Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Re: Najaar 2024

Berichtdoor Wizzy82 » 02 Nov 2024, 11:38

Uhm... Sinds wanneer is je rating in eens met 100 gezakt? Je hebt een rating van boven de 1300 en de volgende die dan komt in de poule heeft een rating van 1200.

Je hoort duidelijk niet in deze klasse thuis en als je dat wel vind zou je eventjes bewust en aantal wedstrijden moeten verliezen zodat je rating daadwerkelijk rond de 1200 komt te liggen wat die nu dus niet ligt. Dan klopt het ten minste wel wat je in de vorige post zegt want nu ken je blijkbaar niet eens je eigen rating.

Voor anderen is het niet leuk als ze compleet weg worden geslagen en totaal geen kans maken. Ik heb 3 seizoenen (was geen team op mijn niveau bij die club) lang te laag gespeeld en weet hoe het is. Echter dat is anders dan dat jij bewust hebt gekozen om bij deze club in deze te lage klasse te gaan spelen. Dat is alles behalve netjes en eerlijk (je zorgt voor competitievervalsing).

Je had er zeker wel iets aan kunnen doen door jezelf minimaal een klasse of 2 hoger in te delen. Immers de gemiddelde ratings van de klasses zijn nog voordat de competitie begint bekend (zie vorig seizoen). Je hebt er bewust zelf voor gekozen om in een klasse te gaan die te laag voor je is. Nu niet aankomen met maar het kan beter uit qua teamindeling. Dat is niet waar want team daarboven (wat qua rating beter bij je had gepast) had je makkelijk aan toegevoegd kunnen worden en dan zou dit team ook nog voldoende spelers hebben gehad. Immers team 1 bestaat zelfs precies uit spelers met jouw rating ook 4 en dan zou je net zoals bij team 2 ook de 5 speler zijn geworden. Ik kan niet anders concluderen dat je niet bij dit team ingedeeld had mogen worden en dat jullie team/club nu voor competitievervalsing heeft gezorgd. Zowel de competitieleider van je club en jijzelf zijn hierbij de fout in gegaan.

Nog een behoorlijk minpunt van je club naast al die negatieve punten die ik toen heb ervaren.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 02 Nov 2024, 14:35

@wizzy ga maar lekker klagen bij de bond!

BBB
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor BBB » 02 Nov 2024, 16:42

Nette overwinning, dat kampioenschap komt er wel zo!!
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 02 Nov 2024, 17:03

@Wizzy82, zou het niet een stuk gezelliger zijn als je niet steeds zo negatief over andere personen schrijft. Door steeds maar weer personen aan te vallen binnen het forum, en en het bijzonder binnen dit topic maakt de sfeer niet bepaald prettig. Het lijkt mij een stuk interssanter als je posititief en leuk nieuws deelt, en jouw misschien goed bedoelde adviezen en meningen over een ander wat inperkt.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 02 Nov 2024, 17:10

Nette overwinning, dat kampioenschap komt er wel zo!!
Ja heerlijk 8-2 gewonnen vandaag zoals verwacht. Zelf alles gewonnen plus dubbel. rating is nu 1315

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 02 Nov 2024, 17:53

@ Danny1973... Ik ga ze echt niet feliciteren met een mogelijk kampioenschap waarbij een speler zich bewust laat indelen in een te lage klasse terwijl er ook een team beschikbaar is op zijn niveau... Daar is ruikt behoorlijk naar competitievervalsing of hoe wil jij het anders noemen?

Backup:

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 02 Nov 2024, 18:15

Het is volgens mij door de bond goedgekeurd, dus deze discussie is niet nodig. Ik ken de situatie van die vereniging ook niet. Op het nivo waar wij spelen verdienen we er geen boterham mee, en is plezier en gezelligheid ook belangrijk. Wellicht is dit ook een reden geweest. Ik ben in het verleden wel eens bij een paar jongens gezet die bij de jeugd vandaan kwamen. Een mix van ervaring en ambitie. Was dat vals spelen? Dit soort kwesties zal je in de toekomst vaker tegen komen. Voorheen bestond bij ons de competitie uit zes klassen regionaal. Dat zorgde er ook voor dat het nivo wat beter reguleerde dan tegenwoordig. Helaas is de sport niet een groeisport, en dat maakt het op nivo indelen wat lastiger.
Denk dat je het niet groter moet maken dan het is.

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 02 Nov 2024, 19:39

laten we het gewoon het netjes houden hier

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 02 Nov 2024, 21:00

Wie maakt het niet groter dan het is?

Ik ben zojuist tijdens mijn competitiewedstrijd benaderd door de competitieleider van F zijn club. Te bizar voor woorden dat je zelfs hem inschakelt F, maar goed ik heb hem eventjes haarfijn uitgelegd dat de tafels totaal zijn versleten en je mensen alleen indien mogelijk (en dat kan bij de club van F) naar rating moet indelen.

