Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
GarField000
Gold Member
Gold Member

Re: Najaar 2024

Berichtdoor GarField000 » 05 Nov 2024, 23:24

Vandaag was wedstrijd 7 van de DUO.
Ik mocht als eerste tegen een dame. Ging prima. Toen ik 2-0 voor stond wat andere slagen geprobeerd, maar ik raak zelf in de war dus die verloren. Dan maar weer normaal en 4e set gewonnen met 11-5.
Daarna teamgenoot J. Die speelde best goed maar de tegenstander had een keiharde forehand. In het begin ging die niet altijd goed maar later in de wedstrijd gingen ze erg goed. Echt niks tegen te doen. 3 sets verloren. 1-1.
Daarna wilde ze graag dubbelen ... onze teller (broer van J) zat er nog dus kon blijven zitten :).
Ook hier hetzelfde verhaal. Als de bal iets te hoog kwam dan sloeg hij hem keihard af. Leuke pot maar in 3 sets verloren.
Daarna mocht ik tegen de jonge man met de harde knal. Heel spannende pot. 11-9, 9-11, 10-12 .... die forehand was zo gevaarlijk. Toen probeerde ik veel druk te zetten door meer te pushen met de noppen ver achter op tafel maar ze waren net te vaak te lang. En de ballen die ik dan kon slaan gingen ook nog mis dus kansloos verloren met 4-11.
Daarna teamgenoot J tegen de dame. Die spelen hetzelfde open spel en de dame was gewoon stukken beter. 3-0 verloren.

De avond dus met 4-1 verloren. Ik ben 16 rating punten verloren. De jonge bleek een rating van 1140 ofzo te hebben. Goed gedaan.
We staan nu gedeeld 2e maar met een wedstrijd meer als de andere. 18 punten nu. Nummer 1 heeft er 22 en is al bijna kampioen :D.
Onder ons 17 (tegenstander van vanavond) 11 en 9 punten. Dus we zijn wel veilig en spelen lekker in de middenmoot.

Vrijdag moet er wel een tandje bij in ieder geval. Donderdag voor het slapen gaan maar een paar wedstrijden van Manika Batra kijken :D.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 06 Nov 2024, 09:53

Vandaag was wedstrijd 7 van de DUO.
Ik mocht als eerste tegen een dame. Ging prima. Toen ik 2-0 voor stond wat andere slagen geprobeerd, maar ik raak zelf in de war dus die verloren. Dan maar weer normaal en 4e set gewonnen met 11-5.
Daarna teamgenoot J. Die speelde best goed maar de tegenstander had een keiharde forehand. In het begin ging die niet altijd goed maar later in de wedstrijd gingen ze erg goed. Echt niks tegen te doen. 3 sets verloren. 1-1.
Daarna wilde ze graag dubbelen ... onze teller (broer van J) zat er nog dus kon blijven zitten :).
Ook hier hetzelfde verhaal. Als de bal iets te hoog kwam dan sloeg hij hem keihard af. Leuke pot maar in 3 sets verloren.
Daarna mocht ik tegen de jonge man met de harde knal. Heel spannende pot. 11-9, 9-11, 10-12 .... die forehand was zo gevaarlijk. Toen probeerde ik veel druk te zetten door meer te pushen met de noppen ver achter op tafel maar ze waren net te vaak te lang. En de ballen die ik dan kon slaan gingen ook nog mis dus kansloos verloren met 4-11.
Daarna teamgenoot J tegen de dame. Die spelen hetzelfde open spel en de dame was gewoon stukken beter. 3-0 verloren.

De avond dus met 4-1 verloren. Ik ben 16 rating punten verloren. De jonge bleek een rating van 1140 ofzo te hebben. Goed gedaan.
We staan nu gedeeld 2e maar met een wedstrijd meer als de andere. 18 punten nu. Nummer 1 heeft er 22 en is al bijna kampioen :D.
Onder ons 17 (tegenstander van vanavond) 11 en 9 punten. Dus we zijn wel veilig en spelen lekker in de middenmoot.

Vrijdag moet er wel een tandje bij in ieder geval. Donderdag voor het slapen gaan maar een paar wedstrijden van Manika Batra kijken :D.
Zonde van het verlies, maar zo te horen een mooie avond. Dat is het belangrijkste.
Hahahaha, Manika Batra gaan kijken, grappig, ik kijk ook vaak nog wat meer tafeltennis vlak voor een wedstrijd, soms ter inspiratie en ook om mijzelf wat meer moed te geven (omdat je toch vaak ziet dat de niet afwachtende persoon wint en mijn valkuil is nog wel eens te afwachtend willen zijn).

Ik ben erg benieuwd naar onze tegenstanders as vrijdagavond... want in theorie kunnen ze met 3 spelers komen waar ik nog nooit van gewonnen heb (en wel tegen gespeeld heb al), maar ze kunnen ook met spelers komen waar ik wel van gewonnen heb al, een speler waar ik nog nooit tegen gespeeld heb en eentje waar het 1-1 staat tussen ons....
Nieuwe competitie frame: Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Backup frame 1: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 06 Nov 2024, 19:27

Suc6 vrijdag .. onze wedstrijd is net verplaatst naar 29 november omdat de tegenstander met 6 spelers in het team en al 2 invallers heeft gehad geen team samen kan stellen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 07 Nov 2024, 10:11

Suc6 vrijdag .. onze wedstrijd is net verplaatst naar 29 november omdat de tegenstander met 6 spelers in het team en al 2 invallers heeft gehad geen team samen kan stellen.
Bizar, maar vooral: staat de bond het toe dat dit naar 29 november wordt verplaatst? Dat is bijna 3 weken verder, bij ons mag dat dus niet.... max 1 week later.... ongeveer. Daar hebben we al wel eens gedoe mee gehad.

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 07 Nov 2024, 10:24

Bizar, maar vooral: staat de bond het toe dat dit naar 29 november wordt verplaatst? Dat is bijna 3 weken verder, bij ons mag dat dus niet.... max 1 week later.... ongeveer. Daar hebben we al wel eens gedoe mee gehad.
@Twoface onze laatste wedstrijd in de competitie is op 6 december dus 29 november is dan de inhaal week. In Zuidwest is de laatste wedstrijd 22 november. Het verschilt nogal per afdeling!.

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 07 Nov 2024, 10:40

@Twoface onze laatste wedstrijd in de competitie is op 6 december dus 29 november is dan de inhaal week. In Zuidwest is de laatste wedstrijd 22 november. Het verschilt nogal per afdeling!.
Dat is zeker waar, want wij kennen geen inhaalweken....

Als een wedstrijd niet door kan gaan, dan moeten de teams zelf met een nieuw voorstel komen. Ik leg het vaak uit met een voorbeeld wat we een keer hebben meegemaakt.

Wij moesten ooit uit op een maandag spelen, laten we zeggen maandag 1 november. Die wedstrijd kon niet plaatsvinden vanwege dat ik de enige was die die avond kon van mijn team. Dus we vroegen om verzetten. Maar diezelfde week werd er ook al op vrijdagavond gespeeld.
We stelden dus voor om op vrijdag 12 november de wedstrijd in te halen. Een dag dat er niet gespeeld hoefde te worden maar dat wij wel de zaal huurden al voor een aantal uur, de wedstrijd zou dan bij ons worden gespeeld dat vond onze tegenstander geen enkel probleem.

We waren dus al mee eens samen om het dan te doen. Echter de bond wees het af... het was te laat, het moest eerder gespeeld worden. Uiteindelijk hadden wij nog maar 1 mogelijkheid, maar als vereniging waren we daar niet blij mee... namelijk de woensdag 10 november, dan huren we de zaal namelijk ook, echter slechts voor 1 uurtje omdat er dan getraind wordt.
Tegenstander vond dit ook prima, bond ging hier wel in mee... maar betekende veel meer kosten voor de vereniging, plus een aantal chagrijnige mensen omdat de meesten liever niet wedstrijden spelen doordeweeks ivm vroeg opstaan voor het werk. En waar ging het om, om 2 dagen en voor de competitie totaal geen verschil.

Persoonlijk vind ik dit gemuggezift...

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 07 Nov 2024, 11:23

Wat ik altijd irritant vind aan het verzetten van wedstrijden is dat wedstrijden nooit mogen worden verplaatst naar het 2e deel van competitie. Ook al is het begin van het 2e deel. Dat is volgens de bond namelijk al competitievervalsing. Hierdoor kan het wel eens voorkomen dat men moeite heeft om de 5e wedstrijd te verzetten want die mag dus niet worden ingehaald na de 6e wedstrijd.

Persoonlijk vind ik dat ook nergens op slaan. Als de wedstrijd voor de 8e wedstrijd wordt ingehaald zou dat ook nog gewoon een goed beeld geven in de stand en dan zijn er gewoon nog 3 wedstrijden te gaan.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 07 Nov 2024, 12:03

Bij ons wilde leerdam de 2e wedstrijd verplaatsen voorbij de 5e wedstrijd en daar gingen ze niet mee akkoord.
De eerste helft moet voor de 6e wedstrijd gespeeld worden.

Ze worden ook niet blij als je de 9e wedstrijd wilt verplaatsen na de laatste wedstrijd zelfs als dat in dezelfde week is.
Om te voorkomen dat je iets kunt 'regelen'.

Maar zoals nu wedstrijd 7 voor de laatste is geen probleem.
We zouden sowieso de enige in de poule zijn die zou spelen deze week omdat de andere 2 al verplaatste waren.
Leerdam speelt volgende week 2 wedstrijden, en de laatste inhaalweek spelen de andere 2 wedstrijden.

Moet zeggen dat er dit seizoen erg veel verplaatst moet worden.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 07 Nov 2024, 12:07

Bij ons wilde leerdam de 2e wedstrijd verplaatsen voorbij de 5e wedstrijd en daar gingen ze niet mee akkoord.

Ze worden ook niet blij als je de 9e wedstrijd wilt verplaatsen na de laatste wedstrijd zelfs als dat in dezelfde week is.

Maar zoals nu wedstrijd 7 voor de laatste is geen probleem.
We zouden sowieso de enige in de poule zijn die zou spelen deze week omdat de andere 2 al verplaatste waren.
Leerdam speelt volgende week 2 wedstrijden, en de laatste inhaalweek spelen de andere 2 wedstrijden.

Moet zeggen dat er dit seizoen erg veel verplaatst moet worden.
Bij ons ook toevallig, veel verplaatsingen.
Maar ik vind het sowieso onzinnig om er zulke beperkingen op te leggen, het haalt weer een stukje plezier weg.
Zoals mijn voorbeeld, iedereen had zin om die wedstrijd alsnog op die andere vrijdag te spelen, ons team en onze tegenstander. Vervolgens wordt je min of meer gedwongen het op een woensdag te doen en werkelijk niemand had meer in die wedstrijd. We hebben toen ook superslecht gepresteerd omdat we al met tegenzin begonnen.
Terwijl er tussen de vrijdag en de woensdag helemaal niet gespeeld werd (überhaupt was het geen speelweek). Waarom dan moeilijk doen over die 2 dagen... ik snap het werkelijk niet.

ardane
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor ardane » 07 Nov 2024, 12:37

Waarom dan moeilijk doen over die 2 dagen... ik snap het werkelijk niet.
Bekijk het eens alsof je zelf competitieleider bent:
Er zijn van tevoren regels vastgelegd over het mogen verplaatsen van wedstrijden, en die regels zijn gepubliceerd. Stel je nou eens voor, dat jij als competitieleider een niet-reglementaire verplaatsing oogluikend toestaat!
Na einde van de wedstrijdserie zegt een andere ploeg: "Beste competitieleider, die wedstrijd werd onreglementair gespeeld en moet nu als niet-gespeeld worden beschouwd. Beide ploegen moeten de punten in mindering krijgen, conform de regel. En wij zijn daardoor nèt niet gedegradeerd."

Wat ga je nu antwoorden: "Ach, je hebt wel gelijk, maar ik wilde niet moeilijk doen."?

Kortom, vanuit jouw oogpunt kan het lijken op "moeilijk doen", maar in feite moet zo'n competitieleider gewoon de gepubliceerde en geldende regels toepassen, omdat-ie anders zelf in overtreding is en moeilijkheden kan verwachten.
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
KORTE DEMOVIDEO: https://youtu.be/8bG-GBoKCK0
(Wereldprimeur:) Combinatie roterende snijtafel én rubberpers Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 07 Nov 2024, 13:18

Dit lijkt mij terecht die als wedstrijd na de 10e wedstrijd plaatsvind. Dat lijkt mij namelijk niet de bedoeling dat je met voorkennis als de rest al klaar is nog je laatste wedstrijd gaat spelen doordat deze is verplaatst.

Backup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 07 Nov 2024, 13:30

Waarom dan moeilijk doen over die 2 dagen... ik snap het werkelijk niet.
Bekijk het eens alsof je zelf competitieleider bent:
Er zijn van tevoren regels vastgelegd over het mogen verplaatsen van wedstrijden, en die regels zijn gepubliceerd. Stel je nou eens voor, dat jij als competitieleider een niet-reglementaire verplaatsing oogluikend toestaat!
Na einde van de wedstrijdserie zegt een andere ploeg: "Beste competitieleider, die wedstrijd werd onreglementair gespeeld en moet nu als niet-gespeeld worden beschouwd. Beide ploegen moeten de punten in mindering krijgen, conform de regel. En wij zijn daardoor nèt niet gedegradeerd."

Wat ga je nu antwoorden: "Ach, je hebt wel gelijk, maar ik wilde niet moeilijk doen."?

Kortom, vanuit jouw oogpunt kan het lijken op "moeilijk doen", maar in feite moet zo'n competitieleider gewoon de gepubliceerde en geldende regels toepassen, omdat-ie anders zelf in overtreding is en moeilijkheden kan verwachten.
Je hebt zeker een punt, maar waar staat dit dan?? En waar worden dan de mogelijkheden gegeven om het op te lossen? Persoonlijk klinkt mij dat wat door anderen hier gezegd wordt veel logischer, namelijk bepaalde momenten vooraf afspreken wanneer er ingehaald kan worden.
Naar aanleiding van je opmerking ben ik eens aan het speuren gegaan en vind ik deze regels in 1 van onze laatste competitiebulletins:

"Uitleg over verplaatsen wedstrijden
Volgens artikel 9 punt 3.1 en 3.2 van de Aanvullende Bepalingen kan een wedstrijd alleen verplaatst worden
uiterlijk in de speelweek volgend op de speelweek van de oorspronkelijke vastgestelde datum, maar vóór
de laatst geplande speeldag van de laatste speelweek.
Thuis- en uitwedstrijden omdraaien valt hier niet onder en is dus wel toegestaan.
Alleen in uitzonderlijke gevallen, als er sprake is van overmacht, kan hier door de competitieleider van
worden afgeweken."

Als ik dit toepas op onze situatie toen, was het gewoon reglementair toegestaan, echter toch afgewezen. En in geval van uitzonderlijke gevallen kan er ook van worden afgeweken. We hadden oorspronkelijk de wedstrijd staan in een speelweek, waarin we dus zowel op maandag als op vrijdag moeten spelen, dezelfde speelweek was niet eens mogelijk, die week erop zouden we dan op de vrijdag spelen... volgens regels toegestaan en toch tegengehouden. In mijn ogen, doe je dan moeilijk.

ardane
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor ardane » 07 Nov 2024, 13:36

Je hebt zeker een punt, maar waar staat dit dan??
Dat weet ik niet, want ik ken jullie regels niet. Ik ging er van uit dat de competitieleider de regels toepast. Al het andere lijkt me ongewenst.
Als ik dit toepas op onze situatie toen, was het gewoon reglementair toegestaan, echter toch afgewezen.
Dan is er niks moeilijk, maar maak je gewoon op de voorgeschreven wijze bezwaar bij de volgende hogere instantie. Een competitieleider mag immers niet zelf regels uit zijn duim zuigen.
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
KORTE DEMOVIDEO: https://youtu.be/8bG-GBoKCK0
(Wereldprimeur:) Combinatie roterende snijtafel én rubberpers Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 08 Nov 2024, 15:12

Vanavond is onze wedstrijd tegen de club van Wizzy. De opstellingen zijn al bekend. Ben benieuwd wat het gaat worden. Ik doe zelf niet mee. nog 3 wedstrijden te gaan hebben wij 12 punten meer als de club van wizzy. Word ongekend spannend!

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 09 Nov 2024, 01:16

mijn team De Meppers hebben met 7-3 verloren van de club van wizzy. Mijn felicitaties aan dat team. We staan nog steeds 1e. Afhankelijk wat flash morgen doet tegen stiphout. Word rete spannend de laatste 2 wedstrijden!.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 09 Nov 2024, 06:58

Mijn team heeft zoals verwacht de koploper van tafel gemept nu de sterkste spelers ontbreken. Hieruit blijkt weer dat geen enkel team van deze poule een klasse hoger hoort en dat het een kampioenschap van de armoede gaat worden in deze poule gezien het aantal punten dat de kampioen straks heeft. Mogelijk nog geen 65 punten en dat is erg weinig.

Mijn team wil geen kampioen worden en ook geen promotie wedstrijd spelen dus hopelijk zakken we nog een plekje want we staan nu 2e.

Wel weer nog een merkwaardig uitslag want de nummer laatst won ineens met 7-3 van voor de competitieronde nummer 3.

Backup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 09 Nov 2024, 09:59

Mijn team heeft zoals verwacht de koploper van tafel gemept nu de sterkste spelers ontbreken. Hieruit blijkt weer dat geen enkel team van deze poule een klasse hoger hoort en dat het een kampioenschap van de armoede gaat worden in deze poule gezien het aantal punten dat de kampioen straks heeft. Mogelijk nog geen 65 punten en dat is erg weinig.

Mijn team wil geen kampioen worden en ook geen promotie wedstrijd spelen dus hopelijk zakken we nog een plekje want we staan nu 2e.

Wel weer nog een merkwaardig uitslag want de nummer laatst won ineens met 7-3 van voor de competitieronde nummer 3.
van tafel gemept valt wel mee hoor. Als ze echt van tafel gemept waren dan was het wel 10-0 geweest. Voor de rest Je speelt toch om kampioen worden. Vind het echt een zwakke instelling als je geen kampioen wilt worden of promotie degradatie wilt spelen. Dan kan je beter geen competitie spelen! ik had dit wel verwacht een verlies. Jammer dat het geen 6-4 was. Maar so be it. Vind het wel prachtig dat het nog zo dicht bij elkaar ligt. Volgend week thuis tegen stiphout moeten we de nodigr punten gaan pakken. En dan de laatste wedstrijd tegen flash. Flash gaat ook niet dik winnen bij stiphout.

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 09 Nov 2024, 15:07

Het had anders wel makkelijk gekund gezien de setstanden. P verliest er verrassend 1 en het dubbel had ook de andere kant op kunnen vallen.

Wij hadden voordat de competitie begon al de doelstelling om 3e of 4e te worden.
Kampioen worden willen we niet.
Heeft niets met instelling te maken.
Gewoon lekker gezellig een balletje slaan in de juiste klasse is vind ik leuker dan er alles aan te doen om kampioen te kunnen worden.

Backup:

Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Depavan » 09 Nov 2024, 16:21

Quote: Gewoon lekker gezellig een balletje slaan in de juiste klasse is vind ik leuker dan er alles aan te doen om kampioen te kunnen worden.

Kun je dan niet beter 5e klasse gaan spelen gezien je winstpercentage?
Frame: OSP Ultimate II
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Dawei 388 C-2 1,8 mm lange noppen

Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 1,2 mm lange noppen

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 09 Nov 2024, 16:39

Nope, want ik ben van materiaal gewisseld en daar heb ik bij de begin van de competitie erg aan moeten wennen. Nu 2e helft heb ik makkelijk van personen gewonnen waar ik eerst van had verloren en ik heb er helaas veel in 5 verloren. Jarenlang heb ik al 4e klasse gespeeld en daar hoor ik nog steeds in thuis.

Backup: