Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Re: Najaar 2024

Berichtdoor Wizzy82 » 28 Okt 2024, 15:06

Haal gemiddeld genomen maar eens 30% van hun huidige percentage af als je een klasse omhoog gaat is dat meestal wat je inlevert qua percentage als je eigenlijk niet in die klasse thuis hoort. Bij jou is het wellicht een ander verhaal, maar ik gok dat jij 15 a 20% minder speelt qua percentage. De andere spelers gaan het veel harder merken. Die horen echt niet in de 3e klasse thuis.

Waarschijnlijk gaat het 3e klasse team bij ons onverwacht kampioen worden. Ze zitten er zelf eigenlijk niet op te wachten om 2e klasse te gaan spelen, want daar hebben ze niets te zoeken zeggen ze zelf.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

BBB
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor BBB » 28 Okt 2024, 15:51

Je moet ergens beginnen. Ik ben ooit van de 3e naar de 1e klasse gegaan. Speelde toen in de 3e rond de 80%. Speelde vervolgens net iets meer dan 10% 😁.

Maar na meerdere tussenstops in de 2e klasse telkens wat sterker en vervolgens kampioen ook in de 1e en zelfs hoofd- en overgangsklasse gespeeld.

Dus lets go Frank en team, je speelt om kampioen te worden hoor 🏆
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 28 Okt 2024, 16:17

Nee, ik speel lang niet altijd om kampioen te worden net zoals dit seizoen wat ik voornamelijk heb gebruikt om nieuw materiaal uit te testen. Eindelijk heb ik daar nu controle mee en begin ik er steeds beter mee te spelen. Vanaf het begin van de competitie willen we in de middenmoot eindigen om er gewoon normaal in te blijven.

Bij afdeling Gelre wilde ik wel (ook in de 4e klasse daar) het liefst voor het kampioenschap gaan. Dat is ons ook meerdere keren gelukt, wel met andere teamgenoten, in de 4e klasse waardoor ik een aantal seizoenen 3e klasse heb gespeeld (die toen wel sterker was dan die waarschijnlijk nu is, want we praten dan over ruim 10 jaar geleden).

Gewoon lekker 4e klasse spelen in afdeling Gelre zou ik het liefst doen, maar helaas kan dat niet bij mijn oude club dus vandaar mijn overstap naar Zuidwest omdat die club op loopafstand zit. Echter ik mis afdeling Gelre wel enorm. Veel gezelligere afdeling vind ik.
Laatst gewijzigd door Wizzy82 op 28 Okt 2024, 16:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Backup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 28 Okt 2024, 16:26

Je moet ergens beginnen. Ik ben ooit van de 3e naar de 1e klasse gegaan. Speelde toen in de 3e rond de 80%. Speelde vervolgens net iets meer dan 10% 😁.

Maar na meerdere tussenstops in de 2e klasse telkens wat sterker en vervolgens kampioen ook in de 1e en zelfs hoofd- en overgangsklasse gespeeld.

Dus lets go Frank en team, je speelt om kampioen te worden hoor 🏆
Dat zoiezo altijd van het hoogst haalbare vanuit gaan!. Ik speel zelf 2e klasse afdeling midden en dan in brabant 4e klasse. in de 2e klasse staan we maar 3 punten achter op de nr 1. Dus ik ga voor beide kampioenschappen!

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 28 Okt 2024, 16:42

Waarom zou je voor het hoogst haalbare gaan (lees: altijd voor het kampioenschap gaan?)?
Als je bijv. net gepromoveerd bent is dat vaak niet haalbaar. Dan mag je al tevreden zijn als je erin blijft.

Gewoon lekker uitdagende potjes waaraan ik plezier beleef (dus niet tegen die ene 2x noppen persoon bij jouw team mrfrankes) en gezelligheid is voor mij persoonlijk belangrijker dan een kampioenschap. Dat ben ik in het verleden al vaak genoeg geworden zowel bij de senioren als in de jeugd.

