Trainingskampen buitenland

Hier kun je dingen plaatsen die niet binnen de bovenstaande categorieën vallen.
AnnikaMars
Beginner
Beginner

Trainingskampen buitenland

Berichtdoor AnnikaMars » 20 Jan 2022, 15:16

Ik zal deze zomer graag weer naar het buitenland gaan om deel te nemen aan een trainingskamp. :D

Ik ben zelf vorig jaar 10 dagen naar het B75 camp in Denemarken geweest. Zeker een aanrader betreft het aantal verschillende en zeer ervaren coaches. Maar wil dit jaar weer eens wat anders proberen.

Ook het jaar ervoor naar Duitsland geweest naar tisch tennis schule Zugbrucke Grenzau. Hotel naast de trainingszaal en er was ook een butterfly winkel ter plekken. Dit was een zeer leuke ervaring maar miste daar dat de groepen op niveau werden ingedeeld. Dit kwam deels door de Corona maatregelen begreep ik.

Iemand toevallig ervaring met bepaalde trainingskampen in het buitenland?
- veel training minimaal 4 uur per dag
- ervaren trainers
- goede sparringpartners

🏓
FH: Tenergy 80FX 2.1
BH: Andro Rassant Chaos 1.2 (lange noppen)
Frame: Stiga WRB master

Forehand aanvallend, backhand terugbrengen op tafel

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Re: Trainingskampen buitenland

Berichtdoor TwoFace » 25 Jan 2022, 09:23

Klinkt best gaaf, ik weet niet of ik zou gaan... iets met tijd/geld en gezin...

Maar heb je meer informatie over zo'n kamp? Ik heb er namelijk zelfs nog nooit van gehoord.
En is zoiets voor iedereen of moet je een bepaald niveau hebben voor zo'n kamp?

Ik ben nu 42, gestart op mijn 38ste met tafeltennis. Een goeie forehand, een matige backhand met beperkingen en niet al te best voetenwerk. Ik ken mijn zwaktes en mijn sterktes, maar tegelijk zijn het zulke 'ingesleten gewoontes' dat ik vooral veel moet afleren voordat ik iets nieuws kan aanleren.
Frame: Yinhe Mercury Y-13
BH: Yinhe Qing 0X
FH: TSP Ventus Speed 2.0

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 25 Jan 2022, 09:27

Ik zie trouwens dat jij eigenlijk dezelfde speelstijl hanteert als ik.... FH aanvallend en terugbrengen met BH / verdedigen met BH.

yoyoman
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoyoman » 25 Jan 2022, 22:30

Bij mijn club Pingpong Alkmaar zijn elk jaar gedurende de zomer training weken voor jong en oud.
Net zoiets je betaalt per dag dat je mee doet als ik mij niet vergis was dit € 10,-.
Ikzelf heb afgelopen zomer nog meegedaan en ik ben nu al weer 64 jaar jong :D .
In overleg met de trainers kunnen er logeer adressen etc. geregeld worden.
leeftijden varieerden tussen de 12 jaar en ikzelf als oudste.
Ook qua niveau er waren 2 of 3 eredivisie spelers , een paar jeugdtoppers, 2 spelers die meegedaan hebben aan de paralympics en een stuk of wat recreatieve spelers. Erg leuk en erg gezellig om mee te doen.
Zo leuk om te kunnen variëren met verschillende batjes :P

AnnikaMars
Beginner
Beginner

Berichtdoor AnnikaMars » 03 Feb 2022, 10:50

Maar heb je meer informatie over zo'n kamp? Ik heb er namelijk zelfs nog nooit van gehoord.

Ik ben nu 42, gestart op mijn 38ste met tafeltennis. Een goeie forehand, een matige backhand met beperkingen en niet al te best voetenwerk. Ik ken mijn zwaktes en mijn sterktes, maar tegelijk zijn het zulke 'ingesleten gewoontes' dat ik vooral veel moet afleren voordat ik iets nieuws kan aanleren.
Dan zal je zeker dit kamp leuk vinden, is op een mooie locatie, zit namelijk een sport hotel aan vast, waar ook een zwembad is en een restaurantje waar gebowld kan worden. Misschien combinatie midweekje weg met gezin? En is ook prima aan te rijden met de auto.

https://www.zugbruecke.de/tischtennis-schule/

Dit kamp is voor alle leeftijden en niveaus en zeer leerzaam.
FH: Tenergy 80FX 2.1
BH: Andro Rassant Chaos 1.2 (lange noppen)
Frame: Stiga WRB master

Forehand aanvallend, backhand terugbrengen op tafel

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 02 Jun 2022, 08:57

Dan zal je zeker dit kamp leuk vinden, is op een mooie locatie, zit namelijk een sport hotel aan vast, waar ook een zwembad is en een restaurantje waar gebowld kan worden. Misschien combinatie midweekje weg met gezin? En is ook prima aan te rijden met de auto.

https://www.zugbruecke.de/tischtennis-schule/

Dit kamp is voor alle leeftijden en niveaus en zeer leerzaam.
Het is zeker leuk.... ik zal toch eens kijken wat ik allemaal voor mogelijkheden heb... met het hele gezin wordt zoiets niks denk ik... wij zitten zowieso altijd met een hond die we mee moeten nemen, hotels accepteren vaak geen dieren.

Excuses overigens dat ik nu pas reageer... ik ben van baan verandert recent en dat heeft voor een hectische tijd gezorgd en een andere pc etc, waardoor ik een tijdje helemaal niet op het forum ben geweest.

Financieel zit zo'n weekendje of midweek er even niet in in elk geval (corona heeft ons financieel hard geraakt), maar ik hou het wel in mijn achterhoofd.