Lange Noppen

Hier kun je informatie vinden of vragen over noppen en anti rubbers.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Lange Noppen

Berichtdoor TwoFace » 16 Jul 2024, 16:45

Vanavond was de eerste avond van de zomeravond competitie.
Of gewoon 5 toernooitjes waar je in een poule van 5 speelt.
De winnaar krijgt een prijsje en 6 punten.
Dat 5 avonden en de persoon met de meest punten is 'kampioen'.

Ik was nummer 4 van de poule in rating. Mijn eerste wedstrijd was tegen de zomeravond kampioen van 2023 ......
Iemand met lange noppen met spons. Ik wil met me batje met de D.tecs oefenen en kijken hoe het gaat.
Training ging wel goed, maar was tegen een lage speler.
Ik kan het lang of kort maken .... maar die D.tecs wordt hem niet. Echt veel te snel en veel te weinig controle.
Ik heb de wedstrijd wel gewonnen met 3-1 maar voelde zeker niet goed.
Na de wedstrijd dus mijn normale batje pakken en this is it dan maar.
2e wedstrijd de 1e set verloren, maar daarna 3-1 gewonnen.
3e wedstrijd was tegen een clubgenoot met lange noppen met spons maar die lange slagen maakt om de bal terug te brengen en een goede aanval met de fh heeft. Maar ik kon simpel gebruik maken van zijn noppen en met 3-0 gewonnen zonder al te veel moeite.
De laatste was tegen de hoogste speler. Weer de eerste set verloren maar vooral doordat ik te veel zelf wilde doen. Dus daarna constant mezelf erop wijzen dat hij bijna geen eigen punten pakt en alleen wint op mijn fouten .. dus rustig aan Marc, rustig aan.
Ook deze weer met 3-1 gewonnen.

Dus voor deze avond eerste geworden en 6 punten verdient. Volgende week zelfde maar dan op een andere club. In totaal 5 avonden en de 4 beste tellen.

Ik weet nu in ieder geval dat die D.tecs in de prulenbak kunnen. Dat gaat hem niet worden.
Toch lekkere resultaten.

Leuk dat jullie dit nog doen, hier even een tijdje geen tafeltennis, de eerste keer is pas weer op 31-8 als ik met een toernooi meedoe.
Moet ook zeggen dat de prio nu elders ligt, midden in een verbouwing bij mijn ex, daarnaast verhuizen, eigen woning binnenkort waar ik ook het nodige moet doen... even focus hierbij.

Wel veel noppen spelers, of was dat toeval dat die bij jou in de poule zaten?
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0

Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 17 Jul 2024, 09:53

Op mijn club zitten sowieso best wat noppenspelers die fanatiek zijn. Die je dus vaker ziet spelen dan alleen tijdens een competitie avond.
Toevallig zitten er wel veel noppenspelers rond mijn rating nu dus voor mij zaak om eruit te springen :).
Er staat vlak boven mijn in rating nog iemand met lange noppen. dus als iemand 'pech' heeft mag hj in de poule alleen tegen noppenspelers :D.

als ik zo in de lijst kijk ... al ken ik niet iedereen natuurlijk.
Op ratinglijst nummer 26 heeft noppen, 40, 41, 42 (ikke), 43, 50 .....
Dus wel echt toevallig veel noppenspelers bij elkaar.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 18 Jul 2024, 09:57

Op mijn club zitten sowieso best wat noppenspelers die fanatiek zijn. Die je dus vaker ziet spelen dan alleen tijdens een competitie avond.
Toevallig zitten er wel veel noppenspelers rond mijn rating nu dus voor mij zaak om eruit te springen :).
Er staat vlak boven mijn in rating nog iemand met lange noppen. dus als iemand 'pech' heeft mag hj in de poule alleen tegen noppenspelers :D.

als ik zo in de lijst kijk ... al ken ik niet iedereen natuurlijk.
Op ratinglijst nummer 26 heeft noppen, 40, 41, 42 (ikke), 43, 50 .....
Dus wel echt toevallig veel noppenspelers bij elkaar.
Bij ons zijn nu de spelers met inverted rubbers wel in de meerderheid, maar er zijn er ook een aantal die 'valsspelen', die hebben namelijk een combi met alleen inverted, maar ook een combi met korte noppen op de BH hahaha
We hebben nu nog maar 2 senioren teams, een team van 3 (hoogste team) daar zit 1 noppen speler in en team 2 (team van 5), daar zit 1 noppenspeler in (ik zegt de gek).