Backup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 29 Okt 2024, 08:50

Wat ons opvalt, zij hebben na 5 wedstrijden in de competitie 2 nieuwe teamleden toegevoegd aan het team, die eerst alleen DUO speelden... beiden hebben ze de hoogste ratings binnen de poule en winnen ze tot nu toe alles, ze worden continu ingezet sinds ze zijn toegevoegd. Voelt wat flauw, maar vooruit, voorlopig staan we nog eerste en is zelfs een klein verlies tegen de concurrent niet direct een bedreiging, maar natuurlijk winnen we liever.
Mag dat zomaar dan? Hier kan er geen aanpassing meer gedaan worden als de competitie eenmaal begonnen is. En zijn er ook spelers 'af' gehaald?
Wij hebben ook een max aantal spelers. 6 regulier, 4 duo.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 29 Okt 2024, 08:57

Ik speel elke wedstrijd op zich en om te winnen.

Als dan aan het eind van het seizoen het resultaat kampioen is of degradatie dan is het zo.

Je hebt alleen invloed op de volgende wedstrijd van jezelf. Je kan alleen proberen je eigen wedstrijden te winnen.
We staan nu 3 punten achter op de nummer 1 maar wat zei doen heb ik geen invloed op. Alleen op mijn eigen wedstrijden.
Het heeft ook geen (positief) effect om je er nu al druk over te maken.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 29 Okt 2024, 09:09

Tot en met halverwege het seizoen mag je inderdaad nog mensen toevoegen. Dat gebeurd niet vaak, maar ook bij het laagste team hier hebben ze 2 personen toegevoegd (en 2 personen verwijderd uit het team die ineens waren gestopt). Andersom kan dus ook. In dit geval is het een jeugdspeler (die kwam echt net te kort om in de 6e klasse een wedstrijd te winnen, maar wel goed voor zijn ervaring) en een speler die echt alleen maar speelt als ze een persoon te kort komen. Hij kan namelijk helemaal niet het niveau aan.

Zodra je voor het eerst in een team speelt (verder geen competitie hebt gespeeld) in de eerste helft van de competitie dien je toegevoegd te worden aan het team.

Backup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 29 Okt 2024, 09:16

Waarom zou je voor het hoogst haalbare gaan (lees: altijd voor het kampioenschap gaan?)?
Als je bijv. net gepromoveerd bent is dat vaak niet haalbaar. Dan mag je al tevreden zijn als je erin blijft.

Gewoon lekker uitdagende potjes waaraan ik plezier beleef (dus niet tegen die ene 2x noppen persoon bij jouw team mrfrankes) en gezelligheid is voor mij persoonlijk belangrijker dan een kampioenschap. Dat ben ik in het verleden al vaak genoeg geworden zowel bij de senioren als in de jeugd.
Altijd als ik speel dan speel ik om te winnen. Plezier komt daarna wel. Dat is de mentaliteit die ik heb. Achter de tafel ben ik niet om plezier te hebben dan is het gewoon een serieuze bedoeling. Het plezier houd dan alleen van je concentratie af Plezier kan je altijd na de wedstrijd hebben. En als er een mooie rally word gespeeld dan zeggen we dat beide wel door een high five te geven. En ik ga altijd voor het hoogst haalbare uit. Elk wedstrijd kijken we per wedstrijd waar we staan. Kampioen worden betekend een niveau hoger spelen en nieuwe doelen in stellen!. Je speelt voor jezelf altijd om beter en beter te worden.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 29 Okt 2024, 09:35

Dus jullie spelen bijv. altijd met het sterkste dubbel? Dus stel je hebt een duidelijke zwakkere speler, die laat je dan nooit dubbelen want dat zou je wel eens het kampioenschap kunnen kosten dit terwijl die speler ook graag zou willen dubbelen. Dan zakt het plezier van die speler echt wel. Stel jij zou het zwakste zijn van je team en in die positie komen dan zou je dat toch ook niet leuk/fijn vinden lijkt mij of wel?

