Voorjaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Re: Voorjaar 2025

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 18 feb 2025, 08:37 Hoezo ze hebben er wat te zoeken? De laatste 2 wedstrijden verliezen ze met 10-0 en 8-2, dat noem ik niet echt dat je er wat te zoeken hebt of wel?
Dat is een indicatie van die 2 nederlagen. Dat zegt niks. 1e wedstrijd was het 5-5 en die nederlagen waren uit wedstrijden. Nu krijgen we 2 thuis wedstrijden. Maar je doet te negatief erover. ik blijf positief en zal mijn team genoten nooit laten vallen in een negatieve spiraal. Over 5 wedstrijden praten we verder seizoen is net begonnen!
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Stel je blijft geblesseerd, dan is de kans toch wel behoorlijk groot dat ze degraderen. Ze staan nu al onderaan namelijk en er is al een klein gaatje.
Dan kun je wel positief blijven net zoals ik nu wel ben nu ik in vorm ben. Vorig seizoen was ik absoluut niet positief.

Overigens nog eventjes terugkomend op staat van de tafels.

Tijdens het toernooi van afgelopen zaterdag had ik het hierover met iemand die een functie bij de bond heeft.
Hij zei dat we de wedstrijd onder protest hadden moeten spelen. Foto's maken van de tafels.
Deze foto's dient ons team dan met het protest naar de competitieleider van Zuidwest te sturen.
Hij beoordeelt dan de staat van de tafels en of deze dusdanig slecht zijn dat de wedstrijd over gespeeld dient te worden op een locatie waar ze wel goede tafels hebben (uiteraard zijn dan de kosten voor club met de slechte tafels). Mocht de competitieleider van Zuidwest er niet uitkomen dan gaat het protest met de foto's zelfs naar de bond, die er dan een besluit over nemen.
Achteraf gezien hadden we dat wellicht vorig seizoen moeten doen. Ik ben namelijk serieus wel benieuwd wat ze ervan hadden gevonden en of dan de wedstrijd opnieuw elders gespeeld had moeten worden.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

*Zucht*. En ik maar denken dat die fittie voorbij was.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Het gaat er mij om of dus eigenlijk een wedstrijd afgelast kan worden vanwege te slecht materiaal.
Net zoals een voetbalwedstrijd wordt afgelast als het veld niet te bespelen is.
Dat het zijn club betreft was ik in deze niet zo zeer benieuwd, maar gezien deze optie er dus wel is en ze wellicht ooit een team op bezoek krijgen die ook bekend is met deze optie en er wel werk van gaan maken (onder protest spelen) is het toch handig om dat op voorhand te weten.
Stel ik had dit geweten dan had mijn team vorig seizoen er wel werk van kunnen maken. Niet alleen mij viel de staat van de tafels op, maar ook onze invaller. Wij zouden dan toch niets verkeerds hebben gedaan? Iedere club dient namelijk toch te zorgen voor degelijk materiaal?

Backup:
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

yoass schreef: 18 feb 2025, 10:51 *Zucht*. En ik maar denken dat die fittie voorbij was.
En met jou velen.
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

yoass schreef: 18 feb 2025, 10:51 *Zucht*. En ik maar denken dat die fittie voorbij

Hij zoekt het wel telkens wel zelf op.... Maar zal voorlopig wel ff niks meer plaatsen hier. Dan is de kans dat het weer gebeurt nihill.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Het gaat mij niet om die club...

Wie van hier wist dat er optie was om onder protest een wedstrijd te spelen?
Als bijv. de zaal, materiaal of andere zaken niet voldoen waardoor je eigenlijk niet fatsoenlijk kunt spelen.

Hier speelt bijv. ook iemand niet graag in een of andere schuur. Wellicht voldoet die locatie ook niet.
Denk bijv. aan dat er geen sportvloer (of fatsoenlijke vloer) aanwezig is.

Ik heb in in al die ruim 30 jaren dat competitie speel niet geweten dat die optie er was.