Op de andere club waar ik wel eens speel en mogelijk in de toekomst voor vast ga spelen zitten meer noppenspelers, maar niet iedereen daarvan speelt nu nog competitie.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 18 Jul 2024, 19:42

Regulier,
1. 3e divisie: 1 LN speler
2. Hoofdklasse. 1 LN speler
3. 1e Klasse. 2 LN spelers
4. 2e Klasse. 1 LN speler (ikke). Vorig seizoen 2 maar 1 is terug naar zijn oude club

DUO:
team 1 en 2 hoofdklasse. elk team 1 LN speler
team 3 2e klasse. 1 Ln speler (ikke)

In de lagere teams bij duo en regulier geen noppen
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 20 Jul 2024, 10:27

Gisteravond was de 2e avond van de zomeravond competitie.

2 van de 4 tegenstanders waren dezelfde als vorige week. 1 kende ik nog van vorig jaar, de andere (lange noppen speler) was voor mij onbekend.
Ik was weer als 4e in de poule geplaatst.
het was super warm .... mijn teamgenoot wilde niet inspelen omdat het te warm was .... dat heb ik gemerkt.
1e wedstrijd kon ik er niet in komen. De bal stuitert raar door de hoge luchtvochtigheid. Ik raakte geen forehand de eerste set en kwam met 10-0 achter ..... uiteindleijk 11-3 verloren. 2e set verloren met 11-5. het blijft slecht met veel fouten. Rare sets met dan weer 4-5 punten voor de een dan voor de ander. Werd nog een 5e set maar die verloren met 12-10 ...... Ik hoop niet dat het zo'n avond wordt dat ik alles op de FH mis.

2e wedstrijd ging gelukkig goed. 1e 2 sets won ik makkelijk. Daarna ging ik wat experimenteren met aanvallen met de noppen. Andere ballen uitzoeken als wat ik normaal doe. Wat langere ballen ook ...... maar dat werkte niet en de 3e en 4e set verloren. In de 5e weer 'normaal' .... echter kwam ik er niet meer in .... veel te veel fouten en werd 16-14 voor hem. Ik heb geen matchpoints gehad.

3e wedstrijd tegen de nummer 1 was easy. Was er vorige week ook en die kon niet zo goed tegen noppen. 3-0 voor mij.
4e wedstrijd was iemand met lange noppen maar deed eigenlijk niks anders als drukken met de noppen. Gebruikte amper zijn forehand. Was dus een easy 3-0 overwinning.

Achter baal ik als een stekker dat ik dingen ga proberen waarvan je weet dat het niet werk. Als ik gewoon die 2e wedstrijd had afgemaakt (dat was de uiteindelijke winnaar) was ik 1e in de poule geworden. Vorige week heb ik hem ook verslagen dus had nu ook moeten gebeuren.
Maar dat is achteraf geneuzel. Ik weet nu in ieder geval dat was ik probeerde niet werkt. Volgende week weer in de zaal van vorige week.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 25 Jul 2024, 09:11

Gisteravond was de 2e avond van de zomeravond competitie.

2 van de 4 tegenstanders waren dezelfde als vorige week. 1 kende ik nog van vorig jaar, de andere (lange noppen speler) was voor mij onbekend.
Ik was weer als 4e in de poule geplaatst.
het was super warm .... mijn teamgenoot wilde niet inspelen omdat het te warm was .... dat heb ik gemerkt.
1e wedstrijd kon ik er niet in komen. De bal stuitert raar door de hoge luchtvochtigheid. Ik raakte geen forehand de eerste set en kwam met 10-0 achter ..... uiteindleijk 11-3 verloren. 2e set verloren met 11-5. het blijft slecht met veel fouten. Rare sets met dan weer 4-5 punten voor de een dan voor de ander. Werd nog een 5e set maar die verloren met 12-10 ...... Ik hoop niet dat het zo'n avond wordt dat ik alles op de FH mis.

2e wedstrijd ging gelukkig goed. 1e 2 sets won ik makkelijk. Daarna ging ik wat experimenteren met aanvallen met de noppen. Andere ballen uitzoeken als wat ik normaal doe. Wat langere ballen ook ...... maar dat werkte niet en de 3e en 4e set verloren. In de 5e weer 'normaal' .... echter kwam ik er niet meer in .... veel te veel fouten en werd 16-14 voor hem. Ik heb geen matchpoints gehad.

3e wedstrijd tegen de nummer 1 was easy. Was er vorige week ook en die kon niet zo goed tegen noppen. 3-0 voor mij.
4e wedstrijd was iemand met lange noppen maar deed eigenlijk niks anders als drukken met de noppen. Gebruikte amper zijn forehand. Was dus een easy 3-0 overwinning.

