Opvolging van Sriver

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Zeeuwsesmasher
Beginner
Beginner

Opvolging van Sriver

Berichtdoor Zeeuwsesmasher » 25 Mar 2024, 08:54

Goedemiddag,

Zelf ben ik een beginnende speler (6mnd) en speel ik met frame butterfly Boll fortismo (off)
En met sriver 1;7 FH en BH. Nu heb ik mijn eerste toernooi gespeeld afgelopen weekend. Volgens een speler uit ons hoogste team en met veel ervaring zei dat mijn backend sriver goed is. Hij zei je FH is sterk, maar dat mijn rubber te langzaam is. Ook zei kijk even naar je frame, wellicht kan je die ook upgraden, maar ja waar naar toe?. Ik ben zelf gaan kijken online maar ik kom er helemaal niet uit. Ik ben in eerste instantie wel fan van butterfly. Ze communiceren goed, kwaliteit lijkt goed en plakken mijn rubbers gelijk erop. Ik kan zelf niet plakken en woon Zeeland. Hier heb je geen goede winkels Het liefst bestel ik alles daar. Kunnen jullie mij helpen? Zelf zat ik te denken aan glayzer op de Fh proberen. Geld maakt mij niet uit een hobby mag geld kosten.

Groeten,

Zeeuwse mepper

ardane
Super Member
Super Member

Re: Opvolging van Sriver

Berichtdoor ardane » 25 Mar 2024, 09:51

Zelf ben ik een beginnende speler (6mnd) en speel ik met frame butterfly Boll fortismo (off)
En met sriver 1;7 FH en BH. Nu heb ik mijn eerste toernooi gespeeld afgelopen weekend.
Groots!
Heb je op dat toernooi ook succesjes kunnen boeken? Weet je misschien ook op welke klasse-sterkte dat toernooi plaatsvond?
Volgens een speler uit ons hoogste team en met veel ervaring zei dat mijn backend sriver goed is. Hij zei je FH is sterk, maar dat mijn rubber te langzaam is. Ook zei kijk even naar je frame, wellicht kan je die ook upgraden, maar ja waar naar toe?
Feedback van ervaren spelers is natuurlijk altijd welkom. Goed, dat iemand in de club je op gebied van materiaal wil helpen.
Maar...tegelijkertijd staat het je vrij om kritisch naar elke feedback te kijken.
Vind je zelf, dat je iets snellers nodig hebt? Gaat je huidige FH jou ook echt te traag?
En heb je je ook gerealiseerd, dat elk voordeel z'n nadeel heeft (in dit geval: sneller betekent doorgaans minder controle)?
Ik ben zelf gaan kijken online maar ik kom er helemaal niet uit.
Dat komt wellicht doordat je (a) online vermoedelijk nog niet helemaal de weg weet en (b) online niets in de praktijk kunt testen.
Over (a): een aardige bron van informatie over materiaal is de site van Revspin. De commentaren van spelers zijn, naast de cijfertjes, heel nuttig.
Over (b): het zou waarschijnlijk enorm helpen, als je eens een half uurtje op de club een snellere combi zou mogen proberen. Vraag gerust eens aan die ervaren speler of-ie iemand kent die toevallig nog een reservebatje met voorgesteld hoger tempo heeft liggen, zodat je er eens mee kunt trainen. Pas dan krijg je een eerste indruk, die je gelijk een hoop miskopen kan besparen.
Ik ben in eerste instantie wel fan van butterfly. Ze communiceren goed, kwaliteit lijkt goed en plakken mijn rubbers gelijk erop.
Dat laatste doet vrijwel elke winkel die een fatsoenlijk TT-assortiment heeft
Ik kan zelf niet plakken en woon Zeeland.
:-)
Het is geen rocket science en bovendien volstrekt onafhankelijk van je locatie. En wellicht wil je ook eens wat experimenteren.
Je zou een paar filmpjes op Youube kunnen bekijken over het plakken van rubbers (die zijn er vooral in het Duits en Engels). Dan eens proberen op wat oud materiaal. En voor je het weet kun je het zelf. Daarbij kun je zelf nog kiezen wat voor montagemateriaal je makkelijk vindt. Ik adviseer plakstift en een rubberpersje.

Zelf plakken heeft als voordeel, dat je je batje niet hoeft in te sturen als je een nieuw, vers rubber nodig hebt. En je bent ook meteen winkelonafhankelijk. Net zo makkelijk bestel je dan iets uit Duitsland of China, waar de keuze veel groter is.
Hier heb je geen goede winkels Het liefst bestel ik alles daar. Kunnen jullie mij helpen? Zelf zat ik te denken aan glayzer op de Fh proberen. Geld maakt mij niet uit een hobby mag geld kosten.
Dat laatste is heel fijn. Maar zou het je voldoening geven als je een dure Glayzer koopt, inclusief een nieuw houtje, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat de ballen die toevallig niet het net in gaan, over de tafel heen vliegen?

Er zijn veel rubbers op de markt die als snelle Sriver dienst kunnen doen. Ook van Butterfly. De Rozena zou zoiets kunnen zijn.
Maar ook enkele Chinese rubbers, bijvoorbeeld van Palio of Friendship, spelen Sriver-achtig met iets meer tempo.
Montage van tafeltennisrubbers kan beter én makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24 - https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 25 Mar 2024, 10:36

Ik sluit met aan bij het uitgebreide advies van Ardane.

Aangezien je pas 6 mnd speelt, zou ik eerst eens rustig proberen en zelf proberen te bepalen wat goed bij je past. We kennen je spel uiteraard niet, dat bepaalt ook grotendeels wat goed bij je past. Mijn toptip: verander nog niet van frame, verander slechts 1 rubber en kijk wat voor verschil dat voor jou uitmaakt, probeer die zowel op je FH als op je BH. Ervaar dan eerst wat het voor qua verschil maakt, want sneller is vaak minder controle.

Ben je een aanvallende speler, dan snap ik het snellere rubber wel, maar ben je meer allround of juist defensief dan zou een sneller rubber ook tot slechter spel kunnen leiden.
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0

Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
BH: Globe 979
FH: TSP Ventus Speed 2.0

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Mar 2024, 11:14

Butterfly is niet de goedkoopste dus ik zou echt proberen eerst met wat spullen van een ander te spelen.
Het is al een OFF frame dus misschien moet je daar nog even mee wachten tot je wat verder komt en meer weet welke kant je op gaat. Als je nu een supersnel frame neemt raak je misschien te veel controle kwijt en je moet nu juist leren.

Er zullen op je club ook vaste mensen zijn om even te kijken wat bij je past.
Of misschien heeft de trainer wat advies en wat testmateriaal. Probleem is wel dat advies op bv revspin heel verschillend kan zijn afhankelijk van het frame waar ze het rubber op hebben.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

Zeeuwsesmasher
Beginner
Beginner

Berichtdoor Zeeuwsesmasher » 25 Mar 2024, 11:58

Heren, hartelijk dank voor jullie reactie. Ik ben zelf een offensieve speler. Al ligt er natuurlijk aan tegen je wie je speelt. Bij gelijkwaardig niveau zoek en pak ik altijd de aanval. Als iemand beter is ben ik wat verdedigender. Dan speel ik veel backhand en is mijn sriver van nu prima.

Ik ga het een en ander proberen. Dank jullie wel

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 25 Mar 2024, 13:50

Ik zou nu nog niet naar een aanvallend rubber kijken omdat je ook al een aanvallend frame hebt. Dan maak je namelijk de fout maakt die veel beginners maken. Het snelste kopen wat er is ipv eerst even het spelletje leren dvm goede controle te hebben. Je hebt 1,7 mm rubbers dat is voor goede controle, maar raad ik juist af ivm je dan wel inlevert op effect.

Ik zou eens kijken naar Tibhar vari spin en dan deze in de 1,8 mm of 2,0 mm nemen. Deze rubbers zijn ook nog relatief goedkoop en ik weet dat zelfs spelers die hoger spelen ermee spelen. Vroeger heb ik daar ook mee gespeeld en het is een rubber dat heerlijk speelt met veel controle. Ideaal voor beginners vind ik zelf. Als je de 1,8 mm of 2,0 mm neemt dan heb je wat meer snelheid en effect.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

Zeeuwsesmasher
Beginner
Beginner

Berichtdoor Zeeuwsesmasher » 15 Apr 2024, 12:03

Goedemorgen. Hierbij een update. Ik heb een start gemaakt met glayzer op de forehand en ik speel een stuk beter dan met sriver fx 1,7. Ik maak veel meer punten af. Op de backhand heb ik nog steeds de sriver fx 1,7 en heb ik de, op aanraden van wizzy de vari spin 1,8 besteld. Ik hou jullie op de hoogte. Groeten, Zeeuwse smasher
Laatst gewijzigd door Zeeuwsesmasher op 15 Apr 2024, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Zeeuwsesmasher
Beginner
Beginner

Berichtdoor Zeeuwsesmasher » 15 Apr 2024, 12:03

Glayzer 1,9 mm