Ben ik hopenloos ouderwets ?

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
pipplayer
Advanced Member
Advanced Member

Ben ik hopenloos ouderwets ?

Berichtdoor pipplayer » 26 Okt 2021, 16:32

Lin Yun ju super zlc €349. Ovtcharov innerforce alc €180. Freitas alc €179,90. Jun Mizutani super zlc €349. Apolonia zlc €249,90.
Zhang Jike zlc €239,90. Innershield layer zlf €169,90. Revoldia cnf €329. Harimoto Tomokazu innerforce super zlc €349.
Harimoto Tomokazu innerforce zlc €259. Lin Gaoyuan alc €179,90. DHS Hurricane long 2 of 5 €229. En nog véél meer.
Deze het liefst beplakt met een prijzig rubbertje van ca. €60 tot €80 per stuk.
Bedenk wel, zonder dit materiaal kan je ècht niet tafeltennissen. Een gewoon houten batje van 5 of 7 laagjes hout is uit den boze. En rubbertjes onder de €30 ? Nooit doen !! Ik begrijp nu dat ik hopeloos achterloopt met mijn batje van €18. 1 rubbertje van €12,90 en een dure van €44,90.
Ik begrijp nu ook mijn winst/verlies percentage . Ik denk erover na om ook maar duur materiaal te kopen zodat ik ook in de top kom te spelen.
Want volgens instagram, youtube, tafeltennis fora (niet dit forum hoor ! ) en internet kan iedereen super goed met dit nieuwe materiaal spelen en ben je praktisch onverslaanbaar. Vandaar natuurlijk die astronomische prijzen.
Verder wens ik iedereen die net als ik ook nog zo'n oer batje hebben héél véél sterkte. : ;) ;) ;)
Frame: Xiom Extreme S Novus
Forehand: der Materialzpezialist Firestorm Green
Backhand: Victas Ventus Extra

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Re: Ben ik hopenloos ouderwets ?

Berichtdoor TwoFace » 27 Okt 2021, 13:25

Lin Yun ju super zlc €349. Ovtcharov innerforce alc €180. Freitas alc €179,90. Jun Mizutani super zlc €349. Apolonia zlc €249,90.
Zhang Jike zlc €239,90. Innershield layer zlf €169,90. Revoldia cnf €329. Harimoto Tomokazu innerforce super zlc €349.
Harimoto Tomokazu innerforce zlc €259. Lin Gaoyuan alc €179,90. DHS Hurricane long 2 of 5 €229. En nog véél meer.
Deze het liefst beplakt met een prijzig rubbertje van ca. €60 tot €80 per stuk.
Bedenk wel, zonder dit materiaal kan je ècht niet tafeltennissen. Een gewoon houten batje van 5 of 7 laagjes hout is uit den boze. En rubbertjes onder de €30 ? Nooit doen !! Ik begrijp nu dat ik hopeloos achterloopt met mijn batje van €18. 1 rubbertje van €12,90 en een dure van €44,90.
Ik begrijp nu ook mijn winst/verlies percentage . Ik denk erover na om ook maar duur materiaal te kopen zodat ik ook in de top kom te spelen.
Want volgens instagram, youtube, tafeltennis fora (niet dit forum hoor ! ) en internet kan iedereen super goed met dit nieuwe materiaal spelen en ben je praktisch onverslaanbaar. Vandaar natuurlijk die astronomische prijzen.
Verder wens ik iedereen die net als ik ook nog zo'n oer batje hebben héél véél sterkte. : ;) ;) ;)
Toch wel grappig zo'n post.... ik denk namelijk dat ik nog wel de overtreffende trap heb hier in ;-)

Ik speel nu met een Yinhe Y-13 frame, kostte me ooit €10,93
En op BH Yinhe Qing 0.7mm, € 7,56
En op FH RITC Friendship Zi En-Ting 2.2 mm, kostte €7,28 per 2stuks (€3,64p stuk)

Net allemaal opgezocht op ome Ali, dus totaal €22,13....

Ps. mijn huidige winst verlies percentage is 100%, echter speel ik een klasse te laag denk ik (ik dacht ook eentje hoger te spelen)... bij inval in een klasse hoger 67% (2/3).

Ik vind de bedragen ook niet van deze wereld soms, kan ik ook niet opbrengen, aangezien ik niet eens zeker weet of ik goed kan spelen met dat ene rubber van 40-60€ .... en dan? Weer verkopen.. ook moeilijk en kostbaar.

In totaal heb ik nu denk ik ongeveer 100-150 euro uitgegeven aan materiaal sinds ik 3 jaar geleden startte met TT, maar daar zitten wel iets van 5 frames in en gemiddeld 3-4 rubbers per frame... (ps. helaas 1 keer een verkeerde levering ertussen.)... als maar proberen .. en voorlopig laat ik het hierbij, alleen moet binnenkort eens mijn FH rubber vervangen worden, deze zit er alweer 1,5 jaar op en is ondertussen ruim 2 jaar oud...

Het leuke vind ik, dat ik regelmatig een frame kan uitlenen aan nieuwe spelers, zodat zij al wat kunnen proberen en beter weten wat bij hen past....
Frame: Yinhe Y-13
BH: Yinhe Qing 0X
FH: TSP Ventus Speed 2.0

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 28 Okt 2021, 12:54

Rubbers bij ali kopen? Je weet dat die niet representatief zijn voor de echte he :).

Ik heb een Andro frame van 65 euro.
FH Andro Rasanter van 45 euro (wat duur is voor mij :D).
BH DHS Skyline 3-60 van 35 euro. (de oude skyline waren 25).

En dan x 2 .......
1 voor wedstrijden, 1 voor trainen/vrij spelen.
Nieuw seizoen .... trainbatje nieuwe rubber en schuift door naar wedstrijd batje. Wedstrijd batje wordt nu training.

Maar dat was vooral om die chinese rubbers goed te houden. Nu met deze kan ik misschien wel 2 seizoenen met in ieder geval het FH rubber doen.

Goh wat wordt tafeltennis duur joh :) ... normaal 50 euro voor 2 rubbertjes.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R47
BH: Andro Rasanter R37

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 29 Okt 2021, 11:28

Rubbers bij ali kopen? Je weet dat die niet representatief zijn voor de echte he :).

Ik heb een Andro frame van 65 euro.
FH Andro Rasanter van 45 euro (wat duur is voor mij :D).
BH DHS Skyline 3-60 van 35 euro. (de oude skyline waren 25).

En dan x 2 .......
1 voor wedstrijden, 1 voor trainen/vrij spelen.
Nieuw seizoen .... trainbatje nieuwe rubber en schuift door naar wedstrijd batje. Wedstrijd batje wordt nu training.

Maar dat was vooral om die chinese rubbers goed te houden. Nu met deze kan ik misschien wel 2 seizoenen met in ieder geval het FH rubber doen.

Goh wat wordt tafeltennis duur joh :) ... normaal 50 euro voor 2 rubbertjes.
MIjn ALI rubbers, zijn chinese rubbers die gewoon bij de fabrikanten vandaan komen uit china.... zijn prima representatief, het zijn de duurdere rubbers die wel eens nagemaakt worden in china, daar ga ik ook niet voor via ALI.
Die shops die in NL/BE/DE china rubbers verkopen, verkopen dezelfde rubbers als ik koop.. Je moet alleen altijd goed kijken wat je koopt... want de chinese rubbers (je speelt zelf ook met DHS...) hebben heel vaak van 1 rubber meerdere varianties (bv andere spons/hardheid etc...

Ik zou ook best wel een mooi europees rubber erop willen hebben... maar niet eentje kopen voor 50€ of meer en dan er achter komen dat het toch niet fijn speelt... net als die ene keer dat ik mijzelf een duurder frame gunde voor sinterklaas... de Sanwei TwoFace, waar ik van te voren heel enthousiast over was, maar na een aantal keren trainen er al achter kwam dat het voor mij niet goed speelbaar is, een clubgenoot echter was wel heel erg te spreken over de combi... maar omdat hij al met een heel duur ALLround frame speelt incl dure rubbers, had hij geen interesse in overnemen, dus helaas ligt dat frame sindsdien in de kast.

Eigenlijk zou je een rubber/rubbercombinatie tijdelijk moeten kunnen uitproberen op je eigen frame voordat je er eentje aanschaft.

van_doorn
Moderator
Moderator

Berichtdoor van_doorn » 29 Okt 2021, 15:00

Laat ik nou net de tegenhanger zijn :)

Ik speel met de Harimoto Super ZLC (349 euro nieuw) Tenergy 05 (65 euro) & Xiom Vega Japan (30 euro). Ik koop mijn frames nooit nieuw en altijd 2de hands. Het voordeel aan deze "dure" planken is dat de 2de hands waarde nagenoeg gelijk blijft. Het is een investering, maar als ik hem verkoop krijg ik nagenoeg dezelfde prijs ervoor terug als dat ik ervoor betaald heb.

Kan ik met een 50 euro batje spelen? Absoluut. Maakt een 450 euro batje mij beter? Zeker niet, maar het geeft mij wel een fijner gevoel. Niet dat mijn materiaal duur moet zijn, maar het gevoel van of een frame / rubber lekker speelt. In principe kan ik met elk materiaal spelen. Ik wen uiteindelijk overal aan en ik pas mijzelf er op aan. Maar als ik mag kiezen dan kies ik liever een combinatie die ik fijn vind spelen en die mag van mij duurder zijn.

Ik koop 1x per 2 jaar nieuwe rubbers (100 euro) + een plank die als ik stop met tafeltennis weer voor hetzelfde bedrag verkoop als waarvoor ik hem kocht. Dan vallen de prijzen uiteindelijk toch best mee :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 29 Okt 2021, 19:46

Ik wist niet dat ze bij Ali ook 'echte' rubbers hadden.
Een teamgenoot van mij kocht DHS rubbers daar, en met 3 weken kwam de spons los van het rubber.

Ik heb er niet mee gespeeld omdat hij een voor mij veel te snel frame heeft ...
Persoonlijk koop ik voor dat verschil liever in nederland ..... ondanks dat het de echte dan zijn ....
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Wat van_doorn zegt herken ik wel in een andere hobby wat ik heb.
Ik investeer daar ook in materiaal, en dat zou op mijn nivo echt geen verschil maken.
Maar voor mijn gevoel zit het dan goed tussen de oren dusdanig dat het in ieder geval NIET aan het materiaal ligt en dat geeft rust in het koppie.
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R47
BH: Andro Rasanter R37

vlinder
Beginner
Beginner

Berichtdoor vlinder » 30 Okt 2021, 13:54

Voordat ik het over hoofdonderwerp heb, moet ik eerst zeggen dat ik me beetje verdiep over tafeltennis materialen tijdens de Corona-periode , en dat is bijna een oneindige diepte ;) .

Ik heb verschillende Chinese rubbers en frams via Aliexp.. heb bestel , waarvan de meeste aangekomen behalve een aantal die laat waren en ik kon die annuleren en het geld na een tijdje teruggestort. Ik koop bij Aliex..zonder me zorgen te maken , hoewel ik denk dat ik nu voor lange tijd vol zit :) .

Terugkomend op het hoofdonderwerp, zal ik zeggen dat ik me aan de oude serie ; Toen geluk was gewoon,, herinnerde,
al die keuzes het leven van tafeltennis liefhebbbers niet gemakelijker hebben gemaakt (I) .
Een jaar of zes geleden, na ongeveer 20 jaar kwam ik weer een oude liefde tegen, dankzij Mepper raakte ik opnieuw verliefd, maar deze keer ernstiger( ik kocht een of twee artikelen van Mepper maar kreeg ik een doos vol tafeltennis artikelen onder andere meerdere rubbers en frams, lijm enzovoorts). Sindsdien experimenteren van combinaties worden als de vruchten van liefde zich ontwikkeld (^) .

Helaas zijn er ook handelaren in deze markt zoals Pipplayer aangegeven die zo hoge prijzen vragen 8-) .Maar tegelijkertijd je wilt het beste voor je liefde, nietwaar? Ik sluit me aan hier bij Van_doorn ,,,Het gaat om een fijnere gevoel krijgen.

Ten slotte een Belgische winkel heeft een interessante outlet voor de geiintereseerden .
(www.best-tts.be)

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 04 Nov 2021, 16:15

Laat ik nou net de tegenhanger zijn :)

Ik speel met de Harimoto Super ZLC (349 euro nieuw) Tenergy 05 (65 euro) & Xiom Vega Japan (30 euro). Ik koop mijn frames nooit nieuw en altijd 2de hands. Het voordeel aan deze "dure" planken is dat de 2de hands waarde nagenoeg gelijk blijft. Het is een investering, maar als ik hem verkoop krijg ik nagenoeg dezelfde prijs ervoor terug als dat ik ervoor betaald heb.

Kan ik met een 50 euro batje spelen? Absoluut. Maakt een 450 euro batje mij beter? Zeker niet, maar het geeft mij wel een fijner gevoel. Niet dat mijn materiaal duur moet zijn, maar het gevoel van of een frame / rubber lekker speelt. In principe kan ik met elk materiaal spelen. Ik wen uiteindelijk overal aan en ik pas mijzelf er op aan. Maar als ik mag kiezen dan kies ik liever een combinatie die ik fijn vind spelen en die mag van mij duurder zijn.

Ik koop 1x per 2 jaar nieuwe rubbers (100 euro) + een plank die als ik stop met tafeltennis weer voor hetzelfde bedrag verkoop als waarvoor ik hem kocht. Dan vallen de prijzen uiteindelijk toch best mee :)
zodra ik dat soort bedragen ook daadwerkelijk kan spenderen aan de TT zou ik het wellicht ook doen. Maar ik werk met een budget voor de sport, waarbij ik dus geen frames van zulk geld kan permitteren. Bovendien weet ik dan niet of het mij gaat bevallen. Mocht je het frame makkelijk weer kunnen verkopen tegen net geld, zou het misschien nog geen issue zijn. Echter ik heb slechts 1 maal een frame kunnen verkopen en dat was een standaard voorgeplakt Donic Waldner frame... die in totale aanschaf misschien 25-30 euro kostte en voor pak en beet 15 euro verkocht is door mij 2de hands...

Alleen sinds ik TT koop ik al rubbers bij Ali, ik heb nog nooit een nepper gevonden in mijn brievenbus, maar zoals ik al zeg: ik koop goedkope rubbers die het namaken niet waard blijken te zijn. Het duurste rubber tot nu toe was de DHS die ik pas besteld had... maar die kwam niet aan en geld is dus teruggestort.

Ik geef wel toe dat ik wel eens met ander materiaal speel van clubgenoten en dan soms zwaar onder de indruk ben van hoeveel effect ik met hun combi kan geven, wat niet lukt met mijn eigen spullen... de meeste van hen spelen vaak met Donic of Tibhar valt me op. Dan denk ik wel eens had ik deze combi maar...

Goede nieuws is dat ik sinds kort iets meer budget heb, daarom kijk ik nu ook naar een iets duurder FH rubber zoals de DHS of deze bijvoorbeeld: https://revspin.net/rubber/xiom-vega-europe.html

Heeft iemand ervaring met dat Rubber? Of raden jullie me een andere aan in dezelfde prijsklasse (30-40€)? Ik zoek dus een rubber die aanvallend sterk is, dus snelheid, maar ook controle/spin. Dit rubber lijkt er aan te voldoen.

Mijn BH is wel een ander verhaal, daar speel ik met 0X noppen op en in mijn ervaring is de DHS Cloud en Fog III of bv de Yinhe Qing echt perfect en die kosten (je betaald niet voor een spons tenslotte) max iets van 6-10 euro, koop je die in NL betaal je er overigens zo rond de 25€ voor exact hetzelfde rubber....

ps. het frame waar ik uiteindelijk mee ben gaan spelen is echt niet het duurste frame wat ik bezit... maar het duurste krijg ik niet verkocht en de andere paar goedkopere zijn mijn backup en leen ik dus wel eens uit aan nieuwe spelers of wie het dan ook nodig heeft.

Maar ik wil ook iets hoger op gaan spelen de volgende competities en ik wil ook niet meer het gevoel hebben dat ik mogelijk met slecht materiaal speel en daardoor al een achterstand heb, dus ik denk dat ik het gevoel wat jullie beschrijven wel enigzins snap.

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 04 Nov 2021, 16:34

De Xiom Vega serie is over de lijn (naar mijn ervaring) goed van kwaliteit. Mijn favoriet uit die lijn is Vega Pro, met name vanwege de controle en de kwaliteit bal die je (nou ja, ik) ermee op tafel kreeg in termen van snelheid/spin. Ook in het directe spel (afmaakslag, bijvoorbeeld) erg sterk. EU is prima, maar iets zachter. Lekker gecontroleerd, maar voor mij in ieder geval lastiger om er pressie uit te halen. Het gevoel van Vega X beviel mijzelf net iets minder dan dat van Pro.
Frame: "Hammaren I", eigen ontwerp; door https://www.sdcttblades.com/ gebouwd (Walnoot/Limba/Innegra Carbon/Kiri/Innegra Carbon/Limba/Walnoot)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

Andrott
Super Member
Super Member

Berichtdoor Andrott » 04 Nov 2021, 19:48

Beste, "TwoFace" .

Maar ik wil ook iets hoger op gaan spelen de volgende competities en ik wil ook niet meer het gevoel hebben dat ik mogelijk met slecht materiaal speel en daardoor al een achterstand heb, dus ik denk dat ik het gevoel wat jullie beschrijven wel enigszins snap.

Ik zal je eens een geheim vertellen, maar niet verder vertellen.

Je gaat niet beter tafeltennissen door duur materiaal, wel constanter.

Met vriendelijke tafeltennis groet,

Andrott.

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 08 Nov 2021, 10:00

Beste, "TwoFace" .

Maar ik wil ook iets hoger op gaan spelen de volgende competities en ik wil ook niet meer het gevoel hebben dat ik mogelijk met slecht materiaal speel en daardoor al een achterstand heb, dus ik denk dat ik het gevoel wat jullie beschrijven wel enigszins snap.

Ik zal je eens een geheim vertellen, maar niet verder vertellen.

Je gaat niet beter tafeltennissen door duur materiaal, wel constanter.

Met vriendelijke tafeltennis groet,

Andrott.
Ik denk ook niet dat ik beter ga tafeltennissen, constanter is wellicht beter.... wel heb ik gemerkt door wel eens met materiaal te spelen van clubgenoten dat ik wel degelijk voordeel uit het betere materiaal zou kunnen halen... zo kan ik met veel meer effect serveren en is het gevoel soms wel veel beter tijdens een rally, meer vertrouwen.

Het zit over het algemeen in kleine dingetjes die zorgen dat het net ff beter gaat, maar ik vind het vooral altijd moeilijk meetbaar... ik speel nu met mijn huidige combi omdat deze vertrouwen geeft in wat ik er wel en niet mee kan, maar ik merk dat het rubber traag is vergeleken bij andere combi's, ook wat ik er mee kan doen, dus effect en spin valt tegen t.o.v. andere rubbers... maar ik geef nu vooral het rubber de schuld... echter misschien is mijn frame ook wel onvoldoende voor mij.

Ik merk telkens wel dat ik zelf nog beter wordt, beter reageer, beter sta, slimmer speel....

Ik ben me bijvoorbeeld meer aan het richten op de service, om daarin te ontwikkelen om een aanval beter op te bouwen of direct punten te pakken. Dat lukt nu aardig goed, maar een beter rubber gaat daar echt wel wat in opleveren dat heb ik al wel gemerkt.

Afgelopen vrijdag weer 100% gepakt in mijn eigen klasse, ingevallen 3 klassen hoger en daar 2 wedstrijden gespeeld (3de speler was er niet)... beiden wel met 3-0 verloren, maar kon aardig partij geven (11-9, 12-10, 11-7) en (11-9, 15-13, 11-8). Ik was tevreden, natuurlijk had ik graag iets willen winnen, maar 3 klassen hoger en gehaast van het ene spel naar het andere vond ik het nog niet verkeerd.

pipplayer
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor pipplayer » 03 Mar 2022, 16:35

Nu na dit onderwerp gestart te hebben ben ik ook zomaar ineens super modern geworden.
Ik heb nieuw materiaal gekocht.
Modern materiaal ook.
Terug naar mijn oude liefde. Korte noppen op mijn forehand.
Een victas 7 ply allwood batje met firestorm green korte nop van der Materialzpezialist op de forehand en Victas ventus extra op de backhand.

Afbeelding
Afbeelding

Helaas kan ik door fysiek ongemak voorlopig even niet spelen maar ik ben benieuwd hoe de noppen spelen.
Dit is namelijk de eerste korte nop die ik tegenkom zonder profiel op de kop.
Volgens mijn eigen theorie zou je hier meer effect mee moeten kunnen geven omdat je nu 'relatief 'meer contact oppervlak hebt op de nop dan met geribbelde noppen en dus meer wrijving.
Of dit zo is ? *-) ik weet het niet.
Frame: Xiom Extreme S Novus
Forehand: der Materialzpezialist Firestorm Green
Backhand: Victas Ventus Extra

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 02 Jun 2022, 09:58

Nu na dit onderwerp gestart te hebben ben ik ook zomaar ineens super modern geworden.
Ik heb nieuw materiaal gekocht.
Modern materiaal ook.
Terug naar mijn oude liefde. Korte noppen op mijn forehand.
Een victas 7 ply allwood batje met firestorm green korte nop van der Materialzpezialist op de forehand en Victas ventus extra op de backhand.

Afbeelding
Afbeelding

Helaas kan ik door fysiek ongemak voorlopig even niet spelen maar ik ben benieuwd hoe de noppen spelen.
Dit is namelijk de eerste korte nop die ik tegenkom zonder profiel op de kop.
Volgens mijn eigen theorie zou je hier meer effect mee moeten kunnen geven omdat je nu 'relatief 'meer contact oppervlak hebt op de nop dan met geribbelde noppen en dus meer wrijving.
Of dit zo is ? *-) ik weet het niet.
Zozo, heel modern inderdaad, gelijk al een andere kleur zelfs!

Ik heb 1 korte noppen rubber, maar ik kan er niet zo fijn mee spelen nog,,,, ik hou het nu nog even bij de LN.
Veel speelplezier hiermee gewenst!