Per wedstrijd kijken waar we staan? Bedoel je dan ook daarmee rekening houdend welke spelers je opstelt als je team uit meerdere spelers bestaat? Dus tegen de concurrent altijd met de sterkst mogelijke opstelling spelen (ondanks dat het dan zou betekenen dat er dan spelers zijn in je team die dan een seizoen niet tegen die tegenstander hebben gespeeld). Ik probeer juist ervoor te zorgen dat bij de indeling voordat een seizoen begint iedereen minimaal 1x tegen alle tegenstanders speelt. Is trouwens ook wel zo eerlijk voor de competitie vind ik zelf.

Kampioen worden is bij mij al lang geen must meer. Zeker niet bij de club waar ik nu speel waar wellicht volgend seizoen de teams weer worden omgegooid qua spelers (wie er met wie speelt). Bij mijn vorige competitieclub was het seizoen na seizoen duidelijk in welk team en dus klasse je speelde. Daar vond ik een kampioenschap dus ook veel belangrijker.

Een teamgenoot van mij deelt voor volgend seizoen de teams in. Wel een beetje rekening houdend met wie er graag met wie wilt spelen, maar ik heb al gezegd als hij mij in het andere 4e klasse team indeelt (wat als een baksteen degradeert) ik dan weer bij een andere club competitie ga spelen of als vaste reserve in het 4e klasse en bij mijn oude club dan maar in de laagste klasse (de teams hoger, spelen gelijk promotieklasse en 3e divisie wat uiteraard veel te hoog is voor mij) ga spelen omdat ik die club en afdeling wel veel gezelliger vind.

Backup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 29 Okt 2024, 09:44

Dus jullie spelen bijv. altijd met het sterkste dubbel? Dus stel je hebt een duidelijke zwakkere speler, die laat je dan nooit dubbelen want dat zou je wel eens het kampioenschap kunnen kosten dit terwijl die speler ook graag zou willen dubbelen. Dan zakt het plezier van die speler echt wel. Stel jij zou het zwakste zijn van je team en in die positie komen dan zou je dat toch ook niet leuk/fijn vinden lijkt mij of wel?

Per wedstrijd kijken waar we staan? Bedoel je dan ook daarmee rekening houdend welke spelers je opstelt als je team uit meerdere spelers bestaat? Dus tegen de concurrent altijd met de sterkst mogelijke opstelling spelen (ondanks dat het dan zou betekenen dat er dan spelers zijn in je team die dan een seizoen niet tegen die tegenstander hebben gespeeld). Ik probeer juist ervoor te zorgen dat bij de indeling voordat een seizoen begint iedereen minimaal 1x tegen alle tegenstanders speelt. Is trouwens ook wel zo eerlijk voor de competitie vind ik zelf.

Kampioen worden is bij mij al lang geen must meer. Zeker niet bij de club waar ik nu speel waar wellicht volgend seizoen de teams weer worden omgegooid qua spelers (wie er met wie speelt). Bij mijn vorige competitieclub was het seizoen na seizoen duidelijk in welk team en dus klasse je speelde. Daar vond ik een kampioenschap dus ook veel belangrijker.

Een teamgenoot van mij deelt voor volgend seizoen de teams in. Wel een beetje rekening houdend met wie er graag met wie wilt spelen, maar ik heb al gezegd als hij mij in het andere 4e klasse team indeelt (wat als een baksteen degradeert) ik dan weer bij een andere club competitie ga spelen of als vaste reserve in het 4e klasse en bij mijn oude club dan maar in de laagste klasse (de teams hoger, spelen gelijk promotieklasse en 3e divisie wat uiteraard veel te hoog is voor mij) ga spelen omdat ik die club en afdeling wel veel gezelliger vind.
Wij zorgen altijd voor een vaste indeling. Als een speler niet kan dan speelt de andere. Wij zorgen er altijd voor dat ieder evenveel speelt of vaak wedstrijdje meer en minder. We hebben 1 speler die werkt als trucker dus die kan vaak doordeweeks niet spelen. Vrijdagavond vaak wel maar ligt er ook maar net aan of hij dan op tijd thuis is. We spelen niet altijd met de sterkste opstelling. Afgelopen vrijdag hadden we onze reserve speler en dat was onze mindere speler. en we wonnen toch met 2-8 dankzij geklungel van dat team waar we tegen speelden. En met de dubbel kijken we altijd wat nodig is en wie er op dat moment goed in vorm is. En kijken altijd wie er het beste met elkaar kunnen samen spelen. Wij maken echt altijd van te voren een indeling wie dan zal gaan spelen. Begin van de competitie en later in het seizoen met wat aanpassingen bij. Want ja soms kan je plotseling niet. Bij ons zakt het plezier niet als die gene niet wilt dubbel of wel wilt dubbelen. We bepalen het altijd na de 1e wedstrijden wie dan gaat dubbelen .

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 29 Okt 2024, 09:49

Je snapt blijkbaar niet mijn vorige reactie. Lezen is een kunst, want je spreekt je in deze reactie enorm tegen ten opzichte van je vorige reactie waarbij je duidelijk aangeeft er alles aan te doen om kampioen te kunnen worden dmv opstellingen etc..

Backup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 29 Okt 2024, 09:55

Je snapt blijkbaar niet mijn vorige reactie. Lezen is een kunst, want je spreekt je in deze reactie enorm tegen ten opzichte van je vorige reactie waarbij je duidelijk aangeeft er alles aan te doen om kampioen te kunnen worden dmv opstellingen etc..
We zullen er altijd alles aan doen om kampioen te worden. Tegen de koploper 18 november. hebben wij al een opsteling omdat die andere niet kan spelen inverband zijn werk doordeweeks als trucker. Anders had hij zeker gespeeld. en ik heb nooit gezegt dat we de beste opstelling dan opstellen😉 Maar ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt. Is verder niet erg. Maar goed. word interessant de komende wedstrijden. .

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 29 Okt 2024, 10:10

Bij ons zakt het plezier niet als die gene niet wilt dubbel of wel wilt dubbelen. We bepalen het altijd na de 1e wedstrijden wie dan gaat dubbelen .
wij hebben toch geen specifiek echt goed dubbel.
Frank en Marc kunnen samen niet goed dubbelen.
Frank en T werken wel goed samen, en Marc en K werken samen.
Marc en T kan wel, maar is niet de beste opstelling.
Het zijn weg gegooide punten als ik zou dubbelen met Frank terwijl er een beter dubbel aanwezig is. (in ons geval K/Marc of Frank/T)

Ik heb jaren in een team gezeten waar altijd hetzelfde dubbel speelde, ook als de 4e man niet speelde.
De 4e man kwam dan alleen voor het dubbel (uit en thuis). Ik heb er nog nooit minder plezier door gehad.
Waar ik wel minder plezier van kreeg was toen ze helemaal niks meer wonnen :)
----------------
Groetjes Marc

Setup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 29 Okt 2024, 10:24

Bij ons zakt het plezier niet als die gene niet wilt dubbel of wel wilt dubbelen. We bepalen het altijd na de 1e wedstrijden wie dan gaat dubbelen .
wij hebben toch geen specifiek echt goed dubbel.
Frank en Marc kunnen samen niet goed dubbelen.
Frank en T werken wel goed samen, en Marc en K werken samen.
Marc en T kan wel, maar is niet de beste opstelling.
Het zijn weg gegooide punten als ik zou dubbelen met Frank terwijl er een beter dubbel aanwezig is. (in ons geval K/Marc of Frank/T)

Ik heb jaren in een team gezeten waar altijd hetzelfde dubbel speelde, ook als de 4e man niet speelde.
De 4e man kwam dan alleen voor het dubbel (uit en thuis). Ik heb er nog nooit minder plezier door gehad.
Waar ik wel minder plezier van kreeg was toen ze helemaal niks meer wonnen :)
Afgelopen vrijdag wonnen we toevallig. Op naar meer overwinningen met ons gouden dubbel. Haha

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 29 Okt 2024, 10:25

Het 'er alles aan doen' in deze moet je niet letterlijk nemen ondanks dat het geschreven is :).
We spelen in de basis met ons 4en. We liggen in nivo redelijk dicht bij elkaar waarbij ik de zwakste schakel ben met 67% terwijl de rest 72%, 75% en 78% heeft dus het ligt gewoon dicht bij elkaar.

Wij maken vooraf geen indeling waarbij de beste altijd spelen. Dan zou ik dus nooit spelen.
Als ik alleen zou spelen wanneer er iemand niet kan zullen het er niet heel veel zijn.
Wij geven vooraf aan wie er wanneer niet kan en bouwen hierom heen een schema.

Tijdens het seizoen zullen er wijzigingen zijn in de opstelling door omstandigheden.

Dubbel stellen we in principe pas na de eerste 3 wedstrijden. Soms zit iemand er juist heel goed in dus is het verstandig om hem te laten dubbelen. soms zit iemand er juist helemaal niet goed in. Of zoals vorige week .. ik zat er niet goed in maar door het spel van de tegenstander was het slimmer dat ik met Frank zou dubbelen ondanks dat het niet de best combo is.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 29 Okt 2024, 10:35

Afgelopen vrijdag wonnen we toevallig. Op naar meer overwinningen met ons gouden dubbel. Haha
Niet toevallig. Ons spel past precies om zo te winnen. We zouden eerst anders dubbelen maar we zijn juist gaan dubbelen omdat die combo beter zou passen bij het spel van de tegenstander.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 02 Nov 2024, 08:35

Its matchday.

De meppers 2 - Luto 4. Gisteravond had flash met 7-3 gewonnen en staat nu 2e met 1 punt achter ons. Vandaag tegen luto hoop ik op een mooie overwinning. Liefst 8-2 ofzo! Enige goede speler aan die kant staat 2e op fe lijst met percentage achter mij iemand met een rating van 1200. Verwacht uiteraard dat hij vandaag mee doet. Ben benieuwd vanmiddag. Ik zelf ga ervan uit dat ik weer netjes 3 potjes win. Aan zelfvertrouwen geen gebrek!. Wens ieder vandaag een hele fijne wedstrijden en zaterdag!

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 02 Nov 2024, 09:08

Boeit niet. Flash was eindelijk weer eens met hun normale team. Als je er geen 3 wint dan presteer je ondermaats want zoals vaker gezegd je hoort niet in deze klasse thuis en verpest het voor de anderen.
O ja, wij schijnen vandaag ook te moeten op het meest ongelukkige tijdstip waarop je maar kunt spelen.

Backup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 02 Nov 2024, 10:15

Boeit niet. Flash was eindelijk weer eens met hun normale team. Als je er geen 3 wint dan presteer je ondermaats want zoals vaker gezegd je hoort niet in deze klasse thuis en verpest het voor de anderen.
O ja, wij schijnen vandaag ook te moeten op het meest ongelukkige tijdstip waarop je maar kunt spelen.
waarom zou ik het verpesten voor anderen? er spelen ook andere mensen die rond de 1200 rating spelen en dan ga je zeker ook zeggen dat zij niet thuis horen in deze klasse. Je reageert toch telkens op mij als het je niet boeit. Stop eens met mij om mij in een kwaad daglicht te zetten. Alsof ik hier iets aan kan doen...