Backup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 02 Nov 2024, 22:19

@wizzy ten allereerst gefeliciteerd met de 2 winst partijen en de gelijkspel tegen Stiphout. Jij maakt het groter dan het is dus het ligt echt aan jezelf. Je beschuldigt mij en mijn nieuwe club. Dat vind ik niet echt professioneel van je. Het ga je goed verder. Vanaf nu negeer ik je volledig. En daarbij kan je gewoon mijn naam noemen inplaats van F.

BBB
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor BBB » 02 Nov 2024, 23:59

Beste Wizzy,

Je hebt wat mij betreft een tamelijk rigide beeld van de wereld. Als het niet past binnen jouw kaders is het foute boel. Weinig ruimte voor zelfreflectie. Zo komt het in ieder geval wel over.

Je hebt het over Frank die te laag zou spelen. Moeten we het niet gewoon omdraaien? Aan jouw percentage te zien speel jij gewoon te hoog. Lijkt me competitievervalsing. Zo slecht dat het gewoon gratis punten zijn voor de tegenstander.

Klinkt niet erg leuk toch? Dus trek ik die woorden terug. Maar laat dan Frank ook in zijn waarde!
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 03 Nov 2024, 00:34

Beste Wizzy,

Je hebt wat mij betreft een tamelijk rigide beeld van de wereld. Als het niet past binnen jouw kaders is het foute boel. Weinig ruimte voor zelfreflectie. Zo komt het in ieder geval wel over.

Je hebt het over Frank die te laag zou spelen. Moeten we het niet gewoon omdraaien? Aan jouw percentage te zien speel jij gewoon te hoog. Lijkt me competitievervalsing. Zo slecht dat het gewoon gratis punten zijn voor de tegenstander.

Klinkt niet erg leuk toch? Dus trek ik die woorden terug. Maar laat dan Frank ook in zijn waarde!
Amen. Niks aan toe tevoegen. Goed verwoord bbb!

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 03 Nov 2024, 00:58

Te laag... lol. Analyseer effe al mijn wedstrijden en kijk dan met name hoeveel ik daarvan heb verloren in 5 games.
Tevens in het begin van de competitie heb ik een compleet nieuwe setup. Mijn oude frame met rubbers waar ik nog niet eerder mee had gespeeld. De vastigheid en met name de controle in slagen die ik nu heb had ik toen nog niet. Zo won ik vandaag bijv redelijk eenvoudig van 2 spelers waar ik thuis van had verloren. Dat lag dus echt wel aan dat ik nu gewend ben aan het materiaal.
Sterker nog de laatste wedstrijd was een van mijn beste wedstrijden dit seizoen. De 2 laatste games was is nergens. Telkens mooi opbouwen met mijn bolle bh spin en dan met mijn typische bh smash (eigen soort slag) aftikken. Die liep als een tierelier.

Uiteindelijk kwamen we met een 5-5 goed weg gezien de tussenstand. Laatste 2 wedstrijden hebben we op 2 tafels gespeeld want anders waren we over de 5 uur bezig geweest.

Bijzonder is dat nu tussen de nummer 5 en 2 maar 3 punten verschil in de poule zit. In theorie zouden we dus zelfs nog 2e kunnen worden waar we niet op zitten te wachten ivm een promotiewedstrijd.

Backup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 03 Nov 2024, 09:04

Goedenmorgen.

Bij ons in de 4e klasse is het reuze spannend. Met nog 3 wedstrijden te gaan kan er nog van alles gebeuren. De Meppers 2 met 45 punten die gaan aan de leiding. 9 punten achter komt flash en 10 punten achter komt Luto op 12 punten achter staan maashorst en stiphout en op 17 punten achter staat Veldhoven. De nrs 2 t/m 6 kunnen alle kanten op. Ze kunnen voor de promotie plekken gaan of de degradatie plekken. Nr 5 gaat zoiezo degradatie playoffs spelen en de nr 2 gaat promotie playoffs spelen. Voor ons kan het bijna niet meer fout gaan. Volgende week spelen we tegen Maashorst en ben ik er niet bij. Ik verwacht dat ze daar een kleine 6-4 verlies zullen leiden. Tegen stiphout thuis speel ik niet maar ben er wel bij om te coachen. Laatste wedstrijd tegen Flash uit spelen we met dezelfde opstelling als gistermiddag tegen Luto en zal ik achter de tafel verschijnen. Worden weer spannende 3 competitie wedstrijden. Kampioenschaal is bijna in zicht!

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 03 Nov 2024, 09:45

Noem effe geen namen van clubs. Dat doe ik ook bewust niet.

lol... Je voorspelling. Nergens op gebaseerd dat het geen grotere overwinning zal gaan worden.

Gezien je nog zo vaak uitvalt zal ik maar alvast gaan bibberen of de rest van het team nog wel genoeg punten binnen kan slaan. Die zijn immers een stuk zwakker. Dan kan je gelijk ook zien dat ze niets in de 3e klasse te zoeken hebben als ze in de 4e klasse al zonder jou niet kunnen winnen.

