Voorjaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Voorjaar 2025

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 13 feb 2025, 12:51 Wij hebben ooit op de heenweg naar een wedstrijd een ongeluk gehad. Gelukkig alleen blikschade, maar ik schrok enorm want de auto die onze weg opreed kwam wel aan de passagierskant waar ik zat. De auto moest worden afgesleept en we konden dus onmogelijk nog op tijd komen voor de wedstrijd en uiteraard zat de schrik er ook goed in. Die wedstrijd is dus wel verzet.
Dat is ook overmacht, gelukkig alleen blikschade.

Zelf heb ik overigens de auto stuk... ik reed naar huis vanaf afgelopen competitiewedstrijd en op terugweg motorstoring, mocht eigenlijk niet verder rijden, maar ja midden in nacht, geen anwb lid... toch maar door naar huis gereden (wel op een cilinder minder).

Bijna elke avond probeer ik weer wat te sleutelen, zodat ergens volgende week of dit weekend de auto weer gefixed is (ik wacht op onderdelen).
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

TwoFace schreef: 13 feb 2025, 14:32
GarField000 schreef: 13 feb 2025, 10:28 Ik heb de griep te pakken. Mijn teamgenoot is ziek en de 3e begint ook verkouden te worden.
Vandaag maar een spoedverzoek tot verplaatsen ingediend. Want team 5 moet ook spelen dus we hebben geen invallers en met 3 is ook niet handig. mag dat uberhaupt? Maar goed. Kijken of ze naar de 28e willen.
Beterschap.
Het heerst nog erg.

Of dat mag, geen idee, want ik snap niet wie bij wie moet invallen in dit geval. Maar recent hadden we bv een speler uit het team hoger laten invallen, dit mocht alleen omdat er slechts 1 klasse tussen ons in zit (zij 2de, wij 3de klasse), ratingverschil niet te groot is (weet niet meer exact hoeveel, maar het mocht). Er waren geen alternatieven voor ons (behalve met 2 man spelen i.p.v. 3). En de speler in kwestie had minder dan 50% gespeeld het vorige seizoen, bovendien nog nagevraagd bij de wedstrijdleiding en met hun akkoord en alle voorwaarden voldaan mocht dit.

Vanuit een lager team in een hoger team, mag naar mijn weten 'altijd'.
Er zijn afdelingen waar invalbeperkingen van toepassing zijn en dan mag iemand uit een lager team dus niet invallen in een hoger team.
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

BBB schreef: 13 feb 2025, 15:34
TwoFace schreef: 13 feb 2025, 14:32
GarField000 schreef: 13 feb 2025, 10:28 Ik heb de griep te pakken. Mijn teamgenoot is ziek en de 3e begint ook verkouden te worden.
Vandaag maar een spoedverzoek tot verplaatsen ingediend. Want team 5 moet ook spelen dus we hebben geen invallers en met 3 is ook niet handig. mag dat uberhaupt? Maar goed. Kijken of ze naar de 28e willen.
Beterschap.
Het heerst nog erg.

Of dat mag, geen idee, want ik snap niet wie bij wie moet invallen in dit geval. Maar recent hadden we bv een speler uit het team hoger laten invallen, dit mocht alleen omdat er slechts 1 klasse tussen ons in zit (zij 2de, wij 3de klasse), ratingverschil niet te groot is (weet niet meer exact hoeveel, maar het mocht). Er waren geen alternatieven voor ons (behalve met 2 man spelen i.p.v. 3). En de speler in kwestie had minder dan 50% gespeeld het vorige seizoen, bovendien nog nagevraagd bij de wedstrijdleiding en met hun akkoord en alle voorwaarden voldaan mocht dit.

Vanuit een lager team in een hoger team, mag naar mijn weten 'altijd'.
Er zijn afdelingen waar invalbeperkingen van toepassing zijn en dan mag iemand uit een lager team dus niet invallen in een hoger team.
Serieus? Vanuit een lager team naar een hoger team niet??

Ok excuses, deze regel ken ik niet, bij ons mag dat namelijk juist altijd wel.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Met 2 zieken lijkt me invallen niet handig. Bij ons ook wel eens gebeurd bij een uit wedstrijd. Tegenstander kwam er 1 niet en hebben ze iemand van een ander team die toch al speelde erbij gehaald.

Maar verzoek is akkoord en we spelen de 28e. Kost me wel een rondje maar heb ik er voor over :).
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Wij hebben 2 teams in de 2e klasse (team 3 en wij zijn 4). Vanuit team 2 invallen is niet toegestaan.
Het hogere team bij ons heeft 4 spelers. 1 speler mag niet invallen bij ons. De andere 3 mogen alleen invallen als onze laagste rating speler speelt.
Geen enkele speler mag invallen bij ons duo team ongeacht wie er speelt.

Zelfs vanuit een lager team (3e klasse) zijn er spelers die alleen mogen invallen als onze laagste rating speelt.

Dat is het nadeel als je met een hoge en lage rating spelers in een team zit. Als die er niet bij had gezeten mogen ze wel invallen omdat ze dan het team niet 'versterken'. Anders zouden we de lagere rating speler bewust af en toe buitenspel kunnen zetten.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ja die is nog wel 'logisch' te verklaren, omdat het team in principe niet sterker ervan mag worden.

Wij hebben sowieso een andere situatie. Nog maar 2 senior teams, eentje 2de klasse en eentje 3de klasse. Die ene speler uit het team van de 2de klasse mag volgens mij voor ons allemaal invallen. Echter de andere 2 spelers uit dat team mogen dit volgens mij niet (nog niet uitgezocht, maar dat weet ik bijna zeker, van eentje sowieso aangezien die iets van 83% heeft gehaald in de 2de klasse mag dat niet.

Qua rating is er in ons team niet heel veel verschil onderling. De laagste heeft 966 en de hoogste 1148, dan nog een met 1064, 1071 en 1036. De invaller heeft nu 1150. Nu heeft die van 1148 toen ook niet gespeeld, misschien zou dat niet mogen... dat weet ik niet zeker nog. Overigens had die van 1148 eigenlijk 1156 toen die van 1150 inviel ;-) snappen jullie hem nog hahaha

Soms vind ik het wel nodeloos complex gemaakt, al is het wel goed dat er regels zijn en beperkingen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Heel eenvoudig. De regel is dat de invaller voor de start van de competitie niet meer dan 150 rating punten meer heeft dan de speler waar hij voor invalt. Het kan dus voorkomen dat een speler alleen mag invallen als de zwakste speler ook mee doet.

Spelen de laagste 2 teams in dezelfde klasse dan mogen ze bij elkaar invallen en wordt er niet naar team nummers gekeken.

@ TwoFace... Vervelend, ik ben wel lid van de ANWB een heb er al verschillende keren gebruik van gemaakt. Ik rij ook best veel. Iedere dag zo'n 75 km als het niet meer is.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 13 feb 2025, 23:33 Heel eenvoudig. De regel is dat de invaller voor de start van de competitie niet meer dan 150 rating punten meer heeft dan de speler waar hij voor invalt. Het kan dus voorkomen dat een speler alleen mag invallen als de zwakste speler ook mee doet.

Spelen de laagste 2 teams in dezelfde klasse dan mogen ze bij elkaar invallen en wordt er niet naar team nummers gekeken.

@ TwoFace... Vervelend, ik ben wel lid van de ANWB een heb er al verschillende keren gebruik van gemaakt. Ik rij ook best veel. Iedere dag zo'n 75 km als het niet meer is.
Hey Wizzy, dan zijn die regels toch wel anders dan bij ons in de regio. Gelukkig maar want we hebben veel clubs met slechts 2 teams hier... waardoor het laagste team altijd het onderspit delft als het gaat om invallen. En het hogere team heeft in principe altijd een heel team waar ze op kunnen terugvallen. Bij ons mag er dus niet meer dan 1 klasse verschil tussen zitten, komt de speler uit een hoger team dan mag hij/zij niet boven de 50% gehaald hebben. Het is slechts dit stukje tekst:

Een speler uit het voorlaatste team mag invallen in het laatste team mits het
niveauverschil tussen de teams in de huidige competitie niet groter is dan één
klasse en die speler de vorige competitie in het eigen team maximaal in de
naastliggende, hogere klasse speelde en in die naastliggende, hogere klasse een
percentage van maximaal 50% behaalde.

Overigens 1 maar bij dit verhaal. Het mag niet zo zijn dat door deze invalbeurt het team waar hij/zij uit komt incompleet wordt die avond en daardoor zelf met een invaller moet spelen. Je kunt dus bv niet zeggen, speel jij maar voor ons team vanavond en dan speel ik voor jou team.

Ik rij heel weinig met de auto, met name voor de tafeltennis, heel soms om familie te bezoeken.
Het plan was om vanavond op de motor naar de wedstrijd te gaan, maar weet ik niet hoe het bij jullie is, maar hier ligt een witte laag op de planten (niet op de weg gelukkig) en het is rond het vriespunt, maar voelt kouder. Dus niet heel veel zin om vanavond op de motor te stappen... ik probeer de auto van mijn ex te regelen, maar dat weet ik pas vanmiddag of dat kan.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Volgens mij zijn de regels van Gelre en Zuidwest omtrent invallen nagenoeg hetzelfde.
Bij beide mag je ook 6 wedstrijden op een avond spelen. Dus invallen bij een team dat op dezelfde locatie en hoger speelt.

Het enige verschil tussen die afdelingen is de promotie / degradatieregels.
Bij Gelre degradeert de nummer 5 ook (op de beste nummers 5 na) en promoveert alleen de nummer 1.
Bij Zuidwest heb je een promotiedegradatiewedstrijd tussen de nummer 2 en 5 van een klasse hoger.

Bij die laatste is het verschil meestal dusdanig dat er niet vaak op die manier promotie wordt afgedwongen...

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Dat eerste wat jij aangeeft mag bij ons ook, dat heb ik zelf vrij regelmatig gedaan ook (dus spelen bij mijn team en het team hoger op dezelfde avond). Promotie en degradatie is hier volgens mij elk seizoen weer anders.

Afgelopen seizoen waren er blijkbaar zoveel verschuivingen/verplaatsingen naar DUO dat ze 12 extra teams vanuit 4de klasse hebben laten promoveren naar de 3de klasse (juist het seizoen dat wij weer eens officieel promoveren krijg je dat)... ook teams die onder ons in de poule zijn geëindigd in de 4de klasse, zijn daardoor in de 3de klasse gekomen.

ps. goed nieuws, ik kan de auto van mijn ex lenen :-) vanavond
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 14 feb 2025, 09:23 ps. goed nieuws, ik kan de auto van mijn ex lenen :-) vanavond
We leren hiervan: het is goed een hele voorraad exen aan te leggen, zodat er altijd wel ergens een auto paraat staat.
:)
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dan moet je ex natuurlijk wel een auto hebben. Die van mij heeft dat niet. Ik kom daar alleen nog wel eens om een bordspelletje te spelen (voornamelijk Wingspan). Dat mis ik (eigenlijk wij) beide wel enorm nu het al ruim 2 jaar voorbij is.

DUO is denk ik niet te vergelijken met een normale competitie qua promotie/degradatie. Daar fluctueert het aantal teams denk ik meer dan in de reguliere competitie (per seizoen).

Backup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Vandaag was het gemeente toernooi waar 4 van de 5 clubs aan mee deden. Ik was de enige van mij club dus wist al dat de wisselbeker niet naar mijn club ging. Niet erg maar ik wilde wel proberen boven een andere club te eindigen die met 2 spelers waren. De andere 2 clubs hadden ongeveer 17 spelers per club afgevaardigd.

In de B-klasse (4e klasse en 5e klasse) deed ik mee in een poule van 4. De eerste wedstrijd was tegen iemand die nauwelijks initiatief nam en ik ging houterig mee spelen. Gelukkig was hij niet vast en won ik. De wedstrijd daarna won ik 4 en de laatste wedstrijd was een spannende 5 setter tegen iemand die veel terug bracht. Ook die won ik. Eerste in de poule.

Op naar de winnaarspoule van 6.
Hier moest ik beginnen tegen de persoon waarin ik in de poule met 4 sets van had gewonnen. Echter dit keer verloor ik nipt een paar games, maar de laatste 2 games waren heel raar. Eerst won ik met 11-2 een daarna hij met 2-11. De overige 4 wedstrijden speelde ik zeer sterk. Meeste werden in 4 sets gewonnen zelfs van een 3e klasser. Mooiste overwinning was tegen iemand met een rating van rond de 1170 waarvan ik in 3 sets won. Ik heb vaker tegen hem gespeeld in de competitie en toen ging ik er vrij kansloos af, maar dit keer spinde hij veel fout (wellicht door mijn afwisseling in schuif effect). Mijn openingen gingen vandaag weer een goed. De vorm is nog steeds goed uiteindelijk over de hele dag 7 van de 8 wedstrijden gewonnen en op onderliggen resultaat uiteindelijk 2e geworden in mijn klasse en een bekertje mee naar huis genomen.
Met dit goede spel heb ik in mijn eentje zelfs nog meer punten binnen geslagen dan de club die met 2 spelers mee deed. Bij de prijsuitreiking zorgde dat ook wel eventjes voor een bijzonder momentje.

Heerlijke dag gehad en 8 wedstrijden was precies genoeg, want ik was daarna wel behoorlijk kapot

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Gefeliciteerd !!!
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Klinkt als een goed resultaat Wizzy en belangrijker nog, volgens mij heb je er goed plezier in gehad! Gefeliciteerd!

Wij hebben afgelopen vrijdag weer gespeeld. Het liep weer niet zoals altijd. Ik zou spelen met onze 2 dames uit het team. Maar een daarvan was ziek geworden en de ander had eigenlijk wat anders (vermoeden is een verrassing door haar vriend, het was tenslotte valentijnsdag).

Gelukkig konden 2 andere spelers uit ons team uiteindelijk allebei. 's middags ging ik alvast mijn spullen pakken en klaarzetten, maar toen kwam ik er achter (stiekem wist ik dit eigenlijk wel) dat mijn noppen rubber niet meer goed vast zat (o.a. door een paar keer de tafel geraakt te hebben, waar een lichte krulling ontstaan is in het rubber en op een andere plek liet de lijm los... ik had nog even, dus besloot een ander rubber te plakken... domme fout echter... ik trok eerst het oude rubber eraf om er daarna achter te komen dat mijn 'normale lijm' op was...

Nu had ik al wel eens met die pritt geplakt, alleen die moet echt wel een tijdje drogen... eigenlijk tijd die ik niet had.. maar goed de gok maar nemen want ik had geen alternatief meer. Je raad het al tijdens mijn eerste wedstrijd kwam het rubber los (viel er niet van af, maar ik kon er niet meer mee spelen, dus daarna met een ander frame verder).

Nu de wedstrijd. Ik(A) begon dit keer en moest gelijk tegen hun moeilijkste speler (X), net als ik noppen op BH, maar in tegenstelling tot mij ongeveer 30-40 jaar ervaring. Ik zat er ook nog eens niet lekker in, mijn rubber begon al los te laten... dus dat was niet best.
Speler B is denk ik onze beste speler nu, maar heeft wel eens problemen met moe worden tijdens wedstrijden (gezondheidsproblemen), speler C is onze 'slechtste speler' (meeste goede techniek, maar hij kan het niet goed toepassen in de wedstrijden, mist controle.
Speler Y is de zoon van speler X en speelt met anti op zijn BH, speler Z brengt alles terug en kan flink meppen, pak en beet 40 jaar ervaring.
A-X: 6-11, 6-11, 7-11
B-Y: 11-6, 9-11, 15-13, 9-11, 12-10
C-Z: 13-11, 4-11, 9-11, 12-10, 10-12
A/C-X/Y: 10-12, 5-11, 8-11 ( ik had liever met B gedubbeld, maar hij wil dit niet ivm moe worden, C maakte enorm veel fouten)
B-X: 6-11, 12-10, 11-6, 8-11, 11-9 (zij kennen elkaar al van 13 jaar geleden toen ze ook tegen elkaar speelden, maar eerste keer winst voor speler B tegen X).
A-Z: 11-7, 11-6, 11-0 ( ik wilde eerst nog een puntje bewust aan hem geven, maar in het verleden ben ik al wel eens de fout in gegaan daarmee)
C-Y: 6-11, 4-11, 6-11 (C maakte gewoon weer teveel fouten, net als tijdens de dubbel)
B-Z: 11-5, 11-4, 11-6
C-X: 6-11, 4-11, 6-11
A-Y: 11-4, 11-8, 11-7 (hij zou mij wel even verslaan waren letterlijk zijn woorden, want veel ervaring tegen noppen (zijn vader)... maar ik ben zijn vader niet hahaha). Ik kon afdwingen dat hij het te hoog aan mij gaf, soms bij de 3de bal en soms bij de 5de of de 7de bal, maar hij kreeg de meeste gewoon hard om zijn oren). Ik moet ook toegeven vanaf de 2de partij durfde ik weer meer en ging ik aanvallen, wat ik eigenlijk in de 1ste heb vergeten te doen... als ik te bang ben dan speel ik als een dweil en als ik gewoon durf laat ik best wel leuke dingen zien.

Het is dus 5-5 geworden en ik sta nog steeds op 67% Onze directe concurrenten hebben die allebei gewonnen, de ene met 7-3 en de ander met 6-4. We staan nu 3de op 2 punten achterstand op nr 2 en 9 op nr 1...
Handhaving is ons doel dus 3de plek vasthouden zou voldoende zijn Onze tegenstander van vrijdag staat op plek 4 en 3 punten achter ons.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

ardane schreef: 14 feb 2025, 09:32
TwoFace schreef: 14 feb 2025, 09:23 ps. goed nieuws, ik kan de auto van mijn ex lenen :-) vanavond
We leren hiervan: het is goed een hele voorraad exen aan te leggen, zodat er altijd wel ergens een auto paraat staat.
:)
Een voorraad exen, nee dank je... ik heb er nu 1, dat vind ik wel genoeg. Ik hoop nog eens een relatie aan te gaan maar dan for life....(dat wilde ik met deze al, maar je hebt niet alles in de hand helaas).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Hopleijk kan ik snel weer aan spelen toe komen. Sinds ik een nieuwe fysiotherapeut heb gaat het veel beter. Ben er nog niet. Maar kan misschien over 2.5 week alweer tafeltennissen. Zou fijn zijn als ik de 2e helft van de competitie mee kan doen!. Want ik vind dit maar niks aan de zijlaan staan zo met de blessure.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik zie dat je team zonder jouw bijdrage zoals verwacht onderaan staat. Dit had ik al voorspelt, want je teamgenoten hebben er weinig te zoeken.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 17 feb 2025, 23:10 Ik zie dat je team zonder jouw bijdrage zoals verwacht onderaan staat. Dit had ik al voorspelt, want je teamgenoten hebben er weinig te zoeken.
nou mijn team genoten doen voor hun doen het verrrassend goed! ze zijn al flink gestegen in rating. Dus ze hebben er wel wat te zoeken. Alleen ze moeten meer op dit niveau spelen.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Hoezo ze hebben er wat te zoeken? De laatste 2 wedstrijden verliezen ze met 10-0 en 8-2, dat noem ik niet echt dat je er wat te zoeken hebt of wel?

Backup:
Plaats reactie