In al die jaren kan ik zeker een aantal locaties opnoemen die eigenlijk niet voldeden zoals een locatie waar je op een dansvloer speelt en bij 2 stappen naar achteren je op een tapijt staat. Totaal niet fijn en zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 18 feb 2025, 15:09 In al die jaren kan ik zeker een aantal locaties opnoemen die eigenlijk niet voldeden zoals een locatie waar je op een dansvloer speelt en bij 2 stappen naar achteren je op een tapijt staat. Totaal niet fijn ...
Of jij iets "fijn" vindt of niet, daar is geen enkele regel op gebaseerd.
Heb je inmiddels de lokale regels er op nageslagen, om te zien waar een wedstrijdlocatie voor een afdelingswedstrijd werkelijk aan moet voldoen? Zijn er meetbare regels te vinden voor de vloer, de verlichting, de kleur van de achtergrond en dergelijke zaken, die op olympisch niveau wel precies worden beschreven?
Pas als je die voorschriften exact kent kun je bepalen wanneer je met goed fatsoen een protest kunt indienen.
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

ardane schreef: 18 feb 2025, 15:53 Of jij iets "fijn" vindt of niet, daar is geen enkele regel op gebaseerd.
Heb je inmiddels de lokale regels er op nageslagen, om te zien waar een wedstrijdlocatie voor een afdelingswedstrijd werkelijk aan moet voldoen? Zijn er meetbare regels te vinden voor de vloer, de verlichting, de kleur van de achtergrond en dergelijke zaken, die op olympisch niveau wel precies worden beschreven?
Pas als je die voorschriften exact kent kun je bepalen wanneer je met goed fatsoen een protest kunt indienen.
https://www.nttb.nl/wp-content/uploads/ ... e-2024.pdf
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Vandaag 4e wedstrijd in de DUO.
Alles staat dicht bij elkaar en alles is 3-2 of 2-3 met 1 uitzondering van 4-1.

Ik begon tegen en niet nederlands sprekende chinees. (rating 1160) Hij kon weinig met mijn noppen. 8-11, 8-11 en de laatste had hij veel mazzel ballen ... hij stond 10-8 voor maar wist hem toch te winnen met 12-14.
Daarna moest mijn teamgenoot 2 x ... dat ging minder. De jonge jongens speelde te sterk voor hem.
2-1 achter.
Daarna mocht ik tegen de hogere rating 1265. Eerst set win ik met 6-11. goed koppie erbij. Maar hun andere teamgnoot met rating 1514 was er om te kijken en gaf goede tips. 2e set won hij met 11-5. Daarna tactiek aanpassen en 3e set won ik weer met 4-11. 4e set ging hij anders spelen en was ik weer te wild. 11-8 voor hem. 5e set. Koppie erbij. Controle. Blijf aan tafel .... 5-11 voor mij.
Grappige is dat hij met topspin serveerde op mijn noppen en ik speelde hem lang terug op zijn backhand en toen wist hij het niet meer. Ik zou zeggen stop er dan mee, maar hij bleef het doen hahaha. Paar x bat gedraaid en spinnen ..... ging redelijk.
Daarna dubbel. Hier kon je zien dat de jongens goed op elkaar ingespeeld zijn. Sterk spel. Goede tactiek was een makkie voor hun. 3 set verloren.

Wedstrijd 3.2 verloren. Wel 14 punten bij mijn rating. nu 1263. Als we gewonnen hadden met 2-3 stonden er 4 teams op 10 punten. Nu helaas niet. Wij staan 5e met 9. nummer 6 heeft 8 en dan naar 10,11 en 12 punten. Dus nog steeds dicht bij elkaar. Volgende week inhaalweek.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Dat klinkt toch als een goede wedstrijd Marc :-)

Soms kom je inderdaad spelers tegen zoals die jij benoemd, die misschien wel heel goed spelen, maar de hele tijd dezelfde fout blijven maken (zoals topspin services op je noppen)...

Ik heb gisteren getraind en gezien mijn debacle afgelopen vrijdag heb ik gespeeld met 2 andere frames, eentje waar ik vrijdag de wedstrijden mee heb opgepakt nadat mijn noppen rubber losraakte van mijn competitieframe en eentje waar ik vorig seizoen de competitie nog mee speelde (daar zit nu alleen een ander FH rubber op). Hoewel beide frames DEF zijn, kunnen ze niet anders zijn, wat een verschil. Ook combi met FH rubber maakt veel uit, maar ene is heel bouncy en eigenlijk erg snel voor een frame (maar toch DEF) en weinig gevoel, de ander is in verhouding best wel traag, maar extreem veel controle, wat je eigenlijk wel iets meer verwacht van een DEF frame (vind ik althans).
Met beide liep het niet gisteren, op gegeven moment games gespeeld om en om tegen 2 tegenstanders, waarvan ik van de ene normaliter altijd win en de andere is 50/50 normaal. Ik geloof dat ik maar 1 game won van de 13 ofzo, die won ik dan wel weer met 11-2, dus daar snapte ik ook niks van. Ik denk toch een concentratie probleem.

Maar voor de zekerheid, as vrijdag een toernooitje (wij hebben geen competitie deze week ), wel meer voor de lol, maar toch, wil wel met plezier spelen en niet het idee dat ik loop te klooien, dus ga mijn competitieframe maar snel herstellen (rubber gisteravond los getrokken, vandaag even plakken), zodat ik vrijdag met die combi kan spelen (dit frame is OFF-), want dit frame valt qua snelheid en gevoel er precies tussen.

Maar misschien zit het allemaal tussen mijn oren want afgelopen vrijdag kon ik prima spelen dat ene frame (stond zelfs met vlagen heel goed te spelen), maar gisteravond was dit totaal verschillend.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Ik heb op zich goed gespeeld maar vind het soms raar dat je zo wisselend kunt spelen alleen door je mindset.
Toen ik 2-1 voor kwam in die 2e wedstrijd had ik hem in mijn hoofd al gewonnen (5e set win ik echt heel erg vaak. Ik zeg altijd 90% maar heb dit seizoen 2 wedstrijden verloren, en beide was in de 5e set :D hahaha) waardoor ik de 4e set minder geconcentreerd speelde. En dan de laatste kan ik weer full focus aan de bak.

De ene dag is de andere niet ..... soms ben je gewoon het gevoel kwijt met een combo ... dat had ik tenminste ... en dan weet ik dat het niet DE combo is die ik hebben moet. En als je in je hoofd een combo hebt die goed werkt, twijfel je ook niet meer.

Omdat ik zelf heel veel moeite heb met zomaar switchen van frame heb ik altijd 2 x dezelfde combo in mijn tas.
gebeurd er iets met het frame of rubber heb ik precies dezelfde combo nog in mijn tas.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 19 feb 2025, 10:34 Ik heb op zich goed gespeeld maar vind het soms raar dat je zo wisselend kunt spelen alleen door je mindset.
Toen ik 2-1 voor kwam in die 2e wedstrijd had ik hem in mijn hoofd al gewonnen (5e set win ik echt heel erg vaak. Ik zeg altijd 90% maar heb dit seizoen 2 wedstrijden verloren, en beide was in de 5e set :D hahaha) waardoor ik de 4e set minder geconcentreerd speelde. En dan de laatste kan ik weer full focus aan de bak.

De ene dag is de andere niet ..... soms ben je gewoon het gevoel kwijt met een combo ... dat had ik tenminste ... en dan weet ik dat het niet DE combo is die ik hebben moet. En als je in je hoofd een combo hebt die goed werkt, twijfel je ook niet meer.

Omdat ik zelf heel veel moeite heb met zomaar switchen van frame heb ik altijd 2 x dezelfde combo in mijn tas.
gebeurd er iets met het frame of rubber heb ik precies dezelfde combo nog in mijn tas.
Heel herkenbaar... dat wisselende gevoel, vaak in mijn ogen iets met focus/concentratie te maken. Bij mij is het ook zo dat ik vaak in trainingen minder goed presteer, maar dat van gisteren (het gevoel dat je tegen je zelf speelt) dat heb ik gelukkig niet vaak met trainingen, want dat zou mijn het plezier wegnemen (ik wilde bijna eerder stoppen gisteravond).
Combi wissel ik wel eens mee, maar meestal hanteer ik toch wel 1 combi in dat specifieke seizoen en speel ik hooguit wel eens een training met wat anders (soms maar 10 minuten), om even te kijken wat de verschillen zijn.

Die ene snelle DEF combi bv... wilde ik eigenlijk dit seizoen mee gaan spelen, echter een aantal keren ging het trainen vlak voor het seizoen startte zo slecht met die combi dat ik het niet aandurfte. Dus dezelfde combi gepakt als het seizoen ervoor, echter daar had ik ondertussen net een ander FH opgelegd en die reageerde zo anders (niet fijn, leek wel anti, terwijl dit het niet is) dat ik daar ook niet mee durfde te gaan spelen in de competitie. Dus mijn andere optie was mijn combi die ik ooit zo rond de 6-7 jaar geleden mee gestart was in de competitie en jaren mee speelde tot ik op zoek ging naar iets wat meer bij mijn speelstijl pastte... echter dat vond ik maar niet tot het frame waar ik nu dat rare 'anti' rubber op geplakt had... Die oude combi van zeg maar 7 jaar terug voelde destijds gelijk weer vertrouwd en passend bij mijn spel dus ging ik die gebruiken... tot mijn noppenrubber ging krullen en loslaten op meerdere plekken (o.a. door het raken van de tafelrand, maar ook omdat de lijm losging laten daar en daar waar mijn vingers het rubber raakte).

@Ardane: met de lijmstift moet je toch wel het rubber ook insmeren?
Ik merk dat het noppenrubber insmeren met de lijmstift erg lastig gaat... was alweer op zoek naar 'gewone tafeltennislijm', maar met verhuizing ben ik zoveel kwijt geraakt dat ik het niet meer terug kan vinden (had 2 setjes, 1tje in gebruik die nu op was en moet er nog eentje hebben, maar die kan ik niet vinden meer, overigens kan ik zelf de sponsjes niet meer terugvinden van die andere set terwijl ik die niet zo lang geleden nog een keer gebruikt had).

Ik ben overigens nog wel eens op zoek geweest naar dezelfde combi Marc, alleen bleek dat het FH rubber bv niet meer verkocht wordt. Ik heb wel een frame met andere rubbers er op, wat qua gevoel met specifiek die rubbers die er nu op liggen dichtbij komen/vergelijkbaar zijn, maar ook die ben ik kwijt momenteel (die had ik mijn batkoffertje waar ik normaal mijn competitieframe in had liggen (ook die had ik een tijdje als competitieframe), maar ook die ben ik tijdens verhuizing kwijt geraakt en heb ik nog geen idee van waar die nu ergens is (ik heb nog veel in verhuisdozen staan en mijn huis nog onvoldoende op orde om alles uit te pakken).

Binnenkort maar eens vakantie opnemen en dan hier de boel iets meer op orde brengen, hopelijk kom ik mijn 'verloren spullen' ook weer tegen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 19 feb 2025, 11:27 @Ardane: met de lijmstift moet je toch wel het rubber ook insmeren?
Theoretisch hoeft het niet. Het is immers geen "contactlijm" (bij een contactlijm moet je beide kanten insmeren en plakken die twee lagen tegen elkaar).
Maar....ik doe dat wel! Ik smeer hout en rubber in, laat het geheel 1 minuut even "drogen" en dan plak ik rubber en hout samen.

Met OX gaat het insmeren zo goed:
- leg het rubber met de noppenkant naar onderen op een ondergrond, met de achterkant van het logo/tekst-veld naar jou toe.
- leg op die achterkant van dat logoveld (dus de onderste 2-3cm van het rubber) een latje.
- neem de stift in de ene hand, en leg je andere hand op dat latje, zodat niks verschuift
- smeer de achterkant van dat rubber met grote halen vanaf het latje naar boven. Dat latje zorgt ervoor dat het rubber niet alle kanten uitvliegt
- smeer tot slot dat stukje in waar het plankje lag.

Het opplakken:
- leg het noppenrubber op het hout
- schuif het rubber net zo lang tot het precies goed ligt
- haal dan de bovenste helft weer even los en rol die helft dan met een roller weer vast. Zo verdwijnen eventuele blaasjes
- doe datzelfde met de onderste helft

...en vervolgens de hele nacht in de pers ermee.

Mocht dan toch de plek waar je met je vingers tijdens het spelen druk uitoefent gaan loslaten, dan kan de oorzaak zijn, dat het hout op die plek niet helemaal schoon en vetvrij was.
Ik heb dat ook soms. En helpt dan zelfs schoonmaken en opnieuw plakken niet, dan "smokkel" ik en plak ik een klein stukje dubbelzijdig plakband op die plek tussen hout en rubber.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Thx Ardane, die tip met het houtje geprobeerd, maar toch dit keer geconcludeerd dat het makkelijker is om alleen het frame in te smeren. Verder is het plakken natuurlijk niet heel anders dan met 'normale tafeltennislijm' echter wat me wel opviel dat ik veel meer last heb van blaasjes die ontstaan en die ik niet echt weg lijk te kunnen rollen ... althans daar schiet soms weer iets scheef (3-4 noppen die dan niet recht omhoog staan maar naar links of naar rechts omdat er een klein blaasje ontstaat ergens... snap het niet helemaal eerlijk gezegd nog nooit eerder gehad nadat ik een aantal keren heb uitgerold.. uiteindelijk maar de gok genomen en goed onder druk gelegd (ik gebruik altijd een goed boek met een stevige kaft en daarop wat gewicht Ik zie morgen het effect wel... als het niet goed is, gewoon nog een keer

Ik had het frame en rubber overigens gisteren al goed schoongemaakt, maar een nachtje laten drogen bewust.
Dubbelzijdig plakband, dat is wel een goeie om als nood bij je te hebben, kan soms net ff schelen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 19 feb 2025, 15:27 Verder is het plakken natuurlijk niet heel anders dan met 'normale tafeltennislijm'
OH!
Probeer dan maar eens met latexlijm de positie van het rubber nog te corrigeren nadat je het op het hout hebt gerold. Of probeer die latexlijm eens van je noppenachterkant te verwijderen. Lukt allebei niet.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

ardane schreef: 19 feb 2025, 16:21
TwoFace schreef: 19 feb 2025, 15:27 Verder is het plakken natuurlijk niet heel anders dan met 'normale tafeltennislijm'
OH!
Probeer dan maar eens met latexlijm de positie van het rubber nog te corrigeren nadat je het op het hout hebt gerold. Of probeer die latexlijm eens van je noppenachterkant te verwijderen. Lukt allebei niet.
Ik had het over het plakken he ;-) verwijderen van lijm is een ander verhaal.
Corrigeren lukt me overigens met beide niet echt... al geef ik toe dat de 'pritt' iets toegeeflijker is dan de 'latex lijm'.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Goed nieuws. Gisteren had de fysio mijn rug laten kraken en zit nu al bijna op 100% van mijn herstel. Dinsdag mag ik in iedere geval weer tafeltennis gaan oppakken tijdens de training. Dus ik pak lekker de 2e seizoenshelft nog mee! Super blij mee!
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 20 feb 2025, 14:59 Goed nieuws. Gisteren had de fysio mijn rug laten kraken en zit nu al bijna op 100% van mijn herstel. Dinsdag mag ik in iedere geval weer tafeltennis gaan oppakken tijdens de training. Dus ik pak lekker de 2e seizoenshelft nog mee! Super blij mee!
Dat klinkt positief :-) fijn voor je! Veel speelplezier dan weer vanaf dinsdag!

Wij hebben deze week geen competitie (vanwege voorjaarsvakantie schijnbaar (echter die begint volgende week dus snappen doe ik het niet helemaal))... maar in plaats daarvan een toernooi in mijn woonplaats, dus daar heb ik wel zin in. Ik verwacht er niet veel van, schijnen sowieso een aantal aan mee te doen met 1500+ rating, maar als er maar lol is en lekker gespeeld wordt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

@Ardane: ik begin een beetje van mijn geloof af te vallen... ik had dit maal frame en rubber goed schoongemaakt (al twijfel ik daar nu over uiteraard), opnieuw geplakt met de pritt... ruim 28 uur laten drogen onder druk. Ik ging vrijdag inspelen, ging prima, stopte mijn batje even in de tas... zo'n 15 minuten later haalde ik die er weer uit omdat ik moest gaan spelen... stond in te spelen en ik dacht in eens wat is dit nou.... bovenste 2-3 cm van mijn net geplakte noppenrubber zat helemaal los... dus of het schoonmaken is niet succesvol of deze lijm is niet succesvol.

Nu via een clubgenoot weer even gewone lijm ontvangen, die ga ik vandaag maar weer gebruiken, hopelijk blijft dat wel zitten, moet morgenavond weer competitie spelen.

Uiteindelijk dus het toernooi met een andere combi gespeeld (de Andro Fibercomp DEF ipv de Yinhe Y-13 (zie mijn onderschrift)). Dit frame reageert veel springeriger, dus ik verwachtte niet veel, maar toch mijn eerste wedstrijd gewonnen met 2-1 tegen een speler met 1221 rating (we moesten 3 games spelen), 2de won ik met 2-1 wederom van een speler met 1364 rating, de 3de verloor ik met 2-1 (de uiteindelijke winnaar van het toernooi en 1468 rating), de 3de verloor ik met 3-0 (1281 rating, hij deed helemaal niks, bewust (zeer gewend om tegen noppen te spelen en werd gecoacht door die 2de speler (zijn ex teamgenoot)) en bracht zelfs mijn harde ballen soms terug die zelden terug komen en ik ging steeds meer tegen mijzelf spelen, had ook moeite met zijn snelle diepe services, kortom terecht verloren.

Stomme is, die 2 die ik won zijn beide 1ste klasse spelers (de eerste speelde met korte noppen op beide zijdes, de 2de met inverted rubbers, maar had zelf eerder ook met noppen gespeeld). De rallies tegen de uiteindelijke nummer 1 waren geweldig, al ging hij best veel mopperen omdat ik bepaalde harde spinballen heel mooi terug gaf met de noppen en hij ze dan niet meer goed sloeg of mis sloeg. Maar goed deze man speelde eerder tot 2024 altijd hoofdklasse en traint nog wel elke week, maar speelt geen competitie meer (1468 rating, dus ik vond dat ik het goed gedaan had). Degene waar ik dus het meeste moeite mee had en dik van verloor was een 2de klasser hahaha

Ik denk eerlijk gezegd dat de andere heren mij enigzins onderschatte ook, ze wisten dat ik 3de klasse speel. Diegene waar ik met 3-0 van verloor kent mij wel via toernooien en heeft wel eens wedstrijden van mij bekeken, hij weet dat ik me aardig kan aanpassen aan de tegenstander dus onderschat niet zo maar en pastte heel goed zijn spel aan (wisselde ook heel goed met kort en zacht en dan weer lang en hard en zocht altijd de uiterste hoekjes op).

Leuk toernooi, maar ook zuur, de nummer 1 zat dus in mijn poule en de nummer 3 ook, daar had ik eigenlijk van gewonnen, maar ik was niet door en hij wel (met name door die 3-0 verlies). Toch leuk gespeeld en weer een hoop geleerd.
De speler waar ik als eerste van won was overigens erg sportief, een oudere man en hij gaf aan normaal had hij geen moeite tegen noppen te spelen maar bij mij lukte het hem toch haast niet. Dat was een leuk compliment (terwijl ik ook wel eens hoor dat ik niet alles uit de noppen haal (wat ik ook direct geloof, because I am still learning).

Ik werd 4de in mijn poule van 5 hahaha met 5 punten (rating 1072), de nummer 3 had 6 punten (rating 1281), de nummer 2 7 punten (rating 1364), de nummer 1 9 punten (rating 1468) en de nummer 5 3 punten (rating 1221). Dus om de ELO redenaties (https://www.nttb-ranglijsten.nl/) te gebruiken voor mij 2 onverwachte winst en 2 verwacht verlies.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie