Gezocht: Lange noppen (OX)

Hier kun je materiaal kopen of te koop aan bieden.
Plaats reactie
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Gezocht: Lange noppen (OX)

Bericht door van_doorn »

Hallo allemaal! Ik ben van plan om weer eens met noppen te klooien. Ik ben een plus minus 1500 rating speler en beide kanten aanvallend. Ik zoek een nop met name voor op de backhand om meer te gaan verdedigen, maar zal ook draaien. Wie heeft er nog iets moois liggen wat ik op een butterfly Carbon plank kan lijmen? Dacht aan OX maar heb weinig verstand van noppen. Als je iets hebt liggen hoor ik het graag. Misschien een Dtecs in OX ofzo? 😄
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
ardane
Silver Member
Silver Member

Re: Gezocht: Lange noppen (OX)

Bericht door ardane »

Hoi!
Ik heb wel wat gebruikte noppen liggen, die ik voor een zacht prijsje kwijt kan.
Maar...als je werkelijk wat wilt experimenteren met verschillende noppen, zou ik het anders doen, als ik jou was. Immers, je wilt er kennelijk eerst maar eens achter komen of je OX of met spons wilt. Of je "korte" lange noppen of langere lange noppen wilt. Dikke of dunne. Harde of elastisch-zachte noppen. Stroef of bijna-glad. Er zijn zoveel verschillende, dat je een ontdekkingsreis van een jaar kunt beginnen, elke maand weer een andere nop testend.
Als je al die testnoppen op de een of andere manier 'via-via' op de kop moet tikken betaal je uiteindelijk een vracht aan verzendkosten en hebt dan een stapeltje tweedehands materiaal dat ook al niet helemaal op jouw houtje past, waarvan enkele noppen misschien al losgebroken zijn, enzovoort.

Daarom: ga eens shoppen op AliExpress. Daar vind je nieuwe noppenrubbers voor weinig geld en het wordt je nog zonder verzendkosten toegestuurd, ook. Zo zou je er voor hetzelfde geld een stuk of wat op je gemak kunnen testen. Bijvoorbeeld:

1. Dawei 388D-1 OX: lange, dunne noppen, zeer dun vlies-achtig rubber. Volstrekt ongevoelig voor spin van de tegenstander. Speelt bijna als de tegenwoordig verboden gladde lange noppen van vroeger. Wel lastig om te plakken (gebruik daarom plakstift!)
2. Milkyway/Yinhe 955 Moxa OX: kwalitatief hoogstaande stroeve LN, zeer geschikt voor actief spel, inclusief aanval met nopspin en drukpush. Goede stoorwerking.
3. Milkyway/Yinhe 955 Moxa 0.7mm: zelfde noppenrubber als OX, maar dan met 0.7mm spons eronder. Hierdoor neemt de stoorwerking wat af, maar kun je ermee heel variabel spelen (ook lange verdediging) en genereer je wat meer eigen spin
4. Milkyway/Yinhe Pluto 1.5mm: een halflang noppenrubber met dikkere spons, bedoeld voor het drukvolle aanvalsspel. Met deze nop is de overstap van inverted naar nop minder groot en kun je met aangepaste hoek de bekende technieken blijven toepassen.
Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Depavan »

Kan het verhaal van Ardane onderschrijven. Ik ben afgelopen seizoen ook overgestapt van puur aanvallen met inverted rubber naar lange noppen op mijn backhand en het heeft best tijd (en geld) gekost om er achter te komen wat voor mij het beste werkte. Ox geprobeerd maar ook met spons. Uiteindelijk bleken lange noppen met een 1,2 mm sponslaag en weinig frictie voor mij het beste te werken maar het heeft wel wat rubbertjes gekost en dan is Ali een prima leverancier om tegen lage kosten je te helpen bij je zoektocht.
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen

FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Mijn zoektocht heeft zelfs wat meer tijd gekost, maar vooral in het frame.
ik heb er zeker een stuk of 7 geprobeerd en allemaal nieuw. Ben heel wat geld kwijt geraakt
Ik heb 0,5, 1.2 en Ox geprobeerd. Toen ik eenmaal wist dat Ox het moest worden heb ik maar een paar getest.
Ik heb nooit aan een aliexpress optie gedacht. Dat zou honderden euro's gescheeld hebben :D.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

GarField000 schreef: 09 dec 2024, 15:00 Ik heb nooit aan een aliexpress optie gedacht. Dat zou honderden euro's gescheeld hebben :D.
Eerlijkheidshalve moet daarbij worden opgemerkt, dat je dan niet terechtgekomen was bij het materiaal in je -sig. Want de europese merken zijn op AliExpress nauwelijks goedkoper en soms zelfs duurder dan bij de goede adressen in West-Europa.

Aan de andere kant: de merken die je op Ali veelvuldig voor een zachte prijs vindt (Yinhe, Dawei, Loki, Friendship, DHS, XVT en Palio, bijvoorbeeld) bieden allemaal ook tamelijk "europees spelend" modern materiaal aan. Je had dan dus nu misschien geen Stiga, Tibhar en S&T gespeeld, maar mogelijk een heel vergelijkbaar batje van Stuor, Palio en MilkyWay voor samen 60 euro.
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Maar als het resultaat hetzelfde is ..... :).
Vooral het test van de verschillende mogelijkheden was echt een stuk goedkoper geweest.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Depavan »

Sommige merken bij Ali zijn eigenlijk alleen interessant bij aanbiedingen. Ik kocht 3 weken geleden Tibhar Grass D.tecs voor €32,- Normaliter kost het ongeveer hetzelfde als hier.
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen

FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Bedankt voor de tips allemaal! Heb op Ali de Yinhe 955 Moxa in OX besteld. Eerst maar eens een tijd proberen voordat ik weer door ga, zodat ik gerichter kan zoeken naar alternatieven. Mocht iemand nog een grass Dtecs hebben liggen in OX en rood hou ik me aanbevolen :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Gewoon via ali inderdaad, als je daar goed shopt, heb je voor het geld van 1 noppenrubber hier en daar minimaal 3 en je bespaart meestal de verzendkosten ook nog eens.

Mocht je nog eens bij mij in de buurt zijn (Elburg/Nunspeet), dan kan je bij mij ook nog wel voor noppes minimaal 1 noppenrubber ophalen met spons... misschien heb ik nog wel meer liggen.
Ik ben namelijk er al lang achter dat ik geen spons achter mijn noppen wil hebben.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Plaats reactie