Lange Noppen

Hier kun je informatie vinden of vragen over noppen en anti rubbers.
GarField000
Gold Member
Gold Member

Re: Lange Noppen

Berichtdoor GarField000 » 03 Aug 2023, 09:15

Dus eigenlijk heb je een beetje hetzelfde als ik heb dus... grappig, ik was benieuwd of dit misschien ook een typische noppenspeler tik is... normaal bouw ik echt een beetje naar een fout van mijn tegenstander of een kans op een aanval toe... bij een goede schuiver (met veel geduld) lukt dit inderdaad niet... dan moet je eigenlijk meegaan in het spel en heel veel geduld hebben (is mij 1 keer gelukt), maar dan kan 1 punt al serieus langer dan 5 minuten duren.... de scheids valt dan bijna in slaap :-P

Meestal heb ik ook het geduld niet en ga ik toch proberen een aanval te forceren en dat loopt meestal niet heel goed af.
Ik heb daar altijd slecht tegen kunnen spelen. Ik ga niet mee in een schuifrally.
Mijn teamgenoot kan dat heel goed .. nou ja vroeger. Tegenwoordig heeft hij het geduld ook niet meer.
Hij ging zelfs vorig seizoen een sneeuwschuiver halen .... maar we hebben kunnen voorkomen dat hij die aan haar gaf.

Maar ik ga gewoon aanvallen en gaat het niet goed dan verlies ik hem maar.
Met de lange noppen gaat dit natuurlijk heel anders worden want dan kan ik aanvallen op een schuifbal.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

Wizzy82
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor Wizzy82 » 03 Aug 2023, 11:27

Op schuiven winnen is vaak mijn 2e plan.
Als mijn backhand aanvallen niet lopen dan moet ik mijn spel wel aanpassen en ga ik scherp schuiven en wissel ik daarbij ook af met effect. Aangezien ik een vaste schuiver kan ik een wedstrijd ook op die manier winnen. Het is niet de meest mooie manier, maar in de competitie vind ik een overwinning toch belangrijker dan mijn spel.

Bij vrij spelen qua wedstrijden, zoals gisteren probeer ik vaak juist dingen uit. Zoals aanvallen met de forehand in de backhand hoek. Andere services etc...
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 03 Aug 2023, 17:04

Dus eigenlijk heb je een beetje hetzelfde als ik heb dus... grappig, ik was benieuwd of dit misschien ook een typische noppenspeler tik is... normaal bouw ik echt een beetje naar een fout van mijn tegenstander of een kans op een aanval toe... bij een goede schuiver (met veel geduld) lukt dit inderdaad niet... dan moet je eigenlijk meegaan in het spel en heel veel geduld hebben (is mij 1 keer gelukt), maar dan kan 1 punt al serieus langer dan 5 minuten duren.... de scheids valt dan bijna in slaap :-P

Meestal heb ik ook het geduld niet en ga ik toch proberen een aanval te forceren en dat loopt meestal niet heel goed af.
Ik heb daar altijd slecht tegen kunnen spelen. Ik ga niet mee in een schuifrally.
Mijn teamgenoot kan dat heel goed .. nou ja vroeger. Tegenwoordig heeft hij het geduld ook niet meer.
Hij ging zelfs vorig seizoen een sneeuwschuiver halen .... maar we hebben kunnen voorkomen dat hij die aan haar gaf.

Maar ik ga gewoon aanvallen en gaat het niet goed dan verlies ik hem maar.
Met de lange noppen gaat dit natuurlijk heel anders worden want dan kan ik aanvallen op een schuifbal.
Hoe val je daarop aan dan met lange noppen?

Dat zou ik wel willen leren, ik kan zelf nog niet echt aanvallen met mijn noppen (behalve door een bal net iets sneller op een specifieke plek te plaatsen), maar dat is mijn beperking die vanaf begin af aan heb, combinatie van de slag niet goed kunnen maken door gebrek aan kunde en training hierin.

Doe je dat door spinnen met BH/LN?
Nieuwe competitie frame: Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm

Backup frame 1: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 04 Aug 2023, 09:13

Dat lukte mij dus ook niet met mijn oude combo .......
Vandaar dat ik een hele nieuwe setup heb.
Snel flex frame maar niet hard. Snelle noppen.

Je moet de bal vroeg raken, boven de tafel, en een kort aanvalsslag maken .. uiteraard niet brushen als normaal maar meer tikken vanuit de pols. Door de backspin lukt dat. Hetzelfde met topspin krijg je hem niet over het net.
Maar ik train hier echt op met de training. Backspin serveren en moet ik gelijk aanvallen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 09 Aug 2023, 09:12

Ik moet eerst eens iemand zien te vinden die met mij dat wil trainen en die het ook snapt... daar zijn er helaas niet veel van bij onze club... degenen die het snappen zijn de hoger geplaatste spelers... die willen de moeite er vaak niet in steken en de spelers die lager spelen, snappen het niet of zijn er niet.

Ik heb gisteravond getraind bij een andere club in de buurt, eens kijken of er daar iemand is die dat ff wil oefenen met me.

Daar zitten er in elk geval aardig wat die het wel snappen. Ik zag daar gister ook een speler, die met noppen aanvalt en het viel me ook op ja, een korte tik lijkt het meer als hij aanvalt met noppen... overigens ook heel erg geplaatst kort in de hoek. Maar dat was misschien toeval. Ik speelde later ook heel kort tegen hem... maar misschien door mijn noppen, hij kreeg het bij mij niet voor elkaar.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 09 Aug 2023, 10:29

Je moet echt backspin krijgen om dat te doen. Op een dode bal wordt dat lastig.
Ik speelde vorige keer tegen iemand met langen noppen maar dan moet je heel anders spelen inderdaad.
Als er geen backspin in zit krijg je hem er niet over, tenminste niet met deze slag. Met zon schuifslag natuurlijk wel. En die kun je langzaam of snel doen. Zo'n aanvalslag krijg ik niet via de zijkant eruit, of hij moet kort op mijn backhand komen en dat ik hem naar zij kan slaan. Maar normaal gaan ze allemaal lang in de hoek of rechtdoor.

Toevallig gisteravond getraind en om een bepaalde oefening gevraagd.
Kort serveren op de backhand en dan openen. Hij maakt hem iets langer door ons te laten openen, maar dan rechtdoor, en dan de andere diagonaal laten spelen en dan vrij. Dan doen we dan beide om de 5 service.
Sommige ballen gingen goed, sommige niet .... zegt hij .. je moet meer backspin anders vliegt hij erover Marc ...
Dus ik meer spin proberen en inderdaad. Met goede backspin kun je de bal echt lekker tikken :).
Voor mijn tegenstander erg lastig om hem goed terug te krijgen, en als dat lukt is hij vaak hoog en omdat ik weet waar hij komt kan ik hem daarna afmaken.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 09 Aug 2023, 16:12

Klinkt wel aannemelijk.

Hij sloeg inderdaad kort met de BH en dan veelal de hoeken in. Voor zover ik kon zien kreeg hij geen backspin in de ballen aangeleverd... maar goed, ik was zelf aan het spelen en hij een tafel verderop, dus misschien heb ik dat niet goed gezien.

Of bedoel je juist topspin aangeleverd krijgen? Want dan sla je zelf natuurlijk backspin terug, daar leek het meer op. Maar dan wel een korte slag en met backhand (logisch wellicht omdat de noppen ook op BH zitten bij hem), hij kon ze dan goed kort in de hoek plaatsen. En dit heb ik ook wel eens bij een clubgenoot gezien, maar die zegt altijd: ik doe maar wat... maar dat doet hij al wel iets van 40 jaar... en laatste jaren in elk geval op eerste klasse niveau. Die lijkt een zelfde slag te gebruiken als deze meneer deed. Daarbij houden ze het frame eigenlijk naar beneden en tikken dan met de backhand. Ik heb dit dus wel eens geprobeerd, maar heb vooral moeite met het batje op die wijze vasthouden. Misschien door mijn oude schouderblessure vergelijk het met de banana flick alleen dan de ellenboog bij recht omhoog... (hopelijk kan je het visualiseren). ... zittend achter mijn pc probeer ik mijn elleboog zo te doen en dan kom ik er achter dat ik dat niet volledig kan, met links kom ik verder, maar ik ben rechtshandig.

Of ik denk te moeilijk en doe te moeilijk, daar heb ik ook wel vaker last van.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 09 Aug 2023, 16:56

Nee ik kan het alleen met backspin. De backspin wordt door het rubber topspin wat je dus helpt.
Topspin ballen kan ik zo niet slaan.

Wat jij waarschijnlijk bedoelt zijn de slagen die veel LP spelers gebruiken met een langzaam frame en rubber.
Dan kun je de bal snel en kort over het net tikken. Dat kan dan inderdaad met een slag zoals jij bespreekt ... maar het bat staat dan recht of iets open.
Door mijn snelle materiaal kan ik dat nou net niet :)
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 10 Aug 2023, 13:03

Nee ik kan het alleen met backspin. De backspin wordt door het rubber topspin wat je dus helpt.
Topspin ballen kan ik zo niet slaan.

Wat jij waarschijnlijk bedoelt zijn de slagen die veel LP spelers gebruiken met een langzaam frame en rubber.
Dan kun je de bal snel en kort over het net tikken. Dat kan dan inderdaad met een slag zoals jij bespreekt ... maar het bat staat dan recht of iets open.
Door mijn snelle materiaal kan ik dat nou net niet :)
Ja dat is precies wat ik bedoel, maar jij dus niet ;-)

Jij bedoelt echt aanvallen zoals je met een 'normaal' rubber aanvalt, maar dan val jij juist alleen de backspin bal aan...
Krijg je die vaak dan vraag ik me af?

Ik krijg namelijk niet heel vaak backspinballen (tenzij het een andere noppenspeler betreft).....

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 10 Aug 2023, 22:50

Veel van mijn services zijn kort en met veel backspin. Als je op hun BH serveert komt 75% op je BH terug :)

Topspin bal van de tegenstander, chopblok van mij ... als ze dan gaan schuiven krijg je ook backspin en kun je aanvallen.
Maar ik doe het niet bij elke bal om ze in de war te brengen .. want als ik de schuifbal weg duw denken ze backspin en komt de bal hoog die je kan spinnen of slaan.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 11 Aug 2023, 10:00

Niet bij nagedacht, zo kan je het natuurlijk opbouwen, meestal denk ik 1, max 2 stap vooruit, maar niet altijd 2 of meer ;-)
Maar vooral dat je eigenlijk natuurlijk zo'n bal kan aanvallen met de noppen.... terwijl ik meestal verdedigend reageer op een schuifbal terug.... mindset moet even schakelen daarin denk ik.

Ik weet nog niet of ik aankomende week kan gaan trainen, maar als dat gaat lukken zal ik eens kijken of ik die situatie kan benutten door vooral er op dat moment ook aan te denken om aan te vallen. 8-|

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 01 Sep 2023, 12:29

Morgen heb ik een toernooi. Utrechts Open .....
Ze maken verschillende klasses waar je prijzen kan pakken.
20 spelers in A
20 spelers in B
10 spelers in C
10 spelers in D
15 spelers in E
15 spelers in F

Ze hadden 100 spelers willen hebben zodat C en D ook 15 spelers zou zijn.

Ze spelen dan in poules van 5. De eerste 2 gaan door.
Klasse A en B kom je daarna dus in de kwartfinales (8 spelers door).
Klasse C en D kom je gelijk in de halve finales (4 spelers door)
E en F gaan er 3 door en komen dus in de kwartfinales, de 3 nummers 1, de 3 nummers 2, en de beste 2 nummers 3)

Ik ben ingedeeld in klasse D. Ik ben hier de laagst geplaatste speler.
Ik weet niet precies hoe ze de poules gaan indelen, maar neem aan nr 1 in A, nr 2 in B, nr 3 in A nr 4 en B etc etc.
1,3,5,7,9 en andere poule 2,4,6,8,10. Of dat ze alle namen in de hoed gooien en loten. Maar we gaan het zien.
Elke wedstrijd is weer ervaring en een goede voorbereiding op de competitie. Al had ik hier wel een kans willen maken.
Op zich maak ik nog wel een kansje .. de nr 1 geplaatst is rating 1257, de nummer 10 (ikke dus) rating 1097. 150 punten verschil.
Maar het is een klein kansje ......
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 02 Sep 2023, 16:18

Optijd thuis :). Niet geplaatst voor de kruisfinales.

3e in de poule. 2 gewonnen en 2 verloren.
De man die 1e is had ik geen kans bij.
De andere was erg close. Helaas veel mazzel ballen tegen. 1e set 11.13 verloren hij 4 x net/rand. 2e 14-12 gewonnen. 3e met 11.8 gewonnen. 4e dik verloren.
5e set begon hij met 3x net in de 1e 4 punten. 3.1 achter en ging in me kop meespelen.
Moet niet maar het gebeurde de hele wedstrijd. 5e verloren met 11.8.

Maar wel lekker gespeeld. Leer meer en meer. Inspelen voor de wedstrijden beginnen is toch wel erg prettig.
Nu 3 x de eerste wedstrijd niet goed begonnen. Mijn normale toernooi maatje is geopereerd en verder gaan er geen mensen van mijn nivo van me club. Weet niet of gewoon opwarmen met oefeningen nut heeft. maar goed. Tijd voor de competitie.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Sep 2023, 12:05

Ik was zaterdag pas rond 19.00uur thuis, een dagvullend programma.

Eerst gestart met de enkels, zaten met 6 mensen in een poule (ik was ingedeeld in G... volgens mijn rating zit ik een beetje op de grens van G/F... dus dat ligt aan de peildatum ook)... In mijn poule werd ik 3de...

1 dame won alles in onze poule, ik verloor van haar en nog een ander (welke mijn dubbelpartner bleek te zijn). Ik moest ook eerst tegen hen beide en kwam niet echt in mijn spel nog. Daarna won ik de rest wel (zij het nog wat moeizaam voor mijn gevoel). De eerste 3 zouden doorgaan naar kwartfinales... ik werd 3de (we waren met 3 man met 3 punten, mijn dubbelpartner won van mij en van de ander en ik won van de ander)... de poule was best of three, niet mijn favoriet, dat hielp me ook niet echt.

Kwartfinales zat ik in een poule met 4 man, ik won de eerste erg makkelijk met 3-0 en vroeg me af hoe die man door had kunnen gaan... de 2de partij moest ik iets beter mij best voor doen en won ik in 3-1 en de 3de partij had ik moeten winnen, maar ik wist al dat ik door was, dus werd ik wat laconiek en verloor van de dame in 3-2 (met 11-9 in de laatste)... maar goed, zowel zij als ik waren door.

Halve finale moest ik tegen de persoon die onze poule winnaar uit de eerste ronde had verslagen... dus ik had geen hoge verwachtingen.... toen begonnen we... en werd het 11-1 voor mij... dus ik dacht: wat is dit... dit is wel heel makkelijk. Maar zij (ja weer een dame) werd door 2 man gecoached en kreeg blijkbaar goede tips want de volgende ging in 11-6 naar haar. Daarna herpakte ik mijzelf (ik werd helaas niet gecoached) en wist ik met 11-8 de 3de te pakken. De 4de echter wist zij mij weer te verslaan met 11-9... toen wist ik mijn koppie weer goed te krijgen en tikte ik haar weer vrij makkelijk met 11-4 weg in de laatste game.

Toen de halve finale en ik moest.... tegen de poule winnaar uit mijn eerste poule, tijd voor wraak dus. Ik zat ondertussen iets beter in mijn spel en in mijn koppie, maar had wel veel moeite met de warmte/benauwdheid in de zaal, toch wist ik mijn hoofd 'koel' te houden (niet letterlijk want ik heb meerdere momenten gekookt van de warmte) en in 5 games won ik deze. Dus mocht ik de finale gaan spelen.

Deze meneer kende ik nog niet en hij had direct door dat ik met noppen speelde, dus wilde hij mijn rubbers ook controleren. Ik vroeg hem: jij iets bijzonders met je rubbers tijdens inspelen (want ik bemerkte ook wat geks maar zag wel dat hij geen noppen had).... nee zei hij eerst.... tot we gingen tossen en toen zei hij in eens, ja ik hebt anti op mijn backhand....

Afijn.... ik kwam er totaal niet in, was te ongeduldig, hij was erg balvast en bleef schuiven... als ik kon aanvallen met topspin, dan kreeg ik ze natuurlijk weer net zo makkelijk terug, dus zocht ik naar andere aanvalsmogelijkheden en dat werd afslaan, wegdraaiend... wat op zich best goed werkte, maar te laat kwam... hij won de eerste met 11-9... de 2de game maakte ik heel veel aanvallende fouten en toonde ik nog minder geduld... en hij had maar de hele tijd een grijns op zijn gezicht... je kent het wel... ik stond ondertussen tegen mijzelf te spelen in plaats van tegen de tegenstander. Dus ik verloor de 2de in 11-8 en de laatste zelfs in 11-5... Dus ik ben 2de geworden, toch een bekertje erbij, maar als ik mijn hoofd koel had weten te houden, had ik misschien nog wel eerste kunnen worden.

De dubbel ging best redelijk maar mijn dubbelpartner maakte eigenlijk teveel fouten, we wonnen er 2 en verloren er 2, geen schande als gelegendheidsdubbel en de tegenstanders waren vaste dubbelpartners en al lang... tevens won uiteindelijk de tegenstander het toernooi van dubbel in onze klasse.

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 26 Feb 2024, 20:12

Ik speel nu al een tijdje met de Tibhar Gras D.tecs.
Op zich bevalt het prima, maar ik heb heel veel moeite de snelheid eruit te krijgen.
Hele snelle spinballen krijg ik bijna niet op tafel. Ik moet dan echt mijn slag inhouden en het batje terug trekken.

Ik heb contact gehad met Sebastian Sauer waar ik al 2 x een noppen weekend van heb gehad.
Hij adviseerde mij de Hellfire X ox. Schmerz was beter voor aanvallen, maar de hellfire is beter in spinreversal dus dat zou iets beter bij me passen denk hij.

Dus ik heb gisteren zo'n velletje besteld. Die ga ik dan testen met de Palio ak47 blue op de forehand.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

ardane
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor ardane » 26 Feb 2024, 23:09

Ik speel nu al een tijdje met de Tibhar Gras D.tecs.
Op zich bevalt het prima, maar ik heb heel veel moeite de snelheid eruit te krijgen.
Ja, die D.tecs stuitert enorm. Dat maakt het wel lastig.
Sauer adviseerde mij de Hellfire X ox
Natuurlijk. Hij zal je niet iets van een ander merk adviseren.
En dat is wel jammer, want er zijn nogal wat goedkopere degelijke alternatieven die hetzelfde kunnen. De Friendship 755, de Yinhe Neptune en de Spinlord Stachelfeuer zouden kandidaten zijn.
Die ga ik dan testen met de Palio ak47 blue op de forehand.
Een mooie combinatie. Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat bevallen.
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
KORTE DEMOVIDEO: https://youtu.be/8bG-GBoKCK0
(Wereldprimeur:) Combinatie roterende snijtafel én rubberpers Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 27 Feb 2024, 09:12

Dat hij alleen zijn merk ging aanraden had ik ook niet anders verwacht.
Daarom vroeg ik ook hem. Ik had ondertussen wat anderen getest en wilde nu ook een S&T testen.

Ik heb ook nog de Dr. N Punch liggen.
Maar ik had gewoon een goed gevoel met de D.tecs dus dacht ik ben klaar ...
nu ik er wat langer mee speel en op hoger nivo komen de ballen harder en sneller en merk ik toch het nadeel van dit rubber.

Ik ben niet perse van de goedkoop, ik ben meer van beschikbaarheid. Ik ga graag elk seizoen naar de tafeltenniswinkel en zeg 'plak er maar nieuwe op'. Ik probeer zo min mogelijk via internet te bestellen. Als moest dat met die Hellfire wel :D. Die heeft 'mijn' winkel niet.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

ardane
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor ardane » 27 Feb 2024, 09:26

Ik ben niet perse van de goedkoop, ik ben meer van beschikbaarheid. Ik ga graag elk seizoen naar de tafeltenniswinkel en zeg 'plak er maar nieuwe op'. Ik probeer zo min mogelijk via internet te bestellen.
Prachtig! :D Zo kun je maar weer eens zien hoe verschillend het tafeltennisvolk kan zijn.
Ik ben praktisch het tegenovergestelde: iedere keer weer eens wat anders halen (nieuw bij de Chinees of gebruikt op eBay) en, zeker de laatste paar maanden, elke twee weken wat nieuws plakken .
Juist vandaag ben ik weer bezig met drie andere houtjes en verschillende rubbers.

Waarom?
[schouderophaal]
Gewoon, omdat het kan. *-)

(Ja, ik heb makkelijk praten, want ik speel toch geen wedstrijden meer. Vijfmaal per week trainen bevalt me veel beter.)
Montage van tafeltennisrubbers nu nóg beter en makkelijker!
KORTE DEMOVIDEO: https://youtu.be/8bG-GBoKCK0
(Wereldprimeur:) Combinatie roterende snijtafel én rubberpers Bsp24
https://www.ardane.com/belagpresse/indexnl.php

GarField000
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor GarField000 » 27 Feb 2024, 11:00

Dat zijn toch ook de pluspunten van het zijn wie we zijn.
Ik kan ontzettend veel plezier halen uit dingen die andere mensen haten om te doen.

Ik ben eigenlijk helemaal niet van nieuwe dingen proberen :). Ik ga puzzelen en testen tot ik heb wat ik lekker / prettig / past bij mij en dan blij ik daar eigenlijk mee spelen tot ......
Meeste puzzelen heb ik gedaan bij het gaan spelen met noppen. Alles moet anders, niet alleen het BH rubber.
Ook frame en FH rubber. Ik had een heerlijk FH rubber maar toen ik lange noppen op de backhand had speelde het rubber totaal anders.

Als ik geen competitie zou spelen zou ik juist nog minder veranderen :D
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Berichtdoor TwoFace » 27 Feb 2024, 12:01

Ik hou er ook van om te experimenteren, maar dat is ook omdat ik denk dat ik mijn juiste combinatie nog steeds niet gevonden heb, maar ook afhankelijk is van welk niveau ik speel en hoe ik zelf speel. Zo vind ik momenteel de combi waar ik al ruim 5 jaar mee speelde in eens niet meer bij me passen en de combi die 1,5 seizoen geleden nog niet goed bij me pastte maar wel redelijk nu in eens mijn vaste combi is...

zo heb ik een andere combi samengesteld voor dit seizoen en die past me ook nog niet echt merk ik, maar zou zo maar kunnen dat volgend seizoen dit mijn nieuwe combi wordt....

Ik merk dat ik vooral zoek naar het frame... niet zo zeer de rubbers, natuurlijk experimenteer ik daar ook wel wat mee, maar ik heb een aantal prima noppenrubbers ondertussen waarmee ik allemaal goed zou kunnen spelen, maar het frame heeft dan toch het meeste invloed merk ik.
Nu ik het zo noteer bedenk ik me ook in eens dat ik eigenlijk afgelopen vrijdag mijn eerste wedstrijd met een andere combi had moeten spelen die ik ook nog heb liggen maar zelden gebruik omdat ik deze te langzaam vind (echter verdedigend veel sterker is en dat ik had ik vrijdag de eerste wedstrijd vooral nodig).