Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2024

Berichtdoor TwoFace » 23 Okt 2024, 15:53

Het oude systeem ken ik niet, ik speel nu ongeveer 6,5 jaar en ik ken niet anders dan het rating systeem. Maar mijn ervaring is dat ik soms kan verliezen van iemand met 800+ rating en ik kan ook winnen van iemand met 1300 rating... dus die indicatie is er wel enigzins, maar ik kijk er zelf niet naar, elke speler is anders. De een kan niet tegen een verdediger goed spelen, de ander heeft moeite met een aanvallende speler.

Zelf wil ik aanvallen, maar ben een meer allround speler, ik kan tenslotte nog niet echt aanvallen met mijn BH.

Gisteravond getraind bij een andere club waar ik nu regelmatig mee train, daar zit een speler bij met veel ervaring die me gisteravond beloofd heeft om daar samen met mij aan te gaan werken, dus wellicht ga ik dan dit seizoen eindelijk leren aanvallen met mijn BH.
Een hogere rating hebben betekent niet dat je altijd wint. Het maakt de kans groter dat je wint. Als je lang genoeg speelt zul je dus een keer van een hele goede speler winnen of juist van een hele slechte verliezen. De kans is klein maar doordat de steekproef groot genoeg is zal het op een gegeven moment plaatsvinden. Dat is gewoon pure kansberekening en dus geen teken dat het systeem niet klopt.
Ik zeg ook niet dat het systeem niet klopt, ik zeg dat ik er niet teveel naar kijk. Het niveau van een speler kom ik wel achter als ik er tegen speel of als ik diegene tegen een teamgenoot zie spelen...

Ook de reden waarom ik graag tel, dan kan ik alvast inschatten waar iemand sterk in is, maar ook waar iemand minder sterk in is, ik kan dan mijn teamgenoot beter coachen en weet tegelijk zelf goed wat ik kan verwachten.

Mijn ervaring is dat door te winnen je op gegeven moment niet meer snel meer rating krijgt, dat gebeurt pas weer als je een andere klasse beland en dus tegen veel hogere ratings komt te staan (waar je uiteraard wel van moet winnen om punten te krijgen).
Ik sta nu bv op de 7de plek qua rating in mijn poule, daarvan zijn de bovenste 2 pas later toegevoegd (na 4/5 wedstrijden)... en als je dan veel wint 70%+ dan kom je netto vaak niet echt omhoog qua rating omdat zolang je onder de 100% scoort je harder weer naar beneden zakt dan dat je stijgt. Maar ik vind het een redelijk fair systeem, behalve als het gaat soms om jeugdspelers, die soms belachelijk lage ratings hebben, die niet echt passen bij hun niveau.
Nieuwe competitie frame: Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Backup frame 1: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 23 Okt 2024, 15:58

@ BBB, rating zegt niet zoveel als je van afdeling wisselt en de rating van die afdeling bijv standaard al langer is bij betere spelers zoals het geval is tussen afdeling Gelre en Zuidwest. In afdeling Gelre hebben spelers van vergelijkbaar niveau tov Zuidwest denk ik wel 75 tot 100 rating meer als het niet meer is. Dit verschil is er met andere afdelingen ook.

@ TwoFace, kom bij mij in de leer. Ik sta juist bekend om mijn backhand aanvallen. Mijn backhand is juist veel sterker dan mijn forehand. Was mijn forehand ook zo sterk dan speelde ik vermoedelijk een klasse hoger of zo.
Dit kan inderdaad doordat er verschillende populaties zijn. Echter toernooien met rating waarbij de populaties elkaar wel tegenkomen en de landelijke competitie zouden dit op termijn enigszins moeten recht trekken.
Alleen doen lang niet alle spelers mee aan die toernooien bv, dus trekt het niet echt recht.
Maar goed niet echt een probleem.

Weet je wat wel een probleem is, ik heb een nieuw rubber voor mijn FH nodig, maar ik weet nog niet of ik een bestaande ergens afhaal of dat ik een nieuwe ga aanschaffen, daarbij keuze stress, dat zijn pas problemen 8-|

Dit en het feit dat ik er net achter kom dat er helemaal niks meer van mijn handtekening op dit forum klopt, ik speel met een heel andere combi competitie en ook mijn backupframe is ondertussen een compleet andere setup ;)

BBB
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor BBB » 23 Okt 2024, 16:03

Dat noemen we first world problems 😉
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 23 Okt 2024, 16:27

Er zijn trouwens maar weinig rating toernooien. Voor de jeugd zijn er meerdere.

Voor volwassenen zijn ze vaak ook nog ver weg. Meestal is aan het begin van het jaar een rating toernooi van je afdeling. In iedergeval bij Gelre is dat zo.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 23 Okt 2024, 19:46

volgend jaar is de NK B C D E Licentie in panningen voor de senioren. 11 januari voor D E licentie en 12 Januari voor B C. Ikzelf heb een E licentie en zal denk ik wel eraan mee doen. Enige probleem dan is het vervoer. Panningen ligt niet naast de deur en als ik met ov moet dan moet ik al vrieg weg. Dus ff afwachten of een team genoot mee wilt doen zodat ik met hem mee kan rijden.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 23 Okt 2024, 20:32

Deze teamgenoot heeft F dus die doet niet mee :)
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 24 Okt 2024, 09:56

Deze teamgenoot heeft F dus die doet niet mee :)
Hier ook F.
Je moet ook maar net kunnen tijdens zo'n toernooi.

Door mijn gewijzigde privé situatie kan ik in principe niet meer op een zaterdag aan toernooien mee doen, terwijl ik juist eerder altijd wel meedeed aan de toernooien op zaterdag. Dan blijft er soms een toernooi op een zondag over, maar die zijn ook beperkt, zeker als het gaat om rating gerelateerd. Overigens de laatste keer dat ik echt flink wat in de rating wijzigde op een toernooi, was dat voornamelijk tegen spelers uit de eigen regio, ik kwam toen simpelweg geen anderen tegen haast. Sommigen zaten toen zelfs bij mij in de poule of hadden bij mij in de poule gezeten. Het zijn sowieso vaak dezelfde mensen valt me op.

CSBV
Super Member
Super Member

Berichtdoor CSBV » 24 Okt 2024, 12:19

volgend jaar is de NK B C D E Licentie in panningen voor de senioren. 11 januari voor D E licentie en 12 Januari voor B C. Ikzelf heb een E licentie en zal denk ik wel eraan mee doen. Enige probleem dan is het vervoer. Panningen ligt niet naast de deur en als ik met ov moet dan moet ik al vrieg weg. Dus ff afwachten of een team genoot mee wilt doen zodat ik met hem mee kan rijden.
Pfff, ik vond Schiedam al ver weg. Dit is nog erger. Gewoon ruim 3 uur rijden.
CSBV all wood Andro Rasanter C53 Andro Rasanter C53
CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 24 Okt 2024, 12:39

Panningen, ik moest het even opzoeken, dik 2-2,5 uur rijden vanaf hier... voor een toernooi a bit too much, maar wellicht toch ook leuk eens aan zoiets mee te doen en er dan een gecombineerd weekendje weg van te maken....
Maar het valt op zaterdag, dus ik doe toch niet mee....

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 24 Okt 2024, 15:01

Morgenavond spelen we de wedstrijd tegen Hilversum in Hilversum. Wij staan 2e en hun staan laatste met 10 punten en wij hebben 36 punten. Ik verwacht dat hun met ze sterkste opstelling zullen spelen tegen ons dus niet met die 2 spelers die een 900 + rating hebben. Wij spelen morgen avond met Marc aka garfield, Tobias onze reserve man en ikzelf. Hopelijk speel ik dan net zo goed als afgelopen maandag!. Heb er weer zin in!.

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 24 Okt 2024, 15:11

Wij mogen morgen tegen de nummer 1-na laatst, die staan nu 18 punten op ons achter. Vorige keer wonnen we redelijk gemakkelijk met 7-3 op eigen terrein, nu mogen we naar hen toe. Kijken wat het wordt.
Onze directe concurrent mag tegen de nummer laatst. Dus we moeten wel flink ons best doen, de vorige keer dat die tegen elkaar gingen werd het namelijk 9-1 voor onze directe concurrent.

Ik hoop wel dat ik beter speel als gisteravond tijdens training, man wat maakte ik toen een onzinnige foutslagen. Eigenlijk wil ik nog eerst een ander rubber op mijn FH leggen, maar even kijken of dat nog gaat lukken (door de verhuizing heb ik niet alles op zijn plek liggen.).

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 24 Okt 2024, 15:26

Wij mogen morgen tegen de nummer 1-na laatst, die staan nu 18 punten op ons achter. Vorige keer wonnen we redelijk gemakkelijk met 7-3 op eigen terrein, nu mogen we naar hen toe. Kijken wat het wordt.
Onze directe concurrent mag tegen de nummer laatst. Dus we moeten wel flink ons best doen, de vorige keer dat die tegen elkaar gingen werd het namelijk 9-1 voor onze directe concurrent.

Ik hoop wel dat ik beter speel als gisteravond tijdens training, man wat maakte ik toen een onzinnige foutslagen. Eigenlijk wil ik nog eerst een ander rubber op mijn FH leggen, maar even kijken of dat nog gaat lukken (door de verhuizing heb ik niet alles op zijn plek liggen.).
Succes morgenavond. Hoop voor je dat je wint! Iknga voor je duimen!

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 24 Okt 2024, 16:01

Succes morgenavond. Hoop voor je dat je wint! Iknga voor je duimen!
Thx! Jullie ook uiteraard, maar bovenal: veel plezier!

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 26 Okt 2024, 10:57

Gisteravond wonnen we met 2-8 van Hilversum. Hilversum die speelde met een invaller van 5e klasse duo met een rating van onder de 700 en 1 speler van het huidig team rating van 950 en de ander had een rating van 1288. . Marc mijn teamgenoot won er 2 en ik zelf 3 en marc en ik wonnen samen het dubbel. Omdat onze concurrent Leerdam met 3-7 won van Rega zijn wij weer 1 punt ingelopen. Staan nu 3 punten achter de nr 1 Leerdam. Mijn rating is nu 1309. Blij met de nodige punten en resultaat. Op naar 8 november tegen Wik thuis. Volgende week hebben wij een vrije week inverband met de herfst vakantie

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 28 Okt 2024, 09:30

Gefeliciteerd met deze mooie overwinning!

Wij hebben ook goede zaken gedaan, wonnen met 9-1. Dit keer zelf niet gedubbeld (eerste keer sinds ik meedoe dat ik niet dubbel), maar de dames zaten er ook lekker in, dus hun laten dubbelen en ze wonnen deze.
Er zaten een aantal spannende wedstrijden tussen, ik won er 3, ene dame won er ook 3 en de laatste dame verloor helaas de allerlaatste wedstrijd van de avond.

Onze directe concurrent won ook met 9-1, dus we staan nog steeds hetzelfde aantal voor.

Aankomende week is het herfstvakantie, dus geen wedstrijden en helaas zelfs geen training, die week erop mogen we tegen onze directe concurrent, helaas staan we niet met de sterkste opstelling tegen hen.

Wat ons opvalt, zij hebben na 5 wedstrijden in de competitie 2 nieuwe teamleden toegevoegd aan het team, die eerst alleen DUO speelden... beiden hebben ze de hoogste ratings binnen de poule en winnen ze tot nu toe alles, ze worden continu ingezet sinds ze zijn toegevoegd. Voelt wat flauw, maar vooruit, voorlopig staan we nog eerste en is zelfs een klein verlies tegen de concurrent niet direct een bedreiging, maar natuurlijk winnen we liever.

Zij hebben overigens al iets van 4 keer verloren en staan toch 2de, wij hebben tot nu toe elke wedstrijd gewonnen, staan nu 7 punten op hen voor. Als zij namelijk winnen is het meestal met grote cijfers (9-1, 8-2 en 7-3).

Wij hebben een aantal keer gewonnen met 6-4.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 28 Okt 2024, 09:34

Als ik nog bij mijn oude club had gespeeld dan had ik komende week weer kunnen invallen in de 3e divisie (was grappig geweest, want daar heb ik natuurlijk niets in te zoeken).

Aanstaande zaterdag hebben we een uit wedstrijd om 17.00 u. Zo ongeveer het meest rottige tijdstip. Ik weet echt nog niet hoe ik dat met eten ga doen. Wellicht tussen de wedstrijden door wat eten en na afloop langs de friettent gaan.

Backup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 28 Okt 2024, 09:58

Als ik nog bij mijn oude club had gespeeld dan had ik komende week weer kunnen invallen in de 3e divisie (was grappig geweest, want daar heb ik natuurlijk niets in te zoeken).

Aanstaande zaterdag hebben we een uit wedstrijd om 17.00 u. Zo ongeveer het meest rottige tijdstip. Ik weet echt nog niet hoe ik dat met eten ga doen. Wellicht tussen de wedstrijden door wat eten en na afloop langs de friettent gaan.
Dit hoor ik ook wel eens van anderen die hoofdklasse spelen, echt een heel vreemd tijdstip om te beginnen, net te vroeg om al avondeten op te hebben en net te laat om daarna pas te eten eigenlijk.
Wel leuk natuurlijk inderdaad om eens op een niveau te spelen waar je eigenlijk helemaal niet in past.

Alvast veel succes met de wedstrijd!

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 28 Okt 2024, 13:27

Komende Zaterdag spelen we tegen Luto de nr 2. Ik zal zelf spelen. En ik verwacht dat hun met een redelijke sterke opstelling komen. Hopelijk speelt die 1200 rating mee dan kan ik wat punten erbij afsnoepen voor mijn rating. Ben weer redelijk op niveau en de vorm is echt uitstekend! Dus ik verwacht weer 3 overwinningen van mij zelf de komende zaterdag!. Veel succes mensen voor aankomend weekend!

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 28 Okt 2024, 14:17

Luto kan het denk ik niet heel veel schelen (hebben geen kampioensaspiraties dacht ik). Tegen ons hebben ze het laten lopen. Flash (die op zich wel kampioen zouden willen worden, zeiden de 2 beste) is overal gezien het sterkst, maar hebben een probleem met hun 3e speler. Hierdoor worden ze geen kampioen waarschijnlijk, maar goed geen enkel team van deze poule heeft iets te zoeken in de 3e klasse. Wat dat betreft is het een te zwakke poule.
Laatst gewijzigd door Wizzy82 op 28 Okt 2024, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Backup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 28 Okt 2024, 15:01

We gaan het wel zien. Ik heb echt wel lekker zin om dan 3e klasse te gaan spelen. Mochten wij kampioen gaan worden. We gaan het wel zien. Ieder speler word er beter van om in een hogere klasse te gaan spelen. Ik ben er bij gekomen omdat het team waar ik zit graag eens 3e klasse wou spelen. Dat leek hun wel leuk!. Of ze erin thuis horen is een ander verhaal