Regulier wel of niet?

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Regulier wel of niet?

Berichtdoor Wizzy82 » 05 Nov 2024, 11:42

Dan uiteraard ook de regulier competitie onder de loep nemen. Waarom wel of waarom niet?

Negatieve punten regulier:
- Soms te lang stil zitten voordat je weer kunt spelen;

Positieve punten regulier:
- Voelt als avondje uit;
- Praten tussen te wedstrijden;
- Met 6 is gezelliger dan met 4 personen;
- Hogere standen in de competitie-uitslagen;
- Teller bij de dubbel;
- Langer aan het spelen dan aan het rijden;
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

GarField000
Gold Member
Gold Member

Re: Regulier wel of niet?

Berichtdoor GarField000 » 05 Nov 2024, 12:37

Heel groot negatief punt volgens veel personen.
*Het wordt vaak ERG laat vooral als je de volgende dag moet werken.

Er zijn teams/clubs waar het lastig is om 4 personen te vinden voor een team.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 05 Nov 2024, 12:50

3 personen is voldoende in principe (seizoenen lang heb ik dat gedaan, zelfs ooit met 2 in de jeugd). 4 personen hoeft dus echt niet alleen als je landelijk speelt en dat wordt nav een onderzoek waarschijnlijk afgeschaft.

Erg laat is niet erg. Meeste wedstrijden zijn op een vrijdagavond is mijn ervaring.

Backup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 05 Nov 2024, 14:54

Het gaat niet alleen om jou toch? Ik type wat anderen vinden. Waarom anderen liever voor de duo kiezen.
En als ik op maandag moet spelen en ik ben om 1 uur thuis en moet er om 6 uur weer uit vind ik dat wel erg. Want ik zit onder de adrenaline en slaap echt niet voor 2 uur. Ik heb daar de hele week last van.
En niet iedereen speelt op vrijdag :). dit seizoen hebben we een maandag en een donderdag.

Kijk even in de gemiddelde teams, er zijn er maar heel weinig die met 3 man regulier spelen.
Ik heb het ook jaren gedaan maar dan was je met spelers die dedicated waren. Dat zie je tegenwoordig niet meer.
De kleine clubs hebben daar wel problemen mee met als gevolg dat hierdoor de rating in een team ook in groot contrast zijn met elkaar.

Onze poule zijn het allemaal 4, 5 of 6 mans team, waarbij er zelfs 1 team van 6 is die 2 invallers nodig heeft gehad.
Kijk ik naar jou poule, team van 5, 4 met 3 invallers, 4 met 1 invaller, 5, 5 met 1 invaller, 4 met 1 invaller.
Dus in theorie heb je gelijk, in de praktijk niet.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 05 Nov 2024, 15:10

Kijk maar eens naar de teams waarin ik allemaal in heb gezeten (is niet van mijn huidig team). De wedstrijdleider van deze club deelt zorgt namelijk altijd voor 4 a 5 personen in een team. Dat is bij mijn vorige team en club wel anders. Team 1 dat 3e divisie speelt bestaat precies uit 4 personen wat je dus landelijk nodig hebt. Ze balen dus ook enorm van die opzet, want zou het 3 tegen 3 zijn dan hebben ze daar dus meer ruimte.

Wij hebben helaas iemand die geblesseerd is geraakt in de eerste competitiewedstrijd. Een andere speler zou vaste reserve zijn, maar speelt nu hierdoor veel meer dan verwacht. Die is zelfs al een team hoger ingevallen.

Backup:

mrfrankes
Super Member
Super Member

Berichtdoor mrfrankes » 05 Nov 2024, 15:28

Alleen regulier op een doorde weekse dag vind ik klote. Vaak omdat ik dan de volgende dag om 6 uur op moet. in het weekend maakt mij dat niet zoveel uit. Maar je heb helaas met teams te maken die niet allemaal prettig vinden om op een vrijdag te spelen. En ik vind het heerlijk dat wij in een ruime teams zitten. Normaal gesproken kan iedereen altijd bij ons. Wij hebben nooit met een invaller gespeeld de laatste jaren. Alleen als het echt niet kan. Ik zie in Zuid west heel veel invallers en dan hebben ze nog zoveel spelers. Dat vind ik echt niet kunnen. Soms kan je er niks aan doen.

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 05 Nov 2024, 15:41

Persoonlijk heb ik alleen ervaring met de reguliere competitie. Nadelen vind ik eigenlijk niet aanwezig, behalve dat het soms moeilijk is om een team samen te stellen, dit is meer een sportbreed probleem naar mijn mening dan een reguliere competitie probleem. Natuurlijk is het wel zo, des te meer spelers je nodig hebt voor een team, des te moeilijker het is om dit samen te krijgen.

Het te laat worden vind ik eigenlijk ook alleen maar een probleem op doordeweekse dagen, dan deel ik volledig de mening van Marc, behalve dan dat ik meestal 1,5-2 uur nodig heb om de adrenaline kwijt te raken om te kunnen gaan slapen en inderdaad te weinig slaap heb waar ik de rest van de week (en meestal daarna ook nog) last van heb/hou.

Wel moet ik daarbij opmerken, dat het vooral ligt aan de mensen zelf, soms zijn teams laat met starten van de wedstrijd, zou je bv al op 2 tafels tegelijk kunnen spelen, maar gebeurd het niet... ergo het wordt laat.

Bij ons is gelukkig 80% ook op de vrijdagavond, maar die 20% geeft ook altijd problemen met samenstellen van de teams en niemand heeft zin in die wedstrijden omdat het doordeweeks is (althans vanuit mijn eigen team gesproken).
Wij hebben sowieso heel vaak een team erin zitten die op de maandagavond spelen, voor mij de meest beroerde avond omdat ik de dinsdag meestal een heel zware werkdag heb.

Maar er zijn natuurlijk ook mensen die op zaterdag werken en dus last van die vrijdagavond hebben...

Verder zelf geen nadelen, ik vind het leuk om te doen... ik heb liever een wedstrijd meer dan minder.... rijden naar de tegenstander moet je toch wel doen, ook met minder wedstrijden. Dubbel doe ik ook heel graag... tellen doe ik ook heel graag...
Nieuwe competitie frame: Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Backup frame 1: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2