Deze speler beweegt zich als de eerste de beste doorsnee-afdelingsspeler, gebruikt vrijwel uitsluitend zijn backhand, en...speelt op WTT-Challengerniveau tegen de meest gerenommeerde spelers behoorlijk succesvol.
Een fenomeen? Of is dit afgrijselijk ge-pingpong?
https://www.youtube.com/watch?v=3kdj9ALwCwE
NAPLOKOV...dat kan iedereen wel :-)
Re: NAPLOKOV...dat kan iedereen wel :-)
Ik zou zeggen een afgrijselijk fenomeen. Knap dat hij zich zo staande weet te houden. Maar je vraagt je af hoe goed hij had kunnen zijn als hij zijn fh beter kon gebruiken en een beter voetenwerk had.
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
Laat zien dat het draait om effectiviteit en dat dit niet altijd gepaard gaat met mooi spel. Je ziet duidelijk hoe hij de foutenlast weet te vergroten bij zijn tegenstander. Knap! Maar kijk toch liever naar een stylist.
Doet me wel wat denken aan Michel Laroo.
https://youtu.be/Y2c2oPi0QaE?si=yeZZIRVJ2MLYPGPt
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
Wat herkenbaar qua backhand aanval.
Die slag die Michel Laroo gebruikt om mee aan te vallen vanuit de forehand hoek met zijn backhand gebruik ik ook. Heel onlogisch maar zo effectief. Verder is zijn doel wel totaal anders dan die van mij.
Die slag die Michel Laroo gebruikt om mee aan te vallen vanuit de forehand hoek met zijn backhand gebruik ik ook. Heel onlogisch maar zo effectief. Verder is zijn doel wel totaal anders dan die van mij.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Hij lijkt ook een soort afwijking met zijn niet speelarm te hebben... die houd hij heel vreemd gespannen/gestrekt naar beneden... dat valt mij vooral op... zijn voetenwerk natuurlijk niet best/sloom... maar dat is ook niet nodig in deze wedstrijd zo te zien, vind de tegenstander ook niet bijzonder sterk overkomen.... ik denk stiekem dat mijn spel er zelfs beter uit ziet, hoewel mijn niveau dat van hun niet haalt waarschijnlijk.ardane schreef: 07 aug 2025, 11:53 Deze speler beweegt zich als de eerste de beste doorsnee-afdelingsspeler, gebruikt vrijwel uitsluitend zijn backhand, en...speelt op WTT-Challengerniveau tegen de meest gerenommeerde spelers behoorlijk succesvol.
Een fenomeen? Of is dit afgrijselijk ge-pingpong?
https://www.youtube.com/watch?v=3kdj9ALwCwE
Hij draait overigens best vaak tussen rood en zwart, heeft hij soms korte noppen op rood?
Verder heeft hij wel iets weg van onze beste senior (qua leeftijd (74)) speler, die net als ik met lange noppen op BH speelt, wel een andere slag heeft dan deze meneer, maar wel verdedigd, bijna niet beweegt en dan soms aftikt met BH vooral, alleen onze senior slaat dan mooier strak in de hoek af, dat is met name de reden waarom hij nog eerste klasse speelt nu.
Ik zou wel eens een balletje willen slaan tegen deze meneer, puur om te weten waar hij zijn voordeel uit haalt... hij lijkt namelijk met name te verdedigen met bh en fh en af toe te meppen... ik denk met meer afwisselend kort en lang spel het wel degelijk heel uitdagend voor hem wordt.
Mooi is het zeker niet, effectief dus wel... doet me een klein beetje denken aan Jan Ove Waldner in zijn latere jaren (niet qua spel perse, maar die hoefde ook vaak niet veel te bewegen meer om wel heel effectief te zijn, maar die haalde meer uit actief blokken en had veel meer snelheid in zijn spel.
Overigens... ik stoor me enorm aan dat gekreun van zijn tegenstander die dit bij ongeveer elke bal doet... terwijl die nou ook niet echt veel inspanning levert.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Al beweegt die al stukken beter en is ook leuker om te zien. Maar wel een beetje dezelfde BH slag.BBB schreef: 08 aug 2025, 13:21 Laat zien dat het draait om effectiviteit en dat dit niet altijd gepaard gaat met mooi spel. Je ziet duidelijk hoe hij de foutenlast weet te vergroten bij zijn tegenstander. Knap! Maar kijk toch liever naar een stylist.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

:-)
Dat kun je gerust zo stellen, ja. Hij heeft een rating van rond 2200, speelt in Königshofen in de Regionalliga. Dat is een stukje sterker dan de Nederlandse tweede divisie.
Gewone stervelingen als wij (zeg maar: afdelingsspelers) worden door hem finaal weggemept.
Hij speelt overigens telkens weer met ander materiaal en lijkt minstens tweemaal per jaar te wisselen. Daarbij zet hij van alles op zijn houtje, van dunne inversed via korte en middellange tot aan lange noppen. Alleen met anti heb ik hem nog nooit gezien.
Laatst gewijzigd door ardane op 11 aug 2025, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
En als je het spel zo ziet dan denk ik... mwah, moet ik kunnen hebbenardane schreef: 11 aug 2025, 12:12:-)
Dat kun je gerust zo stellen, ja. Hij heeft een rating van rond 2200, speelt in Hückelhoven in de Regionalliga. Dat is een stukje sterker dan de Nederlandse tweede divisie.
Gewone stervelingen als wij (zeg maar: afdelingsspelers) worden door hem finaal weggemept.
Hij speelt overigens telkens weer met ander materiaal en lijkt minstens tweemaal per jaar te wisselen. Daarbij zet hij van alles op zijn houtje, van dunne inversed via korte en middellange tot aan lange noppen. Alleen met anti heb ik hem nog nooit gezien.
Rating zegt mij overigens nooit teveel nog... aangezien ik regelmatig spelers tegenkom met een hoge rating die eigenlijk de rating niet waardig zijn... maar ik geef toe, dat is een rating die het dubbele is van die van mij, als ik dat niet zou merken, dan klopt er iets niet
Ik heb ook ondertussen al van alles geprobeerd, zelfs anti, maar speel de competitie toch het liefst met LN.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13