ITTF World Table Tennis Championships Finals 2023

Hier vind je informatie over toernooien
GarField000
Silver Member
Silver Member

ITTF World Table Tennis Championships Finals 2023

Berichtdoor GarField000 » 22 Mei 2023, 15:38

Dit toernooi is begonnen en live te volgen op https://www.youtube.com/@WTTGlobal

Vind het prachtig om hier naar te kijken .... dus ik kijk zoveel als ik kan.
Bij de mannen een hele mooie wedstrijd van Sathiyan GNANASEKARAN. Indier ... mix dubbel partner van Manika Batra.

Bij de heren zijn ze nu met de 3 ronde bezig, round 32. 1e ronde veel makkelijke wedstrijden van 4.0 ... zowel bij de dames als de heren.

Paar verrassingen.
Hugo Calderano verloor de 1e ronde met 4.2 van voor onbekende. Brian Afanador.
Benedikt Dudo verloor de 1e ronde van Filip Zeljko die de 2e ronde weer verloor.
Mattias Falck verloor de eerste ronde met 4.1
Liam Pichford verloor de eerste ronde met 4.3
Sofia Polcanova (dubbel partner van B.Szocs) verloor eerste ronde van Dora Madarasz. Ze stond nog met 3.1 voor maar verloor met 4.3 En die verloor de 2e ronde met 4.0.
Sreeja Akula (indier met lange noppen blok spel) won de eerste ronde maar moest daarna tegen de duitse verdediger Ying Han en verloor met een dikke 4.0 met maar een paar punten per set.
Manika Batra had een zeer overtuigende overwinning in de eerste ronde.

Nu zijn de 2e rondes bezig. Het is in zuid afrika dus goede tijden. van 10 in de ochtend tot 9 in de avond.
8 tafels en allemaal live te volgen
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Andro Treiber FI
FH: Tibhar Evolution FX-S
BH: Tibhar Grass D-Tecs ox acid green

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Re: ITTF World Table Tennis Championships Finals 2023

Berichtdoor TwoFace » 22 Mei 2023, 16:43

Leuk, ik heb me gelijk geabonneerd!
Frame: Yinhe Mercury Y-13
BH: Yinhe Qing 0X
FH: TSP Ventus Speed 2.0

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 23 Mei 2023, 10:16

Vandaag om 11 beginnen bij tafel 1 met Hina Hayata / Giorgia Piccolin, dan Manika Batra tgen Wong, Dan Dang Qiu / Sathiyan Gnanasekaran. Dan overschakelen naar tafel 2. Dubbels hayata/harimoto tegen het andere japanase mix dubbel, daarna Mima Ito ..... en dan naar tafel 4 Falck/karlsson dubbel.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 23 Mei 2023, 23:54

Morgen beginnen de R32 bij de singles.
Zijn er vandaag echte verrassingen geweest?
Guadri Aruna met 4.3 verloren. Hij begon goed maar was het erna kwijt.
Simon Gauzy verloren (niet gezien).
Sabine Winter verloren, maar is niet echt een verrassing
Linda Bergstrom verloren, maar ook niet echt een verrassing

Bij de heren dubbel was het erg spannend in de R16 tussen Fan Zhendong/Wang chuqin en de Lebrun broertjes. Tot een 5e set met was spanning in de laatste. Maar de chinesen hebben net gewonnen.
Mix Dubbel Batra/Gnanasekar tegen kallberg/moregard hebben de sweden gewonnen. Helaas niet gezien. Misschien dat ik straks nog even kan terug kijken op youtube.

Nog leuke wedstrijden voor morgen?
Voor mij wel :).

Dubbel dames Batra/Kamath tegen Ito/Hayata.
Bij de heren moeten Felix Leburn, Ovtcharov, Moregard, Alexis Lebrun vs Jorgic, Filus
Bij de dames moeten Han, Hayata, Batra tegen Diaz, Ito, Szocs

Dus weer genoeg te kijken. Helaas in de avond ALV maar goed. We beginnen om 11 met Manika Batra tegen Adriana Diaz.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor TwoFace » 24 Mei 2023, 13:57

erg leuk, kom er alleen haast niet aan toe om te kijken, hopelijk is er weer een hoop terug te kijken van dit alles.
Frame: Yinhe Mercury Y-13
BH: Yinhe Qing 0X
FH: TSP Ventus Speed 2.0

