Berichtdoor TwoFace » 04 Sep 2023, 12:05
Ik was zaterdag pas rond 19.00uur thuis, een dagvullend programma.
Eerst gestart met de enkels, zaten met 6 mensen in een poule (ik was ingedeeld in G... volgens mijn rating zit ik een beetje op de grens van G/F... dus dat ligt aan de peildatum ook)... In mijn poule werd ik 3de...
1 dame won alles in onze poule, ik verloor van haar en nog een ander (welke mijn dubbelpartner bleek te zijn). Ik moest ook eerst tegen hen beide en kwam niet echt in mijn spel nog. Daarna won ik de rest wel (zij het nog wat moeizaam voor mijn gevoel). De eerste 3 zouden doorgaan naar kwartfinales... ik werd 3de (we waren met 3 man met 3 punten, mijn dubbelpartner won van mij en van de ander en ik won van de ander)... de poule was best of three, niet mijn favoriet, dat hielp me ook niet echt.
Kwartfinales zat ik in een poule met 4 man, ik won de eerste erg makkelijk met 3-0 en vroeg me af hoe die man door had kunnen gaan... de 2de partij moest ik iets beter mij best voor doen en won ik in 3-1 en de 3de partij had ik moeten winnen, maar ik wist al dat ik door was, dus werd ik wat laconiek en verloor van de dame in 3-2 (met 11-9 in de laatste)... maar goed, zowel zij als ik waren door.
Halve finale moest ik tegen de persoon die onze poule winnaar uit de eerste ronde had verslagen... dus ik had geen hoge verwachtingen.... toen begonnen we... en werd het 11-1 voor mij... dus ik dacht: wat is dit... dit is wel heel makkelijk. Maar zij (ja weer een dame) werd door 2 man gecoached en kreeg blijkbaar goede tips want de volgende ging in 11-6 naar haar. Daarna herpakte ik mijzelf (ik werd helaas niet gecoached) en wist ik met 11-8 de 3de te pakken. De 4de echter wist zij mij weer te verslaan met 11-9... toen wist ik mijn koppie weer goed te krijgen en tikte ik haar weer vrij makkelijk met 11-4 weg in de laatste game.
Toen de halve finale en ik moest.... tegen de poule winnaar uit mijn eerste poule, tijd voor wraak dus. Ik zat ondertussen iets beter in mijn spel en in mijn koppie, maar had wel veel moeite met de warmte/benauwdheid in de zaal, toch wist ik mijn hoofd 'koel' te houden (niet letterlijk want ik heb meerdere momenten gekookt van de warmte) en in 5 games won ik deze. Dus mocht ik de finale gaan spelen.
Deze meneer kende ik nog niet en hij had direct door dat ik met noppen speelde, dus wilde hij mijn rubbers ook controleren. Ik vroeg hem: jij iets bijzonders met je rubbers tijdens inspelen (want ik bemerkte ook wat geks maar zag wel dat hij geen noppen had).... nee zei hij eerst.... tot we gingen tossen en toen zei hij in eens, ja ik hebt anti op mijn backhand....
Afijn.... ik kwam er totaal niet in, was te ongeduldig, hij was erg balvast en bleef schuiven... als ik kon aanvallen met topspin, dan kreeg ik ze natuurlijk weer net zo makkelijk terug, dus zocht ik naar andere aanvalsmogelijkheden en dat werd afslaan, wegdraaiend... wat op zich best goed werkte, maar te laat kwam... hij won de eerste met 11-9... de 2de game maakte ik heel veel aanvallende fouten en toonde ik nog minder geduld... en hij had maar de hele tijd een grijns op zijn gezicht... je kent het wel... ik stond ondertussen tegen mijzelf te spelen in plaats van tegen de tegenstander. Dus ik verloor de 2de in 11-8 en de laatste zelfs in 11-5... Dus ik ben 2de geworden, toch een bekertje erbij, maar als ik mijn hoofd koel had weten te houden, had ik misschien nog wel eerste kunnen worden.
De dubbel ging best redelijk maar mijn dubbelpartner maakte eigenlijk teveel fouten, we wonnen er 2 en verloren er 2, geen schande als gelegendheidsdubbel en de tegenstanders waren vaste dubbelpartners en al lang... tevens won uiteindelijk de tegenstander het toernooi van dubbel in onze klasse.
Nieuwe competitie frame: Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Yasaka New Era 2,0mm
Backup frame 1: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio DK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2