Organisatie ontwikkeling NTTB

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
GarField000
Super Member
Super Member

Organisatie ontwikkeling NTTB

Berichtdoor GarField000 » 26 Nov 2022, 12:12

Gisteren heeft de bondsraad besloten dat de nieuwe ontwikkeling een feit is.
Voor de spelers zelf zal er in de basis weinig veranderen. Je kan gewoon je competitie blijven doen.
Maar de afdelingen gaan verdwijnen (dus mijn functie vervalt ...)

https://www.nttb.nl/verrichtingsplan-or ... edgekeurd/
----------------
Groetjes Marc

Frame: Andro Kanter FO Off
FH: Andro Rasanter R47
BH: Andro Rasanter R37

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Re: Organisatie ontwikkeling NTTB

Berichtdoor TwoFace » 28 Nov 2022, 11:47

Gisteren heeft de bondsraad besloten dat de nieuwe ontwikkeling een feit is.
Voor de spelers zelf zal er in de basis weinig veranderen. Je kan gewoon je competitie blijven doen.
Maar de afdelingen gaan verdwijnen (dus mijn functie vervalt ...)

https://www.nttb.nl/verrichtingsplan-or ... edgekeurd/
Wat was jou functie dan?

Ik ben benieuwd hoe hier verder naar buiten over wordt gecommuniceerd. Zeker als het wel inhoud dat er bv DUO wordt aangeboden, waar het nu niet zo is.....Niemand bij onze vereniging heeft hier natuurlijk überhaupt ervaring mee.
Frame: Yinhe Mercury Y-13
BH: Yinhe Qing 0X
FH: TSP Ventus Speed 2.0

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 29 Nov 2022, 18:07

ik ben penningmeester van de afdeling midden.

De verschillende competitieleiders gaan nu samen in gesprek en zullen van elkaar leren wat goed en fout gaat.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 01 Dec 2022, 15:08

dat is natuurlijk wel positief, van elkaar leren.

Wizzy82
Beginner
Beginner

Berichtdoor Wizzy82 » 04 Dec 2022, 13:22

De DUO competitie gaat er sowieso bij afdeling Gelre niet komen. Vrijwel alle spelers zijn tegen. Overigens deelt nog altijd iemand van de afdeling de competitie in en niet de NTTB zelf. Alleen de bestuursfuncties van de bv afdelingen verdwijnen dacht ik.

Sterker nog zodra de DUO competitie in mijn afdeling (Gelre) ingevoerd zou gaan worden zal ik stoppen met competitie spelen en met mij vele anderen. Je gaat immers niet ruim een half uur rijden voor maar 5 wedstrijden ipv 10 wedstrijden op een avond. Vele zien (zeker als het op een vrijdagavond is) een tafeltenniscompetitiewedstrijd als een avondje uit. Na afloop gezellig na borrelen met de tegenstander. Mij maakt het dan niet uit dat het wat later gaat worden.

Ik snap zelfs echt niet dat de DUO competitie in de afdelingen van de Randstad een succes is. Die clubs daar hoeven al niet zo ver te rijden als andere afdelingen dus die zouden normaal gesproken al eerder thuis zijn.

Wellicht zijn er cultuur verschillen tussen de afdelingen.
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Andro Shifter Powersponge 1,9 mm
FH: Tibhar Quantum X Pro Soft blue 1,8 mm

Wizzy82
Beginner
Beginner

Berichtdoor Wizzy82 » 04 Dec 2022, 13:32

Ik heb het onderstaande (van mezelf) uit een ander topic gekopieerd en hier naartoe geplaatst. Aangezien de DUO-competitie blijkbaar populair is in andere bv afdelingen. Bij deze en tegengeluid van mijn afdeling Gelre. Hogere teams moeten in deze afdeling wel eens meer dan een uur (enkele reis) rijden en dat ga je echt niet doen voor maar 5 wedstrijdjes op een avond. Zie onderstaande een verdere toelichting...

De DUO competitie gaat er sowieso bij afdeling Gelre niet komen. Vrijwel alle spelers zijn tegen. Overigens deelt nog altijd iemand van de afdeling de competitie in en niet de NTTB zelf. Alleen de bestuursfuncties van de bv afdelingen verdwijnen dacht ik.

Sterker nog zodra de DUO competitie in mijn afdeling (Gelre) ingevoerd zou gaan worden zal ik stoppen met competitie spelen en met mij vele anderen. Je gaat immers niet ruim een half uur rijden voor maar 5 wedstrijden ipv 10 wedstrijden op een avond. Vele zien (zeker als het op een vrijdagavond is) een tafeltenniscompetitiewedstrijd als een avondje uit. Na afloop gezellig na borrelen met de tegenstander. Mij maakt het dan niet uit dat het wat later gaat worden.

Ik snap zelfs echt niet dat de DUO competitie in de afdelingen van de Randstad een succes is. Die clubs daar hoeven al niet zo ver te rijden als andere afdelingen dus die zouden normaal gesproken al eerder thuis zijn.

Wellicht zijn er cultuur verschillen tussen de afdelingen.

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 05 Dec 2022, 10:59

De DUO is een extra, je hoeft niet te spelen. Je kan gewoon normaal blijven spelen.
Het is EXTRA voor de spelers die wel willen.
----------------
Groetjes Marc

yoass
Super Member
Super Member

Berichtdoor yoass » 05 Dec 2022, 13:20

In bijna-wijlen-mijn-afdeling is er een levendige duocompetitie. Bij alle clubs zie je eerst koudwatervrees. Ik had 't er wel eens met mijn competitieleider, en die zei dan: daar is geen belangstelling voor. Toen ik 'm vroeg of-i 't wel eens gepolst had was 't antwoord: nee, mensen kennen 't ook niet en vragen er niet naar. Dat gebrek aan belangstelling is dan wel erg begrijpelijk.

Maar dan valt er toch iemand uit een driemansteam dat al tientallen jaren samenspeelt en de andere twee willen toch door; of mensen beginnen het toch bezwaarlijk te vinden om (ook doordeweeks, lang niet alle clubs hebben een zaal op vrijdagavond) in de kleine uurtjes pas thuis te komen. En er zijn mensen die op leeftijd komen en het sowieso prettig vinden om nog te kunnen blijven spelen, en die wat minder partijen op een avond beter trekken. Hoe dan ook, het eerste duoteam was een feit, en daarna bleek er toch wel degelijk animo voor te zijn.

Nu hebben we te maken met een team dat kampioen werd, en naar de hoofdklasse promoveert - of althans, dat zou zo zijn ware het niet dat twee van de spelers ook in een andere afdeling^Wregio in de hoofdklasse+ spelen, en dus niet meer mee mogen doen. (Leuk om kampioen te worden op die manier... maar ja.)

En dat betekent ofwel het einde van het team, ofwel voor dat deel van 't team dat wel spelen mag kijken of plek in de duocompetitie is. Bitter, maar beter dan niks.
Frame: "Hammaren I", eigen ontwerp; door https://www.sdcttblades.com/ gebouwd (Walnoot/Limba/Innegra Carbon/Kiri/Innegra Carbon/Limba/Walnoot)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1

Wizzy82
Beginner
Beginner

Berichtdoor Wizzy82 » 05 Dec 2022, 15:00

De DUO is een extra, je hoeft niet te spelen. Je kan gewoon normaal blijven spelen.
Het is EXTRA voor de spelers die wel willen.
Dit is niet geheel waar. Dat zou alleen waar zijn als de reguliere competitie er niet in gevaar mee komt, dus dat de DUO-competitie op een andere avond plaats zal vinden dan de reguliere competitie.
Daarnaast kan het ervoor zorgen dat spelers die eerst reguliere competitie spelen nu alleen nog maar DUO-competitie gaan spelen. Gevolg, minder tegenstanders in de reguliere competitie (en die competitie loopt nu al helaas aardig leeg, bij zowel afdeling Gelre als Zuidwest zijn in 10 jaar tijd zo'n 100 teams verdwenen, dat keer 3 (aantal spelers) is 300 spelers x 2 (2 afdelingen) is ruim 600 spelers die alleen al zijn verdwenen in die 2 afdelingen).

Mijn club zit op de grens van de afdeling en dat is eigenlijk precies wat voor problemen zorgt, dat een DUO-competitie hier nooit zal gaan werken mits je de afdelingen anders gaat indelen. Gemiddeld genomen moeten zelfs de lagere teams hier al driekwartier rijden voordat ze bij de tegenstander zijn. Voor maar 5 wedstrijdjes is dat geen optie. Er zal dan zelfs eerder een wilde competitie worden opgericht want met de clubs in de regio van de afdeling naast onze afdeling hebben we goed contact. Houden we voordat de competitie start een uitwisseling en daar wordt wel eens gesproken dat het wellicht handig is als ze de afdelingsgrenzen voor de competitie opnieuw in gaan delen. Dat zou ervoor ons zeker voor zorgen dat we minder ver weg moeten. Waarom maak je er bijv. niet Zuid-Midden-Noord Nederland van (dus 3 afdelingen voor competitie)?
Plus de landelijke competitie. Oké, dan zul je vast ook clubs op de grens krijgen bijv. die in het noorden van zuid Nederland zitten echter mogelijk geef je die clubs dan zelf de keuze.

