NK Veteranen 2024

Hier vind je informatie over toernooien
GarField000
Silver Member
Silver Member

NK Veteranen 2024

Berichtdoor GarField000 » 08 Apr 2024, 22:38

Doen hier nog mensen mee aan het NK veteranen?
Vandaag is het schema bekend geworden. Ik doe mee met de dubbel en enkel spel.
In rating sta ik op de 3e plek in mijn leeftijdscategorie. Ik ruik kansen :D
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Tibhar Evolution FX-D
BH: S&T HellFire X ox green

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Re: NK Veteranen 2024

Berichtdoor TwoFace » 09 Apr 2024, 17:16

Doen hier nog mensen mee aan het NK veteranen?
Vandaag is het schema bekend geworden. Ik doe mee met de dubbel en enkel spel.
In rating sta ik op de 3e plek in mijn leeftijdscategorie. Ik ruik kansen :D
Wanneer is dat, waar is het? Hoe schrijf je je daar überhaupt voor in?
Nieuwe competitie frame: Yinhe 980
BH: Dawei Saviga V
FH: Reactor Thunder 2.0

Back up Frame: Butterfly Korbl SK7
BH: Globe 979
FH: DHS G888 2.0

Back-up Frame: Yinhe Mercury Y-13
FH: TSP Ventus Speed 2.0

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 09 Apr 2024, 19:17

Het is aankomende zondag 14 april.

OTC Nederland organiseert het altijd. Staat ook in de agenda van de NTTB.

Er zijn geen toegangseisen anders dan dat je 'veteraan' moet zijn, en dat ben je al als je 40 jaar wordt dit jaar.
Je kan je dan gewoon inschrijven. Het gaat p leeftijd en nivo.
Dus bv 2e klasse en hoger, 3e en 4e klasse is een nivo, en dan krijg je leeftijdgroepen van 40-49, 50-59, 60-69 en 70+
Met dubbel kijken ze naar de jongste en hoogste in nivo. Mijn dubbel partner wordt dit jaar 70 (schrok ik van want dacht dat hij mijn leeftijd was, iets ouder misschien). dus we spelen in mijn leeftijdsgroep, 50-59 en mijn nivo. Omdat mijn rating bij inschrijving 1115 was ben ik in de 3e klasse geplaatst.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 10 Apr 2024, 08:57

Ohw, deze zondag al... ik had dus sowieso niet gekund.

Vorig jaar zou ik meedoen, maar moest ik op het laatste afzeggen... op een andere manier komt de datum mij blijkbaar nooit uit. Dat heb ik wel met meer toernooien... Heel veel plezier en succes in elk geval!

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 10 Apr 2024, 10:22

Ik heb dat altijd met de afdelingskampioenschappen (heet dat nog zo ??)
Dat is voor 1200+ het 2e weekend van januari, voor -1200 het 3e weekend.
Dat 3e weekend kan ik nooit .... als ik die 1200 vast kan houden kan ik dus wel, al zit ik dan wel in de hoogste klasse :D.
----------------
Groetjes Marc

Setup:

GarField000
Silver Member
Silver Member

Berichtdoor GarField000 » 15 Apr 2024, 10:45

Gisterochtend begonnen met de dubbels.
We waren als 2e geplaatst in de poule. Eerste wedstrijd begonnen we stroef. Ook speelde de andere wedstrijd precies naast ons maar soms kon je niet eens naar links stappen omdat daar een andere speler stond. De tegenstander was een beetje een zeurpiet (franstalige belg) maar gooide zijn bal niet op. Dus bij de 2de x sloeg hij een foutservice en toen zei ik nog .. als je de bal opgooit kun je beter timen .... toen kwam hij bij me staan een hele discussie voeren ..... niet zeuren en spelen. In ieder geval 3-1 gewonnen en toen begon hij een discussie dat we nog niet klaar waren maar dat het 2-2 stond .... ja daaaaag. De andere speler was aardig, maar was van een veel lager nivo en hij maakte echt veel te veel fouten.
2e wedstrijd ging beter en ook gewonnen. Heel gezellig stel, broer en zus. De hele dag een beetje mee lopen kletsen.
3e wedstrijd was dan tegen de nummer 1 geplaatst in de poule .... iemand met penhouder en lange noppen op de backhand. Ik moet zeggen dat dit erg lastig was want je zag van te voren niet wat ze ging doen, pas tijdens het slaan zie je of ze wel of niet met de noppen speelt hahaha.

Omdat 2 tafels naast elkaar niet te doen was zijn we 1 voor 1 gaan spelen. Dit was op zich geen probleem omdat we poule van 4 hadden en de andere 2 poules waren poules van 5. Bij ons gingen de eerste 2 door, bij de andere poules de beste 3 zodat er totaal van 8 door gingen.

Eerste in de poule en dus door naar de kwart finales. Hier verloren we de 1e 2 sets door eigen spelfouten. Daarna ging het beter en wonnen we in 5 sets. Door naar de halve finales. Hier bleef het steken. De tegenstanders waren een stukje beter en we konden geen tactiek vinden om ze te ontregelen. Ze maakte weinig fouten. Terechte winnaars. Ons dubbel avontuur stopte.

