Vraag over frames

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
HotDiarrhea
Advanced Member
Advanced Member

Vraag over frames

Berichtdoor HotDiarrhea » 13 Feb 2022, 23:31

Beste tafeltennissers,

Door jullie ervaring is het fout om te gebruiken een frame voor trainen, en andere frame voor wedstrijden (competitie)

De twee frames met rubbers zijn Identiek.

Op wacht voor jullie reactie, :D

yoass
Super Member
Super Member

Re: Vraag over frames

Berichtdoor yoass » 14 Feb 2022, 08:50

Daar lijkt me niks fouts aan op zich. Er lijkt me ook weinig goeds aan. Als het je gaat om je competitie-bat zo "vers" mogelijk te houden, en daarmee veel minder speelt dan met je trainingsbat, zullen ze toch wel gaan verschillen.
Frame: "Hammaren I", eigen ontwerp; door https://www.sdcttblades.com/ gebouwd (Walnoot/Limba/Innegra Carbon/Kiri/Innegra Carbon/Limba/Walnoot)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 16 Feb 2022, 10:50

Eerlijk gezegd deed ik dat ook, en nu nog steeds, maar niet om te trainen.
Ik train niet meer omdat ik toch al 2 x per week speel.
Maar mocht er iets met mijn batje zijn en deze kapot gaat heb ik een reserve die hetzelfde speelt.

Nu heb ik ze niet gelijk omdat ik bezig ben met nieuwe rubbers .. mijn 'train' batje is nu gelijk aan mijn vorige setup (zelfde frame, andere rubbers).
Maar bij het nieuwe seizoen is het weer gelijk (ben tevreden over mijn setup)
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R47
BH: Andro Rasanter R37

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 16 Feb 2022, 11:24

Niet hetzelfde - maar in die lijn: als ik rubbers vervang op bat waar ik mee speel (in training en wedstrijden) gaan de rubbers naar mijn reserveframe. Ze zijn dan niet kakelvers meer, maar wel speelbaar; en dat is mijn backup, mocht er iets misgaan.
Frame: "Hammaren I", eigen ontwerp; door https://www.sdcttblades.com/ gebouwd (Walnoot/Limba/Innegra Carbon/Kiri/Innegra Carbon/Limba/Walnoot)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 02 Jun 2022, 10:04

Ik train in principe wel met mijn competitie frame en rubbers, maar soms probeer ik wat uit tijdens trainingen, een ander frame met een ander rubber setup... meestal kom ik dan tot de conclusie dat ik niet handig bezig ben, het speelt soms zo enorm anders, maar een gelijke setup lijkt me niet zo'n issue, dan kunnen de verschillen minimaal zijn... erg veel voordeel zie ik daarentegen ook niet in.
Frame: Yinhe Y-13
BH: Yinhe Qing 0X
FH: TSP Ventus Speed 2.0

yoyoman
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoyoman » 07 Jun 2022, 06:35

Ik heb zo ontzetten veel frames dat ik eigenlijk continu wissel, Alleen in de competitie neem ik (tot nu toe) steeds hetzelfde frame.
1x een uitzondering hierop omdat onder de wedstrijd een rubber losliet.
Toen verder gespeeld met het frame van mijn team maat. :)
Maar mede door mijn werk in een gevangenis speel ik met allerlei soorten batjes dus geen moeite om mij aan te passen.
Maar ja ik ben nog jong en flexibel *( 64 jaar pas) misschien dat het voor ouderen hier lastiger is om zich aan te passen :D :) ;)
Handgemaakt frame door Inkunzi uit Bursa Turkije.
Forehand: Yasaka Rakza 7 soft
Backhand : Yasaka Rakza 7

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 08 Jun 2022, 09:05

Als je heel vaak wisselt, leer je jezelf ook wel aan om met verschillende combinaties te spelen natuurlijk, dus je wordt ook veel handiger daar in denk ik. Maar je zegt het zelf al: in de competitie neem je telkens dezelfde combinatie ;-) en daar merk je vooral het verschil.

Tijdens trainingen speel ik ook wel eens wat met mijn andere combinaties, maar wel steeds minder, merk toch dat ik het minder leuk vind, vooral omdat er veel verschil tussen mijn combinaties zit, het zit niet echt in nuances, maar de een heeft veel meer snelheid/afsprong dan de anderbv...
Frame: Yinhe Y-13
BH: Yinhe Qing 0X
FH: TSP Ventus Speed 2.0