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 05 Dec 2022, 16:27

Dit blijft altijd lastig denk ik... door de huidige afdelings indeling zijn er zelfs club relatief dichtbij mij in de buurt waar ik nog nooit van gehoord heb omdat ze simpelweg in een andere regio vallen.... wat dat betreft kunnen ze beter indeling puur op afstanden bepalen... maar dat zal lastig te bepalen zijn denk ik....

Ik merk bij ons altijd dat de vrijdagavond geen probleem is (dat is ook onze vaste competitie avond), maar sommige clubs spelen standaard op ma/di of do en dat zorgt bij onze club altijd voor issues met de bezetting.....
Voetbal heeft toch ook een standaard competitiemoment, het zou mooi zijn wanneer dat ook ingevoerd kan worden bij de tafeltennis (ik weet dat dit soms issues op levert i.v.m. zaalhuur...

DUO zal hierin natuurlijk het niet makkelijker maken, dat is ook de beer die ik op de weg zie....

stel, wij spelen nu met 4 senioren teams de trio (heet gewoon regulier bij ons), daarvoor wordt elke vrijdagavond de zaal gehuurd (uitzonderingen daargelaten bij uitspelen die week soms geen zaal (anders vrij spelen die avond).... ik begrijp dat die zaalhuur meestal niet echt uit kan, leiden we dus altijd verlies op zo'n avond (niet sportief maar financieel). Stel dat de DUO gaat starten en er bv 2 teams worden gevormd en best case scenario stopt er geen een trio team.... dan moeten we dus een extra avond huren (of dat praktisch gezien kan is nog maar de vraag), maar dat zou weer een avond verlies (financieel) betekenen....

En wat Wizzy zegt snap ik ook wel, je kan potentieel spelers wegsnoepen bij de trio.... dat loopt ook bij ons al een tijdje niet echt heel goed... weg zijn een seizoen geleden bv van 5 naar 4 teams gegaan (met ook minder spelers per team)... maar een seizoen of 4 geleden hadden we nog 6 teams....

Toch begrijp ik de argumenten van Yoass ook wel heel goed... het niet te laat maken doordeweeks (dat was voor regio oost (daar speel ik) de reden om de dubbel te schrappen), oudere spelers die het beetje teveel vinden worden zoveel wedstrijden/tijd...

Ik denk persoonlijk dat het heel belangrijk is om wat stabiliteit te creëren rondom de sport en de sport te promoten/mensen te enthousiasmeren voor de sport. Bij de jeugd wordt dit bij ons enorm goed opgepakt door onze langst zittende bestuurslid, hij organiseert altijd scholierentoernooien etc... en dat resulteert er in dat we nu 9 jeugdteams hebben, heel veel als je het vergelijkt met onze senioren....

Ik denk ook dat een eigen gebouw veel scheelt, de vrijheid van de dagen dat je kan spelen, die je daarmee creëert . Ik hoor jaloers soms toe dat men de hele week door bij een club kan spelen, elke avond en in het weekend.... bij ons ben je gewoon gebonden aan bepaalde tijden en dagen i.v.m. de zaalhuur. Als je net die avond niet kan.... om andere redenen (bv werk of wat dan ook), dan kan je dus niet spelen.

Voor mij was het destijds de reden om voor deze club te kiezen en niet diegene in de gemeente waar ik woon, puur vanwege de avonden die gespeeld kunnen worden... die avonden kon ik namelijk niet (omdat mijn vrouw dan werkt en ik mijn zoontje niet alleen kan laten)....

ik ratel maar door... sorry...

Wizzy82
Beginner
Beginner

Berichtdoor Wizzy82 » 05 Dec 2022, 22:10

Interessant TwoFace!
De meeste clubs die in mijn afdeling een eigen gebouw hebben krijgen nu juist problemen. Oa door teruglopende leden aantallen terwijl de exploitatiekosten (met name energie) stijgen. Dit seizoen speelde ik tegen een club waarbij bij de douches een briefje hing om max 5 minuten te douchen. Nu douche ik sowieso niet lang maar toch.