Ik geef ten minste toe dat ik met mijn team er niets te zoeken heb. Nu jij nog want geen enkel team van deze poule kan de 3e klasse aan.

Bovendien hoe kun je blij zijn met een kampioenschap waarbij je weet dat je jezelf en de club je bij het verkeerde team en te lage klasse heeft ingedeeld? Dit terwijl er gewoon een team van jouw niveau wat jou meer uitdaging had gegeven beschikbaar was.
Je wilt toch altijd spelen in een klasse waarbij je uitdaging hebt lijkt mij? Dat heb jij in deze klasse niet gehad en had je wel in dat andere team en klasse kunnen hebben. Ik vind het onbegrijpelijk dat je daar niet voor hebt gekozen want die uitdaging was veel leerzamer voor je spelontwikkeling.

Backup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 03 Nov 2024, 10:11

@wizzy Ik bepaal zelf wel of ik de namen van clubs neerzet ja of de nee!. Het is tenslotte een tafeltennis forum. En ja ik ben zeker van bewust van dat mijn huidig team behalve ik dan niet in de 3e klasse thuis horen. Maar ze willen het wel graag spelen. want heb ze wel gezegt dat het dan stuk voor stuk sterkere tegenstanders zijn en dat het spelletje dan iets sneller gaat. Maar voor de rest kijken ze er wel naar uit...

En daarbij ik hoef niet te bibberen. Ik heb vertrouwen in mijn team genoten. En wat ik al eerder zeg onze 1e team wou niet met een 5 mans team spelen en dit team speelt al jaren met elkaar samen dus die ga je niet uit elkaar halen. En ik heb al gezegt dat ik dat niet erg vond om dan 4e klasse te spelen. Hun wisten ook niet echt waar mijn niveau lag als speler zijnde. Dus en het is geen competitie vervalsing want de bond heeft het goed gekeurd. In iedere geval de competitie leider van zuid west. Ik speelde juist hier omdat mijn maatje hier speelt. En ik wou eens kijken hoe afdeling zuid west is qua niveau. Ik groei nog steeds. Maar je gaat alles beoordelen terwijl jij niet de ins en out weet wat de reden ervan zijn.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 03 Nov 2024, 10:19

Feit is gewoon dat je niet thuishoort in deze klasse. Ook bij de start van de competitie was dat al bekend en je trekt geen ander team uit elkaar als je wordt toegevoegd aan een team natuurlijk. Dus dat had makkelijk gekund een team hoger. Was dat team er niet dan had je een punt nu niet. Nu is het wel gewoon competitievervalsing, punt uit!

Backup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 03 Nov 2024, 10:22

Feit is gewoon dat je niet thuishoort in deze klasse. Ook bij de start van de competitie was dat al bekend en je trekt geen ander team uit elkaar als je wordt toegevoegd aan een team natuurlijk. Dus dat had makkelijk gekund een team hoger. Was dat team er niet dan had je een punt nu niet. Nu is het wel gewoon competitievervalsing, punt uit!

Jou punt is niet belangrijk. Je kan vinden wat je wilt. Ik heb het recht om gewoon te spelen in deze klasse. Of je het ermee eens bent of niet. Ik zou zeggen ga dan lekker bij de bond klagen.. Want klagen kun je in iedere geval goed. En als je iets tegen mij heb dan moet je het gewoon lekker recht in mijn gezicht zeggen.

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 03 Nov 2024, 10:48

MrFrankes en Wizzy82, stop nou eens met deze eindeloze discussie. MrFrankes heeft een hoge rating, gaat kampioen worden en speelt volgend jaar een klasse hoger. wizzy82 blijft zeer waarschijnlijk in de poule groeit qua vorm. Prachtig allemaal, dat wil ik lezen al neutraal forumlid. De steeds terugkerende annalyse over iemand anders zijn nivo, rating of al dat niet terrecht in een poule spelen hebben we inmiddels al zoveel keer voorbij zien komen. Hou het nou eindelijk een keer netjes op dit forum. Zoals eerder aangeven is tafeltennis en dit forum bedoeld om er plezier aan te beleven. Als jullie de strijd verder uit willen vechten doe dit voortaan via de sectie prive berichten, maar laat dit vanaf nu buiten dit forum.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 03 Nov 2024, 10:56

Why? Hij zou niet eens op dit forum terecht zijn gekomen als ik niet tegen hem was begonnen dat ik M (zijn teamgenoot bij de andere club) kende van het forum.
F voegt hier niets toe aan het forum en was ik bij de wedstrijd tegen hem maar nooit tegen F begonnen dat ik M kende van het forum dan zat F hier namelijk niet op het forum en was ik gewoon de enige hier die over mijn poule zou posten.
Dus ik zie F liever niets meer posten op het forum omdat ik het ook voor die tijd gezelliger vond op het forum dan nu en dan zou ik met veel meer plezier weer de langere competitieverslagen schrijven wat ik voorheen in andere seizoenen altijd deed. Hij heeft er persoonlijk voor gezorgd dat mijn plezier om die lange verslagen nog te schrijven weg is.

Backup: