Tibhar RoboPro Plus

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
benxx
Silver Member
Silver Member

Tibhar RoboPro Plus

Berichtdoor benxx » 01 Jan 2022, 19:17

Heb bovengenoemde robot. Werkt uitstekend op 1 vervelend aspect na. Als ik hem op de laagste frequentie zet zou hij 30 ballen per minuut moeten spelen. Ik heb even getimed met een stopwatch en de ballen komen er met 1 seconde tussenpauze uit (60 b/s). Is behoorlijk irritant want ik heb zo niet eens tijd om te kijken waar mijn geslagen bal terechtkomt. Iemand tips en/of tricks hiervoor?
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH SL Strahlkraft 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 18-03-02 1395

CSBV
Advanced Member
Advanced Member

Re: Tibhar RoboPro Plus

Berichtdoor CSBV » 02 Jan 2022, 12:31

Snap dat het voor een training irritant is, maar tijd om in een rally te analyseren heb je in een wedstrijd ook niet.
Gebruik je telefoon om een opname van de serie te maken en kijk die terug voordat je de volgende serie start. Zo zie je ook wat je zelf doet en niet alleen waar de bal landt.

CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48
Gewo Dynatec ZV Sanwei Target 90 Sanwei Target 90

ELO 01-01-2022 : 1433

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 02 Jan 2022, 20:19

Snap dat het voor een training irritant is, maar tijd om in een rally te analyseren heb je in een wedstrijd ook niet.
Gaat mij niet om het analyseren maar ik wil graag zien na een slag waar de bal landt en wat hij doet qua spin, dat doe je in een wedstrijd ook. Deze robot gaat zo snel dat op het moment dat ik de bal raak de volgende alweer er aan komt zodat ik werkelijk geen idee heb wat voor slag ik nou precies gemaakt heb. Ben geen pro of semi pro, maar als ik de bal naar mijn gevoel lekker raak zie ik graag waar hij terecht komt. Kan de volgende bal gewoon laten gaan maar dan sta ik na 5 minuten trainen 5 minuten ballen te rapen.

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 18-03-02 1395

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 05 Jan 2022, 09:44

Ik durf het je niet te zeggen, ik had de Joola TT Robot Shorty en die deed gewoon precies wat je verwacht: (9 balfrequentie instelling (van 25 tot 85 ballen)... zat tijd om te beoordelen waar en hoe je bal terecht komt....

Het klinkt eerlijk gezegd als een disfunctioneren van het apparaat als het niet doet wat je verwacht... misschien kan je contact opnemen met Tibhar of de leverancier waar je de robot vandaan hebt?

Ik neem aan dat je frequency op zijn laagst hebt staan? Misschien een domme vraag, maar beter een domme vraag dan een domme aanname ;-)
Frame: Yinhe Y-13
BH: Yinhe Qing 0X
FH: TSP Ventus Speed 2.0

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 05 Jan 2022, 21:22

Het klinkt eerlijk gezegd als een disfunctioneren van het apparaat als het niet doet wat je verwacht... misschien kan je contact opnemen met Tibhar of de leverancier waar je de robot vandaan hebt?

Ik neem aan dat je frequency op zijn laagst hebt staan? Misschien een domme vraag, maar beter een domme vraag dan een domme aanname ;-)
Die indruk heb ik ook, ik dacht ik vraag het gewoon. Misschien dat iemand ook zoiets gehad heeft en daar een oplossing voor had. Hij stond idd op de laagste frequentie, op de hoogste ben ik al blij als ik elke bal raak :D
Ik heb hem een jaar of 5 geleden 2ehands voor een zacht prijsje gekocht, dus helaas geen leverancier. Bij Tibhar zeggen ze :"Stuur maar op", ja dag. Weet niet hoeveel dat gaat kosten maar dat is het me echt niet meer waard. Zit er aan te denken om er een Variac tussen te zetten, wellicht dat dat helpt.

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 18-03-02 1395

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 06 Jan 2022, 11:27

Die indruk heb ik ook, ik dacht ik vraag het gewoon. Misschien dat iemand ook zoiets gehad heeft en daar een oplossing voor had. Hij stond idd op de laagste frequentie, op de hoogste ben ik al blij als ik elke bal raak :D
Ik heb hem een jaar of 5 geleden 2ehands voor een zacht prijsje gekocht, dus helaas geen leverancier. Bij Tibhar zeggen ze :"Stuur maar op", ja dag. Weet niet hoeveel dat gaat kosten maar dat is het me echt niet meer waard. Zit er aan te denken om er een Variac tussen te zetten, wellicht dat dat helpt.
Als ik jou was en je dit punt zo belangrijk vind, dan zou ik deze gewoon verkopen en eerlijk opmerken wat hij niet doet. En dan een andere ervoor terug kopen die deze mogelijkheid wel bied. Mijn ervaring is dat zolang het een goede robot is, de waarde ongeveer gelijk blijft 2de hands.

Dus mogelijk kan je die verkopen en van hetzelfde geld een andere terugkopen die wel doet wat je verwacht. Ik had destijds mijn robot ook 2de hands gekocht voor slechts een derde van de nieuwprijs en later voor precies dat bedrag ook weer verkocht (had geen ruimte meer voor een tafel / en ook dus ook geen robot en kon het geld goed gebruiken. Dus mij is er niks voor teruggekomen helaas. Vond het wel fijn dat ik af en toe 'tegen' de robot kon spelen.
Frame: Yinhe Y-13
BH: Yinhe Qing 0X
FH: TSP Ventus Speed 2.0

benxx
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor benxx » 06 Jan 2022, 20:21

Als ik jou was en je dit punt zo belangrijk vind, dan zou ik deze gewoon verkopen en eerlijk opmerken wat hij niet doet. En dan een andere ervoor terug kopen die deze mogelijkheid wel bied. Mijn ervaring is dat zolang het een goede robot is, de waarde ongeveer gelijk blijft 2de hands.

Dus mogelijk kan je die verkopen en van hetzelfde geld een andere terugkopen die wel doet wat je verwacht. Ik had destijds mijn robot ook 2de hands gekocht voor slechts een derde van de nieuwprijs en later voor precies dat bedrag ook weer verkocht (had geen ruimte meer voor een tafel / en ook dus ook geen robot en kon het geld goed gebruiken. Dus mij is er niks voor teruggekomen helaas. Vond het wel fijn dat ik af en toe 'tegen' de robot kon spelen.
Goede tip, ik ga er over nadenken

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 18-03-02 1395