Zelf speel ik zelfs bij 2 clubs. Een competitie (speel ik al vanaf mijn jeugd) en de ander train ik voornamelijk omdat het lekker dichtbij is. Deze club heeft sinds een paar jaar ook een eredivisie team wat wel leuk is om te kijken.

Mijn club waar ik competitie speel hebben al jarenlang 5 teams. Echter bijna alle teams bestaan maar uit 3 spelers, dus de spoeling is heel dun.

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 06 Dec 2022, 13:44

Interessant TwoFace!
De meeste clubs die in mijn afdeling een eigen gebouw hebben krijgen nu juist problemen. Oa door teruglopende leden aantallen terwijl de exploitatiekosten (met name energie) stijgen. Dit seizoen speelde ik tegen een club waarbij bij de douches een briefje hing om max 5 minuten te douchen. Nu douche ik sowieso niet lang maar toch.

Zelf speel ik zelfs bij 2 clubs. Een competitie (speel ik al vanaf mijn jeugd) en de ander train ik voornamelijk omdat het lekker dichtbij is. Deze club heeft sinds een paar jaar ook een eredivisie team wat wel leuk is om te kijken.

Mijn club waar ik competitie speel hebben al jarenlang 5 teams. Echter bijna alle teams bestaan maar uit 3 spelers, dus de spoeling is heel dun.
Ja bij ons houden op dit moment de jeugdspelers onze broek omhoog.... als we het puur van de senioren moeten hebben, dan zal dat vies tegen vallen. We hebben nog het geluk dat we onze zaal huren van een soort stichting die indirect onder de gemeente valt en dus er niet bizarre verhogingen zijn gekomen in de prijzen....

Ik kan me ook best voorstellen dat een eigen gebouw juist ook risico met zich meeneemt, zeker met die energieprijzen.
Maar als je maar voldoende leden blijft behouden en goeie baromzetten draait, dan zou het uit moeten kunnen, ik denk dat een eigen gebouw wel kan stimuleren dat je meer leden krijgt, meer mogelijkheden tenslotte. Alleen die initiële investering... dat is hedendaags haast niet meer te doen met alle hoge prijzen.

Enig idee waarom er zo'n teruglopend ledenaantal is? Kunnen mensen de contributie niet meer betalen, is het wat anders?

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 06 Dec 2022, 22:52

Daarnaast kan het ervoor zorgen dat spelers die eerst reguliere competitie spelen nu alleen nog maar DUO-competitie gaan spelen. Gevolg, minder tegenstanders in de reguliere competitie (en die competitie loopt nu al helaas aardig leeg, bij zowel afdeling Gelre als Zuidwest zijn in 10 jaar tijd zo'n 100 teams verdwenen, dat keer 3 (aantal spelers) is 300 spelers x 2 (2 afdelingen) is ruim 600 spelers die alleen al zijn verdwenen in die 2 afdelingen).
Misschien waren er wel minder mensen gestopt als ze duo konden spelen en om 11 uur thuis zijn :).
Hier zijn ook wel minder trio teams gekomen .... maar die mensen zijn nu duo gaan spelen ipv helemaal stoppen.

Over zaal huur kan ik niks zeggen. Wij hebben een eigen zaal 7 dagen per week open.

het zal ook niet voor elke club of regio werken, maar zolang je niets polst werkt het zeker niet :).
----------------
Groetjes Marc

Wizzy82
Beginner
Beginner

Berichtdoor Wizzy82 » 06 Dec 2022, 23:16

Terug lopende aantal leden bij de meeste clubs komt door vergrijzing en weinig tot geen aanwas bij de jeugd. Vaak stoppen jeugdspelers als ze gaan studeren en meestal komen ze ook niet meer terug.

Destijds 30 jaar geleden toen ik jeugdspeler was hoefde je in onze afdeling bijv minder ver te de rijden dan nu. Nu moet de jeugd letterlijk naar de andere kant van de afdeling. Dat motiveert ouders niet om te rijden etc. Er zijn minder jeugdspelers omdat de jeugd ook veel meer keus hebben qua sporten dan vroeger. Er zijn ook een aantal moderne nieuwe sporten bijgekomen die nu eenmaal populairder zijn.

De club met het Eredivisie team dacht dat dmv dat team meer bekendheid te krijgen en dat het ook voor meer leden zou zorgen. Echter is er nauwelijks aanwas geweest. Ook kijken voornamelijk eigen leden (en leden van clubs in de buurt) naar de thuiswedstrijden van het Eredivisie team. Mensen die in de buurt wonen komen niet eens kijken, dus iemand die al geen interesse in de sport heeft wordt er helaas dus ook niet warm van dat er letterlijk op de hoek op het hoogste niveau wordt gespeeld. Dit terwijl er wel degelijk reclame voor is gemaakt in de plaatselijke krant.

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 07 Dec 2022, 14:38

Terug lopende aantal leden bij de meeste clubs komt door vergrijzing en weinig tot geen aanwas bij de jeugd. Vaak stoppen jeugdspelers als ze gaan studeren en meestal komen ze ook niet meer terug.

Destijds 30 jaar geleden toen ik jeugdspeler was hoefde je in onze afdeling bijv minder ver te de rijden dan nu. Nu moet de jeugd letterlijk naar de andere kant van de afdeling. Dat motiveert ouders niet om te rijden etc. Er zijn minder jeugdspelers omdat de jeugd ook veel meer keus hebben qua sporten dan vroeger. Er zijn ook een aantal moderne nieuwe sporten bijgekomen die nu eenmaal populairder zijn.

De club met het Eredivisie team dacht dat dmv dat team meer bekendheid te krijgen en dat het ook voor meer leden zou zorgen. Echter is er nauwelijks aanwas geweest. Ook kijken voornamelijk eigen leden (en leden van clubs in de buurt) naar de thuiswedstrijden van het Eredivisie team. Mensen die in de buurt wonen komen niet eens kijken, dus iemand die al geen interesse in de sport heeft wordt er helaas dus ook niet warm van dat er letterlijk op de hoek op het hoogste niveau wordt gespeeld. Dit terwijl er wel degelijk reclame voor is gemaakt in de plaatselijke krant.
Ik zie dat veel jeugdspelers al stoppen als ze een jaar of 15/16 zijn, ze gaan dan liever de zaterdag wat bij verdienen dan wedstrijden spelen....

Ik zie echter wel regelmatig mensen gaan tafeltennissen die in het verleden erop gezeten hebben als jeugdspeler.... alleen ze zijn soms wel 15-20 jaar gestopt en soms als er weer een privé reden is, stoppen ze weer.

ducoel
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor ducoel » 24 Jan 2023, 12:48

Mijn gedachten over de DUO: zelf speel ik vanaf de introductie van de DUO-competitie regulier in 2014 en DUO.
De DUO competitie is in afdeling Midden sinds 2020 qua aantal teams groter dan de reguliere competitie.

De afdeling Midden start dit voorjaar 2023 met
152 reguliere teams (-10) .
210 DUO teams (+29)

In het najaar van 2014 startte de DUO-competitie in afdeling Midden met 51 teams; 2 jaar later (Najaar 2016) waren dit er al 154.

Persoonlijk vind ik het fijn om (ook) DUO te spelen omdat:
-Je korte wachttijden hebt tussen de wedstrijden: je speelt zelf een enkel, telt 1 potje en speelt een dubbel.
-In mijn reguliere (trio) team speel ik meestal nooit de dubbel (behoor hier niet tot de sterkste spelers). Afhankelijk van mijn letter zit er tussen de wedstrijden dan 2-3 andere potjes (en dus soms wel een uur wachttijd). Op een wedstrijdavond van +/- 6 uur (incl. reistijd en 3e helft) speel ik dan 3 wedstrijden. In de DUO speel ik er net zoveel in de helft van de tijd.

-We spelen met 3 Trio en 2 DUO teams op de dinsdagavond: op woensdag moet ik gewoon werken en vroeg op staan. Meestal zijn we tussen 22:00 en 22:30 klaar met de wedstrijd en kunnen we zelfs na de 3e helft nog voor middernacht op bed liggen.
-De 3e helft ervaar ik vaak als gezelliger dan bij de Trio-3e helft. Vaak klets je met z'n 4-en nog wat na. Met z'n 6-en kletsen vaak 2 teamgenoten of zit er 1 maar een beetje bij. Bij de DUO is het contact na de wedstrijd vaak leuker.

Van andere clubs/teams hoor ik ook redenen om DUO:
-Clubs zonder eigen zaal (huren locatie/gymzaal): kunnen soms maar tot 22:30 huren (regulier duurt te lang). In afdeling Midden zijn er een aantal clubs die alleen nog maar DUO-competitie spelen om deze reden. Anders waren deze spelers waarschijnlijk gestopt met (competitie)tafeltennis.

-Te weinig spelers van gelijkwaardig niveau (binnen 200 ELO verschil sterkste/zwakste) om een regulier team te kunnen vormen: meestal heb je toch wel 4 man nodig. Het aantal reguliere teams dat uit 3 spelers bestaat die allen 10x kunnen spelen is heel klein.
-Makkelijker om een nieuw team te starten bij nieuwe instroom of als spelers stoppen.

-------------------------
Aankomend seizoen speel ik DUO (met 3 anderen) en ben van plan hier 6-7 wedstrijden te spelen. Ook speel ik nog in een regulier team bestaande uit 5 spelers. 2 (inclusief mijzelf) spelen DUO, 1 speler speelt ook nog jeugdcompetitie en een andere speler speelt 2 reguliere competities (ook nog voor een club in afdeling Gelre waar hij is opgegroeid).

Zo kunnen we alles mooi verdelen en hoeven ook nooit met invallers te spelers. In de reguliere competitie speel ik zelf het liefst de uitwedstrijden (op vrijdagavond).
Frame: Andro TemperTech Off-
FH: Tibhar EL-S 1.9 mm
BH: Tibhar EL-P 1,9mm

ELO 1-7-2017: 1516

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 30 Jan 2023, 11:26

Wij hebben nog steeds geen DUO in regio Oost, maar zie zeker wel de voordelen die je noemt, ook nu in de korte tijd dat de reguliere competitie weer gestart is, heb ik al meegemaakt dat een tegenstander plots wilde afzeggen vanwege te kort aan mensen, andere tegenstander wilde wedstrijd verzetten omdat ze te weinig spelers hadden... en ik zag dat weer een andere tegenstander maar met 2 mensen heeft gespeeld en weer een andere tegenstander heeft met 2 invallers gespeeld...

Bij het verzetten van de wedstrijd overigens, viel mij weer op, hoe moeilijk de bond doet. We hadden een mogelijke datum gevonden, dat iedereen kon (tegenstander en wij) en wij als club niet idioot veel extra kosten hoeven te maken (een avond dat we toch al moeten huren, moesten we slechts 1 uurtje extra huren)... mocht niet van de bond... en waarom: geen enkele reden genoemd... vind ik persoon heel vaag.

Als de beide clubs er samen uitkomen, waarom dat niet gewoon toestaan?

Nu moeten we op een doordeweekse dag extra spelen (niet onze vaste speelavond) en moeten we nog langer de zaal huren... en puntje bij paaltje... was het nog niet conform 'de regels' zegt de bond... welke regels? Wij wilden niet verzetten, de tegenstander wil dat (wel een goede reden voor hen), maar waarom dan zo moeilijk lopen doen over wanneer het wel kan...

Als de sport leuk willen houden, moeten ze toch iets meer meedenkend in dit soort verhalen zijn vind ik.

GarField000
Super Member
Super Member

Berichtdoor GarField000 » 01 Feb 2023, 13:34

Dat is raar. Daar heb ik nog nooit van gehoord. De wedstrijdsecretaris kan deze gewoon invoeren in NAS.
Wij hebben ook een wedstrijd verplaatst naar de inhaalweek omdat wij op dezelfde dag moesten spelen met DUO en Regulier.
Vorig seizoen heeft onze wed.secr. zelfs een wedstrijd verzet zonder met de tegenstander te overleggen ???? Maar geen issue met de bond. Tegenstander was minder blij.
----------------
Groetjes Marc

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 01 Feb 2023, 15:41

Dat is raar. Daar heb ik nog nooit van gehoord. De wedstrijdsecretaris kan deze gewoon invoeren in NAS.
Wij hebben ook een wedstrijd verplaatst naar de inhaalweek omdat wij op dezelfde dag moesten spelen met DUO en Regulier.
Vorig seizoen heeft onze wed.secr. zelfs een wedstrijd verzet zonder met de tegenstander te overleggen ???? Maar geen issue met de bond. Tegenstander was minder blij.
We hebben wel vaker geneuzel als er een wedstrijd verzet moet worden. Meestal is het de tegenstander die het verzetten verzoekt en zitten wij met de gebakken peren om het te verzetten.

Dit keer hoorde ik dat het inhaalmoment niet snel genoeg was (we wilden ipv 27 januari (op verzoek van de tegenstander)) op 17 februari spelen, maar dat was blijkbaar te lang na de originele wedstrijd.

Zonder de tegenstander in te lichten een wedstrijd verzetten is ook niet echt heel netjes natuurlijk en onhandig, want als de tegenstander juist die datum niet kan, moet je nogmaals verzetten.