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 24 Mei 2023, 23:19

De live streams in ieder geval .... maar ook hele wedstrijden en samenvattingen.
De rest kan ik niet kijken. Vanaf morgen ben ik vrijwilliger op het KLM Open golftoernooi dus dan moet ik ook nakijken.
Maar mijn favo's zijn er bijna allemaal uit.
LeBrun broertjes. Ovtcharov. Moregard. Bij de mannen gaan favo over. Omdat de chinezen nummer 1 t/ 4 geplaatst zijn komen ze elkaar ook pas weer in de halve finales tegen.
Bij de dames zijn er ook veel uit. Batra uiteraard met een mega mooi wedstrijd van beide tegen Diaz die helaas tegen ITO moet. Szocs is eruit. Manu Wang had het heeel erg zwaar tegen de ukrainse verdediger maar is wel door.
Shin Yubin had een mega goede wedstrijd tegen Yuang, maar moet nu tegen de nr 1 Yingsha Sun. Verdediger HAN is nog door. Ito en Hayata zijn door. Ook hier zijn de 4 chinese dames nr 1 t/m4 dus ook die zien elkaar pas in de halve finale.

Mannen dubbel vind ik niet boeiend. Bij de dames leuke kwartfinales. Jap Hayata/ITO tegen CHN wang/cheng. Szocs/Polkanova tegen koreaan duo.

Mix dubbel zijn ze al aan de halve finale toe. nr 1 geplaatst chinees duo SUN/WANg tegen taiwan duo. Andere kant ITO/HAYATA tegen het 2e chinese duo. 15.40 uur dus dan ben ik al thuis en zou ik kunnen zien :). Die moeten ze nog kunnen winnen en dan een mooie finale.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 26 Mei 2023, 22:35

Toen ik thuis kwam nog even de live streams aangezet in de herhaling en wat leuke wedstrijden uit gehaald.
Bij de heren niks bijzonders. Alleen Harimoto die verloor van de jonge chinees jingquin liang. Nu nog 1 bezig (chn vs chn). De halve finales zijn chinese only.

Bij de dames hoopt ik nog op wat verrassingen. De duitse HAN ging tot nu toe met 4.0 door alle rondes heen. Maar in de kwartfinale was het 4.0 aan de broek krijgen van SUN. ITO kreeg het met 4.0 aan de broek tegen CHEN. 3e kwart was CHN/CHN. En de laatste was Hina Hayata tegen Yidi Wang. Wat een verschikkelijke spannende wedstrijd. Echt super gaaf. in de 7e en laatste set stond hayata met 8.5 voor maar kwam met 8.10 achter. Terug naar 10.10 .. en toen helemaal naar 19.19. 7 matchpoints voor wang, 2 voor hayata. toen 20.19 3e matchpoint en toen 21.19 de overwinning voor hayata. Ze moest er van huilen zo emotioneel was de match. Hier dus 3 chn en hayata naar de halve finales.

Dubbel heren niks van gezien. Maar CHN vs KOR in de finale.
Dames was leuk. CHN tegen de jonge JAP gewonnen. De andere halve was CHN tegen KOR met een 3.0 overwinning voor KOR. En dat tegen de nummer 1 geplaatste SUN/WANG.

MIX dubbel was al de finale maar niet helemaal gezien. CHN tegen JAP (hayata en harimoto). Maar geen kans. Werden goed overklast.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 28 Mei 2023, 10:21

Gisteren nog wat van het tafeltennis gekeken. Maar die Chinezen zijn echt gewoon een klasse apart.
Lijkt wel of ze er nog meer uit kunnen halen als het echt nodig is. Heel goed van Hayata dat ze gewonnen heef,t maar in de halve finale geen kans.
Finale Mix dubbel was ook kansloos voor KOR. 3.0 verloren.

Vandaag alleen CHN. Hier ga ik niet veel van zien. Om 3 uur F1, om 5 uur Indy 500 .....
----------------
Groetjes Marc

Setup:

vlinder
Beginner
Beginner

Berichtdoor vlinder » 28 Mei 2023, 15:52

Je hebt heel leuke bericht gedeeld, Garfield000 bedankt daarvoor (Y) .
Deze afgelopen dagen volgde ik de wedstrijden wanneer ik tijd had. Vandaag is de laatste dag, de Chinezen waren suprerieur.
De finales van vrouwen en mannen , allemaal uit China. Het toernooi tot op zekere hoogte tot aan de kwartfinales of halve finales
was geinternationaliseerd, maar daarna was het niet meer globaal ;) :) .

Wat me enorm verbaasde , was de zeer hoge snelheid van de voetenwerk.