Achter baal ik als een stekker dat ik dingen ga proberen waarvan je weet dat het niet werk. Als ik gewoon die 2e wedstrijd had afgemaakt (dat was de uiteindelijke winnaar) was ik 1e in de poule geworden. Vorige week heb ik hem ook verslagen dus had nu ook moeten gebeuren.
Maar dat is achteraf geneuzel. Ik weet nu in ieder geval dat was ik probeerde niet werkt. Volgende week weer in de zaal van vorige week.
Tja, dat proberen doe ik ook wel eens, maar ik probeer het wel te beperken tot trainingsavond of wedstrijden waarbij het niet relevant is of je die wint... maar wel heel vervelend overigens dat je teamgenoot niet wilde in spelen... die onzin altijd dat het te warm is om in te spelen, je komt toch om te sporten, zweten hoort daarbij, gewoon lekker gaan met die banaan (bij ons zijn ze er ook hoor... die dat niet willen, ik hou er niet van). Ik wil mijn best doen en dat begint met warm/inspelen.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 25 Jul 2024, 16:02

Tja, dat proberen doe ik ook wel eens, maar ik probeer het wel te beperken tot trainingsavond of wedstrijden waarbij het niet relevant is of je die wint...

maar wel heel vervelend overigens dat je teamgenoot niet wilde in spelen... die onzin altijd dat het te warm is om in te spelen, je komt toch om te sporten, zweten hoort daarbij, gewoon lekker gaan met die banaan (bij ons zijn ze er ook hoor... die dat niet willen, ik hou er niet van). Ik wil mijn best doen en dat begint met warm/inspelen.
Daar zijn deze wedstrijden ook voor. Het is niet relevant of ik win of niet. Er hangt niks aan vast. Om het totaal van de 5 avonden te winnen moet je eigenlijk 4 x 1e worden. Ik heb goede hoop dat me dat toch niet lukt hahaha.
De nummer 1 heeft zelfs al 13 punten na 2 wedstrijden (2 x 1e en een extra punt voor winnen van 100 rating hoger).
Daarna zijn er 3 met 12 punten .. ofwel beide avonden gewonnen. Ik maak me geen illusies dat ik ga winnen, dat is ook niet mijn insteek.
Ik wil spelen om het spel erin te houden en om dingen te proberen. Dat wil ik niet tijdens de competitie doen en bij een vrije avond als er geen druk op staat werkt het ook niet.

Ik heb het al veel vaker gemerkt dat het niet loopt als ik niet inspeel. Als eerste spelen vind ik geen probleem, als ik maar even 15 min inspeel.
Het was warm inderdaad. Heel warm. En na een 5setter gelijk nog een wedstrijd te spelen zonder pauze was best zwaar, maar nou ook weer geen super ramp. Maar hij heeft wat gezondheidsproblemen dus ik laat het maar voor wat het is.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 27 Jul 2024, 00:45

Vanavond was de 3e avond van de zomeravond competitie.
Ik had aangegeven dat als ik weer tegen dezelfde speler ingedeeld wordt zet me maar een poule hoger.
Dat is ook gebeurd. ratings 1283 tot 1300 dus dicht bij elkaar.

Ik moest als eerste tegen me eigen teamgenoot. Grrrrr. 1e 2 sets slaat hij met veel risico heel hard en alles gaat goed. Ik sta er bij en keek erna.
Daarna kreeg ik af en toe een 2e bal terug en daar had hij heel veel problemen mee. Hij ging steeds meer twijfelen. Maar uiteindelijk de 5e set verloren. Geen goed begin.
De 2e wedstrijd is tegen de hoogst geplaatste speler. Raar maar die tik ik met 3-0 van tafel.
Daarna tegen een jonge dame die erg goed speelde. Was echt een mooie partij en werd een 5e set. En opeens raakte ze niks meer en won ik met 11-4 oid. Jammer want was een leuke pot.
Toen een rust ronde ... de laatste ronde moest ik tegen een speler met lange noppen op zijn forehand. Hij speelt alles hoog terug en zag er niet uit. Nou dat moet ik toch winnen. Nou .... 1e set win ik. 2e set verlies ik. 3e set win ik. 4e set sta ik 10-8 voor en heb ik 2 matchpoints. Marc maakt het wel even af ..... NOT. 2 ballen in het net. Wordt een 5 setter. Ik begin erg slecht en kom 8-2 achter ..... komt nog terug maar bij 10-8 krijgt hij weer eens een netbal mee. Maar goed. Daarom heb ik niet verloren. Ik heb verloren omdat hij met zijn backhand met weinig effect speelde en ik hierdoor veel te veel fouten heb gemaakt. Uiteindelijk de dame 1e in de poule, ik 2e. Wie 3e is geworden weet ik niet.

Die laatste weer zo dom. Wanneer leer ik het nou. Blijf gewoon rustig en doe je ding. Sukkel :).
Maar lekker gespeeld en toch 2e.

Nu een week rust en dan over 2 weken de 4e avond.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 28 Jul 2024, 09:08

Stiekem toch ook herkenbaar, je wint van iemand makkelijk waar je dat niet van verwacht (dat gebeurd bij mij ook nog wel eens) en dan tegen iemand waar je denkt hier moet ik van winnen, makkelijk... dan lukt het niet omdat je de simpelste ballen mist of in net of over tafel slaat...

Als het maar weer gezellig was :-)

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 29 Jul 2024, 08:52

Gezellig is het altijd :). De groepen zijn erg gezellig onderling.

Van hem moet ik winnen is nog wel rating 1288 ofzo, dus 72 punten hoger dan mij.
Maar in mijn hoofd was dat zo omdat ik voordat ik met noppen speelde zelden verloor van iemand met noppen, ook hoger nivo niet.
Echter nu ik zelf met noppen speel is dat toch een stuk lastiger omdat ik niet mijn backhand opening en smash heb.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 30 Jul 2024, 12:49

Gezellig is het altijd :). De groepen zijn erg gezellig onderling.

Van hem moet ik winnen is nog wel rating 1288 ofzo, dus 72 punten hoger dan mij.
Maar in mijn hoofd was dat zo omdat ik voordat ik met noppen speelde zelden verloor van iemand met noppen, ook hoger nivo niet.
Echter nu ik zelf met noppen speel is dat toch een stuk lastiger omdat ik niet mijn backhand opening en smash heb.
Lukt je dit niet met de noppen dan?
In principe moet het wel kunnen met noppen (zelf kan ik het niet met noppen, maar ook niet met inverted rubber, omdat ik die beweging niet goed kan maken met BH. Ik denk als je er lang genoeg op oefent dat het wel gaat lukken. Zeker als je al wel die beweging kan maken.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 30 Jul 2024, 23:22

Met normaal rubber speel ik met een beetje backspin naar de lange noppen, achter op tafel.
Je krijgt dan een beetje topspin terug ..... Die kan ik dan met de FH of BH wel openen/aanvallen. Maar nu met de noppen dus niet :)
Ik kan niet draaien met mijn batje aan de hand van wat er komt, ik draai op voorhand. Ik ban ook niet zo snel dat ik alles met de forehand kan pakken. Omdat hij met de FH speelt komen ze ook anders terug als dat ze van de BH zouden komen. Was gewoon lastig :D

Normaal kan ik mensen met noppen op de backhand serveren op zijn bh met mijn normale rubber en komt hij 90% van de keren terug op de bh en kan ik aanvallen. Maar aangezien hij de noppen op de FH had komen ze niet altijd terug waar je speelt.

Het was gewoon een raar potje :D. Volgende keer gaat het vast beter.

Ik heb de mail binnen van de stand. Ik was 2e. Ik heb 15 punten, De nummer 1 heeft er 18. Er zitten ongeveer 10 mensen op 1,2 of 3 punten achter.
Ik speel ze allemaal dus die 4 kan ik nog weg werken. maar zoals ik al eerder heb aangegeven, ik verwacht niet dat ik echt mee ga strijden.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 10 Aug 2024, 10:30

Ik heb me voor gisteravond afgemeld voor de 4e avond.
Ik heb vakantie en ben erg veel aan het golfen. Donderdagmiddag heb ik 18 holes gespeeld in de warmte en dus 5 uur buiten geweest.
Donderdag nacht heb ik amper geslapen dus vrijdag was ik niet fit en het was warm. Had wat last van mijn enkel dus voor de zekerheid afgezegd.

Volgende week vrijdag de laatste. Ik zit in de laatste weekend van mijn vakantie, maandag weer gewoon aan het werk.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 10 Aug 2024, 12:57

Hier pas eind augustus begin september een paar weekjes vakantie. Ik blijf denk ik lekker in Nederland. Denken jullie dat ik gewoon bij een club een keertje mee kan doen als ik daar in de buurt op vakantie ben?
Waarschijnlijk liggen mijn nieuwe rubbers er dan net een paar weken op en daar wil ik voordat de competitie gaat beginnen wel alvast een paar keer mee kunnen spelen.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

ardane
Super Member
Super Member

Berichtdoor ardane » 10 Aug 2024, 14:09

Denken jullie dat ik gewoon bij een club een keertje mee kan doen als ik daar in de buurt op vakantie ben?
Als je je van tevoren even meldt en vraagt of dat goed is, dan krijg je waarschijnlijk "ja, je bent welkom" te horen. Maar ik zou niet plompverloren daar op de stoep gaan staan.
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
Rubberpers Bp23, Bp24, Bp24Pro
Roterende snijtafelset Bs24
(Wereldprimeur:) Combinatie roterende snijtafel én rubberpers Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 12 Aug 2024, 10:44

Ik heb me voor gisteravond afgemeld voor de 4e avond.
Ik heb vakantie en ben erg veel aan het golfen. Donderdagmiddag heb ik 18 holes gespeeld in de warmte en dus 5 uur buiten geweest.
Donderdag nacht heb ik amper geslapen dus vrijdag was ik niet fit en het was warm. Had wat last van mijn enkel dus voor de zekerheid afgezegd.

Volgende week vrijdag de laatste. Ik zit in de laatste weekend van mijn vakantie, maandag weer gewoon aan het werk.
Sterkte met met je enkel.

Ik ben al meer dan een maand af en aan aan het klussen/verhuizen etc.

Net gescheiden en eerst mijn ex geholpen, dat had ik haar beloofd, daar nog steeds af en toe bezig. Ondertussen ook de sleutel van mijn eigen huis gekregen en ook daar met regelmaat aan het klussen. Maar de grootste 2 klussen stel ik nog uit omdat ik i.v.m. vakantieperiode niet de mensen daarvoor kan regelen. Dus nu voornamelijk schilderen, vloertje leggen, in de tuin snoeien en onkruid weghalen...dat soort dingen.
Vandaag en merendeel van de week weer werken, behalve woensdag en vrijdag, dan weer klussen.

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 12 Aug 2024, 10:48

Hier pas eind augustus begin september een paar weekjes vakantie. Ik blijf denk ik lekker in Nederland. Denken jullie dat ik gewoon bij een club een keertje mee kan doen als ik daar in de buurt op vakantie ben?
Waarschijnlijk liggen mijn nieuwe rubbers er dan net een paar weken op en daar wil ik voordat de competitie gaat beginnen wel alvast een paar keer mee kunnen spelen.
Zoals Ardane al aangeeft, als je eerst even contact opneemt zal het vast wel kunnen/mogen. Maar zo maar op de stoep staan, waardeert niet iedereen natuurlijk.

Ik heb 31 augustus voor het eerst weer eens een toernooi, daar ga ik eigenlijk elk jaar heen (dedemsvaart - bos bedden toernooi). Daar heb ik wel zin in.

CSBV
Super Member
Super Member

Berichtdoor CSBV » 13 Aug 2024, 20:30

Ik heb 31 augustus voor het eerst weer eens een toernooi, daar ga ik eigenlijk elk jaar heen (dedemsvaart - bos bedden toernooi). Daar heb ik wel zin in.
Fijn toernooi. Paar weekjes voor de competitiestart en lekker veel wedstrijden.
CSBV all wood Andro Rasanter C53 Andro Rasanter C53
CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 15 Aug 2024, 10:39

Fijn toernooi. Paar weekjes voor de competitiestart en lekker veel wedstrijden.
Klopt, ben je daar zelf ook bij?

Depavan
Beginner
Beginner

Berichtdoor Depavan » 15 Aug 2024, 13:07

Hier begint de competitie al de 1e week van september. Voor mij een soort nieuwe start. Door mijn zware longproblemen ben ik niet meer in staat om zelfs maar 1 game voluit te spelen op de manier die ik gewend ben. Kort op de tafel met enorm veel pressie door harde loopdrives met zowel fh als bh. Mijn hoofd wil wel maar mijn lichaam weigert. Om een wat rustiger spelletje te krijgen ben ik nu met halflange noppen van KTL (stranger attack) op mijn bh gaan spelen en dat gaat veel beter dan ik had voorzien. Kan er eigenlijk alles mee, schuiven, openen, smashen. Hoefde mijn techniek maar iets aan te passen. Tot nu toe merk ik dat tegenstanders er enorm veel problemen mee hebben en veel fouten maken zodat ik niet meer alle punten zelf hoef te scoren. Ben begonnen met 0,8 mm maar gebruik nu 1,2 mm. Iets minder verwarrend voor de tegenstander (maar nog steeds voldoende) maar een nog betere controle. Het speelt vrijwel hetzelfde als korte noppen. We gaan zien wat het wordt komend seizoen.
Frame: OSP Ultimate II
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: KTL Stranger Attack 0,8 mm lange noppen

Frame: OSP Virtuoso+
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 1,2 mm lange noppen