Van nul tot expert

Plaats hier de video's die mensen kunnen helpen tijdens hun training.
Ippie
Advanced Member
Advanced Member

Van nul tot expert

Berichtdoor Ippie » 20 Feb 2015, 08:06

Dit filmpje werd mij van de week toegezonden. Wanneer je naar het niveau van de man kijkt, op welke klasse zouden jullie hem dan zetten. Ik vind het moeilijk in te schatten, want vind hem in de wedstrijdjes die je ziet niet zo sterk.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6640107 ... ennis.html" onclick="window.open(this.href);return false;

benxx
Silver Member
Silver Member

Re: Van nul tot expert

Berichtdoor benxx » 20 Feb 2015, 11:47

Je ziet eigenlijk helemaal niks van wedstrijden. Alleen dat hij wat balletjes afslaat en verder niks. Bij onze club mogen nieuwe senioren regelmatig tegen mij trainen om te kijken hoe ze omgaan met een niet standaard manier van spelen (lange noppen dus). Dan heb je al een aardig zicht op de kwaliteiten van iemand.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-05-24 1447

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 23 Feb 2015, 15:37

Wel apart, en leuk om zo te kijken waar je grens ligt. Natuurlijk maakt hij behoorlijke stappen. Dat zal waarschijnlijk bij ons allemaal lukken als we deze mogelijkheid om je een jaar zo op je hobby te richten zouden krijgen. Ik heb echter niet het idee dat hier een nieuwe Timo Boll is opgestaan. Ik vraag me ook af of er door zoveel trainen zonder veel competitie je ook voldoende in staat bent om een goede wedstrijdspeler te zijn. Behalve techniek, heb je ook tactiek nodig en moet je mentaal in staat zijn om goed te spelen tijdens wedstrijden. Al had ik deze kans aan het begin van mijn seniorenperiode gekregen zou ik het graag gedaan hebben. Nu niet meer. Tafeltennis is leuk, maar om er nog zoveel tijd in te steken zou me niet meer passen.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 28 Feb 2015, 10:55

Het viel mij op dat die jongen een redelijk goede techniek heeft opgebouwd, maar in mijn ogen weinig balgevoel heeft. Volgens mij is zijn aanpassingsvermogen op onverwachte ballen belabberd. Dat maakt ook gelijk het verschil met een goede tafeltennisser, die kan schakelen in moeilijke situaties en zich aanpassen aan de tegenstander. Wel cool om te zien hoe je in een jaar voorruit gaat :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.

Danny1973
Moderator
Moderator

Berichtdoor Danny1973 » 28 Feb 2015, 11:36

Dat leer je volgens mij door meer wedstrijden te spelen. Dat zag ik in de video niet echt terugkomen. Dit zie je ook bij jeugdspelers. Als je fh / fh inspeelt zijn ze geweldig. In een wedstrijden waar schuiven, en plaatsen er ook nog bijkomt zie je dat er vaak veel is getraind op snelheid en spin. Het complete speel moet mijn inziens vaak nog ontwikkelen. Denk dat dit zoals van Doorn ook aangeeft waarschijnlijk het probleem is. Toch blijft het interessant om te weten wat voor een stap je in een jaar zou kunnen maken. Hij start vanaf een vrij laag niveau. Wat zal er gebeuren als wij met iets meer ervaring een jaar er zoveel tijd in steken. Een competitieklasse beter zou minimaal moeten lukken. Misschien wel meer?
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max