen de spelers (wat ik niet had verwacht) dus je moet een beetje geluk hebben welke tegenstanders er spelen.

We hoeven/willen geen kampioen worden. Ergens in de middenmoot eindigen is de doelstelling en dat zou zeker moeten kunnen lukken. Ik heb er veel zin in. Nu nog nieuwe rubbers.
Ja die ja. Frank. Hij speelt bij ons 2e klasse. Hij wil graag bij zijn maatje op de club spelen. Alleen speelt die 6e klasse.
Hij zou eerst in team 1 gaan spelen, 2e klasse. Toen bleek dat ze toch met 4 waren dus hij is verschoven naar team 2.
Hij is er ook niet blij mee. Hij is mentaal niet zo sterk dus ik ben bang dat hij er niet zoveel van bakt als hij MOET winnen.
Heb je in ieder geval tegenstand wizzy :)

Maar hij speelt alleen de zaterdag wedstrijden. Dus de 5 thuis en die ene uit om 17.00 uur. Jemig wat een tijd zeg.
Ik ben sowieso niet van de zaterdag, maar om 17.00 uur is echt een pokketijd. Je kan ervoor niet echt eten dus je krijgt altijd hongerklop.
Bij ons speelt hij 2 x. DUO en regulier.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 20 Jul 2024, 15:32

Maar de afstand voor hem is toch ver? Hoe kom je bij Heeze terecht als je ook bij jouw club speelt?

Zou mooi zijn als ik van hem kan winnen. Dan vliegt mijn rating omhoog. Al is het voor mij belangrijker dat ik eindelijk weer tegenstanders heb waaraan ik mij op kan trekken en mijn spel beter van gaat worden.

Backup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 22 Jul 2024, 11:24

Een maatje van hem speelt daar en hij ging al regelmatig daarheen voor vrij spelen en stappen met zijn maatje.
Ze gaan ook elk jaar samen naar Spanje voor het Llorett toernooi.
Hij heeft best lange reistijd, vandaar dat hij alleen de zaterdag speelt :)
Hij heeft wel een lastige servicespel .... daar wint hij vaak veel punten op. Ik zal verder niet zeggen wat zijn zwakheden zijn buiten het mentale deel hahahaha
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 22 Jul 2024, 11:24

Een maatje van hem speelt daar en hij ging al regelmatig daarheen voor vrij spelen en stappen met zijn maatje.
Ze gaan ook elk jaar samen naar Spanje voor het Llorett toernooi.
Hij heeft best lange reistijd (OV), vandaar dat hij alleen de zaterdag speelt :)
Hij heeft wel een lastige servicespel .... daar wint hij vaak veel punten op. Ik zal verder niet zeggen wat zijn zwakheden zijn buiten het mentale deel hahahaha
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 22 Jul 2024, 12:09

Ik ben met name benieuwd hoe de 2e klasse Midden zich verhoud tov de 4e klasse Zuid-West. Al kun je dat op basis van het spelen tegen 1 speler natuurlijk niet zeggen, want wellicht ligt het spel van die speler je wel of juist niet. Dat toernooi in Lloret ken ik. Gingen in het verleden ook clubgenoten naartoe al werden ze compleet ingemaakt want het niveau is daarvan vrij hoog. Ik ben er zelf nooit naar toe geweest.

Backup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 22 Jul 2024, 13:31

Ik vind het sowieso vreemd dat je 4e klasse gaat spelen als je al 2e speelt.
Je wilt perse bij je maatje spelen, maar die speelt 7e klasse. Maar goed, hij wil het graag dus ik zeg er niks van.

Hopelijk is hij wat minder geblesseerd ......
----------------
Groetjes Marc

Setup: