Ik overweeg een OSP Virtuoso OFF- aan te schaffen maar twijfel over de keuze van de head size, zijnde S (150 x 157mm = standaard bat maat) of M (150 x 158 mm). M is maar 1 mm groter maar schijnt meer "houtgevoel" (vibratie) te geven, iets meer power en een grotere sweetspot dus beter geschikt voor pakweg 1 tot 1.5 m achter de tafel.
Ik weet dat er in het verleden een aantal Virtuoso's in dit forum zijn rondgegaan, dus kan iemand hier, op basis van ervaring wat meer zeggen over het verschil in gevoel tussen head size S en M?
OSP Virtuoso head size (S of M?)
OSP Virtuoso head size (S of M?)
TTV Rapidity
3e klasse DUO Holland-Noord
Butterfly Timo Boll ALC
Rakza 7 (2.0 - Forehand)
Rakza 7 (2.0 - Backhand)
Butterfly Timo Boll ALC
Rakza 7 (2.0 - Forehand)
Rakza 7 (2.0 - Backhand)
Re: OSP Virtuoso head size (S of M?)
Hoi ,ik heb ze alledrie gespeeld/gehad.Ook de L-Versie Mijn ervaring was dat er tussen S en M minder verschil was dan met de L ,dat was ineens voor wat verder achter de tafel een openbaring,power spin ballen met gemak. Kwa gevoel vond ik ze alledrie heel prettig, had wel een dun laagje glitsa erop. Dat maakte ze iets direkter .
Succes met de keuze. Mep ze!
Succes met de keuze. Mep ze!
Re: OSP Virtuoso head size (S of M?)
Bedankt Mepper ,
jouw opmerking omtrent headsize S en M geeft de doorslag. Ga dan toch voor maat S (150 x 157), aangezien ik net een paar nieuwe velletjes Rakza 7 op die maat heb uitgesneden. Speel daarnaast overwegend dicht bij de tafel, en als ik mij al eens in het achterveld begeef is het meer een kwestie van overleven dan bewuste power spinballen teruggeven , dus maat L laat ik zeker aan mij voorbij gaan.
Ben heel benieuwd naar de Virtuoso.
T
jouw opmerking omtrent headsize S en M geeft de doorslag. Ga dan toch voor maat S (150 x 157), aangezien ik net een paar nieuwe velletjes Rakza 7 op die maat heb uitgesneden. Speel daarnaast overwegend dicht bij de tafel, en als ik mij al eens in het achterveld begeef is het meer een kwestie van overleven dan bewuste power spinballen teruggeven , dus maat L laat ik zeker aan mij voorbij gaan.
Ben heel benieuwd naar de Virtuoso.
T
TTV Rapidity
Butterfly Timo Boll ALC
Rakza 7 (2.0 - Forehand)
Rakza 7 (2.0 - Backhand)
Butterfly Timo Boll ALC
Rakza 7 (2.0 - Forehand)
Rakza 7 (2.0 - Backhand)