Ook vreemd... waarom mocht je je actieve block niet meer gebruiken dan? Dat is toch een goede kracht om te hebben.... ik hou er ook van, combinatie van soms actief en soms passief blocken. Vooral op heftige topspin ballen nu geleerd relatief passief een block met de noppen te geven.... ze weten dan vaak niet wat ze overkomt.Jullie spelen in een totaal andere regio dan ik dus zal ik jullie niet snel bij een toernooi treffen. Woensdagavond ga ik eindelijk weer eens spelen. Gewoon vrij spelen.
Mijn spel evalueert. Vroeger was de forehand beter dan de backhand, maar nu is dat helemaal andersom.
Bij blokken mocht ik van een trainer niet meer mijn actieve blok gebruiken en eigenlijk is het zonde dat ik die nu heb afgeleerd, want wat was dat een sterk en ook mooi wapen.
Lange Noppen
Re: Lange Noppen
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0
Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0
Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0
-
- Gold Member
Waarom moest je die afleren dan? Ik blokte ook vak de bal aktief weg waardoor ze er niet bij kwamen.Jullie spelen in een totaal andere regio dan ik dus zal ik jullie niet snel bij een toernooi treffen. Woensdagavond ga ik eindelijk weer eens spelen. Gewoon vrij spelen.
Mijn spel evalueert. Vroeger was de forehand beter dan de backhand, maar nu is dat helemaal andersom.
Bij blokken mocht ik van een trainer niet meer mijn actieve blok gebruiken en eigenlijk is het zonde dat ik die nu heb afgeleerd, want wat was dat een sterk en ook mooi wapen.
Nu wat minder omdat dit alleen met de FH kan ... maar doe het nog steeds.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
Actief blocken met noppen kan ook wel... is alleen wel heel lastig en je haalt wel wat snelheid er uit waardoor het minder effectief is... maar je weet in principe ook wat de bal gaat doen bij een block met de noppen (al lijkt een actieve block met de noppen meer op een passief block geef ik toe). In praktijk zijn mijn meeste blocks ook met de FH (normale rubber) komen en dan zijn ze meestal wel actief, maar ik gebruik het ook als ik wat overdonderd wordt door bv de plotselinge snelheid in de bal met veel spin erbij... dan 1 keer passief blocken en de volgende bal actief blocken of aanvallen.Waarom moest je die afleren dan? Ik blokte ook vak de bal aktief weg waardoor ze er niet bij kwamen.Jullie spelen in een totaal andere regio dan ik dus zal ik jullie niet snel bij een toernooi treffen. Woensdagavond ga ik eindelijk weer eens spelen. Gewoon vrij spelen.
Nu wat minder omdat dit alleen met de FH kan ... maar doe het nog steeds.
In elk geval verbaas ik me soms dan er spelers zijn die vele malen beter zijn dan ik, maar niet lijken te kunnen blocken... misschien was dat de reden dat jij ermee moest stoppen? Ik heb het idee dat er vaak gezegd wordt dat je altijd in de aanval moet gaan en actief blocken past daar misschien minder bij? Al vind ik het zelf heel effectief in een rally..
-
- Gold Member
blokken met lange noppen vind ik want anders dan met normaal rubber.
Maar dat is misschien meer vanuit mijn perspectief .....
Maar echt snelle ballen kan ik niet gewoon blokken want dan vliegen ze over tafel.
Ik moet echt een chopblok doen met daarbij iets naar achteren trekken om de snelheid eruit te halen.
Maar echt snelle ballen kan ik niet gewoon blokken want dan vliegen ze over tafel.
Ik moet echt een chopblok doen met daarbij iets naar achteren trekken om de snelheid eruit te halen.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
De reden waarom ik niet actief mocht blokken was simpel, anders kon degene met wie ik trainde niet meer dan 1x topspinnen.
Overigens hebben veel spelers net zoals ik wel een mening over spelers met lange noppen.
Dat is dat ze met die kant geen goede techniek hebben ontwikkeld en ze dat dmv lange noppen dan maar compenseren om toch een beetje mee te kunnen doen op een bepaald niveau.
Overigens hebben veel spelers net zoals ik wel een mening over spelers met lange noppen.
Dat is dat ze met die kant geen goede techniek hebben ontwikkeld en ze dat dmv lange noppen dan maar compenseren om toch een beetje mee te kunnen doen op een bepaald niveau.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Is ook zeker iets anders dan met een normaal rubber, maar is niet elke slag dan anders?blokken met lange noppen vind ik want anders dan met normaal rubber.
Je doet het passiever met noppen om te voorkomen dat ze over de tafel vliegen... lastig uit te leggen in woorden... zelf heb ik het geleerd door letterlijk het handvat heel los in mijn hand te laten hangen... als het ware is het een pendule dan... de harde ballen (meestal toch topspin) block je vrij passief, maar door licht te sturen kan je het dan 'actief' maken, maar natuurlijk niet zo actief als met een normaal rubber... dan lijkt meer op er naar toe wijzen...
Niet vergelijkbaar, maar je kan wel degelijk 'actief' ermee blocken.
Overigens neig ik ook eerder naar een chopblock in een rally met de noppen, is eigenlijk makkelijker vind ik zelf, maar dat is ook gewenning, de bananaflick bv.... kende ik ook nog niet en ik dacht ook dat dit met de noppen niet kon, maar die heb ik pas ook geleerd... alleen toepassen in de praktijk is nog geen 1 keer voorgekomen LOL.
Dan gaat het dus om specifieke training waar je dit niet meer mocht doen? Maar in een wedstrijd of vrij spelen ben je er toch vrij in mag ik hopen?De reden waarom ik niet actief mocht blokken was simpel, anders kon degene met wie ik trainde niet meer dan 1x topspinnen.
Ja meningen over LN hoor ik ook bij elke club waar ik kom... K-noppen blabla, zouden ze moete verbieden...De meeste weten dan ook niet dat het (afgezien van een puur houten plankje) het eerste rubber een noppen rubber was (korte noppen dan).... dus zouden we het niet andersom moeten verbieden ;-) LOL
De echte goede spelers die ik wel eens spreek zeggen soms: ik kan niet lekker tegen noppen, maar ja het hoort er bij en ik hoor eigenlijk tegen alles te kunnen spelen, dus ook tegen noppen.
Ik denk dat er zeker spelers zijn die niet de 'juiste techniek' beheersen ... ik ben er namelijk eentje van. Ik startte pas op mijn 38ste met tafeltennis, ben net 2 weken geleden 44 mogen worden... ik kon niet de slag met mijn BH ontwikkelen en verdedigde altijd met mijn BH.... nu heb ik ook niet echt training mogen krijgen de eerste paar jaar.... toen was een noppenspeler (die overigens al vanaf de jeugd speelt en pas later noppen is gaan gebruiken), die dus de technieken wel beheerst en die zei tegen mij: probeer mijn frame eens (met noppen op BH) en ik was om, wat vond ik (vind ik nog steeds) dit fijn spelen... natuurlijk had ik nog niet alle techniek toen (nog steeds niet voor 100% vermoed ik), maar mijn totaal spel werd er wel beter van...
Maar chopblocken is ook een tafeltennis techniek, een BH topspin ook... de een is niet goed of fout.... in my opinion.
Ik vind juist vaak de wedstrijden tussen spelers die heel standaard spel hebben (dus blijven spinnen op elkaar, puur aanvallend) niet interessant om te zien (natuurlijk uitzonderingen daargelaten). De diversiteit in een rally die noppen brengen hou ik echt van.... ik kan ook heel snel daardoor van puur verdedigend toch weer in een aanval zitten... dat kan je ook met normale rubbers, maar zie je minder vaak.
-
- Gold Member
Trainen en helemaal zeggen dat het niet mag is wel een verschil.De reden waarom ik niet actief mocht blokken was simpel, anders kon degene met wie ik trainde niet meer dan 1x topspinnen.
De reden dat ik met lange noppen speel is dat ik gewoon spel saai vond worden.
Mijn backhand is beter dan mij forehand. Ik gebruikte mijn backhand om ballen met of zonder backspin te openen.
Ik kan heel mooi topspinnen met de backhand, maar niet met de forehand. Wel af maken / smashen / weg blokken.
Spelers die lange noppen nemen omdat ze een slechte backhand hebben, worden ook nooit goed met noppen op de backhand.
Goed met noppen spelen vergt meer techniek dan gewone rubbers.
Ze stijgen misschien een level omdat veel spelers niet weten wat ze moeten doen als ze tegenover lange noppen staan en winnen dan meer wedstrijden door de fouten van anderen. Maar goed worden ze er niet van.
Ik kom die spelers ook veel tegen, maar dat is dan toch vaak op de lagere levels .... Nou ja 3e klasse heb ik ze ook nog wel gezien.
Maar als je tegen zo'n speler komt kun je heel makkelijk winnen. Ik heb in mijn hele carriere nog maar 1 x verloren van een lange noppen speler. En dat was doordat hij er ook mee ging aanvallen wat me van slag bracht. Want dat kende ik niet.
En ik heb in een clubkampioenschap gewonnen EN verloren van iemand met lange noppen maar die speelde er wel mee en had goede techniek. Poule gewonnen, finale verloren met 13-15 in de 5e set. (Hij speelt overigens 1e klasse dus van een veel hoger nivo dan mij)
Dus ik ben het met je eens dat veel spelers het doen om hun zwakke kant te verbergen, maar dat geld voor veel spelers ook niet. Vooral niet als je in de hogere klasses komt. Vanaf 1e klasse (misschien 2e klasse) gaat dat echt niet meer werken. Die weten precies de zwakken kanten van het spel en wat ze wel en niet moeten doen. Dan zal het hun zwakke kant alleen versterken.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
-
- Gold Member
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat de lange noppen van nu echt een heel stuk minder moeilijk en storend zijn als 20 jaar geleden.
De nieuwe regels in rubbers en plastic ballen heeft lange noppen veel voorspelbaarder gemaakt.
De nieuwe regels in rubbers en plastic ballen heeft lange noppen veel voorspelbaarder gemaakt.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Ok, daar heb ik dan geen ervaring mee, mijn oudste noppen zijn van 6 jaar geleden geweest, dus :-POverigens moet ik er wel bij zeggen dat de lange noppen van nu echt een heel stuk minder moeilijk en storend zijn als 20 jaar geleden.
De ballen heb ik vroeger wel eens mee gespeeld, maar dat was recreatief, dus dat tel ik niet mee als ervaring (en eerlijk gezegd weet ik dat ook niet goed meer) LOL. IK heb wel eens ooit op de club een verdwaald oud balletje gevonden, daar hebben we voor de grap wel even mee gespeeld, maar dat was zo anders dat we daar maar snel mee gestopt zijn toen.
Oké, ik ken iemand die nu met noppen hoofdklasse gaat spelen terwijl hij als die geen noppen zou hebben 3 klasses lager zou spelen.
Je had overigens anti kunnen ipv lange noppen. Dat vinden veel spelers nog vervelender. Ik zelf speel liever tegen een speler met anti dan iemand die lange noppen heeft. Korte noppen heb ik geen enkele moeite mee. Anti overigens ook niet heel veel.
Je had overigens anti kunnen ipv lange noppen. Dat vinden veel spelers nog vervelender. Ik zelf speel liever tegen een speler met anti dan iemand die lange noppen heeft. Korte noppen heb ik geen enkele moeite mee. Anti overigens ook niet heel veel.
-
- Gold Member
Ik denk echt dat je die speler nu te kort doet en de noppen te veel waarde geeft.Oké, ik ken iemand die nu met noppen hoofdklasse gaat spelen terwijl hij als die geen noppen zou hebben 3 klasses lager zou spelen.
3 klassen lager is 1,2 dus 3e klasse. Ik kan je op een briefje geven dat een 3e klasser in de hoofdklasse niet staande blijft.
Die spelers weten zo verschrikkelijk goed wat ze moeten doen tegen noppen. Wat de zwaktes zijn, en hoe ze er tegen moeten spelen.
Het kan zijn dat de speler gewoon een echte lange noppen speler is en daar meer uit haalt dan met een normaal rubber.
Ik heb zelf tegen hoofdklasse en 3e divisie gespeeld .... Die weten echt precies wat ze moeten doen en schrikken niet terug van een noppenspeler die zijn zwakke kant wil verstoppen achter lange noppen.
Dat denk jij misschien, maar mensen die met lange noppen spelen weten wel beter. Je moet echt wel wat kunnen wil je overleven in de hoofdklasse met lange noppen. Ik merk dat nu al bij de wat hogere ratings .... sommige hebben geen idee wat ze moeten doen ... maar veel weten wat ze moeten doen .... het lukt nog niet altijd, of ik verras ze met andere truckjes als aanvallen met lange noppen ..... Maar in de 4e klasse bv win je 50% alleen al als je zegt ik heb lange noppen, maar hoe hoger je komt, hoe minder dat is en dan kunnen lange noppen zelfs tegen je werken. Want spelers die weten wat ze er tegen moeten doen, zullen bijna altijd winnen van een gelijkwaardige speler ..... lange noppen heeft ook echt zijn nadelen. Daarom win ik altijd van lange noppen ... ik weet waar ik ze kan pakken.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Ik heb eigenlijk bijna geen ervaring met anti, dus daar kan ik niks over zeggen. Volgens mij ben ik 1 keer een speler tegengekomen met een anti rubber, ik kreeg toen vrij snel het idee dat er iets niet klopte (dacht eerst dat het aan mij lag en ik gewoon slecht kon inschatten die avond), dus vroeg na de eerste game wat voor rubbers hij gebruikte...Oké, ik ken iemand die nu met noppen hoofdklasse gaat spelen terwijl hij als die geen noppen zou hebben 3 klasses lager zou spelen.
Maar ik heb het idee dat ik Anti niet zo spannend vind, maar ik zou er dan eigenlijk zelf ook eens mee willen spelen eerst. Noppen begrijp ik nu goed en kan ik het goed mee vinden.
Dan zegt dat wat over andere mensen waar die tegen speelt, dat hij zogenaamd 3 klasses hoger speelt... zij kunnen blijkbaar niet tegen noppen spelen.... dat ligt niet aan hem, maar aan de mensen waar hij tegen speelt.
Bovendien weet je niet hoe het zou gaan als die persoon zich had toegelegd op verdedigend spel (maar bv zonder noppen), misschien speelde hij/zij dan ondertussen wel nog hoger.... Als het puur door de noppen zou komen, ligt het vooral aan de tegenstander.... op elk niveau moet je tegen elk rubber kunnen spelen, daar zijn geen excuses voor.
Mooi gezegd, al ben ik het niet 100% met je eens omdat ik voornamelijk lager heb gespeeld en daar zijn ook zat mensen die wel weten hoe ze tegen noppen moeten spelen en het soms heel goed weten uit te buiten (bv een zoon waar de vader zelf speelt en al 25 jaar met noppen speelt... hij traint dus wekelijks tegen noppen en krijgt er goede tips over... ik maakt in zijn geval geen kans, ook al lang ons niveau gelijkwaardig).. Terwijl ik ook wel tegen hogere klassen heb gespeeld die er wel echt moeite mee hadden (maar die blijven op hun eigen kracht en spel wel makkelijker 'overeind' heb ik het idee en als zij echt goed weten hoe ze je moeten aanpakken (noppen speler of niet), dan ga je er natuurlijk 'snel aan'.Ik denk echt dat je die speler nu te kort doet en de noppen te veel waarde geeft.Oké, ik ken iemand die nu met noppen hoofdklasse gaat spelen terwijl hij als die geen noppen zou hebben 3 klasses lager zou spelen.
3 klassen lager is 1,2 dus 3e klasse. Ik kan je op een briefje geven dat een 3e klasser in de hoofdklasse niet staande blijft.
Die spelers weten zo verschrikkelijk goed wat ze moeten doen tegen noppen. Wat de zwaktes zijn, en hoe ze er tegen moeten spelen.
Het kan zijn dat de speler gewoon een echte lange noppen speler is en daar meer uit haalt dan met een normaal rubber.
Ik heb zelf tegen hoofdklasse en 3e divisie gespeeld .... Die weten echt precies wat ze moeten doen en schrikken niet terug van een noppenspeler die zijn zwakke kant wil verstoppen achter lange noppen.
Dat denk jij misschien, maar mensen die met lange noppen spelen weten wel beter. Je moet echt wel wat kunnen wil je overleven in de hoofdklasse met lange noppen. Ik merk dat nu al bij de wat hogere ratings .... sommige hebben geen idee wat ze moeten doen ... maar veel weten wat ze moeten doen .... het lukt nog niet altijd, of ik verras ze met andere truckjes als aanvallen met lange noppen ..... Maar in de 4e klasse bv win je 50% alleen al als je zegt ik heb lange noppen, maar hoe hoger je komt, hoe minder dat is en dan kunnen lange noppen zelfs tegen je werken. Want spelers die weten wat ze er tegen moeten doen, zullen bijna altijd winnen van een gelijkwaardige speler ..... lange noppen heeft ook echt zijn nadelen. Daarom win ik altijd van lange noppen ... ik weet waar ik ze kan pakken.
En ik kan me voorstellen dat je niet in de hoofdklasse kan komen, als je niet weet hoe je tegen noppen moet spelen.
-
- Gold Member
1 others liked this
In de lagere klasses heb je ook mensen die weten hoe ze tegen noppen moeten spelen.
En als ze daar goed in zijn krijg je het aan je broek.
Maar in de 3/4e klasse tot lager is het 90% die het NIET weten/kunnen.
In de hoofdklasse en hoger is het 90% die het WEL weten/kunnen.
Ook in de hoofdklasse zul je spelers tegen komen die een hekel aan lange noppen hebben en gewoon de wedstrijd uit knallen en denken ... hier heb ik er maar 2 per seizoen van dus ga me er niet in verdiepen en de return val ik wel uit.
Als mensen de opmerking maken 'langen noppen is geen kunde maar vals spel' zeg ik altijd.
Zullen we van batje ruilen? Kun je zien hoeveel kunde er nodig is.
Ook in de hoofdklasse zul je spelers tegen komen die een hekel aan lange noppen hebben en gewoon de wedstrijd uit knallen en denken ... hier heb ik er maar 2 per seizoen van dus ga me er niet in verdiepen en de return val ik wel uit.
Als mensen de opmerking maken 'langen noppen is geen kunde maar vals spel' zeg ik altijd.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Mijn ervaring is wel anders bij ons in de regio, daar is het geen 90% in de lagere klassen die het niet weten/kunnen... maar misschien spelen hier wel gewoon meer noppen spelers.... ik denk dat het namelijk eerder 50% is bij ons... maar nu moet ik ook zeggen dat ik best wel vaak over de seizoenen heen dezelfde teams/mensen tegenkom... dus als ze het eerst niet wisten weten ze bv 2 seizoenen later wel hoe ze er tegen moeten spelen omdat ze zich erin verdiept hebben.In de lagere klasses heb je ook mensen die weten hoe ze tegen noppen moeten spelen.
Grappig, die opmerking van jou ;-) Overigens heb ik die specifieke opmerking ook nog nooit te horen gekregen... alleen heel vaak: 'die stomme k*tnoppen, ik kan er niks mee troep'. Of 'ze moeten die dingen verbieden'.... etc.
Ik zeg altijd: als je zo'n hekel aan die noppen hebt... waarom speel je dan op mijn BH? Speel dan maar op mijn FH.... krijg eigenlijk bijna altijd de opmerking: 'Ik ben niet gek, als ik op je FH sla, dan sla je alles af....'..... euh.... wil je dan eigenlijk niet zeggen dat je zelf niet goed spelen kan omdat je blijkbaar bang bent voor mijn FH... mij denkt te verslaan op mijn BH omdat ik daar zwakker ben (ja dat ben ik ook, mijn motoriek voor BH is slechter door een oude pols blessure en een slechte knie aan die kant)..... maar ja, daar heb ik wel mijn noppen en als jij daar niet tegen spelen kan, moet je daar niet naar toe spelen steeds....
Blijft erg grappig hoe sommigen reageren erop, de logica die in mijn eigen ogen soms ver te zoeken is. Er zijn namelijk ook wel spelers die er niet goed tegen kunnen spelen, maar puur dat benoemen en verder niet gek gaan doen of rare opmerkingen maken. Die mensen geef ik vaak achteraf nog wat tips wat ze wel en niet moeten doen. De onsportieve mensen.... die krijgen zeker geen tips van mij.
Maar ja het is ook zeker een kunde, ik kon in het begin ook echt niet zo spelen met noppen zoals ik nu kan, maar ik weet ook dat ik nog een lange weg te gaan heb om alles uit dat rubber te halen wat kan.... Ik denk dat ik de ene avond op 60-70% kunde van het rubber zit en een slechte avond 40-50%..... m.a.w. nog veel ruime voor verbetering, vooral in de snellere rallies die veel contra blijven gaan.
ps. Heb jij ook dat je slechter gaan spelen als je iemand tegen over je hebt die maar alles terug blijft geven? Dat zijn mijn angstgegners.... verdedigende schuivende spelers.... die heel veel geduld hebben... ik mis vaak geduld merk ik...
-
- Gold Member
Die ben ik destijds bij de vorige keer wel tegen gekomen. Hier had ik dus geen geduld maar aanvallen ging niet.ps. Heb jij ook dat je slechter gaan spelen als je iemand tegen over je hebt die maar alles terug blijft geven? Dat zijn mijn angstgegners.... verdedigende schuivende spelers.... die heel veel geduld hebben... ik mis vaak geduld merk ik...
Nu nog niet tegen gekomen, maar ik hoop dat ik nu wel kan aanvallen op deze ballen. Maar de tijd zal het leren.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Vandaag sinds lange tijd weer eens wezen tafeltennissen. Vrij spelen. Dat betekent willekeurig potjes spelen. Ik moest er echt inkomen en speelde heel wisselvallig waardoor ik de eerste twee wedstrijden verloor. Mijn backhand aanval liep niet zoals normaal. Alleen de rustige bolle spin ging redelijk en het schuiven ging wel goed. Maar ik blijf ontevreden over de hoeveelheid effect die deze rubbers geven. Nog een seizoen blijf ik ermee spelen en dan is het weer tijd voor wat anders.
De 3e partij ging tegen een persoon met anti. Hij heeft altijd een aparte stijl daardoor, maar inmiddels weet ik aardig hoe ik tegen hem moet spelen. Scherpe ballen of juist hoge ballen etc.. Uiteindelijk in 5 games gewonnen. Daarna nog tegen een beginner en daar zoveel mogelijk zonder effect gespeeld en ver achter de tafel ballen terug lepelen.
De 3e partij ging tegen een persoon met anti. Hij heeft altijd een aparte stijl daardoor, maar inmiddels weet ik aardig hoe ik tegen hem moet spelen. Scherpe ballen of juist hoge ballen etc.. Uiteindelijk in 5 games gewonnen. Daarna nog tegen een beginner en daar zoveel mogelijk zonder effect gespeeld en ver achter de tafel ballen terug lepelen.
Dus eigenlijk heb je een beetje hetzelfde als ik heb dus... grappig, ik was benieuwd of dit misschien ook een typische noppenspeler tik is... normaal bouw ik echt een beetje naar een fout van mijn tegenstander of een kans op een aanval toe... bij een goede schuiver (met veel geduld) lukt dit inderdaad niet... dan moet je eigenlijk meegaan in het spel en heel veel geduld hebben (is mij 1 keer gelukt), maar dan kan 1 punt al serieus langer dan 5 minuten duren.... de scheids valt dan bijna in slaap :-PDie ben ik destijds bij de vorige keer wel tegen gekomen. Hier had ik dus geen geduld maar aanvallen ging niet.ps. Heb jij ook dat je slechter gaan spelen als je iemand tegen over je hebt die maar alles terug blijft geven? Dat zijn mijn angstgegners.... verdedigende schuivende spelers.... die heel veel geduld hebben... ik mis vaak geduld merk ik...
Nu nog niet tegen gekomen, maar ik hoop dat ik nu wel kan aanvallen op deze ballen. Maar de tijd zal het leren.
Meestal heb ik ook het geduld niet en ga ik toch proberen een aanval te forceren en dat loopt meestal niet heel goed af.
Lekker zeg, ik kan niet wachten tot ik ook weer kan spelen, voelt echt niet fijn dat het altijd zo lang stil ligt bij ons. Meestal is ons najaar seizoen ook slechter qua prestaties voor de hele club, ik vermoed dat de lange sluiting daar toch wel iets mee te maken heeft. Veel clubs kunnen doorspelen of beginnen eerder...of doen toernooien.Vandaag sinds lange tijd weer eens wezen tafeltennissen. Vrij spelen. Dat betekent willekeurig potjes spelen. Ik moest er echt inkomen en speelde heel wisselvallig waardoor ik de eerste twee wedstrijden verloor. Mijn backhand aanval liep niet zoals normaal. Alleen de rustige bolle spin ging redelijk en het schuiven ging wel goed. Maar ik blijf ontevreden over de hoeveelheid effect die deze rubbers geven. Nog een seizoen blijf ik ermee spelen en dan is het weer tijd voor wat anders.
Wij hebben overigens een echte beginner, die in het begin nauwelijks een bal terugsloeg, nu na wat coaching begint het nu een beetje op 6de klasse niveau te lijken soms. Maar wat vooral opvalt, is dat hij van nature een bepaalde schuivende slag heeft waarmee hij echt serieus veel backspin creëert om jaloers op te zijn (mij lukt dit niet zoals hij dat doet). Je kent ze wel van die ballen die 10-30 cm over het net gaan, maar dan direct terugspringen... in het net of terug over het net. Ik heb er wel eens op geoefend en van de 10 ballen lukt me het dan misschien een keer, maar het wordt niet consistent zodat je het echt kan gebruiken.
Zoals in de ghost serve... maar dan plotseling op welke bal dan ook... heel apart, dit kan je behoorlijk op het verkeerde been zetten heb ik gemerkt... apart dat dit dan af komt, van iemand die eigenlijk maar wat doet...overigens heeft hij niet de mindset om competitie te spelen en is hij teveel bezig met grappig proberen te zijn...