Thibar d.tecS OX combinaties

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
AnnikaMars
Beginner
Beginner

Thibar d.tecS OX combinaties

Berichtdoor AnnikaMars » 23 Dec 2021, 14:14

Hoii Hoii,

Ik speel op dit moment met FH: tenergy 80FX, BH: Andro rasant chaos 1.2 (lange noppen) en met het frame: Stiga WRB master.(allround)

Alleen wil ik iets anders gaan proberen, wil net zoals Manika Batra met Thibar d.tecS OX gaan spelen.

Alleen het lastige vind ik is, om dan het juiste frame er bij te vinden. Ik zat te denken aan butterfly Timo Boll ZLC of butterfly Viscaria. Wat denken jullie dat beter is? (Prijs maakt me niet uit)

Ook wil ik op de forehand een meer spin rubber dan ik al had en zit te twijfelen tussen tenergy 05, tenergy 05FX of dignics 05.

Graag hoor ik jullie mening en kennis over deze rubbers en frames. (A)
FH: Tenergy 80FX 2.1
BH: Andro Rassant Chaos 1.2 (lange noppen)
Frame: Stiga WRB master

Forehand aanvallend, backhand terugbrengen op tafel

smashking
Advanced Member
Advanced Member

Re: Thibar d.tecS OX combinaties

Berichtdoor smashking » 23 Dec 2021, 22:06

Hoi Annika,

Als ik jou was zou ik kiezen voor een frame wat goed bij je lange noppen past. Ik zou kiezen voor een harder frame met goede controle bijvoorbeeld Stiga Allround Classic Carbon, Donic Waldner Senso Carbon of Yasaka Extra Offensief. Dit is een minder extreme overgang. Van een stiga allround naar Timo Boll ZLC is een extreme verandering waar alleen een zeer technische aanvaller baat bij heeft die traint als professional.

smashking
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor smashking » 23 Dec 2021, 22:08

Voor de rubber keuze zou ik dan gaan voor de normale Tenergy 05 of Rakza 7.

AnnikaMars
Beginner
Beginner

Berichtdoor AnnikaMars » 23 Dec 2021, 22:46

Hoi Annika,

Als ik jou was zou ik kiezen voor een frame wat goed bij je lange noppen past. Ik zou kiezen voor een harder frame met goede controle bijvoorbeeld Stiga Allround Classic Carbon, Donic Waldner Senso Carbon of Yasaka Extra Offensief. Dit is een minder extreme overgang. Van een stiga allround naar Timo Boll ZLC is een extreme verandering waar alleen een zeer technische aanvaller baat bij heeft die traint als professional.
Hoii Hoii,
Dankjewel voor je reactie. :)

Ik heb vroeger altijd wel snellere frames gehad voordat ik met noppen ging spelen (Donic Ovtcharov/Original Carbospeed ) Ik heb een allround frame voor andro rassant rubber genomen, omdat ik 1.2 onderlaag had en het mijn eerste noppen rubber was, nam ik geen risico.

Een extreme overgang maakt voor mij niet uit, ik ga de hele zomer met het toekomstige batje trainen. Ik train vaak 3/4 keer per week, dus genoeg tijd om te kijken of thibar d.tecS voor mij gaat werken.

Maar begrijp je reactie wel, maar soms ben ik van risico nemen en de ene keer valt die goed uit en de andere keer niet. *-)

Bobbysix
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Bobbysix » 23 Dec 2021, 23:08

Dr Neubauer is de frame bouwer voor materiaal spelers. Heb ik gelezen op het Duitse TT forum, zelf geen ervaring mee.

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 24 Dec 2021, 09:26

Het frame waar ik zelf mee speel, de Xiom AZX icecream schijnt ook geschikt te zijn. 1 zijde met een ZLC laag, waar de noppen op zouden kunnen. Op de andere zijde zit een ALC laag zoals bij de Viscaria. Het is een behoorlijk stijf frame, met een vrij hoge snelheid. Tempo zal niet hoger zijn dan bij de Viscaria.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 24 Dec 2021, 09:52

Ik heb zelf training genomen bij https://sauer-troeger.com/en/courses/
Deze hadden toen jaarlijks in Mei 2 daagse cursus bij Taverzo. Uiteraard ligt dat nu stil maar zou een hele goede optie zijn.
Hou de site in de gaten zou ik zeggen. Ik heb hier heel veel geleerd.
Ik zou niet alleen maar spelen met anderen, maar ook echt training nemen ... lijnen/ballen oefenen.
Probeer je zwakke plekken te vinden en deze te varieren (ik had bv moeite met lange, spinloze opslagen op mijn lange noppen).
Batra is ook zo goed doordat ze het batje draait. Dit deed ik ook, maar niet zo slim als Batra :D.
Ze doet bepaalde slagen/opslagen en weet vooraf waar de bal komt. Dit gaat je tijd kosten, maar het ontregeld de tegenstander echt heel erg.

Ik ben zelf over gegaan naar het Andro TP_Ligna ALL frame. Deze paste goed bij mij.
Ik moest voor de forehand wel naar een ander rubber, maar jij hebt al een snel rubber op de forehand.
Ik speelde wel met onderlaag, omdat ik ook graag aanviel en dat was met Ox wat moeilijker.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Andro Treiber FI
FH: Tibhar Evolution FX-S
BH: Tibhar Grass D-Tecs ox acid green

AnnikaMars
Beginner
Beginner

Berichtdoor AnnikaMars » 24 Dec 2021, 10:30

:$
Ik heb zelf training genomen bij https://sauer-troeger.com/en/courses/
Deze hadden toen jaarlijks in Mei 2 daagse cursus bij Taverzo. Uiteraard ligt dat nu stil maar zou een hele goede optie zijn.
Hou de site in de gaten zou ik zeggen. Ik heb hier heel veel geleerd.
Ik zou niet alleen maar spelen met anderen, maar ook echt training nemen ... lijnen/ballen oefenen.
Probeer je zwakke plekken te vinden en deze te varieren (ik had bv moeite met lange, spinloze opslagen op mijn lange noppen).
Batra is ook zo goed doordat ze het batje draait. Dit deed ik ook, maar niet zo slim als Batra :D.
Ze doet bepaalde slagen/opslagen en weet vooraf waar de bal komt. Dit gaat je tijd kosten, maar het ontregeld de tegenstander echt heel erg.

Ik ben zelf over gegaan naar het Andro TP_Ligna ALL frame. Deze paste goed bij mij.
Ik moest voor de forehand wel naar een ander rubber, maar jij hebt al een snel rubber op de forehand.
Ik speelde wel met onderlaag, omdat ik ook graag aanviel en dat was met Ox wat moeilijker.

Hoii Hoii,

dankjewel voor je bericht. Maar ik train 3 a 4 keer in de week waarvan 2/3 keer met trainer erbij. ;) dus oefeningen speel ik wel :P

Ik ken het inderdaad Taverzo noppen training, maar de vorige datum kon ik helaas niet.

De reden dat ik naar thibar grass OX over wil stappen is omdat ik meer vastigheid wil. Ook kwamen de frames die ik hierboven benoemen naar voren omdat manika hier mee speelt / heeft gespeeld. Ik heb inderdaad met Jochem de hoop ook getraind op het draaien, alleen staat dat nu op een lager pitje ivm met Corona.

(A) Haha en ja ik ben een manika batra fan ahhah, kijk al haar wedstrijden. :$

smashking
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor smashking » 24 Dec 2021, 11:58

Bedankt voor extra achtergrond informatie. Ik zou dan kiezen voor de Viscaria. Deze is overigens bijna identiek aan de Timo Boll ALC.