Omdat er 1 dubbel team pas veel te laat kwam duurde het ERG lang voordat we de kruisfinales konden doen. Het liep dus erg uit in tijd.
Enkels begonnen dan ook een half uur later (direct na onze halve finale) en de finale werd later op de dag gespeeld ??

Enkelspel. Weer als 2e geplaatst in de poule. Dus moest eerst tegen de nummer 3. Bij het inspelen dacht ik dat hij rating 500 had ofzo .....
Tijdens het spelen was dit toch wel anders :D. Hij stond wat verder van tafel en zat te wachten op de lange ballen. Weinig last van de noppen, tenminste hij wist wat hij terug kreeg. Eerste 2 sets dan ook net verloren. Maar de 3e set ging ik anders spelen. Kort serveren, daarna achter op tafel en van links naar rechts. Dit werkte goed en kwam terug naar 2-2. De 5e set leek hij de weg kwijt en won ik met 11-3.
De 2e wedstrijd was tegen de nummer 4 geplaatst en dat was te merken. Weinig problemen en 3-0 overwinning.
Daarna moest ik tegen de nummer 1 geplaatste. Ik ken hem. Heeft zelfs een tijdje bij mijn clubje gespeeld. Apart figuur. Rating 1250+. Wel heel aardig hoor. Hele gevaarlijke moeilijke service .... O ja Marc? Je hebt nu toch noppen. Das waar ook.
Inderdaad was de service geen probleem. Hij probeerde verschillende moeilijke services, ging toen een tijd lang en dood .. wist wat hij moest doen maar het werkte niet. Ik had ook best wat geluksballen wat misschien in zijn hoofd ging spelen. Met 3-0 gewonnen. 3e set stond ik nog 8-10 achter maar toch met 14-12 gewonnen.

Hier waren 4 poules dus de beste 2 gingen door. Als poule winnaar moest ik dus tegen de nummer 2 van andere poule.
Iemand met lange noppen, groen (dus denk d.tecs). Ik heb hem met dubbel zien spelen en hij doet niet veel dus dat moet lukken.
FOUT ... hij deed echt NIKS. Alleen de bal tegen houden en terug slaan. Nou weet ik toch wel wat ik moet doen tegen lange noppen ... maar nu ik zelf lange noppen heb vind ik dat erg lastig. Met BH lang serveren met een beetje backspin zodat je de 2e bal goed kan aanvallen. MAAR moet je wel goed aanvallen en dat ging niet goed. 1e set verloren. Ok rustig aan en de bal terug brengen ..... maar dat waren saaie langen rally's en dan komt mijn gebrek weer naar boven ... geen geduld en toch aanvallen. Ook op ballen waar je niet op kan aanvallen. Dooie ballen op je noppen zijn lastig aanvallen Marc .... dus deed het helemaal verkeerd. 2e set ook verloren. Mijn dubbelpartner was al klaar en stond te kijken en zei nog ... doe nou rustig en zoek de ballen uit .... maar ik zat gewoon verkeerd in mijn hoofd en bleef aanvallen ... veel te ongeduldig. Dus gewoon met 3-0 afgedroogd :D hahaha. Sukkel. Ik heb het nog een paar keer herhaald gisteren en gisteravond thuis en ....... Dit is echt waar ik aan moet werken.

Maar na een lange dag vind ik dat ik het goed gedaan heb op de laatste wedstrijd na. Vanavond nog de laatste DUO wedstrijd en dan gaat tafeltennis even op een laag pitje. Dan is het beter weer en kan ik meer de Golfbaan op. O nee eerst nog de bekercompetitie. Maar dat zijn ook maar een paar wedstrijden ....
----------------
Groetjes Marc

Setup:

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 15 Apr 2024, 14:12

Weer leuk om te lezen, mooi dat jou ergste vijand ook het geduld is... idem hier... tegen noppen of gewoon een zeer goede verdediger zorgt bij mij voor exact hetzelfde issue.

Red
Advanced Member
Advanced Member

Berichtdoor Red » 23 Apr 2024, 01:29

Ik was er dit jaar ook weer, bij B1 dan. Dubbel hebben wij in de groepsfase van de uiteindelijke nr2 in 5 sets verloren, verder alles gewonnen tot aan de halve finale, daar hebben wij dan in 5 sets verloren. Helaas moest ik al in de groepsfase bij het derde dubbel bij het terugspelen van een vrij scherp geplaatste bal de rechter voet zo belasten dat ik de rest van de dag daar last van had. Ik heb dan maar geprobeerd om het gewicht vooral op de linker voet te hebben met minder bewegen en vrij weinig druk vanuit de voorhand. Bij de enkel in de groep zelfs nog een keer gewonnen ook, en tegen de nr1 in de groep ging het over 5 sets.
Fl ügelstutzer
Seizoen 2/2023 2de klasse nttb-west
Wedstrijd Palio WAY-003 Yinhe Mars II Yinhe Neptune
Training 1 Palio WAY-003 Sanwei T88 Ultraspin Yinhe Qing
Training 2 Palio WAY-001 Reactor V5 Yinhe Qing

TwoFace
Gold Member
Gold Member

Berichtdoor TwoFace » 23 Apr 2024, 15:22

Zonde van je voet, dan kan je toch niet meer voluit spelen natuurlijk. Nu wel weer opgeknapt?