Voorjaar 2026

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Re: Voorjaar 2026

Bericht door Wizzy82 »

De competitie bijdrage betalen de meeste spelers zelf. Clubs belasten die gewoon 1 op 1 door aan de leden die competitie spelen.

Nu als ik zoals van jou begrijp gevraagd zou worden om een team uit de brand te helpen dan zou ik dat wel willen doen maar wel als ik zelf de competitie bijdrage niet horen te betalen. Dus ja, dan komt dat wel volledig voor rekening van de club.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Zo werkt het bij ons niet Wizzy en je ziet het ook verkeerd denk ik... we vragen namelijk niet aan hem om ons uit de brand te helpen, we vragen hem of hij het leuk vind om competitie te spelen, dan kan hij bij ons gelijk aan de slag in het team... voor de kosten hoeft hij het niet echt te laten.. 4,50 euro per kwartaal meer... wij belasten dus niet de volledige competitiebijdrage door.

Overigens is het bij mijn andere vereniging nog anders... ik betaal daar gewoon dezelfde contributie als niet competitie spelend lid.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dat vind ik wel merkwaardig.

Met name bij je andere club.
Stel ik zou daar recreant zijn dan zou ik het niet fijn vinden als mijn contributie wordt gebruikt voor de competitiebijdrage van leden die competitie spelen.

De huur van de zaal voor competitie vind ik een ander verhaal, want een club hoort wel competitie aan te kunnen bieden voor leden die dat graag willen spelen.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 04 feb 2026, 18:58 Dat vind ik wel merkwaardig.

Met name bij je andere club.
Stel ik zou daar recreant zijn dan zou ik het niet fijn vinden als mijn contributie wordt gebruikt voor de competitiebijdrage van leden die competitie spelen.

De huur van de zaal voor competitie vind ik een ander verhaal, want een club hoort wel competitie aan te kunnen bieden voor leden die dat graag willen spelen.
Dat mag je merkwaardig vinden, echter de recreanten die daar lid zijn, zijn over het algemeen oud competitie spelers en dragen de vereniging en de sport een warm hart toe, meeste van hen zijn ook nog vrienden van (dan ben je een soort vrijwillige donateur.

Overigens zou ik er al recreant ook geen probleem mee hebben, je kiest toch om de sport te gaan doen, je weet van te voren wat het kost en daar teken je voor... ik zie niet in wat je dan vervolgens nog moeilijk zou moeten doen over waar het geld wel of niet voor gebruikt gaat worden... zo wel, dan zorg je dat je in het bestuur komt zodat je ook zeggenschap hebt.

bv ik ben ook lid bij een fitness, dat kost x per maand (veel duurder dan tafeltennis overigens... ongeveer per maand wat de tafeltennis per kwartaal kost. Maar stel dat ze daar vanuit een groepje meedoen aan wedstrijden ofzo... en dat wordt ook betaald uit het lidmaatschapsgeld, ga ik toch ook niet in eens moeilijk doen... mogelijk zou ik alleen vragen: kan ik ook meedoen>?
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Maar fijn dat bij jouw club die recreanten dus wel de competitiebijdrages van de competitiespelers willen betalen. Voor mij is het namelijk inmiddels bijna een reden geworden om te stoppen met de competitie omdat de verhouding scheef begint te raken. Bijna 34 euro voor 10 competitiewedstrijden waar je gemiddeld er 7 a 8 speelt. Laten we 8 zeggen x 3 = 24 wedstrijden (dubbel tel ik voor het gemak niet mee). Dat is dus bijna 1,50 euro per wedstrijd. Dan komt het rijden er nog bovenop. Ik twijfel inmiddels heel erg of ik zal stoppen met de competitie na dit seizoen. Team is ook minder leuk dan vorig seizoen.
Afgelopen vrijdagavond was de eerste uitwedstrijd en ik besefte mij ineens in de auto dat ik bij de senioren voor het eerst in mijn leven op pad ging met teamgenoten die allemaal jonger zijn dan ik zelf ben. Dat voelde eigenlijk best raar.

Ik denk dat ik mij wel aanmeld voor de competitie bij mijn club waar ik jarenlang competitie heb gespeeld, maar als daar geen 4e klasse team komt (met bijv. jeugd dat doorstroomt) ik gewoon een seizoen (of meer) oversla. Dan vul ik die vrijgekomen vrijdagavondjes in met bordspellenspelen/vriendin.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Jij ziet dit gewoon anders dan dat ik doe, dat is duidelijk.

Ik zie: je wilt een sport doen, dat kost voor een abonnement X-bedrag, dat vind je prima, dus dat betaal je. De club heeft kosten, waaronder de bijdrage aan de NTTB voor competitie spelers... die worden betaald uit alle inkomsten, dus contributie + sponsoren etc.

Onze grootste kosten van de club blijven zaalhuur en materiaal. Ik kan je zeggen dat recreanten heel wat slordiger met materiaal omgaan dan de competitie spelers bij ons...

Of jij het je geld waard vind is natuurlijk een eigen afgewogen keuze... tafeltennis is voor mij, ondanks de abbonementskosten, materiaal, rijden, drankjes etc... nog steeds een goedkopere sport dan bv de fitness... (toernooien niet meegerekend, die zie ik hier los van).
Bovendien is het ook een hobby en een hobby mag geld kosten... mijn andere hobby (motorrijden) is ook veel duurder kan ik je vertellen.

Tja dat jij ouder wordt en dat er om je heen jongeren zijn in de sport zou ik als iets moois zien... er is namelijk nog aanwas... als je alleen met allemaal ouwe lullen zou spelen... ai.
Soms ben ik ook de oudste bij een uitwedstrijd en soms niet... daar let ik echt niet op eerlijk gezegd.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Het viel mij dus afgelopen vrijdag op. Nu zijn die teamgenoten ook niet zo jong dat ze net van de jeugd afkomen. Een ervan was gewoon 35.

Ik zeg ook niet dat het geen geld mag kosten (voor het geld hoef ik het ook niet te laten), maar bij competitie begin ik inmiddels behoorlijk te twijfelen of ik daar dus na al die jaren nog mee verder wil.
Het plezier wat ik daarbij eerst heb, heb ik veel minder dan eerst. Regelmatig denk ik: Ik had nu ook een gezellig bordspellenavondje gewoon thuis kunnen hebben met een paar mensen ipv dat ik 3 wedstrijdjes speel en tussendoor ook nog stil zit.

Zoals je weet fitness ik gratis bij mijn werkgever, dus daar maak ik al helemaal geen kosten voor.

Hoe snel zou je eigenlijk je bondsnummer kwijtraken als je geen competitie meer zou spelen? Je rating raak je dacht ik kwijt bij 1,5 jaar of ja, als je daarna begint zie je nog wel je historie, maar je hebt dan wel niets bij je naam staan.

Huur zal altijd het duurste zijn gevolgd door de trainer (mocht je club die een hebben). Ook al is die bijv. lid van de club die persoon heeft niet voor niets zijn/haar papieren gehaald. Al is de ene trainer de andere niet qua kosten. Materiaalkosten vallen op zich mee. Mijn club (waar ik dus het langst lid van ben) heeft 2 karren met wielen waar op beide karren 4 tafels op staan. Deze gaan al heel lang mee. Daarnaast hebben ze denk ik nog 6 tafels waarvan je de delen kunt rollen (elk helft kun je afzonderlijk rollen). Die worden ook voor de competitie gebruikt, maar ook gewoon om vrij op te spelen/trainen. Dus in totaal hebben we denk ik zo’n 14 tafels. De wat oudere tafels worden pas opgezet als we dus boven de 12 spelers uitkomen op een training/vrijspelen avond.
De netjes zijn het grootste probleem qua materiaal. Die gaan het eerst stuk, maar daarvan hebben we inmiddels een aardige voorraad van.

Leuk om te vermelden dat we nog een paar houten Heemskerktafels (vroeger tijdens mijn jeugd waren dat de wedstrijdtafels) en Cor du buy tafels hebben. Dit zijn inmiddels collector items. Mocht je de merken niet kennen. Het zijn Nederlandse merken. Ik weet nog dat ik als ik kind zijnde best moeite had om die Heemskerktafels op te zetten, want dat waren niet de lichtste tafels.

Backup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Aanvullend TwoFace…. Dat je teamgenoten niet spelen is ook omdat de drempel om af te melden een stuk makkelijker is aangezien ze het niet in hun portemonnee voelen. De club betaald immers voor hen de competitiebijdrage. Het voelt gevoelsmatig heel anders als je zelf deze bijdrage moet betalen en deze dus op je contributienota ziet. Dan voel je je eerder genoodzaakt om wel te spelen dan niet.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Hoi Wizzy,

Materiaal kosten zijn voor ons wel een heel grote kostenpost... toen ik net gestart was, werden er 4 nieuwe tafels aangeschaft, toen tegen de 3600€ heb ik begrepen. Recent hebben we weer een nieuwe tafel aangeschaft, dezelfde als voorheen... 1 tafel 1075€... de oude tafels (die van nog geen 8 jaar oud) zijn ondertussen al meerdere onderdelen voor gekocht en hersteld.

Wij hebben nu in de ene zaal 9 tafels en de andere zaal (we hebben 2 locaties als vereniging, maar de ene locatie is alleen voor jeugd een trainingslocatie) staan ook 5 tafels. Het zijn tafels met vaste netjes, de vorige lichtings tafels (hoewel hetzelfde model (cornileau 640) lijkt toch een stuk degelijker gemaakt, want bij de nieuwe zijn de opklapsystemen dus al vaker stuk gegaan... bij de oude (afkloppen) nog niet. Maar begint van elke tafel het blad toch wel slechter te worden.

Maar ballen bv gaan toch wel vrij regelmatig stuk en een 3 ster wedstrijdbal kost omgerekend toch wel 0,75-1,25euro per bal...
Trainingsballen zijn iets goedkoper, maar die lijken het juist ook langer vol te houden.

Dan heb je nog de afzettingen, teltafels, telborden etc etc...

Wij hebben ook nog een oude heemskerk tafel als backup... maar loodzwaar en bij ons geen kar. Uiteraard ken ik de merken wel, overigens is heemskerk heeft nog steeds wel mooie tafels en je komt ze ook nog veel tegen bij verenigingen... maar ze hebben helaas niet wat wij als verenigingen willen (namelijk in 1 beweging opklapbaar en 1 geheel).

Ik denk dat bij ons het grootste probleem is, dat de grootste groepen zijn: 55+ (een letterlijke 55+ groep) en jeugd.... alleen dan worden alle 9 tafels opgezet (en bij toernooien) en die zijn het minst voorzichtig met het materiaal. Anders denk ik dat we veel langer met tafels kunnen doen, maar nu denk ik dat 10 jaar max haalbaar is.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 05 feb 2026, 15:22 Aanvullend TwoFace…. Dat je teamgenoten niet spelen is ook omdat de drempel om af te melden een stuk makkelijker is aangezien ze het niet in hun portemonnee voelen. De club betaald immers voor hen de competitiebijdrage. Het voelt gevoelsmatig heel anders als je zelf deze bijdrage moet betalen en deze dus op je contributienota ziet. Dan voel je je eerder genoodzaakt om wel te spelen dan niet.
Ik denk het eerlijk gezegd niet, aangezien dit spelers zijn die nagenoeg nooit trainen... dus die zullen niet plots dat als gevoeliger in de portomonnee zien.

Overigens speelt iedereen wel een keer, maar sommige misschien maar 1 of 2 keer.

ps. De benoemde recreant is ondertussen aan ons team toegevoegd, heel snel gehandeld met alles... gisteravond gesproken en vandaag was alles al geregeld. Hij zou in theorie al kunnen en mogen meespelen morgenavond (maar nog onbekend of hij dan kan, ik verwacht vanavond een antwoord).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Ik denk dat Wizzy iets te veel met geld bezig is. Voor wat hoort wat. En wat er betaald van wordt moet ook nog aansluiten.

Ik moet 32 euro per half jaar afdragen aan de NTTB voor de competitie bijdrage.

NTTB bijdragen 2026 (iets verhoogd)

Basis Contributie: € 24,50
Jeugd competitie bijdrage € 44,--
Senioren competitie bijdrage € 66,--
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Het gaat mij niet om het geld. Zoals eerder aangegeven vind ik het merkwaardig dat andere leden bij de club van TwoFace betalen voor de competitiebijdrage van anderen.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Wizzy82 schreef: 05 feb 2026, 17:13 Het gaat mij niet om het geld. Zoals eerder aangegeven vind ik het merkwaardig dat andere leden bij de club van TwoFace betalen voor de competitiebijdrage van anderen.
Hier boven zeg je toch wat anders.
Wizzy82 schreef: 05 feb 2026, 11:13 Maar fijn dat bij jouw club die recreanten dus wel de competitiebijdrages van de competitiespelers willen betalen. Voor mij is het namelijk inmiddels bijna een reden geworden om te stoppen met de competitie omdat de verhouding scheef begint te raken. Bijna 34 euro voor 10 competitiewedstrijden waar je gemiddeld er 7 a 8 speelt. Laten we 8 zeggen x 3 = 24 wedstrijden (dubbel tel ik voor het gemak niet mee). Dat is dus bijna 1,50 euro per wedstrijd. Dan komt het rijden er nog bovenop.
Een hele berekening hoeveel een competitiewedstrijd kost. Ik heb er nog nooit over nagedacht om dat uit te rekenen.

Ik weet wat ik per half jaar betaal. Ik weet ook wat ik allemaal 'vrijwillig' doe voor de club (penningmeester, inkopen, bardiensten) ....
Ze moeten mij bijna betalen .........

Maar een hobby kost geld. Als jij liever met 3 vrienden een bordspel speelt ipv tafeltennis is een keus. Ga je dan ook uitrekenen wat een avondje 'kost'? Dat doe je toch niet?

Ik speel golf, kost 1500 euro per jaar. Als ik ga uitrekenen hoe vaak ik speel ben ik goedkoper uit om steeds een los rondje te betalen. (okt/mrt speel ik sowieso niet ivm kou) Maar dan ben je helemaal los van het verenigingsgebeuren. Daar staat geen geld tegenover. (vind ik).
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 05 feb 2026, 17:13 Het gaat mij niet om het geld. Zoals eerder aangegeven vind ik het merkwaardig dat andere leden bij de club van TwoFace betalen voor de competitiebijdrage van anderen.
Zoals ik je hierboven ook probeer uit te leggen, zo zie ik het niet... maar jij wel.

Ik betaal namelijk als lid om te kunnen spelen bij een vereniging. Dat kost x, ze bieden dat als 'product' aan... jij gaat daarmee akkoord... je betaald dus voor wat je hebt afgesproken, het is aan de club zelf wat ze met de gelden doen verder.
Zoals jij redeneert zou je ook kunnen zeggen, je koopt een benzine auto, maar jij betaald ook mee aan het ontwikkelen van een electrische auto waar jij niet in gaat rijden... niet helemaal hetzelfde, maar toch ook wel.

De benzine auto kost x, jij komt overeen dat je dit wilt betalen... en het automerk gebruikt de gelden niet alleen voor het maken van jou benzine auto... eigenlijk kan je het ook vergelijken met het nederlandse belastingstelsel... alles komt op een 'grote hoop' en vanuit daar betalen we van alles... maar tegelijkertijd betaal jij misschien iets waar je zelf helemaal geen gebruik van maakt...

Afijn back on track. Vanavond mogen we uit spelen voor regulier en met mijn DUO spelen we thuis (maar daar doe ik vanavond niet mee). Bij regulier is sinds gisteren de recreant geen recreant meer, maar onderdeel van mijn team en hij speelt vanavond al! Soms kan het heel snel gaan.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Wat een malligheid allemaal. Een vereniging ("club") is geen van jou verder onafhankelijke onderneming die je een product of dienst probeert te slijten. Je bent het zelf. Een vereniging heeft geen winstoogmerk, maar een inhoudelijk doel. Bij tafeltennisvereniging is dat bijvoorbeeld: het mogelijk maken de tafeltennissport te beoefenen.

De leden besluiten hoe de vereniging dat doel het beste kan dienen, en het zijn ook de leden die het allemaal op te knappen hebben. Ik ken geen vereniging die ervoor kiest om de zaalhuur (hoge kostenpost voor veel verenigingen) op competitievonden door te berekenen aan de competitiespelers. Of de kosten, vroeger, van de wedstrijdformulieren. Of de investeringskosten in teltafels, telborden. Dat hoort allemaal tot de kern van het verenigingsdoel.

En competitiedeelname stimuleren kan ook best opgevat worden als horende bij het kerndoel. En dat hoort nou ook juist bij een vereniging, dat de leden wat voor elkaar over hebben. Al was het alleen maar omdat je andere mensen nodig hebt om je sport te kunnen beoefenen.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik ken eigenlijk alleen maar verenigingen die als beleid hebben dat de competitiebijdrage (bond, die 32 euro) wel alleen aan de competitie spelende leden worden doorbelast. Alleen de huur van de competitie-avonden niet. Die dragen alle leden. Ik vind dat logisch.

@ yoass... Nu kun je wel zeggen om competitiedeelname te stimuleren wordt de competitiebijdrage niet persoonlijk doorbelast aan alleen de competitie spelende leden, maar dat is niet eerlijk. Ik zal ook uitleggen waarom. Stel mijn niveau (wat bij mij dus ook geval is) wordt bij mijn club niet aangeboden in de competitie. Wat dan? Dien ik dan maar in een veels te laag team (of juist te hoog team) competitie te gaan spelen zodat ik wel optimaal mijn contributie eruit kan halen (want de andere leden die competitie spelen betalen namelijk evenveel als ik).
Sterker nog ik denk dat met name hoge teams niet op mij zitten te wachten als teamgenoot omdat ik dan alles verlies en ze onmogelijk kampioen kunnen worden. Een veel lager team zal hoogst waarschijnlijk ook niet op mij zitten te wachten (in ieder geval niet de tegenstanders).
Dan zou ik volgens jou/jullie evengoed voor iedereens competitiebijdrage moeten betalen terwijl de club helaas niet mijn niveau kan leveren in de competitie. Hoe zien jullie dit bovenstaande dan?

Vanavond competitie, maar eigenlijk heb ik totaal geen zin. Een uitwedstrijd tegen waarschijnlijk een speler waar ik vorig seizoen ook tegen heb gespeeld. Zijn team is kampioen geworden, maar hij zelf is een team teruggeplaatst. Vorig seizoen won ik van hem. Rest van het team ken ik niet.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

yoass schreef: 06 feb 2026, 10:16 Wat een malligheid allemaal. Een vereniging ("club") is geen van jou verder onafhankelijke onderneming die je een product of dienst probeert te slijten. Je bent het zelf. Een vereniging heeft geen winstoogmerk, maar een inhoudelijk doel. Bij tafeltennisvereniging is dat bijvoorbeeld: het mogelijk maken de tafeltennissport te beoefenen.

De leden besluiten hoe de vereniging dat doel het beste kan dienen, en het zijn ook de leden die het allemaal op te knappen hebben. Ik ken geen vereniging die ervoor kiest om de zaalhuur (hoge kostenpost voor veel verenigingen) op competitievonden door te berekenen aan de competitiespelers. Of de kosten, vroeger, van de wedstrijdformulieren. Of de investeringskosten in teltafels, telborden. Dat hoort allemaal tot de kern van het verenigingsdoel.

En competitiedeelname stimuleren kan ook best opgevat worden als horende bij het kerndoel. En dat hoort nou ook juist bij een vereniging, dat de leden wat voor elkaar over hebben. Al was het alleen maar omdat je andere mensen nodig hebt om je sport te kunnen beoefenen.
Mooi verwoord... misschien waren mijn vergelijkingen niet helemaal juist, maar ik probeerde Wizzy iets uit te leggen. In mijn optiek kies je voor de sport, daar betaal je voor en dan maak je je verder niet druk over waar dat geld allemaal voor gebruikt wordt. Je spreekt je alleen uit over dingen tijdens de ALV of je wordt lid van het bestuur zodat je iets meer kan sturen op dat soort dingen.

En ik denk dat de intentie van een vereniging is, de sport aanbieden aan jong en oud en ze de mogelijkheid bieden om competitie te spelen en die drempel om competitie te spelen probeer je laag te houden. Zaalhuur overigens, bij competitie is de zaal bij ons ook open om vrij te spelen (wel beperkt qua aantal tafels)...
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

@ TwoFace, lees mijn reactie van yoass. Wat als je niveau niet wist aangeboden?

Tijdens competitie avonden is er geen ruimte om vrij te spelen. De zaal wordt al gedeeld met de badminton club.

Backup:
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Wizzy82 schreef: 06 feb 2026, 10:25 Dan zou ik volgens jou/jullie evengoed voor iedereens competitiebijdrage moeten betalen terwijl de club helaas niet mijn niveau kan leveren in de competitie.
Ja. Want dat is samenleven: iets voor elkaar over hebben, en de handen bij elkaar steken om elkaars leven beter te maken.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Merkwaardig dat jullie clubs er zo instaan. Hier ken ik eigenlijk geen enkele club die er zo instaat. De competitiebijdrage wordt altijd doorbelast aan alleen de spelers die dat spelen. Maar goed ik zal eens rondvragen aan onze tegenstanders hoe dat bij hun club is geregeld. Daar ben ik nu gezien bij jullie club alle leden de volledige lasten van de competitiespelers dragen wel benieuwd naar. Nu snap ik ook waarom een deel van jullie zowel regulier als duo spelen. Het kost jullie dan aan contributie niets meer. Dan is een competitie opgave veel meer vrijblijvend voor je gevoel dan als je daar wel een extra bedrag voor moet betalen.

Nu snap ik ook beter waarom bij TwoFace de helft van zijn teamgenoten schijt heeft aan de competitie want voor hen is competitie spelen toch maar vrijblijvend. Ze hoeven er niets afzonderlijk voor te betalen. Dus dan is opgeven voor de competitie makkelijker en dan zien ze wel welke wedstrijden ze uiteindelijk zullen spelen. Ze kiezen dus niet bewust om competitie te spelen, want als je er wel een extra rekening/bedrag voor moet betalen voelt het veel meer dat je bewust voor de competitie kiest.

Backup:
Plaats reactie